هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام

ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/07

اینستاگرام یکی از پربازدیدترین شبکه های اجتماعی در ایران است. بنابراین افراد سعی می کنند، اقدام به افزایش فالوور و از طریق آن فروش محصول یا تبلیغ در پیج خود کنند تا برایشان درآمد داشته باشد. یکی از مهم ترین قابلیت هایی که اینستاگرام درون خود دارد، قابلیت هشتگ گذاری است که از این طریق افراد زیادی جذب پیج شما می شوند و می توانند فالور و مشتری شما شند. اما این که ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام چیست و چگونه می توان از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد، مطلبی است که امروز می خواهیم در برتر آموز به آن بپردازیم.

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هشتگ ها در واقع یکی از مهم ترین راه های ارباطی در دنیای دیجیتال برای ما هستند و می توانیم با استفاده از آن، به ارتباط گرفتن با دیگر افراد، اقدام کنیم. هشتگ اینستاگرام در واقع وسیله ای است که با استفاده از آن، می توان موضوعات مختلف را دسته بندی کرد و در یک دسته بندی قرار داد. به عبارت دیگر شما می توانید دسترسی راحت تری به یک موضوع داشته باشید و در واقع کار شما برای پیدا کردن مطالب مختلف آسان تر خواهد شد. این در حالی است که برای کسی که یک پیج دارد، بهتر می تواند مخاطب هدف خود را پیدا کند. برای مثال وقتی شما به دنبال مطالب آموزش وردپرس می گردید، کافی است #آموزش_وردپرس را داخل اینستاگرام سرچ کنید تا موضوعات با این هشتگ و هشتگ های نزدیک آن برای شما نمایش داده شود.

اما این که چه ترفندهایی را می توانیم در استفاده از هشتگ ها بکار ببریم تا بهترین بازخورد را از آن بگیریم، موضوعی است که امروز می خواهیم به بررسی آن بپردازیم. هشتگ ها به عنوان یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی و روش های افزایش فالوور در اینستاگرام است و می توان با استفاده درست از آن، فروش و هم چنین فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهیم.

هدف از هشتگ گذاری در اینستاگرام چیست؟

قطعا اولین چیزی که به ذهن هر کسی می رسد این است که اصلا چرا باید از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم و به چه دردی برای ما می خورد. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، عمده هدفی که از هشتگ گذاری ما به دنبال آن هستیم، دیده شدن در فضای اینستاگرام و افزایش مخاطب هدف است. یک قابلیت بسیار جذابی که ایسنتاگرام فعال کرده است، قابلیت فالو کردن هشتگ درون برنامه است. یعنی وقتی شما به یک موضوعی مانند آموزش فتوشاپ علاقمند هستید، می توانید هشتگ آن را فالو کرده و به این صورت پست هایی که با این هشتگ قرار داده می شود، درون ضفحه feed شما به نمایش درخواهد آمد.

این قابلیت باعث خواهد شد به پیج هایی که شما از موضوعات آن خوشتان می آید، دسترسی بیشتری داشته باشید و برای صاحب پیج مقابل نیز منفعت خواهد داشت چرا که مخاطب هدف را به خود جذب کرده است.

ترفندهای اینستاگرام

آیا هشتگ ها در بازدید پیچ پرایوت تاثیری دارد؟

یکی از مهم ترین ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام این است که شما باید بدانید اگر می خواهید از هشتگ ها در پیج خود استفاده کنید، نباید پیجتان به حالت private  (پرایوت) باشد و باید حتما در حالت عمومی قرار داده شود. چرا که اگر پیج شما شخصی باشد و قفل بر روی آن فعال باشد، در واقع هیچ مخاطبی از بیرون پیج امکان دیدن پست های شما را نخواهد داشت. اگر صاحب بیزینس هستید، بهتر است پیج خود را به حالت بیزینس تبدیل کنید تا ورودی هدفمندتری بگیرید.

آموزش ساخت هشتگ

آموزش هشتگ گذاری و ساخت هشتگ از آن مواردی است که باید آن را بدانید تا به اشتباه و به صورت نادرست از هشتگ ها استفاده نکنید. چرا که اشتباه نادرست باعث می شود هشتگ شما غیرفعال باشد و همین امر باعث خواهد شد ورودی از سمت هشتگ ها وارد پیج شما نشود. برای ساخت هشتگ، باید از علامت # در کنار واژه مورد نظر استفاده کنیم. مثلا #سئو یک هشتگ است که پس از قرار دادن # در کنار آن، واژه سئو به یک هشتگ تبدیل شده و رنگ آن نیز به رنگ آبی درخواهد آمد که نشان می دهد شما به درستی کار خود را انجام داده اید. حال اگر بر روی این واژه بزنید، به دسته بندی واژه سئو راه پیدا خواهید کرد. اما برای استفاده ضحیح تر از هشتگ ها به نکات زیر دقت کنید.

  • در هشتگ ها چیزی به نام فاصله (space) وجود ندارد و برای جدا کردن آن ها باید از آندرلاین underline (_) استفاده کرد. مثلا کلمه آموزش سئو وقتی داخل هشتگ قرار می گیرد، به #آموزش_سئو تبدیل خواهد شد.
  • بسیاری از کلمات هستند که شاید برای ما تفاوت معنای نداشته باشند و در واقع نیز همین است. اما با توجه به این که داخل هشتگ نحوه نوشتن متفاوت دارد، می توان گفت هر کدام از این کلمات برای اینستا یک هشتگ مجزا و جداگانه به حساب می آید.
  • هشتگ های ممنوعه زیادی در اینستا وجود دارد که با استفاده از آن، امکان اسپم شدن وجود دارد و باید آن ها را از قبل شناسایی کنیم و از آن ها استفاده نکنیم. برای اطلاع از هشتگ های ممنوعه به مقاله حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام بپردازید.

حال که ساخت هشتگ را یاد گرفتید و دانستید چگونه می توان از این ابزار فوق العاده استفاده کرد، می خواهیم به ترفندهایی اشاره کنیم که کمتر کسی به آن ها پرداخته است و بازدهی پست های شما را در اینستاگرام افزایش دهیم.

آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام

ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام

قبل از اینکه به ترفندها بپردازیم، بهتر است بدانید همانطور که در کپشن پست ها می شود هشتگ گذاشت؛ داخل استوری نیز به همان روش به کار می رود و تفاوتی نمی کند. شما در هر استوری می توانید یک تگ هشتگ داشته باشید که عمدتا ایجاد می می کنند تا کاربر بر روی آن کلیک کند و وارد همان هشتگ شود.

1.تعداد دلخواه استفاده از هشتگ

احتمالا تا الان از خود پرسیده اید که تعداد مجاز هشتگ چقدر است یا وقتی قرار است مخاطب برای پیجمان بیاید، از تعداد زیادی هشتگ استفاده کینم. اول بهتر است بداین د که محدودیت 30 عدد هشتگ داخل کپشن وجود دارد و بیشتر از آن را اینستاگرام به شما اجازه استفاده نمی دهد. البته این که چه تعدادی از هشتگ استفاده کنید نیز جای بحث و تامل زیادی دارد. بسیاری از افرادی که آموزش اینستاگرام تدریس می کنند، معتقدند تعداد هشتگ مناسب برای هر پست بین 5 تا 10 عدد است و بیشتر از آن نیاز نیست. اما بسیاری نیز از تمام ظرفیت هشتگ خود استفاده می کنند. این بحث تا حدودی تجربی است و باید آن را خودتان تست کنید تا ببینید متناسب با نیازتان چه مدل از هشتگ گذاری بهتر است.

اما بسیاری از افراد هستند که می خواهند بیشتر از 30 هشتگ زیر پست خود داشته باشند. برای چنین کاری باید قبل از هشتگ، از & استفاده کرده تا بتوانید هشتگ زیادتری بر روی پست خود قرار دهید. البته که استفاده زیاد از هشتگ ها اصلا خوشایند نیست و باعث رنجش کاربران می شود. علاوه بر آن، هیچ چیز مشخصی وجود ندارد که اینستاگرام چگونه از هشتگ های بالای 30 تا ورودی می گیرد و بهتر است به صورت مداوم این کار را انجام ندهید.

2. استفاده از کلمات خاص راهی مهم برای دیده شدن

اگر بخواهید هشتگی که می زنید، بسیار کلی باشد؛ راه دیده شدن را برای خود می بندید. در بعضی از هشتگ های کلی به صورت متوسط هر یک ثانیه چندین پست برای آن ساخته می شود و شما عملا شانس کمی برای برنده شدن در بازی هشتگ ها دارید. پس باید سعی کنید از اسم های خاصی که کمتر رقابتی است استفاده کنید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید.

بسیاری از کسب و کارها از هشتگ های مخصوص به خود استفاده می کنند. مثلا برترآموز نام برند سایت است که می تواند در اینستاگرام به عنوان هشتگ قرار داده شود. هر کسب و کاری متناسب با نیاز خود یک سری هشتگ های مخصوص را قرار می دهد تا با استفاده از آن ها ارتباط خود با مشتریانش را حفظ کند.

آنالیز هشتگ اینستاگرام

3. از کلمات غیرمرتبط استفاده نکنید

یکی از بدترین کارهایی که یک پیج می تواند انجام دهد، این است که به هدف افزایش بازدید و دریافت مخاطب، هشتگ های معروف را در پیج خود بزند. برای مثال کسی که در زمینه آموزش تولید محتوا فعالیت می کند، از هشتگ سرنا امینی استفاده کند تا مخاطب جدیدی به دست آورد. شاید در نگاه اول چنین کاری اصلا هم بد نباشد اما باید توجه کنید که با گدشت زمان، شما خودتان را اسپم نشان می دهیدو باعث خواهید شد اینستاگرام محدودیت هایی را برای شما در نظر بگیرد.

4. استفاده از هشتگ های مفهومی

هوش مصنوعی اینستاگرام دارای قابلیت بالایی است و می تواند موضوع پست شما را به خوبی درک کرده و با استفاده از آن، پست شما را به افرادی که در این حوزه در حال گشت و گذار ئ جست و جو هستند، نمایش دهد. یکی از ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام این است که شما در هشتگ های مربوط به پستتان، از هشتگ هایی استفاده کنید که موضوع پست را به خوبی نشان می دهد و در این صورت اینستاگرام نیز پست را برای شما به رایگان به دیگر افراد در این حوزه نشان خواهد داد.

5. بین کپشن و هشتگ ها فاصله بگذاری

یکی از اصول کپشن نویسی در اینستاگرام این است که در داخل بین کپشن و هشتگ ها فاصله وجود داشته باشد. فرض کنید شما در حال خواندن کپشن یک پست هستید و یک دفعه به یک سری هشتگ می رسید که برای شما هیچ منغعتی ندارند، چنین چیزی چه حسی به شما خواهد داد؟ قطعا آن را دوست ندارید. حال برای اینکه چنین حسی را به مخاطب ندهید، بهتر است بین هشتگ و کپشن در پست، فاصله بندازیم.

برای ایجاد این فاصله می توانید در پایان کپشن یک نقطه قرار داده و در خط بعدی نیز مجددا یک نقطه قرار داده و همینطور با رفتن به خط بعد و زدن نقطه بین کپشن و هشتگ ها فاصله خوبی بیندازید و یک رابط کاربری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. این کار در واقع مخفی کردن هشتگ ها در اینستاگرام است.

یک کاری که می تواند کپشن شما را جذاب تر کند، این است که لا به لای نوشته های خود درون اینستاگرام، بعضی کلمات را هشتگ کنید. اینجوری دیگر نه مخاطب خسته خواهد شد و هم اینکه پیج شما از زیبایی زیادی برخوردار خواهد شد و ارتباط معنایی هرچه بهتر توسط اینستاگرام درک خواهد شد.

فاصله بین کپشن و هشتگ در اینستاگرام

6. استفاده از هشتگ در بیو پیج

هنوز روش تایید شده ای برای این وجود ندارد که آیا هشتگی که در بیو می زنیم آیا تاثیری بر دیده شدن دارد یا نه. اما برای کسب و کارها این یک گزینه خوب است تا بتواند برند خود را بین افراد جا بیندازد و از طرفی آن ها را ترغیب به دیدن دیگر پست های پیج و فالو کردن هشتگ آن ها کند. البته فراموش نکنید کنار هشتگی که قرار می دهید، علامت # را قرار دهید تا به صورت یک لینک خودکار در بیاید.

7. استفاده از هشتگ برای عکس

یک چیزی که بسیاری از آن غافل هستند، استفاده از هشتگ برای عکس ها است. شما با قرار دادن یک هشتگ مناسب داخل کپشن عکس پست، می توانید راه ورودی را برای افراد از از این طریق ایجاد کنید. برای قرار دادن کپشن در عکس، نیازی نیست تمامی کپشن را قرار دهید و خیلی شلوغش کنید. کافی است که یک هشتگ تاحدودی پربازدید را در کپشن عکس پست خود قرار داده تا از این طریق نیز افراد بتوانند بجذب پیج شما شوند.

8. استفاده درست و هوشمندانه را فراموش نکنید

یکی ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام این است که بدانید از چه کلماتی باید در کپشن و هشتگ خود استفاده کنید. برای مثال وقتی می خواهید از یک اتفاق درون هشتگ نام ببرید، بهتر است آن را تبدیل به یک جمله نکنید. چرا که در این صورت آن بازخوردی که باید بگیرید را از هشتگ نخواهید گرفت. برای مثال وقتی می خواهید از آلودگی هوای تهران صحبت کنید، بهتر است ننویسید #آلودگی_هوای_تهران_مضر_است_یا_خیر؟ . قطعا چنین چیزی توسط کاربر سرچ نخواهد شد و شما هشتگ اشتباه به کار برده اید. برای این هشتگ همان کلمه آلودگی هوای تهران کافی است و استفاده از کلمات دیگر غیرهوشمند کار کردن است.

9. از هشتگ ها در کامنت نیز استفاده کنید

شاید شما از آن دسته افراد باشید که نمی خواهید از هشتگ ها داخل کپسن پست خود استفاده کنید. برای شما پیشنهاد بهتری داریم و آن هم استفاده از هشتگ درون کامنت است. شما برای پست خود بعد از انتشار می توانید کامنت ها را قرار دهید. تجربه نشان داده است که تفاوتی میان هشتگ گذاری در کامنت و کپشن وجود ندارد و می توانید با خیالت راحت از آن استفاده کنید. اما نکنه ای که مهم است این است که استفاده از هشتگ زیاد و شلوغ در کامنت نیز می تواند باعث دفع کاربر شود.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

10. سرچ در خود اینستاگرام را دست کم نگیرید

برای پیدا کردن هشتگ های پربازدید فارسی و آنالیز هشتگ اینستاگرام، بهترین کار سرچ هشتگ داخل خود برنامه اینستاگرام است. شما از این طریق متوجه خواهید شد هشتگی که می خواهید استفاده کنید پربازدید است یا خیر، آیا کس دیگری از آن استفاده کرده است، چه مقدار پست برای آن استفاده شده است و …. که تمامی این کارها باعث خواهد شد شما یک هشتگ بهینه شده و عالی را در پست خود بکار ببرید.

11. در آخر باید به بررسی هشتگ های خود در اینستاگرام بپردازید

وقتی از یک هشتگ استفاده می کنید، تازه کار شما آغاز خواهد شد و باید به دنبال آن باشید تا نتیجه هشتگ را ببینید. پیج هایی که در حالت بیزینسی قرار دارند، می توانند ورودی دقیق هر پست از هشتگ را مرتبا چک و بررسی کنند و همچنین با استفاده از ابزار Instagram Insights به بررسی بازخورد هشتگ و پست های انتشار یافته خود بپردازند. برای این که اطلاعات این پست را مشاهده کنید، کافی است روی پست قسمت پایین سمت چپ را لمس نموده و سپس گزینه View Insights را بزنید تا آماری نظیر بازدید پست، تعداد ورودی از هشتگ، اکسپلور و… را ببنید.

اینستاگرام هنوز میزان ورودی از هر هشتگ را به شما نمایش نمی دهد که شما خودتان می توانید به عنوان ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام با زدن بر روی هشتگ ها به صورت جداگانه، وارد صفحه آن شوید و جایگاه پست خود را در آن صفحه ببینید.

نتیجه گیری و کلام آخر

بسیاری از افراد معتقدند استفاده از هشتگ ها کاری آسان است. بله شاید اینگونه باشد اما وقتی وارد مباحث مربوط به کسب و کار می شوید، قضیه کاملا متفاوت است و باید تمام سعی خود را برای انتشار یک هشتگ عالی و پربازدید انجام دهید. برای دسترسی به این کار باید بتوانید رقبا را تحلیل کنید، فضای کشور و موضوعات ترند در ایران و اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهید و تمامی نکته های بالا را نیز مد نظر قرار دهید تا بتوانید هشتگ هایی مناسب و عالی برای کسب و کار و پیج اینستاگرامی خود داشته باشید.

نکته ای که در آخر لازم است به آن اشاره کنم، صبر در کسب و کار است. قرار نیست یک دفعه با زدن هشتگ ها ورودی به سمت پیج شما مانند رود روان شود. باید برای آن زمان بگذارید و سعی کنید هرچه بهتر برندینگ برای پیج خود انجام دهید و پس از مدتی خواهید دید که چگونه زحماتتان نتیجه خواهد داد و یک پیج عالی با فروش زیاد خواهید داشت. امیدوارم از خواندن مقاله ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام لذت برده باشید و در صورتی که هر گونه سوالی دارید یا ترفندی می دانید، کافی است آن را با ما در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید تا با انتشار آن به دیگر افراد نیز کمک زیادی کنیم.

 

 

 

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *