یکی از چالش های اصلی سئوکاران تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت است. البته این موضوع همیشه به دلیل دانش کم آن ها در حوزه کانتنت نیست، بلکه در اکثر مواقع نداشتن زمان کافی میباشد.
با مطالعه این پست آموزشی به صورت ویژه با مهمترین اصول تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت آشنا خواهید شد.
درود بر دنبال کنندگان برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه کانتنت مارکتینگ. در این بخش صرفا قسمت کوچکی از سری نکات تولید محتوای با کیفیت دوره آموزش سئو برترآموز را بررسی خواهیم کرد. در برخی موارد سئو کاران کم تجربه به جای سرمایه گذاری روی محتوای با کیفیت، به انجام تبلیغات میپردازند. همین امر نیز موجب میشود که نتوانند نتایج خوبی دریافت کنند. بعد از مدتی آن ها به جهت اصلاح ساختار سایت خود به دنبال تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت خواهند بود. ما با کمک متخصصین حوزه سئو و همچنین کانتنت مارکتینگ به شما کمک خواهیم کرد که به درستی یک محتوای سئو شده و مناسب را شناسایی کنید.
قبل از اینکه بخواهیم نحوه تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت را به شما آموزش دهیم، بهتر است بررسی کنیم که یک محتوای بی کیفیت چه بلایی بر سایت ما خواهد آورد. گوگل به صورت روز به روز در حال بهینه سازی الگوریتمها و هوش مصنوعی خود میباشد. یکی از اهداف بسیار مهم او از به روز رسانی ساختار خود شناسایی و ارزش گذاری روی محتوای با کیفیت است. اگر نیم نگاهی به تمامی الگوریتمهای گوگل بیندازید، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه گوگل روی محتوای حساس است. حال اگر بخواهیم این موضوع را از منظر کاربر بررسی کنیم، به نکات بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.
یکی از مهمترین دلایلی که به مدیران سایت پیشنهاد میکنیم که از محتوای یونیک و سئو شده استفاده کنند، رضایت مخاطبین است. در صورتی که محتوای یک سایت به واسطه هوش مصنوعی طراحی شده باشد. مخاطب به سادگی آن را متوجه میشود و ارتباط مناسبی با آن برقرار نمیکند. در این صورت به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد. همین امر نیز موجب میشود که نرخ پرش و همچنین نرم اسپم اسکور سایت افزایش پیدا کند. امروزه موتورهای جستجو به سادگی محتوا نوشته شده با هوش مصنوعی را شناسایی میکنند. چرا که متن منسجم نیست و از طرفی قاعده مناسبی نیز برای ساختار آن ندارد. همین دو امر ساده موجب خواهد شد که گوگل شما را نسبت به رقبا ضعیف بداند و جایگاه شما را به صفحات دو رقمی منتقل کند. 🙄
دقت کنید صرفا نوشتن یک محتوا بر پایه تبلیغات و یا بر پایه سئو اشتباه است. نگاه تک بعدی به محتوا موجب خواهد شد که از محتوا مورد نظر خود بازدهی مناسبی دریافت نکنید. و بعد از مدت زمان کوتاهی به دنبال نحوه تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت باشید. در این بخش به شما نکاتی را آموزش خواهیم داد که میتواند روی کیفیت محتوای شما تاثیر ویژه بگذارید.
یکی از مهمترین نکاتی که در تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت باید مد نظر قرار دهید، اطلاعات هویتی یک صفحه است. به عنوان مثال اگر در یک صفحه به آموزش وردپرس میپردازید، سطح این محتوا بسیار مهم است. در صورتی که فرد حرفهای به سایت مراجعه کند از این بخش اطلاعات جذابی به دست آورد. از طرفی مقابل نیز یک فرد آماتور اطلاعات این صفحه را درک کند و در صورت نیاز به کمک لینک سازی داخلی به دیگر صفحات منتقل شود. دقت کنید که گوگل برخی مواقع درکی از موضوع و هدف محتوا ندارد. او نمیداند که گفته شما مناسب است و یا خیر. اما او رفتار مخاطب را تحلیل میکند و بر اساس آن شما را تشویق و یا تنبیه میکند.
در صورتی که مخاطب حرفهای بعد از گذشت مدت زمانی معقول سایت شما را ترک کند و دیگر به جستجو در مورد این موضوع ادامه ندهد، سایت شما را یک سایت قوی ارزیابی میکند. از طرف مقابل اگر فرد آماتور بعد از تحلیل بررسی این موضوع، به بخشهای دیگر منتقل شود، از نظر گوگل محتوای شما بسیار باارزش است. با در نظر گرفتن تمامی این نکات شما میتوانید چند صفحه را به صورت رندوم بررسی نمایید و به دنبال نشانههای این موضوع باشید. از طرفی میتوانید با بررسی سرچ کنسول خود نیز این صفحات را پیدا کنید. صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند و از طرفی برای سئو سایت شما یک صفحه سنگین میباشند.
یکی از مهمترین اصولی که در بررسی محتوای با کیفیت میتوانید به آن نگاه کنید، انسجام یک محتوا است. در صورتی که محتوای یک سایت کیفیت و اهمیت بالایی ندارد، این موضوع به معنی وجود محتوای کم ارزش از نظر گوگل خواهد بود. متاسفانه امروزه افراد بسیار زیادی با تولید محتوا آشنایی ندارند و همین امر نیز موجب میشود که آن ها ساختار مناسب و جذابی برای مدیریت یک محتوا طراحی نکنند. آن ها صرفا کلماتی را کنار هم قرار میدهند که ارتباطی به هم ندارد. از طرفی برای این موضوع از پیشنهادات گوگل کمک میگیرند و همین موضوع شرایط را سختتر خواهد کرد. به عنوان مثال فرض کنید که در مورد آموزش فتوشاپ یک محتوا نوشته میشود.
در زمان نگارش این محتوا به آموزش فتوشاپ در گوشی و … نیز اشاره میشود. اما این سایت به صورت تخصصی در مورد آموزش نرم افزار فتوشاپ خدمات ارائه میدهد. این موضوع هم روی بازاریابی سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت و هم بر اساس آخرین الگوریتمهای گوگل محتوای بی کیفیتی شناخته میشود. دقت کنید که در تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت باید به بررسی پارامترهای کیفی بپردازید و تمامی پارامترها مقدار کمی نخواهد بود. شما برای تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت باید قبل از هر چیزی به سراغ صفحات کلیدی خود بروید. بررسی کنید که این صفحات، محتوای با کیفیت و مرتبط دارند و یا خیر. در صورتی که محتوای این صفحات کیفیت بالایی دارد، به احتمال زیاد دیگر صفحات نیز وضعیت مناسبی دارند. البته به شرطی که اعضای تیم تولید محتوای شما در یک سطح باشند.
با توجه به این که در مورد نحوه تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت صحبت میکنیم، باید به سرعت بارگذاری صفحات نیز اشاره کنیم. در صورتی که محتوای سایت شما کیفیت بالایی دارد، سرعت بارگذاری و لود آن نیز باید در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. چرا که سرعت بارگذاری یک صفحه به اندازه محتوای یک صفحه برای گوگل مهم است. در صورتی که به این موضوع توجه کافی ندارید، به احتمال زیاد ارزش محتوای شما بالا نخواهد بود. این موضوع نیز از منظر گوگل و دنبال کنندگان شما مهم میباشد. خوشبختانه این پارامتر کمی است و شما میتوانید عوامل بسیار زیادی را در رابطه با آن بررسی نمایید.
در این بخش باید از یک متخصص سئو تکنیکال بخواهید که ساختار سایت شما را به بهترین شکل ممکن بررسی کند. همچنین میتوانید اطمینان حاصل کنید که سرعت بارگذاری صفحات شما نیز مناسب است. البته یک سری نکات ساده را شما باید رعایت کنید. به عنوان مثال به سئو تصاویر اهمیت دهید و در شرایط مناسب آن ها را بارگذاری کنید. در صورتی که اطلاعات کافی در این باره ندارید، میتوانید از طریق بخش وبلاگ سایت برترآموز اطلاعات بسیار زیادی به دست آورید. چرا که چندین پست آموزشی در مورد سئو تصاویر منتشر شده است.
زمانی که به دنبال تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت میباشید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، محتوای بصری و تصاویر سایت خواهد بود. شما به عنوان یک سئوکار باید سایت خود را از چشم مخاطبین خود ببیند. در این صورت میتوانید به یک نتیجه بسیار عالی در کوتاهترین زمان ممکن دست پیدا کنید. زمانی که یک شخص برای سایت و صفحات خود در شبکههای اجتماعی ارزش قائل نیست و از محتوای بصری تکراری استفاده میکند، کاملا طبیعی است که نتیجه مناسبی نیز به دست نیاورد. به همین دلیل است که متخصصین سئو حرفهای در کنار خود یک تیم گرافیکی خواهند داشت. البته این تیم حرفهای صرفا به طراحی پستر و بنر مشغول نیست و تمام تلاش خود را به کار میگیرید که از عکسهای باکیفیت برای هر بخش استفاده کند.
به همین دلیل است که یک سایت به صورت اصولی پایه گذاری شده، در مدت زمان بسیار کوتاه چندین سایت با سابقه را پشت سر خود میگذارد. چرا که گوگل این موضوع را درک میکند و محتوای با کیفیت را از محتوای بیکیفیت تشخیص میدهد. دقت کنید که در حال حاضر ارتباط تصاویر با محتوا به صورت دقیق توسط گوگل مورد بررسی قرار میگیرد. واکنشگرا بودن قالب یک سایت در استفاده از هر عکس و پوستر برای گوگل مهم است و به کل محتوای یک صفحه امتیاز و اعتبار میدهد. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئوکار باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت اعتبار سئو سایت خود را حفظ کنید.
یکی از بخشهایی که شاید از نظر سئوکاران کم تجربه مورد نقد و بررسی قرار نمیگیرد، لینک سازی داخلی یک سایت است. صرفا انجام لینک سازی بین صفحات مختلف مهم نیست و ارزش اعتبار بسیار بالایی ندارد. بلکه نوع لینک سازی و همچنین استراتژی نهایی آن برای ما بسیار ارزشمند است و میتواند برای سایت خلق ارزش کند. از طرفی این لینک سازی با چه صفحهای و با چه شرایط انجام میشود نیز مهم است. به عنوان مثال لینک سازی یک صفحه پیلار مهم با یک صفحه کلاستر بیارزش به صورت مستقیم روی آن تاثیر منفی دارد. البته ابزار سئو تکنیکال برای پیدا کردن چنین صفحاتی بسیار زیاد است و همین امر نیز کار سئوکاران را اندکی ساده خواهد کرد.
اگر به دنبال تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت به صورت تخصصی میباشید، باید ارزش یک محتوا را نیز به صورت دقیق مورد نقد و بررسی قرار دهید. آیا این لینک سازی با یک صفحه درست و با ارزش بالا انجام میشود و یا محتوای سایت کیفیت و شرایط مناسبی ندارد. بارها به این موضوع اشاره نمودیم که انجام لینک سازی داخلی و خارجی زمانی ارزشمند است که مخاطبین و موتورهای جستجو را درگیر یک صفحه کند. در صورتی که لینک سازی به یک صفحه اشتباه انجام گیرد، ارزش صفحه و محتوا به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد.
در گذشته انجام کیبورد استاف زیاد و همچنین استفاده از انواع برچسب موجب میشد که صفحات مختلف کسب رتبه کنند. اما سال ها است که این شرایط به پایان رسیده است و گوگل به دنبال محتوای با کیفیت در کمترین حجم ممکن میباشد متاسفانه امروزه افراد بسیار کمی به این موضوع توجه دارند و صرفا به دنبال انتشار محتوا با حجم بسیار بالا میباشند. دقت کنید که روی برخی از کلمات لازم است که شما محتوا با حجم بالا بارگذاری نمایید. اما این بارگذاری در یک زمان مشخص و با برنامه ریزی انجام شود. در این صورت ارزش محتوا به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد.
در این پست آموزشی به صورت ویژه به بررسی محتوای با ارزش و محتوای معمولی پرداختیم. در صورتی که محتوای شما ارزش بالایی داشته باشد، هزینه شما در سئو یک سایت کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که سئوکار خبره بعد از دریافت یک سایت در اولین گام به دنبال تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت میباشد. چرا که این موضوع روی نتایج و همچنین استراتژیهایی نهایی او تاثیر مستقیم دارد. ما نیز در این بخش تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که با برنامه ریزی اصولی و کاربردی شما با برخی از پارامترهای مهم گوگل برای ارزش گذاری یک محتوا آشنا کنیم.
دقت کنید که محتوای این صفحه بارها و بارها به روز خواهد شد، چرا که گوگل نیز در حال به روز رسانی مستمر اطلاعات و الگوریتمهای خود میباشد. در صورتی که شما از یک قاعده و قانون مجزا برای این تشخیص صفحه و محتوای بی کیفیت استفاده میکنید، خوشحال میشویم که در بخش نظرات این پست آموزشی به اشتراک بگذارید. در این صورت همکاران ما بهترین استراتژی برای انجام پیوسته آن را به شما آموزش خواهند داد.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران