هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راهنمای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

راهنمای جامع انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/17

امروزه هر کسی به فکر راه اندازی یک سایت شخصی برای فروش کالا و خدمات خود می­‌باشد. همه فکر می­‌کنند که در فروشگاه اینترنتی کلی مشتری و پول منتظر حضور آن­ها است. ممکن است درست فکر کنند و ممکن است که اشتباه فکر کنند. چرا که این کار اصولی دارد و اگر به اصول آن بی­تفاوت باشید، نتیجه درستی به دست نخواهید آورد. اولین قانون شما برای راه اندازی کسب و کار آنلاین موفق، انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی است. شاید به نظر شما این موضوع امری ساده باشد و نیاز به چند ثانیه فکر کردن داشته باشد، اما شما کاملا اشتباه فکر می­‌کنید و اگر به آن توجه نکنید قطعا متضرر خواهید شد.

انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی مانند انتخاب اسم برای آیدی شبکه­‌های اجتماعی شما نیست. بلکه انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی اصول و قواعدی دارد که باید به آن توجه ویژه کرد. اگر شما نسبت به اصول کار خود بی تفاوت باشید و صرفا بر اساس احساسات و یا قشنگی یک نام آن را انتخاب کنید، ممکن است برای رشد آن هزینه زیادی انجام دهید البته اگر قبل از شما کسی آن اسم را به نام خود ثبت نکرده باشد. به یاد داشته باشید که بازار فروش آنلاین همیشه جزئیات مهمی دارد و اگر شما به این جزئیات بی­‌تفاوت باشید. قطعا ضربه خواهید خورد.

اگر شما به دنبال راه اندازی یک سایت با کیفیت و درجه یک می‌­باشید، بهتر است که در ابتدا از وردپرس استفاده کنید. چرا که کار شما ساده‌­تر است و هزینه کم­تری نیز در ابتدا لازم دارد. از طرفی شما می­‌توانید برای آشنایی بیشتر از  آموزش وردپرس بواسطه سایت برترآموز شروع کنید و اطلاعات خود را کامل کنید، به یاد داشته باشید برترآموز تا کسب درآمد شما در کنار شما خواهد بود. ما در این مقاله به شما اصولی برای انتخاب جامع اسم فروشگاه اینترنتی آموزش می­‌دهیم که رقابت پذیری شما را به صورت قابل توجه­‌ای افزایش دهد، همچنین به شما ابزاری را معرفی می‌­کنیم که می‌­توانید به صورت رایگان از آن­‌ها استفاده کنید. اگر شما به جزئیات به صورت اصولی توجه کنید و به آن­‌ها پایبند باشید، قطعا می‌­توانید به نتایج فوق العاده‌­ای دست پیدا کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نکات اولیه انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

1.    نام مرتبط با کار خود انتخاب کنید

شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از نامی استفاده کنید که کسب و کار شما را به درستی نشان دهد، منظور ما این است که نامی که برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می­‌کنید، باید به گونه­‌ای باشد که هرکس بدون شناخت نوع کسب و کار شما صرفا با استفاده از اسم فروشگاه شما بتواند نام مغازه شما را حدس بزند. به عنوان مثال ممکن است شما برای یک تهیه غذا اسم آنتالانتیس را انتخاب کنید در نگاه اول مناسب است، اما ما به شما توصیه می­­‌کنیم جای آن از باشگاه شکموها استفاده کنید! شاید به نظر شما اسم اولی یک اسم باکلاس و قدیمی و جذاب باشد، اما کسی نمی‌­تواند با استفاده از آن به ماهیت کسب و کار شما پی ببرد، درحالی که اسم دوم یک اسم طناز و جالب است که بواسطه شنیدن آن برای شما  غذا و خوردنی­‌های خوشمزه تداعی می­‌شود.

یکی دیگر از اشتباهاتی که برخی از افراد در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود به آن دچار می­‌شوند، استفاده از برخی از اسامی خاص قومیتی است. این اسامی ممکن است در زبان شما و فرهنگ شما معانی جذابی داشته باشد، اما شما با انتخاب یک اسم خاص کلی مشتری که ممکن است در آینده از شما خرید کنند را از دست می­‌دهید. شما باید یک اسمی انتخاب کنید که برای همه فارسی زبانان دارای معنی و جذاب باشد. شما می­‌توانید در بخش توضیحات سایت خود و یا در بخش اطلاعات سایت خود به فرهنگ خود و قومیت خود اشاره کنید. اما برای اسم این کار صحیح نیست و می­‌تواند به شما را از گردانه رقابت دور کند.

چگونه اسم فروشگاه اینترنتی انتخاب کنیم؟

2.    از اسامی خلاصه و ساده استفاده کنید

به هر میزان اسمی که شما انتخاب می­‌کنید خلاصه و ساده‌­تر باشد، ماندگاری آن در حافظه ساده‌­تر و بیشتر است و افراد به راحتی آن را به یاد می­‌آورند. اگر شما از اسامی طولانی استفاده کنید، در مرحله اول باید برای سئو آن هزینه بیشتری انجام دهید و در مرحله دوم باید تبلیغات بیشتر انجام دهید تا مخاطب شما این نام را به خاطر بسپارد و برای او نامی آشنا شود. اسمی که شما برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می‌­کنید باید به نحوی باشد که تلفظ آن ساده باشد و همچنین نگارش آن نیز به زبان فارسی و انگلیسی چالش برانگیز نباشد.

( اگر شما علاقمند می­‌باشید که اسم فروشگاه اینترنتی شما در نتایج برتر نمایش داده شود از طرفی فروش شما و همچنین بازدید شما افزایش داشته باشد، نیازمند خدمات سئو خواهید بود. سایت برترآموز برای شما یک دوره جامع و کامل تحت عنوان « آموزش سئو » طراحی کرده است که برای شما چه به عنوان یک کارفرما و چه به عنوان یک کارجو می­تواند مفید و کاربردی باشد. )

اگر شما دقت کرده باشید تمامی برندهای معروف برای فروشگاه اینترنتی خود از اسامی کوتاه و مختصر استفاده می­‌کنند، این موضوع به دلیل راحتی کاربر برای پیدا کردن سریع آن­‌ها و همچنین به دلیل رقابت بهتر با رقبا خود انتخاب شده است و اگر شما نیز بخواهید از کسب و کار­های موفق الگو برداری کنید، بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از اسامی کوتاه و مختصر استفاده کنید و بواسطه آن رشد خود را سرعت دهید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که با توجه به این که شما در ابتدای کسب و کار خود برند شناخته شده‌­­ای نمی‌­باشید باید حتما از اسمی مختصری استفاه کنید که دارای معنی مشخص و واضح باشد و صرفا نباید با یک نام خلاصه نامفهوم و خاص فروشگاه اینترنتی خود را در ابتدا به چالش بکشید.

3.  سرشار از حس خوب باشد

شما باید برای اسم فروشگاه اینترنتی خود از اسامی استفاده کنید که به مخاطب خود حس مثبت بدهد و او را به سمت خود جذب کند به عنوان مثال شما زمانی که در گوگل به دنبال یک فروشگاه اینترنتی پوشاک می‌باشید کدام یک از این دو اسامی شما را بهتر به خود جلب می­‌کند (مه پوش) ویا ( پوشاک امیر)؟ قطعا گزینه اول توجه شما را بیشتر به خود جلب می‌­کند و حس کنجکاوی شما را برمی­‌انگیزد وشما سعی می­‌کنید برای یک بار هم که شده از این فروشگاه دیدن فرمایید. قطعا برند مه پوش برای شما بسیار دلنشین‌تر و جذاب‌تر خواهد بود و برای انتخاب لباس به این سایت و کسب و کار مراجعه خواهید کرد.

به هر میزان که میان کسب و کار شما و اسم انتخابی شما ارتباط وجود دارد به همان میزان نیز باید کسب و کار شما را خاص و متمایز از دیگران نشان دهد. مخاطب شما در نگاه اول به دنبال برندینگ شما نیست بلکه به دنبال اهداف و نیاز خود می­‌باشد. شما در این مسیر در تلاش می­‌باشید که توجه او را به خود جلب کنید. اگر شما یک کلمه مکمل زیبا برای کسب و کار خود پیدا کردید و این نام قبلا استفاده شده بود به سراغ مترادف‌­های اسم خود بگردید و سعی کنید خود را از دیگران بواسطه یک اسم جذاب و مثبت متمایز کنید.

4.  کپی کاری ممنوع

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود می­‌کنند، این است که سعی می­‌کنند با استفاده از نام سایت­‌های موفق و بزرگ مشتریان آن­ها را به سمت خود جذب کنند. در صورتی که چنین چیزی برای شما امکان پذیر نیست و اگر شما بخواهید چنین کاری انجام دهید نیازمند صرف هزینه بسیار بالا و مدت زمان طولانی می­‌باشید و در این مدت زمان شما مشتریان خود را نیز از دست می­‌دهید و در نتیجه بازدهی سایت شما به شدت افت می­‌کند. یکی از مولفه­‌هایی که گوگل به آن اهمیت می‌دهد مدت زمان فعال بودن سایت شما و میزان ترافیک ورودی سایت شما است، به نظر شما یک سایت خام چگونه می­تواند با این دو عامل رقابت داشته باشد.

یک استراتژی موفق اسم فروشگاه اینترنتی این است که اگر اسم فروشگاه اینترنتی شما با اسم یک فروشگاه اینترنتی بزرگ مشابه است و یا گاها به لحاظ نوشتاری شبیه به هم است تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نامی متفاوت انتخاب کنید در این صورت هزینه تبلیغات شما نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌­کند.

یکی دیگر از موضوعاتی که برای شما ممکن است مشکل ساز شود مشتریانی هستند که از شما خرید می­‌کنند، در صورتی که کوچکترین مشکلی در تحویل کالا و یا خود کالا مشاهده کنند. معمولا شما را به سادگی فراموش نمی‌­کنند و گاها ممکن است که از شما شکایت نیز داشته باشند. به عنوان مثال تشک رویا و تشک رویال دو برند کالای خواب مشابه می‌­باشند و مشتریان وفادار این دو برند معمولا با هم دیگر چالش­‌های فراوانی دارند و در صورتی که برند خود را به یک نفر توصیه کنند و شخص به اشتباه از برند دیگر خریداری کند، تمام تلاش خود را به کار می­‌گیرند تا کالای خریداری شده را مرجوع کنند. با توجه به تمامی صحبت­‌های ذکر شده به هیچ عنوان در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود کپی برداری نکنید. شما می‌­توانید با استفاده از آن استراتژی اسم انتخاب کنید اما نمی‌­توانید به صورت مستقیم خود را به برند اصلی متصل کنید. التبه این موضوع را یادآوری می‌شویم اگر شما بخواهید مغاز فیزیکی در اسکیل کوچک راه‌­اندازی کنید و برای آن نام انتخاب کنید ممکن است استفاده از این استراتژی برای شما مناسب باشد.

5. از جلسات طوفان فکری استفاده کنید

اگر شما به اتاق فکر کمپانی­‌های بزرگ مراجعه کنید، معمولا یکی از روش‌­هایی که به ایده­ه‌ای خلاقانه و جذاب دسترسی پیدا می­‌کنند، استفاده از جلسات طوفان فکری است. معمولا افراد در این جلسات هر ایده‌­ای که به ذهن آن­ها می‌رسد را فارق از این که این ایده درست است و یا غلط بدون هیچ مکثی بیان می‌­کنند. سپس چند ایده را به عنوان ایده­‌های اصلی انتخاب می‌­کنند و شروع به شاخ و برگ دادن به آن می­‌کنند و ایده­‌های خود را کامل تر می­‌کنند. البته لازم به ذکر است که جلسات طوفان فکری مدل‌­های مختلفی دارد و ممکن است شما با تحقیق راجب آن به مدل­‌های دیگری نیز دست پیدا کنید. اما مهم­ترین نکته این است که شما تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به ایده‌­های ناب به صورت تصادفی در مدت زمان کوتاه برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود دست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که هر ایده­ شاید به نظر شما ساده و غیرمعمولی می‌­تواند در نهایت به یک ایده جذاب و عالی و تبدیل شود. سعی کنید از مدل جلسات طوفان فکری در جمع کارمندان خود، دوستان خود، فامیل و اطرافیان خود استفاده کنید. لازم نیست شما برای نتیجه گرفتن از این حالت مدل فکری حتما پیش­ نیاز خاصی را فراهم کنید. بلکه شما می‌­توانید با استفاده از یک گفت­ و گوی ساده و یا چند پیامک ساده به اصرفیان خود به کلی ایده جذاب و ناب دست پیدا کنید. اگر شما در مورد جلسات طوفان فکری ابهام دارید و یا علاقه مند به افزایش دانش خود در این زمینه می­‌باشید به شما توصیه می­کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و با استفاده از مقاله « طوفان فکری چیست؟ » به اطلاعات جامع و کاربردی دست پیدا کنید و از آن به بهترین شکل ممکن برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

اسم برای فروشگاه اینترنتی

6. از شبکه‌­های اجتماعی کمک بگیرید

یکی از بهرین ایده­‌هایی که شما می‌­توانید به واسطه آن به اسم فروشگاه اینترنتی خود دست پیدا کنید این است که از شبکه­‌های اجتماعی استفاده کنید و نظرات دیگران را در این مورد بپرسید، به عنوان مثال شما می‌­توانید با استفاده از برخی بلاگر­های مرتبط با کار خود همکاری کنید و با برگزاری مسابقاتی برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی به ایده‌­های جذاب زیادی دست پیدا کنید. سپس در مرحله بعد با توجه به ابزاری که در قسمت‌های بعد به آن اشاره خواهیم کرد به بررسی این ایده­‌ها بپردازید.

اگر شما دقت کرده باشید برخی از شرکت­‌های بزرگ تولیدی نیز برای انتخاب نام جدید محصولات خود گاها از این تکنیک استفاده می‌­کنند. از طرفی زمانی که شما بهترین اسم را انتخاب کردید یک پیش زمینه‌­ای برای مخاطب خود به وجود می‌­آورید و برند خود را به صورت غیرمستقیم برای او آشنا می­‌سازید. البته شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای افزایش کیفیت کار خود می­‌توانید شرایطی را برای انتخاب اسامی تعریف کنید تا اسامی که به شما می­‌دهند دارای یک ساختار و چارچوب مشخص باشد و به صورت یونیک برای کسب و کار شما ایجاد شده باشند. همچنین شما بواسطه انتخاب اسم از طریق شبکه­‌های اجتماعی می­‌توانید نظر مردم را نیز بهتر درک کنید و ببینید مردم بیتشر به چه نوع اسامی واکنش نشان می­‌دهند و با استفاده از چه اسامی سعی در بیان نظرات خود دارند. شما با انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود بواسطه شبکه­‌های مجازی می­‌توانید برای نام گذاری برخی از کالا و خدمات خود نیز ایده­ه‌ای دست اول و ناب داشته باشید.

7. از اسم اشخاص معروف و نمادهای خاص استفاده کنید

یکی از مواری که شما برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود می‌­توانید استفاده کنید این است که بزرگان حرفه و کار خود را پیدا کنید و از اسامی آن­ها برای کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما اگر شما قصد دارید که عطاری آنلاین داشته باشید می‌­توانید از اسم ابوعلی سینا استفاده کنید. شاید به نظر شما اندکی این اسم طولانی باشد و برخلاف قواعد و قوانینی باشد که در بخش اول به آن اشاره کردیم اما ماندگاری و برندینگ این اسامی بسیار ساده­‌تر است و شما می‌­توانید با هزینه بسیار کم تبلیغات و برندینگ اساسی داشته باشید.

معرفی یک استراتژی کلیدی برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

ما در بخش قبل به بیان نکاتی پرداختیم که شما می‌­توانید به واسطه آن به اسامی فروشگاه­‌های اینترنتی دست پیدا کنید، اما شما نمی­‌توانید پس از این که یک اسم به ظاهر جذاب پیدا کردید به صورت مستقیم از آن استفاده کنید. بلکه شما باید اسم خود را بواسطه ابزار مختلف و همچنین استراتژی­‌های مکمل تست کنید که تمامی شرایط و ویژگی­‌های مورد نظر شما را داشته باشد. با ما تا پایان این بخش همراه باشید تا به صورت بهتر و عمیق تر منظور ما را درک کنید.

استراتژی انتخاب اسم بر اساس کلمات کلیدی

یکی از بهترین راه­‌هایی که شما می­‌توانید به واسطه آن بهترین اسم فروشگاه اینترنتی را برای خود پیدا کنید، این است که از کلمات کلیدی در حوزه کاری خود استفاده کنید. شما برای استفاده از این استراتژی نیاز به دانش سئو دارید. استفاده از این روش برای شما مزایای قابل توجه‌­ای خواهد داشت، اولین و مهم­ترین مزیتی که می­‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که شما بواسطه این استراتژی می­‌توانید به بهترین صورت با موتور­های جستجو ارتباط برقرار کنید و از طرفی می‌­توانید در هزینه­‌های سئو خود به صورت قابل توجه­‌ای صرفه جویی کنید.

زمانی که شما از کلمات کلیدی در اسم فروشگاه اینترنتی خود استفاده می­‌کنید، این سیگنال را به گوگل و موتور­های جستجو گوگل ارسال می­‌کنید که شما به صورت نیچ مارکتینگ قرار است در یک حوزه به خصوص فعالیت داشته باشید. این موضوع می‌­تواند ورودی سایت شما را به صورت قابل توجه­‌ای افزایش دهد.

( اگر شما در مورد نیچ مارکتینگ اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می­‌کنم که در بخش مقالات سایت برترآموز از مقاله « نیچ مارکتینگ چیست؟ » استفاده کنید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.  )

ما در مورد مزایای این روش با شما صحبت کردیم اما لازم است در مورد معایت آن نیز با شما صحبت کنیم. کلمات کلید گاها به صورت خشک و تک سیلابی تعریف می‌­شوند، این موضوع برای درک گوگل ساده است اما برای درک مخاطب شما ممکن است اندکی عجیب باشد و گاها شما برای برندینگ خود ممکن است چالش­‌هایی داشته باشید. در نتیجه زمانی که شما به فکر استفاده از کلمات کلیدی در حوزه کاری خود می­‌باشید، سعی کنید که از کلمات کلیدی استفاد کنید که مخاطب به سادگی با آن ارتباط برقرار کند.

ابزار آنلاین کمکی شما برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

شما برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود ممکن است به ابزار زیادی برخورد کنید اما ما می­‌خواهیم ابزاری به شما معرفی کنیم که به صورت همه­‌جانبه و کاربردی نیاز شما را برطرف سازد.

Namemesh

قطعا ترکیب اسامی و دسته بندی آن­ها بر اساس دسته بندی­‌های مختلف کار دشوار و پیچیده‌­ای می‌­باشد و ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. اما شما در سایت Namemesh می­تواند اسم سایت خود را در دسته بندی‌های مختلف و بر اساس پارامتر­های مشخص انتخاب کنید. البته نکته حائز اهمیت این است که این سایت یک سایت فروش دامنه است و شما بهتر است که برای خرید دامنه خود از سایت­‌های ایرانی معتبر استفاده کنید، البته این نکته جذاب را نیز مدنظر داشته باشید که این سایت به شما دامنه­‌های خالی را پیشنهاد می­دهد که در زمان شما به شدت صرفه جویی می­کند.

از دیگر ویژگی‌­­های مثبت این سایت در این است که شما می­‌توانید بواسطه استفاده از اسامی انگلیسی مناسب به ایده­‌های دست اول و جذاب زیادی دسترسی داشته باشید. از طرفی شما می‌­توانید به مهم­ترین دسته بندی این سایت که دسته بندی بر اساس اصول سئو می‌­باشد، دسترسی داشته باشید و یک نام جذاب و عالی انتخاب کنید.

انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی لباس

شما در این مقاله با به صورت کلی با چند استراتژی برای انتخاب اسم فروشگاه آشنا شدید. به این نکته توجه داشته باشید که شما برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی لباس باید از اسامی استفاده کنید که یادآور خوش پوشی و زیبایی باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس زنانه را داشته باشید، می‌توانید از مه پوش استفاده کنید. چرا که این اسم یک اسم خاص است مربوط به پوشش و زیبایی است. از طرفی این اسم یک اسم مناسب زنانه نیز می‌باشد.

سعی کنید اگر قصد انتخاب اسم فروشگاه لباس راه دارید از اسامی که در اینترنت به شما پیشنهاد می‌شود به صورت ترکیبی استفاده کنید. به عنوان مثال:

بوتیک آنلاین لاکچری‌های – خوش پوش – لباس ساینا – پوشاک برنزه – پوشاک سفید و مشکی – پوشاک ماه و خورشید – پوشاک سرخ گونه – پوشاک بی همتا – پوشاک قیمت مناسب – پوشاک گل – بانو لند – لیدی لند – مد استار – فشن استار – شیک و پیک – پایتخت – کنزو – اسپیناس – شیکسون – پوشاک ارغوان – پوشاک بهار و…

شما می‌توانید با یک جستجوی ساده چند هزار اسم پیدا کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که به هر میزان که اسمی که شما پیدا می‌کنید در حوزه کاری شما شناخته شده‌تر باشید آمار رشد شما بهتر خواهد شد. انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی لباس بسیار ساده است و فقط شما باید از دیگران نظر بخواهید و سعی کنید که در این مسیر چند روزی از بوتیک‌هایی که در شهر شما است دیدن کنید. می‌توانید از اسامی که دیگران استفاده کرده‌اند ایده بگیرید. در این صورت دست شما برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی لباس باز خواهد بود.

همانطور که در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم، سعی کنید که از اسامی خاص برای این موضوع استفاده کنید. از طرفی ابزار آنلاین برای شما یک کمک مناسب خواهد بود.

انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتنی

انتخاب اسم‌ های انگلیسی برای فروشگاه اینترنتی 

یکی از موضوعاتی که افراد در زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به آن معمولا اشاره می‌کنند، انتخاب اسم‌ های انگلیسی برای فروشگاه اینترنتی  است. باید توجه داشته باشید که ما فارسی زبان می‌باشیم. این موضوع ممکن است که برای شما همراه با ریسک فراوان باشد. سعی کنید از اسامی استفاده کنید که اسپل آن ساده باشد و کاربر بتواند به سادگی آن را تایپ کند. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که اسامی شما باید بیان ساده نیز داشته باشد.

به این موضوع فکر نکنید که هر چقدر اسم با کلاس‌تر باشد فروش و برندینگ نیز بهتر خواهد بود. در نتیجه  فکر کنید که کلام شما تا چه میزان برای شما ماندگار خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که قرار است انتخاب اسم‌ های انگلیسی برای فروشگاه اینترنتی  داشته باشید تا چه میزان باید روی سئو آن نیز هزینه داشته باشید. چرا که بخش قابل توجه‌ای از مخارج شما باید در این حوزه مصرف شود. در نتیجه سعی کنید که همان اول از اسامی استفاده کنید روی آن اندکی سئو کار شده باشد. این موضوع را شما می‌توانید از طریق سرچ گوگل و همچنین سجست‌های او تشخیص دهید.

نکته مهم

اگر شما در انتخاب اسم‌ های انگلیسی برای فروشگاه اینترنتی  خود مصمم می‌باشید، می‌توانید از نام برند محصول اول خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما قرار است که برای یک سایت فروش تلفن همراه از اسامی انگلیسی استفاده کنید. می‌توانید از نام یکی از برندهای تلفن همراه استفاده کنید، مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و… . این موضوع دیگر کسب و کارها نیز قابل استفاده است. ممکن است که شما یک شرکت خدماتی باشید و بخواهید از اسم انگلیسی برای سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است در حوزه آموزش سئو از اسامی انگلیسی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از یکی از تکنیک‌های خود به زبان انگلیسی به عنوان اسم استفاده کنید.

سخن پایانی

انتخاب نام یک فروشگاه اینترنتی همیشه یکی از چالشی‌­ترین بخش‌­های راه اندازی کسب و کار آنلاین می‌­باشد. اما شما با مطالعه این مقاله توانستید تا اندازه زیادی کار خود را آسان کنید و در مدت زمان کوتاه به صورت اصولی به انتخاب اسم مورد نظر خود بپردازید. از طرفی به شما پیشنهاد می­‌کنیم برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خود سعی کنید که از المان­‌های تصویری استفاده کنید، به عنوان مثال شرکت پوما از نام یک حیوان برای اسم فروشگاه اینترنتی خود و همچنین برندینگ خود استفاده کرده است، شرکت اپل از نام یک میوه برای اسم فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده است. این موضوع منجر به درک بهتر و ماندگار بهتر در حافظه مخاطب شما می­‌شود.

سعی کنید در اسم فروشگاه اینترنتی خود از اعداد و نشانه‌­ها استفاده نکنید، این موضوع باعث کاهش ارزش اسم فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد و از طرفی جستجوی آن نیز برای مخاطب همیشه چالش برانگیز خواهد بود و در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است اسمی که برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌­کنید در شبکه­‌های اجتماعی نیز آزاد باشید و شما بتوانید به صورت منسجم و یک پارچه تبلیغات و برندینگ خود را انجام دهید. حال شما می توانید اسم مد نظرتان رو زیر همین مقاله بنویسید تا ما و دیگران درباره آن نظر دهیم و با هم فکری هم یک اسم عالی و مناسب را برای کسب و کارخود پیدا کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سید حسین موسوی

    با درود و احترام
    مقاله شما عالیه
    سپاسگزاریم بابت زحمات شما
    برای فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در استان بوشهر اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشویم

    1. جواد فرازمند

      سلام حسین عزیز
      کامنتت رو تایید می کنیم تا دوستان ببینن و اگر نظری داشتن بگن بهت:)