آموزش تکنیک فومو « FOMO » به صورت کاربردی در دیجیتال مارکتینگ و آموزش
نکات مهم و ریز بازاریابی برای افزایش فروش و همچنین بهبود جریانهای نقدی کسب و کار شما.
زمانی که صحبت از دیجیتال مارکتینگ میشود، معمولا تکنیکهای زیادی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. اما سوال اساسی زمانی مطرح میشود که کدام تکنیک میتواند به صورت کم هزینه و کاربردی همیشه مورد استفاده قرار بگیرد. همانطور که میدانید بازاریابی نیز مانند بقیه علوم همیشه در حال تکامل و رشد بوده است. ما قرار است امروز در این مقاله به صورت مفصل در مورد تکنیک فومو در بازاریابی با شما صحبت کنیم. آیا برای شما هم پیش آمده است که برای هنگام خرید یک کالا و خدمات ترس از دست دادن موقعیت طلایی را داشته باشید.
به عنوان مثال فرض کنید که امروز یک پیام برای شما ارسال شده که سایت برترآموز به مدت یک هفته « آموزش سئو » خود را با 35 درصد تخفیف در اختیار دیگران قرار خواهد داد. واکنش شما به چنین پیام وسوسه انگیزی چیست؟ معمولا افراد در این مدت زمان اقدام به خرید میکنند. از طرفی ممکن است که پیامک هدیه گرانبهای خرید از فروشگاه زنجیرهای نظر شما را به خود جلب کند. شما در تمامی موارد یک ترس واحد خواهید داشت و آن هم ترس جاماندن از این فرصت تکرار نشدنی است.
ما در این مقاله به شما تکنیکی را آموزش خواهیم داد که ممکن است سبد خرید شما را در ماه 15 درصد کوچکتر کند. در این صورت شما میتوانید سرمایه و پول خود را در مکان مناسبتری سرمایه گذاری کنید. به یاد داشته باشید که امروزه تمام تلاش شما باید بر این باشد که خرید خود را بهینه کنید.
اگر بخواهیم به صورت کاربردی و دقیق به بررسی تکنیک فومو در بازاریابی بپردازیم باید به زمانهای بسیار دور سفر کنیم. به صورت کلی هر انسانی از بر اساس 3 عامل به مبادله و یا خرید میپردازد. این سه عامل عبارتند از احساس نیاز، ترس و طمع. هر فروشندهای نیز بواسطه تحریک این سه احساس فروش خود را کامل کرده است. اگر شما به صورت دقیق اندکی با خود خلوت کنید و 5 خرید آخر خود را بررسی کنید. قطعا به علت یکی از این 3 دلیل خرید خود را انجام دادهاید.
در سال 1996 یک استراتژیست بازاریابی با توجه به این سه عامل اقدام به طراحی یک استراتژی فروش کرد که باعث یک فروش انفجاری شد. علت این موضوع بود که در وهله اول شبکههای مجازی به تازگی جای خود را در میان مردم باز کرده بودند. در وهله دوم کسی از این تکنیک به صورت سازماندهی شده استفاده نمیکرد. با توجه به این عوامل او توانست یک استراتژی بسیار موفق در زمینه بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ ثبت کند. البته به یاد داشته باشید که امروزه این تکنیک شاید به اندازه گذشته دور خود موفق نباشد.
علت این موضوع هم این است که افراد تا حدودی با آن آشنا شدهاند و شما برای موفقیت نیازمند خلاقیت بالایی میباشید. باید توجه داشته باشید که درحال حاضر نیز شرکتها و کمپانیهای بزرگ خرده فروشی و عمده فروشی از تکنیک استفاده میکنند. در نتیجه شما نیز میتوانید از این تکنیک به خوبی استفاده کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را از ویژگیهای جذاب تکنیک فومو در بازاریابی شکه کنیم.
اگر بخواهیم به صورت خلاصه و جوامع تکنیک فومو در بازاریابی بیان کنیم. به هر عامل و دلیلی که احساس جاماندن در مخاطبین و مشتریان شما ایجاد کند، تکنیک فومو در بازاریابی میگویند. این تکنیک مختص دیجیتال مارکتینگ و یا فروش آفلاین نیست. بلکه این تکنیک در بازارهای مالی نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. در نتیجه شما با توجه به این موارد باید به اهمیت آن پی ببرید. استراتژیستهای بازاریابی قصد دارند بواسطه این تکنیک در شما ترس جاماندن از فرصت تکرار نشدنی پیش رو را زنده کنند.
در این زمان شما تمام تلاش خود را به کار خواهید گرفت که تا از این فرصت به وجود آمده استفاده کنید. البته این نکته را نیز یادآور میشویم که در برخی موارد این فرصت واقعا یک فرصت کمیاب و تکرار نشدنی است. اما اگر بخواهیم به آمار نگاهی داشته باشیم، معمولا در یک سال بیش از 4 بار از تکنیک فومو در بازاریابی استفاده میشود. که این عدد، بسیار قابل توجه است. در برخی از کسب و کارها نیز که تکنیک فومو در بازاریابی به صورت هفتهای تکرار میشود.
در نتیجه استراتژی و طرح ریزی استفاده از این موضوع بسیار مهم است. البته شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این تکنیک در صورتی موفق است که شما از شبکههای اجتماعی به خوبی استفاده کنید. به عنوان مثال شما برای اینکه بتوانید از این تکنیک به صورت عالی و کاربردی استفاده کنید. نیاز به « آموزش اینستاگرام » خواهید داشت. شما میتوانید با استفاده از استوریهای جذاب نظر مخاطبین را به خود جلب کنید. اما روش مرسوم در این معمولا « پیامک مارکتینگ » است. شما نیز میتوانید از هر دو روش استفاده کنید.
اگر بخواهیم به مزایای استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی اشاره کنیم. باید برای شما چندین مقاله تهیه و تولید کنیم. اما ما به صورت اختصار به بررسی چند عامل مهم در این زمینه میپردازیم. اولین و مهم دلیل استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی افزایش فروش و جریانهای نقدی کسب و کار شما میباشد. زمانی که شما میتوانید کسب و کار خود رشد دهید، چرا نباید از این عامل استفاده کنید.
دلیل بعدی در این است که شما بواسطه استفاده از این روش میتوانید به سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. این موضوع برای شما یک استراتژی سودآور است که میتواند کسب و کار شما را بهبود بخشد. سئو بهتر سایت شما به این معنی است که شما میتوانید ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید. در این صورت ورودی سایت شما افزایش پیدا میکند و شما باید بواسطه دیگر تکنیکهای فروش بازدید کنندگان سایت خود را تبدیل به مشتریان وفادار کنید. البته این موضوع برای شما مزایای دیگری نیز دارد.
یکی از مهمترین مزایای که میتوان به آن اشاره کرد این است که شما بواسطه این موارد میتوانید از روانشناسی فروش پیشرفته نیز استفاده کنید. همانطور که میدانید این روش بر اساس اصول روانشناسی پایه گذاری شده است. در نتیجه شما میتوانید برای طراحی استراتژی اجرای خود از عوامل مختلف استفاده کنید و آزادی عمل شما برای انجام این موارد بسیار زیاد است. البته میتوان به چند آمار نیز در این زمینه اشاره کرد.
آمارهای بسیار زیاد دیگری نیز در این زمینه میتوان بیان کرد که ممکن است که در حوصله این مقاله نباشد. با توجه به موارد بیان شده استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی در هر کسب و کار واجب و ضروری است. شما نیز فکر کنید که چگونه میتوانید از این تکنیک به صورت غیر مستقیم استفاده کنید. چرا که راز موفقیت این روش این است که طرف مقابل متوجه آن نشود. در غیر این صورت شما نه تنها فروشی ثبت نمیکنید، بلکه مشتریان خود را نیز از دست میدهید.
ما در این بخش به بررسی استراتژیهای میپردازیم که درصد موفقیت بسیار بالایی دارند. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا جایی که ممکن است این استراتژیها را شخصی سازی کنید. در این صورت احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که روانشناسی فروش میتواند کمک شایانی به کند. در صورتی که شما علاقهمند به « تکنیکهای روانشناسی فروش میباشید » میتوانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده کنید. شما میتوانید از بخش مقالات برترآموز موارد مکمل بسیاری را استخراج کنید.
شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با بزرگنمایی نظر و توجه دیگران را به خود جلب کنید. به عنوان مثال در صورتی که یک شخص به شما پیام داد، سعی کنید که پاسخ او را اندکی با تاخیر بدهید. سپس تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با این کار نظر دیگران را نیز به خود جلب کنید. سپس از استوری اینستاگرام و راههای ارتباطی دیگر اعلام کنید که دلیل دیر پاسخ دادن شما استقبال باورنکردنی شما از محصولات است. از طرفی شما میتوانید از تکنیکهای سیاه این حوزه نیز استفاده کنید.
به عنوان مثال شما میتوانید از دوستان و آشنایان خود در خواست کنید که برای خرید به شما مراجعه کنند و با پیام دادن و اشغال کردن راههای ارتباطی شما در یک مدت زمان محدود نظر دیگران را به شما جلب کنند. البته شما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تمامی عوامل باید قابل بارو باشد. به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید تمامی تکنیکهای خود را به صورت آنلاین مطرح کنید.
بلکه شما میتوانید از موارد آفلاین نیز برای تحریک بهتر مخاطبین خود استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید از یک انبار بسته بندی بسیار بزرگ استفاده کنید. و یا میتوانید از یک صف شلوغ برای خرید محصولات خود استفاده کنید. در این صورت بیش ار 80 درصد مخاطبان شما به دنبال خرید از شما خواهند بود. از لحاظ تئوریهای روانشناسی افراد تصمیمات زیادی را به صورت گلهای میگیرند. این موضوع به این معنی است که چون دیگران این کار را انجام میدهند، حتما این موضوع خوب است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در این دام گرفتار نشوید.
زمانی که شما به فکر ایجاد یک فرصت طلایی میباشید، باید از دست دادن آن را نیز برای او دردآور کنید تا احساس فومو واقعی را در او بیدار کنید. تکنیک فومو در بازاریابی به دنبال یک هدف واحد است و آنهم این است که شما ترس را احساس کنید. شما بواسطه ترس خود میتوانید هرکاری را انجام دهید. به عنوان مثال زمانی که احساس ترس جاماندن شما بسیار زیاد شود شما حاضر خواهید بود که از دیگران پول قرض کنید. هرکاری میکنید تا این فرصت از دست شما نرود.
به عنوان مثال فرض کنید که یک کالای مورد نیاز شما مانند، یک تلفن همراه قرار است با یک تخفیف بسیار مناسب به فروش برسد. از طرفی شما میدانید که این محصول بسیار مورد توجه دیگران نیز میباشد. فروشنده به شما نشان میدهد که افراد زیادی قصد خرید دارند و از طرفی با توجه به افزایش قیمت دلار، سری بعد که شارژ شود؛ ممکن است قیمت بسیار بالاتری نیز داشته باشد. از طرفی فروشنده به شما اخطار میدهد که این تخفیف بسیار زیاد تنها به دلیل شرایط بد اقتصادی است.
و در صورتی که شما الان اقدام به خرید نکنید. با افزایش قیمت این محصول معلوم نیست که کی بتوانید مجددا خرید خود را کامل کنید. اگر دقت کنید در این مثال فروشنده قصد دارد که به شما نشان دهد، در صورتی که این فرصت را از دست بدهید. فرصت بعدی در کار نخواهد بود و شما شاید دیگر نتوانید که خرید خود را تکمیل کنید. این یک فرصت تکرار نشدنی است که معلوم نیست در آینده آیا ممکن است که شما مجدد به آن دست پیدا کنید. به نظر شما واکنش شما چیست؟
شما برای اینکه بتوانید تکنیک فومو در بازاریابی به خوبی استفاده کنید. میتوانید به دیگران نشان دهید که دیگر هیچ چیزی درون انبار شما نمانده است و تنها دو یا سه محصول نهایی درون آن مانده است. که دلیل آن هم کنسلی برخی از افراد است. با انجام این کار به مخاطبین خود نشان میدهید که دیگران چه طمعی برای خرید دارند. شما به آنها اطلاع میدهید که ممکن است فرصت مجددی در کار نباشد. شما با انجام این کار به صورت خیلی قوی احساس نیاز کمبود را به مخاطب خود القا میکنید. در این زمان معمولا افراد تحت تاثیر قرار میگیرند.
اگر بخواهیم برای شما یک نمونه بسیار عالی را مثال بزنیم باید به شرکت آمازون اشاره کنیم. او با نشان دادن خالی شده برخی از انبارهای خود سعی در این دارد که نظر دیگران را به خود جلب کند. او قصد دارد که با استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی شما ترغیب به خرید نهایی کند. آمازون تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا شما را به صورت غیرمستقیم تبدیل به یک خریدار وفادار کند. دقت کنید در تبدیل به کی خریدار وفادار کند نه اینکه تبدیل به یک مشتری وفادار کند.
چرا که ممکن است اصلا شما به این محصول نیازی نداشته باشید. شما نیز به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید با یک انبار خالی نظر دیگران را تغییر دهید. سعی کنید که خلاقیت خود را به کار گیرید تا شما تصمیم گیرنده نهایی برای کاربران خود باشید. شما باید از تصاویری استفاده کنید که احساس کمبود را به خوبی القاء کند. سعی کنید در مورد تکنیکهای روانشناسی رنگ تحقیق کنید. این موضوع میتواند به شما کمک شایانی داشته باشد. در صورتی که شما به این موضوع علاقهمند میباشید میتوانید از مقاله « روانشناسی رنگها » استفاده کنید.
اگر شما به دنبال استفاده کاربردی از تکنیک فومو در بازاریابی میباشید. باید از محدود کردن مشتری خود حداکثر استفاده را ببرید. در این صورت شما میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شما باید مشتریان خود را به گونهای محدود کنید که او فرصت جمع آوری منابع داشته باشد. سعی کنید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مشتری شما متوجه نیت شما نشود. چرا که در این صورت او تبدیل به یک هوادار مخرب برای شما خواهد شد. او تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا احساس و نیت شما را به دیگران منتقل کند.
برای درک بهتر به این موضوع توجه کنید که معمولا تمام تخفیفها و جشنوارههای فروش معمولا مدت بسیار محدودی دارند. در این صورت افراد ترغیب میشوند که خرید خود را فقط و فقط از شما انجام دهند. شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه اطلاع رسانی کنید که در مدت زمان کوتاه به خوبی دیده شوید. در این زمان پیشنهاد ما به شما استفاده از کمپینهای تبلیغاتی میباشد. چرا که شما قرار است نظر مخاطبین خود را در مدت زمان بسیار کوتاه به خود جلب کنید.
و از طرفی به او فرصت برنامه ریزی برای خرید بدهید و او را ترغیب به خرید کنید. به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید این مدت زمان محدود را بزرگنمایی کنید. دقت کنید شما میتوانید برای نتیجه گیری بهتر از تکنیکها به صورت همزمان نیز استفاده کنید. البته که تکنیک ترکیب شما برای استفاده بهینه از تکنیک فومو در بازاریابی بسیار مهم است. به عنوان آخرین نکته در این بخش در صورتی که شما ایدهای برای برگزاری کمپینهای تبلیغاتی خود ندارید. میتوانید از مقاله « 8 نمونه از بهترین کمپینهای تبلیغاتی موفق در دنیا » استفاده کنید.
زمانی که قرار است شما از تکنیک فومو در بازاریابی برای جلب نظر دیگران استفاده کنید. ممکن است که این موضوع تبدیل به یک موضوع آشنا و فراگیر شده باشد. اما چگونه میتوانید این موضوع را برای دیگران جذاب کنید. به این موضوع فکر کنید و سعی کنید برای آن یک برنامه ریزی جامع داشته باشید. اما معمولا بهترین روش برای افزایش قدرت کلام و استراتژیهای فروش شما، استفاده از احساس اطمینان است. سعی کنید که در تمامی مراحل فروش خود، احساس اطمینان در طرف مقابل را تقویت کنید.
شما باید سعی کنید که دیگران را نیز در این مسیر با خود همراه کنید. شما باید از رضایت مشتریان قبلی و مشتریان فعلی خود در این مسیر استفاده کنید و نظر دیگران را به خود جلب کنید. دقت کنید زمانی که یک نفر شما در فضای مجازی و یا فضای حقیقی دنبال میکند به این معنی است که یا در حال حاضر به خدمات و یا کالای شما نیازمند است. و یا ممکن است که در آینده به خدمات و کالای شما نیاز پیدا کند.
در هر دو صورت شما باید با استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی او را تحریک کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از نظرات مثبت دیگران مانند یک کاتالیزور بسیار عالی برای شما عمل میکند. کاتالیزوری که میتواند فروش شما را افزایش دهد. بر طبق بررسیهای صورت گرفته نظرات مثبت دیگران در مورد کالا و خدمات شما میتواند به میزان 15 تا 40 درصد فروش شما را با توجه به خدمتی که ارائه میدهید افزایش دهد.
شما باید سعی کنید یک سناریو جذاب برای استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی طراحی کنید. که عامل مکمل آن اعتماد سازی برای مخاطبین شما باشد. دقت کنید که استفاده از نظرات مثبت دیگران تنها یکی از چندین راه اعتماد سازی و برندینگ است.
ما در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با تکنیکهای پیشرفته فومو آشنایی کنیم. شما به صورت کلی با تکنیک فومو آشنا شدید. حالا اگر بخواهیم آن را به صورت پیشرفته اجرا کنیم بهتر است که آن را با تکنیک های تبلیغاتی و روانشناختی ترکیب کنیم.
یکی از بهترین تکنیک های روانشناسی که شما می توانید از آن استفاده کنید و انگیزه خرید افراد را بیشتر کنید؛ استفاده از ارسال رایگان است، شما می توانید به افراد این پیشنهاد را بدهید در صورتی که از این فرصت استثنایی که رو به اتمام است، استفاده کنند. می توانند از سرویس ارسال رایگان را نیز به عنوان هدیه از شما دریافت کنند. به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان که احساسات شخصی را بیشتر درگیر کنید احتمال فروش شما افزایش پیدا میکند.
توجه داشته باشید که اگر قرار است ارسال رایگان داشته باشید باید هزینه ارسال را به صورت نامحسوس در کارهای خود را لحاظ کنید. از طرفی شما نباید از استراتژی ارسال رایگان در تمامی فروشهای خود استفاده کنید. چرا که در این صورت این کار شما برای مخاطب جذابیت نخواهد داشت. سعی کنید نظر مخاطبین به حجم بالای فروش خود جذب کنید. برای مشتریان خود عنوان کنید که فرصت بسیار محدود است، اگر امروز از شما خرید نکنند. ممکن است که فرصت بعدی نداشته باشند.
دقت داشته باشید که تمرکز تکنیک فومو در بازاریابی بر این است که شما بواسطه آن حس درد مشتریان خود را تحریک کنید. حال اگر شما بتوانید بواسطه ارسال رایگان احساس لذت مشتریان خود را نیز در جهت منافع خود استفاده کنید، میتوانید یک بازخورد عالی ثبت کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که اگر تکنیک فومو در بازاریابی شخصی سازی شود، بازخورد شما به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
زمانی که شما قصد فروش کالا و خدمات دارید، یکی از تکنیکهای مهم بازاریابی که میتوانید از آن استفاده کنید. این است که شما تبلیغات خود را در بازه زمانی کوتاه مدت تکرار کنید. حال اگر شما بتوانید که تکنیک تکرار تبلیغات در بازاریابی را با تکنیک فومو در بازاریابی به صورت صحیح ترکیب کنید؛ در این صورت شما میتوانید یک بازخورد عالی را ثبت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید شمارش معکوس داشته باشید و تعداد محدود کالا را به صورت مکرر به مخاطبین خود اعلام کنید.
به عنوان مثال این گونه اعلام کنید که ما امروز از این کالا تنها در 10 عدد در انبار خود داریم. و سپس اعلام کنید که ما از این کالا ۸ عدد در انبار خود داریم، این اعداد را به سمت پایین کاهش دهید تا به عدد 1 برسید. در این صورت اعلام تعداد موجودی انبار خود را متوقف کنید، کنید تا فروش شما افزایش پیدا کند. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که شما نباید از این تکنیک بسیار استفاده کنید.
چرا که ممکن است برای مخاطب حالت عادی پیدا کند و تاثیرگذاری خود را به صورت کامل از دست بدهد؛ چرا که مخاطبین شما اطمینان دارند شما کالای خود را مجددا برای شارژ خواهید کرد. توجه داشته باشید که علم بازاریابی علم خلاقیت است و شما باید در این مسیر از خلاقیت خود نیز استفاده کنید.
یکی از نکاتی که در تحریک مشتریان به خرید بسیار میتواند برای شما موثر باشد. استفاده از نظر مثبت دیگران در این رابطه است. حال به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما بتوانید در مدت زمان کمپین تبلیغاتی خود از این موضوع استفاده کنید. در این صورت میتوانید نظر مخاطبین خود به سمت خود جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید.
توجه داشته باشید که مخاطبین امروز ما بسیار باهوش میباشند. اگر قرار است که شما از این تکنیک برای افزایش فروش خود استفاده کنید. باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا تعداد کامنتهای مثبت شما به صورت میانگین 3/1 فروش شما باشد. در این صورت مخاطب شما میتواند اطمینان داشته باشد که افراد خریدار نظر خود را به اشتراک گذاشتهاند و شما در این مسیر نقشی نداشتهاید و با خیال راحتری خرید میکنند.
ما در این مقاله به صورت مفصل در مورد، اهمیت و جایگاه تکنیک فومو در بازاریابی صحبت کردیم. استفاده از تکنیک فومو در بازاریابی مربوط به دیجیتال مارکتینگ نمیشود و در بازاریابی حضوری نیز میتواند به شما کمک کند. به یاد داشته باشید که این تکنیک بسیار مورد توجه فروشندگان است. در نتیجه برای خریداران نیز این تکنیک تا حدودی آشنا است.با توجه به این موضوع سعی کنید که از این تکنیک به ندرت و به صورت غیر مستقیم استفاده کنید. در این صورت احتمال موفقیت شما به شدت افزایش پیدا میکند.
دقت کنید که یکبار بی اعتمادی میتواند عواقب ناخوشایندی را برای شما به همراه داشته باشد. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا دیگران را در مدت زمان بسیار کوتاهی درگیر تکنیک فومو در بازاریابی کنید. چرا که اگر افراد فرصت کافی برای فکر کردن داشته باشند، ممکن است که تکنیک شما کاملا بی اثر شود. سعی کنید که تمام تلاش خود را به کار گیرید که برای آن سناریو داشته باشید.
به عنوان آخرین نکته در این مقاله به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای نتیجه گیری بهتر از هر تکنیک بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ نیازمند شناخت دقیق از مشتریان خود میباشید. در نتیجه سعی کنید که مشتریان خود را به خوبی بشناسید تا احساس نیاز آنها را به خوبی تحریک کنید.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران