هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تكنيك مديريت زمان كنكور + برترآموز

تكنيك مديريت زمان كنكور + صفر تا صد آمده شدن برای كنكور

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/05/22

تكنيك مديريت زمان كنكور به دو دسته تقسيم می‌شود؛ اولين نوع آن است كه شما از اين مورد برای قبل از كنكور  استفاده كنيد و البته به‌نوعی مديريت زمان خودتان را برای كنكور تنظيم كنيد و به‌تمامی دروس و تست‌ها و… برسيد و البته نوع دوم آن است كه شما در حال آزمون دادن هستيد؛ به عبارتی موقعی كه شما سر جلسه كنكور سراسری هستيد برای مديريت زمان خودتان بايد از اين مورد به‌خوبی استفاده كنيد و البته روش‌های بسيار زيادی برای اين مورد هم وجود دارد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد تكنيك مديريت زمان كنكور را برای شما شرح داده و البته سؤالات مهم آن و نكاتی و پیشنهادانی كه بايد از آن‌ها درس بگيريد را برای شما ذكر كنيم.

حين زمانی كه شما در جلسه هستيد و به سؤال‌ها پاسخ می‌دهید مهترين موضوع مديريت زمان شما خواهد بود و اينكه شما زمان كافی برای رسيدن به هر يك از سؤالات را داشته باشيد و البته وقت زيادی را برای يك بخش نگذاريد ولی چرا انقدر به اين موضوع تأکید می‌شود؟ توجه داشته باشيد اگر شما به اين موضوعات توجهی نداشته باشيد ممكن است وقت زيادی را برای يك بخش از دروس اختصاصی صرف كنيد و ممكن است وقت شما به ديگر دروس‌ها نرسد و البته كه شما از درصد و امتياز دروس‌های ديگر باز خواهيد ماند با توجه به اين دلايل بايد از تكنيك مديريت زمان كنكور استفاده كنيد؛ توجه داشته باشيد كه به همراه داشتن ساعت در سر جلسه كنكور برای اين گونه از مواقع‌ها تأکید شده تا شما از زمانی كه صرف می‌کنید اطلاع كامل داشته باشيد.

انتخاب آموزش درست و مؤثر بودن آن:

دروسی همانند زيست شناسی بايد با انتخاب آموزش زيست شناسی مناسب انتخاب شود و البته كه اگر آموزش مناسب واقع نشود شما پيشرفت نخواهيد داشت و بلكه پسرفت هم خواهيد كرد؛ پيشنهاد ما به شما آن است كه از آموزش با مناسب استاندارد استفاده كنيد.

تند خوانی آموزش مؤثر خواهد بود:

سايت برتر آموز آموزش تند خوانی را برای شما دانش آموزان آماده كرده است؛ با تند خوانی شما می‌توانید به مباحث سخت سريع مسلط شده و آن‌ها را فرا بگيريد؛ توجه داشته باشيد كه تند خوانی سايت ما توسط اساتيد برتر اين حوزه آموزش داده شده و درصد پيشرفت شما در اين دوره صد در صد می‌باشد.

تكنيك مديريت زمان كنكور

نداشتن برنامه برای تكنيك مديريت زمان كنكور چه عواقبی خواهد داشت؟ آيا نتيجه مثبت حاصل می‌شود؟

قطعاً خير، اگر شما می‌خواهيد رتبه‌ی عالی در كنكور برای خود ثبت كنيد قطعاً بايد از برنامه ایی بسيار دقيق بهره‌مند باشيد ولی چرا؟ توجه داشته باشيد شما به‌صورت روزانه بايد تنوع درسی داشته باشيد و البته كه نمی‌توان در يك روز فقط و فقط به يك دروس اختصاص داد و با اين حال بهتر است كه شما برنامه ایی برای خود بنويسيد كه در آن تنوع درسی به‌خوبی رعايت شده و از طرفی مدت زمان آن‌ها نيز بايد به‌خوبی تنظيم شود؛ برای مديريت زمان كنكور بايد به گونه ایی ساعت مطالعه‌ها را تنظيم كنيد كه در آخر سال به كمبود وقت رو به رو نباشيد و به عبارتی تمامی دروس را مطالعه كرده باشيد.

حذف دروس عمومی از كنكور يكی از موارد خوب برای تكنيك مديريت زمان كنكور بوده است به اين دليل كه شما فقط و فقط 4 دروس داريد( البته اين موضوع ممكن است در رشته‌های كم يا زياد باشد) با اين حال می‌توانید تمركز خودتان را بر روی آن‌ها بگذاريد، از طرفی توجه داشته باشيد كه شما به چند صورت می‌توانید در روز مطالعه داشته باشيد نوع اول آن است كه تنوع درسی زياد داشته باشيد و نوع دوم تنوع درسی كم و البته مدت زمان بالا در روز؛ اگر بخواهيد نوع دوم را انتخاب كنيد قطعاً توجه داشته باشيد كه رعايت نظم در آن مهم بوده و به گونه ایی نظم بايد رعايت شود كه تنوع درسی به‌تمامی دروس برسد و البته كم كاری نشود.

 

تكنيك مديريت زمان كنكور صفر تا صد برای سر جلسه آزمون:

تا به اينجای‌ مقاله اطلاعات كلی به شما داده شده است و در اين بخش به‌صورت ريز بينانه به تكنيك مديريت زمان كنكور اختصاص خواهيم داد؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات و البته پیشنهادانی برای شما ارائه می‌شود كه بايد از آن‌ها در راستای مطالعه خود استفاده كنيد؛ روش‌ها عبارت‌اند از:

  • ابتدا سؤالات آسان و سؤالاتی كه قادر به پاسخ دادن آن‌ها هستيد پاسخ دهيد: اولين نوع از تكنيك مديريت زمان كنكور آن است كه شما ابتدا سؤالات آسان را پيدا كرده و به آن‌ها پاسخ دهيد؛ شايد برای شما سؤال پيش آمده باشد كه بايد حتماً سؤال را مطالعه كنيم تا درك كنيم سؤال آسان است يا نه؟ قطعاً اگر شما تست زياد زده باشيد و در آزمون‌های آزمايشی كنكور شركت كرده باشيد قطعاً نمونه سؤالاتی و يا مشابه به آن را در كنكور خواهيد ديد و برای پيدا كردن سؤالات آسان مشكلی زياد نخواهيد داشت. برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی را شرح دهيم؛ فرض كنيد شما ابتدا به سراغ دفترچه رياضی رفته‌اید قطعاً برای از سؤالات رياضی شكل و شمايل آشنایی برای شما خواهند داشت و اين موضوع سبب می‌شود كه سؤالات آشنا را پيدا كرده و سریع‌تر به آن‌ها پاسخ دهيد.( قطعاً ابتدا با پاسخ دادن به سؤالات آسان شما نيمی از مسير را طی کرده‌اید و زمان باقی مانده را بايد برای پيدا كردن فرمول و يا پاسخ اصلی برای سؤالات بگرديد)

 

  • انتخاب نوع درس برای پاسخ دادن: شايد از نوع ديد مشاوران برای تكنيك مديريت زمان كنكور آن باشد كه نظم دفترچه‌ها را بر هم نزنيد، ولی پيشنهاد ما به شما آن است كه از دروسی كه علاقه داريد شروع كنيد ولی چرا؟ به اين دليل كه ابتدا اگر با دروسی همانند رياضی رو به رو شويد قطعاً ممكن است با پاسخ ندادن برخی‌ از سؤالات روحيه خودتان از دست بدهيد و با اين وجود ممكن است سؤالاتی ديگر از دروس ديگر هم پاسخ ندهيد؛ پيشنهاد ما به شما آن است كه از دروسی‌ كه علاقه داريد شروع كنيد و البته كه اين موضوع باعث تقويت روحيه شما هم خواهد شد.

آموزش صفر تا صد تكنيك مديريت زمان كنكور

  • پاسخگویی هدفمند داشته باشيم با روش مناسب: با ارائه دادن دفترچه كنكور به شما بهتر است ابتدا سؤالات را دسته بندی كنيد به عبارتی سؤالاتی كه سطح سختی را دارند ابتدا در كنار آن‌ها علامت ضرب در بزنيد و برويد سراغ سؤالات ديگر و بعد از پاسخ دادن به سؤالات آسان نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ سؤالات سخت برويد؛ توجه داشته باشيد كه زمان شما نبايد از زمان دفترچه بيشتر شود و برای فراموش نكردن اين موضوع بهتر است كه ابتدا بالای دفترچه زمان را يادداشت كنيد و يا اينكه ساعت همراه خود داشته باشيد. اين تكنيك مديريت زمان كنكور بسيار برای شما مؤثر واقع خواهد شد.( اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانستید و يا فرمول خاصی از ياد شما رفت اصلاً نگران نباشيد و بهترين روش آن است كه شما سراغ سؤالات بعدی برويد، توجه داشته باشيد در اين شرايط نبايد ناراحت شويد و يا اينكه روحيه خودتان را از دست دهيد)

 

  • از جا به‌جایی زمان استفاده كنيد: شايد برای شما اين سؤال پيش آمده باشد كه اگر وقت نداشته باشيم سؤالاتی ديگر را بخوانيم بايد چكار كنيم؟ برويم سراغ دروس ديگر؟‌ قطعاً شما چندين راه خواهيد داشت؛ اولين راه شما آن است كه ابتدا از اهميت نوع دروس باخبر باشيد؛ به‌عنوان مثال درسی همانند زيست شناسی در رشته تجربی قطعا ضريب بالایی دارد و سؤالاتی زيادی هم خواهد داشت؛ با اين وجود شما اگر در دروسی وقت اضافه آورده‌اید همانند رياضی( ممكن است سؤالاتی را پاسخ نداده باشيد و اين موضوع باعث به وجود آمدن وقت اضافه می‌شود) با اين تفاسير می‌توانید وقت اضافی خود را برای زيست شناسی صرف كنيد و البته پاسخ دادن به اين نوع از سؤالات زيست به شما اين كمك را می‌کند كه سؤالات زيادی را پاسخ دهيد و البته ضریب بالایی هم به دست آوريد.

 

  • سؤالاتی كه به پاسخ آن شك داريد را جواب ندهيد: شايد برای شما هم سؤال باشد كه اگر به پاسخ سؤالی شك داشتيم آن را انتخاب كنيم يا نه؟ قطعاً خير، علاوه بر امتياز منفی كه بسيار تأثیر گذار است شما زمان خودتان هم برای آن سؤال صرف می‌کنید و اين خيلی بد است و از تكنيك مديريت زمان كنكور خارج می‌باشد. در واقع پاسخ دادن به اين نوع از سؤالات ممكن است كه باعث اشتباه بودن آن نمره منفی شود، البته شايد شما فكر كنيد كه با داشتن نمره منفی كم درصدها جا به‌جا نمی‌شود و در صورتی كه چنين نيست. بهتر است بدانيد كه اگر شما از به سؤالاتی پاسخ داده‌اید ممكن است برخی از سؤالات گزينه ایی اشتباه انتخاب كرده باشيد در صورتی كه شما اصلاً شايد از اين موضوع خبر نداريد و با اين وجود نمره منفی شما افزايش خواهد يافت و در نتيجه درصد دروس شما هم كاسته خواهد شد.

تكنيك مديريت زمان كنكور برای آماده شدن برای آزمون سراسر:

تا به الآن شما بايد نكاتی كه در رابطه با سر جلسه رعايت كنيد را فرا دیده‌اید و نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ قبل از آزمون برويم و برای شما شرح دهيم كه چه مواردی‌ برای مديريت زمان كنكور مهم بوده و البته بايد برای آماده شدن برای كنكور پيروی كنيم:

1- برنامه ريزی دقيق: اولين مورد تكنيك مديريت زمان كنكور برنامه ريزی دقيق می‌باشد؛ برنامه ريزی شما بايد به گونه ایی تنظيم شود كه به‌تمامی دروس برسيد و البته زمان يكسانی را برای آن‌ها در روز بگزاريد و البته ميزان تست زدن را هرگز فراموش نكنيد.

 

2- هرچه زودتر شروع كنيد: شايد شما هم اين فكر را داشته باشيد كه از آغاز سال تحصيلی جديد بايد شروع كنيم و… قطعاً اين طرز فكر اشتباه است شما از تابستان بايد دروس قبلی خود را مطالعه كرده باشيد و به عبارتی با مسلط شدن به سال‌های دهم و يازدهم و مباحث آن مسير برای شما هموارتر خواهد شد؛ قطعاً كه شما در سالی كه كنكور را در پيش داريد؛ بايد زمان خاصی را برای تست زدن كنار بگزاريد و شركت كردن در آزمون‌های آزمايشی و… البته كه با این روش تكنيك مديريت زمان كنكور خوبی را به همراه خواهيد داشت.

 

3- وقت تلفی نكنيد: رفتن به خانه دوست و آشنا و فاميل و… در سال كنكور بايد ممنوع باشد و البته در شرايط استثنا در ماه يك بار و نه بيشتر؛ تمركز بيشتر شما بايد بر روی‌ مطالعه كردن و تست زدن باشد و البته كه وقت تلفی كردن و به مقدار زياد بيرون رفتن و… نيز ممكن است آینده‌ی تحصيلی شما را مختل كند؛ توجه داشته باشيد قرار گرفتن در عموم ممكن است افكار شما را بر هم بزند و يا استرس شديدی به شما وارد كند و بهتر است در عموم قرار نگيريد.

نحوه استفاده از تكنيك مديريت زمان كنكور

4- تست زدن را فراموش نكنيد: اصول موفق شدن در كنكور آن است كه شما به‌صورت تست بزنيد و تست‌های زيادی را در يك سال امتحان كرده باشيد و از آن‌ها نكته استخراج كرده باشيد؛ قطعاً كه با استخراج كردن نكات مهم شما می‌توانيد موفق شويد. البته كه معيار اصلی كنكور هم سؤالات 4 گزينه این و تستی است و بهتر است هرچه سریع‌تر شما با اين فضای سؤالات آشنا شده و خودتان را بيازماييد.

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته برای شما ذكر شود.

استرس در سر جلسه آزمون كنكور بسيار رايج است و با توجه به تكنيك مديريت زمان كنكور می‌توانید آن را رفع كنيد؛ توجه داشته باشيد كه اين موضوع شايع است و بايد با درستی و منطق با آن دسته و پنجه نرم كرد، بهترين روش برای مقابله با آن خونسردی خواهد بود و اينكه شما به خود اطمینان كامل داشته باشيد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *