هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش و روش دانلود از یوتیوب مثل آب خوردن

دسته بندی : فناوری
1399/08/04

آموزش دانلود از یوتیوب یکی از مهمترین بخش هایی میباشد که شما نیاز هست برای کار با یوتیوب آن را یاد داشته باشید. با توجه به ارزش بالای محتوای داخل یوتیوب حتما تا کنون به دانلود کردن بعضی از آن ها نیاز پیدا کرده ایم ولی با محدودیت هایی مواجه شده ایم، روش های زیادی برای دانلود از یوتیوب تا کنون ارائه شده است، بعضی از این روش ها پولی هستند و در ایران امکان خرید اشتراک وجود ندارد؛ یا اینکه صرفا تبلیغاتی هستند و لینک دانلود درستی را به شما ارائه نمی دهند. شما بعد از یادگیری آموزش ساخت کانال یوتیوب در این پست جدید برتر آموز نحوه و آموزش دانلود از یوتیوب را یاد خواهید گرفت.

ما در اینجا چند روش متنوع و امتحان شده را برای دانلود از یوتیوب به شما پیشنهاد می کنیم که امیدواریم برای شما مفید باشند.

*توجه داشته باشید که برای تمامی این روش ها نیاز به فیلتر شکن دارید!

فواید آموزش دانلود از یوتیوب

  1. حتما شما هم تجربه کرده اید که در اول یا وسط ویدیو ها برای شما تبلیغات هایی پخش می شود که شما باید حتما آن ها را ببینید تا بتوانید باقی ویدیو را تماشا کنید. پس یکی از فواید دانلود از یوتیوب قطعا خلاص شدن از این تبلیغات هاست.
  2. بعضی وقت ها به دنبال آهنگی هستید که فقط آن را در یوتویب پیدا کرده اید یا تنها به صدای یک ویدیو احتیاج دارید؛ برای دانلود آن آهنگ می توانید از روش هایی استفاده کنید که امکان دانلود صدای جداگانه ی ویدیو را نیز دارند. ( روش 1 و 2 )

* اگر با روش های زیر نتوانستید صدای ویدیو را دانلود کنید با استفاده از نرم افزار های converter نیز این امر امکان پذیر است.

به این صورت که شما ویدیو را با پسوندی که موجود است دانلود می کنید و سپس با استفاده از این نرم افزار ها آن را تبدیل به فرمت mp3 می کنید.

  1. با توجه به اینکه یوتیوب در ایران فیلتر است هنگام استفاده از آن حجم بیشتری از اینترنت مصرف می شود و در حالت کلی آنلاین تماشا کردن ویدیو مصرف اینترنتش بیشتر است در نتیجه دانلود کردن ویدیو ها به صرفه تر است.
  2. ویدیوی دانلود شده همیشه و در هر زمانی قابل استفاده است حتی اگر از یوتیوب پاک شده باشد!
  3. دیگر نیازی نیست در وسط ویدیو صبر کنید تا باقی ویدیو برای شما لود شود و می توانید کل ویدیو را بدون وقفه ببینید.
  4. می توانید ویدیوی دانلود شده را در شبکه های اجتماعی دیگر برای کاربرانی که دسترسی به یوتیوب ندارند، نیز به اشتراک بگذارید.

روش اول:  آموزش دانلود از یوتیوب با استفاده از ربات تلگرام

ساده ترین و دم دستی ترین روش، ربات یوتیوب تلگرام می باشد یکی از خوبی های این روش این است که در تمامی دستگاه ها قابل استفاده است.

تلگرام برای ios

تلگرام برای android

تلگرام برای desktop

تلگرام برای mac

 

بعد از اینکه فیلتر شکن را روشن کردید، عبارت  utubebot@ را در تلگرام تایپ کنید (می توانید در saved messages خود این کار را انجام دهید.) و وارد ربات تلگرام شوید.

روی start در پایین صفحه کلیک کنید.

حالا وارد یوتیوب شوید و ویدیوی مورد نظرتان را باز کنید سپس share را بزنید و تلگرام را انتخاب کنید سپس وارد ربات یوتیوب شوید و لینک را ارسال کنید.

اگر با pc می خواهید این کار را انجام دهید پس از کلیک بر روی share، copy link را انتخاب کنید و لینک کپی شده را برای ربات ارسال کنید.

حالت ها و کیفیت های مختلفی که برای فیلم مورد نظرتان موجود است به شما پیشنهاد می شود و می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این ربات به شما این امکان را می دهد تا اگر تمایل داشتید فقط صدای یک ویدیو را دانلود کنید. ( انتخاب پسوند های mp3, ogg )

می توانید از ربات بخواهید که لینک دانلود فایل را برای شما ارسال کند یا اینکه  از او بخواهید ویدیو را برای شما مانند یک فایل ارسال کند. حتی می توانید فیلم را با پسوند های مختلفی که امکان آن وجود دارد هم دانلود کنید.

در pc این فایل ها به صورت پیش فرض در مسیر downloads > telegram desktop ذخیره می شوند.

آموزش دانلود از یوتیوب - برتر آموز

روش دوم: آموزش دانلود از یوتیوب با استفاده از سایت ها

استفاده از این روش نیاز به دانلود کردن هیچ نرم افزاری ندارد و برای همه دستگاه ها نیز قابل استفاده است.

سایت y2mate : برای دانلود کردن از این سایت کافیست وارد آن شوید و لینک ویدیو را که در یوتیوب کپی کرده اید اینجا پِیست کنید ، start را بزنید تا جست و جوی ویدیوی شما را شروع کند و بعد از پایان جست و جو، روی گزینه ی دانلود در کنار کیفیتی که می خواهید بزنید.

آموزش دانلود از یوتیوب - برتر آموز 1

دانلود از سایت های videodownloaderpro و qdownloader نیز امکان پذیر است و روش استفاده از آن ها با سایت اولی که معرفی کردیم مشابه هست.

سایت های مشابه دیگری نیز در اینترنت وجود دارند که به همین شیوه کار می کنند و با یک سرچ ساده تعداد زیادی از آن ها را می توانید پیدا و استفاده کنید.

بعضی از سایت ها فقط کیفیت پایین را به صورت رایگان ارائه می کنند و برای استفاده از باقی کیفیت ها باید اشتراک خریداری کنید.

روش سوم: آموزش دانلود از یوتیوب با نرم افزار 4kdownload

ابتدا از این سایت نرم افزار 4kdownload را را دانلود و نصب نمایید.

آموزش دانلود از یوتیوب - برتر آموز 2

پس از نصب روی paste link در بالا گوشه ی سمت چپ صفحه کلیک کنید و لینک ویدیوی مورد نظرتان را که کپی کرده اید آنجا paste  و کیفیت مورد نظرتان را انتخاب کنید سپس روی download بزنید و فیلم را دانلود نمایید.

آموزش دانلود از یوتیوب - برتر آموز 3

روش چهارم: آموزش دانلود از یوتیوب با استفاده از vlc player در کامپیوتر

یکی دیگر از راه های دانلود از یوتویب vlc player می باشد که برای دانلود باید تقریبا مراحل زیادی را طی کنید.

این نرم افزار در واقع یک ویدیو پلیر است که امکانات دیگری نیز علاوه بر دانلود ویدیو دارد.

ابتدا اگر vlc player را ندارید از این لینک آن را دانلود کنید.

سپس vlc media player را باز کنید و از قسمت media گزینه ی open network stream را انتخاب کنید. اگر از mac استفاده می کنید آدرس شما file > open network می باشد.

آموزش دانلود از یوتیوب - برتر آموز 4

لینک ویدیوی یوتیوب را که کپی کرده اید در این قسمت paste کنید و روی play بزنید ( در mac، open را بزنید ).

آموزش دانلود از یوتیوب - برتر آموز 5

در این مرحله ویدیوی یوتویب در vlc باز می شود و قابل مشاهده است اما هنوز دانلود نشده است پس برای دانلود آن از سربرگ tools گزینه ی code information را انتخاب کنید. ( در mac از سربرگ window و گزینه ی media information را انتخاب کنید. )

آموزش دانلود از یوتیوب

در پنجره ی باز شده در پایین صفحه لینک طولانی ای را در قسمت location مشاهده می کنید که باید تمام آن را سلکت و کپی کنید. ( در mac ،   open url را بزنید.)

آموزش دانلود از یوتیوب

آدرس کپی شده را در آدرس بار یک مرورگر paste کنید و enter را بزنید.

حالا ویدیو در مرورگر وب شما نمایش داده می شود روی آن  راست کلیک کنید و save video as… را بزنید.

محل ذخیره سازی و نام فایل را انتخاب کنید سپس رو save بزنید و صبر کنید تا ویدیوی شما دانلود شود.

روش پنجم: دانلود از یوتیوب با استفاده از اپلیکیشن tubemate

این روش فقط برای گوشی ها قابل استفاده می باشد.

ابتدا اپلیکیشن tubemate را دانلود کنید.

ورژن اندروید

ورژن Ios

پس از نصب آن مجوز های لازم را به آن بدهید.

محیط نرم افزار tubemate مانند خود اپلیکیشن یوتیوب می باشد.

لینک ویدیو را آن جا جست و جو کنید و سپس روی آیکون قرمز در کنار گزینه ی save بزنید و سپس فرمت و کیفیت مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس با کلیک روی آیکن قرمز در منوی سمت راست، فرآیند دانلود فیلم از یوتیوب شروع می‌ شود. اگر در مراحل دانلود، با پیام‌هایی برای دانلود فایل یا اپلیکیشن ‌های دیگر رو به ‌رو شدید، آن‌ها را نادیده بگیرید. به‌خاطر رایگان بودن  TubeMate ، این نرم ‌افزار با نمایش تبلیغات درآمد زایی می‌کند. هرچند تبلیغات های پیشنهادی بدافزار نیستند و از پلی استور دانلود می ‌شوند، اما نیازی به دریافت آن ‌ها برای دانلود فیلم از یوتیوب نیست. امیدواریم از این روش ها و آموزش دانلود از یوتیوب استفاده کنید.

منبع : برتر آموز

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *