آموزش فریلنسری

آموزش فریلنسری: چگونه فریلنسر شویم؟ 7 نکته کارآمد و قابل انجام

1400/12/02

آموزش فریلنسری در این مقاله 🙂

آموزش فریلنسری: فریلنسرها آزادی زیادی در حرفه خود دارند. در اینجا هفت مرحله برای تبدیل شدن به یک فریلنسر وجود دارد.

در سرتاسر جهان، شرکت های کوچک و بزرگ استفاده از فریلنسرها را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند. چون نیازی به هزینه های جاری مانند ایاب و ذهاب نداشته و هزینه های مالی، انرژیک و زمانی به شدت کاهش پیدا می کند.
 اگر تصمیم گرفته اید که یک فریلنسر شوید، اعداد و ارقام می گویند که به دنبال کار خوبی هستید. چه هدف شما این باشد که مقداری پول در کنار هم به دست آورید یا شغل آزاد شغلی تمام وقت بسازید، باید خود را با دانش، عزم برای یادگیری و پیشرفت، و صبر زیاد مسلح کنید. در اینجا نحوه شروع کار آزاد ارائه شده است.

آموزش فریلنسری: چگونه می توانید فریلنسر شوید؟

بازار فریلنسری روز به روز در حال رشد است و اگر می خواهید در این رقابت شرکت کنید، باید مطابق با آن آماده شوید. برای شروع این هفت مرحله را دنبال کنید.

مرحله 1: در نظر بگیرید که آیا فریلنسینگ برای شما مناسب است یا خیر.

فریلنسینگ مزایا و معایب خود را دارد، اما، به طور کلی، برای اینکه یک فریلنسر باشید باید ذهنیت خاصی داشته باشید. اگر منظم و قابل اعتماد باشید، اینکه رئیس خودتان باشید یک چیز عالی است. فریلنسینگ به شما امکان می دهد برنامه خود را تنظیم کنید، بنابراین می توانید هر زمان که بخواهید یک روز مرخصی بگیرید، اما برای آن زمان حقوقی به شما پرداخت نمی شود زیرا چیزی به نام مرخصی با حقوق وجود ندارد. با این حال می توانید به صورت انعطاف پذیر، در زمان های مختلف، یک روز کمتر و یک روز بیشتر (در یک کلام به شیوه ای که خودتان دوست دارید) کار کنید.

اگر می خواهید یک فریلنسر باشید، باید یک روال کار روزانه را حفظ کنید، آماده باشید چندین پروژه را به طور همزمان انجام دهید و به طور مداوم به دنبال پروژه های جدید برای حفظ جریان کار ثابت باشید.

اگر هنوز تمام وقت کار می کنید، فوراً کار خود را رها نکنید. در عوض، کار آزاد و تمام وقت را تا زمانی که مشتریان و ارتباطات کافی برای حمایت از خود به عنوان یک فریلنسر جمع آوری کنید، ترکیب کنید. کار کردن از یک مکان راحت با کار ثابت و درآمد مطمئن، محیط بسیار بهتری برای گسترش کسب و کار فریلنسری شماست.

پیشنهاد این است که تا زمانی که به یک فریلنسر خوب با مشتریان ثابت تبدیل نشده اید، کار کارمندی خود را به هیچ وجه رها نکنید.

مرحله 2: یک پلت فرم پیدا کنید.

آموزش فرینلسری: اکثر فریلنسرها از پلتفرم های فریلنسر برای یافتن کار استفاده می کنند. در حالی که توصیه‌ها و کانال‌های شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn نیز می‌توانند منبع خوبی برای دریافت پروژه باشند، وب‌سایت‌های فریلنسری محبوب هستند زیرا به شما امکان می‌دهند بدون زحمت با مشتریانی که به دنبال فریلنسر هستند ارتباط برقرار کنید. همیشه شغل در آنجا وجود دارد.

یکی دیگر از راه ها، حضور در پیام رسان های واتساپ و تلگرام است. باید در گروه های مربوط به حوزه کاری خود عضو شده و فعالیت داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک تدوینگر هستید، در گروه های تدوین عضو شوید. در آنجا همیشه افرادی هستند که نیاز به متخصص دارند و شما می توانید با ارائه پیشنهاد به کارفرماها، پروژه های مداومی دریافت کنید.

همچنین، بیشتر این پلتفرم‌ها دارای سیاست‌هایی هستند و هم برای کارگران آزاد و هم برای کسانی که استخدام می‌کنند محافظت می‌کنند. در پلتفرم های فریلنسری، هر پروژه ای که برعهده می گیرید یک قرارداد کوچک است و هم شما و هم مشتری ملزم به رعایت شرایط آن هستید.

انتخاب پلتفرم با مدلی که متناسب با نیازها و انتظارات دستمزد شما باشد، برای موفقیت شما بسیار مهم است. بسیاری از وب‌سایت‌های فریلنسر به اصطلاح «مسابقه به سمت پایین» را تشویق می‌کنند، جایی که فریلنسرها در ازای دریافت غرامت ضعیف، کار با کیفیت پایین ارائه می‌کنند.

در نهایت، این به هیچ کس کمک نمی کند – خریداران نمی توانند با کیفیت خوب کار پیدا کنند و فریلنسرها نمی توانند به اندازه کافی درآمد کسب کنند.

برخی از پلتفرم‌های فریلنسینگ، مانند Hiremotely، مدل کسب‌وکار خود را بر پایه پذیرش تنها توسعه‌دهندگان نرم‌افزار آزاد کار برتر و اتصال آنها با مشتریان بر اساس الزامات بسیار خاص استوار می‌کنند. عضویت در چنین پلتفرم انحصاری به شما امکان می دهد با مشتریان جدی ارتباط برقرار کنید و برای کار با کیفیت بالا پول دریافت کنید. پروسه پذیرش در این نوع پلتفرم ها می تواند چندین هفته طول بکشد و شامل چندین دور آزمون مربوطه باشد.

نکتهمی توانید مقاله بهترین سایت های فریلنسری را مشاهده کنید.

مرحله 3: پروفایل خود را بسازید.

آموزش فریلنسری، شما مجبور نیستید یک رزومه کلاسیک تهیه کنید، زیرا اکثر وب سایت های فریلنسری دارای یک الگوی از پیش طراحی شده هستند که باید با اطلاعات خود پر کنید، اما نباید با نمایه فریلنسینگ خود به عنوان یک تمرین چک باکس تلقی کنید.

برای ایجاد یک نمایه قابل توجه که مشتریان بالقوه را در مورد تحصیلات، مهارت ها، تخصص و تجربه شما آگاه می کند، وقت بگذارید. لازم نیست رمان بنویسید – آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. مهارت ها، تجربیات، دستاوردهای خاص خود را فهرست کنید و توضیح دهید که چرا بهترین فرد برای این شغل هستید.

مرحله 4: پورتفولیوی خود را بسازید.

پروفایل شما ممکن است نشان دهد که شما یک فضانورد هستید، اما اگر سلفی خود را از ایستگاه فضایی بین المللی آپلود نکنید، مشتریان احتمالی شما را باور نمی کنند. بنابراین، هنگامی که یک پروفایل ایجاد می کنید، مطمئن شوید که نمونه کارهایی را ارائه می دهید که مهارت ها و تجربه شما را نشان می دهد.

اگر در زمینه انتخابی خود مبتدی هستید، برای ایجاد یک نمونه کار با نمونه کارهای خود وقت بگذارید یا به سادگی چندین شغل را با تخفیف در ازای کسب تجربه بپذیرید.

یا می توانید بدون مشتری چند کار برای نمونه کار ایجاد کنید. به مثال تدوین برمی گردیم. می توانید چند کلیپ را تدوین کنید و سپس آن ها را به عنوان نمونه کار ارائه دهید.

مرحله 5: قیمت خود را تعیین کنید.

در حالی که نرخ ساعتی یا قیمت پروژه شما به شدت به مجموعه مهارت و تجربه شما بستگی دارد، برای بادام زمینی کار نکنید 🙂

اگر شما فقط چند سال تجربه داشته باشید، البته نمی توانید به اندازه فریلنسرها با یک دهه کار زیر کمربند، نرخی را دریافت کنید. با این حال، اگر در نهایت می خواهید کار آزاد را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید، در صورت داشتن کار ثابت، صرف نظر از اینکه چقدر تجربه دارید، این نرخ باید حداقل هزینه های ماهانه شما را پوشش دهد. می توانید با اپلیکیشن های مدیریت حساب بررسی کنید که به صورت ماهانه چقدر هزینه لازم دارید و نرخ هایتان را به گونه ای تنظیم کنید که حداقل از پس هزینه های ماهانه خود بربیایید.

مرحله 6: کار پیدا کنید.

اگر فعالانه به دنبال پروژه ها و مشتریان هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در یافتن آنها کمک می کند.

اول، فقط برای مشاغلی که مطمئن هستید می توانید انجام دهید، درخواست دهید. هیچ فایده ای برای درخواست پروژه ای که نتوانید آن را به موقع با نتایج رضایت بخش تکمیل کنید، وجود ندارد. به عنوان یک فریلنسر، شما در حال ساختن شهرت خود از ابتدا هستید، و به خصوص در آغاز، کسب بازخورد مثبت بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر تولید کننده محتوای خوبی نیستید، بهتر است ابتدا خوب آن را یاد بگیرید و سپس درخواست های پروژه را انجام دهید. یا به کل از آن صرف نظر کنید. به عنوان مثال اگر محتوای خوبی تولید نمی کنید، اما کدنویس فرانت اند خوبی هستید، پروژه های مربوط به آن را قبول کنید.

هنگامی که برای شغل درخواست می کنید، مطمئن شوید که یک رزومه مرتبط تهیه کرده اید که توضیح دهد چرا شما بهترین انتخاب برای آن شغل یا پروژه خاص هستید. مهارت ها و تجربه های مرتبط با الزامات را برجسته کنید.

با گذشت زمان، پلتفرم‌های فریلنسر به فریلنسرهای دارای رتبه برتر با نشان‌ها، دستمزدهای کمتر و دسترسی به پیشنهادهای شغلی خاص پاداش می‌دهند، بنابراین به نفع شماست که مشتریانتان را راضی نگه دارید.

برخی از فریلنسرها از بازارهای آنلاین اجتناب می‌کنند، زیرا هزینه‌هایی (معمولاً بین 5٪ تا 20٪ از درآمد شما) را به همراه دارند، که می‌تواند تا پایان ماه افزایش یابد. در این صورت سعی کنید از گروه های مختلف واتساپ، تلگرام، فیسبوک و لینکدین برای یافتن کار استفاده کنید. با این حال، توجه داشته باشید که با انجام این پروژه ها، هیچ قراردادی وجود ندارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی کار شما را بگیرد و هرگز برای آن پول پرداخت نکند. بهتر است ابتدا بیعانه دریافت کرده یا کل پول خود را دریافت کنید، سپس پروژه را انجام دهید تا متضرر نشوید.

مرحله 7: روی روابط مشتری تمرکز کنید.

آموزش فریلنسری، روابط با مشتریان شما مهمترین بخش فریلنسری است. با حفظ ارتباط خوب با مشتریان فعلی خود و ارائه کار با کیفیت، به احتمال زیاد در آینده مشاغل ثابت تری خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که تمام ضرب الاجل ها را رعایت کرده اید، به دستورالعمل ها گوش می دهید، هر گونه ویرایش لازم را انجام می دهید و به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید. در حالی که به ساعات تعیین شده وابسته نیستید، همچنان باید در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست یا نگرانی در دسترس مشتریان خود باشید.

علاوه بر این، شما می خواهید سبد خود را برای جذب مشتریان جدید بسازید. شهرت خوب به عنوان یک فریلنسر بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که بهترین کار خود را ارائه می‌دهید و نظرات و امتیازات بالایی کسب می‌کنید. شما می توانید خدمات خود را در رسانه های اجتماعی و وب سایت خود تبلیغ کنید که باید به طور مرتب به روز شود. حضور دیجیتال قوی بسیار مهم است، زیرا مشتریان می‌خواهند قبل از همکاری با شما احساس کنند که می‌توانند به شما و برندتان اعتماد کنند.

FYIFYI: ارتباط خوبی با مشتریان خود داشته باشید و با رعایت ضرب الاجل ها، گوش دادن به دستورالعمل ها و برقراری ارتباط موثر، کار ثابت و با کیفیتی را ارائه دهید. یک نمونه کار برای کمک به جذب مشتریان جدید بسازید.

آموزش فریلنسری: فریلنسر چیست؟

آموزش فریلنسری، تعریف فریلنسر: فریلنسر یک فرد خوداشتغال است که بدون اینکه کارمند باشد به یک شرکت یا چند فرد و شرکت خدمات ارائه می دهد. فریلنسرها می توانند هر چقدر که بخواهند در حوزه های کاری مختلف که در آن تخصص دارند، کار کنند. در نهایت، شغل و حجم کاری آنها در دست خودشان است.

از آنجایی که آنها از نظر فنی پیمانکار هستند و کارمند نیستند، فریلنسرها حقوق بگیر دولت نیستند و ضمنا در ایران، بیشتر مواقع مالیات بر درآمد نمی پردازند. با این حال از مزایایی همچون بیمه، وام ها، عیدی و سنوات و سایر حقوق و مزایای دولتی بهره مند نیستند.

فریلنسرها بیشتر در صنایع خلاق مانند طراحی گرافیک، کپی رایتینگ و عکاسی رایج هستند. با این حال، صنایع مبتنی بر خدمات، فرصت های زیادی را برای فریلنسرها نیز ارائه می دهند. مشاغلی مانند مشاوره، ترجمه، بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی اغلب به فریلنسرهای قراردادی برون سپاری می شوند.

فریلنسینگ چگونه کار می کند؟

فریلنسرها معمولاً بر اساس هر پروژه کار می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است تعداد معینی از پروژه ها را هر ماه انجام دهند و یا بر اساس پروژه یا مدت زمانی که برای تکمیل آن طول می کشد (یعنی نرخ ساعتی یا حتی روزانه) هزینه دریافت کنند.

فریلنسرها ساعات کاری خود را تعیین می کنند و بر اساس ضرب الاجل کار می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است چهار تکلیف از یک مشتری در ابتدای ماه دریافت کنند، با مهلت های زمانی پراکنده در طول ماه. فریلنسرها می توانند در هر ساعتی از هر مکانی کار کنند، و حتی ممکن است برای درآمد اضافی در کنار یک شغل تمام وقت، آزاد کار کنند.

فرآیند فریلنسری معمولاً به شرح زیر است:

  • فریلنسر برای کارهای قراردادی احتمالی با مشتریان تماس می گیرد/برعکس
  • فریلنسر پروژه ها را با قیمت تعیین شده (در هر پروژه، در ساعت و غیره) انجام می دهد.
  • مشتری برای کار به فریلنسر پول می پردازد (مالیات از دستمزد برداشته نمی شود، اما ممکن است در پاره ای از مواقع نیاز به پرداخت مالیات باشد.)

در مشاغل فریلنسری انعطاف پذیری و فرصتی برای تقویت مهارت های خود با قیمتی که تعیین می کنید ارائه می دهید. اگر مشتری از جبران ارزش شما سر باز زد، می توانید به سادگی پیشنهاد او را رد کنید و به سراغ مشتری دیگری بروید. البته برای این کار باید مدتی به دنبال جذب پروژه های ابتدایی و نمونه کار باشید. هر وقت که نمونه کار کافی و مشتریان ثابت پیدا کردید، نگرانی از بابت یافتن پروژه ندارید.

با این حال، منظور آن نیست که حتی در پروژهای اولیه نیز زیر بار حرف زور یا خواسته های نامعقول برخی کارفرمایان بروید. حتی اگر نیاز مالی داشتید، انجام برخی از کارها واقعا به صرفه نیست.

به عنوان مثال شرکتی بود که اینگونه شرط می کرد، می خواهیم سایتمان را سئو کنیم.

شما به عنوان سئوکار سایت ما را به رتبه های هدفگذاری شده برسانید تا ما به شما پول پرداخت کنیم.

در حالیکه سئو یک فرایند هزینه بر بوده که هزینه های آن از اوایل شروع پروژه آغاز می شود. بدین شکل شما باید از جیب خرج کنید و آن سایت را سئو کنید تا تازه به رتبه های دلخواه برسد تا اگر بهانه دیگری نبود، پولتان را دریافت کنید.

آموزش فریلنسری آیا من باید یک فریلنسر باشم؟

فریلنسینگ، مانند هر چیز دیگری در زندگی، جوانب مثبت و منفی دارد. به نظر من، مزایا بیشتر از معایب است.

در اینجا برخی از موارد مورد علاقه من در مورد فریلنسر بودن آورده شده است:

  • همیشه فرصت های کاری وجود دارد. هر ساعت، ده ها آگهی شغلی جدید به پلتفرم های فریلنسری اضافه می شود. البته، شما برای هر یک از این موارد استخدام نخواهید شد، اما پیشنهادات زیادی وجود دارد.
  • شما برنامه خود را کنترل می کنید. شما هر زمان که می خواهید، هر طور که می خواهید و هر چقدر که می خواهید کار می کنید. شما مجبور نیستید برای روزهای تعطیل التماس کنید. اگر فردی هستید که تمرکزتان در اواخر شب بیشتر است، لازم نیست صبح از خواب بیدار شوید. با فریلنسینگ، بدون اینکه برای ساعات خاصی به دفتر کار وابسته باشید، بهترین بهره را از اوج بهره وری خود می برید.
  • شما یک فرصت شگفت انگیز برای جمع آوری تجربه دارید. شما می توانید با مشتریان مختلف در پروژه های مختلف کار کنید و تجربه ای را به دست آورید که در یک محیط اداری سنتی غیرممکن است.
  • شما انتخاب می کنید که با چه کسی کار کنی . اگر کارها با یک مشتری خوب نیست، همیشه می توانید مشتری دیگری پیدا کنید. شما مجبور نیستید در یک محیط سمی بمانید چون می ترسید شغل خود را ترک کنید. فرینلسری به گونه ای است که تا حدود زیادی شما تعیین می کنید با چه کسانی کار کنید.

معایب فریلنسینگ چیست؟

آموزش فریلنسری، با وجود اینکه علاقه زیادی به فریلنسر بودن وجود دارد، اما نکات منفی نیز وجود دارد، از جمله:

  • شما به نظم و روال نیاز دارید. اگر می خواهید یک فریلنسر خوب باشید، باید انگیزه بالایی داشته باشید. هیچ رئیسی وجود ندارد که چک کند شما چه کار می کنید. تو اون رئیسی باید با خودت سخت گیری کنی 🙂
  • گاهی اوقات کاری وجود نخواهد داشت. مواقعی پیش می‌آید که پروژه‌های بیشتری از آنچه می‌توانید بپذیرید به شما پیشنهاد می‌شود، و دوره‌هایی پیش می‌آید که به نظر می‌رسد کسی فریلنسر استخدام نمی‌کند. برای مبارزه با این موضوع، قبل از ترک شغل اصلی روزانه خود، یک یا چند مشتری ثابت ایجاد کنید.
  • گاهی اوقات شما ساعات بیشتری کار خواهید کرد. مواقعی وجود خواهد داشت که حفظ جریان کار و درآمد ثابت به معنای کار کردن خارج از ساعات کاری معمولی شماست – در واقع، ممکن است متوجه شوید که ساعات بیشتری نسبت به زمانی که یک شغل تمام وقت معمولی داشته اید، کار می کنید.
  • ممکن است مدتی طول بکشد تا اولین کنسرت خود را دریافت کنید . اگر فوراً یک کنسرت فریلنسری برگزار نکنید، ناامید نشوید. به طور کلی، از سه ماه تا یک سال طول می کشد تا ارتباطات ایجاد شود و فهرست ثابتی از مشتریان به دست آید. اما هنگامی که به آن نقطه رسیدید، شغل خود را به عنوان یک فریلنسر شروع به کار خواهید کرد.

 

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.