هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

1400/09/07

از زمانی که شبکه های اجتماعی رونق گرفت و مردم تمایل پیدا کردند تا در این شبکه ها عضو شوند و به گذراندن وقت در این شبکه ها بپردازند، رونق زیادی نصیب شبکه های اجتماعی شد، به طوریکه کسب و کار ها و برندینگ ها تلاش کردند تا بتوانند با حضور فعال در شبکه های اجتماعی مختلف به تعامل با کاربران بپردازند. امروزه قدرت شبکه های اجتماعی آنقدر زیاد است که هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ در کنار توسعه و پردازش سایت های شخصی به توسعه شبکه های اجتماعی نیز میپردازند. برتر آموز اینجاست تا تمامی رمز و راز ها و قواعد بازاریابی شبکه های اجتماعی را پاسخ دهد. پس با مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ (Social Media Marketing)
  • مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
  • آیا با بازایابی شبکه های اجتماعی میتوان کسب و کار را رونق داد؟
  • چگونه یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی طراحی کنیم؟
  • بررسی تعدادی از شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ (Social Media Marketing)

اگر بخواهیم به مفهوم بازاریابی اجتماعی بسیار ساده بپردازیم باید بگوییم که بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع به مجموعه فعالیت هایی که شما روی این شبکه ها برای فروش بیشتر، آگاهی از برند و جذب کاربر انجام می دهید.

این مجموعه فعالیت ها میتواند شامل طراحی گیمیفیکیشن برای جذب مشتری و تعامل با کاربر و  تولید محتوا ( هم تولید محتوای متنی و هم تولید محتوای ویدیویی باشد.) اگر در زمینه بازاریابی ویدیویی اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می شود حتما مقاله مفید بازاریابی ویدیویی چیست؟ را مطالعه نمایید.

دیجیتال مارکتر ها به شبکه های اجتماعی مانند یک ابزار مفید برای توسعه کسب و کارشان نگاه میکنند. این ابزار آنچنان قوی و سودمند است که شما میتوانید برای افزایش ترافیک سایت، جذب مشتری جدید، ارتباط با کاربران و….. استفاده کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی و بازاریابی اجتماعی نیز نیازمند دانش و اطلاعات کافی است و اگر شما با دانش و اطلاعات نا کافی سعی کنید از این ابزار ها استفاده کنید به احتمال زیاد استراتژی شما با شکست مواجه خواهد شد.

از مهم ترین شبکه های اجتماعی می توان به فیسبوک (متا)، لینکدین، اینستاگرام،توییتر، پینترست، یوتیوب و اسنپ چت می توان نام برد.

در واقع بازاریابی موبایلی در بخش شبکه های اجتماعی با بازاریابی شبکه های اجتماعی محتوایی نزدیک بهم دارد.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

پس از توضیح معنا و مفهوم شبکه های اجتماعی میخواهیم بررسی کنیم که مزایای شبکه های اجتماعی چیست؟ و چرا باید از شبکه های اجتماعی در کسب و کارمان استفاده کنیم. توجه کنید که مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی وابسته به هدف هر کسب و کار می تواند متفاوت باشد و یک قاعده کلی برای همه کسب و کار ها و مشاغل صدق نمی کند.

1.آگاهی از برند و معرفی محصولات

شما در انواع شبکه های اجتماعی می توانید بدون هیچ محدودیت خاصی به معرفی محصولات و آگاهی بخشی برند تجاری خودتان بپردازید. در این فضا می توانید با روش های نوین جذب کاربر به تعامل بالا با کاربران خود برسید، داستان برندتان را تعریف کنید. مزیت مهمی که شبکه های اجتماعی نسبت به سایت های شخصی دارند این است که میتوانید بدون محدودیت جغرافیایی، محدویت سنی و…. تولید محتوا کنید و به مخاطبین خود با علاقه بپردازید.

همچنین میتوانید از مخاطبین خود بخواهید شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. برای اینکه بتوانید همچنین استراتژی مناسب و با کیفیتی را طراحی کنید پیشنهاد میشود حتما مقاله گیمیفیکیشن چیست؟ را مطالعه نمایید تا بتوانید یک گیم جذاب برای جذب مخاطب تهیه کنید.

2.افزایش نرخ تبدیل

شما با بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید نرخ تبدیل سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. یعنی به کلام ساده تر نسبت مشتری های بالفعل که از شما خرید کرده اند را به نسبت مشتری های بالقوه که از سایت شما بازدید داشته اند افزایش دهید. افزایش نرخ تبدیل حاشیه سود شما را با می برد. اگر با راهکار های بهبود و بهینه سازی نرخ تبدیل آشنایی ندارید و آیا ترافیک سایت شما بالاست اما فروش مطلوبی ندارید حتما مقاله بهینه‌ سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟ را مطالعه نمایید.

3.هزینه پایین تبلیغات

اگر کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشید قطعا با هزینه های تبلیغات سر و کار دارید و میدانید که باید بودجه کافی برای تبلیغات خود قرار دهید. از طرفی اگر قصد تبلیغات نداشته باشید قطعا کسب و کارتان خیلی دیرتر به نتیجه میرسد. ولی بازاریابی شبکه های اجتماعی این زمینه را برای شما ایجاد کرده است تا با پرداخت هزینه های کمتری به تبلیغات و تبلیغ کردن برای محصول یا برند خود بپردازید.

خیلی از کسب و کار های بزرگی وجود دارند که به جای تبلیغات در بیلبورد های سطح شهر، تبلیغات تلویزیونی و…. به تبلیغات در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده و پهناور پرداخته اند و در عین حال به نرخ تبدیل بالایی هم دست یافته اند.

پس در هر کسب و کار با هر ابعادی هستید، از تبلیغات شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

4.تاثیر گذاری مستقیم بر روی سئو

همانطور که با لینک سازی های داخلی و خارجی آشنا هستید میدانید که بک لینک ها (لینک سازی های خارجی) چه تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما دارد. لینک شبکه های اجتماعی مطابق یک بک لینک قوی به سایت شما اعتبار میدهد و یکی از روش های سئو است. حتی برای سئو کردن سایت باید شبکه اجتماعی قوی ای داشته باشید و همواره در این ابزار ها لینک سازی های مفیدی انجام دهید.

برای دریافت بک لینک های قوی مانند رپوزتاژ ها نیاز هست هزینه انجام دهید ولی لینک سازی در شبکه های اجتماعی کاملا رایگان و سالم است و به شما اعتبار می دهد.

اگر به سئو علاقه مندید ولی اطلاعات کافی ندارید، آموزش سئو محسن حبیبی راد را از دست ندهید و حتما مطالعه نمایید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی.

بازاریابی شبکه های اجتماعی.

5.ایجاد ارتباط و نرخ تعامل بالا با کاربران

یکی از مهم ترین بخش ها در هر کسب و کاری ارتباط با مشتری است. شما باید بتوانید با مشتری در ارتباط باشید و صحبت کنید. به بررسی نقاط ضعف خود بپردازید. خواسته ها و نیاز مشتری ها را در محصولات خود لحاظ کنید. سوالات مشتری ها را در اسرع وقت پاسخ دهید. در هنگام خرید همراه مشتری ها باشید.

درسته که در سایت های شخصی مشتری ها در قسمت کامنت، تماس با ما، افزونه های چت آنلاین می توانند با شما ارتباط بگیرند ولی شاید این پروسه برای مشتری طولانی باشد.

در شبکه های اجتماعی این پروسه به شدت کاهش یافته و مشتری ها می توانند در زمان کمتری با شما ارتباط بگیرند.

برای مثال اگر سوالی داشته باشند خیلی آزاد در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام می توانند کامنت بگذارید اما این پروسه در سایت کمی طولانی تر است زیرا نیاز است ادمین سایت حتما کانت ها را تایید کرده و اجازه انتشار دهد.

در بخش استوری حتما از Q&A (پرسش و پاسخ) کمک بگیرید و جواب ها را با سایر فالوور ها به اشتراک بگذارید، با این کار به سوالات احتمالی کاربران پاسخ می دهید.

همچنین با بررسی میزان بازدید و لایک ها کاملا متوجه می شوید که کاربر به چه موضوعی علاقه دارد و با تولید محتوا در آن زمینه نرخ تعمل را افزایش دهید.

6.افزایش درآمد زایی

در اکثر کسب کار ها یکی از هدف های مهم رسیدن به مرحله فروش است . با طراحی سایت و سئو کردن و انجام راهکار های دیجیتال مارکتینگ شما می توانید به فروش برسید ولی با شبکه های اجتماعی میتوانید فروش خود را چند برابر کنید.

با توجه به صحبت های گفته شده با شبکه های اجتماعی می توان به بالاترین نرخ تعامل با کاربر رسید اما ما میخواهیم با این نرخ تعامل بالا به فروش برسیم. در واقع شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک کانال فروش کنیم و مشتری ها را در قیف فروش حرکت دهیم.

شما با شبکه های اجتماعی می توانید مشتری های زیادی را جذب کنید و حاشیه سود دهی خود را بالا ببرید. پس به شبکه های اجتماعی خود به چشم یک ابزار فروش نگاه کنید.

7.افزایش وفاداری مشتریان

یکی از مراحل مهم در قیف فروش این است که مشتری در یک فاصله زمانی دوباره از شما خرید انجام دهد که به این مرحله ریتنشن مارکتینگ گفته میشود. ( اگر با این روش بازاریابی آشنایی ندارید حتما مقاله فوق جامع ریتنشن مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

اگر این خرید های چندباره مشتری ها از شما تکرار شود در واقع به مرحله وفاداری در قیف فروش رسیده اید. با بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید زمینه این وفاداری مشتریان را برای کاربران خود ایجاد کنید. کاربری که یک بار از شما خرید انجام داده است با دنبال کردن صفحات اجتماعی شما همیشه مشاهده گر پست ها و استوری های شماست و به محض نیاز به کالای جدید دوباره به شما سر میزند.

با تکرار شدن این چرخه مشتریان به شما وفادار میشوند.

8.جامعه هدف مجازی تشکیل دهید.

در هر کسب و کاری نیاز است جامعه هدف خود را بشناسید و به دسته بندی کردن جامعه هدف مطابق با ویژگی های آن ها بپردازید. ولی نکته حائز اهمیت این است که کاربران نیاز دارند تا با یک دیگر به گفت و گو بپردازند و تجربه های خرید خود را به اشتراک بگذارند. در سایت های شخصی امکان فراهم کردن چنین بستری نیازمند طراحی و برنامه نویسی است.

ولی خیلی راحت در شبکه های اجتماعی می توانید این جامعه هدف را در کنار یک دیگر قرار دهید و به تولید محتوا بپردازید. همچنین از جامعه هدف بخواهید تا در قسمت کامنت ها به اشتراک گذاری تجربه هایشان بپردازند.

9.آنالیز رقبا

یکی از مزیت های بسیار مفید شبکه های اجتماعی آنالیز رقبا است. میتوانید متوجه شوید که رقبا از چه محتوا هایی ، استراتژی های بازاریابی را در حال پیاده سازی هستند و شما از این ایده ها میتوانید ایده بگیرید و یک استراتژی کاربردی تر طراجی کنید. (توجه کنید که کپی نکنید زیرا با این کار اعتبار خود را از دست می دهید به علت اینکه امروزه مردم کاملا بر محتوا ها آشنا هستند و به سرعا محتوای کپی را تشخیص می دهند. انجام این کار از اعتبار برند شما می کاهد.)

10.عضویت در شبکه های اجتماعی رایگان است.

برای اینکه بخواهید سایت تهیه کنید و به رونق کسب و کارتان بپردازید نیاز است هزینه های اولیه مانند هاست، دامنه ، هزینه طراح سایت و….) را پرداخت کنید ولی برای راه اندازی شبکه های اجتماعی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست و تنها با یک اکانت ایمیل می توانید کسب و کار خود را راه بیندازید. برای اداره کردن سایت و گسترش دادن آن نیاز به دانش و اطلاعات کافی و کمی تجربه دارید ولی در شبکه های اجتماعی بدون نیاز به دانش قبلی می توانید به اداره کردن آن بپردازید.

11. استفاده از هشتگ ها

یکی از روش های موثر در شبکه های اجتماعی هشتگ گذاری است. فرض کنید شما یک پیج آموزشی دارید که در پست های زیادی به آموزش های مختلفی پرداختید. کاربر وقتی میخواهد آموزش X را بخواند باید تمامی پست ها را مشاهده کنید تا قسمت های مختلف آموزش X برسد ولی با هشتگ گذاری کاملا ساده کاربر وقتی روی هشتگ آموزش X کلیک کنید می تواند تمامی پست ها را در یک دسته بندی مشاهده کند.

آیا با بازایابی شبکه های اجتماعی میتوان کسب و کار را رونق داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله. کسب و کار شما هر موضوعی که داشته باشد میتواند با شبکه های اجتماعی مخاطبین منحصر بفرد خود را جذب کند. امروزه افراد ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذرانند، مطمئن باشید افرادی وجود دارند که ویژگی هایی همچون جامغه هدف شما را دارند ولی هنوز با کسب و کارتان آشنا نیستند که به وسیله شبکه های اجتماعی با شما ارتباط میگیرند و به جمعیت جامعه هدف شما افزوده میشود.

اگر کسب و کار افیلیت مارکتینگ دارید حتما از بازاریابی شبکه های اجتماعی در جهت فروش بیشتر استفاده کنید. اگر به سیستم همکاری در فروش آشنایی ندارید مقاله افیلیت مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

طراحی استراتژی بازایابی شبکه های اجتماعی

طراحی استراتژی بازایابی شبکه های اجتماعی

چگونه یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی طراحی کنیم؟

در ادامه مطلب میخواهیم نکات مهم برای طراحی بازاریابی شبکه های اجتماعی را با یک دیگر بررسی کنیم:

1.هدف گذاری کنید!!

یکی از تیتر های مشابه در هر کسب و کاری تعیین هدف است. همانطور که می دانیم کاربران همیشه هدف کسب و کار را دنبال خواهند کرد، یعنی کسب و کار با فراهم نمودن بستری باعث میشود کاربران در جهت اهداف آنها حرکت کنند.

اهداف در هر کسب و کاری متفاوت است. یک برند میخواهد به طور مطلق فقط به فروش برسد، دیگری تعامل با کاربر برایش در اولویت است و میخواهد کاربر خود را تا حد زیادی شناسایی کرده و به تولید محتوا بر طبق سلایقش بپردازد. در کسب و کار دیگر میخواهد فقط روی معرفی برند تمرکز کند تا مردم برند را بشناسند.

همانطور که مشاهده کردید اهداف کاملا متفاوت است و حتما باید هدف تعیین کنید. زیرا اگر هدف مشخص نداشته باشید علاوه بر اینکه بی نظمی در کسب و کارتان به وجود می آید کاربران نیز پی بی هدفی شما حرکت کرده و در شبکه های اجتماعی سردرگمی رخ می دهد.

سعی کنید هدف خود را به اهداف کوچک تقسیم کنید تا مرحله به مرحله بتوانید به اهداف خود نزدیک شوید و حتما در طول مسیر از خود مدام سوال چه انتظاری از کسب و کارم در شبکه های اجتماهی دارم را بپرسید.

2.جامعه هدف خود را شناسایی کنید.

شما باید جامعه هدف خود را وابسته به موضوعی که درباره ی آن فعالیت می کنید، از لحاظ بازه سنی، جنسیت، میزان تحصیلات، علاقه مندی ها و…. دسته بندی کنید و سپس در شبکه های اجتماعی به دنبال جذب این نوع از مخاطبین باشید.

در اکثر کسب و کار ها با وجود دنبال کننده های زیادی درمی یابیم که با وجود تعیین هدف به نتیجه دلخواه نمی رسند. پس از بررسی کسب و کار ها به این نتیجه میرسیم که مخاطبین اشتباهی را جذب کرده اند که با جامعه هدف فاصله دارند. در صورت رعایت نکردن همین نکته کوچک اما پر اهمیت کسب و کار به سمت شکست کشانده میشود.

برای مثال شما سرویس هایی را ارائه می دهید که فقط مربوط به شهر تهران است بنابراین جذب مخاطبینی در سایر استان ها ساکن هستند شاید تعداد دنبال کننده های شما را افزایش دهد ولی برای هدف کسب و کارتان موثر نخواهد بود.

در نیچ مارکتینگ شناسایی جامعه هدف از اهمیت بالایی برخوددار است و اگر کسب و کار گوشه ای دارید با شبکه های اجتماعی آن را رونق دهید.

3.تولید محتوا جذاب ایجاد کنید.

تولید محتوا آنقدر اهمیت دارد که در شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کارمان به آن نیاز داریم . باید بر اساس موضوع پیج و سلیقه جامعه هدف شروع به تولید محتوا کنیم.

سعی کنید در شبکه های اجتماعی بیشتر تولید محتوا ویدیویی داشته باشید.

برخلاف سایت، بارگزاری ویدیو در شبکه های اجتماعی نیاز به تهیه هاست قوی ندارد و به راحتی می توانید به بازاریابی ویدیویی بپردازید.

تولید محتوای طولانی متنی را کنار بگذارید زیرا کاربران علاقه ای به خواندن مطالب طولانی ندارند پس سعی کنید محتوای خود را خلاصه بیان کنید. حتما قلمی شیوا و جذاب داشته باشید تا کاربر به خواندن و وقت گذاشتن جذب شود.

4. انتشار محتواها را زمان بندی کنید.

سعی کنید در بازه زمانی های مشخص به انتشار محتوا ها بپردازید. حتی اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید اصلا نیازی نیست در همان هفته اول به انتشار تمامی محتوا ها بپردازید و در یک تایم مشخص پستی نداشته باشید.

تمام انرژی خود را در هفته اول صرف نکنید. اتفاقا پس از جذب مخاطب شما بیشتر نیاز دارید برای کاربران محتوا تولید کنید و برایشان انرژی بگذارید.

5. در تایم های طلایی محتوا منتشر کنید.

شما برای مخاطبین محتوا تولید می کنید و قصد دارید که مخاطبین محتوای شما را مشاهده کنند پس باید در تایمی محتوا را قرار دهید که بیشترین تعامل را با کاربران خود دارید.خوشبختانه اینستاگرام این گلدن تایم ها را در قسمت تنظیمات بر اساس فعالیت و بازدید کاربران نشان میدهد به راحتی می توانید با مراجعه به این قسمت تایم پست گذاری خود را مشخص کنید.

اگر در ابتدای راه هستید و هنوز گلدن تایم خود را به دست نیاورده اید بر اساس تجربه در کسب و کار های مختلف می توانید در ساعت 6 عصر تا 11 شب پست گذاری خود را شروع کنید.

6. برای بازاریابی شبکه های اجتماعی تعیین وظایف کنید!!

در وهله اول بهتر است برای این کار یک کارشناس شبکه اجتماعی یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام نمایید تا به خوبی به این شغل مسلط باشد. اما اگر در ابتدای کار بودجه کافی ندارید سعی کنبد یک تیم محدود 2 تا 3 نفره تشکیل دهید و به تقسیم وظایف بپردازید.

هرکس باید به یک وظیفه مشخص شده برای مثال پست گذاری، تولید محتوا، جذب مخاطب و… بپردازد و دائما سعی کند دانش خود را در این زمینه افزایش دهید تا به رشد کسب و کار کمک کند.

7.بودجه خود را مشخص کنید.

شما باید حتما به مشخص کردن بودجه و منابع مالی خود بپردازید. برای جذب مخاطب و ایجاد جامعه هدف باید حتما تبلیغات هدفمندی انجام دهید. در ابتدای کسب و کار اگر بودجه شما کم است می توانید تبلیغات خود را اولیوت بندی کنید و آن ها را هدفمند تر انجام دهید و به تولید محتوای کافی بپردازید.

8. به تحلیل رقبا بپردازید.

از آنجایی که جامعه هدف شما یا جامعه هدف رقبا 90 درصد برابر است قبل از شروع کسب و کار سعی کنید به تحلیل و آنالیز درمورد رقبا بپردازید.

محتواهایی که منتشر میکنند، نحوه پست گذاری، نحوه تعامل با مخاطب و…. همگی مواردی هستند که می توانید درباره آن تحقیق کنید، الگو برداری کنید، نقاط ضعف را برطرف کنید و در یک ورژن بهتر و کاربر پسند تر منتشر کنید.

شما باید یک ویژگی بهتر نسب به رقبا داشته باشید تا جامعه هدف ترغیب شود با شما تعامل بگیرد.

در ادامه با بخش آخر بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ همراه باشید.

معرفی شبکه های اجتماعی

معرفی شبکه های اجتماعی

بررسی تعدادی از شبکه های اجتماعی

پس از توضیح مفصل راج به بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ نوبت بر آن رسیده است تا به معرفی جزئی برخی از است شبکه های اجتماعی بپردازیم:

بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام

یکی از ابزار های قوی و پرقدرتی که وجود آن برای هر کسب و کاری ضروری است اینستاگرام نام دارد. به دلیل محبوبیت این ابزار در تمام دنیا علی الخصوص ایران کسب و کار های کوچک و بزرگی در بستر اینستاگرام رشد کرده اند و به حاشیه سود بالایی رسیده اند.

شما باید به طراحی پروفایل خود بپردازید، برند خود را بتوانید در بخش bio به طور مختصر شرح دهید، لینک سایت خود را قرار دهید و عکس پروفایل مناسب آپلود کنید.

تایم بندی محتوا گذاری خود را حتما رعایت کنید و از بخش تنظیمات اینستاگرام گلدن تایم خود را به دست آورید.

از بخش استوری غافل نشوید. در این بخش می توانید بیشترین تعامل را با کاربر بگیرید. سعی کنید به پرسش و پاسخ بپردازید، از کاربران خود نظر سنجی کنید و نتایج آن را با بقیه به اشتراک بگذارید. همچنین لینک محصولات و مختوا ها را می توانید در این قسمت قرار دهید.

کپشن های مناسب بنویسید. کم گوی و گزیده باشید!!! مطالب طولانی در کپشن قرار ندهید سعی کنید به طور خلاصه منظور خود را برسانید.

هشتگ اختصاصی برای خود طراحی کنید و بر اساس آن محتوا های خود را دسته بندی کنید تا کاربر به راحتی به مطالب دسترسی داشته باشد.

برای کسب و کار خود مسابقه های کوچک طراحی کنید و برای آن جوایز در نظر بگیرید تا بتوانید با کاربران به تعامل بالا برسید.

مهم ترین نکته این است که در پیاده سازی موارد بالا از هدف خود دور نشوید و همواره طبق هدف خود پیش بروید.

به بخش آموزش اینستاگرام برتر آموز مراجعه کرده تا توضیحات تکمیلی تری را مطالعه نمایید.

بازاریابی شبکه اجتماعی یوتیوب

یوتیوب نیز یکی از ابزار های مفید شبکه های اجتماعی است که بر پایه ویدیو مارکتینگ بنا شده است. اگر میخواهید در این کسب و کار فعالیت کنید حتما باید به تولید ویدیو های با کیفیت بپردازید. پیشنهاد می شوید اگر کسب و کار شما در زمینه بین الملل است و یا کاربرانی در خارج از کشور دارید حتما یوتیوب را در اولویت قرار دهید. از ابزار آپارات نمونه ایرانی این ابزار نیز می توانید استفاده کنید. اگر به آموزش یوتیوبری علاقه مندید برتر آموز برای شما آموزش مناسبی را در نظر گرفته است.

بازاریابی شبکه اجتماعی توییتر

توییتر یک ابزار شبکه های اجتماعی است که بیشتر در حوزه خبری و سیاسی فعالیت دارد. در این ابزار به جای معرفی دائم محصول میتوانید به توضیحات برند بپردازید و مخاطب جذب کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین یک ابزار بازاریابی شبکه اجتماعی ویژه متخصیص و کسب و کار های آموزشی است. اگر در زمینه آموزش فعالیت دارید از لینکدین غافل نشوید و ختما به تولید محتوا در این زمینه بپردازید. همچنین اگر جزو کسب و کار های B2B هستید این ابزار به شما پیشنهاد میشود.

اگر با بازاریابی B2B آشنایی ندارید مقاله بازاریابی B2B چیست؟ را مطالعه نمایید.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیح بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم و به پرسش بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ پاسخ دهیم.

تمامی روش ها، مزایا و استراتژی ها را شرح دادیم و با مطالعه کامل این مطالب می توانید زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را پایه گذاری کنید. اگر تا به الان از شبکه های اجتماعی غافل بودید حتما به آن ها رجوع کرده و در این ابزار ها فعالیت نمایید.

اگر به ابزار های بیشتری برای کسب و کار خود نیاز دارید حتما مقاله بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید و بخش آموزش دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید.

اگر در این زمینه تجربه ای دارید در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *