هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
الگوریتم E A T  چیست؟ « راز اعتماد گوگل به سایت شما »

الگوریتم E A T  چیست؟ « راز اعتماد گوگل به سایت شما »

دسته بندی : سئو
1401/12/04

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت کاربردی اعتبار محتوای خود را افزایش دهید.

در سال 2023 گمانه‌هایی مطرح شده است که الگوریتم E A T مجدد یک آپدیت داشته باشد و با کمک الگوریتم MUM یک تغییر ساختار بنیادی انجام دهد.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😃👋🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار مهم و کاربردی در حوزه سئو. امروز قرار است که به شما تکنیکی یاد دهیم که رشد مقاله و رشد جایگاه را به صورت بسیار جامع و کامل تجربه کنید. البته توجه داشته باشید که امروزه رشد جایگاه شما نیاز به توجه به جزئیات دارد. در غیر این صورت ممکن است که شما نتایج مورد انتظار خود را دریافت نکنید. از طرفی در سال 2023 همانطور که رشد شما آسان شده است، از طرفی مقابل افت شما نیز تسهیل شده است.در اواخر سال 2022 بود که گوگل با الگوریتم MUM یک شوک اساسی به سایت‌های بسیار بزرگ داد. در سال فوریه سال 2023 گمانه‌هایی مطرح شده است که گوگل قصد دارد الگوریتم E A T  را نیز آپدیت کند و تمرکز بیشتری روی تولید محتوای سایت‌های مختلف و از طرفی بررسی ساختار سئویی محتوا داشته باشد.

شاید شما در سال 2018 تا 2022 یک آموزش سئو جامع دیده باشید و یا آموزش وردپرس خود را به روز کرده باشید. اما جذابیت و پویایی سئو در این است که آموزش‌های شما هیچگاه متوقف نمی‌شود. ما در این بخش تا حد زیادی به بررسی نکات مهم آپدیت الگوریتم EAT خواهیم پرداخت. اما نکته مهم این است که شما پس از بررسی این مقاله به نکات مطرح شده در آن عمل کنید. دانستن این نکات برای شما کاری انجام نخواهد داد. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این نکات را به صورت علمی  و شخصی سازی شده اجرا کنید.

الگوریتم E A T چیست؟

الگوریتم EAT یکی از مهمترین الگوریتم‌های گوگل است که از سال 2018 شروع به کار کرده است و هر ساله یک آپدیت کلی دارد. اما هر بار با یک الگوریتم دیگر ترکیب می‌شود تا قدرت بسیار بیشتری پیدا کند. اما نکته بسیار مهم این است که در سال 2023 آپدیت الگوریتم E A T  بر اساس هوش مصنوعی گوگل است و قرار است که از نتایج الگوریتم MUM نیز استفاده کنید. این الگوریتم دارای سه بخش اصلی می‌باشید که در این بخش به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

الگوریتم E.A.T از سه بخش اصلی Expertise « تخصص »، Authoritativeness    « اعتبار » و Trustworthiness  « اعتماد پذیری » تشکیل شده است. در این الگوریتم به واسطه هوش مصنوعی و همچنین دیگر الگوریتم‌ها دیتای مورد نیاز سه بخش اصلی تامین می‌شود و سپس در این الگوریتم به بررسی و مقایسه سه شاخص پرداخته می‌شود. نکته مهم این است که در گذاشته شما با دیگر سایت‌های مقایسه می‌شدید و این ممکن بود که در برخی مواقع به ضرر شما باشد.

 اما در آپدیت جدید سعی شده است که یکی از معیارهای مقایسه خود سئو سایت بر اساس نظر گوگل باشد. اما سختگیری بیشتری روی بخش محتوا صورت گرفته است. چرا که مفهوم محتوای شما مهم است و نه کلمات و یا افعال محتوای شما. حتی اگر بخواهید نگاهی عمیق تر داشته‌باشید به دلیل دیتای استفاده شده از طریق الگوریتم MUM حتی محاوره بودن محتوای شما نیز یک امتیاز محسوب می‌شود. اما استفاده از این موضوع باید بسیار با احتیاط باشد. سعی کنید در  انتخاب کلمات کلیدی محتوای خود نیز دقت داشته باشید و با توجه به رقابتی که روی آن‌ها در جریان است کوئری‌های خود مشخص کنید.

الگوریتم E A T چیست؟

Expertise « تخصص »

اگر شما یک سری به سایت‌های فریلنسری خارجی بزنید و بخواهید که به عنوان یک Content Marketer مشغول به کار شوید، معمولا اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود، این است که سوابق شما و دیتای تخصص شما به در کجا ثبت شده است. به عنوان مثال اگر قرار است که شما در مورد هوا فضا و نجوم تولید محتوا کنید. از شما درخواست می‌شود که مدارک تحصیلی و همچنین لینک‌های اصلی لینکدین خود را ارسال کنید. شاید با خود بگویید که این موضوع چه ربطی به الگوریتم E A T  دارد. باید به شما بگوییم که گوگل بررسی می‌کند که چه کسی با چه تخصصی محتوای شما را نگارش کرده است.

اما در شرکت‌های لول پایین و یا حتی می‌توان گفت که بدون تجربه این موضوع برعکس است. آن ها فکر می‌کنند که چون هزینه محتوا را پرداخت کرده‌اند مالک آن می‌باشند و نباید هیچ نامی از تولید کننده محتوا وجود داشته باشد. در این صورت سایت خود آن‌ها دچار چالش خواهد شد. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که میزان تخصصی بودن محتوا نیز از طریق سایت‌های مرجع بررسی می‌شود. اما سایت‌های به مرجع هم زبان شما نه و بلکه سایت‌های مرجع که زبان لاتین.

شاید با خود بگویید که تخصصی بودن محتوای فارسی چگونه با تخصصی بودن محتوای لاتین بررسی می‌شود. باید به شما بگوییم که این وظیفه به عهده الگوریتم MUM است و هوش مصنوعی گوگل می‌باشد. در نتیجه اگر قرار است که یک محتوای یونیک برای سایت خود تولید کنید، اولا یک پروفایل جذاب برای نویسنده و یا تیم نویسندگی خود استفاده کنید. دوما شما باید از افراد متخصصی استفاده کنید که توانایی استفاده از محتوای تخصصی و تولید محتوای تخصصی با اصطلاحات رسمی را داشته باشند. در غیر این صورت کار شما سخت خواهد شد.

Authoritativeness « اعتبار یا معتبر بودن از نظر سایت‌های مرجع »

یکی از مهمترین بخش‌هایی که شما برای استفاده مناسب از الگوریتم E A T باید به آن توجه داشته باشید، موضوع دست اول بودن محتوای شما است. شاید با خود بگویید که در محیط وب محتوای دست اول وجود ندارد. چرا که شما زمانی که قرار یک راه حل درمانی ارائه کنید و یا پاسخ آموزش فتوشاپ داشته باشید، به نوعی در حال استفاده از دیتای دیگران می‌باشید. در این بخش دو نکته بسیار مهم وجود دارد. اولین نکته این است که دیگران چقدر به سایت شما مراجعه می‌کنند و چه مدت زمانی را به عنوان سایت مرجع در آن سپری می‌کنند.

دومین نکته این است که دیگر سایت‌های معتبر چگونه شما را به عنوان یک سایت مرجع معرفی می‌کنند. این موضوع معمولا با رپورتاژ انجام می‌شود. اما نوشتن رپورتاژ اصول خاص خود را دارد که باید به آن توجه کنید. در غیر این صورت رپورتاژ شما و بک لینک‌های شما در بهترین حالت بی اثر خواهد شد. با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از بخش « آموزش رپورتاژ آگهی  » استفاده کنید. از طرفی به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کیفیت محتوای شما و همچنین نوع بیان آن نیز مهم خواهد بود.

سعی کنید از محتوایی استفاده کنید که به صورت کلی به بررسی خلاصه اما جامع سوال‌های مرتبط در حوزه کاری شما بپردازد. مهم این نیست که چه تعداد ورودی روی این کلمات دارید. مهم این است که چه مدت زمانی روی محتوای شما زمان مطالعه ثبت می‌شود. تا چه اندازه بازدیدهای شما ارگانیک است. به عنوان مثال یکی از بهترین راه حل‌ها برای افزایش اعتبار این بخش استفاده از سوشال سیگنال است. البته توجه کنید که سوشال سیگنال شما باید به صورت پایدار انجام شود، در غیر این صورت نمی‌توان برای آن انتظار نتیجه مناسب را متصور بود.

Trustworthiness « اعتماد پذیری »

معمولا این بخش در الگوریتم E A T  به بررسی امنیت سایت شما می‌پردازد. اما این امنیت هم از جانب کاربر است و هم جانب خود گوگل. برای گوگل مهم است کسانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند تا چه میزان از امنیت داده برخوردار هستند. شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد اما در حال حاضر نیز برخی از سایت‌های گواهی SSL ندارند. این موضوع نشان دهنده این است که اعتبار سایت شما برای مخاطب کم است و از طرفی گوگل نیز سایت شما را یک سایت اعتماد پذیر نمی‌داند.

به این نکته باید توجه داشته باشید که امنیت سایت هم برای شما بسیار مهم است و هم برای مخاطبان شما. زمانی که سایت شما رشد می‌کند، حملات سایبری به سایت شما قطعا افزایشی پیدا می‌کند. ممکن است که از تکنیک‌های سئو کلاه سیا برای کاهش اعتبار شما استفاده شود. در این صورت شما از دو جانب متضرر خواهید شد. اولین جانب این است که سایت شما اعتبار خود را از دست می‌دهد. و دومین وجه آن این است که سایت شما جایگاه خود را به صورت قابل توجه از دست می‌دهد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، اعتماد پذیری اولویت شماره 3 الگوریتم  E A T  می‌باشد. اما شما باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید. در برخی از سایت‌های مرجع امنیت کاربر به اندازه‌ای مهم است که او را از مکانیزم کاری خود آگاه می‌کند. شاید فکر کنید که این کار چه استفاده‌ای دارد. باید به شما بگوییم که این کار برای درک بهتر گوگل بسیار تاثیر گذار است و از طرفی مخاطبان شما نیز بهتر با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. سعی کنید برای امنیت کاربر و همچنین برای آموزش امنیت شبکه خود یک برنامه ریزی قوی داشته باشید.

Trustworthiness « اعتماد پذیری »

آیا الگوریتم eat گوگل  به صورت مستقیم جایگاه سایت را تغییر می‌دهد؟

 شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که آیا الگوریتم eat گوگل می‌تواند به صورت مستقیم روی جایگاه سایت شما و همچنین سئو سایت شما تاثیر داشته باشد و یا خیر. باید به شما بگوییم که این الگوریتم به صورت مستقیم جایگاه سایت شما را تغییر نمی‌دهد. اما به صورت غیر مستقیم می‌تواند جایگاه سایت شما را مورد تغییر قرار دهد. گوگل با استفاده الگوریتم eat کیفیت یک محتوا را بررسی می‌کند. او بررسی می‌کند که آیا سایت شما از محتوا با کیفیتی استفاده می‌کند و یا خیر.

زمانی که محتوای سایت شما را تایید کند این موضوع به این معنی است که سئو داخلی سایت شما را تایید کرده است. البته همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، آپدیت جدید الگوریتم eat  می‌تواند روی سئوی سایت شما به صورت مستقیم تاثیر داشته باشد و خود به عنوان یک عامل تعیین کننده شناخته شود. اما باید به شما بگوییم که تا زمانی که اخبار رسمی از سمت گوگل مطرح نشده است، برداشت ما همان استراتژی قبلی می‌باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوای با کیفیت در رپورتاژ نویسی می‌تواند یک شوک بسیار عالی به سایت شما بدهد. چرا که محتوای شما با کیفیت است و از نظر الگوریتم eat گوگل می‌تواند اعتبار داشته باشد. از طرفی سایت منتشر کننده نیز می‌تواند اعتبار قابل توجهی را داشته باشد که شما به عنوان سایت مرجع برای انتشار رپورتاژ خود آن را انتخاب کرده‌اید. در نتیجه ورودی ارگانیک و آگاهی از برندی که شما بواسطه این کار به دست خواهید آورد بسیار برای شما مناسب خواهد بود.

چگونه از الگوریتم E A T  یک امتیاز عالی دریافت کنیم؟

ما در این بخش به شما توصیه‌هایی خواهیم داشت که اول از همه روی کیفیت محتوای سایت شما تاثیر می‌گذارد و دوما می‌تواند نظر گوگل را نیز نسبت به محتوای شما تغییر دهد و برای شما یک سری المان مثبت در نظر بگیرید. سعی کنید که با توجه به نوع سایت خود از این بخش استفاده کنید. اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است استراتژی شما به یک صورت تجاری خواهد بود و اگر سایت شما یک سایت تفریحی و خدماتی است شخصی سازی استراتژی نهایی شما متفاوت خواهد بود.

به مخاطبان خود اعلام کنید که نویسنده شما یک فرد متخصص است

اگر شما یک سایت پزشکی می‌باشید و از طرفی بخش وبلاگ شما نیز بسیار قوی می‌باشد. در این صورت شما باید نویسنده خود را یک پزشک و یا در حداقل ترین حالت یک محقق حوزه پزشکی قرار دهید. شما باید یک پروفایل قوی و قابل استناد برای او ایجاد کنید و این موضوع را بهترین نحوه ممکن در حال هر مقاله اعلام کنید. در این صورت اولا اعتبار مقاله شما برای خوانندگان افزایش پیدا می‌‎کند و در حالت بعدی گوگل نیز برای شما اعتبار ویژه‌ای را ثبت خواهد کرد.

ممکن است که شما از یک تیم نویسنده استفاده کنید، در این صورت باید در بخش درباره ما و یا یک بخش اختصاصی به بررسی هریک از نویسندهای خود بپردازید و برای آن‌ها اعتبار ایجاد کنید. نکته بسیار مهم این است که اعتبار مقاله را با نویسندگان خود شریک شوید. این که مدیر سایت چه کسی است و یا این سایت به جهت پرسونال برندینگ ایجاد شده‌است قابل درک است. اما باید برای محتوای این سایت‌های نیز به صورت بخش بندی شده، اعلام ناشر و بررسی ناشر داشته باشید.

تعداد کلمات خود را کاهش دهید و در عوض قیمت کلمات خود را افزایش دهید

فرض کنید که شما می‌خواهید برای جدول محتوایی خود روزانه 3000 کلمه را بارگذاری کنید. در این صورت ممکن است که به دنبال افرادی با قیمت پایین باشید و بخواهید فقط سایت خود را پر کنید. اما باید به شما بگوییم که این اشتباه ترین کار است و می‌تواند سایت شما را از نظر سئویی بسیار ضعیف کند. ما برای شما یک پیشنهاد بسیار بهتر داریم و آن هم این است که تمام تمرکز خود را روی محتوایی با تعداد کلمات کمتر با قیمت بالا تر قرار دهید. به جای 3000 کلمه در روز 1000 کلمه را بارگذاری کنید، اما کیفیت محتوای سایت خود را افزایش دهید و همان هزینه را نیز انجام دهید.

در این صورت اولا نرخ پرش سایت شما کاهش پیدا می‌کند و دوما ساختار متن شما بسیار مخاطب پسند خواهد بود و سوما الگوریتم E A T  گوگل نیز می‌تواند برای شما یک امتیاز مثبت را ثبت کند. به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت محتوا بسیار مهمتر از کمیت آن است و به هر میزان که روی این موضوع صرفه جویی کنید، بعدها برای مشاوره سئو و تبلیغات باید هزینه بسیار بیشتری را پرداخت کنید. در زمان تعیین بودجه محتوایی سعی کنید که به این موضوع نیز توجه داشته باشید و اهداف خود را منطقی تعریف کنید.

لینک سازی یکی از مهمترین نکات در بهبود استفاده از الگوریتم E A T

یکی از مهمترین نکاتی که به صورت ویژه توسط الگوریتم E A T مورد بررسی قرار میگیرد، لینک سازی صفحات مختلف می‌باشد. لینک بیلدینگ یک سایت از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. اولین و مهمترین نکته‌ای که الگوریتم E A T در زمان بررسی یک محتوا مورد بررسی قرار می‌دهد، عدم وجود لینک شکسته در یک محتوا می‌باشد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بعد از تولید محتوا تمامی لینک‌های موجود در صفحه را مورد بررسی قرار دهید. از طرفی اگر قرار است لینک سازی انجام دهید، بهتر است که در برخی مواقع لینک سازی به صورت رفت و برگشتی باشد. لینک سازی یک طرفه برای موتورهای جستجو و همچنین الگوریتم E A T اهمیت بسیار بالایی ندارد.

 به همین دلیل است که توصیه می‌شود علاوه بر لینک سازی داخلی در یک مقاله به آن مقاله از طریق مقالات دیگر نیز لینک داده‌شود. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید، این است که لینک سازی مقالات خود را به نحوی تعیین کنید که در تمامی مقاله شما گسترده باشد. در برخی مواقع افراد در چند خط اول مقاله خود تعداد زیادی لینک سازی انجام می‌دهند. اما زمانی که میانه صفحات و همچنین پایان آن را مورد بررسی قرار می‌دهید، متوجه می‌شوید که تعداد لینک سازی آن نزدیک به صفر است. به همین دلیل است که به عنوان یک سئوکار و یا تولید کننده محتوا حرفه‌ای باید بررسی کنید که لینک سازی تمام بخش‌ها به صورت منظم باشد.

نکته بعدی که در لینک سازی مقالات باید به آن توجه نمایید، این است که همیشه از صفحات پیلار و کلاستر خود برای این هدف استفاده نمایید. در صورتی که با استراتژی پیلار و کلاستر آشنایی ندارید، به سادگی می‌توانید از طریق بخش مقالات برترآموز در مورد آن تحقیقات انجام دهید. دقت کنید که لینک سازی یک صفحه باید بر اساس نیاز باشد تا نقشه سایت به بهترین شکل ممکن سازماندهی شود. کسانی که به این موضع توجه کافی دارند، معمولا بهترین بازدهی را ثبت می‌کنند.

هدف محتوا و روح محتوا  به شدت برای شما مهم است

زمانی که شما قصد دارید تولید محتوای قوی را تجربه کنید، باید روی ساختار آن توجه ویژه داشته باشید. زمانی که الگوریتم E A T  و همچنین الگوریتم MUM را بررسی می‌کنید به این درک خواهید رسید که هد بندی و همچنین ساختار محتوایی شما شدت مهم است و باید به آن توجه ویژه داشته باشید. یک محتوای قوی از نظر گوگل حداقل دارای 3 هدینگ 1، هدینگ 2 و هدینگ 3 می‌باشد. شما باید توجه داشته باشید که هد بندی به مخاطب شما کمک می‌کند که درک بهتری از محتوای شما داشته باشد.

از طرفی زمانی که شما مبانی سئو داخلی و همچنین مبانی سئو خوانایی را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید متن شما باید شما یک ساختار مشخص داشته باشد. بهترین معیار برای اینکه درک کنید، هدینگ‌های شما درست است و یا خیر می‌توانید از چراغ سبز خوانایی پلاگین خود استفاده کنید. البته سعی کنید که در هر محتوا از چند هدینگ دو و هدینگ سه استفاده کنید. سعی کنید در 30 درصد اولیه متن خود هدف خود را به درستی برای مخاطب خود شرح دهید. سعی کنید مقدمه و سخن پایانی خود را به دور از هر گونه اضافه گویی و به صورت کاملا جامع و دقیق بیان کنید.

چرا که مخاطب شما در وهله اول با مقدمه شما هدف محتوا را درک خواهد کرد و با سخن پایانی شما مخاطب به جمع بندی درست خواهد رسید. این دو پارامتر ذکر شده در کیفیت محتوا از نظر الگوریتم E A T  بسیار موثر خواهد بود، در نتیجه سعی کنید که آن را به درستی و با دقت طراحی کنید.

هدف محتوا و روح محتوا را به شدت برای شما مهم است

از منابع به روز با ذکر منبع استفاده کنید

یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند شما در استفاده از الگوریتم E A T بهبود بخشد، استفاده از منابعی است که گوگل در مورد کلمه کلیدی شما به شما پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که شما در حال نوشتن مقاله در مورد روغن خراطین می‌باشید، ممکن است که گوگل به شما تعریف روغن خراطین از منظر ویکی پدیا را پیشنهاد دهد. در این زمان بهترین کار این است که از نام و عنوان ویکی پدیا به عنوان یک هدینگ 3 و یا 4 استفاده کنید. حتی می‌توانید از ان تحت عنوان کلمات بولد استفاده کنید. با توجه به این عملکرد شما  امانتداری در استفاده از دیتا برای گوگل یک امتیاز مثبت خواهد بود.

نکته بعدی که در استفاده از الگوریتم eat گوگل باید به آن توجه داشته باشید، این است که از منابع به روز استفاده کنید و دیتای دقیق به مخاطب خود منتقل کنید. فرض کنید که قرار است شما در مورد یک موضوع پزشکی یک مقاله را تهیه کنید. در این صورت باید از آخرین مقالات روز استفاده کنید و از طرفی در مقاله خود نیز به این موضوع اشاره داشته باشید.

محتوای شما چالشی باشد اما زننده نباشد

برخی از افراد برای اینکه یک محتوای جذاب تهیه کنند. معمولا سعی می‌کنند که از یک محتوای جنجالی استفاده کنند. اما در این میان ممکن است که مخاطبان خود را ناراحت کنند. به عنوان مثال نویسنده طرفدار استقلال است و مقاله خود را به نحوی می‌نویسد که طرفداران پرسپولیس ناراحت می‌شوند. در این صورت اعتبار مقاله شما به خاطر گزارش‌ها و نظرات منفی که ثبت می‌شود کاهش پیدا می‌کند. دقت کنید نوشتن مقاله جنجالی خودش یکی از تکنیک‌های مهم الگوریتم E A T  گوگل می‌باشد.

اما نوشته شما باید اولا با احترام به نقد یک شخصیت و یا یک اثر هنری بپردازند. دومین نکته این است که افراد مختلف را دعوت به گفتگو در آرامش کند و سومین نکته این است که در استفاده از دیتا حتما ذکر منبع داشته باشد. تمامی این موضوعات امروزه از نظر گوگل قابل درک می‌باشد. به عنوان مثال برخی از سایت‌های ورزشی حرفه‌ای در مورد جدال لینول مسی و کریستین رونالدو مقاله می‌نویسند. به نوعی به نقد این دو می‌پردازند که گویی در حال بررسی دو دوست می‌باشند، چرا که قانون این کار را به خوبی می‌دانند.

محتوا به صورت کاربر محور تعریف شود

یکی از مهمترین نکاتی که باید در بررسی یک محتوا باید به آن توجه نمایید، این است که کاربر نسبت به آن محتوا چه احساسی دارد. بهتر است که با ذکر چند مثال این موضوع را بهتر بررسی کنیم. زمانی که در گروه‌های وبمستران به دنبال تجربیات افراد در تحلیل و بررسی الگوریتم E A T بودیم، به یک نتیجه بسیار جالب دست پیدا کردیم. یکی از سئوکاران مطرح یک استارتاپ معروف آمریکایی به بررسی محتواهای چند سایت از نظر الگوریتم E A T پرداخته‌بود. او با استفاده از یک سری الگوریتم خاص و کاربران حقیقی در خواست کرد که بر اساس یک کلمه کلیدی ویژه جستجو کنند. سپس سایت‌ها را به صورت منظم بررسی کنند تا به یک سایت در صفحه دوم دست پیدا کنند.

سپس در این صفحه صبر کنند و محتوا را به دقت بخوانند. در گام بعدی این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این مدت زمان نیز سئوکار محتوا را بر اساس اصول الگوریتم E A T آپدیت می‌کرد. نتیجه این بود که در یک حوزه رقابتی، سایت مورد نظر ما توانست تا رتبه 5 صفحه اول رشد کند. شاید این موضوع برای شما عجیب باشد، اما بر اساس یافته‌های ما حالت عملی است. چرا که چند تیم ایرانی را نیز با استفاده از همین روش توانستند، محتوا و جایگاه آن را رشد دهند. البته دقت کنید که اگر این موضوع برای دیگر محتواهای سایت نیز به مرور زمان اجرا شود. در غیر این صورت جایگاه ان ها به حالت قبل باز می‌گردد.

نتیجه گیری که از این تحقیق انجام شد، بر این است که محتوای یک سایت بر اساس رفتار مخاطبین تحلیل و بررسی می‌شود و نه تعداد کلمات و  نوع لینک سازی. به هر میزان که کاربران نسبت به مقاله شما احساس بهتری داشته باشند، می‌توان انتظار یک رشد پایدار را از آن داشت. به همین دلیل است که توجه به الگوریتم E A T می‌تواند سایت شما را صورت ویژه رشد دهد. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوای خود را اول بر اساس نظر کاربر بنویسد و سپس گوگل.

سخن پایانی

تمام تلاش تیم تحقیقاتی برترآموز بر این بود که دانش روز را به شما منتقل کند. اگر شما سئو را به عنوان یک حرفه و شغل خود در نظر گرفته‌اید، بهترین کار این است که دیتای خود را همیشه به روز نگه دارید و از طرفی در این باره نیز به دیگران آموزش دهید. این موضوع باعث کشف استراتژی‌های تازه برای شما خواهد شد. به عنوان مثال اگر شما به یک دوست سئو کار خود آموزش الگوریتم E A T  گوگل را بدهید و سعی کنید که برای او طراحی استراتژی نیز داشته باشید. قطعا در این بین چند استراتژی جذاب نیز برای خود به دست خواهید آورد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *