هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راز مطالعه رتبه برترها

راز مطالعه رتبه برترها + روش های ناب برای كسب رتبه زير 100 كنكور

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/06/09

راز مطالعه رتبه برترها به گونه ایی محرمانه است كه تمامی دانش آموزان به دنبال آن هستند و البته كه هیچ‌کس اين راز و البته ترفندها را به شما نمی‌گویند؛ البته كه شما با آزمون خطا روی مطالعه‌های خود و ماه‌ها با برنامه ريزی درست و… می‌توانید به اين رازها دست يابيد ولی درك كردن مطالعه رتبه برترها قطعاً سخت خواهد بود؛ به‌عنوان مثال روزی 12 ساعت مطالعه و قطعاً در ايام تعطيل 14 ساعت مطالعه قطعاً سخت است و هر كسی بازدهی اين نوع از مطالعه‌ها را ندارد مگر  آن كه از رازهای مطالعه رتبه برترها آگاه باشد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد اين رازها را برای شما شرح داده و البته كه نكات منحصر به فرد و پین پيشنهادات خودمان را برای شما به اشتراك بگذاريم.

مطالعه كردن دروس كنكور قطعاً با زمان زياد همراه است به اين صورت كه برای موفق شدن در هر درس و درك مطلب داشتن از آن بايد روزانه مطالعه مستمر را به همراه داشته باشيد  در كنار آن در آزمون‌های‌ متعددی شركت كنيد و قطعاً با انجام فعالیت‌های همانند اين موارد شما می‌توانید درصد خوبی را در كنكور كسب كنيد و آيا فقط مطالعه به ميزان درك مطلب كافی است؟ قطعاً خير؛ افرادی كه می‌خواهند رتبه‌ی عالی به دست آورند قطعاً كه بايد افزايش مطالعه داشته باشند به اين دلیلی كه ميزان و طيف وسيعی از دروس را مطالعه كرده و پس از درك مطلب و مسلط شدن به هر بخش تست زنی را شروع كند و اين مورد هميشه مهم خواهد بود.

بخشی از راز مطالعه رتبه برترها آن است كه افزايش ساعت مطالعه دارند كه بهتر است مقاله افزايش ساعت مطالعه برای كنكور را مطالعه كنيد كه مكمل اين مقاله است.

آموزش هایی برای رتبه برترها

تأثیر آموزش قدرتمند بر روی پایه‌ی دانش آموزان:

آيا شما با اين جملات آشنا هستيد كه دانش آموزان می‌گویند پایه‌ی خوبی‌ ندارم و اينكه نمی‌توانم مباحث جديدی كه مربوط به سال‌های گذشته‌اند را درك كنم و… قطعاً كه اين نوع از موضوعات و جملات از روی آموزش نادرست؛ پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر پای‌هایی قدرتمند نداريد بهتر است كه در دوره‌های آموزشی سايت ما شركت كنيد. به‌عنوان مثال آموزش شيمی يكی از آموزش‌های منحصر به فردی است كه تمامی نكات كتب درسی و فعالیت‌ها و آزمودن و… برای شما شرح داده شده است و شما با بررسی اين نكات به‌راحتی می‌توانید درصدهای خوبی را به دست آوريد.

آموزش صفر تا صد راز مطالعه رتبه برترها :

تا به اينجای مقاله با نكات و البته آموزش‌های مهمی رو به رو بوده‌اید و حال نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ راز مطالعه رتبه برترها برويم؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات مهمی ذكر شده است كه شما با توجه كردن به آن‌ها می‌توانید نتيجه بهبود در تحصيل خودتان را احساس كنيد؛ اين رازها عبارت‌اند از:

  • انتخاب كردن هدف بزرگ: هدف خود را برای کسب رتبه ممتاز در آزمون‌های سراسر و یا کنکور مشخص کنید یعنی مشخص کنید که در آینده می‌خواهید چکاره باشید همانند آن كه در آینده می‌خواهید خلبان و یا پزشک و یا دندان پزشک و یا مهندس کامپیوتر باشید لازم به ذکر است هدف خود را با معیارهایی از قبیل علاقه،توانایی تحصیل،بازار کار و جایگاه اجتماعی انتخاب کنید؛ هرگز از انتخاب كردن هدف‌های بزرگ هراس نداشته باشيد به اين دليل كه هدف‌ها و رؤیاهای بزرگ سبب شده است كه شماها بتوانيد قدم‌های بزرگ‌تری بر داريد؛ البته توجه داشته باشيد كه اگر هدف شما مناسب و عالی باشد قطعاً شما برای دست يافتن به آن تمام تلاش خودتان را خواهيد كرد و البته كه اين ميزان تلاش راز مطالعه رتبه برترها است كه هر كسی نمی‌تواند به آن دست يابد.

 

  • تنظيم ساعت بدن خود برای امور روزانه: قطعاً كه برای دست يافتن به راز مطالعه رتبه برترها باید ساعت بدن خود را تنظیم کنید یعنی شما برای صرف صبحانه و نهار و شام و همچنین زمان استراحت و خواب زمان ساعت مشخص و دقیقی تعریف کنید یعنی شما باید بپذیرید که برای مثلاً یک سال زندگی شما این‌گونه خواهد بود و مطمئناً خانواده شما نیز در این مدت وظایفی از قبیل فراهم آوردن شرایط مطالعه از قبیل مکان بدون سرو صدا و تغذیه مناسب به عهده دارند که برای شما فراهم آورند؛ علاوه بر مواردی‌ كه ذكر شده است شما بايد به مدت 21 روز اين موارد را انجام دهيد به اين دليل كه سبب خواهد شد كه شما به اين روند عادت كنيد؛ عادت كردن مهم‌ترین بخش راز مطالعه رتبه برترها البته كه آن‌ها با عادی جلوه دادن اين موضوع و انجام دادن اين امور به‌صورت روزانه قطعاً همانند يك ربات بدون نقض و عالی خواهند بود.

ترفند هایی برای راز مطالعه رتبه برترها

  • زمان بندی برای مطالعه‌های خود: زمان مطالعه را هميشه بايد خودتان تعيين كنيد و البته كه اين نوع از تعيين مطالعه برای شما و مطالعه خود را بهینه می‌كند،‌ اطلاع داشته باشید هر روشی که به شما در جهت بهینه کردن مطالعه کمک کند بایستی استفاده کنید و استراحت کوتاه بعد از یک ساعت و نیم یا دو ساعت مطالعه را فراموش نکنید. به‌عنوان مثال زودتر خوابيدن و زود بيدار شدن يكی از اين نوع بهینه‌ها می‌باشد و البته كه سبب‌ می‌شود كه شما زمان بيشتری برای مطالعه خودتان داشته باشيد و اين مورد از موارد مهم راز مطالعه رتبه برترها ها است؛ به صورتی كه از کوچک‌ترین زمان خود استفاده می‌کنند.

 

برای زمان بندی توجه داشته باشيد كه ابتدا بايد در برنامه ريزی خود بخش ساعت و ستون‌هایی در رابطه با ساعت روز مره خود ايجاد كنيد؛ حال از موقع كه زمان آزاد داريد وقت مطالعه خودتان را پر كنيد و با اين امر می‌توانید مطالعه خودتان را افزايش ساعت بهینه‌تر كنيد و شكی در اين موضوع نيست.

  • از درس‌نامه‌ها و کتاب‌های‌ كمك درسی غافل نشويد: استفاده از منابع آموزشی معتبر و منابع کمک آموزشی پر محتوا را فراموش نکنید اطلاع داشته باشید اگر از اول شروع به مطالعه کرده‌اید ابتدا منابع آموزشی درسی(کتاب‌های دبیرستان) را به نحو احسن و با دقت مطالعه کنید و سپس دنبال منابع آموزشی و کمک آموزشی معتبر باشید کتاب‌های کنکور و کتاب‌های تست موسسه‌های آموزشی معتبر به شما کمک شایانی می‌کند و استفاده از آموزشگاهی تست زنی، توانایی و مهارت و قدرت شما در تست زنی درست را فوق‌العاده زیاد می‌کند.( قيمت كتاب های درسنامه قطعا كمی افزايش داشته اند و پيشنهاد ما به شما آن است كه اين مورد اصلا توجه نداشته باشيد به اين دليل كه محتوای درسنامه ارزش خريد را دارد)

اما درس‌نامه‌ها و تأثیر آن‌ها روی تحصيل و روند سال كنكور ما چگونه است؟ همان‌طور كه عنوان شده بود اولويت اصلی شما كتاب است و شما با خواندن و مسلط شدن به آن بايد برويد سراغ کتاب‌های كمك درسی، البته كه کتاب‌های درسی هميشه مسائل را به زبان ساده و معيار توضيح نداده است و از اين رو می‌توانی کتاب‌های تهيه كنيد كه مفهوم آن را به زبان معيار برای شما شرح می‌دهد؛ توجه داشته باشيد كه اين از کتاب‌های كار هميشه می‌تواند سطح شما را پله به پله افزايش دهد و قطعاً كه در سال تحصیلیم سالی كه شما كنكور را در پيش داريد راز مطالعه رتبه برترها اين خواهد بود.

 

  • دسته بندی‌ كردن نكات و فرمول‌ها: نکات کلیدی و فرموله‌ای مهم را دسته بندی نموده و نت برداری کنید به‌گونه‌ای که هر روز در روئیت شما باشد به سلیقه خود مکانی را جهت نصب آن‌ها انتخاب کنید. اما چرا اين مورد آن‌قدر مهم است؟‌برای پاسخ دادن به آن بايد بگوييم كه آيا شما ربات هستيد كه تمامی نكات و فرمول‌ها را فرا بگيريد؟ قطعاً دروس همانند شيمی و رياضی و فيزيك و… نكات و فرمول‌های زيادی دارد و شما نمی‌توانید تمامی آن‌ها را حفظ كنيد و يا همه آن‌ها را بلد باشيد؛ بهترين كار يادداشت كردن آن فرمول بعلاوه چسباندن آن‌ها بر روی ديوار و يا يك مكانی است كه شما هميشه آن‌ها را بتوانيد ببينيد و البته كه آن‌ها را مرور كنيد. از مرور كردن نكات به هيچ وجه نترسيد و البته كه اگر نكاتی را هم فراموش كرديد اصلاً به خود استرس وارد نكنيد و بلافاصله دوباره نكات را مرور كنيد و البته كه اين دفعه بيشتر در ذهن شما پايدار خواهد ماند.( بهتر است بدانيد كه دسته بندی كردن نكات به شما فرصت آن می‌دهد كه از راز مطالعه رتبه برترها به‌خوبی استفاده كرده و شما هم بتوانيد همانند آن‌ها موفق شويد)

 

  • داشتن سرگرمی روزانه: آيا راز مطالعه رتبه برترها فقط و فقط مرور و مطالعه به ساعت‌های زياد و… است؟‌ قطعاً كه خير، برای آن كه شما افسرده نشويد و يا اينكه انگيزه خودتان را در طی ماه‌هایی كه مطالعه داريد از دست ندهيد آن است كه سرگرمی روزانه داشته باشيد؛ برای صحت اين موضوع بهتر است كه مصاحبه‌های رتبه برترهای كنكور را مشاهده كنيد؛ آن‌ها می‌گویند كه ابتدا پس از 6 ساعت مطالعه به مدت يك ساعت فيلم و يا سريال محبوب خودشان را مشاهده می‌كنند و اگر با توجه به برنامه خود پيشرفت عالی داشته بودن آخر هفته هم به ديدار خانه دوست و آشنا می‌رفتند؛ توجه داشته باشيد كه اين نوع از سرگرمی‌ها نبايد اصلاً به برنامه شما ضرری وارد كند و يا اگر مشاهده كنيد كه برنامه شما دارد اثرات مثبت خود را كاهش می‌دهد بايد از اين مورد به كم استفاده كنيد و شكی در اين موضوع هم نخواهد بود.

روش مهم برای رتبه برترها

آيا در مسير رتبه برتر شدن در كنكور وجود يك مشاور الزامی است؟

قطعاً كه نمی‌توان پاسخ قطعی به اين موضوع داد و همه اين نوع از موارد به خود شما بستگی خواهد داشت؛ به‌عنوان مثال دانش آموزانی هستند كه فقط و فقط با توجه به صحبت‌های مشاوران و… می‌تواند پيش بروند و البته كه فقط از آن‌ها حرف شنوی دارند؛‌ اما بلعكس آن هم وجود دارد؛ دانش آموزانی كه اصلاً نياز به مشاوره ندارند و خودشان برنامه‌شان را چك كرده و البته ساعت روزانه و دروس را تنظيم می‌کنند؛‌ توجه داشته باشيد كه اگر شما از دسته دوم هستيد و اگر نتيجه مثبتی‌ دريافت نکرده‌اید بهتر است كه سریعاً يك مشاور باری خود اختيار كنيد تا نتيجه مثبت احساس شود و تلاش‌های شما بر باد نرود.

اما وظايف يك مشاور چيست؟ آيا بايد فقط جملات انگيزشی به شما بگويد؟ قطعاً كه خير؛ آن‌ها بايد برنامه‌ی شما را هميشه مطالعه كنند و البته با توجه به آزمون‌های آزمايشی شما برنامه ایی جديد را برای شما تنظيم كنند؛ به‌عنوان مثال اگر شما در دروسی همانند رياضی نخواسته‌اید درصدهای خوبی را كسب كنيد قطعاً تعداد تست‌هایی كه در برنامه خودتان بايد اجرا كنيد را افزايش داده و البته در هفته تعداد ساعت مطالعه اين دروس را هم برای شما افزايش خواهد داد تا نتيجه مثبت حاصل شود؛ قطعاً علاوه بر اين موضوع يك مشاور وظيفه آن را دارد كه شما و روحيه شما را برای آزمون كنكور حاضر كند و البته كه اگر شما نتواسته ايد رتبه‌ی خوی بگيريد اصلاً اميد خودتان را از دست نداده و تلاشی چندين برابر داشته باشيد تا نتيجه مثبت برای شما و تحصيل شما رخ دهد؛ اين مورد از راز مطالعه رتبه برترها می‌باشد و مهم هم است.

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت ما نهايت بهره را كسب كرده و در صورت رضايت آن را برای ‌دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطب بهتر است كه چند نكته مهم را بازگو كنيم.

راز مطالعه رتبه برترها مطالعه پيوسته و استمرار داشتن خواهد بود و البته كه شما روزی 3 ساعت مطالعه كنيد شايد اين ساعت مطالعه كم باشد ولی استمرار و پيوسته مطالعه كردن قطعاً برای شما مفيد خواهد بود و البته كه افزايش ساعات مطالعه برای شما به‌مرور زمان انجام خواهد شد و البته كه شكی در اين موضوع نيست، توجه داشته باشيد كه با توجه به بازدهی خود ساعت مطالعه را تعيين كنيد و نه آن كه مطالعه ساعت زياد داشته باشيد و بدون درك مطلب صحيح.

مورد ديگر وجود يك آموزش مناسب است كه سايت ما آن را برای شما تهيه كرده است و البته كه اين آموزش‌ها كلی نكات آموزشی را برای شما تعريف كرده است. قطعاً كه فقط و فقط بامطالعه كردن كتاب نمی‌توانيد درصدهای بالا بزنيد؛ شما بايد شيوه صحيح مطالعه كتاب و با انواع تست‌ها و روش‌های تست آشنا شده و با توجه به اين موارد بتوانيد درصد خوبی را كسب كنيد؛ نقطه مشترك راز مطالعه رتبه برترها وجود آموزش خوب بوده است؛ فرقی نمی‌کند دوره‌های آموزشی پكيج باشد يا مدرسه و آموزشگاه.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *