هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

شروع تولید محتوا چگونه است؟ چطور تولید محتوا رو شروع کنیم؟ 1402

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1400/11/26

مهمترین چیزی که در محتوا وجود دارد آن است که سریع شروع کنیم در واقع شروع تولید محتوا تنها قولی است که باید با آن مقابله کنیم و در صورت گذر از آن م بینیم که به صورت محسوسی همه چیز بهتر و بهتر شده و ما در تولید محتوابه صورت حرفه ای تری فعالیت می کنیم.

در این مقاله می خواهیم در مورد شروع محتوا صحبت کرده و به این بپردازیم که به لحاظ علمی و چه به لحاظ نوشتاری بهتر و حرفه ای شویم. و به پرسش چگونه تولید محتوا را شروع کنیم پاسخ مناسب دهیم.

مهمترین چیزی که برای شروع تولید محتوا احتیاج دارید این است که برای افزایش بار علمی محتوا و بهتر شدن فرایند تولید محتوای که انجام می دهید مطالعه و یادگیری است.

منظور از یادگیری کسب تجربه با نوشتن مکرر می توانید تجارب بسیاری در زمینه تولید محتوا به دست آورید و با استفاده از آن تجارب محتوای بهتر از قبل تولید کنید.

برای مطالعه نیازی نیست که هزینه زیادی صرف کنید چراکه کتابهای رایگان و ارزشمند زیادی وجود دارد که با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی می‌توانید آنها را پیدا کنید. همچنین فایل pdf کتاب های الکترونیکی بسیار ارزان تر از کتاب چاپ شده است یا می توانید به آموزش تولید محتوا در سایت برترآموز مراجعه کنید و یادگیری خود را از آنجا آغاز کنید.

چطور در بحث تولید محتوا چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ نوشتاری بهتر و حرفه ای تر بشیم؟ بهترین روش برای افزایش اون بار علمی و بهتر شدن فرایند نوشتن اینه که مطالعه کنید و یاد بگیرید… بهترین منابع برای یادگیری کتاب ها هستن که البته لازم نیست هزینه زیادی رو صرف خریداری اونها بکنید.

چون اولا که کتاب های رایگان و ارزشمند زیادی وجود داره در وب و دوما شما می تونید به جای خریدن نسخه فیزیکی یک کتاب، نسخه الکترونیکی و اون فایل پی دی اف اون رو با قیمت به صرفه تر تهیه کنید و اونو در کامپیوتر یا گوشی تون نگهداری کنید و هر موقع که وقت داشتید مطالعه کنید. همچنین قیمت نسخه فیزیکی کتاب ها نسبت به قیمت دستیابی به خیلی دیگه از منابع هنوز به صرفه تره… پس سعی کنید هیچ طوره مطالعه کتاب های ارزشمند حوزه کاری خودتون رو فراموش نکنید.

چگونه محتوا بنویسیم

دومین منابع برای یادگیری استفاده از مقالات سایت ها و مجلات آنلاین فعال. در حوزه کاری خودتون هست. خیلی از مقالاتی که در حوزه های کاری مختلف نوشته می شن توسط افراد سرشناس اون حوزه تولید می شن و اگه سعی داشته باشید مقالاتی رو مطالعه کنید که ارزش محتوایی بالایی دارن و توسط استاتید و بهترین های اون حوزه کاری مربوطه نوشته می شن مطمئناً اطلاعاتتون نسبت به قبل کامل تر و بهتر میشه و علاوه بر اون راحت تر می تونید اون رو انتقال بدید…

مورد سوم برای بالا بردن علم و دانشتون نسبت به یک موضوع، عضویت در گروه های مربوط به اون حیطه کاری در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها هست. مثل واتس اپ و تلگرام، معمولا در چنین گروه هایی مشکلات مطرح می شه و می تونید شما هم به نوبه خودتون به مشکلات پاسخ بدید یا اگر مشکلی دارید مطرح کنید در اون گروه و جوابشو بگیرید.

فعالیت شما در گروه های کاری می تونه دانش شما رو افزایش بده چون همیشه کاربران در حال بحث راجع به اون موضوع هستن و مدام پیام رد و بدل میشه و شاید یک مقاله یا محتوای با ارزشی هم از کانالی در اون گروه فوروارد بشه که می تونید اون رو هم مطالعه کنید یا در آرشیو خودتون نگهداری کنید و سر یه وقت مناسب مطلاعه کنید.

یکی دیگه از مواردی که می تونه به افزایش یادگیری شما کمک کنه و قصد معرفیش رو دارم دنبال کردن انواع سایت و فروم های خارجی زبانه. حقیقت اینه که وب در خیلی از زبان های دیگه و به خصوص به زبان انگلیسی خیلی پیشرفته تر و در واقع به لحاظ علمی پر بارتر از وب فارسی هست و اگر شما یکم زبان بلد باشید می تونید با دنبال کردن سایت های خارجی اطلاعات خوبی در مورد کار خودتون دریافت کنید. البته اگه زبان هم بلد نیستید زیاد نگران نباشید چون با ابزارهایی مثل گوگل ترنسلیت و یا مترجم فرازین  می تونید ترجمه فارسی اون مطلب رو مطالعه کنید.

مشاهده و دنبال کردن عکس ها، اینفوگرافیک و ویدئو و پادکست های مختلف.

آخرین و پنجمین روشی که قصد دارم به عنوان یک منبع برای یادگیری و استفاده ازش برای تولید محتوای پیشرفته معرفی کنم، مشاهده و گوش دادن به انواع فایل های عکس، اینفوگرافیک، ویدئو و پادکست و سایر مدیا های مرتبط با حوزه کاری خودتون هست. در این چند سال کسب و کارها و رسانه های مختلفی برای انواع حوزه های کاری به وجود اومدن که با دنبال کردن اونها از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی می تونید اطلاعات خیلی خوبی رو دریافت کنید و از اونها در تولید محتواهاتون استفاده کنید.

اینم بگم که قرار نیست شما همین امروز یک محتوای عالی ایجاد کنید و مطمئنا هیچ کس هم از شما چنین انتظاری رو در واقع نداره. اما باید همین امروز تمریناتتون رو شروع کنید… یعنی از همین الانی که در حال مطالعه این مقاله هستید باید به تولید محتوا بپردازید. تولید محتوا این نیست که شما حتما یک مطلب دست اول و تولید نشده در وب رو تولید کنید، هر چند که تولید یک محتوای دست اول و پاسخگوی مشکلات و نیازهای کاربران می تونه کار شما رو خیلی جلو بندازه.

ولی شما باید با یادگیری و دریافت اطلاعات از منابع مختلف از اونها اقتباس و چیزی رو که یاد گرفتید در قالب یک محتوای مناسب بازتولید کنید. مطمئن هم باشید این کار هیچ مشکلی نداره و تقریبا همه از همین روش تحت عنوان هایی مثل ترجمه یا بازنویسی استفاده می کنند که در واقع بازتولید یک محتوای ارزشمند با استفاده از یادگیری از اون محتوا است.

اما چون من احتمال می دم امکان داره که شما ندونید برای شروع باید چیکار کنید چند راهکار و ایده تولید محتوا به شما دادم. همچنین اگه خود شما هم بخواید می تونید ایده های بیشتری از تولید محتوا رو با کمی جستجو در گوگل، اینستاگرام یا تلگرام پیدا کنید.

ایده های تولید محتوا، 30 ایده برای تولید محتوا

شروع تولید محتوا: تولید محتوا نکنید!

تولید محتوا نکنید یعنی چی؟ سایتهای بسیار زیادی وجود دارند که روزانه دهها محتوا در اونها منتشر میشه اما یک نکته ریز ولی کلیدی در اونها وجود داره، چنین سایتهایی فقط تولید محتوا می کنند و تولید محتوای بدون هدف هیچ سودی برای حداقل برای ما نخواهد داشت و اگه دارید بدون دید و اهداف خاصی تولید محتوا می کنید، در حال خسته کردن خودتون هستید چون این عمل هیچ درآمدی برای شما ایجاد نمی کنه.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار دنبال پولید مقاله می نویسید پادکست می سازید. ویدئو، اینفوگرافیک هر چی که تولید می کنید برای اینه که در واقع درآمدی کسب کنید و اگه محتوایی بدون هدف باشه خب مطمئنا درآمدی رو برای شما ایجاد نمی کنه برای همینه که ما همیشه می گیم تولید محتوا باید به همراه هدف و برنامه ریزی صورت بگیره، خب الان این سوال توی ذهنتون پیش میاد که پس چرا سایتهایی که صرفا تولید محتوای زیاد و بدون هدف انجام می دن اینقدر موفقن؟

اولا اینو باید بگم که دیگه مثل قبل سایت های تولید محتوای تازه کار زیاد موفق نمی شن بدلیل حضور رقبای قدرتمند و هر چه موفقیت و درآمد هست رو باید به پای پیشتازان این حوزه بنویسیم نکته ای که وجود داره اینه که بیشتر چنین سایتهایی در حوزه هایی عمومی و پرطرفدار به فرض مثال تکنولوژی، گیم یا اخبار روز دنیا فعالیت می کنند و به همین دلیل حتی اگه فقط به تولید محتوای زیاد بپردازند هم می تونن ترافیک زیادی رو جذب کنن چراکه علاقمندان و نیازمندان زیادی دارند چنین حوزه هایی و  اونا رو در واقع دنبال می کنن مورد بعدی طریقه کسب درآمد این سایت هاست معمولا چنین سایتهایی معمولا از طریق تبلیغات کسب درامد می کنند و کسب درامد از تبلیغات نیازی به تبدیل ترافیک و بازاریابی محتوایی نداره شما فقط کافیه که محتوای زیادیو تولید کنید تا ترافیک مناسبی رو کسب کنید.

اما بازاریابی محتوا مخصوص کسب و کارهای آنلاینیه که بصورت تخصصی در یک حوزه کاری فعالیت می کنن و از اونجاییکه تمام مردم به اون حوزه کاری یا کسب و کار علاقمند و یا نیازمند نیستن پس لازمه شما محتوایی تولید کنید که علاوه بر جذب کاربران زیاد بتونه اونها رو به مشتری و علاقمند به کسب و کارتون تبدیل کنه و در کنار همه این ها باید تولید محتوایی که می کنید به قدری رو برنامه و هدف دار باشه که محصولات و خدماتتون رو هم تبلیغ و معرفی کنید یا حداقل اطلاعات کاربر رو برای مارکتینگ ازش بگیرین یا کاری کنید که دوباره به سایت شما برگردن.

تو مقاله تبلیغ نویسی درباره اون صحبت کردیم.

پس تولید محتوای هدفمند بسیار مهمه و یه جورایی میشه گفت تولید محتوای هدفمند پایه و اساس بازاریابی محتواست… برای همین ما به تولید محتوای هدفمند خیلی بیشتر از تولید محتوای بدون هدف و تحقیق احتیاج داریم. البته این رو هم باید در نظر داشته باشید که باید هر دو مورد جذب کاربر و تبدیل کاربر رو با هم در تولید محتوا انجام بدید تا اون نتیجه دلخواه و مطلوب حاصل بشه… خیلی تخصصی و حرفه ای اما گویا و ساده.

شروع تولید محتوا: چرا این مقاله رو مطالعه می کنیم؟

مطمئنا شما با جستجوی “شروع محتوا” سرچ کردید و به این جا رسیدید. پس در این بخش جا داره چند مورد از ارکان اصلی تولید محتوا صحبت کنم.

شروع تولید محتوا:

ما میایم و می گیم چیکار کنین که برای شروع تولید محتوا آماده باشین حالا ما یه دستورالعملایی داریم که دقیقا باید چیکار کرد از چه جاهایی کمک گرفت و کلی حرف دیگه درباره اینکه شروع کنیم.

ابزارهای تولید محتوا، در این بخش میایم و ابزارهای تولید محتوا رو معرفی می کنیم. البته خیلی مختصر بهش می پردازیم… و میگیم که یک تولید کننده محتوای حرفه ای دقیقا با چه ابزارهایی سر و کار داره…

فرمت های تولید محتوا

توی بخش بعدی ما به فرمت های تولید محتوا و لزوم استفاده از تمامی فرمت های محتوا می پردازیم. اینکه هر نوع فرمت محتوا به اندازه خودش خیلی مهمه و باید از همه فرمت ها و انواع محتوا استفاده داشته باشین…

تیترها و عناوین

ما در بخش عناوین میایم یک تکنیک ها و ایده های خوبی رو به شمکا میدیم که با استفاده از میتونین خیلی راحت تیترها و عناوین جذاب و حرفه ای برا محتواهاتون انتخاب کنین و از این طریق ورودی هاتونو افزایش بدین.

تولید محتوای هدفمند

ما در این مقاله یاد می گیریم محتوای هدفمند تولید کنیم همونطور که گفتم تولید محتوای بدون هدف هیچ اهمیتی نداره و تولید کردن و نکردن اون زیاد فرقی نداره. برا همین در قدم اول سعی دارم شما رو با مفهوم تولید محتوای هدفمند آشنا کنم.

افزایش چند برابری ترافیک هدفمند

ارزش هر کسب و کاری به اعتماد کاربرانشه، و این اعتماد بدون حضور و خرید کاربر عملا بوجود نمیاد. این خودش اهمیت جذب ترافیک رو به خوبی روشن میکنه حالا اگه شما با استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی سعی داشته باشید این ترافیکی رو که جذب می کنید هرچه بیشتر هدفمند باشه خب به طبع این کار خیلی با ارزش خواهد بود چون آروم آروم و به تدریج باعث خواهد شد که کاربران هدفمندی که به کسب و کار و محتوای تولیدی شما علاقمند هستند اعتمادشون جلب بشه.

و راضی بشن تا یک محصولی رو از شما خریداری کنن که اگه شما سعی داشته باشید تجربه این خرید رو برای کاربری که تبدیل به مشتری شده لذت بخش کنید، مطمئنا مشتری حاضر میشه باز هم از شما خرید کنه و بابت خدمات و محصولاتتون پول بده و یا اونا رو به دوستان و اطرافیانش معرفی کنه. ما در این مقاله به شما یاد می دیم چطور می تونید با تولید محتوای هدفمند و بازاریابی دیجیتال، ترافیک هدفمندی رو برای سایتتون جذب کنید.

تبدیل شدن به یک مرجع

یکی از مهم ترین مقالاتی که با دنبال کردن مطالب این مقاله یاد می گیرید، تبدیل شدن به یک مرجع هست.

تبدیل شدن به یک مرجع کار آسونی نیست اما مزیت های خیلی زیادی داره البته اگه شما قدم به قدم آموزش های ما رو دنبال کنید و علاوه بر دنبال کردن اجرا کنید، می تونید طی یک زمان کوتاهی به یک  مرجع حوزه کاری خودتون تبدیل بشید…

وقتی که شما به یک مرجع در حوزه کاری خودتون تبدیل می شید، کاربران مدام به صفحات مختلف سایتتون سر می زنن و در واقع تفکرشون اینه که شما حلال مشکلات اون حوزه کاری هستید و تعامل کاربران با شما بیشتر میشه، اینطور شانس شما برای افزایش فروش خیلی بالا تر می ره چون هم می تونید کاربر رو هر روز به سایت بکشید و هم اینکه دریافت اطلاعات اونها راحت تر میشه.

اگه شما بتونید اطلاعات کاربر مثل ایمیل و شماره تلفنش رو دریافت کنید، به مرور زمان یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می کنید که طی هر دفعه مارکتینگ می تونه میلیون ها تومن براتون سودآوری کنه… از طرف دیگه اگه شما به یک مرجع تبدیل بشید از دید موتورهای جستجو هم یک مرجع شناخته می شید چطور؟

وقتیکه شما مرجع یک حوزه کاری می شید، نام شرکتتون، برندتون کسب و کارتون خودتون مدام سرچ میشه و گوگلم اینطور فکر میکنه که لابد سایت شما سایت مرجع و مهمیه که اینقدر سرچ می شید و اینطوری می شه که رتبه شما رو بهتر از قبل می کنه و اهمیت بیشتری به سایت شما میده نسبت به سایر سایت ها.

افزایش رتبه و سئو

ما سعی کردیم تمام قوانینی که رعایت کردن اونها در تولید محتوا منجر به افزایش رتبه سایت شما می شه رو به صورت کامل توضیح بدیم. مطمئن باشید اگه با استفاده از تکنیک های مقالات برترآموز محتوا تولید کنید، محتوای شما چه به لحاظ بازاریابی و چه به لحاظ سئو یک محتوای ایده آل و جذاب میشه که می تونه کار شما رو خیلی جلو بندازه.

نکات پایانی و نقشه راه

در این مقاله به شما راه هایی ارائه شده که با استفاده از اون می توانید به یک تولیدکننده محتوای قهار و حرفه ای تبدیل بشید.

باید در نظر داشته باشید که تولید محتوا یک کار زمان بر هست و باید برای یادگیری تولید محتوا و پیشرفت توی صبر کنید. اما اگه همه چیز رو خوب انجام بدید، بهتون تضمین می دم با رعایت و انجام نکات و باید و نبایدهایی که در طول این مقاله بهتون گفته شده می تونید ترافیک سایت خودتون و در نهایت فروش سایت خودتون رو از طریق تولید محتوای بازاریابی شده افزایش بدین.

با استفاده از این مقاله یاد گرفتید با تولید محتوای ارزشمند، هدفمند و بازاریابی شده یه فروش خوب رو تجربه کنین. در واقع شما با دنبال کردن این مقاله و سایر مقالات لینک شده یک راهنما برای تولید محتوای جذاب و سئو شده دارید که می تونید وقتی که دارید محتوایی تولید می کنید، اون رو دنبال کنید و محتوای خوبی رو تولید کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم که با استفاده از سایر مقالات بلاگ برترآموز یک دید کلی و جزئی عالی نسبت به انواع موضوعات مربوط به کسب و کار، کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به دست بیارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *