هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تاثير سوابق تحصيلی بر كنكور 1402

تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور سال 1402

دسته بندی : تحصیلی
1401/06/05

تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور 1402 يكی‌ از سؤال مهم بوده است كه توسط كاربران مطرح شده؛ قطعاً كنكور در سال 1402 به روش هایی‌انجام خواهد شد كه شايد برای داوطلبان تازگی دارد به‌عنوان مثال برگزار شدن كنكور دو بار در سال و البته در دو نوبت دی ماه و تير ماه از جمله تغييرات مهم كنكور در سه دهه اخير بوده است كه نظرات مثبت و البته منفی را بر جای گذشته است؛ تأثیر سوابق تحصيلی در سال 1402 ؛ چهل درصد تأثیر گذار در كنكور است و البته كه در سال 1403، پنجاه درصد و البته در سال 1404 قطعاً هم به ميزان 60 درصد خواهد رسيد كه اين مورد از عوامل مهم در رابطه با تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور است؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد اين موضوع و تأثیر آن را برای شما شرح داده و البته كه نكاتی مهم را هم شرح دهيم.

اما چه كسانی با تأثیر سوابق تحصيلی مخالف هستند؟ قطعاً افرادی هستند كه در ديپلم قديم دارند و يا اينكه چندين سال پشت كنكوری هستند و البته كه با داشتن معدل نسبتاً پايين نمی‌تواند از حداقل تأثیر معدل و سوابق تحصيلی استفاده كنند و اين موضوع قطعاً به ضرر آن‌ها خواهد شد؛ تنها كاری‌ كه اين افراد می‌توانند انجام دهند آن است که‌ترمیم معدل انجام دهند؛ البته كه اين مورد قابل انجام است و بهتر است از افراد متخصص در اين زمينه هم سؤالاتی را بپرسيد.

 

سوابق تحصيلی چيست؟ برای چه افرادی سوابق ايجاد می‌شود؟

اولين سؤالی كه شايد برای شما پيش بيايد آن است كه سوابق تحصيلی قطعاً چيست و مربوط به چه اصلی خواهد بود؟ قطعاً كه شما وقتی وارد سال دهم و يازدهم و دوازدهم می‌شوید وارد پروسه زمانی مهمی از سال‌های تحصيلی خود خواهيد شد و اين مورد از بخش‌های مهم سال تحصيلی خواهد بود. سال دوازدهم همان‌طور كه خود شما می‌دانید امتحان نهايی خواهيد داشت كه طراحان آن از مناطقی ديگر هستند و البته كه برگه‌های پاسخنامه شما هم برای تصحيح كردن به اداره منتقل خواهند شد و البته كه شما برای اينكه بتوانيد سابقه تحصيلی خوب داشته بشايد و تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور شما مؤثر واقع شود قطعاً كه بايد در اين امتحانات نمره‌ی مناسبی به دست آوريد.

بهترين روش برای داشتن يك سابقه تحصيلی درست آموزش مناسب است؛ شما می توانيد با بررسی كردن دوره های آموزشی سايت ما بهترين آن ها را تهيه كرده و در آن ها شركت كنيد؛ آموزش شيمی يكی‌ از بهترين دوره های آموزشی است كه به صورت صفر تا صد مباحث مهم شيمی برای شما ارائه داده شده سات.

سال دهم هم نمره و معدل شما در دروس مهم بوده و البته در سال يازدهم هم اين مورد مهم است و بايد به آن توجه شود؛ بهتر است بدانيد كه تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور بر پايه دوازدهم ارزش بيشتری دارد به آن معنا كه سال دوازدهم داشتن معدل خوب بسيار مهم بوده و بايد به آن توجه كرد.

نكات بسيار مهم تاثير سوابق تحصيلی بر كنكور

دليل افزايش تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور چه می‌باشد؟

دومين سؤال مهم آن است كه دليل افزايش تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور چيست؟ با توجه به مصوبات آموزش پرورش و البته برخی از پژوهش‌هایی كه انجام شده است تصميم بر آن داشته‌اند كه 85 درصد رشته‌های دانشگاه بدون كنكور باشد ولی اين مورد به‌طور قطع انجام نخواهد شد  و البته دانش آموزانی زيادی در سرتاسر ايران معدل 20 دارند و قطعاً كه نمی‌توان تمامی آن‌ها را به دانشگاه‌های خوب سر تا سر كشور فرستاد و البته با اين تفاسير تمامی دانش آموزان بايد كنكور سراسر شركت كرده و با توجه به نتايج آن انتخاب رشته كرده و وارد دانشگاه شود.( اين مورد پاسخ به سؤالی است كه می‌گویند چرا كنكور حذف نمی‌شود)

اما با توجه به اعتراضاتی‌ كه برخی‌ از دانش آموزان داشته‌اند تصميم بر اين بوده كه تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور افزايش يابد و البته كه اين موضوع به نفع دانش آموزان خواهد بود.

 

آيا تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور برای دانش آموزان مفيد است؟‌

قطعاً كه بله؛ ولی چطور؟ برای پاسخ به اين سؤال بايد ذكر شود ه سؤالات كنكور هر ساله پيچيده و البته مفهومی‌تر شده است و قطع شما برای موفقيت در آن بايد بسيار مطالعه دقيق و بدون نقضی داشته باشيد و البته كه دانش آموزان كمتری در اين موارد موفق ظاهر شده‌اند و نصف دانش آموزان نمی‌توانند اين برنامه مطالعاتی داشته باشند و قطعاً كه موفق نشدن در كنكور سبب می‌شود كه شما به دانشگاه و رشته‌های خوب ورود نكنيد. تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور به گونه ایی خوب است كه اگر شما معدل عالی داشته باشيد می‌توانید حتی با موفق نشدن در آزمون كنكور اميدی داشته باشيد.

شايد به اين مورد كه الان ورود خواهيم كرد كمتر كسانی توجه كرده باشند،‌ شايد شما در حل سؤالات تستی بسيار قدرتمند نباشيد و پاسخ دادن به سؤالات تشريحی برای شما آسان‌تر باشد؛ با توجه به اين موضوع شما می‌توانید كه آزمون نهايی سال دوازدهم را به‌خوبی ارائه داده و البته از طرفی نمره‌ی خوبی به دست آوريد و اين موضوع سبب تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور به‌صورت صد در صد خواهد بود.

 

اگر معدلی خوبی نداشته باشيم چه تأثیری بر روی رتبه كنكور می‌گذارد؟

دانش آموزانی‌ هستند كه سال دهم و البته يازدهم و دوازدهم نمره‌ی مناسبی دريافت نکرده‌اند و قطعاً كه اين موضوع سبب نگرانی آن‌ها برای رتبه كنكور آن‌ها شده است؛ توجه داشته باشيد كه آر شما معدلی مناسبی نداشته باشيد و اگر معدل شما نمره خوبی نداشته باشد و البته تأثیر منفی بر روی كنكور شما بگذارد؛ قطعاً سازمان سنجش تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور را برای شما اعمال نخواهد كرد و اين موضوع به نفع شما خواهد بود به اين دليل كه افت رتبه برای شما به وجود خواهد آمد.

بهترين پيشنهاد  ما به شما آن است که‌ترمیم معدل انجام دهيد؛ برای ترميم معدل كافی است كه یک‌باره امتحان دهيد توسط زير نظر كادر آموزش پرورش با سؤالات مهم و قطعاً كه اين مورد به‌صورت 100 درصد موفقيت آميز برای شما خواهد بود.( در كنكور 1402 و البته تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور كه 40 درصد است بهتر است كه از اين موضوع غافل نشويد و ممكن است اين موضوع برای شما بسيار مثبت واقع شود)

ترفند های افزايش دادن تاثير سوابق تحصيلی بر كنكور

تأثیر قطعی معدل بر كنكور و رتبه به چه معنا است؟

اگر شما به كارنامه افرادی که در كنكور شركت کرده‌اند توجه كرده باشيد بخشی برای آن‌ها وجود دارد كه تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور را نشان داده است قطعاً برخی‌ از افراد با تأثیر 40 درصدی رو به رو بوده‌اند و اين ميزان به آن معناست كه تمامی تأثیر بر روی رتبه آن‌ها شكل گرفته است؛ توجه داشته باشيد كه اگر نمرات شما و معدل شما مناسب باشد و قطعاً روند مثبتی بر روی رتبه شما داشته باشد اين مورد برای شما خواهد بود.( بهتر است بدانيد كه تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور با معدل خوب شما تضمينی است بهتر است كه نگرانی نداشته باشيد)

 

معدل يا نمره؟ كدام يك در تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور سهمی قابل توجهی دارد؟

اين سؤال برای‌ بسياری از دانش آموزان و داوطلبان پيش آمده است و در اين بخش به‌صورت مفصل با آن رو به رو خواهيم بود و اصلاً جای نگرانی برای شما نباشد. برای توضيح دادن اين موضوع بهتر است كه مثالی را شرح دهيم؛ اگر شما ديپلم تجربی داشته باشيد قطعاً كه نمی‌توانید در كنكور انسانی به سؤالات پاسخ دهيد به اين دليل كه شما دروس تخصصی انسانی را مطالعه نکرده‌اید؛ با توجه به اين مورد تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور بر روی نمره‌ها خواهد بود و نه معدل كلی. آيا نمرات كلاسی تأثیر اصلی را می‌گذارد يا نمرات كلی يا همان پايانی؟ اين سؤال هم شايد برای شما پيش خواهد آمد، قطعاً ملاك سازمان سنجش نمرات كلاسی شما نخواهد بود و يا آن كه شما چقدر نمره مثبت داشته‌اید و يا منفی و… نمره پايانی هر سال مهم است به‌عنوان مثال نمره پايانی ميانگين رياضی در دو نوبت دی ماه و خرداد ماه مهم است و نيازی ديگر به اين موضوعات نيست؛ البته كه بهتر است بدانيد معدل هم همان گونه خواهد بود و البته كه معدل نهایی‌ لحاظ خواهد شد نسبت به معدل‌های نبوت اول و يا دوم .

 

آيا داشتن برنامه مناسب و يا مشاوره تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور لازم است؟

قطعاً كه داشتن مشاوره هميشه بدون نتيجه نبوده و قطعاً كه نتیجه‌های مثبتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و از طرفی شما با داشتن يك مشاور خبره می‌توانید ترميم معدل انجام دهيد و… كه تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور به‌درستی برای شما اعمال شود. ابتدا قبل از هر چيزی بايد بدانيد كه برنامه و مشاوره هميشه مكمل همديگر هستند و شما هم می‌توانید برای خودتان مشاور بوده و هم برای‌ خودتان برنامه تعيين كنيد؛ برای اين موضوعات بهتر است كه خودتان را در نگاه اول بسنجيد به صورتی كه نقاط ضعف شما در كدام دروس بده و نقاط قوت شما كدام دروس هستند؛ زمان نسبتاً بيشتری را برای دروسی بگذاريد كه در آن‌ها ضعيف هستيد و البته زمانی هم برای دروسی كه در آن‌ها قدرتمند هستيد هم بگذاريد.

پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر خودتان حرف شنوی نداريد و نمی‌توانيد به‌تنهایی برنامه  را اجرا كنيد بهتر است كه مشاور داشته باشيد؛ وجود مشاور سبب می‌شود كه بر تمام امور روزانه شما تسلط داشته و البته نقاط قوت شما را بگويد و البته كه با توجه به نمرات آزمون شما برنامه ريزی كند؛ توجه داشته باشيد كه وجود مشاور هميشه مثبت بوده و قطعاً اگر شما در رابطه با هزينه مالی آن مشكل نداريد برای خود يك مشاور اختيار كنيد.

راهكار های مناسب برای تاثير سوابق تحصيلی بر كنكور

آيا بايد به شايعات تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور كه هر روزه منتشر می‌شود واكنش نشان دهيم؟

سال 1400/1401 سالی بود كه بسيار‌ی از شايعات و اخبارها به گوش می‌رسید و دائم ذهن دانش آموزان را درگير كرده بود و البته كه اين موضوعات بر روی تحصيل شما تأثیر می‌گذارد و ممكن است كه افكار شما را پريشان كند؛ اما چاره چيست؟ بايد چه‌کاری انجام دهيم؟ بهترين كار آن است كه به هيچ اخبار شبكه اجتماعی و… توجه نداشت باشيد و فقط و فقط اطلاعيه سازمان سنجش كشور  را مشاهده و مطالعه كنيد؛ عوامل مهم در اين سايت منتشر خواهد شد و شما تنها با ديدن اين نوع اطلاعیه‌ها می‌توانید شيوه مطالعه و درس خواندن خودتان را تغيير دهيد.

البته در سايت سنجش نقض‌هایی هم ديده می‌شود به‌عنوان مثال در اواسط تير ماه سال 1401 اطلاعيه مبنی بر وجود دروس عمومی بر كنكور 1402 عنوان شد و بعد از چند روز دروس عمومی حذف شد؛ قطعاً اين موضوعات هم پيش خواهد آمد و البته كه بايد به اين نوع از موارد كمی صبورانه برخورد كنيد.( البته كه خبر برگزاری كنكور در دو نوبت دی ماه و تير ماه هم شرح داده شد كه خبری‌ شوكه كننده و جذاب بود كه به پشت کنکورها اين اجازه را داد كه زودتر بتوانند در كنكور شركت كنند)‌

نكته مهم و پيشنهاد ما به شما: شيوه مطالعه شما بايد به‌نوعی نباشد كه با يك خبر كوچك سریعاً برنامه مطالعاتی خودتان را عوض كنيد به اين دليل كه سبب ضعف شما و عقب ماندن از رقبا خواهد شد؛ بهتر است بدانيد كه اخباری همانند حذف دروس عمومی‌ها ممكن است كمی تغيير ايجاد كند ولی در كل شما بايد دروس عمومی را مطالعه كنيد به اين دليل كه در امتحانات نهایی از آن سؤال طرح خواهد شد.

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت رضايت آن را بری دوستانتان ارسال كنيد؛ در انتهای مطلب بهتر است نكاتی كه مهم هستند را بازگو كنيم.

تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور سال 1402 40 درصد بوده و در سال‌های 1403 و 1404 اين مورد افزايش خواهد يافت به نفع دانش آموزان خواهد بود و هيچ شكی در اين موضوع نيست. برای تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور به‌صورت قطعی بايد معدلی مناسب و عالی را داشته باشيد و در صورتی كه شما معدلی مناسب و نمراتی خوبی را کسب نکرده‌اید بهتر است در طرح‌های ترميم معدل سازمان سنجش ثبت نام كرده و ترميم معدل انجام دهيد چون اين موضوع بايد به‌طور قطع انجام شود.

مهم‌ترین دليل افزايش تأثیر سوابق تحصيلی بر كنكور كمك به دانش آموزان است، قطعاً قشر كمی از دانش آموزان در كنكور رتبه و نمراتی خوب را كسب می‌کند و اين موضوع فرصتی برای دانش آموزان ضعيف است.

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *