هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
حال خوب، مال خوب

حال خوب مال خوب

دسته بندی : موفقیت
1399/08/24

در شرایط موجود ممکن است افرادی وجود داشته باشند که به علت فشارهای زندگی و فشارهای مالی موجود حال خوبی نداشته باشند. حتی ممکن است افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند نیز در این شرایط به علت وجود استرس های موجود حال خوبی نداشته باشند. داشتن حال درونی خوب ارتباط مستقیمی با وضعیت مالی و جسمانی انسان‌ها دارد اگر ما حال خوبی نداشته باشیم شاید نتوانیم هیچ وقت به درآمدی که مدنظر داریم برسیم. درست است که فقط داشتن یک حال درونی خوب، برای داشتن درآمد مناسب کافی نمی باشد اما قطعاً حال خوب یکی از فاکتورهای مهم رسیدن به مال خوب است. با برتر آموز تا پایان این مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از حال خوب ، مال خوب بدست می آید.

جمله ی حال خوب، مال خوب از دو بخش تشکیل شده است ابتدا دو بخش را جداگانه بررسی می کنیم و سپس به ارتباط میان این دو خواهیم پرداخت.

حال خوب چیست؟

هر شخصی برای خودش می تواند تعریفی از حال خوب ارائه دهد؛ حال خوب به طور کلی یعنی آنچه هستیم را بتوانیم به آنچه می خواهیم باشیم برسانیم و در این مسیر بتوانیم از زندگیمان لذت ببریم.

در زندگی همه ی ما قطعا مشکلاتی وجود داشته است یا وجود دارد، بعضا این مشکلات قابل حل هستند و بعضی وقت ها غیر قابل حل؛ زمان هایی وجود دارد که وقتی در مسیر حل مشکلاتمان قرار می گیریم تحت فشار نیز می باشیم و این فشار ها راه را برای ما سخت تر می کنند، اما در تمامی این شرایط آنچه حائز اهمیت است این است که حواسمان به حال خوبمان باشد، اگر 10 مشکل داریم روی 20 نکته ی مثبت دیگر زندگی تمرکز کنیم.

با حال خوب داشتن می شود به همه چیز رسید، چون اصلی ترین قانون جهان هستی و کائنات داشتن حال خوب است. طبق این قانون لازمه رسیدن به اهداف، داشتن احساسی خوب نسبت به زندگی در هر شرایطی که در آن هستیم می باشد؛ پس از الان تصمیم بگیریم که روی حال خوب داشتن بیشتر تمرکز کنیم.

فراموش نکنید که همه آنچه در زندگی پیش می آید گذراست و این ما انسان ها هستیم که با اثرات آن ها زندگی می کنیم پس این خیلی مهم است که در هر شرایطی سعی کنیم روی خودمان اثرات خوبی از آن تجربه ها به جا بگذاریم. انسان در سختی ها می آموزد، تجربه کسب می کند و بزرگ می شود و این تجربه ها و اعمال ما در زندگی هستند که شخصیت و مهارت های ما را تعیین می کنند.

مال خوب چیست؟

مال خوب میزان درآمدی است که شما با کسب آن بتوانید در زندگی خود علاوه بر رسیدن به یک استقلال مالی برای زندگی خود یک رفاه نسبی را فراهم کنید. و بدون داشتن دغدغه مالی از زندگی خود لذت ببرید.

حال خوب، مال خوب :

دسته ای از افراد بر این عقیده هستند که پول چرک کف دست است و در این زندگی خوب بودن مهم است نه آنچه در زندگی داشته ایم! اما دسته ی دیگری از افراد معتقدند با داشتن مال خوب افراد تبدیل به انسان های خوبی نیز می شوند!

در این میان آنچه واضح است این است که در زندگی امروز برای داشتن رفاهی نسبی و اعصابی آرام همه ی انسان ها نیاز به یک درآمد دارند. جدای از آن اگر در طول عمرمان بیکار باشیم، درآمدی کسب نکنیم، و به سختی زندگی کنیم پس به دنیا آمدنمان چه فایده ای داشته است؟! ما بدنیا آمده ایم که زندگی کنیم و بعد از مرگمان روی محیط اطرافمان اثر مثبت بجای بگذاریم.

“حال خوب مال خوب” و “مال خوب حال خوب” هردو جملات نسبتا درستی هستند. فردی که حال خوبی دارد از تلاش دست بر نمی دارد و با امید به سوی اهدافش حرکت می کند، و فردی که مال خوبی دارد در زندگی از دغدغه های مالی بدور است پس به نسبت می توان گفت که یک دغدغه کمتر از بقیه دارد!

در هردوی این شرایط مثال های نقض وجود دارد اما در واقع هدف از جمله حال خوب، مال خوب این است که بگوید حال خوب مواردی را در اختیار ما می گذارد که با کمک آن ها می توانیم مسیر موفقیت را راحت تر طی کنیم و در نهایت به مال خوب برسیم.

برای اثبات اولین دلیلی که داشتن حال خوب مال خوب را در اختیار ما می گذارد مثالی میزنم:

فرض کنید در شرایط بحرانی ای قرار دارید که نیاز به کسب درآمد دارید. حالِ شما بخاطر استرس هایی که باید تحمل کنید اصلا خوب نیست، بالاخره کاری پیدا می کنید و مشغول به کار می شوید.

در هر کاری که در آن می توان مشغول به کار شد یکی از نیاز های اصلی داشتن تمرکز است. اکنون اگر شما دائما روی مشکلاتان تمرکز کنید و بخاطر زمان کمی که دارید استرس بگیرید پس چگونه می خواهید روی کارتان تمرکز کنید؟ آیا تمرکز نداشتن روی کار منجر به اشتباه کردن و وخیم تر شدن شرایط نمی شود؟!

پس در چنین شرایطی باید به یاد جمله ی حال خوب، مال خوب بیفتیم و با استفاده از آن سعی کنیم مثبت اندیش باشیم و با حال خوب برای خودمان تمرکز کردن را راحت تر و احتمال اشتباه کردن را کمتر کنیم.

پس در نتیجه اولین دلیلی که ثابت می کند حال خوب، مال خوب صحت دارد این است که حال خوب به شما اجازه ی تمرکز کردن می دهد و در ادامه کمتر اشتباه کردن را برای شما فراهم می کند.

برای اثبات دومین دلیل نیز از مثالی استفاده می کنم.

تصور کنید که ذهن شما اخیرا درگیر شرایط اطراف و مشکلات موجود شده است؛ شما در این شرایط وظیفه دارید که فکر کنید و با پیدا کردن ایده ای خودتان و یا دیگران را از بحران مالی موجود بیرون بکشید. آیا با داشتن ذهنی که پر از افکار منفی است و درون آن لیستی از مشکلات ردیف شده اند می توانید راه کاری بیابید؟!

پس برای یافتن راه حل نیاز به ذهنی باز دارید، در قدم اول برای رسیدن به ذهنی باز شما باید سعی کنید که حالتان را خوب کنید و تلاش کنید که بجای مشکلات روی راه کار ها و آینده ای که قرار است شما آن را بهبود ببخشید  تمرکز و فکر کنید. در نتیجه با استفاده از این راه حل مجددا به حال خوب، مال خوب میرسیم.

سومین دلیلی که اثباتی بر جمله حال خوب، مال خوب است امید داشتن است. مسیر موفقیت همیشه آسان نیست حتی گاهی اگر در مسیری باشیم که آن را دوست نداریم شرایط سخت تر هم می شود. پس خیلی مهم است که در خودمان امید ایجاد کنیم. و امید یکی از مواردی است که حال بد ذره ذره آن را از وجود شما بیرون می کشد و شما را از این نعمت محروم می کند.

دلیل چهارم “انگیزه برای تلاش کردن” است. فرض می کنیم که شما هم تمرکز دارید، هم ذهن باز و هم امید، حتی هدفی دارید که منجر به کسب درآمد ایده آلتان می شود و برای رسیدن به آن بسیار مشتاق هستید، با قدرت پا در مسیر رسیدن به هدفتان می گذارید، حالا فرض کنید که مسیر شما کوه بلندی است، مقداری از مسیر را طی کرده اید و امید دارید که حتما به بالای قله خواهید رسید، اما در سر راه شما مانعی است، شما با موفقیت روشی برای از بین بردن آن پیدا می کنید اما خسته تر از آن هستید که این مانع را از سر راه بلند کنید. خستگی یکی از نشانه های حال بد است و بدیهی است که اگر خسته باشیم حال ما بد است، برای رفع خستگی و غلبه بر آن آنچه نیاز داریم انگیزه است، و آنچه انگیزه را به ما هدیه می دهد حال خوب است؛ پس بار دیگر به این نتیجه میرسیم که حال خوب، مال خوب است!

  • حالتان خوب، تنتان سلامت و جیبتان پر پول 🙂

مطلب پیشنهادی : آموزش کسب درآمد از اینترنت

منبع : برتر آموز

نویسنده : لیلا نیکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *