
دراپ شیپینگ یک روش انجام سفارش است که نیازی به نگهداری محصولات در انبار توسط یک کسب و کار ندارد. در عوض، فروشگاه محصول را می فروشد و سفارش فروش را به یک تامین کننده شخص ثالث منتقل می کند، که سپس سفارش را برای مشتری ارسال می کند.
با این حال، بر خلاف تصور عمومی، مدل کسب و کار دراپ شیپینگ یک طرح ثروتمند شدن سریع نیست. مطمئناً، به نظر می رسد که پول درآوردن آسان است – شما کالاهای دیگران را می فروشید و برای خود کم می آورید. اما وقتی همه ایرادات، موانع و مدیریت روزمره را در نظر بگیرید، کار آسانی نیست و می تواند کار سختی باشد. در دسته بندی کسب و کار آنلاین می توانید مطالب مفید بسیاری را پیدا کنید که به شما کمک می کنند یک کسب و کار آنلاین بهتر داشته باشید.
با این حال، اگر به روش صحیح به آن برخورد کنید، دراپ شیپینگ همچنان می تواند به شما کمک کند تا یک کسب و کار موفق بسازید… نه به آن سرعتی که انتظار داشتید. از مزایا و معایب دراپ شیپینگ گرفته تا رویکردهای مناسب، و از بهترین شرکت های دراپ شیپینگ گرفته تا پرسش های متداول، در اینجا همه چیزهایی که باید قبل از شروع دراپ شیپینگ در پلتفرم فروشگاه اینترنتی بدانید آمده است:
اگر صاحب کسب و کاری هستید که به دنبال ارسال محصولات برای فروشگاه آنلاین خود (یعنی یک کسب و کار سنتی خرده فروشی که تی شرت می فروشد) بدون اینکه نیازی به انبار کردن موجودی خود داشته باشید – یا به طور بالقوه محصولات جدید را اضافه کنید – مدل دراپ شیپینگ می تواند یک راه حل باشد. و مهمتر از همه، برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک مفید باشد.
پس از اینکه مشتری چیزی را به صورت آنلاین سفارش داد، شرکت دراپ شیپینگ محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند. این راهی است که شرکتهای بزرگ و شرکتهای کوچک به طور یکسان محصولات را تهیه میکنند و در عین حال کمی پول به دست میآورند و همزمان مقداری فضای ذخیرهسازی نیز ذخیره میکنند. البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، بنابراین قبل از اینکه تمام پس انداز خود را در فروشگاه دراپ شیپینگ قرار دهید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید که چرا ممکن است دشوار باشد:
مطمئناً، از آنجایی که شما مجبور نیستید موجودی خود را مدیریت یا ذخیره کنید، سربار کم است – اما بازده هم همینطور است. شما پول کمتری وارد می کنید، اما پول کمتری دریافت می کنید. این بدان معناست که شما باید تجارت زیادی را انجام دهید تا بتوانید سرپا بمانید، چه رسد به اینکه به سود خود برسید، به خصوص با توجه به اینکه بیشتر پول به تامین کننده می رسد.
این حاشیه های کم به سختی برای پوشش هزینه ها و هزینه های عملیاتی شما برای بازاریابی/تبلیغات، حفظ سایت شما، از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو، مدیریت سفارشات فروش و پوشش ساعات اداری شما کافی نیست. شما می توانید درآمد خود را با استفاده از این متغیرها پیش بینی کنید (این متغیرها میانگین هستند، بنابراین بسته به صنعت و موقعیت شما تغییر خواهند کرد):
سپس می توانید یک تخمین کاری را با استفاده از این معادله محاسبه کنید:
(ترافیک x 0.02) x (میانگین ارزش سفارش x 0.2) = سود
در حالی که این برای یک تخمین شروع سریع خوب است، چند مشکل نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
علاوه بر این، متوجه خواهید شد که سود شما نیز تا حد زیادی توسط ترافیک شما تعیین می شود، بنابراین اگر در حال ساختن یک نام تجاری تجارت الکترونیک از ابتدا بر روی پلتفرم هایی مانند BigCommerce, WordPress و Shopify هستید، برای مدت طولانی با مشکل مواجه خواهید شد. یک پایگاه مشتری بسازید.
اگرچه به نظر می رسد دست از کار دور است، دراپ شیپینگ کاران همیشه باید با تامین کنندگان عمده فروشی، پردازش سفارش، برگرداندن و خدمات مشتری خود سر و کار داشته باشد. زمانی که از قبل یک منبع منظم ترافیک دارید، نزدیک شدن به dropshipping بسیار منطقی تر است. با دنبال کردن آموزش سئو می توانید یک کانال بازاریابی قدرتمند و پرسود بسازید.
همیشه کارآفرینان بیش از حد خوشبین وجود خواهند داشت که صرفاً بر بخش «سربار کم» تمرکز می کنند و شواهد واضح بالا را نادیده می گیرند. از آنجایی که برای راه اندازی یک تجارت دراپ شیپینگ به سرمایه بسیار کمی نیاز است، این مانع کم برای ورود به معنای رقابت شدید زیادی است و محبوب ترین بازارها بیش از سایرین متضرر می شوند.
اساساً، هرچه یک شرکت بزرگتر باشد، بیشتر می توانند نشانه گذاری های خود را کاهش دهند تا کمترین قیمت ها را ارائه دهند. بدتر از همه، این احتمال وجود دارد که معامله انحصاری با تامین کنندگان خود نداشته باشید.
این بدان معناست که هر تعداد از رقبا می توانند دقیقاً همان محصولات شما را بفروشند. و اگر بهتازگی بهعنوان یک کسبوکار کوچک شروع به کار کردهاید، رقبای شما با سالها تجربه منابعی را در اختیار دارند که نمیتوانند قیمتهای شما را کاهش دهند. این بدان معناست که مشتریان بالقوه می توانند دقیقاً همان چیز را از شخص دیگری با قیمت ارزان تر خریداری کنند – چرا از شما خرید می کنند؟
در تجارت الکترونیک استاندارد، اگر مشتریان از کیفیت محصول، سرعت انجام یا سیاستهای بازگشت شکایت دارند، میتوانید خودتان مشکلات را برطرف کنید. در دراپ شیپینگ، صاحبان فروشگاه ها کم و بیش تحت الحمایه تامین کننده هستند – اما شما هستید که هنوز باید مستقیماً با مشتریان خود صحبت کنید.
دراپ شیپینگ کاران اساساً به دام افتادهاند، و کاری بیشتر از این نمیکنند که تامینکننده به مشکلات رسیدگی کند و در عین حال مشتری را در مورد چیزی که خارج از کنترل آنها است اطمینان دهد. علاوه بر این، تاخیر در ارتباط نیز وجود دارد زیرا افراد دراپ شیپینگ کار بین مشتری و تامین کننده رفت و آمد می کند. اگر کسی به آرامی پاسخ دهد، تمام ارتباطات متوقف می شود و رفع مشکلات بیشتر طول می کشد. و اگر آنها در مورد آن، از جمله در رسانه های اجتماعی، پر سر و صدا باشند، آن بررسی های بد در اوایل می تواند حتی قبل از شروع به کسب و کار شما پایان دهد.
اگرچه این مشکل رایجی برای کسانی که با مدل دراپ شیپنگ کار می کنند نیست، اما شایان ذکر است. برخی از تامین کنندگان آنقدر که ادعا می کنند قانونی نیستند و همیشه نمی دانید کالا از کجا می آید.
حتی فریبندهتر زمانی است که تامینکنندگان بهطور غیرقانونی از لوگوی دارای علامت تجاری یا مالکیت معنوی یک شرکت دیگر استفاده کنند، که بیش از حد متوسط اتفاق میافتد. این مشکل بالقوه را می توان با یک قرارداد توافقنامه دراپ شیپینگ جامد برطرف کرد، اما هر تازه کار دراپ شیپینگ این را نمی داند. این چیزی است که باید هنگام انتخاب تامین کنندگان در نظر داشته باشید.
مانند ارواح سراها یا ترانه سرایان پشت صحنه، دراپ شیپینگ کاران باید درک کنند که اعتبار کار آنها به شخص دیگری می رسد. اگر هر محصولی که میفروشید بسیار شگفتانگیز است، مشتریان شما بیشتر روی برند محصول تمرکز میکنند و تجربه خرید را به طور کامل فراموش میکنند. بالاخره لوگوی شما روی جعبه نیست. باز هم، این فقط دلیل دیگری است که چرا دراپ شیپینگ برای برندهای تثبیت شده بیشتر از برندهای جدید منطقی است. برای مطالعه بیشتر برندسازی چیست را مطالعه کنید.
Dropshipping یک نمایش جانبی بهتر از رویداد اصلی ایجاد می کند. در حالی که نقصهای آن، پشتیبانی از یک کسبوکار را به تنهایی دشوار میکند، اما همچنان مزایای کافی برای کمک به شرکتهای تجارت الکترونیکی را برای بهبود اساسی کسبوکار خود ارائه میدهد. این چهار رویکرد را برای استفاده موثر از دراپ شیپینگ در نظر بگیرید:
دراپ شیپینگ به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف بهتر عمل می کند، نه خود هدف. از دراپ شیپینگ برای کاهش خطر در آزمایش محصولات جدید و استفاده برای تحقیقات بازار استفاده کنید. به جای افزایش هزینه های موجودی خود با بسته بندی انبار خود با یک محصول غیرقابل پیش بینی، آن را با یک دوره آزمایشی با استفاده از دراپ شیپینگ آزمایش کنید.
فراتر از اینکه متوجه شوید فروش میرود یا خیر، تخمین بهتری از میزان فروش آن خواهید داشت و به شما عدد دقیقتری از مقداری را که برای سهام اولیه خود خریداری کنید، ارائه میدهد. این برای آزمایش انواع محصول جدید، که همیشه دارای ریسک ذاتی هستند، اهمیت دو چندانی دارد. برای مثال، شاید شما در فروش محصولات سگ کاملاً موفق بوده اید. آیا این برای محصولات گربه نیز به خوبی ترجمه می شود؟ این ممکن است ضربه بزنید یا از دست بدهید، اما همیشه میتوانید آب را با ارسال چند محصول آزمایش کنید و ببینید که چگونه پیش میرود. در مقاله تحقیقات بازار در مورد این موضوع شرح داده شده است.
برندهای باتجربه تجارت الکترونیک می دانند که نوسانات بازار همیشه قابل پیش بینی نیست. بهجای افزایش هزینههای موجودی از طریق ذخیرهسازی بیش از حد برای رسیدن به حداکثرهای غیرمحتمل، داشتن یک تامینکننده dropshipping به عنوان پشتیبان باعث صرفهجویی در هزینه شما میشود بدون اینکه این فروش را از دست بدهید. این به ویژه برای سرریز فصلی مفید است. این یک محافظت عالی در برابر عدم قطعیت هایی است که همه خرده فروشان با آن روبرو هستند.
وجود گزینههای دراپ شیپینگ نیز بیمهای عالی در برابر شرایط شدید ایجاد میکند. اگر اتفاقی مانند یک بلای طبیعی برای فضای انبار شما رخ دهد، همچنان میتوانید با ارسال محصولات از جای دیگر، سفارشهای از پیش ساخته شده را انجام دهید. همین امر در مورد تأخیرهای غافلگیرکننده حمل و نقل جانبی نیز صادق است.
یکی از پیامدهای ناگوار گسترش تجارت شما، مشکلات حمل و نقل است. هر چه از انبار یا مراکز تکمیل خود دورتر شوید، هزینه ها و هزینه های حمل و نقل بیشتری متحمل خواهید شد. Dropshipping می تواند راه حل مناسبی برای برخی از مکان های مشکل ساز باشد که خارج از مناطق سودآور شما هستند.
علاوه بر این، همانطور که dropshipping می تواند در تحقیقات بازار مفید باشد، می توانید از آن برای آزمایش مناطق جدید نیز استفاده کنید. چرا از دراپ شیپینگ برای یک دوره آزمایشی در یک مکان جدید استفاده نکنید تا ببینید آیا ارزش باز کردن یک مرکز جدید در آنجا را دارد؟
هزینه نگهداری و ارسال برخی از محصولات بیشتر از سایرین است. در شرایط خاص، ممکن است برای شما سود بیشتری داشته باشد که آنها را به جای خود ذخیره کنید. منظور ما از محصولات با تعمیر و نگهداری بالا چیست؟ هر محصولی که نیاز به هزینه اضافی برای نگهداری یا ارسال دارد، مانند:
تا زمانی که کل شرکت شما در این نوع محصولات متخصص نباشد، پرداخت هزینه ذخیره سازی و حمل و نقل اضافی برای بخش کوچکی از کسب و کار شما منطقی نیست. اما همچنان می توانید با ارائه این محصولات از طریق دراپ شیپینگ مشتریان خود را راضی نگه دارید.
هر زمان که dropshipping را در استراتژی فروش خود قرار دهید – به هر عنوانی – در حال وارد شدن به یک شراکت تجاری با تامین کننده هستید. همانطور که در بالا گفتیم، شما به عنوان فروشنده اغلب به دلیل کیفیت محصول، حمل و نقل به موقع و حتی مطابقت با قوانین، در اختیار دراپ شیپینگ کاران خود هستید. این بدان معناست که شما باید آنها را با نهایت دقت انتخاب کنید. برای یک چیز، شما می خواهید مطمئن شوید که محصولات همانطور که تبلیغ می شوند، هستند، اما همچنین باید ببینید که آیا ارسال آنها با معیارهای شما مطابقت دارد یا خیر.
خارج از شرایط محصولات، هنوز نگرانیهای زیادی در مورد نحوه انجام تجارت تامینکننده شما وجود دارد. در اینجا یک چک لیست مرجع سریع از سوالاتی است که باید قبل از ثبت نام برای انجام تجارت با شخصی از خود بپرسید:
همچنین قرارداد دراپ شیپینگ را که در بالا توضیح داده شد فراموش نکنید. در مقاله ایده های کسب درآمد اینترنتی روش های بیشتری ارائه شده است.
در اینجا چند پاسخ ساده به سوالات متداول در مورد dropshipping وجود دارد:
Dropshipping زمانی است که یک فروشنده سفارش های شخص ثالث را انجام می دهد و از آنها می خواهد محصولات را مستقیماً برای مشتری ارسال کند. به عبارت دیگر، فروشنده سفارش فروش را به عرضهکننده میدهد و او سفارش را انجام میدهد. فروشنده معمولاً با همکاری مستقیم با سازنده یا عمدهفروش، قیمت کالا را با تخفیف پرداخت میکند. سود آنها از تفاوت در قیمت اولیه کالا و هر قیمتی که آن را به فروش میرسانند به دست میآید. فروشنده موجودی خود را ذخیره نمی کند یا اقلام را مستقیماً ارسال نمی کند. در عوض، آنها بیشتر بر بازاریابی، تبلیغات و مدیریت حضور آنلاین خود تمرکز می کنند.
Dropshipping می تواند مکمل یک مدل کسب و کار سنتی تجارت الکترونیک باشد.
با فرض اینکه قبلاً در یک یا چند فروشگاه حضور آنلاین دارید (یا حداقل می دانید که چگونه آن را راه اندازی کنید)، ترکیب دراپ شیپینگمشابه راه اندازی هر محصول جدید دیگری است، با چند تفاوت.
در اینجا یک راهنمای گام به گام سریع آورده شده است:
بله، دراپ شیپینگ قانونی است.
بسته به اینکه تامین کننده شما چه کسی است، ممکن است با مسائل حقوقی دیگری مواجه شوید، اما dropshipping به خودی خود یک روش کاملاً قانونی برای انجام سفارش است.
فقط به یاد داشته باشید که با قرارداد دراپ شیپینگاز خود محافظت کنید.
حداقل پنج دلیل خوب وجود دارد که تقریباً هر خرده فروش تجارت الکترونیکی باید دراپ شیپینگ را در نظر بگیرد.
بله، دراپ شیپینگمی تواند برای بازرگانان سودآور باشد. Dropshipping یک مدل کسب و کار کم خطر است که به شما امکان می دهد محصولات را به مشتریان خود بفروشید بدون اینکه متحمل هزینه های هنگفتی مانند یک عمده فروش شود. به دلیل این هزینه های کمتر، سودآوری با دراپ شیپینگبسیار سریعتر از سایر مدل های تجاری آسان تر است.
بله، زمانی که شروع به فروش کردید، باید کسب و کار خود را ثبت کنید، اما تا زمانی که به طور مداوم شروع به ساخت آن نکنید، عجله ای برای انجام این کار وجود ندارد. این به این دلیل است که اکثر ارائه دهندگان پرداخت از شما می خواهند که ثابت کنید کسب و کار شما دارای چنین اعتباری است.
اگر به دراپ شیپینگ علاقه دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، در اینجا لیستی از ایده های محصول برای الهام گرفتن آورده شده است. ما سعی کردیم فقط اقلام کمکی را فهرست کنیم که می توانند با طیف محصولات هر صنعتی مطابقت داشته باشند.
این به طور گسترده ای در دراپ شیپینگ کاران مختلف متفاوت است، بنابراین شما باید بررسی کنید.
محموله های بین المللی می توانند به سرعت گران شوند و دریافت مظنه های دقیق در مورد هزینه های حمل و نقل، گمرک و عوارض برای صدها کشور پیچیده است. همچنین پردازش یک سفارش بینالمللی برای یک dropshipper به طور قابلتوجهی زمان بیشتری میگیرد، زیرا اسناد و مدارک بیشتری درگیر است. برخی هزینه اضافی دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر به سادگی مزاحم نمی شوند.
دراپ شیپینگ می تواند تاکتیک بسیار مفیدی باشد، البته اگر که به درستی اعمال شود. اما دلایلی که برای شرکتهای جدید کار نمیکند، هرچه شرکت بزرگتر میشود کمتر مرتبط میشود. به عنوان مثال، یک شرکت تاسیس شده در حال حاضر جریان ترافیک سالمی دارد و نیازی به نگرانی در مورد ایجاد برند خود ندارد. به همین دلیل است که dropshipping یک مکمل عالی برای اکثر شرکتهای تجارت الکترونیک با تجربه است. فقط برای انجام کارهای سنگین به آن تکیه نکنید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران