هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ترفندهای عکاسی در خانه

ترفندهای عکاسی در خانه + ایده های جذاب عکاسی در منزل

دسته بندی : فناوری
1400/09/29

بسیاری از مواقع، عکاسی در خانه را بسیار برای خود سخت و پیچیده می کنیم و بر اساس این باور که تجهیزات مورد نیاز عکاسی در منزل وجود ندارد، کار عکاسی بسیار سخت است. چنین چیزی اصلا درست نیست و عکاسی در واقع زیبا دیدن سوژه های مختلف است که حتی به راحتی می توانید با یک گوشی موبایل عکاسی را در منزل خود شروع کنید. در مقاله ترفندهای عکاسی حرفه ای با موبایل، راه کارهایی رو به شما ارئه دادیم که با استفاده از آن ها، می توانید عکس های بسیار زیبا و جذاب از محیط بگیرید. اما امروز به طور ویژه می خواهیم ترفندهای عکاسی در خانه و ایده هایی که با استفاده از آن می توان به عکاسی پرداخت را مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به ویروس کرونا و اینکه افراد بیشتر سعی می کنند در منزل بمانند، عکاسی در منزل چیزی است که علاوه بر سرگرمی، به عنوان عامل کاهش دهنده استرس نیز می تواند برای افراد مورد استفاده قرار گیرد. اما اینکه درون خانه از چه چیزی قرار است عکس بگیریم یا چه چیز جذابی برای عکاسی وجود دارد، مواردی هستند که ما امروز در برتر آموز به آن خواهیم پرداخت.

1.عکاسی از میوه ها

میوه ها در دسترس ترین چیز برای هر خانه هستند که شما می توانید از آن ها برای گرفتن یک عکس خلاقانه استفاده کنید. شاید در ابتدا برایتان عجیب بیاید اما یکی از ترفندهای ساده عکاسی در خانه، عکاسی با استفاده از همین میوه های خوشمزه است. برای این کار فقط کافی است چند نوع میوه در رنگ هایی با کنتراست مخالف و در ابعاد مختلف با کمی چاشنی خلاقیت در کنار یکدیگر قرار دهید.

برای زیباترشدن عکس می توانید مقداری آب از ارتفاع بالاتر بر روی میوه ها بریزید و با قرار دادن موبایل بر روی سه پایه و قرار دادن شاتر روی سرعت بالا، یه عکس خلاق و حرفه ای از آن ها بگیرید.

ایده عکاسی ساده در خانه

2. عکس از نمای نزدیک

عکس از نمای نزدیک، یکی از مواردی است که به عنوان ترفند عکاسی در طبیعت مورد استفاده است. یعنی شما از یک وسیله، گیاه، جانور و … از نمای بسیار نزدیک عکاسی کنید. این نوع عکاسی را عکاسی ماکرو می گویند و برای دوربین های عکاسی لنز مخصوص آن وجود دارد. اما اکثریت افراد در خانه دسترسی به این نوع لنزها ندارند.

بهترین روشی که می توانید از نمای نزدیک از یک چیزی عکاسی کنید، استفاده از یک ذره بین دسته دار است. این ذره بین به راحتی برای شما بزرگنمایی ایجاد می کند و شما می توانید از سوژه خود عکس بگیرید. در نظر داشته باشید برای هر چه بهتر شدن عکس های خود، اصول عکاسی که در آموزش عکاسی کامل به آن پرداخته ایم را فرابگیرید. در غیر اینصورت پس از کلی تلاش، عکس های شما از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود و عکس هایی تار و بدون کیفیت مطلوب خواهید داشت.

3. عکاسی با استفاده از آب و روغن

درست است که این مورد نیز جزو موارد ترفندهای عکاسی در خانه به شمار می رود اما کمی متفاوت تر از موارد دیگر است و برای گرفتن چنین عکسی باید زمان زیادی بگذارید. همچنین برای بهتر شدن عکس باید یک لنز ماکرو در اخیتار داشته باشید یا حداقل دوربینی داشته باشید که فوکوس بسیار عالی داشته باشد. وقتی این موارد را در اخیتار داشتید، حال باید زمان زیادی را صرف گرفتن و آزمون و خطا برای بهترین حالت عکس کنید.

روش کار نیز به این صورت است که یک درون یک ظرف شفاف مقداری آب بریزید و سپس روغن را به آن اضافه کنید. خواهید دید که قطره های روغن در آب پخش می شوند و ایچاد جباب هایی می کنند. این حباب ها می تواند به عنوان یک ایده عکاسی فوق العاده در خانه به شمار رود. اگر می خواهید حباب های بزرگتری را شکار کنید، باید کمی صبر کنید و به ظرف اجازه سکون دهید. این کار باعث خواهد شد قطره های روغن به یکدیگر بچسبد و حباب های بزرگتری را برای شما ایجاد کند.

عکاسی با آب و روغن

 

4. ساخت جلوه ویژه در منزل

شما برای ساخت یک جلوه ویژه در منزل، به چیز زیادی نیاز ندارید. تنها داشتن یک فویل آلومینیومی و یک قیچی کافی است. روش کار نیز به این صورت است که مقداری از فویل را با استفاده از قیچی ببرید و خوب خورد کنید. سپس مقداری از آن را با استفاده از دست به سمت سوژه پرتاب کنید و همزمان عکس بگیرید. این کار باعث ایجاد جلوه های ویژه خواهد شد و به عنوان یک ایده عکاسی با وسایل ساده در منزل بکار می رود که بدون هیچ دردسری و فقط با داشتن یک موبایل و سه پایه قابل اجرا است.

5. با نور فلش بازی کنید

سعی کنید برای عکاسی از نوردهی طبیعی استفاده کنید. چرا که نور مصنوعی اگر زیاد باشد از زیبایی عکس کم می کند و در واقع عکس را بسیار زننده نیز نشان می دهد. اما با بعضی ترفندها می توانید یک نور بسیار زیبا درست کنید و در واقع با استفاده از این کار می توانید یک نور افکن برای عکاسی خود بسازید. تنها کاری که برای گرفتن این جور عکس ها نیاز است، این است که با استفاده از یک فوم نازک، جلوی قسمتی از فلش را بگیرید تا نور به صورت کامل به سوژه نتابد. این کار باعث متفاوت شدن عکس شما خواهد شد و یک ترفند عکاسی در خانه با گوشی به شمار می رود.

6. عکاسی از گل یخ زده برای عکاسی

یکی دیگر از ترفندهای عکاسی در خانه گرفتن عکس های به این سبک است. برای این سبک عکاسی یک ظرف با ارتفاع حدود 2 سانتی متر را پیدا کنید و درون آن آب بریزید. سپس در فریزر قرار داده تا یخ بزند. سپس بعد از یخ زدن این ظرف را از فریزر خرج کرده و چند برگ گل بر روی آن قرار داده و مجددا آب بریزید تا سطح روی گل به صورت کامل توسط آب پشوانده شود. سپس مجددا درون فریزر قرار داده تا آب اضافه شده در مرحله دوم نیز یخ بزند. بعد از یخ زدن ظرف را از فریز خارج کرده تا بافت زیبای آن را ببینید.

در این حالت می توانید یک گراند زیبا انتخاب کرده و شروع به عکاسی کنید. تعداد زیاد از زوایای مختلف عکس بگیرید تا بهترین عکس را انتخاب کنید. این یکی از ترفندهای عکاسی با وسایل ساده است که به راحتی و با داشتن چند برگ گل می توانید آن را در منزل انجام دهید.

7. عکاسی از اشیاء

همه ما در خانمان اشیا بسیار زیادی در اختیار داریم که با کمی خلاقیت و تغییر در قرار دادن آن ها و استفاده از ترفند عکاسی از اشیا، می توانیم عکس های بسیار زیبا و جذاب بگیریم. برای مثال می توانید لوازم آرایشی، باکس گل، وسایل تزئیتی را با دقت و زیبایی هرچه بیشتر کنار یکدیگر قرار دهید و از آن ها عکس برداری کنید. هرچه بتوانید المان های بکار رفته در تصویر را زیباتر، نزدیک تر به یکدیگر و با پس زمینه مناسب قرار دهید، عکس های شما بسیار خلاقانه تر و جذاب تر به نظر خواهد رسید.

ترفند عکاسی از اشیا

 

8. عکاسی از حیوانات خانگی

اگر شما یک حیوان خانگی مانند سگ یا گربه در اخیتار دارید، می توانید یک سوژه بسیار خوب برای همیشه در اختیار داشته باشید. سعی کنید یک عکس ژست خوب به حیوان خود بدهید یا در مواقعی که یک کار با مزه انجام می دهد، از آن عکس و فیلم بگیرید. بسیاری از افراد هستند که با استفاده از حیوان خانگی و در کنار آن آموزش اینستاگرام، یک پیج داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام زده اند و از طریق حیوان خانگی خود، کسب درآمد می کنند. همچنین اگر بتوانید با استفاده از آموزش فیلمبرداری، فیلم های جذاب نیز از حیوان خانگی خود تهیه کنید، می توانید با انتشار آن در یوتیوب، درآمد دلاری داشته باشید. اگر برایتان جذاب شده است، می توانید آموزش یوتیوبری را در سایت برتر آموز مشاهده کنید.

عکاسی در منزل تهران

 

9. عکاسی از نوزاد

برای کسی که تازه صاحب فرزند شده است، این موقعیت بسیار می تواند جذاب باشد. این موقعیت قطعا می تواند برای شما بسیار فوق العاده باشد چرا که یک سوژه عکاسی بسیار عالی در اختیار دارد و فقط کافی است تکنیک هایی را یاد بگیرید که با استفاده از آن بتوانید عکس های جذاب و فوق العاده از کودک خود بگیرید. هر چقدر بتوانید خلاقیت خود را برای عکاسی از نوزاد خود بالاتر ببرید، عکس های بهتری خواهید گرفت.

10 . از مسیر دود عکس بگیرید

این یکی از خلاقانه ترین عکس هایی است که می تواند گرفته شود. برای گرفتن عکس دود می توانید یک چیزی مانند عود را روشن کرده و یک پس زمینه تاریک نیز پشت آن قرار دهید. حال با استفاده از یک وسیله ای مانند چراغ قوه سعی کنین مسیر دود را بر روی بک گراند مشخص کرده اما به هیچ عنوان به صورت مستقیم نور چراغ قوه را بر روی بک گراند نگیرید. حال نوبت به عکاسی گرفته است. دوربین خود را بر روی سه پایه قرار داده و دقیقا بر روی نوک چوب متمرکز شوید. دیافراگم دوربین بهتر است روی f/8 و سرعت شاتر را بر روی 1/200 ثانیه قرار دهید. عکس ها را با یکدیگر مقایسه کرده و سعی کنید با تنظیم کردن نور در زوایای مختلف، بهترین حالت آن را پیدا کنید.

11. عکاسی از شمع

برای عکاسی از شمع باید یک اتاق بدون نور یا اتاقی که حداقل نورگیر نداشته باشید استفاده کنید. چرا که گرفتن چنین عکسی در روز و آن هم در فضای روشن بسیار کار سختی خواهد بود. در نظر داشته باشید برای گرفتن این عکس زمان بسیار زیادی ندارید چرا که شمع سریع آب می شود و آن زیبایی اولیه را خیلی زود از دست می دهد. همچنین بهتر است اگر قرار است سوژه ای همراه با شمع باشد، آن را نزدیک به شمع نگه دارید تا زیبایی هرچه بیشتری بتوانید از عکس خود بگیرید.

 

برای بهتر شدن هرچه بیشتر عکس، بهتر است از تنظیمات وایت بالانس کمک بگیرید و رنگ های تصویر را گرم کنید. دیافراگم F/2.0  و سرعت شاتر 1/100 می تواند یک گزینه ایده آل برای چنین عکس هایی باشد.

ترفند عکاسی با موبایل سامسونگ

12. عکاسی از پاشیدن آب

برای این سبک عکاسی کار پیچیده ای نیاز نیست انجام دهید، فقط کافی است از میز کار، آشپزخانه یا میز کنار دیوار به عنوان محل قرار دادن یک لیوان یا ظرف استفاده کنید. اگر منبع نوری در اختیار دارید، آن را قرار دهید در غیر اینصورت سعی کنید در جایی عکاسی کنید که نور طبیعی به اندازه کافی وجود داشته باشد. برای گرفتن عکس کافی است یک میوه را درون آب بیندازید و عکس های متوالی گرفته تا بهترین آن ثبت شود. همچنین می توانید چند قطره آب را از بالا به پایین ریخته و از تصویر آن عکس برداری کنید.

13. عکاسی برای فروشگاه های اینترنتی

یکی دیگر از کارهایی که به عنوان ترفندهای عکاسی در خانه می توان آن را بکار برد، عکاسی از محصولاتی است که برای فروشگاه های اینترنتی بکار می رود. در بسیاری از مواقع، عکس برداری از این محصولات کار بسیار سختی نیست و فقط می توانید با یک بک گراند مناسب، یک عکس فوق العاده زیبا بگیرید و علاوه بر مشغول بودن در خانه، یک منبع درآمد بسیار عالی نیز برای خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم تمامی ترفندهای عکاسی با وسایل ساده، ایده عکاسی دخترانه در خانه، ایده عکاسی در خانه با کودک و … را مورد بررسی قرار دهیم تا شما یک دید کلی درباره روش های ساده ای که با استفاده از آن می توانید در خانه عکس بگیرید پیدا کنید. بعضی از ایده ها به راحتی با یک گوشی موبایل و کمی خلاقیت قابل اجرا هستند و بعضی نیز برای عملی کردن آن نیاز به دوربین های حرفه ای تر است. بنابراین شما می توانید از هر دوی این ها در کنار یکدیگر استفاده کنید. حال نوبت به شماست که محتوای مارا تکمیل تر کنید. هر ایده ای که برای عکاسی در منزل دارید، کافی است آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا آن را در سایت نمایش دهیم و دیگران نیز استفاده کنند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *