بهبود سئو سایت – همه چیز سخت تر شده و چیزی مانند قبل نیست. در گذشته رقابت بسیار ساده تر بود و شما با یک مقاله هزار کلمه ای می توانستید، رتبه های خوبی را در سئو دریافت کنید.
اما در حال حاضر رقبا زیاد شدند و به علت بازار بکر و سرشار از درآمدی که در اکوسیستم کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد، سرمایه گذاری های فراوان بر روی آن صورت گرفته است. به این علت ما باید هوشمندانه تر عمل کرده و کارهایی را انجام دهیم که از رقبا جلو بزنیم.
چرا که معمولاً بیشتر افرادی که وارد کسب و کار اینترنتی می شوند سرمایه های بسیار ندارند که آن را وقف کارهایی مانند سئو و دیجیتال مارکتینگ کنند، بلکه با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ نمیتوان به راحتی کارهای مربوط به بازاریابی وب سایت را انجام داد و به مشتریان قابل توجهی دست یافت.
شاید رقبایی باشند که سرمایه گذاری های بسیار بر روی حوزه کاری شما انجام داده باشند و شما باید با لحاظ کردن استراتژی های سئو از آنها جلو بزنید. در این مقاله به شما ۵ راه حل برای بهبود سئو ارائه می شود که با استفاده از آنها می توانید خود را بهبود بخشیده و ببینید که سایت شما در رتبههای بالای نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرد.
بهبود سئو سایت: محتوای معتبر و با کیفیتی که کارآمد باشد و نیاز مخاطبان را برطرف کند مهمترین انگیزاننده موتورهای جستجوگر است که در رتبه بندی های سئو به شما رتبه های خوبی بدهند.
خبر مهم این است که هیچ چیز به جای محتوا نمی تواند نیازهای کاربران را رفع کند و به همین علت شما چه بخواهید و چه نخواهید مجبور هستید که محتوا تولید کنید.
همه ما همینطور هستیم 🙂 ما چه بخواهیم و چه نخواهیم برای کسب رتبه های برتر در سئو مجبور به ایجاد محتواهای خوب هستیم.
تولید محتوا ضمن بازاریابی محتوا علاوه بر آنکه میتواند در سئو به ما کمک های زیادی کرده و باعث شود که در موتورهای جستجو رتبه های خوبی دریافت کنیم، میتواند به ما در جذب کاربران یونیک و مشتریان بالقوه کمک کند.
محتوای با کیفیتی که به طور منحصر به فرد برای کاربران سایت شما تهیه می شود باعث افزایش بازدید سایت شده و اعتبار سایت شما را افزایش میدهد.
وقتی کاربران بیشتری به سایت شما سر بزنند می توانید ارتباطات بیشتری پیدا کنید. وقتی ارتباطات سایت شما بیشتر شود میتوانید انتظار درآمد بیشتر و پیشرفت بیشتر را داشته باشید چون ارتباطات موضوع مهمی است.
فرض کنید که شما یک سایت فروش روغن موتور دارید و از طریق بازدیدی که توسط تولید محتوا کسب میکنید افراد علاقمند در این صنعت را گرد هم جمع می آورید و می توانید با فرآیندهای مانند ایمیل مارکتینگ، اساماس مارکتینگ و تبلیغ نویسی آنها را چیزی مهمتر از یک کاربر معمولی که برای یک یا چند بار به سایت شما سرزده تبدیل کنید. شما می توانید از آنها به عنوان مشتریان بالقوه یاد کنید که به راحتی محصولات و خدمات شما را میخرند و در یک کلام حاضرند به شما سود برساند.
به شما توصیه میکنیم با استفاده از مهارت هایی مانند تولید محتوا و تبلیغ نویسی، ترافیک سایت و درآمد خود را افزایش دهید. نکته مهم این است که اگر شما در حال حاضر یک تولید کننده محتوای خوب نیستید می توانید با استفاده از مهارت کارشناس تولید محتوا به یک محتوا نویس عالی تبدیل شده که کاربران زیادی را جذب می کنید.
در آموزش تولید محتوا به شما کمک می کنیم که با استفاده از تکنیک های تولید محتوا زمان جذب کاربران بسیار در سایت آن ها را تبدیل به طرفداران سایت خود کرده که همیشه به سایت شما سر میزنند با استفاده از تکنیک هایی مانند تولید محتوای مرجع می توانید کاربران خود را حفظ کرده و در نظر آنها شماره یک بازار خود باشید و سپس هر منظور به سایت شما مراجعه می کنند.
پس پیشنهاد می کنم که حتماً محتوا نویسی را یاد بگیرید.
با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی می توانید یک کلمه کلیدی خاص را برای هر صفحه محتواهای خود شناسایی کرده و آن را تارگت کنید تا بر روی آن کلمه رتبه دریافت کنید. برای مثال فرض کنید که کلمه خرید تشک خوشخواب یکی از کلماتی است که باید بر روی آن رتبه داشته باشید تا کاربران هدف خود را جذب کنید. میتوانید با تولید محتوا بر روی این کلمه کلیدی رتبه گرفته و کاربران بسیاری را جذب کنید.
البته لازم نیست که خود را بیش از حد درگیر تحقیق کلمات کلیدی فوق العاده عمیق کنید. چرا که گوگل کاملاً متوجه کلمات مشابه نیز هست .برای مثال فرض کنید که کلمه “خرید تشک خوشخواب” و کلمه “خرید تشک خوشخواب زیبا” هر دو کلماتی مشابه هستند. گوگل شباهت آن ها را درک میکند و اگر بر روی یک کلمه کلیدی اصلی محتوای خوب و عالی تولید کنید بر روی کلمه های مشابه نیز گوگل به شما رتبه خواهد داد و دیگر نیازی نیست که بر روی کلمات مشابه دوباره کار کار کرده تا رتبه دریافت کنید.
اگر می خواهید درباره کلمه کلیدی و تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید در مقاله مربوط به آن توضیحات بسیار کامل و جامعی را ارائه دادهایم.
یکی از مهمترین تکنیک های تحقیق کلمات کلیدی و به کار بردن کلمات کلیدی این است که از کلمات لانگ تیل یا همان کلمات طولانی استفاده کنیم. چرا که همانطور که گفتیم با توجه به وضعیت وب و پدیدار شدن رقبای بسیار در حوزه های فراوان به راحتی نمیتوان در موارد تک کلمه ای و سخت رتبه گرفت.
برای مثال کسب رتبه در کلمه “لباس” خیلی کار آسانی نیست اما شما میتوانید با بهره گیری از کلمات طولانی تری مانند “خرید لباس مردانه شیک” یا “خرید لباس زنانه با کیفیت” ضمن آنچه کاربران هدفمند تری جذب کنید، بسیار سریعتر و با انجام کار و سرمایه گذاری کمتری بر روی آن کلمات رتبه بگیرید.
اگر می خواهید در وب سایت خود برای عبارات چند کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، باید برای هر عبارت کلیدی مورد نظر خود یک صفحه وب جداگانه ایجاد کنید.
بهبود سئو سایت: پس از آنکه فرایند تحقیق کلمات کلیدی شما تمام شد، باید کلمات کلیدی پیدا شده را در صفحه مشخص شده است که می خواهید بر روی آن کلمه رتبه بگیرد قرار دهید. در گذشته گوگل نیاز زیادی داشت که کلمات کلیدی را به صورت متعدد در صفحه قرار دهید چراکه الگوریتم ها مانند اکنون پیشرفته نبود. اما در حال حاضر شما حتی اگر کلمات کلیدی را به صورت نیز در محتوا قرار ندهید و احتمال آنکه گوگل بفهمد موضوع صفحه شما درباره چیست نیز بالاست.
اما این کار را برای دو منظور انجام میدهیم مورد اول کار از محکم کاری عیب نمی کند ما اگر کلمات کلیدی را در صفحه قرار دهیم کاربر منظور ما را بهتر متوجه شده و محتوای غنی تر و پربارتری ارائه می شود و مورد دوم این است که با آن که موتور موتور های جستجو قدرتمندتر از گذشته شده و الگوریتم های پیشرفته تری دارند، اما هنوز هم قرار دادن کلمات کلیدی در بخش های مختلف یک صفحه اولویت دارد.
به این معنا که اگر شما از کلمات کلیدی در صفحات مشخصی از سایت خود استفاده کنید گوگل به شما اولویت بیشتری خواهد داد نسبت به سایتی که از کلمات کلیدی کمتر استفاده کرده یا هیچ استفاده نکرده است.
بخشی از پیشرفت الگوریت های موتورهای جستجو به این منظور بوده که گاهاً احتیاجی به قرار دادن کلمه کلیدی در بخش هایی از صفحه وجود ندارد در حالی که در گذشته شما برای کسب رتبه ناچار به استفاده از کلمات کلیدی مشخص در صفحه های مشخص بود، اما گوگل به این نتیجه رسید که گاهی از اوقات نیازی به استفاده از کلمات کلیدی در کل صفحه یک سایت یا بخشهایی از صفحه سایت نیست و به همین علت در الگوریتم های آپدیت شده فاکتور حتماً کلمه کلیدی را به محتوا اضافه کنید را حذف کرد اما هنوز هم کارایی دارد و میتوانید از آن استفاده کنید.
وقتی که میخواهید از کلمه کلیدی استفاده کنید باید چگالی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید عالی کلمات کلیدی یا کیورد دنسیته، میزان حجمی است که شما از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده داشتهاید و با درصد شناخته میشود .
برای مثال اگر شما در صد کلمه یک بار کلمه کلیدی را به کار بردهاید در واقع شما یک درصد از محتوای خود را به کلمات کلیدی اختصاص داده اید. حال اگر شما در یک محتوای ۱۰۰۰ کلمهای ۲۰ بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، ۲ درصد از محتوای تان به کلمات کلیدی اختصاص دارد و در واقع چگالی کلمات کلیدی شما دو درصد است که یک چگالی مناسب به حساب میرود پیشنهاد می کنیم برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود بیشتر از ۳ درصد فراتر نروید.
برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی را در محتوا به کار بردید تقسیم بر تعداد کلمات کرده و حاصل آن را ضربدر صد کنید و بدین ترتیب چگالی کلمات کلیدی شما به درصد حساب میشود
برای مثال فرض کنید که محتوای شما ۲۰ کلمه کلیدی دارد:
۲۰÷۱۰۰۰= ۰.۰۲
۰.۰۲ × ۱۰۰= ۲
پس در نتیجه چگالی کلمات کلیدی ما دو درصد میباشد.
هنگامی که کلمه کلیدی و عبارت کلیدی شما برای یک صفحه مشخص انتخاب شد، باید این سوالات را در نظر بگیرید:
آیا می توانم از بخشی یا تمام عبارت کلیدی در URL صفحه استفاده کنم؟
آیا می توانم از بخشی یا تمام عبارت کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنم؟
آیا می توانم بخشی یا تمام عبارت کلیدواژه را در عنوان صفحه یا همان تگ H1 و عنوان فرعی یا تگ های H2 تا H6 استفاده کنم؟
پاسخ مثبت به این سوالات می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. هرچند در این حین، باید طبیعی و کاربرپسند باشید . به عنوان مثال، شما نمی خواهید کلمه “مهندسی” سه بار یا بیشتر در URL ظاهر شود یا عبارت بخاری گازی در عنوان صفحه و همچنین هر تگ تکرار شود. خوانایی و قابلیت استفاده همچنان بر بهینه سازی موتورهای جستجو برتری دارد.
فراتر از URL صفحه، عنوان و تگ های H، محتوا بیشترین تأثیر را در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. عبارت کلیدی خود را چندین بار در سراسر صفحه تکرار کنید – بهتر است یک یا دو بار در پاراگراف های آغازین و پایانی، و دو تا چهار بار دیگر در طول محتوای باقی مانده، آن را قرار دهید.
اگر از پلاگین های سئو مانند رنک مث یا سئو استفاده می کنید چگالی کلمه کلیدی را بررسی کرده و به شما می گوید که بهتر است حداقل و حداکثر چند بار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده داشته باشید. همچنین در سئو خارجی باید به صورت استراتژیک به منابع مرتبط و اطلاعات اضافی – هم به لحاظ سئو داخلی به صورت لینک های داخلی برای شما و هم حتی به وبسایت های دیگر مفید.
فراموش نکنید که برای برجسته کردن این عبارات کلیدی، از تگ های برجسته، ایتالیک، عنوان (به خصوص H1) و سایر تگ های تاکیدی استفاده کنید – اما در این کار زیاده روی نکنید. شما همچنان می خواهید که زبان و سبک نوشتاری شما به طور طبیعی خوانده شود. هرگز نوشتن خوب را فدای سئو نکنید. بهترین صفحات برای کاربر نوشته می شود نه برای موتور جستجو.
البته به این منظور نیست که دیگر به کل باید قید محتوا را بزنیم شما باید هم خدا را داشته باشید و هم خرما را 😀
بهبود سئو سایت: احتمالاً متوجه شده اید که ما نسبت به محتوا احساس بسیار قوی داریم.
موتورهای جستجو نیز این کار را انجام می دهند. محتوایی که به طور منظم به روز می شود به عنوان یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن سایت در نظر گرفته می شود، بنابراین حتماً آن را تازه نگه دارید. محتوای خود را بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص منتشر کنید و در صورت نیاز به روز رسانی کنید.
در گذشته استراتژی محتوای آسمان خراش بهعنوان یک راه حل عالی تلقی میشد اما در حال حاضر با آن که هنوز هم محتوای آسمان خراش یک استراتژی عالی و خوب است اما پیشنهاد می شود که از شیوه تاپیک کلاستر استفاده کنید. تاپیک کلاستر به این معناست که شما یک محتوا ایجاد کرده که مادر بقیه محتوا بوده و دید مختصری نسبت به همه موضوعات ارائه میدهد سپس کاربر را به مقالاتی ارجاع میدهد که به صورت کامل و مفید در مورد آن موضوعات محتوا ارائه دادهاند.
این محتوا به طولانی بودن محتوای آسمانخراش نیستند اما کامل و مفید هستند و نکته مهم آن است که نیازی نیست از همان ابتدا یک مقاله ۴۰۰۰ کلمه بنویسید بلکه می توانید یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای نوشته و به مرور زمان برای مثال ماهی ۵۰۰ کلمه با آن اضافه کنید و در دراز مدت یعنی مثلا، حدود ۶ ماه تا یک سال شما یک محتوای بسیار غنی و باکیفیت داشتهاید که بسیار با کیفیت است و به صورت همیشگی آپدیت شده است و این یک فاکتور عالی برای گوگل است که شما به محتوا های خود اهمیت بالایی می دهید و آن ها را آپدیت می کنید.
به علاوه محتواهایی اصلی که بر روی موضوعات اصلی و کلمات کلیدی اصلی سایت خود می نویسید باید محتواهای مشابه و مرتبط آنها را نیز در وبلاگ خود تولید کنید.
این محتوا ضمن آنکه با لینک دادن داخلی باعث بالابردن آتوریتی و سایت شما می شوند، میتوانند کاربران را بیشتر در سایت شما نگه دارند. همچنین وقتی که شما محتوای مرتبط می نویسید میتوانید کاربران را از طریق آن محتوای مرتبط از گوگل یا شبکههای اجتماعی جذب کرده و آنها را به محتوای اصلی یا حتی به صورت مستقیم به سمت محصولات و خدمات خود سوق دهید.
بدین شکل می توانید از محتواهای مرتبط در وبلاگ استفاده کنید. پس در وبلاگ های خود کاملاً خشک نباشید و هر از چندگاهی یا حتی همیشه به تولید محتواهای روزمره و مرتبط بپردازید. برای مثال اگر شما یک شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه هستید به جای آنکه همیشه مقالات در مورد راهکارهای شبکه بنویسید بهتر است مطالبی نیز در مورد آمار هک و امنیت، آمار هک اینستاگرام، راه های پیشگیری از هک اینستاگرام و مواردی مانند این را نیز ارائه دهید که ضمن ارتباط حدودی با موضوع اصلی سایت شما می تواند کاربران بیشتری را جذب سایت شما کرده و آنها را حتی تبدیل به مشتریانی بالقوه کند.
نوشتن محتوای اضافی، سرشار از عبارات کلیدی، در وبلاگ خبری دپارتمان شما همچنین می تواند رتبه بندی موتور جستجوی شما را افزایش دهد. پستهای وبلاگ حتی میتوانند بهروزرسانیهای کوتاهتری در مورد موضوعات خاصی باشند که شما هدف آن هستید. هنگامی که به خواننده کمک می کند تصویر بهتر یا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع ارائه دهد، صفحات سایت مرتبط و پست های وبلاگ خود را به هم لینک کنید.
بهبود سئو سایت: هنگام طراحی وب سایت خود، هر صفحه حاوی یک فاصله بین تگ های <head> برای درج متادیتا یا اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه شما است. اگر یک سایت دارید، این داده ها از قبل برای شما جمع آوری شده است. با این حال، بررسی و به روز رسانی متادیتا برای شما مهم است زیرا سایت شما در طول زمان تغییر می کند.
ابرداده عنوان مسئول عناوین صفحه نمایش داده شده در بالای پنجره مرورگر و به عنوان عنوان در نتایج موتور جستجو است. این مهم ترین متادیتا در صفحه شما است.
برای کسانی که دارای وب سایت CMS هستند، تیم وب یک سیستم خودکار برای ایجاد عنوان متا برای هر صفحه وب بر اساس عنوان صفحه شما ایجاد کرده است. این امر بر اهمیت استفاده از عناوین صفحههای سنجیده و غنی از عبارات کلیدی میافزاید .
فراداده توضیحات توضیحات متنی است که مرورگر ممکن است در بازگشت جستجوی صفحه شما استفاده کند. آن را به عنوان نمایشگر پنجره سایت خود در نظر بگیرید – توصیفی مختصر و جذاب از آنچه در داخل است، با هدف تشویق افراد به ورود. یک متا توضیحات خوب معمولاً شامل دو جمله کامل است. موتورهای جستجو ممکن است همیشه از توضیحات متا شما استفاده نکنند، اما مهم است که این گزینه را به آنها بدهید.
متا دیتا کلمات کلیدی به ندرت برای جدول بندی رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود. با این حال، شما باید قبلاً عبارات کلیدواژه خود را بشناسید، بنابراین اضافه کردن آنها به متا دیتا کلمات کلیدی خود ضرری ندارد. شما می خواهید عبارات مختلفی را وارد کنید. به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید آن را در حدود 3-7 عبارت نگه دارید و هر عبارت شامل 1-4 کلمه باشد. یک مثال عالی می تواند “مدرک علوم کامپیوتر” باشد.
یک صفحه وب که دارای محتوای غنی، معتبر، بی طرفانه است و به بازدیدکنندگان کمک می کند بیشتر در مورد آنچه که به آن علاقه دارند بیاموزند، به احتمال زیاد لینک هایی را از وب سایت های دیگر جذب می کند، که بهینه سازی موتور جستجوی شما را بهبود می بخشد.
با افزودن پیوندهای مرتبط در متن، اعتبار خود را افزایش دهید. به جای داشتن لینک های “اینجا کلیک کنید”، سعی کنید نام لینک را بنویسید. “اینجا را کلیک کنید” هیچ ارزش موتور جستجویی فراتر از URL پیوست شده ندارد، در حالی که “مطالعه مقاله پرسونال برندینگ” سرشار از کلمات کلیدی است و رتبه بندی موتور جستجوی شما و همچنین رتبه بندی صفحه ای را که به آن پیوند می دهید بهبود می بخشد.
همیشه از پیوندهای توصیفی با پیوند دادن کلمات کلیدی استفاده کنید – این نه تنها بهینه سازی موتور جستجو را بهبود می بخشد، بلکه به خوانندگان شما، از جمله کسانی که دارای معلولیت هستند یا از صفحه خوان ها استفاده می کنند، ارزش می بخشد.
هرچند که به تازگی پیشرفت های عالی حاصل شده است که گوگل میتواند عکس ها و ویدیوها را بفهمد و محتوای آن ها را درک کند، اما هنوز هم راه زیادی در پیش است و گوگل نمی تواند به درستی این کار را انجام دهد.
تگ آلت این منظور ساخته شده است که شما به گوگل بفهمانید که عکس شما درباره چیست اگر سایت شما یک سایت اختصاصی است باید با برنامه نویس خود صحبت کنید تا برای شما آن را کدنویسی کند یا ممکن است که سایت شما تگ آلت را داشته باشد، اما اگر شما وردپرسی است وقتی که عکس را بارگذاری می کنید و روی آن کلیک می کنید در بخش متن جایگزین می توانید تگ alt خود را قرار دهید.
همیشه تصویر و مدیاهای ویدیویی خود را با استفاده از تگ های alt یا توضیحات متنی تگ های alt یا توضیحات متنی جایگزین توصیف کنید. آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحه شما را پیدا کنند، که بسیار مهم است – به خصوص برای کسانی که از مرورگرهای متنی یا صفحه خوان استفاده می کنند.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران