هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پروموت در توییتر چیست؟

راهنمای اجرای تبلیغات در توییتر

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/20

امروزه شبکه‌های اجتماعی به جزء جدایی ناپذیر از زندگی روزانه ما تبدیل شده‌اند. توییتر نیز به مانند دیگران یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار می‌باشد. ما امروز قرار است که در مورد تبلیغات در توییتر با شما صحبت کنیم. چرا که این برنامه کاربردی کاربران فراوانی دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کرد. شاید برای شما اندکی استفاده از توییتر عجیب باشد. اما این شبکه اجتماعی یک شبکه فعال ارتباطی در ایران است که معمولا نماد افراد روشنفکر و یا رجل سیاسی می‌باشد. البته لازم به ذکر است که این برنامه جذاب فقط مختص به افراد نیست و شرکت‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. امروزه شرکت‌ها و کمپانی‌‌های زیادی در توییتر عضو می‌باشند و در آن هر روزه نظرات خود را توییت ‌می‌کنند. در نتیجه شما برای بازاریابی کسب و کار خود می‌توانید از این فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را داشته باشید.

با وجود تمام چالش‌هایی که این برنامه در ایران دارد «مانند فیلتر بودن» توییتر جای خود را در میان مردم ایران نیز باز کرده است و روزانه افراد زیادی در حال پیوستن به این برنامه می‌باشند. زمانی که شما به یک فضای با کیفیت از افراد جامعه دسترسی پیدا می‌کنید به این معنی است که شما می‌توانید از آن استفاده تبلیغاتی داشته باشید. حال آنکه شما بتوانید در تبلیغات توییتر خود به مخاطب هدف خود بر اساس کلمات کلیدی، فالوئر، علایق و… دسترسی داشته باشید و از طرفی شما می‌توانید هزینه تبلیغات خود را مدیریت کنید و یا از پلن‌های تبلیغاتی کلیکی استفاده کنید. با وجود این مزایای جذاب قطعا شما نیز به این برنامه کاربردی جذب خواهید شد. اگر شما در مورد توییتر اطلاعات کاملی ندارید و یا که اصلا این برنامه را نمی‌شناسید به شما توصیه می‌کنم که از بخش مقالات سایت برترآموز از مقاله « توییتر چیست؟» به صورت کامل و جامع استفاده کنید.

سرویس تبلیغات توییتر مانند تبلیغات گوگل و تبلیغات جمیل بر اساس پلن‌های دلاری تعریف می‌شوند و با توجه به قیمت دلار در ایران و همچنین تعرفه تبلیغاتی اپلیکیشن‌های تبلیغاتی دیگر مانند اینستاگرام هزینه تبلیغات در آن مبلغی معقول و قابل قبول می‌باشد. از این جهت شما می‌توانید برای تبلیغات بیزینس خود به آن فکر کنید، از طرفی به یاد داشته باشید که از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در توییتر در این است که شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای گزارش تبلیغات خود را دریافت کنید و در صورت نیاز استراتژی تبلیغاتی خود را مدیریت کنید.

انواع استراتژی‌های تبلیغاتی در توییتر

قبل از هر بیان هر نکته‌ای به این موضوع توجه داشته باشید که تبلیغات در هر بستری ادبیات و قوانین خودش را دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوای ویدیویی جذاب برای مخاطب خود تولید کنید. اما در توییتر داستان فرق می‌کند شما مانند دیگران تنها 280 کاراکتر در اختیار دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید و تبلیغات خود را به نتیجه برسانید. در نتیجه مینیمال نویسی در تبلیغات شما از اهمیت زیادی برخوردار است. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع استراتژی‌ها و پلن‌های تبلیغاتی توییتر بهتر و بیشتر آشنا کنیم.

Promoted Ads

شما در این روش تبلیغاتی مانند توییت عادی می‌توانید یک توییت شامل متن به همراه عکس، ویدیو و لینک منتشر کنید. با این تفاوت که این توییت شما فقط به مخاطبان شما نمایش داده نمی‌شود. بلکه به افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند، نیز نشان داده می‌شود. با این تفاوت که این توییت‌ها برای آن‌ها داری تگ Promoted می‌باشد. از طرفی شما در ازای نشان دادن این توییت به افرادی غیر از دنبال کنندگان خود به توییتر هزینه پرداخت می‌کنید. البته لازم به ذکر است که این توییت ارتقاء یافته برای همه قابلیت نشر، لایک، پاسخ دادن، بازنشر کردن و… را دارا می‌باشد. درست مانند یک توییت عادی که شمار برای دنبال کنندگان خود ارسال می‌کنید.

راهمای تبلیغات در توییتر

در این قسمت برای شما یک سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که تبلیغات شما به چه کسانی نمایش داده می‌شود؟ چرا که  در هر تبلیغاتی بازخورد و اثر بخشی از اهمیت بالایی برخوردار است. توییتر دارای الگوریتم‌های هوشمند زیادی می‌باشد که توییت شما را به مخاطبانی نمایش ‌می‌دهد که بالاترین احتمال اینگیجمنت را دارند. از طرفی خود شما نیز می‌توانید تعریف کنید که تبلیغات شما مناسب چه کسانی است و به چه کسانی توییت شما را نشان دهند. شما می‌توانید بر اساس افرادی که دنبال می‌کنند، بر اساس سن‎‌، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … افراد خود را شخصی سازی کنید.

( اگر شما به دنبال تبلیغات کسب و کار خود در محیط وب می‌باشید، شما نیاز به تبلیغات بواسطه رپورتاژ آگهی خواهید داشت، از این رو ما در وب‌سایت برتر آموز برای شما یک دوره جذاب و منحصر به فرد تحت عنوان « آموزش رپورتاژ نویسی » طراحی و تدوین نموده‌ایم که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.  )

Follower Ads

اگر شما به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان خود در فضای توییتر می‌باشید، این نوع تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند. در این روش الگوریتم‌های توییتر به صورت هوشمندانه شما را به افرادی نشان می‌دهند که بیشترین علاقه به محتوای تولیدی شما را دارند. از رو شما می‌توانید بواسطه تبلیغات از این روش تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. این نوع تبلیغات میزان اینگیجمنت دنبال کنندگان با شما را نه تنها در توییتر بلکه خارج از این فضا نیز افزایش می‌دهد، چرا که با توجه محتوای تولید شما به کسب کار شما علاقه‌مند شده‌اند. با توجه به موارد بیان شده محتوای تولیدی شما بسیار برای حفظ دنبال کنندگان شما اهمیت دارد، از رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که از مقاله « هرم بازاریابی محتوا » به صورت جامع و کامل استفاده کنید و سعی کنید با تولید محتوای کد گذاری شده دنبال کنندگان خود را حفظ کنید.

این نوع تبلیغات معمولا در بخش «پیشنهاد افراد برای فالو کردن» و در قسمت نتایج جست و جو نمایش داده می‌شود و صد البته باید به این نکته توجه کرد که اکانت شما برای دنبال کنندگان احتمالی شما به صورت Promoted تگ گذاری شده است. این موضوع به این دلیل که افراد بتوانند اکانت‌ تبلیغی را از اکانت دوستان و آشنایان خود تشخیص دهند.

Twitter Amplify

اگر شما هم از کاربران توییتر باشید قطعا متوجه شده‌اید زمانی که یک ویدیو وایرال می‌شود و شما قصد تماشای آن را از اکانت‌های پربازدید را دارید، در قسمت راست ویدیوها یک تصویر کوچک وجود دارد که به صورت بنری تبلیغات نشان می‌دهد. دقیقا این نوع تبلیغات توییتر در این دسته بندی قرار می‌گیرند. حال شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که ملاک تصمیم گیری توییتر برای نشان دادن تبلیغات شما چیست؟ توییتر به شما پیشنهاد می‌دهد که تبلیغات شما در 15 دسته بندی نمایش داده شود که مهم‌ترین این دسته بندی‌ها عبارتند از کمدی، فرهنگ، مالی و تجاری، ورزش، لایف استایل، فناوری، بازی، خودرو، تلفن همراه و… . شما باید بررسی کنید که مخاطبین هدف شما بیشتر از کدام دسته‌ بندی‌ها استفاده می‌کنند و تبلیغات خود را در همان دسته بندی منتشر کنید. ( اگر شما در مورد تبلیغات بنری اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه ‌کنم که از مقاله « چگونه بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم » استفاده کنید و بازدهی تبلیغات بنری خود را در این بخش به صورت قابل توجه‌ای افزایش دهید.

Twitter Take over

این نوع تبلیغات در توییتر دارای دو مدل اصلی می‌باشد به نام Timeline و Trend که هر دو آن‌ها به مدت 24 ساعت برای شما فعال می‌باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که محتوای تولید شما است که می‌تواند نتیجه این تبلیغات را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و مخاطب را مجاب به تماشا مجدد تبلیغات شما کند. این نوع تبلیغات معمولا بین یک تا سه بار با توجه به واکنش اولیه مخاطب به او نشان داده می‌شود. شما بواسطه این نوع تبلیغات می‌توانید در مدت زمان کوتاهی یک بازخورد عالی ثبت کنید. این سبک تبلیغات بیشتر برای اطلاع رسانی از یک رویداد بزرگ، شروع برای کمپین فروش محصول جدید شما مناسب است و از طرفی بیشتر برای یک شوک خبری به مخاطب استفاده می‌شود. در این روش شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از علائم بصری جذاب مخاطب خود را شوکه کنید و او را به سمت تبلیغات خود جذب کنید.

Timeline  

شما بواسطه این روش باید از یک محتوای ویدیویی جذاب استفاده کنید و این محتوا در بخش تایم لاین توییتر نمایش داده می‌شود. اگر محتوای شما کم‌تر از 60 ثانیه باشد. محتوای شما مجدد پخش خواهد شد. از طرفی این نوع تبلیغات اگر همره با یک موضوع خبری داغ و ترند باشد و شما به عنوان اولین منابع اگاه شروع به پخش این سبک از محتوای ویدیویی کنید، می‌تواند بازخورد شما را به صورت ویژه‌ای افزایش دهد.

Trend

شما در این روش مخاطبان هدف خود را انتخاب می‌کنید، سپس در بالای صفحه‌ی اکسپلور مخاطب هدف شما تبلیغات شما نمایش داده می‌شود. این سبک از تبلیغات بیشتر برای آگهی از برند شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید، با این که این نوع تبلیغات دارای تگ Promoted می‌باشند بازهم مورد استقبال کاربران توییتر قرار می‌گیرند.

آموزش اولیه تبلیغات در توییتر

شما برای انجام تبلیغات در توییتر مانند هر پلتفرم دیگری باید به قوانین و اصول آن آگاه باشید. ما در این بخش به شما مفاهیمی را آموزش می‌دهیم که شما با فرا گیری آن‌ها می‎توانید بازخورد تبلیغات خود را به صورت اصولی و قابل توجه افزایش دهید و از طرفی شما می‌توانید برای تبلیغات توییتری خود برنامه ریزی دقیق و با کیفیتی داشته باشید. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که با توجه به افزایش جمعیت روز افزون کاربران ایرانی به پلتفرم جذاب شما ‌می‌توانید برای کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ خود نیز از این پلتفرم جذاب استفاده کنید. اما مهم‌ترین نکته این است که شما چه محتوایی را با چه استراتژی به مخاطب خود ارائه می‌دهید. قطعا شخصی سازی این موضوع می‎تواند کمک شایانی به شما داشته باشد.

  1. اکانت توییتر خود را ایجاد کنید

زمانی که شما اکانت توییتری خود را ایجاد کردید بعد از وارد شدن به آن، به آدرس ads.Twitteer.com مراجعه کنید. سپس در این قسمت ثبت نام کنید، در این مرحله از شما درخواست می‌کند که نام کشور و منطقه زمانی خود را به صورت دقیق وارد کنید و در مرحله بعد با تایید ایمیل شما به شما اجازه استفاده از پلن‎های تبلیغاتی خود را ‎می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین امکاناتی که توییتر به شما در این بخش ارائه می‌دهد، امکان بررسی کمپین‌ها و آنالیز داده‌های تبلیغی است که شما به کمک آن می‌‌توانید بازخورد تبلیغات خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش دهید.

  1. هدف تبلیغاتی خود را اعلام کنید

در مرحله بعدی توییتر از شما در خواست می‌کند که هدف تبلیغاتی خود را به او اعلام کنید. دقت کنید قبل از این که هدف تبلیغاتی خود را به توییتر اعلام کنید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا هدف تبلیغاتی خود را برای خود مشخص کنید. اگر شما ندانید که قرار است با چه استراتژی تبلیغاتی و با چه هدفی تبلیغات خود را شروع کنید. نه تنها در توییتر بلکه در هیچ پلتفرم تبلیغاتی دیگر نیز موفق نخواهید. شما نمی‌توانید صرفا با هدف فروش بیشتر تبلیغات کنید. هدف تبلیغاتی شما باید کاملا واضح، شفاف و قابل اندازه گیری باشد.

نحوه انجام تبلیغات در تویئتر

مفاهیم مورد استفاده برای استفاده بهتر از بخش هدف گذاری

  • Awareness

این بخش بیشتر با هدف آگاه سازی از برند و یا محصولات شما تعریف شده است و شما باید با تکمیل کردن چرخه تبلیغاتی خود مخاطبان خود را به سمت خرید نهایی سوق دهید.

دسترسی: در این قسمت شما بررسی می‌کنید که چه تعداد از افراد توییت‌های تبلیغاتی شما را مشاهده کرده‌اند. توجه داشته باشید که شما به ازای هر 1000 بازدید از سمت توییتر صورت حساب  دریافت می‌‎کنید.

بازدیدهای ویدیویی در جریان: شما در این بخش یک ویدیو کوتاه بارگذاری می‌کنید و به ازای هر بازدید توییتر برای شما صورت حساب ارسال می‌کند.

  • Consideration

بازدیدهای ویدیو: در این بخش شما با توجه با بازدید‌ کاربران از محتوای ویدیویی خود هزینه پرداخت می‌‎کنید. و هر بازدید به صورت برای شما منجر به هزینه می‌شود.

نصب برنامه‎: در این بخش تعداد نصب برنامه توسط کاربران را به شما نمایش می‌دهد و به ازای هر نصب توییتر از شما هزینه دریافت می‌کند.

کلیک: در این بخش نتایج تبلیغاتی کلیکی را به شما نمایش می‌دهد و مشخص می‌کند چه تعداد از کاربران به سایت شما بواسطه این تبلیغ مراجعه کرده‌اند و چه تعداد از کاربران بواسطه این تبلیغ محتوای شما را دانلود کرده‌اند.

تعامل: در این بخش خواسته تبلیغ دهنده این است که با تعامل کاربران بازدهی تبلیغات خود را به حداکثر برساند. البته نکته قابل توجه در این بخش این است که تنها اولین تعامل از سمت هر کاربر برای توییتر ملاک است و در ازای آن از شما هزینه دریافت می‌کند.

  • مشخص کردن هزینه

در آخرین بخش هدف گذاری شما باید مشخص کنید که چه میزان قصد هزینه برای تبلیغات خود را دارید، شما در این بخش یک بودجه حدودی تعریف می‌کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب تبلیغات در توییتر این است که برای شما سقف و کف هزینه تبلیغات تعیین نمی‌کند و هر کسی با توجه به میزان توانایی مالی خود می‌تواند پلن تبلیغاتی خود را استفاده کند. با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که به هر میزان تبلیغات شما هدفمندتر و با بودجه تبلیغاتی بزرگتری باشد به طبع میزان نتیجه و بازخورد شما نیز بیشتر است.

  • تنظیمات گروه آگهی و مناقصه را مشخص کنید

شما در این بخش به گروه آگهی و مناقصه منتقل می‌شوید. شما در این بخش زمان شروع و پایان مناقصه خود را انتخاب می‌کنید. میزان هزینه‌ای که تمایل دارید به ازای هر تعامل پرداخت کنید را اعلام ‌کنید و منتظر بازخورد دیگران می‌مانید. اگر شما هیچ گونه تجربه‌ای در این حوزه ندارید می‌توانید از مناقصه خودکار استفاده کنید. در این صورت توییتر پیشنهاد شما و نظرات همکاران شما در بخش نشر آگهی تبلیغاتی بررسی می‌کند و به شما پیشنهاداتی  می‌دهد و شما با بررسی پیشنهادات موجود از بین آن‌ها انتخاب می‌کنید.

در این بخش به شما توصیه می‌کنیم که برای دریافت بازخورد بهتر هدفگذاری کمپین تبلیغاتی خود را به چند بخش تقسیم کنید و از طرفی تمام تلاش خود را به کار گیرید که مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی کنید و با خلاقیت خود و همچنین انتخاب درست آگهی خود را در چند بخش منتشر کنید.

  • مشخص کردن مخاطب هدف

شما در این بخش مخاطبین هدف خود را مشخص می‌کنید، شما برای اینکه بتوانید از این بخش بهترین استفاده را داشته باشید باید پرسونای مخاطب هدف خود را به صورت واضح بدست آورده باشید و با شناخت درست آن و استفاده کاربردی از آن می‌توانید به درستی منظور خود را به الگوریتم‌های توییتر منتقل کنید. ( اگر شما در مورد پرسونای مخاطب اطلاعات صحیح و کاملی ندارید و نمی‌دانید که به چه صورت باید پرسونای مخاطب خود را تشخیص دهید به شما توصیه می‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « پرسونای مشتری چیست؟ » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید. )

شما در این بخش باید به هر میزانی که راجب مخاطب هدف خود اطلاعات دارید آن را به دسته بندی‌های کوچک و بر اساس الگوریتم‌های جستجوی توییتر تقسیم کنید و با تعریف درست آن برای توییتر کیفیت تبلیغات خود را بالا ببرید. به یاد داشته باشید که تنها عاملی که می‌تواند تبلیغات شما را موثر و با ارزش کند همین بخش مشخص کردن مخاطب هدف است که باید به بهترین نحو ممکن آن را تعریف کنید.

  • مکان تبلیغات خود را مشخص کنید

شما در این بخش با توجه به نوع تبلیغات خود، محتوای تبلیغاتی خود و همچنین پلن تبلیغاتی مورد استفاده خود باید مکان نمایش تبلیغات خود را مشخص کنید. به شما توصیه می‌کنیم با توجه به نورون‌های آینه‌ای مغز بهتر است که تبلیغات خود را در سمت راست و در قسمت‌های ابتدایی صفحه قرار دهید. در این صورت بازدهی شما به صورت قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

  • راه اندازی تبلیغات توییتر

در مرحله آخر توییتر تمام تنظیماتی که شما تا این مرحله انجام داده‌اید را به شما نمایش می‌دهد. سعی کنید برای جلوگیری از هر گونه خطایی یک بار دیگر به دقت این تنظیمات تبلیغات خود را بررسی کنید و مشاهده کنید که نکته‌ای را فراموش نکرده باشید و در صورتی که همه چیز صحیح بود آن را تایید کنید و منتظر بازخورد تبلیغات خود بمانید. بهتر است که بازخورد تبلیغات خود را دربازه‌های زمانی کوتاه مدت بررسی کنید تا در صورت نیاز به اصلاح هر چه سریعتر آن را اعمال کنید

نصب توییتر در ایران چه میزان است؟ آیا تبلیغات در توییتر برای  شرکت‌‌های ایرانی نیز مفید است؟

شما تا این قسمت از راهنمای تبلیغات در توییتر به صورت کلی به توییتر و اصول آن آشنا شدید، شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که با توجه به فیلتر بودن توییتر در ایران آیا تبلیغات توییتر در ایران بازدهی مناسبی دارد و یا خیر؟ جالب است بدانید که در سال 99 توییتر در ایران بیش از 2 میلیون کاربر داشت. اما پس از فیلتر شدن آن تعداد کاربران فعال آن 46 درصد رشد داشت و از طرفی محتوای تولید آن نیز بیشر از 163 درصد رشد داشت.

نصب توییتر در ایران

با توجه به نکاتی که در این بخش گفته شد می‌توان گفت که نصب توییتر در ایران پس از فیلتر شده آن نه تنها کاهش نداشت، بلکه افزایش نیز داشت.  در نتیجه می‌توان گفت که تبلیغات در توییتر برای شرکت‌های ایرانی مفید است. از طرفی شما با تبلیغات توییتر می‌توانید یک سوشال سیگنال بسیار قوی برای سایت خود داشته باشید. در صورتی که شما با سوشیال سیگنال آشنایی ندارید می‌توانید به مراجعه به بخش مقالات سایت برترآموز از مقاله « تاثیر سوشیال سیگنال بر سئوی سایت » چیست به صورت جامع و کامل استفاده کنید.

از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما برای تبلیغات در توییتر هزینه بسیار مناسبی پرداخت خواهید کرد. در نتیجه شما برای کمپین‌های تبلیغاتی خود آگاهی از برند نیز می‌توانید از این موضوع به نحو احسن استفاده کنید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه زمانی که یک چالش و یا ترند خبری ایجاد می‌شود، اولین جایی که شما می‌‌توانید آثار آن را مشاهده کنید، توییتر است. در نتیجه تبلیغات در توییتر می‌تواند برای شما یک گزینه بسیار مهم و قابل بررسی باشد.

آیا  Stop Twitter Ads( حذف تبلیغات در توییتر ) می‌تواند روی تبلیغات در توییتر تاثیر داشته باشد؟

قطعا تبلیغات بیش از اندازه می‌تواند برای هر کسی اذیت کننده باشد. اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که شما قرار است از تبلیغات در توییتر استفاده کنید. معمولا توییتر تبلیغات شما را به افراد قابل توجه‌ای نشان خواهد داد. حتی به افراد که تبلیغات خود را بسته‌اند. او یکبار تبلیغات شما را نشان می‌دهد و از شما سوال می‌کند که علت عدم نمایش تبلیغات برای شما چیست؟ در این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید که به همه حداقل یکبار نمایش داده شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمام تمرکز توییتر بر این است که مشتریان خود را راضی نگه دارد. منبع درآمد اصلی او از تبلیغات در توییتر می‌باشد. در نتیجه نمایش تبلیغات برای او اولویت است. شما باید سعی کنید که برای تبلیغات در توییتر از استراتژی استفاده کنید که همان بازدید اول نظر مخاطب را به خود جلب کند. به صورت کلی محتوای تبلیغاتی شما باید شوکه کننده باشد.

انواع کمپین در توییتر چیست و چرا باید در طراحی استراتژی  تبلیغات در توییتر به آن توجه کرد؟

به صورت کلی به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که قرار است تبلیغات در توییتر داشته باشید باید شناخت مناسبی نیز از کمپین‌های تبلیغاتی توییتر داشته باشید. ما در این بخش یک نگاه کلی به انواع کمپین‌های تبلیغاتی در توییتر خواهیم داشت.

کلیک روی لینک

به صورت کلی در این روش تبلیغات در توییتر هدف این است که بازدید از سایت شما افزایش داشته باشد. این روش معمولا مورد علاقه سئوکاران می‌باشد. توجه داشته باشید که این نوع کمپین‌ها معمولا بر اساس میزان کلیک برای شما هزینه خواهد داشت که می‌تواند یک صرفه جویی بهینه در هزینه تبلیغات در توییتر برای شما به همراه داشته باشد.

افزایش فالوور

در این کمپین تبلیغاتی هدف شما کاملا مشخص است، شما قبل از تبلیغات در توییتر به دنبال افزایش اعتبار خود در این محیط می‌باشید. سعی کنید که کمپین افزایش فالوور خود را بر اساس فالوور رقبای خود برنامه ریزی کنید. شما باید سعی کنید که همرده رقبای خود و یا بالاتر از آن‌ها قرار داشته باشید.

افزایش تعامل

شما اگر به دنبال سئو توییتر خود می‌باشید، باید پلن تبلیغات در توییتر شما بر اساس دریافت تعامل در کامنت، لایک، اشتراک گذاری و… باشد.

 

نصب اپلیکیشن، افزایش بازدید، اطلاع رسانی

این سه مدل به صورت کلی از کمپین‌های تبلیغاتی توییتر می‌باشد، که معمولا استقبال مناسبی از آن صورت نمی‌گیرید. دلیل آن نیز این است که استراتژی تبلیغاتی شما در این موضوع بسیار موثر است.

سخن پایانی

امروزه تبلیغات توییتری برای اکثر آژانس‌های تبلیغاتی و همچنین اکثر کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که شما بواسطه تبلیغات توییتری می‌توانید اولا از همه اخبار و وقایع روز با خبر ‌شوید، زمانی که شما توییتر را برای تبلیغات انتخاب می‌کنید از ترندهای روز با خبر می‌شوید و پلن تبلیغاتی خود را برای بازخورد بهتر بر اساس آن تنظیم می‌کنید. ثانیا این شبکه اجتماعی یک پلتفرم رایگان است که شما می‌توانید برای آگاهی از برند خود آن را استفاده کنید و در صورتی که شما نیاز داشتید که مدت زمان آگاهی از برند خود را کاهش دهید، از تبلیغات پولی استفاده می‌کنید. ثالثا شما می‌توانید بواسطه تبلیغات توییتری به مشتری بیشتری دسترسی داشته باشید و از طرفی می‌توانید با تعریف پرسونای مناسب و صحیح  بازخورد تبلیغات خود را افزایش دهید. رابعا توییتر یک شبکه اجتماعی دو طرفه است و شما می‌توانید به خوبی صدای مخاطبان خود را بشوید، در حالی که دیگر شبکه‌های اجتماعی معمولا بیشتر یک طرفه می‌باشند و به هر میزان که قدرت شما در آن شبکه بیشتر باشد، مخاطب توانایی اظهار نظر کم‌تری دارد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در توییتر شما می‌توانید به صورت هوشمندانه از آن استفاده کنید این است که شما به مخاطب و مشتریان رقبای خود نیز دسترسی دارید و با مدل سازی ‌آن‌ها می‌توانید آنان را سمت کسب و کار خود جلب کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *