سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام

آموزش تبلیغات با چند روش جدید

دسته بندی : کسب و کار
1400/08/03

Advertising4

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یادگیری و آموزش تبلیغات چه نتیجه ای برای کسب و کار شما خواهد داشت؟
امروزه بیشتر برند ها و سازمان های بزرگ مشغول تبلیغات برای کسب و کار خود هستند که خوشبختانه می توان گفت این عمل برایشان سود بسیار زیادی به همراه داشته است.
در تعریف کلی تبلیغات باید بگوییم: ارتباط گیری با مشتری از طریق شرح ویژگی های محصول خود را تبلیغ می گویند.
در این مقاله از سایت برتر آموز قصد داریم که شما را با بهترین روش های تبلیغات آشنا کنیم. بنابراین اگر آینده شغلی تان برای شما اهمیت دارد، توصیه می کنیم تا انتها همراه ما باشد چرا که خبرهای خوبی برایتان داریم.

تبلیغات چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، به برقراری ارتباط با مشتری به منظور عرضه محصولات و شرح ویژگی های آن، تبلیغات می گویند.
حال ممکن است بپرسید در کجاها باید تبلیغ کرد که محصول مان بیشتر دیده شود؟
قبل از هر چیز ذکر کنیم که عصر، عصر ارتباطات است. تقریبا می توان گفت 80 درصد افراد جامعه، در فضای مجاری حضور دارند. در روز میلیون ها اخبار و اطلاعات در این فضا رد و بدل می شود. فکر میکنم متوجه شده اید که می خواهیم در مورد چه نوع تبلیغاتی صحبت کنیم.
از نظر منطقی اگر بخواهید به این سوال پاسخ دهید باید بدانید برای تبلیغات به مکان هایی می رویم که شلوغ باشد تا بتوان درصد بیشتری از افراد را جذب کرد. به همین منظور استفاده از رسانه و فضاهای مجازی می تواند بهترین گزینه باشد.
حال تبلیغات در این فضاها خود به دسته ای مختلفی تقسیم می شوند که بازاریابی و یا تبلیغات آن به شیوه های گوناگونی انجام می پذیرد.
اجزای تبلیغات چیست؟ تبلیغات نیز دارای اجزای مختلفی است که باید تمام این اجزا را به خوبی شناخت تا بهتر بتوان آن را درک کرد:

استراتژی تبلیغات

رسانه تبلیغات

خلق ایده تبلیغاتی

اجرای خلاق

تا به حالا برای شما هم پیش آمده وقتی وارد سایتی می شوید از یک آیتم و یا محصول و یا حتی قالب آن سایت خوشتان بیاید؟ من خود به شخصه گاهی اوقات برای دیدن محصولات جدید وارد این سایت ها می شوم چرا که می دانم قطعا ایده های جدیدتری نسبت به بقیه دارند. پس قطعا هر چقد که اجرای خلاق داشته باشید، به همان اندازه هم مشتریان برای دیدن محصول بیشتر به سمت شما خواهند آمد.

مزایا آموزش تبلیغات

در این قسمت می خواهیم در مورد مزایا و ویژگی های آموزش تبلیغات به صورت تخصصی بپردازیم.
همه ما به خوبی این موضوع را درک کرده ایم که امروزه تبلیغات مهم ترین رکن برای تداوم یک برند و یا محصول می باشد. اگر شما بهترین محصول را برای فروش به بازار عرضه کنید اما هیچ ویژگی از این محصول را برای مخاطب خود شرح ندهید و هیچگونه خلاقیتی به کار نبرید، در واقع محصول شما هیچ رشدی نخواهد کرد حال هر چقدر که می خواهد با ارزش و با کیفیت باشد.

تبلیغات دارای 3 مزیت اصلی است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:
1. یکی از بزرگترین مزیت های آموزش تبلیغات این است که به مخاطب می فهماند که دقیقا محصول شما چیست و شما در چه حوزه کاری در حال فعالیت هستید. هر چقدر که مشتری با شغل شما و حوزه کاری بیشتر آشنا شود، شانس خرید هم بیشتر می شود.
2. تبلیغات یکی از شاخصه های اصلی است که یک تصویر از برند ایجاد می کند. هیچ برندی در یک شب فروش زیادی را تجربه نکرده است. با تبلیغات اصولی باید پله پله به محصول خود ارزش بدهید و آن را بالا ببرید.
3. در واقع شما با تبلیغات، کسب و کار خود را محدود به بازار محلی نمی کنید و می گذارید که تمامی جهان با آن آشنا شوند البته اگر تبلیغات شما در زمینه فضای مجازی صورت بگیرد. با تبلیغات می توان به راحتی و صادقانه محصول خود را به مشتری عرضه کنید. هر چقدر که مشتری بیشتر اعتماد کند، فروش شما هم بیشتر خواهد شد. به این نکته توجه کنید که داشتن اخلاق خوب و مشتری مدار بودن در کنار تبلیغات خوب و خلاق، کمک زیادی به فروش شما خواهد کرد. برای مثال اگر من از یک محصول در اینستاگرام خوشم بیاید، سریعا این موضوع را با ادمین آن پیج در میان می گذارم تا اطلاعات بیشتری در مورد آن محصول به من ارائه دهد، حال فرض کنید ادمین آن یک فرد بسیار خشن و بی حوصله باشد. من که دیگر به چند قدمی آن پیج هم نمی روم چه برسد که بخواهم از آن خرید داشته باشم.

اما گاهی اوقات هم بوده از آنجایی که اخلاق فروشنده آنقدر خوب و صمیمی بوده است که فرد ترغیب به خرید یک محصول شده است. احتمالا تا اینجا به اهمیت داشتن اخلاق خوب پی برده اید.

آیا تبلیغات با بازاریابی یکی است؟

Advertising55

خیلی از افراد حتی خود من تا قبل از این که این مقاله را ارائه بدهم، بر این باور بوده ام که تبلیغات مترادف و یا نام دیگر بازاریابی است. در واقع این باور اشتباه است چرا که بازاریابی به چند دسته تقسیم می شود که تبلیغات یکی از زیر مجموعه های بازاریابی می باشد.

معرفی انواع تبلیغات

تبلیغات رسانه های اجتماعی

از گذشته تا به امروز، فضاهای اجتماعی به مکانی مناسب برای تبلیغات تبدیل شده اند. انواع مشاغل با ارائه پست های جالب و خلاقانه شروع به محصول خود می کنند. بعضی از کسب و کار ها هم در پیج اینستاگرام خود آدرس سایت را قرار می دهند که از این طریق بتوانند اعتماد مشتری را به خود جذب کنند و با یک تیر دو نشان بزنند. برای این که بتوانید یک تبلیغات بسیار خوب در فضای مجازی داشته باشید، باید با توجه به نیازهای مخاطب خود گام بردارید. حال چگونه این کار امکان پذیر است؟

برای مثال اگر در زمینه فروش کفش فعالیت دارید، خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید چه ویژگی از یک کفش باعث می شود که شما به خرید آن ترغیب شوید. رویه مناسب؟ زیره با کیفیت؟ زیبایی کفش؟ قیمت کفش؟
بی شک تمامی مواردی را که ذکر کردیم برای شما مهم هستند پس شما باید محصول خود را به گونه ای عرضه کنید که پاسخگو تمامی این نیازها باشد و فرد با خیال آسوده خرید خود را انجام دهد.

برای آن که بتوانید در فضای مجازی یک تبلیغات موفق داشته باشد، توصیه می کنیم از نظرات و رضایت مشتریان قبلی خود برای کسب اعتماد بیشتر مشتری استفاده کنید چرا که این کار می تواند فروش شما را چند برابر افزایش دهد.

تبلیغات بومی و یا محلی

توجه داشته باشید با زیاد شدن تبلیغات در رسانه های اجتماعی، بیشتر افراد بدون آن که به آن توجه کنند آن را رد می کنند. در این قسمت مخاطب بر روی قسمتی فوکوس می کند که برایش ارزش بیشتری دارد. پس به این نکته توجه کنید که تبلیغ از طریق رسانه های اجتماعی همیشه کارساز نمی باشد.
تبلیغات های بومی صرفا برای عملکرد و فرم محتوا در صفحه ای که در آن ظاهر می شود، ارائه شده اند. یکی از تبلیغات بومی این است که مخاطب را از یک روش منحصر به فرد درگیر می کند.

تبلیغات بنری و نمایشی

تبلیغات بنری و نمایشی از لحاظ بصری بسیار جذاب هستند که گاها اگر خلاقیت زیادی در این باره خرج دهید، می توانید فروش خود را بسیار افزایش دهید. وقتی به سایتی مراجعه کنید معمولا بنری که ظاهر می شود، حوزه کاری آن سایت را نشان می دهد. حال به این موضع فکر کنید که اگر آنقدر بنر شما جذاب باشد و بتواند لبخند و یا حس خوبی در مخاطب ایجاد کند، چه اتفاقی برای سایت شما خواهد افتاد؟ قطعا مشتری ترغیب به خرید محصول و یا حتی تماشای بیشتر تصاویر سایت خواهد شد حتی اگر خریدی هم انجام ندهد، شما کاری کرده اید که باعث شده مشتری برای یک بار دیگر هم به سایت شما بیاید.

تبلیغات رادیویی

از گذشته تا به امروز این روش تبلیغ تاثیر گذار بوده است. تبلیغات رادیویی از جمله تبلیغاتی است که می تواند تاثیر موثری بر روی مخاطب بگذارد. بعضی از افراد بر این باورند که دیگر کمتر کسی به رادیو گوش می دهد، اما خوشبختانه این باور اشتباه است چرا که افراد زیادی هستند که از گذشته تا به امروز از رادیو به عنوان یک رسانه قوی در زندگی خود بهره مند شده اند. بنابراین توصیه می کنیم از تبلیغات رادیوی غافل نشوید.

تبلیغات موبایلی

در واقع تبلیغات موبایلی یک تبلیغ همه گیر می باشد. به این معنا که 80 درصد از افراد جامعه در جیب خود از گوشی های همراه بهره مند هستند. تبلیغات موبایلی هر روزه در حال رشد است و با به وجود آمد گوشی های نسل جدید امکانات بیشتری برای افراد فراهم می شود و دایره تبلیغات هم گسترده تر می شود.

تبلیغات مبتنی بر سرچ در گوگل

قطعا برای شما هم پیش آمده که برای یافتن محصول خاصی در جستجو می کنید. اگر بر روی یک سئو سایت به خوبی کار شود، می توان نیاز مشتری را زودتر به هدف رساند و از رقبا پیشی گرفت. برای مثال اگر به دنبال یادگیری سئو هستید، می توانید در گوگل سرچ کنید. در همان صفحه اول و لینک های ابتدایی با یکی از بهترین سایت های ایران مواجه خواهید شد. به روایتی می توان گفت سایت برتر آموز انقلاب جدیدی در زمینه آموزش سئو در ایران ایجاد کرده است.

انواع مدل های آموزش تبلیغات

Advertising63

تبلیغات آموزنده:

بسیاری از افراد هستند که وقت خود را بیشتر صرف مطالعه کتاب می کنند و به مطالب علمی بیشتر اهمیت می دهند. به این موضع فکر کنید که اگر یک محتوای آموزنده در فضای تبلیغ خود قرار دهید، چقدر می توانید افراد را به خود جذب کنید؟ با این نوع تبلیغ هم می توانید اطلاعات عمومی فرد را بالا ببرید و هم خود را برای بازگشت دوباره مخاطب آماده می کنید.

تبلیغات متقاعد کننده:

در این نوع تبلیغ بیشتر هدف تاثیر گذاشتن بر روی فرد و متقاعد کردن آن به خرید محصول می باشد. برای استفاده از این روش شما ی بایست تمام ویژگی های خوب محصول را برای مشتری شرح دهید و یا آن را با محصول رقیب خود مقایسه کنید.

هدف گذاری مجدد:

این نوع تبلیغات برای آن دسته از افراد است که یک دفعه خرید خود را انجام داده اند و برای آن که بتوان آن مشتری را حفظ کرد، از این نوع بهره مند می شوند. این رویکرد از جنبه های منفی و مثبت برخوردار است. به طور خلاصه طراحی یک پیام، کانال، قالب می تواند برای جلب توجه مخاطب به شما کمک کند. یکی از بزرگترین چالش های تبلیغاتی، استفاده از ابزارهای خلاقانه و خلق یک موضوع جدید می باشد.
برای داشتن تبلیغات خلاقانه به چند نکته توجه کنید:

برای این که بتوانید یک تبلیغات بسیار خوبی را تجربه کنید و به مشتریان زیادی دست یابید ابتدا باید هدف خود را روشن کنید تا بتوانید این کار را به نحو احسن انجام دهید. در ادامه شما را با چند مورد از روش های موثر برای تبلیغات آشنا کرده ایم:
1. بازار هدف خود را شناسایی کنید: با در نظر گرفتن نیاز مخاطب خود و این که بدانید دقیقا مخاطب به چه چیزی احتیاج دارد، می تواند شما را در انجام تبلیغات خوب موفق کند.

2. یک سناریو تبلیغاتی ایجاد کنید: یا درست کردن یک داستان و یا به چالش کشیدن مخاطب، می توانید با آن تعامل برقرار کنید و نیاز مخاطب را بیشتر درک کنید.

3. یک پیشنهاد جالب ارائه دهید: برای این که بتوانید فروش خود را افزایش دهید، می توانید از روش های جالب استفاده کنید تا مخاطب خود را بیشتر درگیر کنید.

4. از رقبا خود نمونه برداری کنید: منظور این نیست که دقیقا از آن ها تقلید کنید. از این مورد زمانی می توانید استفاده کنید هیچ ایده ای نداشته باشد. در این صورت می توانید نگاهی به کسب و کار رقیب خود بیندازید و ببینید که از چه استراتژی برای افزایش فروش خود استفاده می کند.

5 پارامتر مهم در آموزش تبلیغات

این 5 پارامتر عبارتند از:

ماموریت
بودجه
پیام
رسانه
اندازه گیری داده

جدا از تمامی این روش ها و توصیه هایی که گفته شد، شما در وهله اول باید بر روی کیفیت برند خود کار کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست یابید. در این مقاله سعی کردیم شما را با چگونگی و آموزش تبلیغات و همچنین روش های تبلیغات آشنا کنیم. امیدواریم این مطالب برای شما آموزنده باشد. از این که تا انتها همراه برتر آموز بوده اید، از شما سپاسگذاریم.

نویسنده : معصومه آغاز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *