هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بهترین پلاگین های AMP در دنیا 2022

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/11/10

آیا به دنبال پلاگین AMP وردپرس هستید؟ اگر شما از سایت ساز وردپرس استفاده می کنید استفاده کردن از تکنولوژی AMP که شتاب دهنده سرعت صفحات موبایل شناخته می شود آسان است.

AMP چیست؟

با ظهور گوشی های همراه وبهبود وضعیت اینترنت در دنیا اهمیت سرعت سایت در گوگل بالاتر رفت. به این علت که اگر سایتی دیر لود شود نمی‌توان از آن انتظار داشت در سئو رتبه های برتر را کسب کند، چرا که گوگل به دنبال سایت های پرسرعت است اما چرا گوگل باید سایت هایی را به کاربران نشان دهد که سرعت بالایی دارند؟

کاربران بسیار تنبل تر از گذشته شده اند و اصلاً نمی توانند حتی برای یک لحظه هم منتظر بمانند آنها این انتظار را دارند که به محض کلیک سایت باز شده و به نتیجه دلخواه برسند.

در صورت وجود سایهای کند و کم سرعت در صفحه اول گوگل، تجربه کاربری بدی برای کاربران رقم می‌خورد و گوگل دچار زیان می شود.

به همین علت است که سرعت یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در گوگل به شمار می رود در مقاله راه های افزایش سرعت سایت به شما نکاتی ارائه شده که با استفاده از آنها می توان سرعت سایت را بهبود داد همچنین اگر به دنبال پلاگین های افزایش سرعت سایت هستید پیشنهاد می کنیم که لیست آنها را مشاهده کنید.

فناوری ای ام پی یک پروژه اجرا شده توسط گوگل است که سایت از طریق سرور های خود گوگل لود می شود و به همین علت زمان بارگذاری سایت به کمتر از یک ثانیه کاهش پیدا کرده است.

البته نکته نه چندان جالب این فناوری آن است که فقط برای سایت های خبری و مجله ای ارائه شده است. در واقع نمی توان از کال تو اکشن استفاده کرد. به این معنا که شما نمی توانید در سایت خود دکمه قرار داده یا فناوری ای ام پی را بر روی بخش فروشگاه خود فعال کنید

اما پلاگین هایی بوده اند که سنت شکنی کرده و امکاناتی مانند کال تو اکشن و امکان راه اندازی پروژه AMP بر روی فروشگاه اینترنتی را ارائه می دهند و به همین علت ما آنها را در این لیست معرفی خواهیم کرد. اگر شما یک سایت فروشگاهی یا شرکتی دارید نگران نباشید چون که بازهم جای استفاده از آن وجود دارد.

با این حال این تکنولوژی یک روش بسیار حرفه‌ای و کارآمد است که با استفاده از آن می توانید سرعت سایت خود را افزایش داده و رضایت کاربران را به دست آورید.

اگر سایت شما اختصاصی طراحی شده است میتوانید با طراح سایت خود تماس گرفته و از وی بخواهید کارهای مربوط به سوئیچ سایت شما را انجام دهد.

اما اگر از سایت ساز وردپرس استفاده می کنید استفاده از فناوری شتاب دهنده صفحات موبایل یا AMP به مراتب آسان تر است و شما می توانید با یک پلاگین، سایت خود را به ین تکنولوژی متصل کنید.

در این مقاله به شما چند پلاگین اصلی ساخت AMP در سایت را معرفی می کنیم.

حتی بسیاری از پلاگین های معرفی شده کاملا رایگان هستند اما برای پیکربندی صحیح آنها باید کمی وقت صرف کنید.

برای مثال احتمال دارد که نیاز به ایجاد تغییراتی جزئی یا کلی در طراحی سایت خود داشته باشید، چون همانطور که گفته شد فناوری AMP با کال تو اکشن، دکمه و مواردی مانند آن سازگار نیست به به همین علت باید تغییراتی انجام شده تا بتوانید از آن استفاده داشته باشید.

اگر بازطراحی موجب شود که سایت شما رتبه‌های بهتری در گوگل کسب کند و بدین طریق می توانید کاربران بالقوه ای جذب کنید مطمئناً ارزشش را دارد

قبل از آنکه از پلاگین های راه اندازی AMP در سایت استفاده کنید بهتر است از موارد زیر مطمئن شوید:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک بکاپ از سایت خود بگیرید. بار راه اندازی AMP در سایت احتمال بروز مشکلاتی ناخواسته وجود دارد و با استفاده از فایل بکاپ سایت می توانید سایت خود را به حالت قبل بازگردانی کنید. در مقاله‌ بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس به شما پلاگین های مربوط به این حوزه را معرفی کرده‌ایم.
  • مورد بعدی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که باید مطمئن شوید که پروژه amp در هاست شما کار می کند. در مقاله بهترین ‌هاست به شما راهکارهایی ارائه داده ایم که با استفاده از آن می توانید یک هاست مناسب خریداری نمایید.
  • مورد بعدی که اتفاقاً مورد مهمی نیز هست، این است که باید مطمئن شوید استفاده از پروژه AMP در سایت با اهداف شما مطابقت دارد. اگر شما صاحب یک سایت مجله خبری یا با رویکردی مشابه آن هستید، پروژه AMP خیلی می‌تواند به شما کمک کند. در غیر این صورت استفاده از AMP در موارد محدودی باعث بهبود کیفیت کسب و کار شما می شود چرا که نداشتن امکان کال تو اکشن در اصل موجب پایین آمدن نرخ تبدیل می شود.

همچنین یکی از بهترین کارهایی که میتوان با پروژه ای انجام داد این است که در صورت شرکتی بودن یا فروشگاهی بودن سایت شما می توانید از آن در وبلاگ خود استفاده داشته باشید.

پیکربندی AMP نیازمند تخصص می باشد. پیشنهاد م دهیم از یک متخصص توسعه وردپرس استفاده کنید. اگر خودتان دانش خوبی در حوزه وردپرس دارید، نیازی به استفاده از منابع انسانی بیشتر نیست. با این حال باید در نظر داشته باشید که هرگونه اشتباه احتمال مختل شدن پروسه را بالاتر می‌برد.

  • آخرین چیزی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که مطمئن شوید AMP با حوزه کاری که در آن فعالیت دارید کار می کند. برای مثال امکان دارد که سایت شما یک سایت مقایسه محصولات و خدمات مختلف باشد که در آن از کدهای پیچیده استفاده شده است، به احتمال زیاد AMP نمی‌تواند چنین پروژه را پشتیبانی کند و اگر سایت شما یک سایت یا وبلاگی ساده است یا به صورت کلی با همخوانی دارد پیشنهاد اکید ما این است که از AMP استفاده کنید.

در ادامه تعدادی از بهترین پلاگین های راه‌اندازی AMP در وبسایت را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید آن را بسادگی انجام دهید.

پلاگین رسمی AMP برای وردپرس

اگر مطمئن نیستید که کدام پلاگین معرفی شده در این لیست را به عنوان پلاگین راه اندازی amp در سایت خود استفاده کنید مطمئناً نمی توانید با پلاگین رسمی این که توسط گوگل منتشر شده است اشتباهی داشته باشید.

در اینجا به برخی از قابلیت های آن اشاره می کنیم:

  • پشتیبانی از قالب های اصلی:  این افزونه با قالب های اصلی (مانند Twenty Twenty) سازگار است.
  • ابزار بررسی سازگاری: یکی از قابلیهای جالب که در پلاگین رسمی گنجانده شده است آن است که اگر مشکلی برای سایت به وجود بیاید پلاگین به شما نشان میدهد که کدام مولفه ها در سایت شما مشکلاتی را ایجاد کردند که بتوانید آنها را به صورت دستی برطرف نمایید.
  • این پلاگین cssهای استفاده نشده را حذف می‌کند در نتیجه ت شما سبک‌تر باقی می‌ماند این پلاگین دارای محدودیت حداکثر ۵۰ کیلو بایت برای هر صفحه است به این معنا که حجم هر صفحه از سایت شما نباید از ۵۰ کیلوبایت فراتر برود.

ضمن امکانات پایه ای که ارائه می شود این پلاگین به شما اجازه می دهد آن را طوری پیکربندی کنید که ای ام پی های شما قابل ویرایش باشد.

می‌توانید در کانفیگ های ارائه شده توسط پلاگین، آن را به گونه‌ای پیکربندی کنید که دارای یکی از سه حالت زیر باشد:

استاندارد: از پلاگین AMP برای کل سایت خود استفاده کنید. نیازی به جدا کردن محتوای AMP و غیرAMP نیست.

Reader:  صفحاتی را با طراحی ساده شده نشان می دهد که مطابق با استانداردهای AMP است. هر صفحه دارای یک URL متعارف و همچنین یک URL AMP است.

انتقالی: تجربه‌های AMP و غیرAMP را با ظاهر و احساس یکسان ارائه می‌دهد. بدین معنا که نسخه amp و نسخه معمولی سایت تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

این افزونه همچنین به‌روزرسانی‌های مکرر را دریافت می‌کند. اگر شما فردی هستید که همیشه به دنبال «جدیدترین و بهترین» هستید، این یک فکت دیگر  برای استفاده از  آن است.

AMP برای WP

یکی از گزینه های با رتبه بالا در این لیست، افزونه AMP for WP است.

بله، این پلاگین حتی میانگین امتیاز بهتری نسبت به آنچه توسط پروژه رسمی AMP تولید شده است، دارد.

AMP برای WP همچنین مجموعه ای از ویژگی های غنی را ارائه می دهد که شامل:

  • پشتیبانی از AdSense
  • سازگادی با پلاگین های فرم سایت مانند فرم ساز 7
  • پشتیبانی از سرویس های ایمیل مارکتینگ
  • پشتیبانی از Call To Action که فراتر از پروژه AMP ارائه شده است

به عبارت دیگر، اگر می خواهید وب سایت خود را به چیزی شبیه یک اپلیکیشن موبایل تبدیل کنید و از آن برای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، این افزونه ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

این نرم‌افزار ساخته شده برای وردپرس همچنین با برخی از محبوب ترین پلاگین های وردپرس از جمله Yoast SEO، All in One SEO، SEOPress، Rank Math و The SEO Framework به خوبی سازگاری دارد.

علاوه بر این، AMP برای WP نیز با WooCommerce ادغام می شود. اگر محصولاتی را به صورت آنلاین می فروشید، این ویژگی به تنهایی می تواند مزیت رقابتی خوبی به شما بدهد.

Schema & Structured Data for WP &AMP

چگونه می‌خواهید اسکیما را به صفحات خود اضافه کنید تا سایت شما به عنوان یک صفحه سایت پر از محتوا در نتایج جستجو ظاهر شود؟

لطفاً توجه داشته باشید که این پلاگین به خودی خود یک افزونه مخصوص amp نیست اما از پروژه AMP پشتیبانی میکند. و نکته مهم این است که این ابزار دیجیتال مارکتینگ همچنین از ۳۳ طرح مختلف اسکیما از جمله پست وبلاگ مقاله خبری جزئیات کسب و کار محلی که برای سئو محلی عالی است محصولات و ویدئو پشتیبانی می کند.

اگر اسکیمایی که میخواهید استفاده کنید توسط پلاگین پشتیبانی نمی شود میتوانید از توسعه دهندگان آن درخواست کرده تا پشتیبانی از آن را نیز به پلاگین اضافه کنند.

این پلاگین حتی از تکنیک نمایش شرطی سازی شده نیز پشتیبانی می کند در نتیجه شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام پست ها صفحات سایت یا سایر محتوا ها را به AMP مجهز کنید.

این امکان برای سایت هایی مناسب است که می خواهند در بخش‌هایی از سایت خود از AMP استفاده کند چون نسخه های AMP محدودیت هایی دارند که استفاده از سایت را مشکل می کنند بنابراین شما می توانید با استفاده از این فناوری از آن در بخش هایی از سایت خود استفاده کنید که لازم می دانید.

حتی می‌توانید داده‌های اسکیما را از سایر پلاگین‌های مخصوص اسکیما، از جمله SEO Pressor و WP SEO Schema وارد کنید.

Yoast SEO & AMP

اگر افزونه Yoast SEO و پلاگین رسمی AMP برای وردپرس استفاده دارید دارید، به پلاگین Glue for Yoast SEO & AMP نیز نیاز خواهید داشت. چرا؟ زیرا این یک پلاگین مکمل است که این دو پلاگین را قادر می سازد تا با هم کار کنند. همچنین راهی آسان برای سفارشی کردن محتوای AMP به شما می دهد.

علاوه بر این، یک ظاهر طراحی ابتدایی را اضافه می کند تا بتوانید حداقل کمی از ظاهر و احساس سایت برای بازدیدکنندگان AMP حفظ کنید. این پلاگین توسط همان توسعه دهنده ای که افزونه Yoast SEO را ایجاد کرده است، توسعه یافته است.

AMP WP – Google AMP برای وردپرس

به نظر می رسد که این یک پلاگین نسبتاً جدید در لیست پلاگین های AMP باشد. در حال حاضر، فقط هزار نصب فعال دارد. با این حال، نتایج حاصل شده از استفاده از پلاگین AMP WP امیدوار کننده است. با توجه به توضیحات محصول، می توانید با این ابزار سایت خود را تا 5 برابر سریعتر بارگیری کنید. همچنین، توسعه دهنده این پلاگین ادعا می کند که 100٪ با Yoast SEO سازگار است.

WeeblrAMP

پلاگین weeblrAMP فراتر از آن چیزی است که افزونه های دیگر ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهد که یک نسخه AMP تقریباً کاملی از کل سایت خود ایجاد کنید.

همچنین، این افزونه همچنین شما را قادر می سازد تا تجربه AMP را با لغو الگوها به طور کامل سفارشی کنید. در حال حاضر، weeblrAMP تنها 700 نصب فعال دارد. با این حال، امتیاز 4.5 ستاره را دریافت کرده است.

AMP Stories for WP

راهی برای ایجاد محتوای تمام صفحه با بارگذاری سریع در وب می خواهید؟ می‌توانید از این پلاگین استفاده کنید تا بازدیدکنندگان وب‌سایت را بیشتر با نام تجاری خود درگیر کنید.

آره 🙂 ، آنها دقیقاً مانند استوری های اینستاگرام هستند. می‌توانید تصاویر، انیمیشن‌ها، ویدیوها، صدا و متن را در AMP Stories for WP خود قرار دهید. اگر ایده استفاده از استوری گذاشتن به صورت AMP در وردپرس را دوست دارید، باید به افزونه AMP Stories برای وردپرس نگاهی بیندازید. این پلاگین به شما امکان می دهد فقط با پر کردن یک فرم در یک پست، یک داستان ایجاد کنید.

این ابزار همچنین به شما امکان می دهد یک URL در استوری خود اضافه کنید. اگر بخواهید افراد را به قسمت دیگری از سایت خود هدایت کنید (مثلاً برای ثبت سفارش) می تواند مفید باشد. این ابزار در حال حاضر از امتیاز 5 ستاره برخوردار است.

جمع بندی

در عصر موبایل، شما به وب سایتی نیاز دارید که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری شود. خوشبختانه، انجام این کار با AMP آسان است. چیزی که چندان  آسان نیست پیاده سازی دستی فناوری AMP در وب سایت شماست.

با این حال، اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های زیادی وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهند. اگر تا به حال از فناوری AMP در سایت خود استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم که حتما از آن استفاده داشته باشید. چرا که تا بیش از 500 درصد موجب افزایش سرعت سایت شما می شود.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *