سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
ابزار سئو چیست آموزش ابزار سئو

ابزار سئو چیست؟ آموزش ابزار سئو + بیش از 15 مورد از برترینها

دسته بندی : سئو
1401/01/19

ابزار سئو چیست؟ آموزش ابزار سئو

چرا از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟ 

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید ببینید که چه چیزی کار می‌کند و کدام بخش از استراتژی شما می‌تواند از برخی تغییرات سود ببرد. بهترین ابزارهای سئو همچنین گزارش هایی در مورد نحوه سنجش شما با رقبا و بهترین فرصت ها ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به شما این امکان را می دهند که کشورها، مناطق یا زبان ها عملکرد جستجو را اندازه گیری کنید.

بهتر می شود. اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می کنید، ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند عملکرد هر سایت را در لحظه ارزیابی کنید. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات گسترده قرار می دهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل می کنند. اما این به زودی بسیار زیاد می شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می دهد. خوشبختانه می توانید از نرم افزار سئو برای صرفه جویی در ساعت ها تلاش و تولید گزارش های دقیق با یک کلیک استفاده کنید.

بهترین ابزارهای سئو

در این قسمت بهترین ابزارهای سئو به همراه آموزش ابزار سئو معرفی می شود.

Ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین است. وقتی نوبت به بزرگ‌ترین خزنده‌های وب‌سایت می‌رسد، تنها پس از گوگل قرار دارد. کارشناسان سئو نمی توانند از ویژگی ممیزی سایت Ahrefs به اندازه کافی استفاده کنند زیرا این بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو در سراسر جهان است. این ابزار مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی از وب‌سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو به بهبود نیاز دارند. از دیدگاه تحلیل رقبا، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینک های رقیب خود استفاده می کنید تا از آنها به عنوان نقطه شروع برای برند خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین پیوند به محتوا در جایگاه خود استفاده کنید، پیوندهای شکسته را در وب‌سایت خود بررسی و اصلاح کنید، و یک نمای کلی از بهترین صفحات خود را مشاهده کنید (بنابراین می‌توانید ببینید چه اطلاعاتی در بین بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود).

Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل که به صورت رایگان برای همه افراد دارای وب سایت ارائه می شود، به شما امکان می دهد حضور وب سایت خود را در Google SERP نظارت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با افزودن یک کد به وب سایت خود یا مرور از طریق Google Analytics تأیید کنید و می توانید نقشه سایت خود را برای ایندکس ارسال کنید. اگرچه برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل نیازی به حساب کنسول جستجو ندارید، اما می توانید کنترل کنید که چه چیزی ایندکس می شود و چگونه وب سایت شما با این حساب نمایش داده می شود. به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو، کنسول جستجو می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند و به شما اجازه می دهد برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه سازی کنید. این به ویژه برای وب سایت های جدید مفید است زیرا به صاحبان سایت اجازه می دهد صفحات وب را برای فهرست بندی جستجو ارسال کنند. 

SemRush

ابزارهای سئو و بازاریابی مانند SEMRush معمولاً در جامعه SEO مورد علاقه طرفداران هستند. کارشناسان دوست دارند که به شما اجازه دهند به راحتی رتبه بندی خود را ارزیابی کنید و همچنین تغییرات و فرصت های رتبه بندی جدید را شناسایی کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی های این ابزار سئو، آنالیز Domain vs Domain است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی وب سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارش‌های تحلیلی برای کمک به درک بهتر داده‌های جستجوی وب‌سایت، ترافیک یا حتی رقبایتان هستید، می‌توانید کلمات کلیدی و دامنه‌ها را با هم مقایسه کنید. ابزار جستجوگر سئو روی صفحه به شما این امکان را می دهد که به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت خود پیدا کنید.

KWFinder

یک ابزار کلمات کلیدی SEO مانند KWFinder به شما کمک می کند کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید که سطح رقابت کمتری دارند. کارشناسان از این ابزار سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اجرای گزارش های تجزیه و تحلیل بر روی بک لینک ها و SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) استفاده می کنند. ابزار Rank Tracker آنها به شما کمک می کند به راحتی رتبه خود را تعیین کنید و در عین حال پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری کنید. به‌علاوه، اگر این کافی نباشد، ایده‌های کلیدی جدیدی برای کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت خود به‌دست خواهید آورد.

MOZ Pro

نرم افزار سئو Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو که کارشناسان در واقع از آن استفاده می کنند، همچنان ظاهر می شود. برخی از متخصصان در مورد اینکه Moz علیرغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه به‌روز بوده است ابراز خوشحالی می‌کنند. دیگران پورتال چت Moz را ستایش کردند که به آنها اجازه می دهد همیشه به هر سؤالی که پرسیده می شود پاسخ روشنگری دریافت کنند. فرقی نمی‌کند به دنبال توصیه‌های کلمه کلیدی باشید یا به دنبال خزیدن در سایت باشید، Moz یک نیروگاه با خدمات کامل است. شما می توانید بینش خوبی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. آنها همچنین یک نوار ابزار MozBar رایگان دارند که می توانید آن را دانلود کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید.

Ubersuggest

Ubersuggest که توسط نیل پاتل توسعه داده شده است، یک ابزار یاب کلمه کلیدی رایگان است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی و همچنین هدف جستجوی پشت آنها را با نشان دادن رتبه بندی برتر SERPها از عبارات کوتاه تا بلند، شناسایی کنید، می توانید عبارات مناسب برای استفاده در وب سایت خود را پیدا کنید. صدها پیشنهاد از این ابزار عالی کلمه کلیدی رایگان. Metrics Ubersuggest در گزارش های خود شامل حجم کلمات کلیدی، رقابت، CPC و روندهای فصلی است. این ابزار هم برای سئوی ارگانیک و هم برای PPC پولی عالی است، این ابزار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک کلمه کلیدی ارزش هدف گذاری دارد و چقدر رقابتی است. 

SpyFu

در حالی که SpyFu یک نسخه فوق‌العاده فوق‌العاده دارد، بسیاری از کارشناسان ما در مورد ویژگی‌های رایگان آن ابراز خوشحالی کردند. اگر تازه شروع کرده‌اید، می‌توانید با شروع موفقیت به راحتی به ویژگی‌های پولی تبدیل شوید. شما به راحتی می توانید تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در هر ماه جستجو می شود را مشاهده کنید و در عین حال به راحتی درجه سختی آن کلمه کلیدی را تعیین کنید. همچنین می‌توانید درباره رقبای خود تحقیق کنید تا مشخص کنید از کدام کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید وب‌سایت رقیب خود یا وب‌سایت خودتان را جستجو کنید تا به راحتی ببینید که چند کلمه کلیدی ارگانیک دارند، چند کلیک ماهانه دریافت می‌کنند، رقبای پولی و ارگانیک آنها چه کسانی هستند، کمپین‌هایی که با Google Ads اجرا می‌کنند و موارد دیگر. . این یکی از دقیق ترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.

Woorank

به عنوان یک ابزار برتر تجزیه و تحلیل SEO، Woorank گزینه های رایگان و پولی را برای پیگیری و گزارش داده های بازاریابی شما ارائه می دهد. شما می توانید رقبای خود را برای کشف کلمات کلیدی مورد نظر خود وصل کنید تا بتوانید با کلمات کلیدی آنها همپوشانی داشته باشید. سعی کنید عملکرد کلمات کلیدی را در طول زمان درک کنید تا به بهترین شکل ممکن برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه سازی شود. و مهمتر از همه، چیزهایی را که وب سایت شما از نظر فنی و محتوایی فاقد آن است، درک کنید. Woorank می تواند به شما در شناسایی محتوای تکراری، خرابی و مشکلات امنیتی کمک کند و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه رفع آنها ارائه دهد.

Majestic

Majestic از نظر کارشناسان یکی از بهترین ابزارهای سئو بازاریابی است. دارای ویژگی های مفید بی شماری مانند The Majestic Million است که به شما امکان می دهد رتبه بندی میلیون ها وب سایت برتر را مشاهده کنید. آیا وب سایت شما برش را انجام داده است؟ ویژگی Site Explorer به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک نمای کلی از سایت خود و تعداد بک لینک هایی که دارید مشاهده کنید. همچنین به عنوان یک ابزار کلمه کلیدی SEO برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری عمل می کند و در عین حال دارای ویژگی هایی است که برای مقایسه سایت و ردیابی رتبه شما تنظیم شده است.

Google Trends سال‌هاست که وجود داشته است، اما مورد استفاده قرار نگرفته است. نه تنها اطلاعاتی در مورد یک کلمه کلیدی به شما می دهد، بلکه بینش بسیار خوبی در مورد روندهای پیرامون موضوع ارائه می دهد، که می تواند در هر مرحله از رشد یک کسب و کار ارزشمند باشدکلمات کلیدی را در هر کشوری جستجو کنید و اطلاعاتی را در اطراف آن دریافت کنید، مانند جستارهای برتر، درخواست های رو به افزایش، علاقه در طول زمان و مکان های جغرافیایی بسته به علاقه. اگر مطمئن نیستید که کدام گرایش برای شما مناسب است، این بهترین ابزار سئو برای استفاده است.

SEOQuake

SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو در نظر گرفته می شود. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو عمل می‌کند که ممیزی‌های سایت را در صفحه انجام می‌دهد، پیوندهای داخلی و خارجی شما را ارزیابی می‌کند، و همچنین مقایسه‌های وب‌سایت را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبا انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی های این ابزار تجزیه و تحلیل سئو می توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئوی خوانا و قابلیت صادرات اشاره کرد که به شما امکان می دهد به راحتی داده ها را دانلود و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید.

Siteliner

Siteliner یک ابزار جستجوگر سئو است که به شما کمک می کند محتوای تکراری را در وب سایت خود پیدا کنید. محتوای تکراری چیست؟ محتوای یکسان با وب سایت های دیگر. و گوگل وب سایت ها را با آن جریمه می کند. با ابزارهای سئو مانند این، می توانید کل وب سایت خود را برای یافتن محتوای تکراری، لینک های شکسته، اندازه و سرعت متوسط ​​صفحه، تعداد لینک های داخلی در هر صفحه و موارد دیگر اسکن کنید. همچنین وب سایت شما را با میانگین وب سایت های بررسی شده با این ابزار مقایسه می کند تا به شما در درک بهتر موقعیت شما کمک کند.

Fat Rank

افزونه های SEO Chrome مانند Fat Rank به شما این امکان را می دهد که به راحتی عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار کلمات کلیدی SEO به شما امکان می دهد رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بدانید. می توانید کلمات کلیدی را به جستجوی خود اضافه کنید تا رتبه خود را در هر صفحه برای هر کلمه کلیدی که برای آن بهینه کرده اید، بیابید. اگر برای 100 نتیجه برتر رتبه بندی نکنید، به شما می گوید که برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی نمی کنید. این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را برای آن کلمه کلیدی بهتر بهینه کنید تا بتوانید در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.

Screaming Frog

Screaming Frog یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین توسط کارشناسان در نظر گرفته می شود. آنها دوست دارند با استفاده از این ابزار، وب سایت شما را با سرعت بسیار بالا برای انجام ممیزی سایت تجزیه و تحلیل کنند، چقدر در زمان صرفه جویی می کنند. در واقع، هر فردی که با او صحبت می‌کردیم می‌گفت سرعتی که Screaming Frog به شما بینش می‌دهد سریع‌تر از اکثر ابزارهای سئو آنلاین است. این ابزار همچنین شما را از محتوای تکراری، خطاهایی که باید برطرف کنید، تغییر مسیرهای بد و مناطق بهبود یافته برای لینک سازی را به شما اطلاع می دهد. ابزار SEO Spider آنها بهترین ویژگی توسط کارشناسان برتر SEO در نظر گرفته شد. 

Serpstat

Serpstat یک پلت فرم هک رشد برای SEO، PPC و اهداف بازاریابی محتوا است. اگر به دنبال یک ابزار همه کاره مقرون به صرفه برای حل وظایف سئو، تجزیه و تحلیل رقبا و مدیریت تیم خود هستید، Serpstat یک انتخاب عالی خواهد بود. بسیاری از کارشناسان اکنون به این ابزار روی می آورند، زیرا داده های تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و رقبا را برای تمام مناطق Google در جهان جمع آوری کرده است. علاوه بر این، Serpstat به دلیل ویژگی های عالی خود شناخته شده است. محبوب ترین آنها ویژگی Missing Keywords است که کلمات کلیدی را مشخص می کند که رقبای شما برای آنها در 10 نتیجه جستجوی برتر رتبه بندی می کنند و شما رتبه بندی نمی کنید.

Incognito Tab

جابجایی به حالت ناشناس و انجام جستجوهای گوگل به شما جستجوهای بی طرفانه و “تمیز” می دهد تا متوجه شوید کاربر شما چه می بیند و نتایجی که هنگام جستجوی کلمات کلیدی به دست می آورد. استفاده از گزینه های تکمیل خودکار به شما پیشنهادهایی از کلمات کلیدی معنایی برای استفاده می دهد. به عنوان یکی از رایگان و بهترین ابزار سئو، جستجو در حالت ناشناس مفید است زیرا نشان می‌دهد که شما واقعاً در یک صفحه نتایج برای یک عبارت خاص در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرید.

نتیجه گیری و پایان

بهترین ابزار سئو در این لیست طلایی هستند. آنها بینش هایی را به شما می دهند که در غیر این صورت برای ایجاد آن زمان زیادی طول می کشد تا موفقیت هایی را کسب کنید. با این اوصاف، باید تلاش کنید تا به نتایجی که می خواهید برسید. این بدان معناست که محتوایی را تولید کنید که بهینه سازی شده برای سئو باشد، تمام توضیحات محصول خود را بازنویسی کنید، و آنچه را که از این ابزارهای سئو آموخته اید، بگیرید و تنظیمات را انجام دهید. این چک لیست سئو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه پایه های خود را پوشش داده اید. اگر بودجه کمی دارید، اکثر این ابزارها دارای ویژگی‌ها یا آزمایش‌های رایگان هستند که می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. آنها را امتحان کنید. انجام دهید. آنچه را که برای کسب رتبه بالاتر در SERP نیاز دارید، کشف کنید. موفقیت شما نصیب شما می شود. فقط کافی است قدم های  بعدی را بردارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.