هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش اس ام اس مارکتینگ

اصول اس ام اس مارکتینگ در 1401 با تکنیک های جذاب

دسته بندی : کسب و کار
1401/02/17

اصول اس ام اس مارکتینگ – آیا تاکنون واژه اس ام اس مارکتینگ به گوشتان خورده است؟ آیا با مزایای استفاده از آن آشنایی دارید؟ اس ام اس مارکتینگ امروزه یکی ازپرکاربردترین روش هایی است که کارآفرینان و دارندگان مشاغل به منظور جذب مشتری جدید و وفادار نگه داشتن مشتریان قبلی به منظور بازاریابی و تبلیغات از آن استفاده می کنند. به جرات می ‌توان گفت که اس ‌ام ‌اس مارکتینگ یکی از کم هزینه ترین و موثر ترین راه ها برای جذب مخاطب و مشتری می باشد که امروز بیشتر مشاغل از آن استفاده می ‌کنند.

چرا بازاریابی پیامکی موثر است؟

پیامک به چند دلیل یکی از مفیدترین کانال های بازاریابی است که در اختیار شماست:

  • فراگیر بودن تلفن های هوشمند: با توجه به اینکه بیش از از 60 درصد افراد در کشورهای توسعه یافته و رو به توسعه صاحب تلفن هوشمند هستند، پیامک یک راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. با قرار دادن یک پیوند در این متن، می توانید تعامل با تجارت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.
  • مکملی جذاب برای ایمیل مارکتینگ: اگرچه بازاریابی ایمیلی و پیامکی شباهت های زیادی در اجرای استراتژی خود دارند، اما بهترین عملکرد را در کنار هم دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید از پیامک برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی تر است.
  • نرخ تعامل بالا: نرخ تعامل پیامک در مقایسه با ایمیل نجومی است، به طوری که 90٪ پیامک ها در عرض 3 دقیقه پس از دریافت آنها خوانده می شوند. این باعث می‌شود پیامک در ارائه اطلاعات حیاتی با نرخ موفقیت بالا بسیار مفید باشد.
  • عالی برای بازارهای نوظهور: اگر کسب و کار شما تلاش می کند در کشورهایی فعالیت کند که اینترنت گران است و استفاده از اینترنت کمتر رایج است، پیامک کانال بسیار بهتری برای برقراری ارتباط اطلاعات است. همچنین اگر مخاطبان شما فعالیت کمتری در شبکه های اجتماعی و اینترنت دارند نیز می توانید از بازاریابی پیامکی استفاده داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک شرکت باربری بوده و مشتریان شما افراد بازاری و رانندگان کامیون هستند و احتمالا کمتر به اینترنت سر می زنند، بازاریابی پپامکی می تواند یک راه حل عالی باشد.

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

پیام‌های بازاریابی پیامکی از «کدهای کوتاه» بر خلاف شماره‌های تلفن کامل ارسال می‌شوند. این کدهای کوتاه معمولاً 5 تا 6 رقمی هستند و می توانند با یک فرستنده مرتبط شوند یا بین چندین فرستنده به اشتراک گذاشته شوند.

بسیاری از کشورها (از جمله ایالات متحده) اجازه تغییر اطلاعات فرستنده را نمی دهند. این بدان معناست که پیام شما به عنوان یک پیام متنی از هر کد کوتاهی که ارائه دهنده شما استفاده کرده است (نه از کسب و کار شما) ظاهر می شود. به همین دلیل مهم است که نام شرکت خود را در پیام ذکر کنید.

دو نوع پیام وجود دارد که می توانید با بازاریابی پیامکی ارسال کنید:

  1. کمپین ها: پیام های کمپین، پیام های متنی انبوه کلاسیک «یک به چند» هستند. آنها معمولاً برای برقراری ارتباط با تبلیغات (کوپن، فروش و غیره) یا اطلاعات عمومی (جزئیات رویداد، به روز رسانی، هشدارهای آب و هوا و غیره) استفاده می شوند.
  2. تراکنشی: پیام‌های تراکنشی پیام‌های «یک به یک» هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد می‌شوند. نمونه ای از این امر می تواند تأیید سفارش یا اعلان حمل و نقل برای خرید تجارت الکترونیکی باشد. این پیام ها اطلاعات مرتبط و به موقع را به یک فرد منتقل می کنند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

از آنجایی که برندهای بیشتری به دنبال هدف قرار دادن مشتریان هستند، پیامک در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از بازاریابی چند کاناله موثر است. سازمان ها به اشتباه بر این باورند که بازاریابی تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری سنگین در برنامه ها دارد و اجازه ارتباطات شخصی و هدفمند را نمی دهد و فاقد تجزیه و تحلیل قوی برای پشتیبانی از بازگشت سرمایه است.

واقعیت این است که دسترسی به ارتباطات سیار بسیار ساده‌تر از آنچه تصور می‌شود است و دسترسی به مصرف‌کنندگان تلفن همراه (تلفن‌های هوشمند و غیرهوشمند) می‌تواند به سادگی ارسال یک پیام متنی شخصی‌شده و هدفمند باشد. ابزاری برای تحریک پیام کوتاه دو طرفه بین یک شرکت و کاربران تلفن همراه آنها برای ایجاد یک نام تجاری در خانواده های سراسر جهان ضروری است، مشروط بر اینکه حریم خصوصی مصرف کننده از طریق الزامات قانونی برای انتخاب شرکت محافظت شود.

در این پست، یافته‌های کلیدی آخرین مقاله خود را که در وبینار خود درباره مزایای استفاده از پیامک در آمیخته بازاریابی شما توضیح می‌دهیم، خلاصه می‌کنیم و در مورد اینکه چرا باید از پیامک در ترکیبی از ارتباطات استفاده شود و همچنین چگونگی استفاده از آن را بررسی می‌کنیم. به عنوان بخشی از یک استراتژی چند کانالی برای تعامل با مشتریان در طول چرخه عمر مشتری.

یک کانال بازاریابی مستقیم است

پیامک یکی از فوری ترین کانال های بازاریابی است. با نرخ خواندن 97٪ در تحویل 15 دقیقه، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام های مهم زمان شما تقریباً بلافاصله خوانده می شوند. 45 درصد از کمپین‌های پیامکی بازدهی موفقی ایجاد می‌کنند که در صورت ترکیب با کانال‌های محبوب دیگر مانند ایمیل و رسانه‌های اجتماعی، به بیش از 50 درصد می‌رسد.

قابلیت استفاده از شورتکد

از مشتریان خود بخواهید اولین حرکت را با افزودن یک کد کوتاه یا کلمه کلیدی برای چاپ وثیقه، تبلیغات و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین رسانه های اجتماعی انجام دهند. این استراتژی به این معنی است که مشتریان به زودی با کد و کلمه کلیدی یک برند آشنا می شوند و بنابراین احتمال بیشتری برای تعامل و پاسخ دارند.

می تواند باعث افزایش تعامل شود

به پیامک به عنوان راهی برای افزایش تعامل برند شما با مشتریان در کل چرخه عمر مشتری فکر کنید. کسب‌وکارها باید به یاد داشته باشند که نوع محتوایی را که ارسال می‌کنند تغییر دهند – در حالی که مشتریان ممکن است به‌روزرسانی‌ها و اخبار مربوط به تحولات آتی در برند را ارزشمند بدانند، این اطلاعات به بهترین وجه از طریق ایمیل ارائه می‌شوند، جایی که پیام‌های طولانی‌تر و خلاقانه‌تر مناسب‌تر است. اگرچه بازاریابان ممکن است احساس کنند که ارسال پیامک تهاجمی است، بسیاری از مصرف‌کنندگان در حال حاضر هنگام استفاده از خدمات محلی مانند دندانپزشکان، گاراژها، آرایشگاه‌ها یا خدمات عمومی، با پیامک آشنا بوده و با استفاده از بازاریابی پیامکی بدین جا رسیده اند.

با استفاده از آن می توانید اطلاعات بیشتری از مشتریان خود کسب کنید

پیامک یک کانال عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان خود از طریق نظرسنجی است. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط 31 درصد از مصرف کنندگان به نظرسنجی از طریق پیامک پاسخ می دهند و میانگین زمان پاسخ برای کاربران کمی بیش از 5 دقیقه است. به این معنی که می توانید در مدت زمان کوتاهی به نتایج عالی برسید.

می تواند از کانال های بازاریابی دیگر پشتیبانی کرده و قابلیت ادغام با سایر شیوه های بازاریابی را دارد

مهم است که همه کانال ها در آمیخته بازاریابی به خوبی با یکدیگر کار کنند و پیامک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیامک یک کانال مستقل عالی است، با این حال این قابلیت را نیز دارد که رسانه های بازاریابی دیگر مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل را تقویت و پشتیبانی کند.

پیامک علاوه بر اینکه به تنهایی عالی است، می‌تواند برای تقویت و پشتیبانی از رسانه‌های محبوب دیگر در میان مشتریان، مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل نیز عمل کند. به عنوان مثال، آنها می توانند به مشتریان یادآوری کنند که ایمیل ارسال شده توسط یک برند را ساعت ها یا حتی چند روز قبل بخوانند. یک پیام کوتاه ساده که از شما می پرسد “ایمیل ما را خوانده اید؟” می تواند به افزایش نرخ باز شدن ایمیل 20٪ تا 30٪ کمک کند.

بازاریابی پیامکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

پیامک می تواند به روش های مختلف استفاده شود. من برخی از رایج‌ترین موارد استفاده را با شما به اشتراک می‌گذارم تا به شما ایده بهتری درباره کارهایی که می‌توانید با پیامک انجام دهید و اینکه چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند، به شما ارائه می‌دهم.

آموزش هوش مالی

تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی یا تجارت الکترونیک

کوپن ها و تبلیغات یک راه عالی برای هدایت افراد بیشتری به فروشگاه یا وب سایت شما هستند. اگر در حال انجام یک فروش یا تبلیغات با زمان محدود هستید، بدیهی است که می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری در مورد آن بشنوند.

پیامک یک کانال عالی برای برقراری ارتباط با این پیشنهادات است، به خصوص اگر بخواهید مشتریان را در حین حرکت مطلع کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آن ها فرصت را از دست نمی دهند زیرا به موقع پیام را دریافت نکرده اند.

به‌روزرسانی‌های فوری درباره رویدادها یا سفارش‌های مشتری

قطعات متحرک زیادی برای برنامه ریزی و اجرای یک رویداد وجود دارد. هر چه تعداد افراد بیشتری در این رویداد شرکت کنند، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش برانگیزتر می شود.

با پیامک، می‌توانید به راحتی هر گونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به‌روزرسانی را با تعامل زمان واقعی بهتر از ایمیل یا سایر کانال‌ها در میان بگذارید.

یادآوری قرار

اگر کسب‌وکار شما در زمان‌های قرار ملاقات برنامه‌ریزی‌شده اجرا می‌شود، پس می‌دانید که از فراموش کردن زمان قرار ملاقات و حضور دیرهنگام مشتریان ناامید است. حتی ناامید کننده تر، زمانی است که مشتریان اصلاً حاضر نمی شوند.

این نه تنها برنامه شما را از بین می برد، بلکه زمان شما را نیز تلف می کند. این بدان معناست که شما ممکن است قرارهای دیگر را رد کرده باشید زیرا آن زمان قرار ملاقات گرفته شده است. ارسال پیام‌های متنی یادآور راهی فوق‌العاده برای اطمینان از این است که افراد قرارهای خود را فراموش نمی‌کنند و در زمان مناسب حاضر نمی‌شوند.

هشدارهای داخلی

اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام‌های فوری (تعطیلی دفتر، به‌روزرسانی‌های اضطراری و غیره) به یکباره برای همه دشوار است. می‌توانید برای آنها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آن را نبینند (می‌دانم که اغلب اوقات خارج از محل کار ایمیل کاری خود را چک نمی‌کنم). پیامک یک راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شما را به موقع دریافت می کنند.

شیوه کار اس‌ام‌اس مارکتینگ چگونه است؟

با توجه به این که امروزه استفاده کنندگان از تلفن همراه نسبت به دهه های گذشته تقریبا سه برابر شده است، از این رو تاثیرگذاری ارسال پیامک برای تبلیغات روز به روز در حال افزایش بوده و یکی از بهترین راه های نشان دادن کسب و کار به مردم می باشد.

در این خصوص فروشندگان و افرادی که می‌ خواهند برای معرفی کسب و کار خود از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، ابتدا می بایست یک متن مناسب را آماده کرده و به لیستی از مخاطبین مدنظر خود ارسال نمایند. در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی می بایست آن را در نظر داشته باشید که اگر در متن خود از موضوعاتی مانند تخفیفات و هزینه‌ های ویژه استفاده کنید بی شک یک بازاریابی موفق را خواهید داشت.

آموزش فیلمبرداری

بهترین شیوه برای بازاریابی پیامکی

اصول اس ام اس مارکتینگ

مطمئن شوید که مخاطبین شما در لیست ارسال پیامک شرکت کرده اند.

پیامک یک راه ارتباطی بسیار موثر و مستقیم با مشتری است. اما قوانین زیادی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی پیامکی خود در نظر بگیرید. اولین و مهمترین آنها دریافت مجوز از مخاطبین شما برای ارسال پیامک به آنها است.

پیامک نرخ باز شدن بسیار بالایی دارد، اما اگر پیام‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنید که آن‌ها را نمی‌خواهند، به شما کمکی نمی‌کند.

مراقب زمان ارسال پیام های خود باشید.

بر خلاف ایمیل، که فقط چند بار در روز (حداکثر) بررسی می شود، مردم تقریبا بلافاصله پیام های متنی را باز می کنند. این برای پیام‌های فوری عالی است، اما نمی‌خواهید از این قدرت با ایجاد اختلال در مخاطبین در ساعات فرد در روز سوء استفاده کنید.

حتی برخی از کشورها قوانینی در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید پیام‌های متنی بازاریابی ارسال کنید (مثلاً فرانسه بازاریابی پیامکی را در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت 10 شب مجاز نمی‌داند) دارند.

نام شرکت خود را در پیام های خود قرار دهید.

هنگام ارسال پیامک های انبوه، اکثر ارائه دهندگان آنها را از طریق یک کد کوتاه ارسال می کنند، به این معنی که مخاطبین شما متوجه نمی شوند که از طرف شما می آید. به همین دلیل است که باید به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه کسی پیام را در وهله اول ارسال می کند.

از پیامک برای تکمیل بقیه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید

زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال های زیادی وجود دارد که می توانید برای تعامل با مشتریان خود از آنها استفاده کنید. همه این کانال ها با هم پیوند می خورند تا یک سیستم ارتباط بازاریابی ایجاد کنند که کسب و کارها را قادر می سازد تا با مشتریان و رهبران در مقیاس بزرگ روابط برقرار کنند.

پیامک و ایمیل مارکتینگ دو کانالی هستند که بسیار مکمل یکدیگر هستند. شما می توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، با استفاده از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق تر و پیامک برای برقراری ارتباط بیشتر با اطلاعات حساس به زمان یا فوری.

آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟

فقط یکی برای پیدا کردن – تست آن بر روی آن مخاطبان خود را! اگر در حال حاضر از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید (یا به آن فکر می کنید)، سعی کنید SMS را در استراتژی خود قرار دهید.

اکنون باید ایده بهتری در مورد اینکه بازاریابی پیامکی چیست و چرا عالی است داشته باشید. در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از جوانب مثبت آورده شده است:

  • تحویل قابل اعتماد
  • خط مستقیم به مشتری
  • مشارکت بالا
  • استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را بهبود می دهد.

نتیجه گیری و پایان

اس ام اس مارکتینگ یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی است و می تواند نتیجه مطلوبی برای شما داشته باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم که حدالامکان از این فرصت بازاریابی استفاده داشته باشید. از توجه شما به این مقاله متشکریم.

آموزش زبان انگلیسی

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *