همه ما در حال یادگیری هستیم و این خیلی خوب است چرا که بخشی از انسان بودن است. در فرایند رشد شخصی، میدانیم که باید در سخنرانی و ارائه عمومی بهتر شویم. این یکی از آن چیزهایی است که لزوما به طور طبیعی برای همه پیش نمی آید. بنابراین وقتی صحبت از ارائه در محل کار می شود، می تواند ترسناک باشد. اما یک چیز وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند تا در ارائه ها بهتر شوند: بازخورد.
مثالهای زیر فقط به ارائهها مربوط نمیشوند. آنها همچنین می توانند برای سخنرانی عمومی و جذب مخاطبان شما مفید باشند.
بازخورد ارائه می تواند ترسناک باشد. به احتمال زیاد مجری زمان و انرژی زیادی را برای ایجاد ارائه صرف کرده است. به عنوان یکی از مخاطبان، میتوانید برخی از جنبههای ارائه را برای کمک به بازخورد خود بررسی کنید. اگر ارائه شفاهی است، باید توجه مخاطب و کمک های بصری را نیز در نظر بگیرید. هنگام ارائه بازخورد، مهم است که سه جنبه کلیدی ارائه را در نظر داشته باشید.
بازخورد مزایای زیادی دارد . اما دادن بازخورد موثر کار آسانی نیست. در اینجا چند نکته برای ارائه بازخورد مؤثر وجود دارد.
همه ما در یک نقطه احساس کرده ایم که پایمان را در دهانمان گذاشته ایم. واکنشهای هیجانی و هیجانی به ندرت مفید هستند. در واقع، آنها می توانند کاملاً برعکس کمک انجام دهند. مطمئن شوید که با فکر آماده شده اید. فکر کنید که چه بازخوردی برای گیرنده تاثیرگذارتر و مفیدتر است. چگونه عبارات خاصی را بیان می کنید؟ چه چیزی برای برقراری ارتباط مهم است؟ چه بازخوردی برای گیرنده مفید نیست؟
شما همیشه می توانید دویدن های تمرینی را با مربی خود انجام دهید. مربی شما به عنوان یک راهنما و مشاور خدمت خواهد کرد. شما می توانید تمرین کنید که چگونه بازخورد می دهید و بازخورد دریافت می کنید. در مورد بازخورد خود. به نظر می رسد یک حلقه بزرگ است، اما می تواند بسیار مفید باشد.
آیا تا به حال از کسی بازخورد دریافت کرده اید که کاملاً مطمئن نیستید که می خواهد چه بگوید؟ همه همینطوریم. در گفت و گوهایی حضور داشته ایم که که حتی گیج تر از قبل از آن ارائه دور می شویم. اینجاست که ارتباط واضح، مستقیم و مختصر وارد عمل می شود. در پیام خود واضح و مستقیم باشید. اما همچنان با همدلی و مهربانی پیش بروید. نیازی نیست بازخورد خشن یا بی رحمانه باشد. اگر از محل مراقبت می آید، گیرنده باید این مراقبت را از شما احساس کند.
بازخورد هرگز یک خیابان یک طرفه نیست. بدون فرصت گفتگو، شما همه چیز را در حالتی خاموش شده قرار می دهید و در نتیجه به صحبت های طرف مقابل گوش نمی دهید. مطمئن شوید که فضایی برای گفتگو و گوش دادن فعال ایجاد می کنید. سوالات را دعوت کنید – یا حتی بهتر از آن، بازخورد. باید کاری کنید که فرد احساس امنیت، امنیت و اعتماد کند. همچنین باید مطمئن شوید که شخص احساس می کند شنیده شده و ارزشمند است.
دیدگاه شما فقط همین است: این یک دیدگاه است. از اعضای تیم دعوت کنید تا دیدگاههای خود از جمله بازخورد مثبت را به اشتراک بگذارند. همچنین ممکن است به گیرنده فرصتی برای ارزیابی خود ارائه دهید. با انجام یک ارزیابی خود، می توانید در مورد چیزهایی مانند مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس فکر کنید. آنها ممکن است به برخی از نکات مهم مشابه شما برسند.
در این مقاله در مورد مهارت های بسیار مهم ارائه صحبت کردیم. برای آنکه ارائه بهتر و قوی تری داشته باشید لازم است که در مهارت های ارائه بهتر شوید. در این مقاله در مورد این نکات صحبت شده است. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد می شود از سایر مقالات برترآموز دیدن فرمایید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران