هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین کتاب های آموزش سئو

بهترین کتاب های آموزش سئو

دسته بندی : سئو
1401/01/20

سئو یکی از دانش های مفید و موثر این روزا که دیگر هر کسب و کار آنلاینی اهمیت این موضوع را درک کرده است، به یکی از نیاز ها و ضرورت های کسب و کار های آنلاین تبدیل شده است. روی برخی از کلمات کلیدی گاهی رقابت در SERP گوگل پیجیده میشود که متخصصین سئو نیاز دارند اطلاعات و دانش خود را به روز کنند تا در این رقابت پیروز شوند. با اینکه کلاس های آموزشی، وبینار ها و…. بسیار زیادی وجود دارد اما باز هم خواندن کتاب های مفید خالی از لطف نیست و پیشنهاد میشود به شما به عنوان یک سئو کار که سعی کنید با خواندن کتاب های مفید دانش خود را گسترده تر کنید. امروز من به همراه برتر آموز اینجا هستم تا در مورد بهترین کتاب های آموزش سئو صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید:

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • سئو چیست؟
  • بهترین کتاب های آموزش سئو

سئو چیست؟

قبل از اینکه به توضیح بهترین کتاب های آموزش سئو بپردازیم ، توضیح خلاصه ای از سئو را بیان میکنیم که اگر شخصی مفهوم کلی را فراموش کرده بود، یادآوری گردد. گر با دانش سئو آشنایی ندارید در ابتدا به توضیح خلاصه ای از آن می پردازیم، سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو به انجام مجموعه فعالیت ها و مجموعه کارهایی گفته میشود که شما بر اساس معیار و قانون های گفته شده گوگل انجام می دهید تا گوگل به شما امتیاز دهد و بر اساس این امتیاز دهی شما را در SERP گوگل قرار دهد ،سئو گفته می شود. گوگل قوانین خود را در 3 بخش سئو کلاه سفید، کلاه خاکستری، کلاه مشکی بیان کرده است و تاکید کرده است که اگر بر اساس سئو کلاه مشکی عمل کنید شما را جریمه خواهد کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند سایت شما پنالتی خواهد شد. اگر دوست دارید اطلاعات کامل تری را راجب به دانش سئو داشته باشید پیشنهاد میشود آموزش سئو فوق حرفه ای محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله تشخیص لینک خوب از لینک بد چگونه است؟ را مطالعه نمایید.

بهترین کتاب های آموزش سئو

خوب حالا نوبت به توضیح درباره ی بهترین کتاب های آموزش سئو میرسد. ما در این مرحله انواع کتاب های سئو در سه مرحبه مبتدی، متوسط و پیشرفته بیان میکنیم زیرا ممکن است سطح هر فردی در دانش سئو متفاوت باشد و به کتاب های پایه تری نیاز داشته باشد  در ادامه به بررسی کامل این موارد میپردازیم:

کتاب آموزش سئو سایت MOZ

سایت MOZ کتابی با سطح مبتدی را برای دوست داران سئو منتشر کرده است که اگر در زمینه سئو تازه کار هستید و میخواهید دانش خود را گسترده تر کنید میتوانید از این منبع مفید استفاده نمایید. زیان این کتاب انگلیسی است که خوب برای مطالعه آن مسلما باید زبان خوبی را داشته باشید و اینکه زبان نوشتاری این کناب کاملا ساده و روان می باشد.. این کتاب در ده فصل به توضیح سئو پرداخته است که در ادامه فصل بندی آن را توضیح میدهیم.

  1. فصل اول به تفصیل نحوه کارکرد موتور جست و جو
  2. فصل دوم نحوه تعامل مردم با موتور جست و جو را
  3. فصل سوم  چرا باید به بازاریابی از روش موتورهای جست و جو بسنده کنیم؟
  4. فصل چهارم پایه طراحی و توسعه یک موتور جست و جو را
  5.  فصل پنجم  تفصیل در مورد جست و جوی کلمات کلیدی
  6. فصل ششم چگونگی تجربه کاربری و محتوا درمورد رتبه دهی

کتاب SEO Like I’m 5

این کتاب هم برای افراد مبتدی که تازه شروع به یادگیری سئو پرداخته اند توصیه میشود. نویسنده این کتاب شخصی به نام متیو کاپالا که سعی کرده است با قلمی روان به آموزش سئو کاربردی و مرحله ای بپردازد تا مخاطب به خوبی متوجه آموزش گردد. اگر در این زمینه تازه کار هستید این کتاب پیشنهاد میشود.

کتاب SEO Step By Step

کتاب SEO Step By Step یا سئو مرحله به مرحله یکی دیگر از کتاب های مفید و کاربردی برای یادیگیری سئو از پایه است. زبان این کتاب انگلیسی است که اگر در دانش سئو تازه کار هستید پیشنهاد میشود حتما برای آن زمان گذاشته و این کتاب را مطالعه نمایید.

این کتاب از صفر تا صد تمام ویژگی های کلیدی شامل برخورد با موتور های جستجو و الگوریتم های گوگل را برای شما بیان می کند. استفاده درست و اصولی از کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی و نکات دیگر در این باره و نکات بسیار مهم در ارتباط با تولید محتوای با کیفیت برای گوگل و مخاطبین از مباحث دیگر این کتاب است. همچنین این کتاب درباره روش های ایجاد ترافیک برای فروشگاه و افزایش فروش هم به صورت تخصصی صحبت کرده است.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین ابزار های رایگان سئو را مطالعه نمایید.

کتاب سفر به آینده سئو؛ ماجراجویی در اعماق گوگل

این کتاب یک منبع فارسی میباشد که توسط آکادکی وبسیما برای راهنمایی سئو کاران نوشته شده است. موضوع این کتاب درباره ی سئو گوگل و تغییرات الگوریتم های آن است که برای تمامی سطح های سئوکاران مطالعه آن پیشنهاد میشود.

کتاب آموزش سئو برای همه

این کتاب توسط g-ads برای آموزش سئو به داوطلبان یادگیری سئو عرضه شده است زیرا این کتاب صفر تا صد آموزش و استراتژی های لازم برای موفقیت در سئو را به شما آموزش میدهد. این کتاب از پایه تا پیشرفته به توضیح سئو پرداخته است به طوریکه شما در ابتدای کار از موضوعاتی همچون موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند و اینکه چگونه می‌توان از قدرت موتورهای جستجو استفاده کرد تا توضیحات و آموزش های کاربردی تر مطالعه میکنید. همچنین درباره ی تاثیر محتوا و تجربه کاربری روی سئو هم توضیحات خوبی بیان شده است. در همین راستا میتوانید مقاله کاربردی ارتباط سئو با تجربه کاربری را مطالعه نمایید.

کتاب سئو برای همیشه

این کتاب توسط آکادمی وبسیما تهیه و تولید شده است که یکی از منابع فارسی نسبتا خوب در زمینه سئو به شمار میرود. این کتاب در 9 فصل ارائه شده است که در ادامه این فهرست بیان میشود.

آشنایی با مفاهیم اولیه سئو
موتورهای جستجو چگونه کار میکنند؟
تکنیک های مناسب برای سئو داخلی سایت
ابزارهای کاربردی برای سئو داخلی سایت
بازاریابی محتوا چیست و چه ارتباطی با سئو دارد؟
شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند
بک لینک چیست؟ چه تاثیری بر سئو خواهد داشت؟
آموزش ساخت بک لینک
تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئوی سایت

کتاب های سئو

 کتاب SEO For Blogging

این کتاب توسط شخصی به نام George Pain نوشته شده است که این شخص فردی کارآفرین و مشاور کسب و کارهای اینترنتی به شمار میرود. در ابتدای این کتاب شما اصول و پایه ویلاگ نویسی در سئو را مطالعه خواهید کرد که به سه سوال مهم در این زمینه یعنی وبلاگ نویسی چیست؟ چگونه یک بازارهدف کوچک (Niche) انتخاب کنیم؟ از کدام پلتفرم برای وبلاگ‌نویسی استفاده کنیم؟ (در نهایت وردپرس را معرفی می‌کند) پاسخ میدهد. در ادامه متوجه خواهید شد که چکونه مطالب وبلاگ خود را برای موتور های جست و جو سئو کنید سپس به مواردی شامل تحقیق کلمات کلیدی، معرفی ابزار های سئو، ساخت ترافیک برای سایت و…. میپردازد. اگر در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا فعالیت دارید باید دانش نسبی از سئو داشته باشید که این کتاب به شما توصیه میشود. حجم این کتاب کم است و در مدت زمان کوتاهی میتوانید اطلاعات مفید بدست آورید.

پیشنهاد میشود مقاله باورهای نادرست درباره ی موتور های جست و جو را مطالعه نمایید.

کتاب SEO for Growth

همانطور که از نام این کتاب پیدایست برای رشد در سئو کاربرد دارد. این کتاب برای 3 عنوان شغلی طراحان سایت، دارندگان سایت، بازاریاب ها توصیه میشود.

در کتاب سئو برای رشد به رتبه گرفتن در گوگل و نکات سئو به صورت کامل پرداخته و درباره ی آنها توضیح داده و نکته حائز اهمیت این است که از منظر بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ به این موضوع اشاره شده است. در این کتاب به دلایل شکست اکثر وبسایت‌ها نگاه شده است و نویسندگان این کتاب معتقدند علت شکست این وبسایت‌ها این است که طراحی و ساخت سایتشان بر پایه اصول بازاریابی اینترنتی نبوده است. اگر وب مستر هستید خواندن این کتاب به شدت توصیه میشود.

کتاب Optimize

با خواندن این کتاب شما دیدی وسیع درباره ی بهینه‌سازی سایت برای گوگل، بازاریابی محتوا و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پیدا میکنید. مهم نیست که وبسایت شما بزرگ یا کوچک است مهم این است که این کتاب با محتوای آموزشی مفیدی که دارد بسیار برای تمامی کسب و کار ها توصیه میشود. از مهم ترین مواردی که در این کتاب بیان شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک برنامه عملی برای تلفیق سئو، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا
    بهترین تاکتیک‌های خلاقانه، که بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت.
    بهینه‌سازی سایت و شبکه‌های اجتماعی را به طور جامع
    دستورالعمل داشتن برنامه برای اندازه‌گیری موفقیت در بازاریابی آنلاین خود

کتاب The Art of SEO

مهم ترین افراد و صاحب نظران علم سئو کنار هم آمدند و کتاب بی نظیر The Art of SEO را تالیف کرده اند. شما با مطالعه این کتاب به نکات کاربردی و مهمی از دانش سئو میرسید. در این کتاب اطلاعات و مشاوره‌هایی که داده می‌شود  که با مثال‌های نمونه و تصاویر متعدد همراه است. در این کتاب ایده‌هایی مطرح می‌شود که وبسایت‌ها می‌توانند از آن‌ها در استراتژی‌های خود برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی استفاده کنند. کتاب هنر سئو برای افراد با سطح دانش متوسط مناسب است. افرادی که چندین سال در حوزه سئو تجربه دارند. بنابراین اگر دانش مبتدی درباره ی سئو دارید پیشنهاد میشود که از کتاب های ساده تری شروع کرده و سپس برای بیشتر شدن اطلاعات خود به این کتب مراجعه نمایید.

کتاب سئو کلاه سیاه

این کتاب باز هم توسط آکادمی وبسیما نوشته شده است که مفاهیم مهمی را درباره ی دانش سئو در برمی گیرد. در این کتاب بیان میشود که استراتژی های گوگل برای رسیدن به رتبه خوب نیازمتد صبر و تلاش مستمر است و شما با انجام سئو کلاه سیاه شاید بتوانید سریعتر نتیجه بگیرید اما توجه داشته باشید که با قوانین گوگل در تضاد است و پس از متوجه شدن مونور جست و جو به این قضیه جریمه های سنگینی در انتظار شما است.

کتاب SEO Fitness Workbook

نویسنده کتاب SEO Fitness Workbook فردی به نام جیسون مک دونالد میباشد. نویسنده کوشیده تا سئو را به صورت مفهومی به خوانندگان آموزش دهد. در این کتاب اصول اصلی سئو آموزش داده شده است که اگر در آینده قوانین سئو دچار تغییر شد شما مفهوم آن را یاد گرفته باشید و تغییرات خللی در کار شما ایجاد نکند. این کتاب را به اشخاصی که سطح متوسط دارند پیشنهاد میشود. در این کتاب درباره ی موضوعات مختلفی مانند کلمات کلیدی، استراتژی های سئو و… صحبت شده است.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی بهترین کتاب های آموزش سئو توضیحات کاربردی را بدهیم و منابع خوبی را معرفی نماییم. دانش سئو، یک دانش وسیع و صد البته تجربی است. این که شما آموزش های لازم در این زمینه را ببینید خیلی به مهارت شما کمک میکند اما نکته مهم این است که شما باید خودتان بتوانید این دانش و نکات را در پروژه های عملی پیاده سازی کنید تا مفاهیم به خوبی برای شما جا بیفتد. تنها به کتاب خواندن و آموزش دیدن بسنده نکنید. شرط اصلی یادگیری این است که شما باید بتوانید این روش ها را در پروژه های عملی خود پیاده کنید و نتیجه بگیرید. اگر در این زمینه تجربه ای دارید که میتوانید دوستان برتر آموزی را راهنمایی کنید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.  شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *