هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
توصیه هایی برای زنانی که می خواهند سکب وکار راه بیندازند

15 توصیه برای زنانی که می­خواهند کسب و کار شخصی خودشان را  راه اندازی کنند

1401/06/06

امروزه دیگر میان مرد و زن تفاوت چندانی نیست و هر دو از یک جایگاه اجتماعی برخوردار هستند. زنان به عرضه سیاست و بیزینس ورود کرده‌­اند، ما در این مقاله در سایت برترآموز قصد دایم به شما 15 توصیه کاربردی برای راه انداری بیزینس شخصی به عنوان یک بانو را آموزش بدهیم. زنان امروزه در کشوری مانند ایران و یا بهتر است بگوییم کشور­­های خاورمیانه اندکی چالش­های بیشتری برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود دارند. اما مهم این است که شما به عنوان یک زن استمرار در رسیدن به خواسته و اندکی متفاوت اندیشیدن داشته باشید، در این صورت می­توانید به هر خواسته­ای دست پیدا کنید.

بله درست متوجه شدید، امروزه برای رسیدن به اهداف بزرگ باید انسان بزرگی بود. راه اندازی یک کسب و کار چه برای یک مرد و چه برای یک زن کار سخت و دشواری است و نیاز است که شما در مقابل اتفاقات ناخوشایند زندگی مقاومت داشته باشید و اگر زمانی شما را دست کم گرفتند با صبر و پشتکار خود پاسخ مناسبی به آن­ها بدهید.

1.    سعی کنید واقعیت­ های هر کسب و کاری را درک کنید

یکی از مهم‌­ترین اصولی که شما قبل از شروع هر کسب و کاری به عنوان یک بانو باید به آن توجه کنید، این است که دورن آن کسب و کار را درک کنید و به ظاهر آن توجه نکنید. به عنوان مثال اگر شما قرار است که آرایشگاه زنانه راه اندازی کنید، شما باید به این فکر کنید که چه میزان تجهیزات لازم دارید؟ به چند نفر همکار در لاین­‌های مختلف نیاز دارید؟ چه مکانی به لحاظ موقعیت جغرافیایی برای تهیه ملک برای شما بهتر است؟ و… که بررسی تمامی این چالش­‌ها در حوصله این بخش نمی­‌گنجد.

اگر شما به عنوان یک خانوم به خدمات آرایشگاه زنانه زیاد نیاز دارید و از طرفی اندک اطلاعاتی نیز راجب آن دارید و با توجه به این موارد می­‌خواهید یک آرایشگاه زنانه راه اندازی کنید، بسیار مهم است که از دورن این کسب و کار نیز با خبر باشید. شاید برای شما عجیب باشد، اما متاسفانه برخی خانوم‌­ها و گاها آقایان کسب و کاری را شروع می­‌کنند که درک درستی از چالش­‌های آن ندارند.

حال راه حلی که به شما در این مورد می­‌دهیم، این است که با کسانی که در این کسب و کار صاحب نام هستند صحبت کنید و سعی کنید چالش‌­های آن را با توجه به گفت­وگوهای خود بدست آورید و از طرفی باید سعی کنید برای این چالش­‌ها برنامه و راه حل داشته باشید. شما می‌­توانید در گروه­‌های مختلف و یا اینترنت در مورد چالش‌­های کسب و کار خود تحقیق کنید و به این نتیجه برسید که آیا کسب و کار شما برای شما با توجه به شرایط شما مناسب است و یا خیر. ممکن است به این نتیجه برسید که در حال حاضر زمان مناسبی نیست و در آیند ممکن است شما با امکانات وشرایط بهتر بتوانید پر قدرت­ تر و با آرامش بیشتر کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

2. از افراد قوی به عنوان کارمند استفاده کنید

اگر بقای کسب و کار شما برای شما مهم است باید به جای روابط شخصی از شایسته سالاری برای استخدام نیرو استفاده کنید. یکی از چالش­‌های جدی که بانوان برای راه اندازی کسب و کار خود معمولا با آن طرف هستند، استفاده از دوستان و آشنایان خود در سمت­‌هایی است که ممکن است که برای آن­ها مناسب نباشد به عبارت بهتر توانایی انجام آن را ندارند. به مثال قبلی خود بازگردیم شما به عنوان یک بانو یک آرایشگاه زنانه راه اندازی کرده­‌اید و لاین خدمات ناخن شما خالی است، یکی از دوستان شما چند کلیپ در مورد خدمات ناخن در یوتیوب مشاهده کرده است و از شما در خواست کار می‌­کند، واکنش شما چیست؟

اگر بخواهید به عنوان یک دوست به او نگاه کنید قطعا به خاطر اینکه او از دست شما ناراحت نشود به او پاسخ مثبت می­‌دهید، در صورتی که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار در قبال خدمات خود مسئولید باید به او پاسخ منفی بدهید. این موضوع در هر کسب و کاری برای آقا و خانوم ممکن است به وجود بیاید، اما به یاد داشته باشید که اصول هر کسب و کاری برای رشد قطعا شایسته سالاری است ولاغیر.

3. از مشاوران با تجربه استفاده کنید

شما به عنوان یک بانوی کار آفرین قطعا در تمامی امور توانایی تحلیل و برنامه ریزی ندارید. یکی از چالش‌­های همیشگی کارآفرینان کم تجربه این است که فکر می­‌کنند، می‌­توانند تمامی بخش­‌های کسب و کار خود را خود اداره کنند. به مثال قبلی خود باز گردیم شما زمانی که یک آرایشگاه زنانه راه اندازی کردید، باید برای آن یک حسابدار ماهر استخدام کنید و برنامه ریزی مالی خود را به او بسپارید. برای تبلیغات خود باید از یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید.

صرفا این که دوستان شما در اینستاگرام یک تبلیغات داده‌­اند و موفق هم بوده است دلیل نمی‌­شود که برای شما هم موفق باشد. شما باید با مشاوره یک مدیر تبلیغات برنامه ریزی برای تبلیغات خود داشته باشید. هزینه مشاوره برای شما یک سرمایه گذاری موثر است که می‌­تواند چند برابر سرمایه­ گذاری شما برای شما منافع و ارزش افزوده داشته باشد.

توصیه هایی برای زنان صاحب کسب و کار

4.  روی مهارت­ های نرم خود کار کنید

زمانی که شما به عنوان یک مدیر کسب و کار یک بیزینس راه انداری می­‌کنید باید مهارت­‌های فردی قوی داشته باشید، چرا که دیگران در موارد بسیار از شما الگو برداری می­‌کنند. تقریبا شما هیچ کسب و کار موفق را نمی‌توانید پیدا کنید که مدیر آن فردی معمولی و با مهارت­‌های نرم ضعیف باشد. شما باید بتوانید چالش‌­ها و تعارضات مختلف بین­ بخش‌­های مختلف را با توجه به مهارت‌­های فردی خود حل کنید. به عنوان مثال شما برای تاثیر گذاری نیاز دارید تا نفوذ کلام داشته باشید و با کلام خود کارمندان خود را با یک دیگر متحد کنید. شما برای افزایش قدرت کلام خود می­‌توانید از دوره « آموزش فن بیان » برترآموز که به صورت کاملا جامع طراحی و تدوین شده است استفاده کنید.

مهارت کلیدی دیگری که شما به عنوان یک مدیر کسب و کار باید روی آن تسلط داشته باشید مذاکره است. شما قطعا در کسب و کار خود برای تامین مواد اولیه و یا بستن انواع قراردادهای مختلف کاری به مهارت مذاکره کردن نیاز دارید. شما باید بتوانید خواسته­‌های خود را با کم­ترین هزینه به دست بیاورید.

5. فضای مجازی قوی برای خود ایجاد کنید

امروزه اهمیت فضا مجازی برای هر کسب و کار کاملا واضح و روشن است، با این حال شما باید فضای مجازی خود را به صورت هدفمند برنامه ریزی کنید و بواسطه آن یک برندینگ قوی داشته باشید و به جذب مشتری بپردازید. زمانی کسب و کار شما موفق است که مشتریان فراوان داشته باشید و برند شما را بشناسند، شما  به عنوان یک بانو می‌­توانید شبکه­‌ای قوی از زنان تشکیل دهید و فضای مجازی خود را بواسطه آن بهتر رشد دهید. یکی دیگر از مسیرهایی که شما می­‌توانید برای رشد فضای مجازی خود از آن استفاده کنید، راه اندازی یک وب­سایت قوی است. شما برای رشد ورودی وب­سایت خود نیاز به خدمات سئو و رپورتاژ آگهی داردید، به همین جهت می­توانید بخش آموزش سئو مراجعه نمایید. این آموزش ورودی سایت شما را می­تواند متحول کند.

6. بیزینس مدل دقیق ایجاد کنید

شما ایده هر کسب و کاری را که در سر می­‌پروانید باید قبل از اقدام به راه اندازی آن یک بیزینس مدل قوی برای آن ایجاد کنید، شما با این کار مسیر ورودی مشتری، پیش نیازهای کسب و کار خود و شرایط موجود را بهتر درک می­‌کنید. زمانی که شما یک بیزینس مدل قوی داشته باشید، برای توسعه کسب و کار خود چالش‌­های فراوانی ندارید. شما با یک بیزینس مدل قوی می­‌توانید به نقص­‌های کسب و کار خود پی ببرید و برای آن برنامه ریزی کنید. شما به عنوان یک زن می­‌توانید از دقت و ریز بینی خود برای تحلیل ریسک­‌های کسب و کار خود استفاده کنید. شما با یک بیزینس مدل قوی می‌­توانید برای جذب بهتر مشتری و همچنین افزایش رضایت مشتری خود برنامه ریزی کاربردی و عملی داشته باشید.

اگر برای شروع به ساخت یک بیزینس مدل اطلاعات کافی ندارید، می‌­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن از مقاله « بیزنس مدل چیست » استفاده کنید. شما بواسطه این مقاله می­‌توانید به صورت کاربردی ساخت یک بیزینس مدل را شروع کنید و پس از آن به تحلیل آن بپردازید.

7. کسب و کار خود را بیمه کنید

مستقل از اینکه شما یک زن کار آفرین هستید و یا یک مرد کار آفرین باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که کار آفرینی همیشه چالش­‌های و سختی‌­های خود را دارد، علل خصوص که شما در کشور ایران زندگی می­‌کنید. در ایران ریسک­‌های سیستماتیک و ریسک­‌های غیر سیستماتیک معمولا بیشتر از کشور­های دیگر است، در نتیجه شما باید برای آن همیشه یک برنامه سازنده داشته باشید. یکی از ابزارهای کنترل ریسک در همه جا دنیا بیمه کردن است. شما باید بررسی کنید در چه بخش‌­هایی از کسب و کار شما احتمال وجود چالش بیشتر است و برای آن یک برنامه ریزی جامع داشته باشید و یک طرح بیمه­‌ای در نظر بگیرید.

به مثال قبل خود باز گردیم، شما زمانی که آرایشگاه زنانه راه اندازی می­‌کنید دو ریسک بزرگ کار شما همیشه آتش سوزی و سرقت می­‌باشد. شما می‌­توانید با مبالغی ناچیز و به صورت اقساطی کسب و کار خود را بیمه کنید. این هزینه شاید در ابتدای کار شما اندکی غیر قابل قبول باشد اما شما با این کار خود را از خطرات احتمالی جدا ساخته­اید.  البته این نکته را نیز یادآور شویم که بیمه فقط برای شرایط خاص نیست بلکه شما باید به بیمه عمر  و بیمه کارکنان خود نیزاهمیت بدهید برای آن نیز برنامه ریزی مشخصی داشته باشید.

بیمه کردن کسب و کار زنان

8. از یک بیزینس کوچ حرفه ­ای استفاده کنید

یکی از مهم­ترین مواردی که شما به عنوان یک زن کارآفرین باید به آن توجه کنید، استفاده از یک بیزینس کوچ حرفه­‌ای است. بازار امروزه به صورت هوشمند و سریع در حال گسترش است و به طبع بازار شدیدا رقابتی تر و چالش برانگیز تر شده است به نظر شما برای جا نماندن از بازار و همگام شدن با رشد آن باید چه برنامه‌­ای داشت؟ شما برای اینکه بتوانید شغل خود را از جهات مختلف بررسی کنید و کسب و کار رقبای خود را تحلیل کنید، نیاز به کسی دارید که شغل او دقیقا همین کار است. شغل او تحلیل کسب و کار و همچنین ارائه راه­ حل‌­های شخصی سازی شده است. یک بیزینس کوچ حرفه­‌ای برای شما به صورت اختصاصی کسب و کارتان را سیستم سازی می‌­کند.

شما بواسطه سیستم سازی صحیح اول از همه در زمان خود صرفه جویی می‌­کنید و می­‌توانید زمان بیشتری را به کارهای شخصی خود اختصاص دهید و از طرفی سیستم کسب و کار خود را بهینه می­‌کنید و زیر ساخت‌­های کسب و کار خود را توسعه می­دهد. وجود یک بیزینس کوچ در هر کسب و کاری واقعا ضروری و لازم است. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد یک بیزینس کوچ و یا مربی کسب و کار دارید، می­‌توانید به بخش مقالات برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « بیزینس کوچ یا مربی کسب و کار چیست؟ » استفاده کاربردی کنید و اطلاعات خود را دراین زمینه بالا ببرید.

9. بواسطه سرمایه گذاری کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید

شما به عنوان یک زن کار آفرین نباید تمامی مسئولیت‌­ها را خود به دوش بکشید، بلکه باید تلاش خود را به کار گیرید که با توسعه و رشد کسب و کار خود وظایف را با دیگران تقسیم کنید. شما برای این که بتوانید کسب و کار خود را رشد دهید نیاز به سرمایه گذاری خواهید داشت. از این رو شما باید بواسطه مهارت­های نرم بیان شده در بخش ­قبل و بواسطه بیزینس مدل خود به دنبال جذب سرمایه گذار باشید، از طرفی شما بواسطه این که زن هستید، می­‌توانید از ویژگی به نفع خود استفاده کنید و به سراغ صندوق­‌های بخش خصوصی بروید که سرمایه گذاری­‌های خود را معمولا در پروژه های بانوان انجام می­‌دهند. این صندوق‌­ها معمولا با هدف حمایت از زنان کارآفرین تاسیس شده‌­اند و می­توانند به شما خدمات قابل توجه و با کیفیتی ارائه دهند. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید، شما قرار نیست خود را محدود به چند صندوق سرمایه گذاری بخش خصوصی کنید، شما صرفا برای شروع می­‌توانید از سرمایه آن­ها استفاده کنید.

10. از شکست خوردن نترسید

خانوم­ها به نسبت­ آقایان معمولا اندکی روحیه حساس­تر و شکننده ­تری دارند، این موضوع می­‌تواند در شروع کسب و کار برای شما اندکی چالش برانگیز باشد، چرا که شما در شروع هر کسب و کار قطعا شکست‌­هایی را تجربه خواهید کرد. از این رو شما باید روحیه خود را قوی کنید و در صورت تجربه شکست میدان را خالی نکنید. شکست مقدمه پیروزی است با این حال شما باید تمام تلاش خود را بکنید که اگر شکستی هم در کسب و کار خود تجربه کردید توانایی تحمل نتایج آن را نیز داشته باشید. شما ممکن است اولین مکانی که برای کسب و کار خود انتخاب می­‌کنید را به درستی انتخاب نکرده باشید و به سبب مشکلاتی که این ملک دارد برای شما حواشی ایجاد شده شود و در نهایت یک شکست را تجربه کنید.

شما در ابتدا باید سعی کنید روحیه خود را حفظ  کنید و سپس در مرحله بعد با پیدا کردن علت شکست سعی در جبران کردن حواشی و چالش‌­های به وجود آمده داشته باشید. شما باید شکست‌­های مقطعی را از نتیجه نهایی جدا کنید، دقیقا مانند معامله گری که ممکن است در طول زندگی حرفه­­ای خود صدها بار شکست را تجربه کند، اما زمانی که به برآیند فعالیت­‌های او توجه می­‌کنید، متوجه خواهید شد که او به جایگاه فوق‌­العاده و عالی دست پیدا کرده است.

11. هزینه و مخارج خود را به دقت بررسی کنید

زمانی که شما یک کسب و کار راه اندازی می­‌کنید، قطعا در ابتدا ممکن است هزینه­‌هایی پیش بینی نشده داشته باشید، که وظیفه شما این است که با بودجه محدود خود آن را مدیریت کنید. اما چالش استارتاپ­‌ها و کسب و کارهای نوپا معمولا نبود سرمایه نیست، بلکه مصرف درست سرمایه است و گاها مدیران کسب و کار با آزمون و خطا به برخی از این موارد پی می­‌برند. شما به عنوان یک مدیر کسب و کار بار هزینه و مخارج خود را به دقت بررسی کنید.

محاسبه کردن خرج و مخارج کسب و کار

شما باید درآمد خود را اول به بیزینس خود اختصاص دهید و سپس به برداشت­‌های شخصی فکر کنید، برخی از مدیران زمانی که به درآمد دست پیدا می‌­کنند هزینه­‌های شخصی و هزینه­‌های کسب و کار خود را متمایز نمی‌کنند و همیشه به فکر کسر به وجود آمده­ هستند. شما بواسطه بررسی دقیق هزینه­‌های خوود می­توانید این موارد را بدست آورید و هزینه­‌های شخصی و هزینه­‌های کسب و کار خود را جدا کنید.

12. به اندازه قدم ­هایتان توجه کنید

زمانی که شما یک کسب و کار را شروع می‌­کنید، شاید به عنوان یک زن بخواهید همه­ چیز را به صورت پرفکت و عالی برگذار کنید، به عنوان مثال زمانی که به تبلیغات فکر می­‌کنید می‌­خواهید در بهترین نقطه شهر بیلبورد کسب و کار شما بالا باشد و یا معروف­ترین بلاگر­های اینستاگرام به تبلیغ و تمجدید از برند شما مشغول باشند. در صورتی که در واقعیت این گونه نیست، شما باید بزرگ فکر کنید و بزرگ برنامه ریزی کنید اما آهسته و پیوسته به برنامه ریزی خود دست پیدا کنید، دراین صورت شما می­توانید به آن چه که می­‌خواهید دست پیدا کنید. شما با برداشتن گام­‌های کوچک فرصت اشتباه­‌های کوچک نیز دارید و در صورت بروز مشکل می‌­توانید کسب و کار خود نجات دهید. از مهم­ترین ویژگی کار آفرینان بزرگ همیشه صبوری بوده است و شما نیز باید این ویژگی را در خود تقویت کنید.

13.  خود را جای مشتری بگذارید

اگر می­‌خواهید کسب و کار شما از زمان راه اندازی خود بهترین نتیجه را بدست آورد باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا خودتان اولین مشتری کسب و کارتان باشید. منظور ما در این بخش این است که شما باید خود را جای مشتری بگذارید و ببنید چرا با وجود رقبای شما یک مشتری باید از کالا و خدمات شما استفاده کند. شما به عنوان یک کسب و کار چه چیزی به او ارائه می­‌دهید که دیگران نمی‌­دهند، هر زمان که پاسخ این سوال را پیدا کردید قطعا شما موفق خواهید شد. به سادگی از این بخش عبور نکنید، حتی از دیگران نیز در این باره می­توانید کمک بگیرید.

14. قدردان باشید

یکی از بزرگترین چالش‌­های کارآفرینان چه مرد و چه زن این است که چون در مسیر رسیدن به خواسته­‌ها و اهداف خود سختی زیادی را تجربه کرده‌­اند به همه نگاه ابزاری و گاها نگاه از بالا به پایین دارند. اگر شما نیز همین نگاه را در کسب و کار خود داشته باشید، شاید در ابتدا رشد داشته باشید، اما این رشد پایدار و همیشگی نخواهد بود چرا که شما اساس و بنیاد قوی ندارید. اساس و بنیاد کسب و کار شما سرمایه و دارایی­‌هایی مادی و استراتژی کسب و کار شما نیست، بلکه اساس و بنیاد کار شما کارمندان، همکاران و مشتریان شما هستند، اگر شما برای قدردانی از آن­ها در کسب و کار خود برنامه­ای نداشته باشید، قطعا رشد چشمگیری نخواهید داشت.

15. به جزئیات توجه کنید

از همان ابتدای امر به جزئیات توجه کنید، شما با توجه به جزئیات می‌­توانید به مواردی که به کسب و کار شما کمک می­‌کند و رشد شما را سرعت می­‌بخشد را بسیار زود پیدا کنید و با تمرکز بر آن­ها در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید، از طرفی شما می­‌توانید با تمرکز بر روی جزئیات کسب و کار خود مشکلات و چالش‌­های کسب و کار خود را قبل از اینکه خیلی بزرگ شوند و به شما آسیب جدی بزنند بسیار زود پیدا کنید و در همان ابتدای امر به فکر اصلاح ساختار و حل ریشه‌­ای آن مشکل باشید.

باکلاس ترین شغل برای خانم ها چیست؟

ما در این بخش به صورت کلی با چند توصیه بسیار عالی، شما را با فضای کسب و کار در ایران آشنا کردیم. حال شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که بهترین شغل برای یک خانم چیست؟ معمولا خانوم‌ها در زمان انتخاب شغل قبل از اینکه به وضعیت اقتصادی و نیاز جامع توجه کنند، 2 سوال مطرح می‌کنند. سوال اول این است که باکلاس‌ترین شغل برای خانم‌ها چیست؟ سوال دوم این است که پردامدترین شغل برای بانوان چیست؟ البته این موضوع بسیار قابل درک است، می‌دانید چرا، چون برای هر خانومی پرستیژ اجتماعی و همچنین درآمد بسیار مهم است. اگر خانوم‌ها در شرایط خاص اقتصادی وجود نداشته باشند، معمولا مورد اول را نیز فدای مورد دوم می‌کنند. با ما تا پایان این بخش همراه باشید تا به شما چند شغل با کلاس و با درآمد بالا را معرفی کنیم.

باکلاس ترین شغل برای خانم ها چیست؟

طراحی لباس

اگر بخواهیم یک شغل بسیار مناسب برای شما داشته باشیم که این شغل تمام 15 توصیه برای راه اندازی کسب و کار زنان را نیز در بر بگیرد باید به شغل طراحی لباس اشاره داشته باشیم. دقت داشته باشید که طراحی لباس با دوخت لباس بسیار متفاوت است. تقریبا می‌توان گفت که علاقه هر خانومی است که در تایم آزاد خود مشغول گشت و گذار و تماشای جدیدترین مدل‌های لباس زنانه باشد.

به عنوان مثال خانوم‌های بسیار زیادی وجود دارند که تایم آزاد خود در سایت مه پوش به دنبال مدل لباس‌های جدید می‌باشند. شما می‌توانید برای هریک از اشخاص یک مدل تلفیقی از سنت‌های مختلف و مفاهیم انتزاعی  طراحی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که افرادی زیادی هستند که نمی‌دانند برای یک مراسم بسیار مهم بهتر است که چه چیزی بپوشند. در این صورت شما می‌توانید به آن‌ها یک راهنمایی بسیار مناسب بدهید.

برای این کار شما نیاز به سرمایه بسیار زیاد نخواهید داشت. تنها نیاز به اندکی تمرین و طراحی خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که شما باید یک برندینگ بسیار قوی نیز داشته باشید. در این راستا می‌توانید از « آموزش اینستاگرام » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. هدف این است که شما یک فضای مجازی بسیار قوی داشته باشید.

آرایش تخصصی صورت و جوان سازی پوست

شاید فکر کنید که شما برای مورد دوم باید متخصص زیبایی باشید و نیاز به مدرک دکتری دارید. اما کاملا در اشتباه می‌باشید. امروزه به اندازه‌ای که در سالن‌های آرایشی زنان تزریق و بوتاکس صورت انجام می‌شود. در مطب پزشکان این کار انجام نمی‌شود. توجه داشته باشید که اگر شما یک سابقه حداقلی داشته باشید و از طرفی با یک سالن آرایشی مناسب همکاری کنید. به سادگی می‌توانید به هر آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که ما در ابتداء به این موضوع اشاره کریم که شما باید آرایش تخصصی به مشتریان خود ارائه بدهید. در این صورت می‌توان گفت که شما در این مسیر موفق بوده اید. امروزه خانم‌های بسیار زیادی می‌باشند که به دنبال یک آرایشگر شخصی و متخصص می‌باشند. شما می‌توانید از این فرصت به وجود آمده بیشترین استفاده را داشته باشید.

 متخصص روابط عمومی و امور تجاری

خانم‌ها فن بیان بسیار بالایی دارند و از طرفی به طور ذاتی توانایی مذاکره کردن دارند. زمانی که ما به شما 15 توصیه‌ای برای راه اندازی کسب و کار داشتیم. به شما گفتیم که سعی کنید که به سراغ کسب و کارهایی بروید که هزینه راه اندازی بسیار پایینی داشته باشند. از طرفی برندینگ شخصی شما را نیز شخصیت کند. متخصص روابط عمومی و امور تجاری یکی از همین مشاغل است. این شغل بسیار پرستیژ اجتماعی بالایی دارد و به اصطلاح بسیار باکلاس است.

از طرفی درآمد آن نیز بسیار بالا است. اما شما باید به دو نکته توجه داشته باشید. نکته اول این است که شما باید از یک جای شروع کنید تا دیگران به شما اعتماد کنند. شما بدون سابقه کار ممکن است که سخت بتوانید به یک شغل لول بالا دست پیدا کنید. نکته دوم این است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که مهارت‌های جانبی مورد نیاز این شغل را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. به عنوان مثال شما باید مذاکره کردن و متقاعد سازی را در خود تقویت کنید و بتوانید از این مهارت خود در جلسات مصاحبه دفاع کنید.

سخن پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات مربوط به تبدیل شدن به یک بانوی کارآفرین و دارای کسب و کار شخصی را با یکدیگر مرور کنیم. این مقاله را با دیگر زنانی که رویای رسیدن به اهداف و ایجاد کسب و کار شخصی دارند ارسال کنید تا آن ها هم بتوانند از این نکات فوق العاده بهره ببرند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *