هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش افیلیت مارکتینگ

آموزش افیلیت مارکتینگ | (همکاری در فروش چیست؟)

1400/08/27

کسب درآمد از روش های بازاریابی یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین نکته های هر کسب و کاری است. شما هر نوع کسب و کاری داشته باشید نیاز دارید تا از آن به درآمد برسید. رسیدن به این درآمد روش هایی دارد ، می توانید تبلیغات گسترده انجام دهید تا از شما محصول و کالا خریداریی کنند یا لینکی از محصولات در اختیار کاربران خود قرار دهید تا کاربران به فروش و بازاریابی برای شما بپردازند و از هر فروش درصد و پورسانت برایشان در نظر بگیرید، امروز قصد داریم به بررسی این روش از بازاریابی بپردازیم که در میان کسب و کار ها و فروشگاه های اینترنتی به سرعت جا افتاده و کاملا روشی نو و جدید است . پس با آموزش افیلیت مارکتینگ با برتر آموز همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید :

  • افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟
  • چگونه افیلیت مارکتینگ طراحی کنیم؟
  • مزایای افیلیت مارکتینگ چیست؟
  • چگونه افیلیت مارکتینگ موفقی داشته باشیم؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

در ابتدا با مثالی ساده به توضیح آموزش افیلیت مارکتینگ می پردازیم و این روش بازاریابی را از دو جهت بررسی خواهیم کرد.

برای مثال شما یک فروشگاه بزرگ کالاهای دیجیتال دارید که با تبلیغات و انواع روش های بازارایابی توانسته اید برای خود جامعه هدف تشکیل دهید. برای اینکه بتواتید هم فروش بیشتری داشته باشید و هم جامعه هدف خود را به چالش بکشید میتوانید سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را پیاده سازی کنید.

به این صورت که برای هر کاربر یک لینک اختصاصی در نظر میگیرد و در اختیارشان قرار میدهید. این کاربران میتوانند با تبلیغ در شبکه های اجتماعی با تبلیغ در سایت های شخصی خودشان به معرفی محصولات سایت شما بپردازند هر زمانی که بخواهند فروشی را انجام دهند از طریق لینک اختصاصی که در اختیار دارند به سمت سایت شما هدایت می شوند و خرید را نهایی میکنند. شما بر اساس تعرفه ای که طراحی کرده اید برای کاربر درصد یا پورسانتی در نظر میگیرید.

در حقیقت با طراحی این سیستم هم به فروش میرسید هم تعداد مشتری های شما زیاد میشود و از همه مهمتر بیشترین ارتباط را با مشتری خود میگیرید. شما در واقع با این کار به نوعی یک گیمیفیکیشن طراحی کرده اید. اگر با طراحی این روش بازاریابی آشنایی ندارید پیشنهاد میشود حتما مقاله گیمیفیکیشن چیست؟ را مطالعه نمایید.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

از طرفی دیگر سیستم همکاری در فروش را از جانب کاربر میتوان بررسی کرد :

شما یک فروشگاه آنلاین و یا یک شبکه اجتماعی دارید که هنوز به فروش نرسیده اید ( این عدم رسیدن به فروش میتواند شامل نداشتن بودجه کافی، بازاریابی های نامناسب و…. )باشد. شما یک لینک اختصاصی از فروشگاه های بزرگتر می گیرید شروع به جذب مشتری می کنید و با هر خرید مشتری یک سود دریافت می کنید.

نقشه راه افیلیت مارکتینگ از دید کاربر :

ثبت نام در سیستم همکاری در فروش فروشگاه X——-> دریافت لینک اختصاصی از فروشگاه X———> بازدید کننده های شما بر روی لینک کلیک کنند——> لینک آن ها را به سمت سایت فروشگاه X هدایت کند و خرید انجام دهند.——-> تبریک!! کمیسیون خود را از فروشگاه دریافت کنید.

نقشه راه افیلیت مارکتینگ از دید کارفرما :

طراحی یک لندینگ پیج مناسب برای افیلیت——-> اختصاص دادن یک لینک شخصی برای هر کاریر———> لینک درست کار کند و به سمت سایت شما هدایت شود.——-> پس از خرید موفق کاربر کمیسیون برای او در حساب کاربری اش لحاظ کنید.

چگونه افیلیت مارکتینگ طراحی کنیم؟

شما برای طراحی افیلیت مارکتینگ ابتدا نیاز دارید یک سایت شخصی داشته باشید. میتوانید از طریق سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای خود سایت طراحی کنید.( اگر با وردپرس آشنایی ندارید آموزش وردپرس برتر آموز را از دست ندهید.) سایت خود را در بستر گوگل توسط هاست فعال کنید.

سپس با مراجعه به سایت فروشگاه مورد نظر برای خود لینک اختصاصی خرید بگیرید. ( توجه کنید که قبل از دریافت لینک باید محصولاتی که میخواهید به فروش برسانید را بررسی کنید.) بهتر است شما شناخت کاملی از این محصولات داشته باشید تا بتوانید اطلاعات دقیقی به کاربر خود بدهید.

به مواردی همچون ارسال رایگان، گارانتی پس از فروش ، پرداخت درب منزل و… دقت کنید تمامی این موارد مزیت حساب می شود و روی فروش شما تاثیر میگذارد.

اگر در آن فروشگاه محصولات دیگری توسط سیستم افیلیت مارکتینگ به فروش میرسد میتوانید به شناسایی این فروشنده ها پرداخته و از نحوه فروش و تبلیغات آنها ایده بگیرید.

با ادامه آموزش افیلیت مارکتینگ همراه باشید.

طراحی افیلیت مارکتینگ

مزایای افیلیت مارکتینگ چیست؟

سیستم افیلیت مارکتینگ هم برای کاربر هم برای کارفرما مزایا دارد در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم :

به آسونی آب خوردن به درآمد برسید.!

در این سیستم میتوانید به راحتی و بدون نیاز به سرمایه اولیه برای خود درآمد زایی کنید. تامین کالا ، ارسال کالا، مرجوعی کالا، خدمات پس از فروش کالا همگی به عهده فروشنده است و شما تنها با یک شیوه بازاریابی جذاب درآمد زایی کنید. بر اساس آمار و ارقام شما میتوانید تا ماهانه میلیونی درآمد داشته باشید.

افیلیت بدون محدودیت مکانی!!

در سیستم افیلیت مارکتینگ نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که موقعیت مکانی شما اصلا مطرح نیست. شما میتوانید در شهر تهران حضور داشته باشید و فروشگاهی که سیستم همکاری در فروش دارد در شهر تبریز باشد و به آسانی با یکدیگر همکاری کنید. اگر شما بخواهید در حوزه های دیگر مشغول به فعالیت شوید نیاز است که از نظر موقعیت جغرافیایی با کارفرما خود تطابق داشته باشید.

فقط در نظر داشته باشید اگر با فروشگاه فاصله داشتید، فروشگاهی که سیستم همکاری در فروش ارائه میدهد باید ارسال به سرتاسر کشور داشته باشد.

کارفرمای خود باشید!

شما با اجرای افیلیت مارکتینگ خیلی راحت میتوانید به درآمد برسید بی آنکه کارفرما داشته باشید. در واقع شما خود کارفرمای خود هستید و به راحتی و بدون دغدغه به درآمد زایی برسید.

سرمایه نیاز ندارد.

شما برای افیلیت نیاز به سرمایه اولیه ندارید و تنها کافیست یک سیستم برای سایت خود داشته باشید و این مزیت مهمی است.

هزینه کارمند و دفتر ندارید.

شما میتوانید بدون اینکه هزینه های جانبی کارمند . اجاره دفتر داشته باشید به درآمد برسید و حاشیه سود خود را بالا ببرید.

در خواب هم پول در بیاورید.!

با اجرای سیستم افیلیت مارکتینگ میتوانید حتی وقتی خواب هستید به درآمد برسید. نیازی نیست 24 ساعته روز حواستان به فروش محصولات باشد، با اجرای قوانین درست اولیه در 24 ساعت روز به درآمد برسید.

یکی از جملاتی که آقای وارون بافت ثروتمندترین فرد دنیا در سال 2008 و سومین فرد ثروتمند در سال 2018 میگوید این است که اگر یاد نگیرید زمانی که خوابیده اید پول در بیاورید باید تا آخر عمر خود کار کنید .

همین جمله مصداق کامل بازاریابی افیلیت مارکتینگ است.

با ادامه آموزش افیلیت مارکتینگ همراه باشید.

مزایا افیلیت مارکتینگ

چگونه افیلیت مارکتینگ موفقی داشته باشیم؟

در این قسمت تلاش کردیم به آموزش افیلیت مارکتینگ به طور اصولی بپردازیم. شما برای اینکه در حوزه موفق شوید باید ایده و خلاقیت های نابی داشته باشید تا از رقبا خود پیشی بگیرید و به فروش بیشتر برسید.

تولید محتوا فراموش نشود.

اولین و مهم ترین نکته در هر کسب و کاری تولید محتوا برای محصولات است شما با تولید محتوا میتوانید با مشتریان خود ارتباط بگیرید مرحله اول قیف فروش یعنی آگاهی از برند را اصولی انجام دهید، مشتری های بالقوه بدست آورید سپس با دیگر روش های بازاریابی این مشتری ها را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

تولید محتوا شما هم میتواند به صورت متنی باشد و هم تولید محتوای بازاریابی ویدیویی باشد. شما باید بررسی کنید که با کدام نوع از تولید محتوا می توانید با مشتری ارتباط بگیرید قدم اول محتوا ، تولید محتوا با کیفیت و یونیک است.

محتوا کپی نکنید. کاربران علاقه ای ندارند یک محتوای واحد را در ده تا سایت بخوانند. کپی بودن محتوا باعث افزایش نرخ پرش میشود.

با شرکت های معتبر همکاری کنید.

سعی کنید پس از تحقیق و جست و جو یک شرکت معتبر را برای افیلیت مارکتینگ انتخاب نمایید. شما وقتی برای یک شرکت زمان میگذارید و تبلیغات انجام میدهید کاربران انتطار دارند سرویس خوب ارائه بگیرند.

اگر تجربه ناخوشایندی از خرید داشته باشند دیگر به سایت شما اعتماد نخواهند کرد و شما کاربران خود که برای جذبشان زحمت کشیده اید را از دست می دهید.

افیلیت به خلاقیت شما نیاز دارد.

شما برای جذب مشتری باید خلاق باشید. از شیوه های جدید تبلیغات و ابزار های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را میتوانید در مقاله ای از برتر آموز مطالعه نمایید. مشتری توسط خلاقیت شما جذب میشود و به خرید ترغیب می شود. سعی کنید از احساسات مشتری برای خرید استفاده نمایید . تجربه نشان میدهد بیشتر ثبت سفارش هایی که مردم انجام می دهند از طریق احساس است .

در مورد محصول اطلاعات کافی داشته باشید.

شما باید به خوبی محصول را بشناسید و به نقد و بررسی درباره ی آن بپردازید. اگر شما محصول را بشناسید می توانید آن را به خوبی برای مشتری توضیح دهید و مشتری را قانع کنید تا از شما خرید انجام دهد. برای محصولات خود نقد و بررسی دقیق قرار دهید.

روی چند محصول خاص تمرکز نمایید.

در ابتدای کسب و کارتان نیاز نیست تنوع اساسی برای محصولات خود ایجاد کنید. اصل نیچ مارکتینگ (بازاریابی گوشه ای) را در کسب و کار خود اولویت قرار دهید. اگر با نیچ مارکتینگ آشنایی ندارید حتما مقاله نیچ مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید تا بر روی این موضوع کاملا واقف شوید. تمرکز روی چند محصول خاص کیفیت شما را بالا میرود و باعث میشود با دید بهتری به تولید محتوا بپردازید و در نهایت شما به مرجع این محصول تبدیل می شوید.

به کاربران صادق باشید.

نیاز نیست برای فروش محصولات کاربر را گول بزنید. با مشتری خود صادق باشید. نکات ضعف محصول خود را با صداقت به کاربر توضیح دهید و او را در جریان این نقاط ضعف بگذارید.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیخ افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.اگر به دیجیتال مارکتینگ علاثه مند هستید حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ را دنبال نمایید.

اگر به دنبال شغل دوم برای کسب درآمد هستید با اکنون شغلی ندارید سعی کنید برای خود یک برنامه ریزی همکاری با شرکت های دارای سیستم همکاری در فروش داشته باشید. اگر صاحب کسب و کار هستید برای فروش و تبلیغ بیشتر میتوانید از این سیستم استفاده کنید. در حال حاضر دیچی کالا سیستم قوی افیلیت مارکتینگ ایجاد کرده است.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *