هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت

معرفی سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت

1400/10/20

خیلی از مواقع برای اکثر تولید کننده های محتوا، دیجیتال مارکترها ، سئو کار ها و…. پیش آمده است که عکس با کیفیت و مطلوبی را پیدا نمی کنند. همه ی ما از اهمیت عکس با کیفیت آگاه هستیم و می دانیم که داشتن یک تصویر با کیفیت و زیبا چه تاثیری در کار ما خواهد داشت. پس همواره به دنبال یک سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت هستیم.

اگر به محتوا و صفحات بلاگ توجه کرده باشید خواهید دید که در سایت هایی که از تصاویر زیبا استفاده می کنند چه قدر نسبت به سایت هایی که اصلا تصویر ندارند یا تصویر تکراری دارند تاثیر گزاری بیشتری دارد. شما برای اینکه برای سایت خود تصویر پیدا کنید نباید فقط به سرچ در گوگل بسنده کنید بلکه باید چند تا سایت بشناسید که عکس های با کیفیت و رایگان در اختیار شما قرار دهد.

اگر با این نوع سایت ها آشنایی ندارید، تا انتهای مقاله معرفی سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت با برتر آموز همراه باشید زیرا میخواهیم به توضیح مفصل بپردازیم و در این زمینه چند تا سایت ویژه معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

معرفی سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت

معرفی سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت

1.سایت Freepic

فری پیک یک سایت عالی و مناسب برای تهیه عکس است. تقریبا در این سایت با هر موضوعی که دوست دارید ، می توانید عکس مورد علاقه خود را پیدا کنید. یکی از ویژگی های خوب فری پیک این است که تصاویر خود را با فرمت های مختلف از جمله آیکون SVG ، وکتور vector، عکس JPG و عکس لایه باز PSD در اختیار شما قرار می دهد. ویژگ سرچ بر اساس رنگ هم در این سایت موجود است که می توانید بر اساس رنگی دلخواه به جست و جو تصویر بپردازید.

داشتن عکس لایه باز بسیار به شما کمک می کند زیرا می توانید این عکس ها را طبق سلیقه خود تغییر دهید و عکس شخصی سازی شده درست کنید.

متاسفانه برخی از عکس های این سایت پولی هست و برای اینکه بخواهید این تصاویر را دانلود کنید به خرید اشتراک پرمیوم ماهانه نیاز دارید که می توانید از طریق سرویس های ارائه دهنده ایرانی این کار را انجام دهید. خبر خوب این است که در این سایت تصاویر رایگان بسیار خوبی نیز وجود دارد که بدون اینکه بخواهید اشتراک تهیه کنید می توانید عکس های مورد نظر را دانلود کنید. برای اینکه بتوانید از فری پیک عکس دانلود کنید کافیست، در این سایت ثبت نام نمایید.

دقت داشته باشید که با هر اکانت ایمیل ثبت نام شده می توانید تعداد محدودی عکس دانلود کنید. پس در تعداد دانلود خود برنامه ریزی کنید تا به مشکل نخورید.

کمپانی های بزرگ و مطرحی همچون اسپاتی فای، مایکروسافت، ناسا و…. از تصاویر فری پیک استفاده می نمایند که همین نشان دهنده معتبر بودن این وبسایت است که می توانید با خیال راحت عکس های زیبایی را در این سایت مشاهده و سپس دانلود نمایید.

سایت free pic

2. سایت Dribble

سایت دریبل هم از آن دسته سایت های جذابی است که می توانید از آن برای تهیه عکس ها زیبا استفاده نمایید. در این وب سایت دیزانر ها و اشخاصی که کار گرافیکی انجام می دهند نمونه  کار های خود را قرار می دهند تا کارفرما ها بر اساس نیاز خود به استخدام افراد بپردازند.

می توان گفت که دریبل مخزن آیکون ها و تصاویر Gif می باشد که می توانید به راحتی بر اساس نیاز از آنها استفاده نمایید. حالا شما از میان این همه انیمیشن ها و تصاویر ها حق انتخاب دارید. اگر کار شما هم مربوط به دیزاین و گرافیک است می توانید در این سایت عضو شوید و نمونه کار های خود را به اشتراک بگذارید.

دقت کنید هنگام استفاده از این تصاویر حتما منبع آن ذکر شود. پس حتما به این سایت نیز سر بزنید.

3. سایت Unsplash

سایت unsplash یکی از بزرگترین سایت های مرجع دانلود عکس رایگان است. عکاسان و طراحان می توانند در این سایت عضو شوند و نمونه کار های خود را به اشتراک بگذارند. این سایت از هر موضوعی تصاویر متنوعی دارد و شما با هر موضوعی می توانید تصاویر خوب و با کیفیتی را دانلود کنید. برای اینکه از این تصاویر استفاده کنید تنها کافیست با یک ایمیل عضو این سایت شوید.

نکته جالبی که در این سایت وجود دارد این است که، اگر روی عکس های این سایت کلیک کنید می توانید نوع دوربینی که با آن عکاسی شده است را مشاهده نمایید. پس حتما موقعی که دنبال تصاویر خاص هستید، حتما از این سایت استفاده نمایید.

4. سایت StockSnap

StockSnap هم یکی از سایت های خوب و کاربردی در زمینه دانلود عکس های با کیفیت و رایگان است که می توانید از آن برای دانلود تصاویر استفاده کنید. این سایت هم تصاویر متنوع و با موضوعات مختلفی را شامل میشود که به راحتی می توانید با هر موضوع دلخواهی به جست و جو آسان بپردازید و از این تصاویر رایگان و با کیفیت استفاده نمایید.

تنها کافیست که عضو این سایت باشید.

پیشنهاد میشود مقاله نکات طلایی محتوا نویسی را مطالعه نمایید.

5. سایت Pexels

یکی دیگر از سایت هایی که می توانید عکس های رایگان از آن دانلود کنید، Pexels نام دارد. این سایت ویژگی مثبتی که دارد این است که تمام تصاویر رایگان سایت ها دیگر را جمع آوری کرده و در سایت خود قرار داده است. به عبارتی شما با بانک عکس های رایگان و با کیفیت طرف هستید. می توانید قبل از اینکه به سایت های دیگر سر بزنید اول به pexels مراجعه کنید.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد این سایت داشتن موتور جست و جو گر قوی است که دارد و شما می توانید در کسری از ثانیه به نتیجه دلخواه خود برسید.

در این سایت قابلیت به اشتراک گزاری هم وجود دارد پس به راحتی می توانید از سایت Pexels تصاویر محبوب خود را رایگان و با کیفیت بالا دانلود کنید.

6. سایت Negative Space

سایت Negative Space کالکشنی از بهترین تصاویر رایگان در زمینه معماری، هنر، غذا، طبیعت، ورزش و…. را در اختیار شما کاربران قرار می دهید. هر هفته عکس های این سایت آپدیت می شود و شما می توانید به آن سر بزنید. یکی از ویژگی های منحصر بفرد این وبسایت این است که کیفیت تصاویر آن بالاست. اگر به دنبال تصاویری با کیفیت بالا برای طراحی بنر و… می گردید حتما اولین کار به این سایت سر بزنید.

7. سایت Pixabay

این سایت هم یک سایت محبوب برای دانلود عکس های با کیفیت رایگان است. دسته بندی عکس های موجود در این سایت بالاست پس تنوع زیادی در دانلود دارید. در سایت Pixabay عکس ها دارای مجوز می باشند پس دانلود آنها غیر قانونی نیست. در این سایت بیش از 1 میلیون عکس های استوک با کیفیتی وجود دارد که می توانید در پروژه های خود از این تصاویر زیبا استفاده کنید.

این سایت برای هر عکس کیفیت های متنوعی دارد که بر اساس نیاز می توانید کیفیت مورد نظر خود را رایگان دانلود کنید.

سایت Gratisography

سایت Gratisography

8. سایت Gratisography

شخص خلاقی به نام آقای رایان مک گایر تمامی تصاویر سایت Gratisography را میگیرد. یعنی این عکس ها توسط ایشان عکاسی می شود. در این سایت می توانید تصاویری منحصر به فرد و عجیبی را که در سایت های دیگر نایاب بود، مشاهده کنید. اگر از عکس های عجیب و غریب لذت می برید و به کار شما می آید، این سایت مخصوص شماست.

تصاویر این سایت را میتوانید رایگان و با کیفیت بالا دانلود کنید. برای دانلود این عکس ها حتی نیاز ندارید عضو وبسایت شوید. ارگ شما هم تصاویر منحصر بفردی دارید میتوانید توسط این وبسایت منتشر کنید البته اگر عکس های شما قوانین را رعایت کرده باشد.

9. سایت Flickr

امتیاز سایت Flickr برای شرکت یاهو می باشد و تقریبا یک سایت قدیمی در زمینه انتشار عکس های رایگان و با کیفیت است. تعداد زیادی عکس های استوک با موضوعات متنوعی در این وبسایت وجود دارد که بنا بر نیاز میتوانید آن ها را دانلود کنید. اگر شما عکسی دارید می توانید در این سایت هم به اشتراک بگذارید.

فقط باید داخل سایت عضو شوید و یا از طریق اکانت یاهو خود داخل سایت لاگین کنید. در این سایت نیز می توانید تصاویر دلخواه هود را با کیفیت مورد نظرتان دانلود کنید زیرا عکس ها با چند کیفیت متفاوت در اختیار شما قرار میگیرند.

10.سایت ISO Republic

ISO Republic در ابتدا با هدف دانلود عکس برای تولید کننده های محتوا، دیجیتال مارکتر ها، توسعه دهندگان وب و…. طراحی شده است. در این سایت به قدری تصاویر زیبا و فوق العاده ای وجود دارد که شما از رایگان بودن آنها متعجب خواهید شد. پس به راحتی این عکس ها را رایگان دانلود کنید و از آنها استفاده نمایید.

11.سایت Picjumbo

Picjumbo نیز یکی از سایت های خوب در زمینه دانلود عکس های رایگان و با کیفیت است که دسته بندی متنوعی از تصاویر و موضوعات را به خود اختصاص می دهد. برای اینکه بتوانید تصاویر زیادی  را در این سایت دانلود نمایید، نیاز به پرداخت حق اشتراک ماهانه دارید که می توانید توسط سرویس های ارائه دهنده ایرانی این حق اشتراک را در صورت نیاز تهیه نمایید.

خوشبختانه عکس های این سایت قانون کپی رایت را شامل نمی شود و شما به راحتی می توانید این عکس ها را دانلود و در سایت های خود استفاده نمایید.

کیفیت تمامی تصاویر سایت Picjumbo بالا می باشد.

12. سایت LibreShot

صاحب سایت LibreShot شخصی به نام مارتین ورل می باشد که با دید منحصر بفردی که به این جهان دارد تصاویر خود را به صورت رایگان و با کیفیت بالا در اختیار کاربران سایتش قرار می دهد. تمامی عکس های این سایت فوق العاده زیبا می باشند. نکته مهم تر اینکه عکس های LibreShot را در سایت های دیگر به ندرت مشاهده می کنید و کاملا یونیک است.

این هنرمند در موضوعات مختلفی مانند طبیعت، هنر، غذا، معماری و…. تصاویر خود را داخل سایت قرار می دهد و شما بر حسب نیاز می توانید آن را مشاهده نمایید. البته در نظر داشته باشید به علت اینکه تصاویر این سایت توسط آقای ورل گرفته میشود، نسبت به سایت های دیگر از تعداد کمتری عکس برخورددار است.

13. سایت Burst

سایت Burst برای این خلق شده است تا بلاگر ها، طراحان، وب مستر ها، توسعه دهنده های وب و…. بتوانند به عکس های با کیفیت و رایگان برای کار خود دسترسی داشته باشند. هنگام دانلود عکس های این سایت با دو گزینه دانلود با رزولوشن بالا و دانلود با رزولوشن پایین مواجه می شوید که می توانید بر حسب نیاز خود هر کدام از گزینه ها را انتخاب نمایید.

این سایت به شما این امکان را می دهند تا متناسب با موضوع کسب و کارتان به پکیچ عکس های آن موضوع دسترسی داشته باشید که این ایده عالی است زیرا به سرعت می توانید عکس های کسب و کار خود را پیدا کرده و از آنها استفاده نمایید.

14. سایت Flaticon

اگر طراح سایت هستید و برای بخش های مختلف به آیکون نیاز دارید سایت Flaticon به کار شما می آید زیرا دارای تعداد متنوعی آیکون با کیفیت است. این آیکون های زیبا به صورت لایه باز به شما ارائه میشود. درباره ی هر موضوعی می توانید آیکون دلخواهی را رایگان دانلود کنید.

پیشنهاد میشود نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت را مطالعه نمایید.

سایت foodiesfeed

سایت foodiesfeed

15. سایت foodiesfeed

این سایت محبوب عاشقان غذا و رستوران داران است زیرا در این سایت عکس های متنوعی از انواع غذا ها می توانید مشاهده کنید. وقتی گرسنه هستید به این سایت سر نزنید!!! تمامی این عکس ها را می توانید رایگان و با کیفیت بالا دانلود کنید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی انواع سایت برای دانلود عکس‌ رایگان و با کیفیت بپردازیم . تقریبا شما با هر زمینه کاری می توانید از سایت های بالا استفاده نمایید. انقدر این سایت ها و تصاویرشان جذاب هستند که ممکن است برای تهیه تعدادی عکس مدت ها در میان تنوع های زیاد آن به جست و جو بپردازید.

حتما از کیفیت های مناسب استفاده کنید. اگر خودتان به عکاسی علاقه مندید حتما در زمینه آموزش عکاسی دوره ببینید.

اگر دیچیتال مارکتز هستید و با به فضای دیچیتال مارکتینگ علاقه دارید حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه نمایید.

اگر به جز سایت های بالا سایت های رایگان و با کیفیتی را میشناسید در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *