هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام و راهنمای اجرای آن

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/24

به دنبال تبلیغات هدفمند در اینستاگرام هستید؟ در سال 2020، اینستاگرام یک میلیارد کاربر فعال داشت. می توانید آمار اینستاگرام را ببینید. اگر مخاطبانی دارید که از اینستاگرام استفاده می کنند، تبلیغات شما به چشمان زیادی می رسد. با این حال، برای مشاغل تازه وارد اینستاگرام یا تبلیغات دیجیتال، تبلیغات اینستاگرام ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. اگر قصد دارید وارد دنیای تبلیغات اینستاگرام شوید، شرط می‌بندیم که سوالات زیادی دارید. ما از بازاریابان در مورد هزینه‌های تبلیغات اینستاگرام و بهترین روش‌ها نظرسنجی کردیم تا به شما کمک کنیم از این پلتفرم بیشترین استفاده را ببرید.

بیایید به اصول اولیه تبلیغات اینستاگرام و کارهایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی شیوه‌های تبلیغاتی خود انجام دهید، بپردازیم. اگر بودجه ای برای شبکه های اجتماعی پولی اختصاص داده اید، باید به شدت به اجرای تبلیغات اینستاگرام فکر کنید. چرا؟ 27 درصد از کاربران می گویند که محصولات و مارک های جدید را از طریق تبلیغات پیدا می کنند و تبلیغات اینستاگرام می تواند به بیش از 1.2 میلیارد نفر یا 20 درصد از جمعیت بالای 13 سال جهان برسد.

در این مقاله، مروری جامع در مورد نحوه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام به شما ارائه می دهیم.

نحوه انتخاب تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

با انواع مختلف تبلیغات موجود، انتخاب یکی برای استفاده برای کمپین خود بسیار دشوار است. خبر خوب: مدیر تبلیغات به خوبی برای آزمایش تنظیم شده است، به این معنی که می‌توانید چندین قالب را آزمایش کنید و ببینید کدام یک بهترین عملکرد را قبل از اجرای یک کمپین کامل دارد.

برای محدود کردن قالب ها، از این سوالات برای راهنمایی شما استفاده کنید. در اینجا یک تفکیک سریع از اهداف هر یک از این اهداف برای دستیابی به آن است.

سوالات

آگاهی از برند

آگاهی از کسب و کار یا محصولات خود را در میان کاربرانی که هنوز نام شما را نشنیده اند افزایش دهید.

دسترسی

تبلیغ خود را تا حد امکان به افراد بیشتری در مخاطبان هدف خود نشان دهید.

ترافیک

کلیک ها را به وب سایت، برنامه یا هر URL دیگری هدایت کنید.

نصب برنامه

کاربران را وادار کنید برنامه شما را دانلود کنند.

تعامل

نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، پاسخ‌های رویداد و ادعاهای پیشنهادی در مورد آگهی خود را افزایش دهید.

بازدیدهای ویدیو

بازدیدهای ویدیویی را از کاربرانی که به احتمال زیاد آن را تماشا می کنند، دریافت کنید.

تولید سرنخ

اطلاعات شخصی را از کاربران علاقه مند جمع آوری کنید (یعنی ثبت نام ایمیل).

پیام ها

کاربران را وادار کنید تا پیامی به حساب برند شما ارسال کنند.

تبدیل

باعث افزایش فروش یا تبدیل ثبت نام در وب سایت یا برنامه خود شوید.

فروش کاتالوگ

فروش را از کاتالوگ فروشگاه آنلاین خود ارتقا دهید.

ترافیک فروشگاه

کاربران را به مکان آجر و ملات خود هدایت کنید.

1. هدف ما از تبلیغات هدفمند در اینستاگرام چیست؟

با در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود، مهم ترین نتیجه را برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام خود شناسایی کنید. آیا می خواهید:

  • ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید؟
  • مشاهده ویدیو برای یک محصول جدید دریافت می کنید؟
  • افزایش آگاهی از برند برای یک کسب و کار جدید؟
  • خریدهای تجارت الکترونیک، نصب برنامه یا ثبت نام ایمیل را افزایش دهید؟

پس از مشخص کردن هدف خود، می توانید برخی از قالب های بالقوه را بر اساس اهداف پشتیبانی شده و گزینه های فراخوان برای هر نوع تبلیغ انتخاب کنید. به عنوان مثال، تبلیغات استوری ها، IGTV و Reels برای افزایش بازدیدهای ویدیویی بهتر هستند، در حالی که تبلیغات خرید و مجموعه برای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی بهترین هستند.

2. مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟

بسته به اینکه می خواهید چه کسی را با تبلیغات هدفمند در اینستاگرام هدف قرار دهید، برخی از انواع تبلیغات ممکن است بهتر از سایرین باشند. به عادات و رفتار مخاطبان خود فکر کنید. آیا آنها تماشای ویدیوهای زیاد را دوست دارند؟ آیا آنها خریداران آنلاین مشتاق هستند؟انواع تبلیغات را با اهداف و فراخوانی انتخاب کنید که با ترجیحات طبیعی مخاطب شما مطابقت داشته باشد.

3. چه چیزی در ارگانیک بهترین عملکرد را داشته است؟

این احتمال وجود دارد که فالوورهای ارگانیک شما شباهت های زیادی با مخاطبانی داشته باشند که با تبلیغات اینستاگرام خود هدف آنها قرار می گیرید. بنابراین، به فید ارگانیک خود نگاه کنید تا ببینید چه نوع محتوایی عملکرد خوبی داشته است، و این می تواند نشانه خوبی از اینکه چه قالب های پولی ممکن است با مخاطبان شما طنین انداز شود، به شما بدهد.

1. در اسرع وقت به پروفایل بروید

قبل از اینکه به برنامه بازاریابی اینستاگرام خود فکر کنید، مطمئن شوید که یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام دارید. تغییر پروفایل فعلی شما به یک اکانت بیزنس آسان است.

روش های مختلف تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

کافی است به تنظیمات بروید و برای شروع روی «Switch to Business Profile» کلیک کنید. داشتن یک پروفایل بیزنس مزایای واضحی دارد. برای مثال، فالوورها می‌توانند روی دکمه تماس شما کلیک کنند تا از صفحه اینستاگرام شما با شما در تماس باشند، درست مانند وب سایت شما. علاوه بر این، به عنوان یک برند معتبر در بین مخاطبان خود اعتبار کسب خواهید کرد.

پروفایل تجاری به شما امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی متا، تبلیغات اینستاگرام ایجاد و منتشر کنید. همچنین می توانید به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، به نام Insights، دسترسی داشته باشید که آماری در مورد برداشت ها و دسترسی پست های شما ارائه می دهد.

2. از ابزارهای رایگان بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید

پروفایل های تجاری در اینستاگرام با پروفایل های تجاری متا تفاوت چندانی ندارند. از طریق Insights، می‌توانید آمارهایی مانند برداشت‌ها، داده‌های تعامل و موارد دیگر را مشاهده کنید. حتی می‌توانید اطلاعات جمعیتی فالوورهای خود، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت آنها را به‌دست آورید.

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام چگونه است

می‌توانید اطلاعات بینش خاصی در مورد پست‌های هفته دریافت کنید که به شما نشان می‌دهد در آن دوره زمانی چند بازدید کسب کرده‌اید و پست‌های برتر شما چه بوده‌اند.

آموزش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

این ابزارهای رایگان قیمتی ندارند زیرا می توانید از آنها برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوای شما استفاده کنید. هرچه بیشتر در مورد نحوه تعامل کاربران با پست های خود بدانید، بهتر می توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید. یک دسته از پست‌ها که تقریبا همیشه جلب توجه می‌کنند، تیزرهای محصول هستند.

3. تیزرهای محصولی را ارسال کنید که (به آرامی) مردم را ترغیب به خرید کند

اگر بتوانید محصولات بیشتری را فقط با انتشار تیزرهای محصول در اینستاگرام بفروشید چه؟ اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست. و اگر این بازی را به درستی انجام دهید، کاربران را آزار نمی‌دهید یا آنها را با تبلیغات نخواهید ترساند و در نهایت قادر خواهید بود کاربران بسیاری را به دست آورید که هدفمندی بالایی دارند.

اگر بیش از حد زورگو و مصر باشید، فالوورها از دست می روند. اما پست‌های تیزر محصول راهی ساده برای صحبت در مورد محصول و افزایش هیجان بدون اینکه به نظر برسید تلاش زیادی می‌کنید. وقتی مردم را در مورد محصولاتی که به آنها علاقه مند هستند اذیت می کنید و آنها را مجبور به خرید چیزی نمی کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که ماشه را بکشند و در واقع چیزی بخرند. در غیر این صورت، آنها حداقل با لایک کردن پست شما، نظر دادن در مورد آن یا اشتراک گذاری آن با یک دوست، با آن درگیر می شوند.

پس از به رخ کشیدن کالا با گذاشتن عکس محصول نترسید. فقط به آرامی این کار را انجام دهید. همچنین به ایجاد برخی از تبلیغات حمایت شده کمک می کند.

4. تبلیغات اسپانسری ایجاد کنید

برای تبلیغات اسپانسری، از محتوایی استفاده کنید که جذاب باشد و در عین حال برای جمعیت هدفی که می‌خواهید تبلیغ را در مقابل آن قرار دهید جذاب باشد. می‌توانید پست‌های موجود را نیز به تبلیغات اسپانسری تبدیل کنید، بنابراین مراقب پست‌های برتر خود باشید.

می‌توانید این پست‌های با عملکرد بالا را بعداً در قالب تبلیغات حمایت‌شده به مشتریان بالقوه ارسال کنید. برای تعامل بیشتر، چندین پست را به طور همزمان برای مخاطبان مختلف اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که اشکال مختلفی از تبلیغات حمایت شده وجود دارد که می توانید پست کنید، مانند:

  • عکس
  • ویدیو
  • استوری
  • ریلز

5. از استوری اینستاگرام استفاده کنید

اگر می‌خواهید سرنخ ایجاد کنید، استوری‌های اینستاگرام اینجا هستند تا به شما کمک کنند. استوری های اینستاگرام با پست های معمولی اینستاگرام متفاوت است زیرا در قالب نمایش اسلاید ارائه می شوند. آنها فقط برای 24 ساعت فعال هستند، اما استوری ها را می توان در هر یک از دستگاه های شما ذخیره کرد و بعداً دوباره از آنها استفاده کرد.

این ویژگی بسیار شبیه به داستان های اسنپ چت است (و حتی یک رقیب مستقیم است). استوری های اینستاگرام به جای نمایش در فید خبری، در قسمت کوچکی بالای آن ظاهر می شوند.

روش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

هنگامی که کاربر روی عکس شما در بالا کلیک می کند، پنجره ای باز می شود که می تواند استوری شما را مشاهده کند.

بهترین تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

مزایای استوری اینستاگرام

مزایای استوری اینستاگرام برای برندها واقعا بی پایان است. برای شروع، استوری ها در بالای جدول زمانی فالوورها نمایش داده می شود، جایی که کاربران در حال حاضر روزانه به آن نگاه می کنند. برندها می‌توانند از استوری‌ها برای ثبت پست‌های خودی در پشت صحنه استفاده کنند که ممکن است به اندازه پست‌های معمولی «با کیفیت» نباشند.

همچنین، وقتی صحبت از استوری به میان می‌آید، لازم نیست نگران ارسال محتوایی باشید که با «زیبایی‌شناختی» برند یا صفحه اینستاگرام شما مطابقت دارد. اینستاگرام همچنین آزمایش انواع مختلف محتوا در ویژگی استوری را آسان می‌کند، مانند عکس‌ها، ویدیوهای کوتاه، فیلم‌ها به عقب، ویدیوهای زنده، حلقه‌ها یا بومرنگ. می توانید از ابزارهایی مانند Canva و InVideo برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای شگفت انگیز برای داستان های خود استفاده کنید.

ریلز

ریلزهای اینستاگرام ویدیوهای کوتاهی هستند که حداکثر 60 ثانیه طول می‌کشند. بر خلاف داستان ها، این ها بعد از 24 ساعت ناپدید نمی شوند. درست مانند TikTok، می‌توانید از مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش داخلی نیز برای بهبود ویدیو استفاده کنید. بومرنگ ها تصاویری شبیه GIF هستند که روی یک حلقه پخش می شوند.

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام چیست؟

هر عکس و ویدیویی که اضافه می‌کنید به همان ترتیبی پخش می‌شود که آن را اضافه کرده‌اید. تعداد پست‌هایی که می‌توانید در هر زمان معین به استوری‌ها اضافه کنید نامحدود است و این ویژگی برای همه کسب‌وکارها در سطح جهانی در دسترس است.

استوری ها فقط در برنامه موبایل اینستاگرام در دسترس هستند و بسته به تنظیمات حریم خصوصی صفحه ای که در حال مشاهده آن هستید، می توان آنها را به صورت پیام مستقیم به اشتراک گذاشت. اما از آنجایی که اکثر کاربران اینستاگرام به جای وب سایت، از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند به سایت دسترسی پیدا می کنند، واقعا جای نگرانی نیست. اگر با اینفلوئنسرهایی که قبلاً در اینستاگرام قتل می‌کنند همکاری نکرده‌اید، تعدادی را پیدا کنید که می‌خواهید با آنها کار کنید و با آنها تماس بگیرید.

6. برای بهبود تبلیغات هدفمند در اینستاگرام با اینفلوئنسرها شریک شوید

اگر می‌خواهید در اینستاگرام به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، سریع‌ترین راه برای انجام این کار از طریق اینفلوئنسرهایی است که قبلاً مخاطبانی با فالوورهای زیادی ایجاد کرده‌اند. افراد بیشتر و بیشتری بر اساس آنچه در فید خود از افراد با نفوذی که دنبال می کنند، خدمات یا محصولاتی را خریداری می کنند. به آنها اعتماد دارند.

پیاده‌سازی اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی شما احتمال موفقیت‌آمیز زیادی دارد و اینستاگرام محبوب‌ترین کانال برای نمایش کمپین‌های اینفلوئنسر است. رشد اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی رونق گرفت که بسیاری فکر می کردند که این فقط یک مد خواهد بود. به گفته Big Commerce ، اکنون، شرکت ها بیشتر از بودجه بازاریابی سالانه خود را بر روی کمپین های بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری می کنند.

7. برای تبلیغات هدفمند در اینستاگرام محتوای تولید شده توسط کاربران را جمع آوری کنید

آیا خوب نیست اگر راهی برای ایجاد محتوای عالی برای صفحه اینستاگرام خود بدون انجام هیچ کار سختی وجود داشته باشد؟ از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر، وجود دارد. شما در حال حاضر یک مخاطب درگیر دارید. چه صدها نفر باشند و چه هزاران نفر، می توانید از مخاطبان خود برای تولید محتوای مفید برای شما استفاده کنید.

در واقع نسبتاً ساده است. مخاطبان شما احتمالاً می خواهند دنبال کنندگان خود را افزایش دهند، درست مانند شما.

فقط به آنها اطلاع دهید که اگر عکس آنها را برای ثبت مجدد انتخاب کنید آنها را در پست خود تگ می کنید، سپس آنها انگیزه ای برای ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر به طور مداوم خواهند داشت. این یک برد-برد برای شما و مشتریانتان است.

به یاد داشته باشید که عکس هایی را که می خواهید پست کنید عاقلانه انتخاب کنید. این می تواند دشوار باشد، اما سعی کنید این موارد را هنگام در نظر گرفتن برنده به خاطر بسپارید:

  1. آیا عکس با تصویر برندی که قبلاً ایجاد کرده اید یا می خواهید ایجاد کنید مطابقت دارد؟ یا خلاف آن است؟

  2. فردی که می خواهید عکسش را به اشتراک بگذارید چقدر دنبال کننده دارد؟

  3. آیا عکس برای مخاطبان و دنبال کنندگان فعلی شما مناسب است؟

وقتی کسب و کاری را اداره می کنید، باید مطمئن باشید که هر چیزی که پست می کنید با پیام برند شما (و مخاطبان) همخوانی دارد. تصاویری را انتخاب کنید که با موفقیت از لحن برند شما تقلید کنند. همانطور که گفته شد، سعی کنید در مورد محتوایی که می خواهید پست کنید خیلی جانبدارانه نباشید. آن را با هم ترکیب کنید و شاهد افزایش تعداد فالوورها و افزایش تعامل باشید. همچنین به ایجاد نوعی هشتگ مارک دار کمک می کند که کاربران اینستاگرام را تشویق می کند تا با شرکت شما تعامل بیشتری داشته باشند.

8. از هشتگ ها استفاده کنید.

اگر به دنبال ایجاد تعامل فوری هستید، هشتگ های تعاملی یک راه عالی برای دریافت آن هستند. مشتریان می توانند از این برچسب برای ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنند. این به کاربران اجازه می دهد تا در تمام پست های مربوط به برند شما جستجو کنند. همچنین به شما امکان می دهد تصاویری را که ممکن است بخواهید در صفحه شخصی خود بازنشر دهید به راحتی جستجو کنید. ایجاد یک هشتگ که شرکت شما (و سایر کاربران) بتوانند آن را جستجو کنند اساساً تبلیغات رایگان است.

هر بار که شخصی با استفاده از این برچسب عکسی را پست می کند، شرکت شما را در معرض دید فالوورهای خود قرار می دهد. اگر قبلاً شعار یا عبارت برند محبوبی دارید، آن را هشتگ برند خود بسازید. اما مهم نیست که چه چیزی را پست می کنید، باید در زمان مناسب پست بگذارید و از ارسال بیش از حد خودداری کنید.

سوالات متداول در مورد تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام را بهبود بخشم؟

اطمینان حاصل کنید که از یک حساب تجاری استفاده می کنید، مخاطبان خود را می شناسید، مطمئن شوید که نمایه خود را به طور کامل پر کرده اید و ویژگی هایی مانند  استوری اینستاگرام یا حلقه ها را امتحان کنید که به افزایش دسترسی کمک می کند. محتوای ویدیویی کوتاه وسیله ای عالی برای برندها بوده است تا محتوای خود را در مقابل فالوورها قرار دهند. می توانید مقاله موفقیت در اینستاگرام را مطالعه کنید.

چگونه کسب و کار کوچک خود را در اینستاگرام بازاریابی کنم؟

با تنظیم یک نمایه تجاری و پر کردن بیوگرافی خود شروع کنید. سپس اهدافی را تعیین کنید. آیا می خواهید محصولات را بفروشید، آگاهی از برند را افزایش دهید یا چیز دیگری؟ از اهداف خود برای هدایت  استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کنید.

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهم؟

کیفیت را به کمیت هدف گذاری کنید.

بازاریابی اینستاگرام چقدر موثر است؟

اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، پلتفرم ایده آلی برای دستیابی به مخاطبان و رشد کسب و کار شما است.

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام – نتیجه گیری

اینستاگرام بر دنیای رسانه های اجتماعی مسلط شده است. با بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه، بهترین مکان برای اشتراک گذاری انواع رسانه های تصویری است. بنابراین، این چک لیست از نکات استراتژی بازاریابی اینستاگرام را دنبال کنید:

چک لیست اینستاگرام

1. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، نمایه خود را به نمایه تجاری اینستاگرام تغییر دهید. این به شما هزاران ابزار و بینش رایگان می دهد.

2. استفاده از آن ابزارهای رایگان را شروع کنید. اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود را بررسی کنید، مانند سن آنها یا مکان های برتر.

3. تیزرهای محصول را منتشر کنید تا مردم را ترغیب کنید که محصولات یا خدمات شما را بدون فشار بیش از حد بخرند. اگر تحت فشار نباشند، احتمال خرید آنها بیشتر خواهد بود.

4. پست های خود را به تبلیغات حمایت شده تبدیل کنید تا به مخاطبان هدفی که ممکن است هنوز شما را دنبال نکرده اند، برسید. یک پست ممکن است فقط آنها را قلاب کند.

5. از استوری های اینستاگرام برای ارسال عکس ها یا فیلم های پشت صحنه استفاده کنید. فالوورها از پست های خودی قدردانی می کنند که باعث ایجاد رابطه شما با مشتریان می شود.

6. با اینفلوئنسرهایی که در صنعت شما دامنه وسیعی دارند شریک شوید. پیروان آنها به توصیه های آنها اعتماد دارند و به نوبه خود به شما اعتماد خواهند کرد.

7. مطمئن شوید که با ارسال مجدد تصاویری که مشتریان شما به اشتراک می گذارند، از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. می توانید با یک هشتگ برند تعاملی این مسابقه را به یک مسابقه تبدیل کنید.

8. عکسی را برای اشتراک گذاری هر هفته یا هر ماه انتخاب کنید که با پیام برند شما همسو باشد.

9. در زمان های مناسب ارسال کنید و از ارسال بیش از حد خودداری کنید. هر روز یک تا دو بار پست کنید و ببینید چه زمانی فالوورهای شما بیشتر فعال هستند. برای انتشار پست ها در آن روزها و زمان ها برنامه ریزی کنید.

10. مطمئن شوید که معیارهای مناسب را دنبال می کنید تا ببینید تلاش های بازاریابی اینستاگرام شما چگونه نتیجه می دهد. به نرخ رشد فالوور، نرخ تعامل و نرخ کلیک URL خود توجه داشته باشید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *