هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
روش سئو صفحات محتوای پولی برای سایت های عضویتی و آموزشی

روش سئو صفحات محتوای پولی برای سایت های عضویتی و آموزشی

دسته بندی : سئو
1402/09/14

سایت های بسیار زیادی محتوای خود را به دو صورت پرمیوم و استاندارد در اختیار دیگران قرار می‌دهند. با مطالعه این مقاله می‌توانید روش سئو صفحات  Pay Content به صورت کامل و جامع فراگیرید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه آموزش سئو. در این پست آموزشی قصد داریم یکی از نکات تخصصی حوزه سئو را مورد بررسی قرار دهیم. نکته‌ای که تنها سئو کاران حرفه‌ای به آن توجه می‌کنند. همین موضوع نیز موجب شده است که افراد بسیار کمی آن را بدانند و گاها برای آن هزینه‌های قابل توجهی پرداخت کنند. با ما همراه باشید تا شما را با یکی از رمز و رموز سئو آشنا کنیم. دقت کنید که سئو صفحات پولی برای یک سایت بسیار مهم است و اگر استراتژی مناسبی برای آن به کار نگیرید، می‌تواند نرخ خزش سایت خود را از دست دهد.

صفحات پولی چیست؟

برخی از سایت‌ها محتوای خود را به دو بخش پرمیوم و رایگان تقسیم می‌کنند. در این صورت مخاطبین سایت اگر هزینه آن را پرداخت کنند، به این محتواها دسترسی خواهند داشت. در صورتی که هزینه آن را پرداخت نکنند، به این محتوا دسترسی نخواهند داشت. اگر در این شرایط از استراتژی مناسبی برای آن ها استفاده شود، که بر روی رشد سایت تاثیر گذار است. همچنین در صورتی که صفحه به درستی برنامه ریزی نشود، می‌تواند بودجه خزش سایت را هدر دهد. از طرفی روی سئو سایت نیز تاثیر منفی خواهد داشت و می‌تواند تبلیغات و رپورتاژ‌های سایت را نیز بی اثر کند.

دقت کنید محتوای پولی همیشه متنی نیست و گاها می‌تواند محتوای ویدیویی و یا محتوای تصویری باشد. این گونه محتواها نیز باید در صفحات مناسب قرار گیرند و به روش مناسبی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو معرفی شوند. در صورتی که محتوای با کیفیت نیز برای این صفحات استفاده کنید، اما اساس صفحه به درستی تنظیم نشده باشد، به جرات می‌توان گفت که هزینه خود را هدر خواهید داد. با ما همراه باشید تا در بخش‌های بعدی نحوه سئو این صفحات را به بهترین نحو ممکن فرا گیرید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست؟ « SEO »

در برخی مواقع افراد درک مناسبی از سئو ندارند و به همین دلیل نیز نمی‌توانند برنامه ریزی مناسبی برای سئو صفحات پولی به کار گیرند. هدف از سئو دو پارامتر کلیدی است که هر روز پارامترهای جدیدتری نیز به آن اضافه می‌شود. اولین هدف سئو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به واسطه کد نویسی و همچنین طراحی سایت است. در این روش ما به کمک یک سئو کار تکنیکال ماهر نیاز خواهیم داشت. در غیر این صورت ممکن است که نتیجه مورد نظر خود را به دست نیاوریم. دقت کنید که یک سئو کار تکنیکال علاوه بر توانایی در حوزه سئو باید با برنامه نویسی طراحی سایت نیز آشنایی داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌تواند به درستی استراتژی‌های مربوط به این صفحات را سازماندهی کند. در بخش‌های بعدی این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دومین هدف ما در سئو صفحات پولی و یا سئو کلی یک سایت بهینه سازی با استفاده از محتوا است. اینکه ما از چه محتوایی برای سایت خود استفاده نماییم، بستگی به نظر مخاطب و همچنین کیفیت موتورهای جستجو دارد. نکته بسیار مهمی که گاها از چشم افراد جا می‌ماند، شخصی سازی محتوا و همچنین ظاهر سایت بر اساس نیاز مخاطب است. دقت کنید که سئو یک سایت بدون توجه به کیفیت محتوا اصلا ارزشی ندارد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از یک روش مناسب و استراتژی‌های روز حوزه سئو به تلاقی مثبت در حوزه نظر مخاطب و همچنین بهینه سازی موتورهای جستجو دست پیدا کنید. فرض کنید که قصد راه اندازی یک سایت « آموزش وردپرس » دارید. در این صورت برای بخش به بخش آن باید این نکات را مورد بررسی قرار دهید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست؟ « SEO »

با چه روش‌هایی می‌توان سئو صفحات پولی را به درستی انجام داد؟

در این بخش قصد داریم سه استراتژی اصلی سئو صفحات پولی را به شما آموزش دهیم. استفاده از هر روش با توجه به مهارت سئو کار خواهد بود. به همین دلیل اگر یک روش برای شما گنگ و یا نامفهوم بود، به سادگی می‌توانید از طریق بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد. در صورت تسلط کامل از یک روش آن را مورد استفاده قرار دهید، چرا که به کار گیری ناقص یک روش می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد.

1.    NO Index نمودن صفحات

در صورتی که به تازگی با حوزه سئو آشنا شده‌اید و از طرفی دانش شما در حوزه سئو تکنیکال نیز بالا نیست. به سادگی می‌توانید با « نه ایندکس » کردن یک صفحه دسترسی موتورهای جست و جو به سایت خود را محدود کنید. در این صورت بودجه خزش سایت شما نیز حفظ خواهد شد. دقت کنید که این صفحات پتانسیل بسیار بالایی برای رشد سایت دارند. در صورتی که از محتوای با ارزش برای آن استفاده می‌کنید و از طرفی مخاطبین شما در حالت پرمیوم نیز تعداد بالایی دارند، بهتر است که از این روش استفاده نمایید.

برای « نه ایندکس » کردن یک صفحه روش‌های بسیار زیادی وجود دارد و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید به سادگی از طریق پلاگین نصب شده روی آن می‌توانید صفحه مورد نظر خود را در حالت « نه ایندکس » قرار دهید. دقت کنید که تمامی این اقدامات از طریق پیشخوان وردپرس شما انجام می‌شود. اما نکته بسیار مهم آن در این است که نحوه ورود اعضاء به این صفحه را نیز مورد بررسی قرار دهید. چرا که در غیر این صورت امکان خطا یا اشتباه وجود دارد.

برخی از افراد برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحات خود و همچنین سئو صفحات پولی خود از طریق هاست اقدام می‌کنند. این روش می‌تواند خطرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که به درستی انجام دهید. البته استفاده از تک نه ایندکس نیز در کدهای صفحه می‌تواند یک روش امن باشد. نکته مهم بعد از « نه ایندکس » کردن صفحه امکان دسترسی اعضای پرمیوم است. در صورت بی توجهی به این موضوع ارزش صفحه شما به صورت کامل از بین خواهد رفت.

2.    استفاده از تکنیک های کلاه سیاه محتوا

برای سئو صفحات پولی روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما برخی از این روش‌ها مربوط به سئو کلاه سیاه است. در صورتی که در مورد سئو کلاه سیاه اطلاعاتی ندارید، می‌توانید از طریق مقاله « تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا » دید مناسبی نسبت به این موضوع پیدا کنید. در این روش شما محتوای خود را به دو بخش تقسیم خواهید کرد. بخش اول آن قابل مشاهده برای اعضای خاص شما است و بخش دوم آن قابل مشاهده برای هیچکس نیست. در این صورت گوگل به محتوای سایت شما مشکوک خواهد شد و احتمال به وجود آمدن کلاکینگ خواهد بود.

در این روش معمولا پنهان کاری شما توسط گوگل مشکوک است و به سادگی از آن عبور نخواهد کرد. اما در صورتی که محتوای خود را به صورت محدود نگهدارید و موتورهای جستجو گوگل نیز به آن دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانید انتظار رشد داشته باشد. بنابراین نیاز به کمک یک برنامه نویس ماهر خواهید داشت تا در رفع این مشکل به شما کمک کند. برای این منظور می‌توانید کد های صفحه را به نحوی تعریف کنید که ربات‌های گوگل نیز به عنوان اعضای پرمیوم شناخته شوند و اجازه دسترسی به این محتوا را دارند. گوگل در این صورت شما را جریمه نخواهد کرد، اما هنوز محتوای شما را مشکوک می‌داند و اجازه کسب جایگاه به آن نمی‌دهد. در این صورت شما باید از برنامه نویس و یا طراح سایت خود بخواهید که این صفحات را با تگ Pay Content به گوگل معرفی کند.

در این شرایط می‌توانید اطمینان داشته باشید که محتوای شما از نظر فنی مشکلی ندارد و شما نیز به سادگی به سئو صفحه خود مشغول شوید. البته دقت کنید که مهارت برنامه نویسی شما در این بخش بسیار مهم است. چرا که اگر بخواهید از افزونه‌های رایگان و یا خاص برای پنهان سازی این محتوا استفاده کنید. از طرفی تگ‌های سایت خود را نیز به دسترسی تعریف نکنید، اعضای پرمیوم سایت برای دسترسی مشکل خواهند داشت. شما باید در یک صفحه دسترسی افراد به صورت پایدار ایجاد کنید و از طرفی اگر یک شخص با دانش اندک برنامه نویسی نتواند محتوای این صفحات را هک کند.

 استفاده از تکنیک های کلاه سیاه محتوا

3.    نمایش نرمال و دو مرحله ای محتوا

امروزه برخی از سایت‌های معتبر در این حوزه محتوای خود را به دو صورت بخشی به شما نمایش می‌دهند. در بخش اول از محتوای با کیفیت به همراه تصاویر استفاده می‌کنند. در این صورت گوگل به این محتوا دسترسی دارد و اجازه رشد به سایت شما می‌دهد. اما بخش دوم آن محتوای اعضای ویژه سایت است و حتی گوگل نیز به آن دسترسی ندارند. در این مواقع معمولا گوگل به دلیل بررسی بخش اول محتوا و همچنین کیفیت بالای آن به بخش دوم کاری ندارد. دقت کنید که کیفیت بخش اول بسیار مهم است و باید علاوه بر محتوای متنی از تصاویر مناسب نیز استفاده شود. اما بخش دوم باید محتوای خود را به نحوی مدیریت کنند که افراد متوجه شوند این بخش مخصوص اعضای ویژه سایت است.

در این روز کسانی که دارای رمز عبور و نام کاربری مشخص باشند، به ادامه محتوا دسترسی دارند. از طرفی موتورهای جستجو نیز به این بخش از محتوا دسترسی ندارند و مانند محتوای NO Index می‌ماند و سایت شما را هیچ تهدیدی نمی‌کند. این روش برای شما مزایایی نیز به دنبال دارد. یکی از مزایای این روش در این است که اعضای سایت شما در یک بخش مهم نیاز به دسترسی را احساس خواهند کرد. در این صورت نرخ تبدیل سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند و کاربر متوجه می‌شود که برای دسترسی بیشتر باید خود را از عضو معمولی به عضو ویژه تبدیل نماید.

مدیریت نقشه سایت برای سئو بهتر صفحات پولی

دقت کنید که استفاده از هر یک روش‌های بالا برای شما مزایا و معایبی به دنبال دارد. در صورتی که تعداد صفحات با محتوای پولی شما محدود است، هر یک از این روش‌ها برای شما قابل انجام خواهد بود. اما در صورتی که تعداد صفحات پولی شما زیاد است، نحوه استفاده و شرایط شما اندکی متفاوت خواهد بود. با توجه به این موضوع همواره تعداد این صفحات را باید در سایت خود مدیریت کنید و یک دسته بندی کاملا مجزا برای آن تعریف نمایید. از طرفی اگر بتوانید با استفاده از استراتژی‌های مربوط به ساب دامین و ساب فولدر آن را سازماندهی نمایید، به مراتب نتایج بهتری کسب خواهید کرد. معمولا نقشه هر سایت متفاوت است و برای این موضوع می‌توانید از مشاورین مجموعه برترآموز کمک بگیرید و یک استراتژی مناسب طراحی نمایید.

روش سئو صفحات محتوای پولی برای سایت های عضویتی و آموزشی

سخن پایانی

در این مقاله به صورت اجمالی اما کاربردی به روش سئو صفحات پولی برای سایت های عضویتی و آموزشی اشاره کردیم. اما در صورتی که هر یک از نکات مطرح شده در این بخش گنگ و یا نامفهوم بود، به سادگی می‌توانید از طریق بخش نظرات این پست آموزشی با ما ارتباط برقرار نمایید. در این صورت همکاران ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. به عنوان جمع بندی لازم است که به چند نکته مهم از این مقاله اشاره نماییم.

در صورتی که قصد سئو صفحات پولی دارید بهتر است که محتوای آن را به صورت نرمال نمایش دهید و از محتوای با کیفیت نیز استفاده کنید. زمانی که بخش مهم محتوا است و به نوعی اصل و گل محتوا است، می‌توانید دسترسی کاربران و موتورهای جستجو را به صورت همزمان متوقف کنید. در این صورت علاوه بر بهبود نرخ تبدیل سایت می‌توانید به بازدهی بهتر نیز دست پیدا کنید. دقت کنید که سئو بهتر یک صفحه می‌تواند روی کل دامین شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که همین نکات به ظاهر ساده را نباید دست کم گرفت و باید برای آن زمان صرف نمود.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *