هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
به روزرسانی محتوا

به روزرسانی محتوا و اهمیت آن در سئوی سایت 2022

دسته بندی : سئو
1401/06/18

به روزرسانی محتوا چیست؟ وب سایت شما موجودی زنده در اینترنت است. هر به‌روزرسانی که به‌محض اینکه وب‌سایت خود در اینترنت «زنده» شود، در تعامل آن با بازدیدکنندگان، مشتریان و موتورهای جستجوی قدرتمند نقش دارد. با این حال، یک وب‌سایت ثابت و بدون هر نوع به‌روزرسانی ممکن است توسط موتورهای جستجو به‌عنوان یک موجودیت «مرده» در نظر گرفته شود. بدون حیات و هیچ چیز جدیدی برای ارائه. اگر به سئو سایت علاقمندید، در ادامه با ما همراه باشید.

خوشبختانه، وب سایت شما که اغلب به روز می شود، به موتورهای جستجو پناهگاهی برای محتوای تازه و منابع اطلاعات جدید برای درخواست های جستجوی آنها ارائه می دهد. به عبارت ساده، اگر وب سایت خود را اغلب با محتوای با کیفیت بالا به روز کنید، موتورهای جستجو شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت. دلایل دیگری که مهم است وب سایت شما به طور مکرر با محتوای تازه به روز شود چیست؟

محتوای تازه = ایندکس سازی مکرر

به روزرسانی محتوا

این عبارت را با این تفکر که محتوای تازه به شما رتبه بالاتری می دهد اشتباه نگیرید. ممکن است اینطور نباشد. با این حال، هر چه بیشتر وب سایت خود را با مقالات، بارگیری ها و صفحات وب جدید به روز کنید، موتور جستجو بیشتر برای بازدید از وب سایت شما توقف می کند. وقتی موتورهای جستجو بیشتر به سایت شما نگاه می کنند، این فرصت را دارید که بر اساس محتوایی که ارائه می دهید به رتبه های بالاتری برسید.

موتورهای جستجو از خزنده‌های وب (معروف به ربات‌ها، ربات‌ها یا «Googlebots») استفاده می‌کنند که به سادگی برنامه‌هایی با فناوری پیشرفته هستند که اینترنت را برای وب‌سایت‌ها اسکن می‌کنند. خزنده وب سایت را بر اساس تعدادی از عوامل الگوریتمی تعیین شده توسط شرکت موتور جستجو “نمایه گذاری” می کند.

به عنوان مثال، یک سایت ممکن است بر اساس ترکیبی از تعداد لینک های دریافتی به سایت، تعداد و نوع کلمات کلیدی موضوعی استفاده شده و تعداد دفعات به روز رسانی یک سایت ایندکس شود. هر بار که وب سایت خود را به روز می کنید، موتور جستجو متوجه می شود و رتبه سایت شما را مجدداً تنظیم می کند. بنابراین، اگر می خواهید شانس کسب رتبه بالاتر وب سایت خود را افزایش دهید، محتوا را مرتباً به روز کنید تا یک موتور جستجو موقعیت شما را در فهرست خود ارزیابی کند.

به خاطر داشته باشید، محتوای بیشتر در اینجا مهم نیست، کیفیت مهم است. بنابراین، بله، ایده خوبی است که به طور مکرر به روز رسانی کنید، اما استانداردهای محتوای خود را بالا نگه دارید. اگر صفحه خود را با تعداد زیادی مقاله بی کیفیت پر از کلمات کلیدی منفجر کنید، جریمه خواهید شد.

گوگل به‌روزرسانی‌های مکرر را دوست دارد

به روزرسانی محتوا

تا کنون، پرکاربردترین موتور جستجو گوگل است. گوگل به عنوان پادشاه همه موتورهای جستجو، تأثیر فوق العاده ای بر وب مسترها و نحوه ساخت وب سایت ها دارد. وقتی گوگل علاقه خود را به وب سایت هایی که به طور مکرر به روز می شوند ابراز می کند، این یک نشانه مطمئن است که شما باید تا جایی که می توانید محتوای تازه را به وب سایت خود اضافه کنید.

البته نباید هر ساعت از روز تغییرات، اضافات یا پست های غیر ضروری ایجاد کنید. با این حال، سایتی که یک بار در روز یا حداقل دو تا سه بار در هفته به روز می شود، سایتی است که اغلب به روز می شود. «Googlebot» که در وب می خزند دائماً صفحات وب جدید یا به روز شده را جستجو می کند و سپس محتوای تازه را به فهرست Google اضافه می کند. اگر محتوای خود را اغلب با اطلاعات قابل اعتماد و ارزشمند به روز می کنید، شانس بیشتری برای رتبه بندی گوگل سایت شما با هر به روز رسانی دارید.

بنابراین، یک مقاله، یک تصویر اضافه کنید یا فقط تغییراتی را در سایت خود ایجاد کنید تا مورد توجه قرار بگیرید. ساده ترین و مؤثرترین راه برای تازه ماندن این است که یک وبلاگ در سایت خود اضافه کنید و به افزودن مقالاتی ادامه دهید که مورد توجه بینندگان شما قرار گیرند. اگر آنها در مورد آن مقالات نظر دهند، به عنوان یک به روز رسانی در سایت شما محسوب می شود. بنابراین، چیزی بنویسید که توجه را جلب کند تا در به‌روزرسانی‌های مکرر شما کمک کند.

محتوای بیشتر، کلمات کلیدی بیشتر

هنگامی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید، فرصت های بیشتری را برای سایت خود فراهم می کنید تا حاوی کلمات کلیدی بیشتری باشد. کلمات کلیدی در نمودار الگوریتم برای نمایه سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارند. محتوایی که اغلب اضافه می شود، مانند پست های وبلاگ یا مقاله، به شما این امکان را می دهد که مقاله را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید که می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما جذب کند.

یک مثال

به عنوان مثال، اگر یک وب‌سایت قیمت بیمه راه‌اندازی می‌کنید و چهار تا پنج بار در هفته با مقالات جدید به‌روزرسانی می‌کنید، می‌توانید هر مقاله را روی جنبه‌های مختلف بیمه تمرکز کنید، مانند «بیمه مسئولیت خودرو» یا «بیمه عمر همگانی». هر بار که مقاله جدیدی اضافه می کنید، کلمات کلیدی ارزشمندی را وارد می کنید که به موتور جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را به عنوان مکانی که جستجوگران برای نیازهای بیمه خاص خود می توانند از آن بازدید کنند، بشناسد.

اکنون، باید به خاطر داشته باشید که با به روز رسانی الگوریتم، گوگل وزن زیادی را بر اساس تعداد کلمات کلیدی وب سایت شما تعیین نمی کند. گوگل وقتی یک سایت را ایندکس می کند به جای محتوای مزخرف پر از کلمات کلیدی به محتوای با کیفیت بالا نگاه می کند.

محتوا مهم تر از کلمات کلیدی

بله، کلمات کلیدی هنوز بخشی از استراتژی سئوی شما هستند، اما دیگر نمی توانید کل کمپین سئوی خود را حول یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی بسازید. در عوض، محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که بله، کلمات کلیدی شما را در خود داشته باشد، اما فقط در صورتی که به طور طبیعی در جای خود باشند. به عبارت دیگر، محتوایی بنویسید که به سؤالات پاسخ می دهد، نحوه انجام کاری را برای خواننده توضیح می دهد، یا اطلاعات باکیفیتی را که او می خواهد ارائه می دهد. از نوشتن محتوا پیرامون یک کلمه کلیدی خودداری کنید. آن را پیرامون آنچه خواننده می خواهد بنویسید. از متا تگ ها، تگ های عنوان و توضیحات برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید، اما محتوا را در حالت طبیعی تری قرار دهید.

محتوای تازه پتانسیل اقتدار شما را افزایش می دهد

همه وب مسترها تلاش می کنند تا در چشم گوگل به «مرجع» صنعت تبدیل شوند. استراتژی غالب برای تبدیل شدن به یک سایت معتبر، پیروی از ضرب المثل SEO است که “محتوا پادشاه است”. هرچه بتوانید محتوای آموزنده و ارزشمندتری را منتشر کنید که مربوط به صنعت شماست، وب سایت شما از قدرت بالقوه بیشتری برخوردار است.

به‌علاوه، اگر وب‌سایت‌های رقبای خود را بررسی کنید، به سرعت متوجه می‌شوید که سایت‌های معتبر در صنعت شما ده‌ها هزار صفحه ایندکس شده توسط Google دارند، که همچنین ارتباط آن را بر اساس اشباع سایت اندازه‌گیری می‌کند. هرچه محتوای ارزشمندتری منتشر کنید، شانس شما برای تبدیل شدن به یک سایت معتبر بیشتر است.

در ادامه این تلاش، انتشار مکرر به‌روزرسانی‌های اخبار صنعت، استراتژی محکم دیگری برای تبدیل شدن به یک سایت معتبر است. هر بار که وب سایت خود را با یک خبر به روز می کنید، صفحه دیگری ایجاد و توسط گوگل ایندکس می شود.

هرچه بیشتر در مورد یک موضوع خاص بنویسید، تا زمانی که محتوا عالی باشد، به یک مرجع قوی‌تر تبدیل می‌شوید و مردم به آنچه می‌گویید اعتماد می‌کنند.

هرچه بیشتر به شما اعتماد کنند، احتمال خرید از شما بیشتر است. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای شروع ایجاد قدرت در یک موضوع هستند. پاسخ دادن به سؤالات در انجمن ها، ارسال مقالات عمیق و ارزشمند در وبلاگ خود یا صرفاً اظهار نظر در مورد چیزی ارزشمند در وبلاگ های دیگران می تواند شهرت شما را افزایش دهد و قدرت مورد نیاز خود را در صنعت خود به دست آورید.

اگر به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا بنویسید، کاربران وفادار خواهند شد. وفاداری چیزی است که شما نمی توانید آن را بخرید، بنابراین حتی صاحبان مشاغل کوچک نیز این شانس را دارند که با سگ های بزرگ صنعت خود رقابت کنند.

مخاطبان خود را در جریان و به روز نگه دارید

یکی دیگر از دلایل خوب برای به روز رسانی وب سایت خود با محتوای ارزشمند، به روز نگه داشتن مشترکین فعلی و همچنین ارائه اطلاعات لازم برای تبدیل بازدیدکنندگان جدید به مشتریان است. می توانید از یک فید RSS استفاده کنید که هر بار که محتوای جدید را در وب سایت منتشر می کنید، مشترکین را به روز می کند. با درگیر نگه داشتن مخاطبان خود، وفاداری بلندمدت خود را افزایش می دهید که به ترافیک برگشتی تبدیل می شود که ارزش فوق العاده ای به وب سایت شما می افزاید.

به همین ترتیب، محتوای جدید شما می تواند به بازدیدکنندگان جدید اطلاعات ارزشمندی در مورد کسب و کار کوچک و محصولات یا خدمات شما ارائه دهد. اگر بازدیدکننده ای از طریق لینک موتور جستجو به سایت شما هدایت شد، باید آنها را متقاعد کنید که محصول شما در مقایسه با هزاران (یا میلیون ها!) نتیجه دیگر ارائه شده در جستجوی آنها، بهترین انتخاب برای آنها است. مقالاتی در مورد رضایت مشتری به آنها بدهید. آنها را از مزایای محصول خود مطلع کنید. به آنها کمک کنید بفهمند چرا به محصول شما نیاز دارند. هر چه یک مشتری بالقوه بتواند به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که بتواند تصمیم آگاهانه ای برای خرید بگیرد.

به روز رسانی منظم وب سایت خود با محتوای تازه، نه تنها قدردانی و وفاداری بازدیدکنندگان را جلب می کند، بلکه شما را در جایگاه خوبی نزد گوگل قدرتمند قرار می دهد.

آماده شدن برای به روز رسانی محتوای خود

وقتی نوبت به به روز رسانی محتوای شما می رسد، می تواند وسوسه انگیز باشد که به حالت ویرایش بروید و بلافاصله تغییرات را شروع کنید. اما خیلی بهتر است که شرایط را ارزیابی کنید و اقدامات خود را برنامه ریزی کنید! به روز رسانی و بهبود بخشیدن به محتوای خود ممکن است آن را غیرقابل خواندن کند. خیلی آسان است که به متن «هیولای فرانکنشتاین» برسید، که از قسمت‌های تکه‌کاری تشکیل شده است که واقعاً به خوبی با هم همخوانی ندارند. برنامه ریزی از قبل و داشتن یک دید کلی از آنچه باید تغییر کند به شما کمک می کند تا از این امر جلوگیری کنید. به علاوه می توانید فعالیت های خود را به صورت استراتژیک تری سازماندهی کنید و مطمئن شوید که اهداف محتوای شما همچنان پوشش داده می شود.

در حالی که در حال آماده شدن برای به روز رسانی محتوای خود هستید، هدف صفحه را در نظر داشته باشید. چرا وجود دارد؟ چه چیزی برای کاربران ارائه می دهد؟ چه نقشی در وب سایت شما ایفا می کند و می خواهید با آن به چه اهدافی برسید؟ فکر کردن در مورد هدف محتوای خود در مراحل اولیه به شما کمک می کند تا با ایجاد تغییرات، آن را در مسیر خود نگه دارید.

1. بازنویسی کامل، یا به روز رسانی کوچک؟

قبل از هر چیز دیگری، باید پست یا صفحه خود را بخوانید و ارزیابی کنید که چقدر کار باید انجام شود تا آن را به روز کنید. شما نیازی به فهرست دقیقی از تغییرات ندارید، فقط به آگاهی کامل از اینکه آیا کل مطلب را بازنویسی خواهید کرد یا فقط یک پاراگراف اضافی اضافه کنید، نیاز ندارید. اگر فقط می‌خواهید تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مواردی مانند اصلاح غلط‌های املایی و املایی، احتمالاً می‌توانید این تغییرات را مستقیماً انجام دهید. بقیه این مقاله به چگونگی رویکرد ایجاد تغییرات بزرگتر در محتوای موجود می پردازد.

2. تحقیق خود را تازه کنید

این ایده خوبی است که قبل از هر گونه به روز رسانی محتوا، تحقیق خود را تازه کنید. هدف جستجوی کاربران و عبارات جستجویی که استفاده می‌کنند می‌تواند در طول زمان تغییر کند، بنابراین ممکن است بخواهید مدتی را برای تحقیق مجدد در مورد آنها صرف کنید. همچنین می توانید دوباره رقابت خود را بررسی کنید.

علاوه بر این، ممکن است سرنخ های مفیدی در داده های Google Analytics یا Search Console شما وجود داشته باشد. اگر صفحه شما با کلمات کلیدی طولانی عملکرد خوبی داشته است، شاید بتوانید با این به روز رسانی شروع به تلاش برای رتبه بندی کلمات کلیدی کوتاهتر کنید. اگر صفحه شما با مشکل مواجه شده است، می توانید از داده های خود استفاده کنید تا ببینید کدام معیارها کمتر از حد متوسط ​​هستند و ایده هایی برای بهبود دریافت کنید.

3. بررسی کنید که چه محتوای مشابهی دارید

کنیبالیزیشن کلمه کلیدی یا کنیبالیزیشن محتوا یک مشکل است. داشتن تعداد زیاد صفحات مشابه در سایت شما می تواند باعث سردرگمی کاربران شود و همچنین می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند. در مواجهه با محتوای مشابه، گوگل نمی داند کدام صفحه را رتبه بندی کند. و کاربران نیز نمی دانند که باید روی کدام یک کلیک کنند. بنابراین در صورت امکان باید از ایجاد محتوای بسیار مشابه خودداری کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که بررسی کنید آیا صفحاتی در مورد یک موضوع دارید یا خیر. کمی شباهت بین صفحات مشکلی نیست. اما زمانی که اکثر محتوای صفحه شما بسیار شبیه به صفحه دیگری در سایت شما (یا جای دیگر) است، این یک مشکل است.

گزینه های مختلفی برای مقابله با محتوای مشابه در سایت شما وجود دارد و برخی از آنها به خوبی در روند به روز رسانی جا می گیرند! به عنوان مثال، می‌توانید دو مقاله مشابه را در یک مقاله ادغام کنید و بهترین بخش‌ها را با هم ترکیب کنید. یا می توانید با افزودن محتوای منحصر به فرد بیشتر به یکی از صفحات، آنها را از یکدیگر متمایز کنید. یا گزینه دیگر این است که در مورد همان موضوع به روشی متفاوت بنویسید. قبل از شروع نوشتن، محتوای مشابهی را که دارید پیدا کنید تا بتوانید از ایجاد مشکلات مشابه جلوگیری کنید و شاید حتی بتوانید برخی از آنها را حل کنید!

بازنویسی صفحه شما

چه از ابزار Rewrite & Republish استفاده کنید یا نه، یک کپی از متن قدیمی خود می خواهید که بتوانید روی آن کار کنید. سپس شما آماده شروع نوشتن به روز رسانی محتوای خود هستید!

نکته: به‌روزرسانی آسان‌تر محتوا با ابزار Rewrite & Republish ما

وقتی نوبت به بازنویسی صفحه شما می رسد، ما به شما توصیه می کنیم از ابزار Rewrite & Republish در Yoast Duplicate Post استفاده کنید. اینجوری کار میکند:

  • روی دکمه Rewrite & Republish کلیک می کنید
  • یک کلون از پست یا صفحه موجود شما به طور خودکار در یک پیش نویس جدید ایجاد می شود
  • می توانید وقت خود را صرف انجام تمام تغییرات خود در نسخه پیش نویس کنید
  • هنگامی که برای به روز رسانی محتوای خود آماده شدید، روی “انتشار مجدد” (یا زمان‌بندی انتشار مجدد) کلیک کنید.
  • نسخه جدید به طور خودکار نسخه اصلی را بازنویسی می کند.

به روزرسانی محتوا

4. آیا محتوای شما از نظر واقعیات به روز است؟

مطالب خود را به خوبی مطالعه کنید. آیا از آخرین باری که نوشته شده چیزی تغییر کرده است؟ آیا اطلاعات جدیدی در مورد این موضوع موجود است که می تواند (یا باید) گنجانده شود؟ تازه نگه داشتن اطلاعات واقعی، محتوای شما را برای کاربران مفیدتر می کند و این می تواند به شما برتری نسبت به رقبایتان بدهد. همچنین محتوای شما را قابل اعتمادتر می کند و این مزیت های خاص خود را به همراه دارد.

جدای از حقایقی که به آنها اشاره می کنید، باید مواردی مانند قیمت ها، تبلیغات و رویدادهای “آینده” را که قبلاً رخ داده اند نیز بررسی کنید. اگر پیشنهادهایی را تبلیغ می کنید که مردم نمی توانند از آنها استفاده کنند یا رویدادهایی که قبلاً اتفاق افتاده است، تجربه کاربری بدی ایجاد خواهید کرد. و این می تواند در ذهن مردم بماند. اگر کاربران بارها ناامید شوند، در نهایت ممکن است از سایت شما دست بکشند و به جای دیگری بروند.

در نهایت، اگرچه ممکن است وقت گیر باشد، بهتر است لینک های خروجی خود را نیز بررسی کنید. در حالی که URL ها ممکن است هنوز فعال باشند، ممکن است محتوای آن صفحه تغییر کرده باشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری واقعاً فوق‌العاده ارائه دهید، و مدتی است که آن پیوندها را اضافه کرده‌اید، روی آنها کلیک کنید و ببینید چه چیزی پیدا می‌کنید.

5. برای بهتر شدن چه چیزی می توانید اضافه کنید؟

در حالی که محتوای خود را به روز می کنید، آیا چیز دیگری وجود دارد که بتوانید برای بهبود صفحه خود اضافه کنید؟ اگر بخش نظرات دارید، به نحوه پاسخ مردم در آخرین باری که صفحه خود را منتشر کردید نگاهی بیندازید. اگر سؤالاتی پیدا کردید، چرا این بار پیشگیرانه به آنها پاسخ ندهید؟ اغلب می‌توانید با نگاه کردن به آنچه «افراد نیز می‌پرسند» و «جستجوهای مرتبط» در صفحه نتایج جستجوی Google کلمه کلیدی خود، الهام‌بخش باشید. اگر حتی به ایده‌های بیشتری نیاز دارید، AnswerThePublic ابزاری عالی است که می‌توانید آن را نیز امتحان کنید.

به روزرسانی محتوا
Google اغلب اطلاعاتی را در مورد آنچه «افراد همچنین می‌پرسند» و «افراد نیز جستجو می‌کنند» را در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

6. کیفیت کلی چگونه است؟

بعد از اینکه همه این تغییرات را در محتوای خود ایجاد کردید، به کیفیت کلی آن نگاهی بیندازید. آیا این یک متن با ساختار مناسب و خوانا است؟ آیا آن چیزی را که عنوان آن وعده می دهد را انجام می دهد؟ علاوه بر اینکه مطمئن شوید محتوای شما با کیفیت و خوانا است، می توانید به استفاده از رسانه نیز فکر کنید. آیا می توانید تصویر یا ویدیویی اضافه کنید که به درک کاربران کمک کند؟

7. بررسی متن نهایی قبل از اینکه محتوای خود را به روز کنید

وقتی از پیشرفت‌هایی که ایجاد کرده‌اید احساس رضایت می‌کنید و قصد ندارید چیز دیگری را تغییر دهید.

زمانی را برای خواندن مجدد پست یا صفحه خود از ابتدا تا انتها اختصاص دهید. یا بهتر است از شخص دیگری بخواهید آن را بخواند و به شما بازخورد بدهد. این کار را به همان روشی انجام دهید که یک محتوای کاملاً جدید را قبل از انتشار بررسی می کنید. آیا غلط املایی وجود دارد؟ آیا همه پیوندهایی را که می خواهید اضافه کنید اضافه کرده اید؟ مطمئناً همیشه می توانید تغییرات کوچکی را بعداً ایجاد کنید، اما بهتر است این موارد را بار اول درست انجام دهید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که بخواهید محتوای خود را در یک خبرنامه یا پست رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *