هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چالش در اینستاگرام

آموزش ساخت چالش در اینستاگرام 2022

دسته بندی : اینستاگرام
1401/07/05

ما در این مقاله درمورد حفظ مخاطبین شما با شما صحبت خواهیم کرد؛ شما باید

با خلق چالش‌های به روز و جذاب تعامل خود را مخاطبین خود حفظ کنید.

امروزه اینستاگرام یک ابزار محبوب در ایران و جهان می‌باشد. زمانی که محبوبیت یک برنامه افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به این معنی است که کار شما برای رقابت به شدت سخت خواهد شد. معمولا یکی از راه‌هایی که افراد مختلف در اینستاگرام با آن به رقابت می‌پردازند، ساخت چالش در اینستاگرام می‌باشد. انواع بلاگرهای مختلف با چالش‌های مختلف تمام سعی خود را می‌کنند که شما را به خود جذب کنند.

شما نیز می‌توانید برای پیج شخصی، آموزشی، بلاگری و… خود نیز از این مقاله استفاده کنید. شما در این مقاله آموزش ساخت چالش در اینستاگرام را فرا خواهید گرفت. ما در این مقاله سعی می‌کنیم. چالش‌های را به شما معرفی کنیم که علاوه بر جذاب بودن برای مخاطبان شما، جدید و نیز باشد. به یاد داشته باشید که در یک محیط رقابتی مانند اینستاگرام شما علاوه بر جذابیت به خلاقیت نیز نیاز خواهید داشت.

شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با خلاقیت و تغییراتی که شما در چالش‌ها می‌دهید. نظر مخاطبین را بیشتر به خود جلب کنید و از طرفی از آن‌ها مخاطبین وفادار بسازید. این موضوع می‌تواند به رشد شما در کوتاه مدت و بلند مدت به صورت ویژه‌ای کمک کند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با آموزش ساخت چالش در اینستاگرام شما را از رقبایتان متمایز کنیم.

مراحل ابتدایی ساخت یک چالش جذاب 

شما برای این که بتوانید در ساخت چالش در اینستاگرام موفق باشید باید یک سری از مراحل را به صورت پیش نیاز انجام دهید. در بخش‌های قبلی هریک از این مراحل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. اما نکته بسیار مهمی که شما باید به آن توجه کنید، این است که تمامی این مراحل متناسب با پیج شما باشد. در صورتی که شما اهداف شما همگرا نباشد به طبع نتیجه قابل قبولی نیز کسب نخواهید کرد.

1.    هدف چالش از ساخت چالش در اینستاگرام

زمانی که شما قصد ساخت چالش در اینستاگرام را دارید باید به صورت کامل مشخص، هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال آیا قصد شما از ساخت چالش در اینستاگرام جذب مخاطب جدید است. آیا هدف شما از ساخت چالش در اینستاگرام دریافت تعامل از مخاطبین است. آیا منظور شما از ساخت چالش در اینستاگرام نوآوری برای مخاطبین است و… . شما می‌توانید اهداف بسیار متفاوتی از ساخت چالش در اینستاگرام داشته باشید. اما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید اهداف شما واضح و استراتژیک باشد.

اگر شما یک چالش بدون هدف مشخص برنامه ریزی کنید. به هر اندازه که چالش شما نیز جذاب باشد، شما بازدهی مورد انتظار خود را کسب نخواهید کرد. سعی کنید که اهداف خود را بر اساس پرسونای مخاطب خود تنظیم کنید. شما می‌توانید در سایت برترآموز از مقاله « پرسونای مشتری چیست؟ » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. مخاطبین شما همانند مشتریان یک کسب و کار می‌مانند. به هر میزان که شما شناخت بهتری از آن‌ها داشته باشید، کسب و کار موفق‌تری خواهید داشت.

2. موضوع چالش 

به این موضوع توجه داشته باشید که هدف چالش و موضوع چالش در بخش کاملا مجزا می‌باشند. شما در هدف چالش نیت و برنامه ریزی کلان خود را مشخص می‌کنید. مخاطب شما ممکن است که از هدف چالش شما اطلاعی نداشته باشد. اما موضوع چالش دقیقا به مخاطبین شما ارتباط دارد. شما باید به نحوی برنامه ریزی کنید، که بهترین نتیجه را از چالش‌های خود دریافت کنید.

موضوع چالش شما باید به اندازه‌ای جذاب باشد که نه تنها مخاطبین شما بلکه مخاطبینه مخاطبین شما را نیز به خود جلب کند. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که موضوع چالش شما یک، موضوع متفاوت و عجیب باشد. همانطور که از اسم آن نیز معلوم است، چالش شما می‌تواند یک چالش هنجار شکنانه باشد. البته به این موضوع توجه کنید که شما در ایران زندگی می‌کنید. در نتیجه موضوع چالش شما بهتر است که خلاف قوانین جمهوری اسلامی نباشد.

روش چالش گذاشتن در اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در انتخاب یک موضوع یک چالش باید به آن توجه کنید. این است که چالش شما نباید برای مخاطبین شما بیش از اندازه سنگین باشد. منظور ما این است که نباید موضوع چالش شما برای مخاطبین شما شکه کننده باشد. به عنوان مثال شوخی با مرگ پدر و مادر . این موضوع ممکن است که یک اسم جذاب باشد، اما این موضوع ممکن است که واکنش‌های منفی زیاد را برای شما به همراه داشته باشد.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که موضوع چالش شما نباید قوانین چالش شما را آشکار کند. افراد برای این که بتوانند قوانین چالش را بدانند بهتر است که با شما در تعامل باشند. در این صورت درز اشتباه اطلاعات ممکن است که چالش شما را موانعی همراه کند.

3. اجرای چالش در ساخت چالش در اینستاگرام

آخرین مرحله در ساخت چالش در اینستاگرام به نوعی می‌توان گفت اجرای آن است. شما باید برای اجرای آن قوانین ساده‌ای قرار دهید که همه افراد را ترغیب به شرکت در چالش خود کنید. شما به هر میزان که از قوانین سختگیرانه‌ بیشتری استفاده کنید، به این معنی است که احتمال اینگیجمنت مخاطب خود را کاهش می‌دهید. در صورتی که در مورد اینگیجمنت اطلاعات مناسبی ندارید. به شما توصیه می‌کنم که به  بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. و در آن بخش از مقاله « یوزر اینگیجمنت » به صورت جامع و کامل استفاده کنید.

برای اجرای چالش خود سعی کنید که از یک آهنگ ترند روز در اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت هر کسی که آهنگ شما را پخش می‌کند، ناخودآگاه نظر دیگران را به خودش جلب می‌کند. این موضوع می‌تواند به عنوان یک عامل مکمل به ساخت چالش جذاب در اینستاگرام کمک شایانی انجام دهد.

سعی کنید از مخاطبین خود درخواست کنید که برای اجرای چالش شما حتما از یک دوربین با کیفیت مناسب استفاده کنند. در این صورت شما می‌توانید بازخورد بهتری از اشتراک گذاری آن دریافت کنید. ساده‌ترین چالش‌ها اگر کیفیت جذابی داشته باشند‌ ‌می‌توانند برای شما بازخورد عالی به همراه داشته باشند.

چند ایده جذاب برای ساخت چالش 

اولین نکته‌ای که قبل از هر ایده‌‌ای برای ساخت چالش در اینستاگرام باید به شما بگوییم این است که. شما باید شناخت کافی و مناسبی از اینستاگرام داشته باشید. در صورتی که شما شناخت درستی از اینستاگرام ندارید. به شما توصیه می‌کنم که از بخش آموزش‌های برترآموز « آموزش اینستاگرام » را بررسی کنید. شما با این کار می‌توانید دانش خود را در این حوزه نیز به روز کنید.

نکته بعدی که در این بخش لازم است به شما یادآور شویم این است که سعی نکنید هر چالشی را در پیج خود انجام دهید. ممکن است که چالش شما از نظر اینستاگرام مشکلی نداشته باشد. اما از نظر پلیس فتای ایران مشکل داشته باشد و این موضوع منجر به بسته شدن اکانت شما شود.

هدف مخاطب شما از انجام یک چالش سرگرمی است. سعی کنید که به هدف مخاطبین خود نیز توجه کنید و با این کار می‌توانید تعامل بیشتری از مخاطب خود دریافت کنید. در نهایت سعی کنید که در برگزاری چالش نسبت به دیگران متفاوت باشید. در صورتی که شما نیز مانند دیگران از یک چالش تکراری استفاده کنید. ممکن است که بازخورد مدنظر خود را از مخاطبین خود دریافت نکنید. برای این منظور می‌توانید اندکی صبر کنید، بعد از این که یک چالش از حالت ترند خارج شد،. مجددا شما آن را ترند کنید.

1. دابسمش یکی از بهترین ایده‌ها برای  چالش‌های اینستاگرامی 

به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین ایده‌ها برای ساخت چالش در اینستاگرام، استفاده از صدا گذاری است. البته به این نکته توجه داشته باشید که این کار ممکن است برای همه آسان نباشد. در نتیجه شما باید آن را آسان کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید لینک یک برنامه‌ را قرار دهید که فایل صوتی و یا تصویری شما آپلود شده باشد و فقط منتظر اکشن مخاطب باشید.

شاید در ابتدا این کار برای شما سخت باشد، اما زمانی که شما به مزایای آن دقت می‌کنید. متوجه خواهید شد که این سختی ارزشش را دارد و می‌تواند نظر مخاطبین شما را به طور ویژه به شما جلب کند. سعی کنید برای این که این چالش شما بهترین بازخورد را داشته باشد، از اتفاقات ترند روز استفاده کنید. البته شما می‌توانید این مسیر را متفاوت از دیگران نیز طی کنید.

دابسمش در اینستاگرام

به عنوان مثال شما می‌توانید یک صدای جذاب از کارهای خودتان انتخاب کنید و به هماهنگ‌ترین فیلم و صدا جایزه بدهید. به هر میزان که خلاقیت شما در ساخت چالش در اینستاگرام بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

برای انتخاب ایده ‌می‌توانید به سراغ ترندهای دیگری شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر، فیسبوک و… نیز مراجعه کنید. در شبکه‌های اجتماعی متفاوت به دنبال صدا و یا فیلم جذاب باشید، که کاربران بیشترین واکنش را به آن دارند. التبه به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما باید از ایده‌های استفاده کنید که در اینستاگرام قابلیت اجرا داشته .

2. از چالش ‌های رقص تیک تاک در ساخت چالش در اینستاگرام استفاده کنید

امروزه یکی از برنامه‌های که هر روز دارای یک چالش جدید است، تیک تاک می‌باشد. تیک تاک بیشتر بواسطه آهنگ‌های معروف و رقصیدن بواسطه آن توانسته است مخاطبین میلیونی زیادی را به خود جلب کند. شما نیز می‌توانید از این آهنگ‌ها استفاده کنید و مخاطبین زیادی را برای خود جذب کنید.

همانطور که می‌دانید برنامه تیک تاک به اندازه‌ای موفق است که برخی از قابلیت‌های اینستاگرام نیز از این برنامه الهام گرفته شده است.  سعی کنید از آهنگ‌ها و چالش‌هایی استفاده کنید که پیج‌های ایرانی خیلی به آن نپرداخته‌اند. برای این که بتوانید بازخورد بهتری نیز از چالش‌های خود  دریافت کنید. می‌توانید ترجمه هریک از آهنگ‌ها را نیز همراه با آن نمایش دهید. در این صورت شما می‌توانید مخاطبین خود را بیشتر به چالش خود جذب کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از آهنگ‌های ایرانی جذاب نیز استفاده کنید.

تیک تاک چون یک برنامه انگلیسی زبان است. ممکن است نتواند به اندازه کافی به آهنگ‌های ایرانی بها دهد. اما شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید، درست همانند همان کاری که برنامه خندوانه انجام داد. شما می‌توانید با استفاده از آهنگ‌های معروف ایرانی مخاطبین خود را به وجد آورید.

3. #mondayfunday یک ایده جذاب برای ساخت چالش در اینستاگرام

یکی از جذابترین و موفقترین چالش‌های اینستاگرام که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. چالش دوشنبه‌های شاد است. همانطور که می‌دانید اولین روز هفته در کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای شرق دور دوشنبه است. علت نام گزاری این چالش نیز همین موضوع است. افراد کمی را می‌شناسید که به سادگی شنبه اول هفته را پر انرژی و جذاب شروع کنند.

شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و افراد را به این موضوع دعوت کنید که شروع هفته جذاب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این صورت شما می‌توانید یک فرهنگ سازی جذب نیز داشته باشید. شما می‌توانید از مخاطبین پیج خود درخواست کنید که راهکارهایی برای شروع یک هفته جذاب به شما پیشنهاد دهند. و همچنین از آن‌ها درخواست کنید که این اتفاق جذاب را با شما به اشتراک بگذارند.

نحوه ایجاد چالش در اینستاگرام

در اینجا لازم است که یک موضوع را به شما یادآور شویم و آن هم این است که سعی کنید، خود شما اولین شخص در چالش خود باشید. منظور ما این است که شما باید به گونه‌ای چالش خود را شروع کنید که برای دیگران محرک باشد. در این صورت دیگران نیز سعی می‌کنند که در کنار شما خود نمایی کنند. سعی کنید به گونه‌ای اولین پست چالشی خود را ‌بارگذاری کنید، که دیگران را متعجب کنید.

ساخت چالش در اینستاگرام می‌تواند برای شما یک ایده جذاب باشد. اما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که چالش شما دیده شود. چالش شنبه‌های شاد می‌تواند یک ایده جذاب باشد. شما می‌توانید با تبلیغات آن را به گوش دیگر افراد نیز برسانید و موفقیت خود را تضمین کنید.

4. چالش 40 روز خوشحالی یک ایده جذاب برای ساخت چالش 

اگر دقت کنید، امروز اکثر پیج‌های بزرگ تبلیغاتی و بلاگرهای مطرح از چالش سحرخیزی استفاده می‌کنند. این چالش ممکن است در کوتاه مدت یک بازخورد عالی داشته باشد. اما معمولا افراد کمی آن را به پایان می‌رسانند. شما می‌توانید با توجه به شرایط اجتماعی کشور از یک چالش متنوع و جذاب دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از چالش 40 روز خوشحالی استفاده کنید.

با توجه به روحیات مردم ایران و از طرفی شرایط متفاوت ما از این چالش استقبال خوبی صورتی خواهد گرفت. چرا که در حال  حاضر جامعه نیاز به خوشحالی دارد. شما می‌توانید بواسطه این چالش به خوبی نظر مخاطبین جدید را نیز به خود جلب کنید. شما از مخاطبین خود در خواست می‌کنید. برای شرکت در چالش شما 40 روز فقط اتفاقاتی را با مردم به اشتراک بگذارند که منجر به شادی و نشاط شود.

همچنین مخاطبان شما و دیگر افراد باید شما را در آن تگ کنند. در این صورت شما می‌توانید بهترین این افراد در این چالش را به صورت روزانه استوری کنید. دقت کنید، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که این موضوع به صورت عالی به چشم همه نشان داده شود.

شما برای این که بتوانید از چالش‌های خود یک بازخورد عالی از تبلیغات خود دریافت کنید، می‌توانید از کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. در صورتی که شما اطلاعات مناسبی در این باره ندارید، می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « 8 نمونه از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی موفق در دنیا » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید.

5. عکس و استوری سبیل دار ایده‌ای جذاب برای چالش در اینستاگرام

امروزه معمولا سبیل داشتن در میان افراد، امری اندکی نادر است. معمولا کسی به مدل‌های مختلف سبیل کمتر اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید یک چالش برگزار کنید و افراد را دعوت کنید که عکس و استوری‌های سبیل دار خود را با شما به اشتراک بگذارند. شما برای این که بتوانید از چالش نتیجه مناسبی دریافت کنید. می‌توانید یک سبیل طلایی را به عنوان جایزه در نظر بگرید.

شما می‌توانید بانوان را به این موضوع تشویق کنید و از آن‌ها بخواهید که عکس‌هایی با ریش سبیل ادیت کنند. در نهایت آن‌ها را برای شما ارسال کنند. این چالش برای دیگران نیز می‌تواند جذاب باشد. شاید فکر کنید که این ایده، یک ایده معمولی است و ممکن است که استقبال مناسبی به همراه نداشته باشد.

در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنم که #mustacheme را جستجو کنید، تا از نتایج آن شگفت‌زده شوید. به یاد داشته باشید که یک ایده بانمک در ساخت چالش در اینستاگرام می‌تواند، طوفانی از مخاطب برای شما به همراه داشته باشد. در نتیجه سعی کنید، شما نیز اتفاقات بامزه اطراف خود را تبدیل به یک چالش کنید. البته یک نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مخاطبین شما تا چه اندازه به شما اعتماد دارند. هر چه مخاطبین شما بیشتر به شما اعتماد داشته باشند، بازخورد شما بیشتر خواهد شد.

6.  استفاده از چالش مربوط به قدرت بدنی می‌تواند یک ایده جذاب برای چالش در اینستاگرام باشد

قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که، قدرت بدنی ارتباطی به هیکل شما ندارد. ممکن است که شما یک فرد لاغر اندام را مشاهده کنید که به سادگی مچ یک فرد چاق را بخواباند. از این رو شما می‌توانید یک چالش جذاب بواسطه این قدرت بدنی افراد طراحی کنید.  شما در صورتی که در این باره تحقیق کنید، موارد بسیاری را به شما نشان می‌دهد.

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به شما گفتیم، شما می‌توانید با توجه به پرسونای مخاطبین خود یک چالش جذاب طراحی کنید. به یاد داشته باشید بهتر است که خود شما نیز اولین شخصی باشید که در این چالش شرکت می‌کند. در این صورت شما می‌توانید بهترین بازخورد را از چالش دریافت کنید.

 نکات مهم و پیشرفته درباره‌ی  چالش‌های در اینستاگرام

زمانی که قصد انجام چالش را دارید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، هشتگ گذاری مرتبط و پر طرفدار است. در وهله بعدی از افرادی که در چالش شرکت می‌کنند نیز باید رو خواست کنید، که از هشتگ مشابه استفاده کنند. در نهایت به یاد داشته باشید که امکان دیده شدن چالش شما بدون هشتگ بسیار کم است.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید. تا با افرادی که با شما در چالش سهیم هستند، در ارتباط باشید و این ارتباط را نیز به دیگران نمایش دهید. در این صورت افراد تحریک می‌شوند که تعامل بیشتری با شما داشته باشند. شما از دیگران نیز باید بخواهید که بیشتر در مورد شما صحبت کنند و استوری و پست‌های خود را به چالش اختصاص دهند. در این صورت اینستاگرام نیز شما را به رسمیت می‌شناسد و احتمال اکسپلور رفتن چالش شما نیز افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از نکاتی که شما برای ساخت چالش در اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که سعی کنید برای چالش خود برنامه ریزی زمانی داشته باشید. منظور ما این است که پست و استوری‌های مربوط به چالش شما خود را در یک زمان مشخص منتشر کنید. و از طرف دیگر دنبال کننده‌های خود نیز بخواهید که به این موضوع پایبند باشند.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما می‌خواهید از چالش خود نتیجه مناسب بگیرید، باید برای آن یک پاداش تدارک ببینید. شما باید به دنبال کنندگان خود انگیزه بدهید که شما را در چالش خود همراهی کنند. در این صورت شما می‌توانید رو نتایج چالش خود حساب ویژه‌ای باز کنید.

سخن پایانی 

ما در این مقاله در مورد چگونگی ساخت چالش در اینستاگرام به شما نکاتی را منتقل کردیم. اما در نهایت به یاد داشته باشید که برای یک چالش موفق شما باید از خلاقیت و ایده پردازی خود استفاده کنید. هر ایده‌ای که به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید، در مورد آن با دوستان و نزدیکان خود مشورت کنید. زمانی که چالش خود را برنامه ریزی کردید سعی کنید به صورت مستقیم از دوستان خود دعوت کنید که در انجام این چالش در کنار شما باشند. مانند چالش آب سرد که در گذشته به همین روش توانست تبدیل به یک ترند قوی شود.

در نهایت با برنامه ریزی آن را در پیج خود منتشر کنید. امروزه در اینستاگرام شما باید از دیگران متمایز باشید. ساخت چالش در اینستاگرام یکی از راه‌های متمایز بودن است. سعی کنید به دیگر روش‌های رشد در اینستاگرام نیز فکر کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *