هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام، انواع تبلیغات و اصول به کارگیری آن

1401/06/03

امروزه یکی از نیازهای اصلی دیجیتال مارکتینگ تبلیغات در کانال­‌های مختلف تبلیغاتی می­‌باشد. ما در این مقاله در سایت برترآموز قصد داریم به صورت اصولی و کاربردی در مورد تبلیغات در تلگرام، انواع تبلیغات و اصول به کارگیری آن به شما آموزش­‌هایی بدهیم. چرا که تلگرام یکی از فعال­‌ترین و جذاب­ترین کانال­‌های تبلیغاتی است که شما می‌­توانید از آن استفاده کنید. برخی از کسب و کار ها از تبلیغات در تلگرام نتیجه فوق­ العاده می­‌گیرند و برخی دیگر از تبلیغات در تلگرام هیچ­ بازخوردی نمی­‌گیرند به نظر شما علت چیست؟ به نظر شما وجه تمایز این دو صرفا در محتوای تبلیغاتی آن­‌ها است؟ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به صورت کاربردی به تفاوت­‌ها دست پیدا کنید و یک تبلیغات کاربردی و عالی در تلگرام استفاده کنید.

معمولا زمانی که صحبت از تبلیغات در تلگرام می­‌شود، برخی به دلیل فیلتر شدن آن و کاهش کاربران ایرانی از آن خیلی استقبال نمی‌­کنند. اما جالب است بدانید که زمانی که تلگرام فیلتر شد. در ابتدای امر یک کاهش کاربران ایرانی را داشت اما بعدها با بروز رسانی و استفاده از پروکسی و فیلترشکن­‌های رایگان این خلاء ایجاد شده را پر کرد و رشد قابل توجه­ای نیز داشت. ما در این مقاله در مورد انواع تبلیغات در تلگرام از جمله تبلیغات بازدیدی، تبلیغات ساعتی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات انبوه، طراحی ربات تبلیغاتی و… صحبت خواهیم کرد و همچنین در مورد انتخاب بهترین کانال­‌ها و راهنمای انتخاب یک کانال مناسب به شما مشاوره­‌هایی خواهیم داد.

چگونه یک کانال با بازدهی عالی از بین گزینه­‌های پیشنهادی پیدا کنیم

زمانی که صحبت از کانال تبلیغاتی مناسب در تلگرام می­‌شود به اشتباه حتی برخی از مدیران بازاریابی آنلاین گمان می‌­کنند به هر میزان که کانال قدیمی ­تر و یا شلوغ ­تر باشد، می‌­توانند بازدهی مناسب­­تری داشته باشند. در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است، برای تبلیغات در تلگرام همیشه الویت اول شما باید کیفیت تبلیغات شما باشد نه کمیت‌­های موجود در کانال. ما در این بخش به شما نکاتی را آموزش می­‌دهیم که یک کانال را بر اساس کیفیت فعالیت آن و همچنین ارتباط با تبلیغاتتان پیدا کنید.

راجب کیفیت محتوا و اعضاء آن تحقیق کنید

زمانی که شما می‌­خواهید یک کانال تبلیغاتی را انتخاب کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید به چه میزان اعضا فیک دارند و به چه میزان بازدید فیک دارند. چرا که متاسفانه امروزه برخی از ربات­‌های تلگرامی علاوه بر کاربر فیک به شما، بازدید فیک نیز می­‌فروشند. سپس برای تحقیقات بیشتر سعی کنید، به  مدت هفت یا هشت روزه کانال تلگرامی را زیر نظر بگیرید و تبلیغاتی که قرار می‌­دهند را چک کنید، در وهله بعدی سعی کنید که با صاحبین تبلیغات ارتباط برقرار کنید و راجب بازخورد تبلیغات آن­‌ها اطلاعات بدست بیاورید. این موضوع مهم است که شما تلاش کنید، صحت سنجی دقیق نسبت به کانال داشته باشید و از طرفی باید تمام سعی خود را انجام دهید که تبلیغات شما به صورت موثر در زمان درست و دربخش درست نمایش داده شود که بعدا بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

یکی دیگر از مسائلی که شما باید به آن توجه کنید این است که کیفیت محتوا مناسبی داشته باشد. منظور از این بخش این است که شخص از اطلاعات دست اول و طبقه‌­بندی شده استفاده کرده باشد. با ذکر یک مثال به درک بهتر شما کمک خواهیم کرد. فرض کنید شما تولید کننده کفش ورزشی هستید و می­‌خواهید به کانال ورزش سه یک تبلیغات بدهید. قطعا شما برای تبلیغات در تلگرام به کانال مناسبی پیام داده‌­اید، چرا که این کانال اخبار ورزشی را به صورت دست اول و در سریع­ترین زمان ممکن نشر می­‌دهد، حال فرض کنید به جای ورزش سه شما به یک کانال خبر ورزشی تبلیغات بدهید که اخبار ورزش 3 را بعد از مدتی در کانال خود اضافه می­ کند.

از نظر بازاریابی محتوا این موضوع به منزله محتوای بی­ کیفیت است و محتوای بی­‌کیفیت تبلیغات شما را نیز مورد بازخورد منفی قرار می‌­دهد و برای شما هزینه­‌های جانبی ایجاد می‌­کند که این موضوع اصلا به صلاح شما نیست. شما برای گرفتن بهترین بازخورد در تبلیغات تلگرامی باید کانال و یا گروهی که شما قرار است در آن به تبلیغات بپردازید از تمامی جوانب بررسی کنید. یکی از مواردی که به صورت جدی در تبلیغات شما اثر می­‌گذارد کانال تبلیغات شما است. به هر میزان که کانال تبلیغاتی شما محتوای ناب­تر و دست­ اول­ داشته باشد، به اعضاء با کیفیت نیز دسترسی دارد.

تبلیغات در تلگرام

از چه مسیر­هایی می­توان به کانال مرتبط با تبلیغات دسترسی داشت؟

همان­طور که می­‌دانید برای اینکه تبلیغات در تلگرام شما بهترین بازخورد را داشته باشد، نیاز است که میان محتوای تبلیغاتی شما، کانال تبلیغاتی و محصول تولیدی شما ارتباط مستقیم وجود داشته باشد. لازم به ذکر است شما برای تبلیغات در تلگرام باید یک محتوای جامع و طبقه بندی داشته باشید، چه برای محتوای تبلیغی و چه برای صفحات لندینگ شما که قرار است کاربر بواسطه آن با شما آشنا شود، از این رو به شما پیشنهاد می‌­کنم که از هرم بازاریابی محتوا استفاده کنید. در صورتی که راجب هرم بازاریابی محتوا اطلاعات صحیح و کاربردی ندارید، می­توانید به بخش مقالات سایت ­برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « هرم بازاریابی محتوا چیست؟ » استفاده کنید.

  1. به وب­سایت ­های مرتبط مراجعه کنید

همان­طور که در قبل اشاره کردیم تبلیغات در تلگرام شما باید در کانال­‌های مرتبط با محصول شما باشد. یکی از بهترین مسیرهایی که شما را به کانال­‌های تلگرامی مرتبط با کسب و کار شما می‌رساند این است که وب­سایت‌های مرتبط با کار خود سر بزنید و سپس در مورد کانال­‌های تلگرامی شخصی آن­ها کسب اطلاع کنید. در صورتی که آن­‌ها کانال تلگرامی شخصی نداشند ( احتمال این موضوع کم است ) می­‌توانید از آن­ها سوال کنید که آن­‌ها برای تبلیغات خود ببیشتر از چه کانال­‌هایی استفاده می­‌کنند. در گام بعدی شما می­‌توانید راجب کانال­‌های مرتبط به صورت مستقیم سرچ کنید. معمولا کانال‌­های تلگرامی که جمعیت قابل قبول دارند و محتوا با کیفیت استفاده می­‌کنند از صفحات لندینگ وب­سایت خود و یا تبلیغات بنری برای پیدا کردن تبلیغ دهنده به منظور کسب درآمد بیشتر استفاده می­‌کنند.

  1. از گروه­ های تبلیغاتی ویژه تبلیغات در تلگرام استفاده کنید

یکی از مسیرهایی که شما را به صورت مستقیم به کانال­‌های تلگرامی تبلیغاتی می‌­رسانند، استفاده از گروه‌­های تلگرامی مخصوص این کار است که شما در آن با ادمین کانال‌­ها و گروه­‌های مختلف در ارتباط هستید و می‌توانید راجب نوع تبلیغات خود و هزینه تبلیغات خود و دیگر شرایط مذاکره کنید. شما نه تنها برای تبلیغات در تلگرام بلکه برای زندگی شخصی و کاری خود نیز به مهارتی مانند مذاکر نیاز دارید از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز رفته و از مقاله « اصول و فنون مذاکره » و دیگر مقالات مرتبط استفاده کنید.

اگر شما به این گروه­­‌های تبلیغاتی درسترسی ندارید ( البته شما با سرچ در گوگل می­‌توانید به این گروه‌­ها دست پیدا کنید ) می­‌توانید در گروه‌­هایی که در حال حاضر حضور دارید شروع به سوال کردن و تحقیق کنید و یا می‌توانید در بخش سرچ  برنامه تلگرام کلمه « تبلیغات در تلگرام » سرچ کنید و در گام بعدی به سرچ  در مورد محصولات خود و استفاده از کانال­‌های مشابه برای تبلیغات در تلگرام بپردازید.

  1. از دیگر شبکه­ های اجتماعی استفاده کنید

شما می‌­توانید برای دسترسی بهتر به کانال­های تبلیغاتی تلگرام از برنامه‌­های مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و… استفاده کنید. چرا که معمولا زمانی که یک رسانه تبلیغاتی و یا یک شبکه ارتباطی بزرگ می‌شود، سعی می­‌کند به دیگر بخش‌­ها نیز دسترسی پیدا کند و خود را در آن نیز رشد دهد. از این رو به شما پیشنهاد می­‌دهیم در شبکه­‌های اجتماعی مختلف شروع به سرچ در مورد کلمات کلیدی کسب و کار خود کنید و از آن برای پیدا کردن کانال موردنظر خود استفاده کنید. به عنوان مثال زمانی که شما تولید کننده قابلمه و ظروف آشپزخانه هستید می­توانید با سرچ کلمه آشپزی به انبوهی از شبکه­‌های ارتباطی و شبکه­‌های تبلیغاتی دسترسی پیدا کنید که با اندکی تحقیق عمیق­تر می­‌توانید به کانال­‌ های تلگرامی با کیفیتی به جهت تبلیغات دست پیدا کنید.

کدام مدل تبلیغات در تلگرام بیشترین بازخورد را دارد؟

پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، چرا که هدف تبلیغاتی شما است که مسیر تبلیغاتی را برای شما را مشخص می­‌کند. همانطور که می‌­دانید تبلیغات در تلگرام انواع مختلفی دارد و شما می‌­توانید با استفاده از هر یک از این مدل‌­ها به یک نتیجه متفاوت دست پیدا کنید. به عنوان مثال زمانی که شما ربات شرط بندی و یا سایت شرط­ بندی دارید بهترین زمان و نوع تبلیغات برای شما تبلیغات کلیکی در نیمه شب است. چرا که در این هنگام معمولا افراد خسته هستند و مقاومت کمی در برابر وسوسه­‌های ذهنی نشان می­‌دهند و گاها ممکن است برای اینکه خاطرات یک روز سخت را از بین ببرند به این کار تبلیغات تلگرامی پاسخ مثبت بدهند و از طرفی فرد با کلیک و یا ضربه وارد مسیر از پیش طراحی شده شما می‌­شود.

  1. تبلیغات رباتی

یکی از جذاب ­ترین مدل­‌های تبلیغات در تلگرام، تبلیغات بواسطه ربات‌­ها می‌­باشد. متاسفانه در ایران ما دید و استفاده درستی از ربات­‌های تلگرامی نداریم و به میزانی که باید از آن­ها برای تبلیغات در تلگرام استفاده نمی­‌کنیم. ربات­‌های تلگرامی می­‌توانند به صورت خودکار به گروه­‌های تلگرامی و یا کانال­‌های تلگرامی اضافه شوند و با ارسال کارت ویزیت و بنرهایی به تمام اعضاء گروه برای شما تبلیغاتی موثر را رقم بزنند. همچنین ربات­‌های تلگرامی می‌­توانند برای شما کاربر اضافه کنند و یا خدمات شخصی سازی شده به شما و کاربر ارائه دهند. اما سوال اصلی این است که این تبلیغات برای چه بیزینسی کاربردی است، که در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

تبلیغات رباتی در تلگرام

زمانی که شما در ابتداء مسیر ایجاد کانال و گروه تلگرامی هستید، مخاطب برای اینکه به شما اعتماد کند نیاز دارد که شما یک حداقل تعداد کاربر را داشته باشید، در نتیجه شما در مراحل ابتدایی می­توانید برای رشد سریع تر کانال و گروه خود از این قسم ربات­‌ها استفاده کنید. از طرفی اگر شما در محتوای تبلیغاتی خود از اطلاعات پولی استفاده می‌­کنید، می­‌توانید در ازای دسترسی فرد از او اطلاعاتی برای ارتباط بیشتر دریافت کنید. به عنوان مثال کانال­‌های تلگرامی که قیمت‌­های جهانی کامودیتی‌­ها از نشریات معروف را نشر می­‌دهند معمولا برای اجازه دسترسی از شما در خواست می­‌کنند که در برخی کانال­‌ها عضو شوید و به آن­ها اطلاعات ارتباطی مانند جمیل خود را بدهید. صحت سنجی عضویت ­ها معمولا توسط ربات­‌ها انجام می‌­شود، این موضوع زمانی برای شما اهمیت ویژه‌­ای پیدا می­‌کند که شما را به سمت مخاطب هدفمند سوق می­ دهد. سعی کنید زمانی که می‌خواهید تبلیغات در تلگرام انجام دهید از ربات­ها نیز به عنوان عاملی مکمل برای تاثیر پذیری بیشتر استفاده کنید.

  1. تبلیغات کلیکی تلگرام

یکی از معروف­ترین و کاربردی­ ترین مدل‌­های تبلیغات در تلگرام برای بیزینس‌­هایی که محصولات انحصاری دارند و رقبایی کمی دارند. مدل تبلیغات کلیکی تلگرام است. شما در این روش بر اساس تعداد کلیکی که از سمت کاربران دریافت می­‌کنید هزینه پرداخت می­‌کنید. این موضوع شاید برای شما خیلی جذاب باشد، یک پلن اقتصادی با بازگشت سرمایه عالی، اما این مدل نیز مانند هر مدل تبیغاتی در تلگرام مزایایی دارد و صد البته معایبی دارد. به عنوان مزایا می‌­توان به گزاردش دهی مناسب و تبلیغات هدفمند اشاره کرد. از معایت آن می­‌توان به استفاده از ابزار مختلف برای شمارش تعداد کلیک‌­ها اشاره کرد، که این عدد در ابزار مختلف متفاوت است.

یکی دیگر از معایبی که این روش دارد، حساسیت در مقابل حملات ربات­‌ها از جانب رقبای شما است. به این صورت که رقبا شما اقدام به طراحی رباتی می‌­کنند که تبلیغات مشابه تلگرامی را پیدا کند و با ایجاد کلیک­‌های فیک برای شما هزینه‌­های خارج از عرف ایجاد کند.

  1. تبلیغات انبوه هدفمند و غیر هدفمند

اگر شما هم دقت کرده باشید در برخی از کانا­ل­‌ها و گروه‌­های تلگرامی تبلیغاتی را نشان می­‌دهند که از سمت مدیر کانال و یا ادمین گروه هیچ­گونه اجازه­ای کسب نمی­‌کنند. این موضوع از پلن­‌های درآمدزایی خود تلگرام است که می‌­تواند برای شما مفید باشد و یا گاها مضر باشد.

اگر شما قصد استفاده از این پلن­‌های تبلیغاتی را دارید سعی کنید که از تبلیغات هدفمند در تلگرام استفاده کنید، در این روش ربات­‌های سرور اصلی تلگرام به دنبال کانال­‌های می­‌گردد که محتوای مشابه با تبلیغات شما دارند و به صورت اجباری و بدون دخالت صاحبین کانال تبلیغات خود را در آن نمایش می‌­دهد. در این روش تبلیغات شما برای دریافت بهترین بازدهی باید محتوای خود را برا اساس مزیت رقابتی خود طراحی کنید، در غیر این صورت تبلیغات در تلگرام برای شما گزینه مناسبی نیست. اگر شما اطلاعاتی راجب مزیت رقابتی و نحوه مشخص کردن آن ندارید می‌­­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده از مقاله « مزیت رقابتی چیست؟ » استفاده کنید و همچنین شما در این بخش می­‌توانید به مقالات مشابه بیشتری نیز دسترسی داشته باشید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید، اگر شما زمانی که کمپین تبیلغاتی می­روید به استفاده از تبلیغات انبوه هدفمند در تلگرام را داشته باشید، می‌­توانید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید هر تبلیغاتی در تلگرام نیازمند یک محتوای تبلیغاتی عالی است.

  1. تبلیغات بازدیدی در تلگرام

در این روش ریسک تبلیغات در تلگرام برای شما اندکی بیشتر است، چرا که هزینه پرداختی شما بر اساس مشاهدات اعضاء کانال و یا گروه فرد می‌­باشد، در این روش ممکن است به طور ناخودآگاه و بدون دلیل به بنر تبلیغاتی شما برسد و حتی بدون بازکردن و یا هرگونه اکشنی از آن عبور کند اما شما باید هزینه این مشاهده را نیز پرداخت کنید. در این روش مهم اکشن کاربر نیست بلکه مهم دیده شدن توسط کاربر است، شما در این روش باید تمام سعی خود را در کپشن نویسی و طراحی بک گراند مات بنر خود داشته باشید. شما در این روش به وسیله ایجاد کنجکاوی مخاطب را جذب کنید، شما در این روش باید مخاطب خود را مجاب به یک اکشن و اقدام کنید.

این روش امروزه معمولا طرفداران بسیار زیادی ندارد و صرفا یکی از روش‌­های ارزان قیمت به نسبت روش‌­های قبلی شناخته می‌­شود که معمولا به جهت بازار سنجی و شناخت مخاطب بر اساس گزارشان از اکشن‌­های دریافتی از این روش استفاده می­‌شود.

شما برای بازدهی بیشتر و بهتر در این مدل تبلیغات در تلگرام بهتر است به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « آموزش تبلیغات در شبکه­ های اجتماعی » استفاده کنید. چرا که شما با  مطالعه این مقاله می­توانید دید بهتری نسبت به تبلیغات بازدیدی داشته باشید و می‌­توانید یک محتوای تبلیغی کاربردی طراحی کنید.

  1. تبلیغات بر اساس مدت زمان و ساعت نمایش

در این روش تبلیغات معمولا محتوای تبلیغی شما بر اساس مدت زمانی که به کاربران نمایش داده می­‌شود و یا بر اساس زمان برگذاری آن محاسبه می­‌شود. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک محتوای تبلیغی در کانال­‌های معروف و با تعداد اعضاء بالا بارگذاری کنید، اگر بخواهید در ساعات ابتدایی روز این کار را انجام دهید به یک نرخ مشخص دارد. به هر میزان که به سمت ظهر حرکت می‌­کنید، این نرخ بالاتر می­‌رود و در میان روز معمولا به بالاترین نرخ خود می­‌رسد و هر چه به سمت عصر حرکت می­‌کنیم این عدد کاهش پیدا می­‌کند و مجددا شب هنگام این عدد افزایش پیدا می­‌کند.

به طور کلی اکر شما برای تبلیغات در تلگرام مدل تبلیغات بازدیدی را انتخاب می­‌کنید به شما پیشنهاد می‌­دهیم به فکر جایگزین کردن با این روش باشید، چرا که شما در این روش بازخورد بهتری و اکشن بیشتری دریافت می‌کنید. سعی کنید برای تبلیغات به این روش از بازه زمانی طولانی استفاده کنید، چرا که شما با این کار می‌­توانید به بازدهی بهتر دست پیدا کنید. سعی تبلیغات خود را به صورت متمرکز در یک کانال به انجام دهید به جای این که از چندین کانال استفاده کنید و مدت زمان کوتاه­ تری را مشغول باشید.

ترفند تبلیغات در تلگرام

ما در این مقاله به صورت کلی در مورد ترفندهای تبلیغات در تلگرام صحبت خواهیم کرد. اما یکی از نکاتی که قبل از هر چیزی باید به آن توجه داشته باشید؛ بودجه بندی برای تبلیغات است. شاید فکر کنید که این موضوع چه ارتباط با تبلیغات در تلگرام دارد. لازم است که به این موضوع اشاره کنیم که به صورت کلی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات امری پیوسته و زمان‌بر است. به این صورت نیست که شما با یک تبلیغات و یا آشنایی آمار فروش خود را متحول کنید. پس به جای این که کل هزینه تبلیغات خود را با یک کمپین تبلیغاتی گران مصرف کنید.

شما باید سعی کنید که هزینه تبلیغات خود را به صورت برنامه ریزی شده در چند ماه مصرف کنید. این نکته شما در مصرف و هزینه‌های خود یک پارچگی داشته باشید بسیار مهم است. به این موضوع توجه داشته باشید که استمرار در این مسیر می‌‌تواند آینده فروش و دیجیتال مارکتینگ شما را تحت تاثیر قرار دهد. البته محتوای تبلیغاتی و برخی پارامتر‌های دیگر نیز برای شما مهم خواهد بود که تا این قسمت از مقاله به صورت مفصل در مورد این موارد با شما صحبت کرده‌ایم.

ترفند تبلیغات در تلگرام

سفارش تبلیغات در تلگرام نیازمند هدف گذاری دقیق است

از مهمترین ترفندهای تبلیغاتی در تلگرام این است که شما دقیقا بدانید که قرار است برای چه هدفی تبلیغات داشته باشید. شاید فکر کنید که در بخش‌های قبل راجب هدف تبلیغات اندک سرنخ‌هایی به شما داده باشیم. اما سرنخ اصلی و مهمترین نکته در هدف گذاری تبلیغات در تلگرام این است که شما مدل‌های قبلی تبلیغات در تلگرام خود و یا دیگر کاربران را بررسی کنید. شما هدف گذاری می‌کنید که بواسطه تبلیغات در تلگرام ممبر کانال خود را افزایش دهید، و یا سعی کنید که نرخ تبدیل خود را بالا ببرید، و یا ممکن است که سعی کنید برندینگ خود را بهبود ببخشید. در این زمان لازم است که شروع به بررسی مدل‌های موفق در بازار کنید. بررسی کنید که تا چه میزان افراد در بازار تبلیغات از این مدل‌ها استفاده کرده‌اند.

ترفند اصلی و اساسی در این بخش این است که سعی کنید، از مدل تبلیغاتی دیگران با محتوای تبلیغاتی خود استفاده کنید و نظرات دیگران را به خود جلب کنید. ممکن است که در نگاه اول این موضوع برای شما اندکی عجیب باشد. اما نکته مهم و ضروری در این است که شما بواسطه این تبلیغات نظر مخاطبین خود را به خوبی جلب می‌کنید و هزینه تبلیغات شما نیز از بین نمی‌رود. برای مخاطب شما مهم نیست که این مدل تبلیغاتی را قبلا جایی دیده است و یا خیر. برای او مهم است که هدف شما از تبلیغات چیست و در صورت پیوست به موجه تبلیغاتی شما به چیزی دست خواهد یافت. از این رو شما باید از مدل‌های موفق استفاده کنید.

قیمت تبلیغات در تلگرام و لیست کانال تبلیغات در تلگرام را بر اساس ساعت فعالیت آن‌ها بررسی کنید

زمانی که ما صحبت از ترفندهای تبلیغات در تلگرام می‌کنیم، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که تا چه میزان تبلیغات شما به قیمت آن، بازخورد آن و… وابسته است. شما باید به این درک از تبلیغات در تلگرام برسید که نکته اساسی در تبلیغات شما همیشه میزان درگیری مخاطب با تبلیغات شما می‌باشد. با توجه به نکات بیان شده، درگیری مخاطب شما بسیار به زمان نشر تبلیغات شما بستگی دارد. به این صورت که در برخی از زمان‌ها که مخاطب شما زمان آزادتری دارد. احتمال موفقیت شما نیز بیشتر است.

بر اساس بررسی صورت گرفته بهترین زمان تبلیغات در تلگرام برای شب‌ها  بازه 21 تا 23 می‌باشد. و برای عصرها نیز بازده 14 تا 16 زمان مناسبی برای تبلیغات است. از طرفی ممکن است که محصول شما، محصولی باشد که نیاز به تبلیغات در زمان صبح داشته باشید، در این صورت می‌توانید در بازه زمانی 8 تا 9 صبح این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که هدف ما از ارائه زمان بندی تبلیغات در تلگرام به شما این است که انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. زمانی که بررسی قیمت تبلیغات در تلگرام و همچنین کانال تبلیغات در تلگرام می‌پردازید به این پارامتر نیز توجه کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با تبلیغات در تلگرام و اصول به کارگیری آن آشنا شدید، اما نکته بسیار مهم در هر تبلیغاتی این است که شما از چه محتوای تبلیغاتی استفاده می‌­کنید. شما باید تبلیغات خود را برای مخاطب خود به صورت شخصی سازی شده و هدفمند طراحی  کنید، چرا که شما در این صورت می‌­توانید مخاطب را به سمت خود جذب کنید.

یکی از دلایلی که تبلیغات در تلگرام به شدت مورد استقبال مدیران بازاریابی است، این است که هزینه تبلیغات در تلگرام به نسبت دیگر شبکه­ های اجتماعی و یا دیگر ابزار دیجیتال مارکتینگ پایین ­تر است. اما شما به جای اینکه به واسطه این اختلاف قیمت کمیت تبلیغی خود را بالا ببرید، بهتر است به فکر افزایش کیفیت و طراحی و تدوین پلن تبلیغاتی پیشرفته باشید.

در طراحی تبلیغات خود قدرت ایموجی­های جذاب تلگرام را دست کم نگیرید و سعی کنید یک کپشن خلاصه و جذاب داشته باشید و از طرفی با استفاده از ایموجی ­های تلگرام  آن را برای مخاطب خود جذاب‌­تر کنید و احساسات خود را بهتر به او منتقل کنید در این مرحله خلاقیت شما می­‌تواند حرف اول و آخر را بزند. به یاد داشته باشید معمولا علت بیش از نیمی از اقدامات انسان احساسات او است، پس شما باید به صورت کاملا هوشمندانه از این فرصت استفاده کنید و با استفاده از احساساست او تبلیغات خود را در تلگرام به بالاترین بازدهی و کیفیت برسانید. چنانچه سوال یا راهنمایی درباره مقاله نوشته شده دارید، خوشحال خواهیم شد تا آن را با ما در قسمت کامنت ها به اشترا بگذارید تا سریع ترین زمان ممکن آن را پاسخ دهیم.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *