سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام

سئو داخلی چیست؟ همه چیز درباره On page SEO + نکات مفید

دسته بندی : سئو
1400/08/10

سئو داخلی علمی است که زیرمجموعه ای از سئو به شمار می رود و به مباحث بهینه سازی داخلی سایت می پردازد. یعنی کارهایی که درون سایت انجام می شوند.

سئو داخلی چیست؟

On page SEO به کارهایی می گویند که ما در داخل سایت خود انجام می دهیم تا سایتمان را برای موتورهای جست و جو بهینه کنیم. سئو داخلی موضوع مهمی است که اگر به آن توجه نداشته باشیم نمی توانیم انتظار موفقیت در کلیت سئو را داشته باشیم.

سایتی بود که هر کاری می کرد بالا نمی رفت. با وجود اینکه مبالغ زیادی برای رپورتاژ و بک لینک خرج می کرد اما بهبود رتبه حاصل نمی شد. تا من این سایت را بررسی کردم تا ببینم چه مشکلی وجود دارد. دیدم این سایت سرعت بسیار پایینی دارد. با بررسی بیشتر متوجه شدم که حجم صفحات این سایت تا 8 مگابایت هم می رسد. 8 مگابایت برای یک صفحه سایت فوق العاده سنگین است.

همچنین متوجه شدم که این سایت تگ H1 ندارد. یعنی شرکت طراح سایت، بدیهی ترین اصول سئو و طراحی را رعایت نکرده بود. صاحب سایت هم فکر می کرد بک لینک و رپورتاژ همه چیز است و تا یک آفر و تخفیفی رخ می داد، رپورتاژهای بیشتری می خرید. در حالیکه مشکل این سایت داخلی بوده است.

پس سئو داخلی آنقدر مهم است که اگر شما بک لینک و رپورتاژ از سایت های قدرتمند هم بگیرید اما سایت به لحاظ داخلی بهینه نشده باشد، نمی توانید انتظار موفقیت آنچنانی داشته باشید.

چرا سئو داخلی اینقدر اهمیت دارد؟

اهمیت سئو داخلی بسیار بیشتر ازچیزی است که ما فکر می کنیم. اما چرا سئو داخلی اینقدر اهمیت دارد؟

درآمد اصلی موتورهای جست و جو، از جمله گوگل از طریق تبلیغات است. البته درآمدهای دیگری نیز دارند، اما درآمد اصلی از طریق موتورهای جست و جو کسب می شود. به طوریکه مطابق آخرین آمار ارائه شده، درآمد گوگل در 3 ماه بیش از 30 میلیارد دلار بوده است.

گوگل و سایر موتورهای جست و جو برای اینکه کسب درآمد بالایی از تبلیغات داشته باشند نیاز دارند تا کاربران زیادی داشته باشند. وقتی که کاربران بیشتری از موتورهای جست و جو استفاده کنند، در نتیجه تعداد کاربران بیشتر شده و این شرکت ها می توانند با نمایش تبلیغات به افراد بیشتر، درآمد بیشتری کسب کنند.

یا می توانند که قیمت تبلیغات را افزایش دهند و همه اینها مستقیما باعث افزایش سود موتورهای جست و جو، افزایش سهام و ارزش کمپانی شوند. پس موضوع کاربر به صورت مستقیم درآمد گوگل را افزایش می دهد.

یک مثال

فرض کنید که کاربری واژه ای را سرچ کند و گوگل به وی، نتایج درستی نمایش ندهد. از لحاظ محتوایی به آن نتیجه که می خواست نرسد یا سایت به لحاظ تکنیکال مشکل داشته باشد. مثلا سرعت سایت پایین باشد یا المنت جستجوی سایت کار نکند. همه این ها باعث می شود که کاربر به آن نتیجه دلخواه نرسد و تجربه کاربری بدی کسب کند.

اگر این اتفاق مکررا رخ بدهد و گوگل سایت های بی کیفیت از لحاظ محتوایی یا مشکل دار را نمایش بدهد چه اتفاقی می افتد؟ یواش یواش کاربر تجربه های بد دیگری کسب می کند و نسبت به استفاده از آن سرد می شود و در نتیجه به گوگل کمتر سر می زند یا به طور کامل سراغ موتور جست و جو یا روشی دیگر می رود.

و وقتی این اتفاق رخ بدهد، کاربرانی را از دست می دهد و همانطور که توضیح دادم، کاربر بیشتر = سود بیشتر و اگر برعکس شود، یعنی کاربر کمتر، سود هم کمتر می شود و در واقع گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگری ضرر می کند. پس موتورهای جست و جو سعی می کنند که بهترین تجربه کاربری را برای کاربران خود به وجود آورند تا راضی باشند و برای دفعات بیشتری سر زده و از آن ها استفاده کنند.

جامعه کاربران موتورهای جست و جو به میلیاردها نفر می رسد. گاها پیش می آید که دوستان سئوکار می پرسند چرا گوگل اینقد اذیت می کند و سخت رتبه می دهد؟ به نظر شما چرا؟ کل جامعه سئوکاران دنیا نهایتا یکی دو میلیون نفر هستند و جامعه کاربران مصرف کننده، میلیاردها نفر. پس برای موتورهای جست و جو صرفه بیشتری دارد که به یکی دو میلیون نفر سخت بگیرد تا میلیاردها نفر، تجربه بهتری داشته باشند.

دلایل اهمیت سئو داخلی

اهمیت سئو داخلی

سئوی داخلی مهم است زیرا همه چیز را در مورد وب سایت شما و نحوه ارائه ارزش به بازدیدکنندگان و مشتریان به گوگل می گوید. این کمک می کند تا سایت شما هم برای چشم انسان و هم برای ربات های موتور جستجو بهینه شود.

صرفاً ایجاد و انتشار محتوا در وب سایت شما کافی نیست. شما باید آن را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا رتبه و ترافیک جدید را جذب کنید.

سئوی درون صفحه که آن را در زبان فارسی سئوی داخلی می نامند زیرا ترفندها و تغییراتی که برای بهینه سازی وب سایت خود ایجاد می کنید توسط بازدیدکنندگان صفحه شما قابل مشاهده است (در حالی که عناصر سئو خارجی و سئو فنی همیشه قابل مشاهده نیستند).

هر بخش از سئوی درون صفحه کاملاً به شما بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید.

همه چیز از درون سایت آغاز می شود.

از آن جا که کاربران درون سایت را می بینند، اصطلاحا می گوییم همه چیز از درون سایت شروع می شود و تا وقتی که یک سایت خوب به لحاظ تکنیکال و محتوایی نداشته باشید، متاسفانه انتظار موفقیت کم است. شما هر چقدر هم رپورتاژ بخرید و بر روی سئو خارجی سایت کار کنید، در نهایت چیزی که کاربر می بیند سایت است پس باید سایت را از لحاظ سئو داخلی و تجربه کاربری بهبود داد تا روند پیشرفت در سئو تسریع شود و به علاوه احتمال موفقیت بالاتر برود.

اجزای سئو داخلی

اجزای سئو داخلی

سئو داخلی به دو بخش اصلی سئو تکنیکال و سئو محتوا تقسیم می شود. هر کدام از این زیربخش های اصلی دارای زیرمجموعه هایی فرعی تر هستند. در ادامه می خواهیم در مورد زیربخش های اصلی سئو داخلی صحبت کنیم.

سئو محتوا

سئو محتوا به مجموعه کارهایی می گویند که ما برای بهبود محتوای خود انجام می دهیم که به شرح زیر است.

ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی انجام بدهید. تحقیق کلمات کلیدی به فرایندی می گوییم که طی آن کلمات مناسبی را برای سئو کردن پیدا می کنیم. بهتر است که بر روی کلمات طولانی کار کنید تا فرایند سئو ساده تر و کم هزینه تر باشد. در صفحه آموزش سئو درباره کلمات طولانی یا لانگ تیل صحبت کرده ایم.

پس از پیدا کردن کلمات کلیدی باید رقبا را تحلیل کنیم که آن ها با چه تکنیکی به صفحه اول گوگل آمده اند. در واقع کانسپت کلمه کلیدی چیست؟ یعنی اینکه وقتی به فرض مثال سرچ می زنیم خرید کفش، برای ما سایت های فروشگاهی بالا می آید. یعنی کانسپت عبارت خرید کفش فروشگاهی است و گوگل این را درک می کند. پس اگر بخواهید روی این کلمه بالا بیایید باید صفحه فروشگاه خود را سئو کنید.

توضیحات کانسپت

و این را نیز بگویم که چون کانسپت این عبارت فروشگاهی است، برای مثال شما نمی توانید با مقاله نوشتن بالا بیایید. یا اگر هم بتوانید بالا بیایید، سخت است و نیاز است که سایتی قوی داشته باشید و در آن صورت هم نمی توانید رتبه خیلی خوبی کسب کنید. چون وقتی که کاربر سرچ می کند خرید کفش به دنبال خرید کفش است و نه خواندن یک مقاله. و داستان همان بحث رضایت بیشتر کاربر است.

وقتی که کاربر جست و جو می زند خرید کفش باید برای او فروشگاه بالا بیاید و اگر مقاله یا هر چیز دیگر بالا آمد، تبدیل به تجربه کاربری بدی برایش می شود. پس باید کانسپت آن کلمه کلیدی را به دست بیاورید که این کلمه، با چه صفحه ای بالا بیاید بهتر است. بهترین کار این است که خود را یک کاربر معمولی در نظر بگیرید و عبارتی که می خواهید بر روی آن رتبه بگیرید، را سرچ کنید و ببینید با چه سایت هایی رو به رو می شوید و آن ها چه کارهایی انجام داده اند و شما هم همان کارها را انجام بدهید.

مرحله دوم سئو محتوا

پس از آن باید محتوای مورد نظر را ایجاد کنید. محتوایی که می نویسید طولانی باشد و سعی کنید که زیر 1500 کلمه نباشد. بهتر است باز هم رقبا را آنالیز کنید و ببینید آن ها چند کلمه نوشته اند و شما هم معادل آن یا بیشتر بنویسید. همچنین اگر کانسپت عبارت، فروشگاهی بود، باز بهتر است که محتوای بیشتری ارائه دهید و به جزئیات بیشتری از محصول یا محصولات خود بپردازید.

باید در محتوای خود عکس و ویدئوهای زیادی بگذارید. البته ویدئو کمتر ولی باید عکس های زیادی در محتوای خود بگنجانید. یادتان نرود که تگ آلت عکس را نیز قرار بدهید. تگ آلت توصیفی از عکس برای گوگل می باشد که پیشنهاد می کنم کلمه کلیدی اصلی و مشتقات کلمه کلیدی را به عنوان تگ Alt قرار بدهید.

از عکس هایی استفاده کنید که در عین کیفیت، حجم پایینی دارند. می توانید از سایت های کمپرس کننده عکس استفاده کنید که به صورت رایگان حجم عکس را کاهش می دهند.

افزونه های سئو محتوا وردپرس

پس از آنکه محتوای خود را نوشتید باید تمامی اصول سئو را در آن رعایت کنید. دو افزونه اصلی برای این انجام این کار، یعنی سئو محتوا وجود دارد که نام آنها رنک مث و یوست سئو است. در مقاله فرق رنک مث و یوست سئو در مورد هر دوتای آن ها صحبت کرده ایم. این دو افزونه هر کدام خوبی ها و بدی هایی دارند و هر کدام نسبت به دیگری مزایا و کاستی هایی دارند.

همچنین در دو نسخه رایگان و غیررایگان ارائه می شوند که می توانید بسته به نیاز خود از نسخه رایگان یا پریمیوم آن ها استفاده کنید. البته نسخه های رایگان هم اینطور نیست که بد باشند و امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. فقط باید برای امکانات بیشتر پول پرداخت کنید و امکانات پایه آن ها مناسب هستند.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال همانگونه که از نامش پیداست به مجموعه کارهای فنی می گویند که ما در سایت خود انجام می دهیم تا سایتمان رابط کاربری درستی داشته باشد و در نهایت موجب بهبود تجربه کاربری شود.

مثلا المنت جست و جوی سایت بخشی از سئو تکنیکال است و درست کردن عمل کردن آن باعث بهبود تجربه کاربری می شود. چون فرض کنید که کاربری وارد سایت شما می شود و می خواهد که با استفاده از قابلیت جستجو مطلبی را بررسی کند و اگر جست و جوی این سایت خوب عمل کند باعث می شود که کاربر تجربه کاربری بهتری داشته باشد و بیشتر در سایت شما بماند.

و همین بیشتر ماندن که به آن Time on site می گویند، خودش باعث رشد در سئو می شود اما اگر سرچ سایت درست عمل نمی کرد و مشکلی به وجود می آمد کاربر سریعا برمی گشت و به سراغ سایت دیگری می رفت و نماندن در سایت و خروج سریع نیز که آن را با نام Bounce Rate می شناسیم بالاتر می رفت و باعث ضرر در سئو می شد.

پس سئو تکنیکال هم بخشی مهم در سئو داخلی است که درست عمل کردن به آن باعث می شود که نتیجه درستی بگیریم. سئو تکنیکال را می توان به موارد اصلی پایین تقسیم کرد:

سرعت

اولین و یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئو تکنیکال رعایت کنید بحث بهینه سازی سرعت سایت است. داشتن سرعت ضعیف یک سایت عیبی مهم است که باید سریعا برطرف شود. به این علت که اگر سرعت سایت پایین باشد دو مشکل وجود دارد.

  1. سایت دیر لود می شود. امروز آنقدر سایت ها بسیارند و انتخاب ها گوناگون که اگر سایت یا سایر اجزای کسب و کار شما خوب نباشند هم مشکلی برای کاربر ایجاد نمی کند و فوقش به سراغ سایتی دیگر می روند، اما شما کاربران بسیار و سودی بسیار را از دست می دهید. اگر سایتی دیر لود شود کاربر سریعا بیرون رفته و به سراغ انتخاب های بعدی می رود.
  2. استفاده از سایت شما سخت می شود. وقتی سرعت سایت پایین باشد استفاده از سایت سخت می شود. باز هم به به مثال المنت جست و جو برمی گردیم. اگر کاربری بخواهد از بخش جست و جوی سایت شما استفاده کند و سرعت سایت کند باشد، پس از جستجو باید مدت زیادی منتظر لود شدن نتایج باشد و متاسفانه بسیاری از کاربران چنین حوصله ای ندارند.

توضیحات تکمیلی در مورد سرعت سایت

سایت شما چه در دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ مشاهده شود، سایت باید بتواند به سرعت بارگذاری شود. وقتی نوبت به سئو داخلی می‌رسد، سرعت صفحه بسیار مهم است.

گوگل قبل از هر چیز به تجربه کاربری اهمیت می دهد. اگر سایت شما به کندی یا تصادفی بارگذاری می‌شود، احتمالاً بازدیدکنندگان شما نمی‌توانند در آنجا بمانند و گوگل این را می‌داند. علاوه بر این، سرعت سایت می تواند بر تبدیل و بازگشت سرمایه تأثیر بگذارد.

با استفاده از ابزار PageSpeed Insights گوگل، سرعت وب سایت خود را در هر زمان بررسی کنید. اگر وب سایت شما کند بارگیری می شود می توانید مقاله افزایش سرعت لود سایت برترآموز را مطالعه کنید.

توجه: ریسپانسیو بودن موبایل و سرعت سایت به عنوان سئوی تکنیکال در نظر گرفته می شود، اما ما آنها را در اینجا گنجانده ایم زیرا بهینه سازی آنها تجربه بهتری در صفحه برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

المنت ها

همه المنت های سایت باید به خوبی کار کنند. چه برای دسکتاپ و چه برای موبایل. بعضی از سایت ها هستند که امکانات جداگانه ای برای دستگاه های مختلف استفاده می کنند. این سایت ها در سئو رتبه خیلی خوبی کسب نمی کنند چون بخشی از المنت ها را برای دستگاه های دیگر مخفی می کنند و گوگل از مخفی کاری خوشش نمی آید.

تمامی المان های سایت باید در این جهت کار کنند که تجربه کاربری خوبی را برای کاربر رقم بزنند. چه بخش فروشگاه، چه بخش وبلاگ، مپ و هر چیز دیگر. ممکن است سایتی که به یک شرکت خدمات محلی مربوط است یک نقشه محل کار در سایت خود قرار داده است. اما این نقشه به خوبی کار نمی کند و باگ هایی به وجود می آید.

وقتی کاربر به دنبال نقشه سایت شما باشد این نقشه مثلا به خاطر تحریم های گوگل لود نمی شود. در این صورت کاربر از اینکه این امکان کار نمی کند زده می شود. به هر حال کاربر که نمی داند یک سایت هم ممکن است با دردسرهای تحریم رو به رو باشد و سریعا آن صفحه را می بندد یا کلا سایت را می بندد البته احتمالش کم است اما صفر نیست.

یا فکر کنید که المنت فیلتر محصولات دچار مشکلی شده که هر گاه بازه قیمتی را فیلتر می کنیم باید حداقل 30 ثانیه منتظر بمانیم و به احتمال زیاد کسی حاضر نیست که برای فیلتر محصولات اینقدر منتظر بماند و همه اینها به سئو سایت ضربه می رسانند.

پس باید همه المنت ها به خوبی کار کنند. به عنوان یک کاربر وارد سایت خود شود و انواع المان های مختلف سایت را تست کنید تا همه به درستی کار کنند.

لینک های داخلی

لینک سازی داخلی فرآیند پیوند دادن به سایر صفحات مفید در وب سایت شما است.

پیوند داخلی برای سئوی داخلی مهم است زیرا پیوندهای داخلی خوانندگان را به صفحات دیگر در وب سایت شما می فرستد، آنها را برای مدت طولانی تر نگه می دارد و بنابراین به گوگل می گوید که سایت شما ارزشمند و مفید است.

همچنین، هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در وب سایت شما حضور داشته باشند، گوگل زمان بیشتری برای خزیدن و فهرست بندی صفحات سایت شما دارد. این در نهایت به گوگل کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما جذب کند و به طور بالقوه آن را در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی کند.

ریسپانسیو بودن در موبایل

گوگل شروع به ترجیح سایت‌هایی کرد که برای سرعت‌های سریع‌تر موبایل – حتی برای جستجوهای دسک‌تاپ – بهینه‌سازی شده‌اند.

ریسپانسیو بودن سایت تلفن همراه مهم است.

انتخاب یک سرویس هاست وب سایت، طراحی سایت و موضوع، و طرح بندی محتوایی که در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن و پیمایش باشد، بسیار مهم است. اگر از آمادگی سایت خود برای موبایل مطمئن نیستید، از ابزار تست موبایل دوست گوگل استفاده کنید.

کدهای سایت

کدهای سایت خیلی مهم هستند. مهم بودن آن ها دو جنبه دارد. موتورهای جست و جو تنها چیزی که از سایت ما می بینند یک مشت کد است و باید کدها درست و بدون باگ کار کنند تا موتورهای جستجو سایت شما را یک سایت درست و بدون اشکال بشناسند.

حتی ممکن است که بخشی از کدهای سایت مشکل داشته باشد اما سایت به خوبی کار کند و مشکلی در عملکرد نباشد یا اگر مشکلی هم هست کاربران را اذیت نکند یا به چشم نیاید اما موتورهای جستجو که این را نمی فهمند و در نتیجه بهتر است که کلیه کدهای سایت درست و بدون اشکال عمل کند.

جنبه دوم کدهای سایت این است که هر سایت صدها و هزاران خط کد دارند که بعضی از آن ها باعث سنگین شدن بیشتر سایت می شوند و در نتیجه سرعت سایت را با کاهش مواجه می کنند. مثلا وجود کدهای جاوا اسکریبپ یا CSS در سایت موجب زیبا شدن و ایجاد یک رابط کاربری دوست داشتنی تر می شود اما در موازات آن باعث کند شدن سرعت سایت نیز می شوند و باید آن ها را فشرده سازی کرد تا تاثیر بالایی بر روی کاهش سرعت سایت نداشته باشند.

موفقیت در سئو داخلی

چگونه می توانیم در سئو داخلی به موفقیت دست پیدا کنیم؟ در این بخش به آن می پردازیم.

در وهله اول باید بدانیم که سئو داخلی خیلی مهم است و دلیلش هم این است که باید کاربران به نتیجه چیزی که جستجو کرده اند برسند و سئو داخلی مجموعه کارهایی هستند که ما در درون سایت خود انجام می دهیم تا سایتمان را سئو کنیم. شما هر چقدر هم رپورتاژ و بک لینک بگیرید، اما سئو داخلی سایت مشکل داشته باشد نمی توانید انتظار موفقیت آن چنانی داشته باشید.

چون بک لینک به گوگل مربوط است و سئو داخلی به مردم مربوط است. گاها پیش می آید که یک سایت مشکلات سئویی دارد اما گوگل وقتی می بیند که این سایت پرمخاطب است و کاربران هم مشکلی با آن ندارند، پس گوگل هم کوتاه می آید. درست است که این سایت مشکلاتی دارد. اما کاربران از آن راضی هستند. کار کاربران را راه می اندازد. گفتیم که کاربران چقدر مهم هستند. وقتی که یک سایت مشکلی داشته باشد اما از نظر کاربران خوب باشد گوگل هم صرف نظر از مشکلات، به آن رتبه می دهد.

مثلا ممکن است که یک سایت بک لینک درست حسابی نداشته باشد اما محتوای عالی داشته باشد که نیاز کاربران را برطرف می کند. پس به آن رتبه می دهد. سئو خارجی و بک لینک معیارهای گوگل هستند و سئو داخلی معیارهای کاربران هستند و گوگل حتی کاربران را بر خود نیز مقدم می شمرد. چون گوگل یک ربات و نرم افزار است و ممکن است به اشتباه بیافتد اما تعداد زیادی از انسان هایی که از یک سایت استفاده کرده اند و مطابق برخی آمارها راضی بوده اند، اشتباه نمی کنند.

نکات اصلی سئو داخلی

تکنیک های سئو داخلی

  • قبل از هر چیز باید بدانید که سئو داخلی خیلی اهمیت بالایی دارد و تا سئو داخلی درست نشود نمی توانید در سئو موفق شوید.
  • باید بدانید که کلیه اجزای سئو کاملا به هم وابسته هستند. اگر یکی از آن ها خوب باشد و دیگری خوب نباشد اصطلاحا یک جای کار می لنگد.
  • اگر برایتان یک مشکل به وجود آمد شتاب زده عمل نکنید. ابتدا سعی کنید دیتا جمع آوری کنید و سپس با بهره گیری از داکیومنت های گوگل آن ها را حل کنید. و اگر مشکل تخصصی بود بهتر است که آن را به متخصص بسپارید. یعنی فرض کنید که مشکل برنامه نویسی است و شما برنامه نویسی بلد نیستید یا مشکل هاست است و شما هاستینگ بلد نیستید. در این صورت نباید سعی کنید که آن ها را حل کنید چون در حیطه کار و تخصص شما نیستند و بهتر است که کار را به کاردان بسپرید. هزینه ای هم پرداخت می کنید اما سایت و سئو دچار مشکل نمی شوند.

چک لیست سئو داخلی

  • از خزش سایت خود مطمئن شوید
  • یک تحلیل SEO انجام دهید و معماری سایت خود را تعریف کنید.
  • URL ها، عناوین صفحات و توضیحات متا را به روز کنید.
  • مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در URL شما قرار دارد.
  • کلمه کلیدی خود را در سراسر صفحه خود قرار دهید.
  • کلمات کلیدی و موضوعات را برای هر صفحه دنبال کنید.
  • برای هر صفحه ارزش پیشنهادی ایجاد کنید.
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  • عناوین صفحات جدید را برنامه ریزی کنید.
  • توضیحات متا جدید اضافه کنید.
  • در صورت نیاز محتوای صفحه را بررسی و ویرایش کنید.
  • محتوای بصری را بگنجانید.
  • محتوای بصری خود را بهینه کنید.
  • لینک های داخلی اضافه کنید
  • لینک های خارجی اضافه کنید
  • بهینه سازی برای تبدیل را انجام دهید تا باعث افزایش نرخ تبدیل شوید.

کسب درآمد از سئو داخلی

گل سرسبد این مقاله این بخش است. سئو داخلی علمی است که اگر آن را یاد بگیرید می توانید به راحتی کسب درآمد کنید. کسب درآمد از سئو داخلی به دلیل زیر مجموعه های زیادی که دارد راحت است. مثلا می توانید خدمات بهینه سازی کدهای سایت را ارائه بدهید یا خدمات تولید محتوا ارائه کنید و همه این ها زیر مجموعه های سئو داخلی هستند.

برای کسب درآمد از سئو داخلی باید ابتدا تخصص های لازم را کسب کنید و سپس نمونه کار جمع کنید. پس از جمع آوری نمونه کار لازم است که وارد بازار کار شوید. راحت ترین راه استفاده از سایت های فریلنسری است اما در سایت های فریلنسری رقبای زیادی وجود دارند. اما بهترین راه این است که خودتان یک سایت بزنید و با آموزش سئو آن را به صفحه اول گوگل رسانده و سپس با عرضه خدمات خود پروژه بگیرید.

بهتر است که یک سایت نیچ بزنید. یعنی فقط در یک حوزه کاری کار کنید. شما همه سئو را بلدید، اما فقط در حوزه تولید محتوا کار می کنید. به این کار نیچ می گویند و با کوچک کردن جامعه رقبا کار شما را ساده تر خواهد کرد و به علاوه در سئو نیز اثر مثبت دارد. بهتر است در یک بازار جزئی رتبه برتر باشید تا یک بازار کلی رتبه 7.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله در مورد 0 تا 100 سئو داخلی و همه نکات مربوط به آن صحبت کردیم. اگر نظری داشتید، آن را از طریق بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.