هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش تست زنی در رشته تجربی

تكنيك تست زنی تجربی + آموزش کاملا رایگان 😍😍

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/07/08

تست زنی در رشته تجربی يكی از لازمه هایی بوده كه موفقيت در كنكور سراسری را برای شما به ارمغان می آورد؛ در اين مقاله به صورت كامل تكنيك های ناب و آسان برای تست زنی در رشته تجربی را برای‌ شما ذكر كرده ايم.

تكنيك تست زنی تجربی يكی از مواردی مهمی بوده كه شما به‌عنوان دانش آموز بايد آن‌ها را فرا بگيريد؛ از طرفی توجه داشته باشيد كه تست زنی علاوه بر آموزش‌های خاص خود قطعاً باتجربه‌های‌ خاص و منحصر به فردی همراه بوده كه می‌تواند شما را به بالاترين نقطه تست زنی برساند؛ البته كه با داشتن يك راهنمای‌ مناسب در مسير تحصيلی خود و البته در سالی كه كنكور را در پيش داريد می‌تواند به شما كمك كند؛ اما سوالاتی شبيه به آن كه چرا بايد تست زنی تمرين كنيم و البته چرا بايد درصدهای خوبی‌ در آزمون‌های آزمايشی به دست آوريم؟ در ادامه برای‌ شما صفر تا صد اين موضوعات شرح داده خواهد شد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه تکنیک‌های تست زنی تجربی را برای شما شرح داده و البته صفر تا صد‌ آن‌ها را هم برای شما به‌صورت مختصر آموزش دهيم؛ بهتر است همراه ما باشيد.

اهميت تست زنی يكی‌ از موضوعاتی است كه ابتدا شما بايد از آن باخبر شويد؛ همان‌طور كه خود شما می‌دانید سؤالات كنكور سراسری به‌صورت چهار گزينه ایی و تستی خواهد بود و البته كه شما برای آن كه بتوانيد به انواع و اقسام سؤالات پاسخ دهيد قطعاً كه بايد از تکنیک‌های عالی بهره‌مند و برخوردار باشيد؛ نكته ایی كه جالب و حائز اهميت دانش آموزان خواهد بود آن است كه فكر می‌کنند اگر به‌تمامی مطالب و نكات کتب‌های درسی مسلط شوند قطعاً ديگر قادر به پاسخ دادن سؤالات خواهند بود در صورتی كه اصلاً اين گونه نيست. شما برای آن كه بتوانيد به سؤالات پاسخ دهيد بايد تجربه ایی داشته باشيد به اين دليل كه برای شما در كنكور گزینه‌های شبيه به هم را وارد خواهند كرد و اگر شما پيش زمین‌هایی نداشته باشيد قطعاً كه نتيجه خوبی دريافت نخواهيد كرد.

 

آموزش مناسب و تأثیر آن در تكنيك تست زنی تجربی :

هميشه آموزش‌های عالی و البته خيلی خوب توانسته است كه دانش آموزان را در مسير درستی و پيشرفت مناسبی قرار دهد و البته در اين مسير شما بايد راهنمای مناسب و البته دبير و… داشته باشيد و دغدغه‌ی‌ اين موضوع هم در اين نقطه خواهد بود؛ شما به‌عنوان دانش آموزان و پيدا كردن دبير مناسب برای هر درس و… بايد زمان زيادی را صرف كنيد تا با آموزش‌های عالی آشنا شويد ولی ما برای شما دانش آموزان ايرانی دوره‌های آموزش صفر تا صد هر كتاب را ارائه داده‌ایم و تنها كاری كه شما بايد انجام دهيد آن است كه به بخش دوره‌های آموزشی ما مراجعه كنيد.

آموزش زيست شناسی يكی از آموزش‌های عالی و بلند مرتبه در سايت برتر آموز است كه توسط دبيری بسيار سر شناس تهيه و برای شما دانش آموزان قرار داده شده؛ شما می‌توانید به‌عنوان يك دانش آموز اين دوره را تهيه كرده و البته كه نتیجه‌های عالی را كسب كنيد.

 

تكنيك افزايش مطالعه را ابتدا فرا بگيريد:

يكی از مواردی كه به شما در سال تحصيلی كمك می‌کند و البته كه كار شما را هم آسان می‌كند؛ استفاده از تكنيك افزايش مطالعه در كنار تكنيك تست زنی تجربی است. توجه داشته باشيد كه افزايش مطالعه در سال كنكور بسيار مهم بوده و البته كه تمامی دانش آموزان بايد از اين تکنیک‌ها استفاده كنند؛ برای آن كه شما به 8 الی 12 ساعت در روز بتوانيد مطالعه داشته باشيد قطعاً بايد از آموزش‌های مناسب و روش‌های عالی استفاده كنيد؛ در صورتی كه شما از اين موارد بهره‌مند نباشيد قطعاً كه ديگر نمی‌توانید ساعت مطالعه داشته باشيد؛ اما چاره چيست؟ چكار بايد كرد؟ شما بايد از روش افزايش ساعت مطالعه برای كنكور استفاده كنيد و قطعاً شكی‌ نداشته باشيد كه در اين زمينه موفق خواهيد شد.

چگونه به راحتی تست بزنيم؟

 

تكنيك تست زنی تجربی به‌صورت صفر تا صد:

تا به اينجای مقاله با بسياری از موارد مهم آشنا شده‌اید و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ تكنيك تست زنی تجربی برويم؛ البته كه در هر بخش نكات مهم و پيشنهادات مهمی را شرح خواهيم داد و بهتر است در راستای كار خودتان از آن استفاده كنيد؛ اين تكنيك تست زنی تجربی عبارت‌اند از:

  • مطالعه مناسب و استاندارد: هميشه يكی از مواردی كه مهم بوده و البته كه به آن خيلی بايد توجه كرد قطعاً كه مطالعه مناسب و البته استاندارد خواهد بود؛ به‌عنوان مثال تكنيك تست زنی تجربی قطعاً بايد بامطالعه درست همراه باشد ولی مطالعه درست دقیقه چيست؟ چگونه خواهد بود؟ تا به حال برای تمامی دانش آموزان پيش آمده است كه مطالعه عالی داشته باشند ولی بعد از چند ساعت و يا يك روز مطالب را فروش كنند و اين مورد از تأثیرات مطالعه درست نخواهد بود؛ شما برای اينكه بتوانيد مطالعه درست داشته باشيد در اولين قدم خود ابتدا بايد مطالب كتاب را به‌صورت روزنامه وار مطالعه كرده و بعد از آن به‌صورت عمقی آن را بخوانيد و نكات مهم را استخراج كنيد؛ اما نكته ایی كه برای دانش آموزان حائز اهميت خواهد بود استفاده از نمونه سؤالات است؛ زمانی مطالعه شما درست و عالی خواهد بود كه شما برای سنجيدن خود از نمونه سؤالات عالی استفاده كنيد و علاوه بر آن گزينه ایی مناسبی برای سنجيدن خودتان هم خواهد بود.

 

  • هايلات كردن قیدها: يكی ديگر از موضوعات و روش‌هایی كه حائز اهميت افراد است؛ آن خواهد بود كه زير كلمات قید هميشه هايلايت بكشند و از طرفی به مطالعه دائم آن‌ها بپردازند و اما قيد چيست؟ كلماتی همچون( همه، برخی و…) از جمله كلمات مهمی هستند كه افراد بايد به آن‌ها توجه خاصی را ارائه دهند و اين موضوع سبب می‌شود كه شما تسلط بيشتری روی اين موضوعات داشته باشيد. اما دليل مهم واقع شدن اين بخش چيست؟ در كنكور و البته سؤالاتی كه دبيران و در امتحانات نهایی مطرح می‌شود از اين موضوع استفاده كرده و سؤالاتی زيادی را طرح خواهند كرد؛ شما به‌عنوان يك دانش آموز با توجه كردن به اين نكات می‌توانید درصدهای عالی را دريافت كنيد در دروس مربوطه.

 

  • دسته بندی كردن سؤالات: آيا به دسته بندی كردن سؤالات در امتحانات استفاده کرده‌اید؟ آيا بازخورد داشته‌اید؟ قطعاً افراد كمی از اين روش استفاده می‌کنند و آن دسته از افراد هم كه استفاده می‌کنند بازخورد عالی داشته‌اند و هميشه نكات مهمی را هم به دست آورده‌اند؛ اما دسته بندی چيست؟ اگر به زبان ساده بخواهيم عنوان كنيم سؤالات به سه دسته آسان و متوسط و سخت هستند؛ شما موقعی كه تست می‌زنید می‌توانید با خواندن صورت سؤال متوجه آسان بودن و يا سخت بودن آن شويد؛ اگر سؤال آسان بود حروف آ را در كنار سؤال يادداشت كنيد و سريع به آن پاسخ دهيد و اگر سخت بود حروف س را در كنار سؤال جای گذاری كنيد. سؤال اصلی آن است كه اين گونه از دسته بندی‌ها چه كمكی به ما خواهد كرد؟ با اين روش در تكنيك تست زنی تجربی می‌توانید به‌راحتی سؤالات آسان و سؤالاتی كه پاسخ داده‌اید را شناسی كنيد و البته كه نتيجه ایی مثبت هم حاصل خواهد شد.( سؤالاتی كه پاسخی برای آن نداريد در كنار سؤال يادداشت كنيد كه نمی‌دانید و اصلاً به سراغ آن سؤالات و سؤالاتی كه زياد سخت هستند نرويد به اين دليل كه می‌تواند وقت زيادی از شما دريافت كرده و يا اينكه سبب شود كه گزينه نادرست را انتخاب كنيد و نمره منفی برای شما لحاظ شود)

 

  • استفاده از گزینه‌های موجود: مهم‌ترین بخش‌های تكنيك تست زنی تجربی استفاده از گزینه‌ها به‌صورت درست خواهد بود ولی چگونه؟ چطور می‌توان از گزینه‌ها استفاده كرد؟ توجه داشته باشيد در دروسی كه همانند زيست شناسی بخش‌های خواندنی و نكات تصويری و متنی زياد دارند استفاده كردن از گزینه‌ها همیشه می‌تواند در به ياد آوردن پاسخ به شما كمك كند. برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی را عنوان كنيم، اگر سؤالی طرح شد كه جای خالی داشت و شما بايد آن را از داخل گزینه‌ها انتخاب می‌کردید بهترين روش آن است كه ابتدا جای خالی را با عبارتی كه در ذهن خود داريد ابتدا حدس بزنيد( بدون نگاه كردن به گزینه‌ها) اگر پاسخ درست و يا نزديك بود بهتر است گزينه را انتخاب كنيد.( توجه داشته باشيد كه اگر پاسخ شما نزديك بود بهتر است كه سؤال را بهتر خوانده و بهتر است كه گزینه‌های بعدی هم مورد بررسی قرار دهيد)

ترفند های تست زنی در رشته تجربی

  • سؤالات طولانی هميشه پاسخی آسان خواهند داشت: شايد برای شما دانش آموزان كنكوری اين موضوع پيش آمده باشد كه با سؤالات بسيار طولانی رو به رو باشيد و برخی از دانش آموزان با مواجه شدن صورت سؤالی كه بسيار طولانی‌ است اصلاً آن را نمی‌خوانند و به سراغ سؤالات ديگر خواهند رفت و اما اين كار صحيح است؟ قطعاً كه خير، توجه داشته باشيد كه هميشه طراحان سؤال برای ترساندن شما دانش آموزان سؤالات طولانی‌ طرح خواهند كرد، شما برای اينكه بتوانيد به اين گونه از سؤالات پاسخ دهيد بهترين كار آن است كه سؤال را مجدد خوانده و گزینه‌ها را مشاهده كنيد. از صورت سؤال می‌توانید بسياری نكته و حتی پاسخ هم دريافت كنيد و با تطبيق دادن آن‌ها با گزینه‌ها به‌راحتی پاسخ سؤال برای شما نمايان خواهد شد.

 

  • تمرين كنيد: برای اينكه خودتان را بيازماييد بهترين گزينه تمرين كردن خواهد بود؛ اما چگونه بايد تست پيدا كنيم؟ می‌توانید کتاب‌های تستی همراه با پاسخ تشريحی را خريداری كنيد و يا از طرفی با سرچ كردن PDF دريافت كنيد كه هر دو گزينه عالی خواهند بود؛ اما توجه داشته باشيد هدف شما از تمرين كردن آن خواهد بود كه از گزینه‌ها و پاسخ‌های خود نكاتی استخراج كنيد و اين نكات هستند كه به شما و عالی‌تر شدن شما كمك خواهند كرد. تست زمان دار را هیچ‌گاه فراموش نكنيد؛ زمانی‌ كه شما تست خواهيد زد بايد بازمان دقيقی محاسبه شود و ابتدای شروع تمرین‌های شما هميشه زمان زيادی را برای تست‌ها صرف خواهيد كرد ولی پس از تمرين و گذشت چند وقت اين موضوع به‌خوبی بهبود خواهد يافت و هيچ جای نگرانی نخواهيد داشت.

 

  • آزمون‌های آزمايشی را فراموش نكنيد: جايگاه اصلی برای سنجيدن خودتان آزمون‌های آزمايشی است؛ اما توجه داشته باشيد كه ملاك اصلی شما آزمون كنكور خواهد بود. شما پس از تمرين کردن‌های مكرر می‌توانید در آزمون‌های سراسری كشور كه به‌صورت آزمايشی هستند شركت كرده و نتايج خودتان را ملاحظه و با توجه به نتايجی كه حاصل شده می‌توانید دريافت كنيد كه ايا پيشرفت داشته‌اید يا خير؛ البته كه اگر شما پيشرفتی نداشتيد بهتر است كه برنامه‌ی خودتان را تغيير دهيد.( تغيير دادن برنامه شامل ساعات مطالعه و نوع انتخاب دروس و انتخاب کتاب‌های كمك درسی خواهد بود؛ به‌عنوان مثال ممكنم است كه شما در برنامه‌ی خود نياز داشته باشيد كه تعداد ساعات مطالعات را افزايش دهيد و اين موضوع به نفع شما خواهد بود)

چگونه يك برنامه‌ی عالی برای خود تنظيم كنيم؟

اساسی‌ترین نياز دانش آموزان در سال تحصيلی پيش رو آن است كه هميشه يك برنامه عالی برای خودشان داشته باشند و البته جای تعجبی هم نخواهد بود؛ اين برنامه‌ها هستند كه به شما كمك می‌کنند در مسير درستی قرار بگيريد و البته هميشه در حال پيشرفت باشيد.

نوشتن و يا تنظيم كردن برنامه هميشه مهم بوده و شما بايد به آن توجه كنيد؛ ابتدایی‌ترین نكته در رابطه با تنظيم كردن برنامه آن است كه شما با توجه به بازخورد و ميزان مطالعه ایی كه توانايی داريد شروع كنيد؛ اگر شما مبتدی هستيد بهتر است از روزی 3 الی 4 ساعت شروع به مطالعه كنيد و ميزان آن را افزايش دهيد.

برنامه‌ی شما بايد به گونه ایی تنظيم شود كه زمان زيادی برای تست زنی‌ و البته برای کتاب‌های كمك درسی اختصاص داده شود و اين مورد از لزومات تكنيك تست زنی تجربی خواهد بود.( برای داشتن يك برنامه عالی بهتر است مقاله روش برنامه ريزی درسی  را مطالعه كنيد به‌صورت كامل)

 

 در آزمون آزمایشی شرکت کنید و تحلیل آزمون بلد باشید:

تکنیک تست زنی تجربی به‌تنهایی به کتاب تست و… خلاصه نمی‌شود و شما باید دید دامنه گسترده ایی به موضوعات و تست زنی داشته باشید؛ برای درک بهتر شما از این بخش در ادامه به‌صورت مثال گونه شرح خواهیم داد.( اگر علاقه‌مند بودید می‌توانید بامطالعه مقاله چگونه درست تست بزنیم به‌راحتی اطلاعات خوبی به دست آورید)

فرض کنید که شما برای درس ریاضی فلان کتاب را تهیه کرده‌اید و حل تست‌های آن را هم به اتمام رسانده‌اید؛ در این بین شما باید دوباره کتاب تست را مرور و مطالعه  کنید؟ قطعاً که خیر، شما با این کار خودتان را از رقیبان عقب‌تر می‌اندازید بهترین کار آن است که شما یا کتاب تست جدیدی تهیه کنید یا در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید؛ ما به شما میگویم که هر دو  را انجام دهید. کتاب تست جدید و برخورد جدید شما سبب افزایش دامنه دید شما به یک موضوع و مبحث می‌شود.

از طرفی شما به‌عنوان دانش آموز کنکوری باید خودتان را با برخی از افراد بسنجید و البته که برای این موضوع بهتر است که در آزمون‌های آزمایشی با جامعه آماری بالا نیز شرکت کنید که بسیار به نفع شما خواهد بود.

از نان شب واجب‌تر تحلیل آزمون آزمایشی  نیز می‌باشد؛ شما علاوه بر آن که در آزمون‌ها شرکت کرده‌اید آیا به‌تمامی سؤالات پاسخ صحیح داده‌اید؟ قطعاً که خیر؛ ممکن است که سؤالات اشتباهی هم پاسخ داده باشید و یا اصلاً آن که شما به برخی از سؤالات پاسخ نداده باشید.

امر مهم آن است که بروید سؤالات را بررسی و نکات را استخراج کنید و دریابید که چرا شما فلان مبحث را اصلاً پاسخ نداده‌اید یا به‌اشتباه پاسخ داده‌اید.

 

از آموزش‌های مخصوص استفاده کنید:

دانش اموزان همیشه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ افراد که به‌تنهایی مطالعه می‌کنند و افرادی که با دبیر و استاد پیش می‌روند. قطعاً که دسته دوم موفق‌تر هستند چون مسیر هموارتری خواهند داشت. تکنیک تست زنی امری تجربی است که توسط آموزش‌ها می‌تواند به شما انتقال یابد.

همانند سایت ما که آموزش‌ها متنوع دروس کنکور را برای شما ارائه داده‌ایم قطعاً که می‌توانید با شیوه تکنیک تست زنی آشنا شوید و اما مهم‌ترین از هر چیزی شما می‌توانید میزان ساعت مطالعه خودتان را با روش‌ افزایش ساعت مطالعه برای کنکور  نیز افزایش دهید.

حال قدم بعدی پس از تکنیک تست زنی چیست؟ شما باید افزایش مهارت تست زنی  نیز داشته باشید؛ ولی چگونه؟ قطعاً با انتخاب کتاب‌های جدید و البته تنوع تست‌های جدید می‌توانید از پس این موضوع به‌خوبی بر بیایید.

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز به‌صورت كامل نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ انتهای مطلب بهتر است چندين نكته مهم در رابطه با تكنيك تست زنی تجربی ذكر شود.

هايلات كردن به هنگام تست زدن هميشه مهم بوده و البته كه دانش آموزان هميشه بايد به آن توجه كنند در كنار اين موضوع بهتر است توجه داشته باشيد كه هايلات كردن قیدها هميشه به شما در تست زنی كمك خواهد كرد.

اگر شما دانش آموزی هستيد كه تازه تست زنی را شروع کرده‌اید بهتر است كه در آينده ایی نزديك تست‌های زمان دار بزنيد به اين صورت كه 30 تست در 30 دقيقه به آن پاسخ دهيد و البته هميشه در حال تمرين كردن اين موضوع باشيد كه به شما بسيار كمك خواهد كرد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *