تقویم شبکه های اجتماعی – آیا راهی ساده تر برای برنامه ریزی، سازماندهی و انتشار محتوای شبکه های اجتماعی خود می خواهید؟ به دنبال راه حلی هستید که هزینه زیادی نداشته باشد؟
در این مقاله، نحوه تنظیم یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی موثر برای برنامه ریزی و مدیریت پست های خود را خواهید یافت. همچنین پیشنهادهایی برای ابزارهای عالی برای کمک به ایجاد و مدیریت آن محتوا دریافت خواهید کرد.
تقویم محتوا (همچنین به عنوان «تقویم تحریریه» نیز شناخته میشود) یک برنامه زمانبندی مکتوب از زمان و مکان انتشار محتوای آینده است. تقویمهای محتوا معمولاً شامل قطعات آتی، بهروزرسانیهای وضعیت، فعالیتهای تبلیغاتی برنامهریزیشده، مشارکتها و بهروزرسانیهای محتوای موجود است.
اگر وبلاگ شما یک سرگرمی است که از آن برای انتشار پست های گاه به گاه استفاده می کنید، احتمالاً نیازی به تقویم محتوا ندارید.
اما اگر از بازاریابی محتوا برای رشد کسبوکار آنلاین خود استفاده میکنید، سازماندهی مهم است.
در اینجا سه راه وجود دارد که تقویم محتوا به استراتژی بازاریابی محتوای شما کمک می کند:
اول، یک تقویم محتوا تضمین می کند که همه وظایف مرتبط با محتوای شما واقعاً انجام می شوند.
اگر در برنامه تولید محتوای خود به هم ریخته باشید، چیزهایی را فراموش خواهید کرد.
یا کمتر منتشر کنید.
یا از به روز رسانی مقالات قدیمی غفلت کنید.
به عبارت دیگر: یک تقویم تضمین می کند که مشکلی به وجود نمی آید.
دوم، یک تقویم محتوا همکاری با تیم شما و شرکای دیگر در سایر تیم ها را آسانتر میکند.
اگر یک وبلاگ تک نفره هستید، ممکن است در وهله اول حتی نیازی به تقویم محتوا نداشته باشید.
اما اگر کارمندان به شما در بحث محتوا کمک کنند، پس به چیزی نیاز دارید که همه را در یک جا مدیریت کنید.
مهم است که برای هر محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارید، یک هدف نهایی تعیین کنید تا بتوانید عملکردتان را دنبال کنید، کدام نوع محتوا نتیجه نهایی شما را نشان میدهد و چه تغییراتی را براساس عملکرد کمپین انجام دهید.
برای اکثر بازاریابان شبکه های اجتماعی، اهداف در دستههای ایجاد سرنخ و فروش بیشتر قرار میگیرند. اگر از اهداف بلندمدت خود عقب مانده باشید، می توانید اهداف کوتاه مدتی ایجاد کنید که به شما در رسیدن به آنها کمک می کند.
کلید رسیدن به اهداف کوتاه مدت، شروع کوچک، مشخص بودن و تعیین یک چارچوب زمانی واقع بینانه برای رسیدن به هر هدف است. در پایان هر ماه، شما می خواهید بتوانید رشد خود را دنبال کنید، ببینید چه چیزی موثر بوده و اهداف جدیدی برای آینده تعیین کنید. اهداف کوچکتر به طور کلی در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرند:
برای هر دسته، تعیین کنید که میخواهید در شبکه های اجتماعی به چه چیزی برسید و سپس آن را به صفحه اکسل تعیین هدف اضافه کنید.
هدف از تقویم شبکه های اجتماعی ارائه چارچوبی برای به اشتراک گذاری محتوا است که با مخاطبان شما طنین انداز شده و کسب و کار شما را ارتقا دهد. قبل از ایجاد تقویم خود، محتوا را حول کمپین ها و اهداف خاص برنامه ریزی کنید.
ابتدا انواع محتوایی را که برای کسب و کار و مخاطبان شما معنادار است را مشخص کنید. دسته های رایج عبارتند از:
بسته به کسب و کار شما، دسته بندی های شما ممکن است متفاوت به نظر برسند و به اندازه نیاز شما گسترده یا خاص باشند. به عنوان مثال، یک باشگاه سلامت ممکن است دارای دستههایی مانند آزمایشهای رایگان، چالشها، فیلمهای تمرینی، کارگاهها و کلینیکها، دستور العملها و تغذیه و موارد دیگر باشد.
سال 2022 است و همه استراتژیهای شما که به سختی به دست آوردهاید، از ردیف خارج شدهاند. شما به یک برنامه جدید نیاز دارید و اینجاست که دنیای بازاریابی شبکه های اجتماعی وارد می شود.
در طول این رویداد سه روزه، خواهید فهمید که چگونه از جدیدترین تکنیک های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید به یک ستاره بزرگ برای شرکت یا مشتریان خود تبدیل شوید. بدون تن دادن بدون حیله فقط آموزش در سطح جهانی از کارشناسانی که شما به آنها احترام می گذارید.
محتوای خود را در اول هر ماه یا قبل از آن برنامه ریزی کنید. در طول هفته، محتوا ایجاد کنید، تصاویر طراحی کنید، پست ها را به صورت دستی به اشتراک بگذارید و آنها را به ابزارهای زمان بندی خود اضافه کنید.
ابزارهایی وجود دارند که به طور خاص برای ایجاد، مدیریت و همکاری در تقویم محتوای شما وجود دارند.
بسته به میزان محتوایی که منتشر می کنید و تیم شما چقدر بزرگ است، ممکن است بخواهید روی نرم افزار تقویم محتوا سرمایه گذاری کنید.
در اینجا چند گزینه عالی برای امتحان وجود دارد.
اکنون که محتوای خود را در تقویم خود برنامه ریزی کرده اید، زمان تحقیق و جمع آوری محتوای خود، ایجاد پست های وبلاگ و طراحی تصاویر فرا رسیده است. اگر برای پیدا کردن زمان برای اجرای برنامه تقویم شبکه های اجتماعی خود و ایجاد محتوای مورد نیاز خود تلاش می کنید، ابزارهای زیر به شما کمک خواهند کرد.
در ادامه نیز به معرفی چند مورد از مهم ترین ابزارهای جهانی برای ساخت تقویم محتوا اشاره داریم.
RelayThat یک پلت فرم طراحی گرافیکی است که ایجاد تصاویر زیبا را برای افراد غیر طراح آسان می کند.
از تابع تغییر اندازه با یک کلیک برای انتخاب سریع یک الگوی بلند، پهن یا مربعی استفاده کنید. سپس یک پس زمینه انتخاب کنید و لوگو و متن خود را اضافه کنید. ویژگی ریمیکس به شما این امکان را می دهد که به سرعت موقعیت متن خود را تغییر دهید تا زمانی که طرحی را که دوست دارید پیدا کنید.
در حالی که تقویم Google Docs شما چارچوبی برای برنامه ریزی محتوای شما فراهم می کند، Trello یک ابزار بصری عالی برای مدیریت فرآیند تولید محتوا است. این مانند یک تخته سفید برای محتوا است.
در Trello، لیست ها دسته ها هستند و کارت ها بخش هایی از محتوا هستند. میتوانید کارتها را از فهرستی به فهرست دیگر منتقل کنید، کارتهای خود را برای مطابقت با تقویم خود کد رنگی کنید، و تصاویر و توضیحات را به کارتهای خود اضافه کنید. تعیین تاریخ سررسید برای کارت ها به طور خودکار آنها را در تقویم Trello قرار می دهد.
حتی گزینه رایگان برای مشاغل و سازمان ها مفید است و می توانید به راحتی تابلوها را بین اعضای تیم به اشتراک بگذارید.
SmarterQueue یک ابزار زمانبندی کاربردی است، هم برای اشتراکگذاری محتوای همیشه سبز و هم برای UGC. این به شما امکان میدهد محتوا را از هر فید، چه منبع مورد علاقه، فید RSS، فید Pinterest، فید فیسبوک یا حتی فید پست های رقیب به اشتراک بگذارید.
SmarterQueue یک تقویم زمانبندی همیشه سبز است و به طور خودکار پست شما را برای اصطلاحا بازیافت تنظیم می کند. اگر نمی خواهید دوباره به صف شما اضافه شود، به جای آن، بازیافت نشود را انتخاب کنید.
همچنین ابزارهایی مانند نوین هاب وجود دارد که نسخه ایرانی و بومی برای ایجاد تقویم تولید محتوا هستند و خوب عمل کرده اند.
زمانی که محتوایی را که میخواهید هر روز در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید، برنامهریزی کردید، مهم است که آن را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در زمان و مکانی که به آن نیاز دارید منتشر میشود.
از یک فایل اکسل برای پیگیری زمان و مکان اشتراکگذاری محتوا در هر کانال شبکه اجتماعی استفاده کنید. برگه ردیابی همچنین به هماهنگی ارتقای محتوا با تیم شما کمک می کند. از یادداشت ها برای اضافه کردن متن توییت و توضیحات برای هر پست استفاده کنید.
ایجاد یک فایل اکسل یا گوگل شیت برای تبلیغات همچنین برای پیگیری پستهای قدیمیتری که میخواهید با هر حساب اجتماعی جدید به اشتراک بگذارید مفید است.
استفاده از تقویم شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا محتوای خود را حول اهداف شبکه های اجتماعی هوشمند برنامه ریزی کنید و کمپین ها و محتوای وبلاگ را برای دستیابی به آن اهداف هماهنگ کنید. اگر از ابزارهای ذکر شده در بالا برای ایجاد و اشتراک گذاری پست های با کیفیت بالا در زمان مناسب در هر کانال استفاده کنید، احتمالاً نتایج بهتری را از شبکه های اجتماعی خواهید دید.
به یاد داشته باشید که هر کانال را برای تعامل کنترل کنید و روزانه به طرفداران و دنبال کنندگان پاسخ دهید. تجزیه و تحلیل هر پلتفرم را بررسی کنید تا ببینید چه محتوایی با مخاطبان شما طنین انداز می شود و از آن برای اطلاع رسانی کمپین های بازاریابی آینده استفاده کنید. در ادامه پیشنهاد می کنیم که از مطالب مرتبط زیر دیدن فرمایید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران