هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

1400/10/15

اگر شما سایت آنلاین فروشگاهی دارید حتما می بایستی از درگاه پرداختی استفاده نمایید. فرض کنید شما صاحب یک سوپر مارکت هستید، مشتری ها پس از خرید از شما و ثبت فاکتور باید هزینه خرید شما را بپزدازند. شما می توانید از طریق دستگاه های کارتخوان، پول نقد، در بعضی موارد کارت به کارت و… هزینه خود را دریافت کنید. در سایت های اینترنتی هم مشابه همین عمل وجود دارد. پس به مقاله معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران نیاز دارید.

کاربران بعد از اینکه خرید انجام می دهند و در سایت ثبت فاکتور می کنند، باید بتوانند هزینه خرید خود را پرداخت کنند. شما باید برای مشتری ها بستری به نام درگاه های پرداخت فراهم کنید تا کاربران وارد درگاه پرداخت شده و هزینه را واریز کنند.

اگر شما صاحب کسب و کار آنلاین هستید و به مسئله درگاه پرداختی برای شما به وجود آمده است، پیشنهاد می کنم حتما تا آخر این مقاله معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران همراه برتر آموز باشید.

در این پیشنهاد میشود اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه مندید حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • درگاه پرداختی چیست؟
  • یک درگاه پرداخت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟
  • انواع درگاه های پرداخت
  • معرفی بهترین درگاه پرداخت های اینترنتی

درگاه پرداختی چیست؟

اگر با درگاه پرداختی آشنا نیستید در ابتدا به توضیح مختصری از آن می پردازیم. درگاه پرداختی فضایی است که کاربران پس از خرید در سایت شما به این فضا ارجاع داده میشوند و پس از درج شماره کارت و رمز کارت و زدن دکمه تایید به سایت شما هدایت میشوند و کد پیگیری پرداخت دریافت خواهند کرد.

شما با داشتن یک سرویس مطمئن درگاه پرداخت حس اعتماد را به مشتریان خود القا می کنید و تجربه ای خوشایند برای آنها رقم می زنید. کسب و کارهایی که درگاه پرداخت دارند نسبت به کسب و کارهایی که از کارت به کارت برای تسویه فاکتور ها استفاده می کنند، حس اعتماد بیشتری را به مشتری القا می کنند.

در درگاه های پرداخت کلیه کارت های بانکی عضو شتاب می توانند با داشتن رمز دوم خرید کنند.

درگاه پرداختی چیست؟

یک درگاه پرداخت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین نکته این است که شما بتوانید درگاه پرداخت مناسبی را انتخاب نمایید. شاید فکر کنید که درگاه پرداخت مناسب اصلا چه ویژگی ای دارد که در این مرحله به آن میپردازیم:

1. امن باشد.

درگاه پرداخت واسط بین سایت شما و بانک است پس باید امنیت بالایی را داشته باشد، زیرا کاربر تمامی اطلاعات شخصی بانک خود را در اختیار درگاه قرار میدهد.درگاه بانکی شما باید تجربه خوبی را برای کاربر رقم بزند، تا کاربر با این تجربه خود بخواهد دوباره از شما خرید کند. اگر کاربر این تجربه خوب را حس نکند قطعا در این زمینه موفق نخواهید بود.

2. سازگاری

درگاه های پرداخت باید با سایت شما سازگاری داشته باشد، یعنی قبل از اینکه درگاه پرداخت را برای استفاده مشتری قرار دهید چندین بار خودتان خرید صوری انجام دهید تا متوجه شوید درگاه دارای خطا و ایراد نیست و با سایت شما سازگار است. در صورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است تجربه کاربری خوبی را برای گاربران رقم نزنید.

3. تعرفه های پرداختی

برخی از درگاه های پرداختی برای شما هزینه هایی شامل کارمزد پرداخت به همراه دارند. قبل از اینکه درگاه را نصب کنید از تمامی شرایط پرداخت آن مطمئن شوید و تمام هزینه ها، کارمزد ها را بررسی نمایید تا در انتهای کار متوجه این هزینه ها باشید.

با معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران با ما همراه باشید.

انواع درگاه های پرداخت

درگاه های پرداخت به دو دسته درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت آنلاین واسط تقسیم میشود، در ادامه ویژگی های هر کدام را به تفکیک بررسی می نماییم.

درگاه پرداخت مستقیم :

در درگاه پرداخت پرداخت مستقیم  همانطور که از نامش پیداست شما به صورت مستقیم با بانک ارتباط دارید و هیچ واسطه ای میان شما نیست. این درگاه های پرداخت مستقیم مزایای زیادی داند و اما همانطور که می دانیم ممکن است معایبی هم داشته باشند که در ادامه به توضیح مفصل می پردازیم :

مزایای درگاه پرداخت مستقیم:

1.کارمزد انتقال صفر است.

یکی از ویژگی های مثبت درگاه پرداخت مستقیم این است که شما نیاز نیست بابت هر تراکنش کاربران کارمزدی بپردازید و کارمزد انتقال در این درگاه صفر است. اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد میتوانید از این شیوه پرداخت استفاده کنید.

2. تسویه حساب به صورت روزانه است.

در درگاه پرداخت مستقیم تسویه حساب ها به صورت روزانه و خودکار صورت میگیرد و نیازی نیست شما بخواهید پیگیری کنید که کی واریزی ها انجام میشود زیرا تمامی موارد خودکار است و همه تراکنش ها به صورت یک جا به حساب شما پایا میشود که این مورد نیز از اهمیت بالایی برخورددار است.

3. این نوع درگاه ها پایدار هستند.

این نوع درگاه ها که با بانک مستقیم ارتباط دارید پایداری بیشتری نسبت به درگاه های واسط دارند و قطعی در آن ها کمتر است.

4. در صفحه پرداخت مشخصات سایت شما مشخص است.

در صفحه پرداخت و هنگام پرداخت مشتری تمامی مشخصات شما شامل نام برند، اسم فروشگاه به طور کامل نمایش داده میشود.

معایب درگاه پرداخت مستقیم :

1.نیاز به سند ملکی یا اجاره نامه است.

شما برای اینکه بتوانید در بانک درگاه بگیرید باید سند ملکی معتبر و یا اجاره نامه داشته باشید و به بانک ارائه دهید.

2. نماد الکترونیکی نیاز است.

نماد الکترونیکی با ای نماد یکی از مواردی است که برای درگاه پرداخت مستقیم نیاز است و گرفتن این نماد کمی زمانبر و پروسه طولانی ای دارد.

3. در بانک مربوطه باید حساب داشته باشید.

شما باید حتما در بانکی که میخواهید درگاه بگیرید، حساب بانکی به نام خودتان یا مجموعه داشته باشید.

4. ممکن است به کد نویسی نیاز باشد.

برای قرار دادن این نوع درگاه ها در سایت گاهی نیاز است که کد نویسی اختصاصی داشته باشید بنابراین از وب مستر خود باید کمک بگیرید.

درگاه های پرداخت آنلاین واسط

درگاه پرداخت آنلاین واسط:

همانطور هم که از نام این درگاه پیداست بین شما و بانک یک واسطه قرار میگیرد و مستقیم با بانک ارتباط ندارید. این نوع درگاه پرداخت هم مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که در ادامه به شرح آن میپردازیم :

مزایای درگاه پرداخت آنلاین واسط:

1.نیازی به داشتن نماد الکترونیکی ندارید.

یکی از ویژگی های مثبت درگاه پرداخت آنلاین واسط این است که شما نیاز به نماد الکترونیکی ندارید و می توانید قبل از طی کردن این پروسه زمانبر با درگاه های واسط همکاری نمایید.

2.مسیر دریافت درگاه به سرعت انجام میگیرد.

اگر شما قصد داشته باشید که درگاه پرداخت آنلاین واسط بگیرید به احتمال زیاد تا 2 الی 3 ساعت بعد بیشتر کار های دریافت درگاه را انجام داده اید؛ زیرا فرآیند دریافت نماد بسیار سریع است.

3.نیازی به داشتن سند ملکی یا اجاره نامه نیست.

سند ملکی با اجاره نامه یکی از مواردی است که ممکن است خیلی از کسب و کار های آنلاین امکان ارائه آن را نداشته باشند بنابراین خیلی راحت می توانند از درگاه های واسط بدون نیاز به ارائه این اسناد استفاده کنند.

4.نیاز نیست در بانک خاصی حساب باز کنید.

خوبی درگاه های پرداخت آنلاین این است که شما می توانید با هر حساب بانکی ، درگاه پرداختی خود را دریافت نمایید و نیاز به افتتاح حساب در بانک و شعبه خاصی نیست.

5. افزونه های رایگان برای این نوع درگاه ها وجود دارد.

شما میتوانید به راحتی و حتی رایگان افزونه های این درگاه های آنلاین واسط را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

معایب درگاه پرداخت آنلاین واسط:

1.این درگاه های کارمزد های پرداخت دارند.

کشتری های شما با هر بار خرید و ورود به درگاه و انجام یک تراکنش از درگاه های آنلاین واسط باعث میشوند تا شما یک درصد کارمزدی را به این درگاه ها پرداخت کنید. این درصد ها برای هر درگاهی متغییر است و شامل عدد ثابتی نمیشود، شما باید قبل از اینکه درگاه را وصل کنید درباره ی کارمزد های آن اطلاع داشته باشید.

2. پایداری درگاه ها نسبت به درگاه های مستقیم کمتر است.

این نوع درگاه ها معمولا نسبت به درگاه های مستقیم بانکی پایداری کمتری دارد.

3. تسویه حساب ها معمولا زمانبر است.

در درگاه های مستقیم شما به صورت میتوانستید پول خود را دریافت کنید ولی در درگاه های آنلاین واسط ممکن است این تسویه حساب تا چند روز هم طول بکشد، پس حتما این نکته مهم را در نظر بگیرید. اگر تسویه آنی برای شما مهم است این نوع درگاه ها برای شما گزینه خوبی نیست. البته این گزینه به نوع شرکت ارائه دهنده درگاه نیز بستگی دارد.

4. آدرس سایت واسط هنگام تراکنش نشان داده میشود.

به جای اینکه کاربر وارد درگاه شود و آدرس و نام سایت شما را مشاهده کند، آدرس و اسم سایت واسط را مشاهده میکند.

پیشنهاد میشود مقاله چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنیم؟ را مطالعه نمایید.

در ادامه به معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران می پردازیم.

معرفی بهترین درگاه پرداخت های اینترنتی

معرفی بهترین درگاه پرداخت های اینترنتی

معرفی بهترین درگاه پرداخت های اینترنتی

تا به اینجای کار تفاوت درگاه ها را متوجه شدیم حالا میخواهیم به بررسی بهترین درگاه های پرداخت بپردازیم. شما می توانید با توجه به ویژگی هایی که دارند یکی از آنها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

درگاه pay.ir

این درگاه یکی از درگاه های آنلاین واسط است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند، این درگاه فقط برای سایت های اینترنتی ارائه میشود و کارمزد آن تقریبا نسبت به درگاه های دیگر کمتر است و تفریبا حدود 1 درصد است که البته برای مطمئن شدن میتوانید با این درگاه ها صحبت کنید.

این درگاه کیف پول اختصاصی برای شما ارائه میدهد که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید و پول های خود را جا به جا کنید. اگر سن شم کمتر از 18 سال است این درگاه گزینه خوبی برای شما به شمار نمیرود زیرا به افراد زیر 18 سال درگاه داده نمی شود.

درگاه زرین پال

زرین پال یکی از درگاه های واسط آنلاین قدیمی با 10 سال سابقه کار در این زمینه است که خدمات خوبی را ارائه میدهد. تا 1 ماه استفاده از این درگاه رایگان است. این درگاه هم مانند سایر درگاه های واسط کارمزدی را شامل میشود که معمولا کارمزد آن مناسب است و 1 درصد است. اگر از زرین کارت ارائه دهنده زرین پال استفاده کنید کارمزد شما به کمتر از 1 درصد نیز میرسد.

این درگاه تنها برای افرادی که سایت دارند نیست و به سایر افراد نیز ارائه میشود. افزونه های زیادی برای این درگاه وجود دارد.

درگاه آیدی پی

آیدی پی هم یکی از درگاه های محبوب در بین کسب و کار ها است که علاوه بر سایت های اینترنتی به بقیه افراد نیز درگاه ارائه می دهد. تنها کافیست شما شماره حساب و شماره شبا خود را به کارشناسان آیدی پی ارائه دهید تا این اعداد به یک آیدی کوچک تبدیل شود و در اختیار شما قرار گیرد.

شما میتوانید تا 50 میلیون روزانه در این درگاه تراکنش داشته باشد. تسویه حساب این درگاه سریع تر است به طوریکه تمامی پرداختی هایی که تا قبل از ساعت 22 انجام شود روز بعد قبل از ساعت 16 به حساب شما واریز میشود. کارمزد این درگاه 1 درصد است. سیستم تسویه حساب خودکار دارد. برای ورود به درگاه هم میتوانید از اسکن QR Code استفاده کنید.

اگر نمی دانید QR Code چیست؟ پیشنهاد میشود حتما مقاله آموزشی برتر آموز را مطالعه نمایید.

به فروشنده و خریدار پیامک ارسال میکند. افزونه این درگاه در بیشتر سرویس های مدیریت محتوا وجود دارد. شما میتوانید با این درگاه فرم سفارشی طراحی کنید.

درگاه بیت پی

بیت پی هم یکی از درگاه های قدیمی به شمار می رود. این درگاه بسیار سریع است، پشتیبانی 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل دارد که این مزیت مهم به شمار میرود. نسبت به هر تراکنش نرخ کارمزد آن متفاوت است. از بانک ملت به شما درگاه اختصاصی داده میشود.

درگاه نکست پی

نکست پی نسبت به سایر درگاه کمی جدیدتر است ولی در تایم کم توانسته است محبوب شود. در کمتر از 5 دقیقه می توانید این درگاه را برای سایت و یا کسب و کار خود تهیه نمایید، که این مزیت مهم محسوب میشود.

نا 45 روز اول استفاده از آن برای شما کارمزدی ندارد و تسویه حساب آن در زمان کوتاهی انجام پذیر است.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی درگاه های پرداخت محبوب بپردازیم. انتخاب هر کدام از این درگاه ها به عهده خود شماست و سعی کنید با تحقیق زیاد به بررسی و انتخاب درگاه بپردازید نا به مشکل نخورید. حتما از تجربه متخصص دیجیتال مارکتینگ خود در این زمینه کمک بگیرید.

اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نیلوفر

    ممنون از بررسی درگاه های پرداخت، بنده هم مدتی هست از درگاه پرداخت رایان پی برای یکی از سایتهام استفاده میکنم و تو این مدت مشکلی نداشته و تسویه سر وقت انجام شده و میتونه یکی از گزینه ها باشه

    1. محسن حبیبی راد

      میتونه بله