هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش روش كنترل موبايل برای كنكور

كنترل موبايل برای كنكور + روش هایی مهم در سال كنكور

دسته بندی : تحصیلی
1401/08/27

استفاده بیش از حد از موبایل آفتی برای دانش آموزان کنکوری میباشد، قطعا که استفاده کمتر از موبایل بر روی ساعت مطالعه شما تاثیر خوبی خواهد گذاشت و شکی در این موضوع هم وجود ندارد، اما این موضوع به همین آسانی هم نیست. ما به شما پیشنهاد میکنیم که استفاده از موبایلتان را کنترل کرده با روش هایی که در این مقاله ذکر کرده ایم.

كنترل موبايل برای كنكور هميشه از معضلات دانش آموزان بوده است و البته كه دانش آموزان اين دردسر را هميشه داشته‌اند و البته دانش آموزانی در كنكور موفق هستند كه از اين مشكل به‌درستی گذر كنند و البته دانش آموزانی كه درگير اين موضوع شوند و نتوانند آن را حل كنند قطعاً شانسی برای كنكور نخواهد داشت؛ چگونگی و توضيحان بيشتر برای شما در ادامه عنوان خواهد شد. ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد كنترل موبايل برای كنكور را برای شما شرح داده و البته كه مهم‌ترین آن‌ها را هم برای شما ذكر كنيم؛ توجه داشته باشيد كه پیشنهادانی برای‌ شما هم ذكر می‌شود كه بهتر است از آن‌ها استقبال كنيد.

اما چرا موبايل هميشه بلای دانش آموزان است؟ قطعاً كه هر چيزی كه دارای جذابيت خاصی باشد تعداد افرادی را جذب خود خواهد كرد و البته كه با گذر زمان و افزايش ميزان كاربرد موبايل و شبکه‌های اجتماعی و حتی بازی‌ها و… سبب شده كه تعداد زيادی از افراد در سر تا سر ايران و جهان استفاده از موبايل را بیش‌ازحد كنند و البته كه اين موضوع در برخی از زمان‌ها اعتياد را به همراه می‌آورد.( طبق بررسی ارگان‌های ايرانی در رابطه با جوانان 13 الی 18 سال استفاده از موبايل اعتياد بسيار زيادی به مقدار 70 درصد آورده است) والدين و خود دانش آموزان اين وظيفه را دارند كه به‌صورت خودجوش ميزان استفاده از موبايل را به حداقل برساند در غير اين صورت دچار مشكلات بسيار زيادی خواهند شد.( اگر شما در سال كنكور از اين موضوع سریعاً بگذريد و  كنترل موبايل برای كنكور را به‌درستی انجام ندهيد بايد به‌اصطلاح قيد كنكور و نتيجه مناسب را بزنيد)

در مقاله‌هایی همانند روش برنامه ريزی برای كنكور و… برای شما از اين موضوعات به‌صورت مفصل نكته ذكر کرده‌ایم( موضوعاتی همچون برنامه ريزی و…) شما در صورت علاقه می‌توانید به آن‌ها مراجعه كرده و البته كه از آن‌ها يادداشت برداری كنيد؛ توجه داشته باشيد اگر از برنامه ريزی كنكور هيچ اطلاعی نداريد بهترين مورد آن است كه شما از اين نوع مقاله‌ها استفاده كنيد.

عالی ترين روش كنترل موبايل برای كنكور

آيا استفاده بيش از حد موبايل فقط به كنكور لطمه می‌زند؟

قطعاً كه خير؛ استفاده بيش از حد موبايل عوارض زيادی برای سلامت انسان و روح و روان افراد خواهد گذاشت همانند مواردی كه در ادامه ذكر می‌شود. نمونه بارزی كه برای سلامتی می‌توان ذكر كرد قطعاً انحراف و شكل گيری گردن و البته ضعيف و لطمه به چشم و… خواهد بود به اين دليل كه شما نمی‌توانید استانداردهای استفاده از موبايل را اجرا كنيد و البته مواردی همچون آسيب روحی همانند گوشه گير شدن افراد و البته كه تغييرات خلق و خو و… سبب تغييرات در افراد خواهد شد) اين گونه از موارد كه ذكر شده بايد قابل توجه دانش آموزان بايد باشد.

كنترل موبايل برای كنكور:

تا به اينجای مقاله با موضوعات متعددی آشنا شده‌اید و حال نوبت آن فرا رسيده است كه كنترل موبايل برای كنكور را به‌صورت موارد مهمی ذكر كنيم، توجه داشته باشيد در هر بخش نكات و پيشنهادات ذكر می‌شود و بهتر است آن‌ها را يادداشت كنيد:

  • دور از دست قرار دادن موبايل: اولين راهكار و روش كنترل موبايل برای كنكور آن است كه شما موبايل خودتان را دور از دسترس قرار دهيد ولی چرا؟ طبق نظر سنجی كه بين دانش آموزان برگزار شد بايد بدانيد كه اكثر دانش آموزان با نگاه كردن به موبايل خود و يا صدای تماس و يا پيامك و… حواسشان پرت می‌شود و تمركزشان را از دست خواهند داد و اين موضوع رايج بوده و البته دليل اصلی كه بايد موبايل خودتان را از خودتان دور نگه داريد همين مورد خواهد بود.( برخی از دانش آموزان با اين مشكل رو به رو هستند كه نمی‌توانند از موبايل خود دور شوند و البته كه اين موضوع از اعتياد به موبايل همراه است؛ بهترين روش آن است كه روزانه فقط به مدت 1 الی 2 ساعت با موبايل سر و كار داشته باشند و اينكه اگر به اين موضوع توجه خاصی ارائه ندهد قطعاً كه اعتياد آن‌ها بيشتر می‌شود)

 

  • رمز گذاشتن برای موبايل توسط فرد ديگر( ترجیحاً والدين): دومين روش كنترل موبايل برای كنكور آن است كه به پدر و مادر خود بگوييد كه برای موبايل شما رمزهایی بگذارند كه شما از آن خبر نداشته باشيد؛ ولی ضرورت اين كار چيست؟ به‌عنوان مثال شما مدت زمان زيادی را برای موبايل خود می‌گذارید و البته كه نمی‌توانید به‌راحتی درس بخوانيد و يا آن كه فقط و فقط تمركز شما بر روی موبايل خودتان است؛ بهترين روش آن است كه شما ابتدا به پدر و مادر خود موبايل خودتان را بدهيد و البته كه بعد از واگذاری موبايل بگذاريد تا برای شما رمزی انتخاب كنند و به شما آن رمز را نگويند و زمانی كه خودشان صلاح دانستند موبايل را در اختيار شما بگذارند.( توجه داشته باشيد كه شايد اين مورد برای شما سخت باشد ولی بايد بدانيد كه اين موضوع برای كنكور شما قطعاً تأثیر گذار است و بايد بدانيد كه اين موضوع باعث موفقيت شما خواهد شد)

 چگونه از موبايل خود كمتر استفاده كنيم

  • پاك كردن نرم افزارهای مهم و جذاب: يكی‌ از شایع‌ترین موضوعات كه سبب استفاده زياد از موبایل‌ها شده است آن است كه نرم افزارها جذاب زيادی هستند كه انگيزه استفاده از موبایل‌ها را زياد كرده است ولی چاره چيست؟ چگونه بايد استفاده از موبايل را كاهش دهيم؟ قطعاً كه بهترين راه ممكن آن است كه افراد نرم افزارهایی كه با آن‌ها بسيار كار می‌کنند را حذف كنند نظير اينستاگرام و تلگرام و… قطعاً كه حذف اين نرم افزارها سبب كاهش استفاده شما از موبايل می‌شود.

ولی چگونه؟ فرض كنيد كه شما در موبايل خود نرم افزار مهمی نداريد و پس از روشن كردن موبايل پس از 5 دقيقه حوصله‌ی شما سر رفته و بايد موبايل خودتان را خاموش كنيد( چون چاره ایی ديگر نداريد) اين موضوع می‌تواند روش كنترل موبايل برای كنكور برای شما باشد و بهتر است كه شما به آن توجه كنيد.( سعی بر اين داشته باشيد كه به‌صورت روزانه درگير بازی‌های‌ موبايلی نشويد به اين دليل كه باعث خواهد شد اعتياد به بازی هم پيدا كنيد و اين موضوع قطعاً مشكل شما را دو برابر خواهد كرد)

 

  • نرم افزارهای مديريت زمان استفاده كنيد: شايد از برخی نرم افزارهای مديريت زمان و نحوه كاركرد آن‌ها مطلع نباشيد ولی در اين بخش به‌صورت كلی چكيده ایی از عملكرد آن‌ها را ذكر می‌کنیم. فرض كنيد شما می‌خواهید وارد يك پيام رسانی شويد و نمی‌خواهید بيش از 10 دقيقه برای آن وقت بگذاريد ولی به‌صورت ناخودآگاه متوجه می‌شوید كه 1 ساعت در آن پيام رسان وقت صرف کرده‌اید و در اين بين اين نوع از نرم افزارهای مديريت زمان به شما كمك زيادی خواهد كرد؟ ولی چگونه؟ برخی زا نرم افزار هایی‌هستند كه شما می‌توانید برای آن‌ها زمان استفاده را تعيين كنيد برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثال گويایی بزنيم. فرض كنيد می‌خواهید به مدت 15 دقيقه وقت خود را در اينستاگرام بگذرانيد بهترين كار آن است كه وارد نرم افزار مديريت زمان شده و برنامه مورد نظر را انتخاب كرده و البته مدت زمان مد نظر را وارد كنيد و اگر استفاده شما از نرم افزار بيش از حد زمان معين باشد به‌صورت خودكار برنامه بسته خواهد شد و اين موضوع قطعاً می‌توانید روش كنترل موبايل برای كنكور باشد.( تعداد زيادی از دانش آموزان از وجود اين نرم افزارها قطعاً بی‌خبر هستند و بهتر است كه از اين مورد شما استفاده كرده و جزء دانش آموزان موفق باشيد)

 

  • برای خودتان شرط بگذاريد: بعضی از دانش آموزان موفق برای خود شرط و شروط مهمی خواهند گذاشت و البته كه اين موضوع هميشه برای آن‌ها و مطالعه خودشان تأثیر گذار بوده؛ ولی منظور از شرط گذاشتن چيست؟ شما می‌توانید برای خود اين گونه شرط بگذاريد اگر به مدت 7 ساعت مطالعه كردم می‌توانم به مدت 30 دقيقه از موبايلم استفاده كنم و اين موضوع قطعاً تأثیر زيادی بر روی استفاده و كنترل موبايل برای كنكور خواهد گذاشت.( توجه داشته باشيد كه در اين مورد بايد با خود صادق باشيد و نبايد شرط خودتان را به‌عنوان مثال از 7 ساعت به 5 ساعت برسانيد و البته كه اين موضوع به ضرر شما تمام خواهد شد)

 

شما می‌توانید از ديد مناسب به استفاده از موبايل بپردازيد:

شايد اين سؤال برای شما مطرح شود كه آيا می‌توان از موبايل از ديد مناسب استفاده كرد و يا آن كه استفاده درستی داشت؟ قطعاً كه بله؛ توجه داشته باشيد كه اگر به شما دانش آموزان بگويند كه روزانه بايد به مدت 7 الی 10 ساعت در روز درس بخوانيد بدون هيچ اوقات فراغتی‌ قطعاً كه دچار افسردگی خواهيد شد ولی چاره چيست؟ چكار بايد كرد؟ شما می‌توانید از موبايل خود به‌عنوان يك كوه انگيزه استفاده كنيد به آن صورت كه ابتدا می‌توانید سير زيادی از جملات انگيزشی در موبايل خودتان ذخيره كرده و البته كه از آن‌ها استفاده كنيد و يا از ویدیوهای انگيزشی برای افزايش انگيزه خود استفاده كنيد.

انگيزه داشتن برای ادامه مطالعه شما بسيار حياتی خواهد بود به اين دليل كه شما ممكن است در اواسط راه كنكور خود قطعاً دچار افسردگی و بی انگيزش شويد و بهترين راه آن است كه شما از اين مواردی كه ذكر كرديم برای افزايش انگيزه استفاده كنيد.

نكته ایی كه حائز اهميت است آن خواهد بود كه به ميزان زيادی  از موبايل خودتان استفاده نكنيد؛ كنترل موبايل برای كنكور مهم است و البته كه می‌توانید اين موضوع را دو سويه پيش ببريد.

موثر ترين روش كنترل موبايل برای كنكور

به هنگام تماشا كردن آموزش‌های آنلاين بايد چكار كنيم؟

شايد برای شما اين سؤال مطرح شده باشد كه اگر به‌عنوان دانش آموز از آموزش‌های مجازی و ويديویی استفاده می‌کنید در آن هنگام بايد چكار انجام دهيد؟ قطعاً كه شما فقط و فقط مجاز به تماشا كردن آموزش خواهيد بود و البته كه آموزش‌ها هم موقع كه اتمام يافت سریعاً موبايل خودتان را خاموش كرده و به سراغ مطالعه موارد برويد( اكثر دانش آموزان پس از آموزش در اين فكر هستند كه پس از تماشا كردن كمی استراحت كنند و اين موضوع سبب می‌شود كه وقت زيادی را اتلاف كنند).

آموزش‌هایی هم در سايت برتر آموز وجود دارد نظير آموزش تند خوانی كه می‌تواند به‌صورت مستقيم به شما كمك كند و ميزان مطالعه مباحث را به‌سرعت افزايش دهيد و شما به‌عنوان مثال در چند ساعت بتوانيد چندين مباحث مختلف را مطالعه كنيد.( به عبارتی با يك تير چند نشان را مورد هدف قرار دهيد)

 

سخن پايانی و جمع بندی روش كنترل موبايل برای كنكور:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت نياز آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بهتر است نكات مهم را بازگو كنيم.

استفاده از موبايل امروزه در بين دانش آموزان بسيار رواج پيدا كرده و البته مسير مطالعه كردن دانش آموزان را به‌کلی تغيير داده به صورتی كه دانش آموزان فقط و فقط وقت خودشان را با موبایل‌ها سر می‌کنند؛ بهترين عمل آن است كه شما از روش كنترل موبايل برای كنكور استفاده كنيد.

مهم‌ترین روش كنترل موبايل برای كنكور ؛دور از دسترس قرار دادن موبايل خواهد بود؛ به اين دليل كه هر نوتيفكيشن و تماسی كه حاصل می‌شود در عين واحد سبب اختلال تمركز شما خواهد شد و ممكن است كه به‌کلی از عمق تمركز مطالعه شما دور شويد و اين موضوع به ضرر شما خواهد بود؛ اما چاره آن است كه موبايل خودتان را در مكانی دور قرار دهيد( به‌عنوان مثال اگر شما در اتاق مطالعه می‌کنید و موبايل خودتان را در آشپزخانه قرار دهيد)

دومين روشی كه مهم است و حائز تذكر می‌باشد؛ شرط و شروط گذاشتن برای خودتان خواهد بود؛ 90 درصد افرادی كه از اين روش كنترل موبايل برای كنكور استفاده كردن نتيجه مثبتی و ميزان رضايت خوبی از اين موضوع داشته‌اند و پيشنهاد می‌شود كه شما هم به آن‌ها بپيونديد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *