مهارت های ارائه

مهارت های ارائه، چگونه چیزی را که می خواهیم ارائه دهیم؟

دسته بندی : کسب و کار - موفقیت
1401/03/03

همه ما در حال یادگیری هستیم و این خیلی خوب است چرا که بخشی از انسان بودن است. در فرایند رشد شخصی، می‌دانیم که باید در سخنرانی و ارائه عمومی بهتر شویم. این یکی از آن چیزهایی است که لزوما به طور طبیعی برای همه پیش نمی آید. بنابراین وقتی صحبت از ارائه در محل کار می شود، می تواند ترسناک باشد. اما یک چیز وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند تا در ارائه ها بهتر شوند: بازخورد.

مثال‌های زیر فقط به ارائه‌ها مربوط نمی‌شوند. آنها همچنین می توانند برای سخنرانی عمومی و جذب مخاطبان شما مفید باشند.

تو داری عالی انجامش میدی…

  • شما واقعاً این توانایی طبیعی را دارید که مطالب ارائه را به روشی بسیار سازمان یافته ارائه دهید!
  • ارائه های شما اغلب قانع کننده و از نظر بصری خیره کننده هستند. شما واقعا می دانید که چگونه به طور موثر مخاطب را مجذوب خود کنید.
  • شما اغلب به همکاران خود اجازه می دهید از طرف شما ارائه دهند. این یک فرصت یادگیری عالی برای آنها است و آنها اغلب در این چالش پیشرفت می کنند.
  • تمرکز ارائه ها بر موارد کلیدی دستور کار می تواند سخت باشد، اما شما واقعاً در آن مهارت دارید. شما به طور مؤثر دقیقاً آنچه را که در مورد آن بحث خواهید کرد مشخص می کنید و مطمئن می شوید که به آن پایبند هستید.
  • شما ارائه های بصری قابل دانلودی ایجاد کردید و آنها را برای مشتری قرار دادید. روشی عالی برای به تصویر کشیدن شرکت.
  • محتوای شما مرتبط بود و قالب شما از نظر بصری جذاب و قابل پیگیری و درک آسان بود. شما یک طراح واقعی هستید 🙂
  • شما همیشه با روشی که ارائه می‌دهید سازگار می‌مانید و اغلب ارائه‌های شما سبک و طرح‌بندی یکسانی دارند. این برای تداوم عالی است.
  • شما همیشه با هر ارائه، خواه تک به تک، چت‌های گروهی کوچک، با همتایان، گزارش‌های مستقیم و روسای شرکت سازگار می‌مانید. شما مشکلی برای ارائه در هر یک از این موقعیت ها ندارید.
  • شما یک ارائه دهنده موثر هم برای کارمندان و هم برای مشتریان بالقوه هستید. هنگامی که موضوعات بحث برانگیز مطرح می شود، به موقع با آنها برخورد می کنید و مطمئن می شوید که این موضوعات به طور کامل قبل از ادامه کار پرداخته شده است.
  • شما به طور موثر توجه را جلب می کنید و در مدیریت گروه ها در طول ارائه مشکلی ندارید.

شما باید به فکر بهبود مهارت های ارائه باشید

  • شما در موقعیت‌های خاص مجری خوبی هستید، اما برای ارائه در موقعیت‌های دیگر تلاش می‌کنید. سعی کنید هنگام ارائه یک پیام منسجم تر داشته باشید. این همچنین به شما کمک می‌کند تا با به تصویر کشیدن یک ایده یا پیام، مهارت‌های ارائه خود را گسترش دهید.
  • هنگام ارائه سخنرانی کمی خجالتی هستید. شما در مکالمات انفرادی اعتماد به نفس دارید، بنابراین قطعاً توانایی ارائه مطالب قانع کننده را دارید. بیا دیگه! شما می توانید آن را انجام دهید!
  • در طول ارائه ها، به نظر می رسد که تمرکز کافی وجود ندارد. من می دانم که ماندن به موضوع ممکن است دشوار باشد، با این حال برای اینکه مردم بفهمند ارائه در مورد چیست و چه چیزی برای رسیدن به آن تلاش می شود، باید این کار را انجام دهید.
  • برای اینکه با مخاطبان خود درگیر شوید و آنها را با دقت به آنچه می گویید گوش دهند، باید بتوانید از صدای خود به شیوه ای موثر برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. سعی کنید روی کلمات خاصی تمرکز کنید که نیاز به توجه بیشتری دارند و در حین ارائه خود روی این کلمات تأکید کنید.
  • شناخت مخاطبان برای موفقیت هر ارائه بسیار مهم است. یاد بگیرید که از زبان بدن و نشانه های اجتماعی آنها استفاده کنید تا سبک و لحن خود را بسنجید. به آنچه مخاطبانتان برای گفتن دارند گوش دهید و ارائه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • در طول ارائه ها، انتظار می رود که سوالات سختی وجود داشته باشد . سعی کنید حداقل یکی دو روز قبل از وقت آماده شوید تا بتوانید این سوالات را به شیوه ای موثر حل کنید.
  • برای اینکه یک مجری موثر باشید باید بتوانید با مخاطبان و شرایط مختلف سازگار شوید. سعی کنید در مورد اینکه چه کسی در زمان ارائه در اتاق خواهد بود یاد بگیرید و بر اساس آن تنظیم کنید.
  • به یاد داشته باشید که بحث را به عنوان یک حمله شخصی تلقی نکنید. معمولاً خونسردی خود را کمی از دست می دهید، که مانع بحث می شود و مردم احساس بیگانگی می کنند. شما می توانید بدون درگیری مخالفت کنید.
  • تنها راهی که می‌توانید در سخنرانی عمومی بهتر شوید، تمرین، تمرین، تمرین است. سخنرانی خود را از صمیم قلب یاد بگیرید، در آینه تمرین کنید، جلوی آینه تمرین کنید. در نهایت، شما تبدیل به یک طبیعی خواهید شد و دیگر از سخنرانی در جمع نمی ترسید.
  • ارائه های شما زیبا هستند و من شک ندارم که مهارت های نرم افزار ارائه قوی دارید. با این حال، محتوای شما کمی ضعیف است و اغلب شما فاقد محتوا هستید. بدون محتوای مهم، ارائه خالی است.

مهارت های ارائه

آموزش اینستاگرام

نکاتی برای بهبود مهارت های ارائه

  • به یاد داشته باشید که همیشه خوب است در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارید ارائه دهید . وقتی با مردم در مورد علایق خود صحبت می کنید ، آنها می توانند آن را احساس کنند. در مورد ارائه ها هم همینطور. مشخص کنید چه چیزی شما را هیجان زده می کند و به نوعی آن را در هر ارائه بیاورید. ارائه آن را آسان‌تر می‌کند و مخاطب انرژی شما را احساس می‌کند.
  • گاهی اوقات برنامه ریزی با در نظر گرفتن نتیجه نهایی آسان تر است. سعی کنید آنچه را که دقیقاً انتظار دارید مخاطبانتان با آن بیایند را تجسم کنید و ارائه خود را حول آن توسعه دهید.
  • سادگی چیز زیبایی است. سعی کنید ارائه های خود را تا حد امکان ساده نگه دارید. با کمترین تعداد کلمات ممکن آن را از نظر بصری جذاب کنید. تصاویر و ویدیوهای تعاملی را امتحان کنید تا مخاطبان خود را به طور کامل در ارائه غرق کنید.
  • این یک تعادل خوب بین بال دادن به ارائه و حفظ کردن ارائه است. اگر بیش از حد آن را بال بزنید ممکن است به نظر برسد که گویی آماده نکرده اید. اگر آن را به خاطر بسپارید، ارائه ممکن است کمی رباتیک باشد. اگر می توانید سعی کنید نقطه شیرین را پیدا کنید.
  • هنگام ارائه سعی کنید به گونه ای ارائه دهید که باعث کنجکاوی شود. مردم را به آنچه می گویید علاقه مند کنید تا واقعاً آنها را مجذوب خود کنید. نگاهی به برخی از سخنرانی های TED بیندازید تا نکاتی در مورد چگونگی انجام این کار به دست آورید.
  • به یاد داشته باشید که ارائه ها باید در مورد کیفیت باشند، نه کمیت. ارائه‌هایی که متن سنگین هستند و بیشتر از آنچه که باید حوصله مخاطبان را سر می‌برند ادامه می‌یابند و مردم کمتر آنها را به خاطر می‌آورند.
  • سعی کنید در هر جلسه کارکنان به موقع حاضر شوید و همیشه به خوبی آماده باشید. این تضمین می کند که جلسات در آینده بدون مشکل برگزار می شود.
  • به یاد داشته باشید که با حضور به موقع یا پنج دقیقه قبل از ارائه، به وقت دیگران احترام بگذارید.
  • به خاطر داشته باشید که اگر افراد در طول سخنرانی ها وجود دارند، از دیگران در جلسه نظرشان را بپرسید.
  • اگر متوجه شدید که ارائه‌ها از موضوع منحرف می‌شوند، سعی کنید آن را به موضوع مهم مورد بحث برگردانید.

3 موردی که هنگام ارائه بازخورد ارائه باید به آن توجه کنید

بازخورد ارائه می تواند ترسناک باشد. به احتمال زیاد مجری زمان و انرژی زیادی را برای ایجاد ارائه صرف کرده است. به عنوان یکی از مخاطبان، می‌توانید برخی از جنبه‌های ارائه را برای کمک به بازخورد خود بررسی کنید. اگر ارائه شفاهی است، باید توجه مخاطب و کمک های بصری را نیز در نظر بگیرید. هنگام ارائه بازخورد، مهم است که سه جنبه کلیدی ارائه را در نظر داشته باشید.

ارتباط

  • آیا پیام های کلیدی واضح بود؟
  • آیا گوینده زبانشان واضح و مختصر بود؟
  • آیا مجری به وضوح اهداف کلیدی را بیان کرده است؟
  • آیا مجری به حضار پیشنهادات واضحی داد؟
  • صدای مجری چقدر در فضای ارائه خوب بود؟

تحویل

  • آیا ارائه جذاب بود؟
  • مجری چقدر مخاطبان خود را جذب کرد؟
  • آیا مجری کارمندان را به روش های سرگرم کننده یا نوآورانه درگیر می کرد؟
  • ارائه چقدر تعاملی بود؟
  • مجری چقدر نزدیک به نظر می رسید؟
  • آیا ارائه برای همه در دسترس بود؟

زبان بدن و حضور

  • مجری خود را چگونه به دیگران نشان داد؟
  • آیا مجری با مخاطب ارتباط چشمی برقرار کرد؟
  • مجری بر اساس ارتباطات غیرکلامی  چقدر با اعتماد به نفس ظاهر شد؟
  • آیا حواس پرتی غیرکلامی در ارائه وجود داشت؟ (یعنی حرکات بیش از حد دست، حالات چهره و غیره)

مهارت های ارائه

3 نکته برای دادن بازخورد موثر

بازخورد مزایای زیادی دارد . اما دادن بازخورد موثر کار آسانی نیست. در اینجا چند نکته برای ارائه بازخورد مؤثر وجود دارد.

1. آنچه را که می خواهید بگویید آماده کنید تا در مهارت های ارائه پیشرفت کنید

همه ما در یک نقطه احساس کرده ایم که پایمان را در دهانمان گذاشته ایم. واکنش‌های هیجانی و هیجانی به ندرت مفید هستند. در واقع، آنها می توانند کاملاً برعکس کمک انجام دهند. مطمئن شوید که با فکر آماده شده اید. فکر کنید که چه بازخوردی برای گیرنده تاثیرگذارتر و مفیدتر است. چگونه عبارات خاصی را بیان می کنید؟ چه چیزی برای برقراری ارتباط مهم است؟ چه بازخوردی برای گیرنده مفید نیست؟

شما همیشه می توانید دویدن های تمرینی را با مربی خود انجام دهید. مربی شما به عنوان یک راهنما و مشاور خدمت خواهد کرد. شما می توانید تمرین کنید که چگونه بازخورد می دهید و بازخورد دریافت می کنید. در مورد بازخورد خود. به نظر می رسد یک حلقه بزرگ است، اما می تواند بسیار مفید باشد.

2. مستقیم و واضح باشید (اما با همدلی رهبری کنید)

آیا تا به حال از کسی بازخورد دریافت کرده اید که کاملاً مطمئن نیستید که می خواهد چه بگوید؟ همه همینطوریم. در گفت و گوهایی حضور داشته ایم که که حتی گیج تر از قبل از آن ارائه دور می شویم. اینجاست که ارتباط واضح، مستقیم و مختصر وارد عمل می شود. در پیام خود واضح و مستقیم باشید. اما همچنان با همدلی و مهربانی پیش بروید. نیازی نیست بازخورد خشن یا بی رحمانه باشد. اگر از محل مراقبت می آید، گیرنده باید این مراقبت را از شما احساس کند.

3. در مهارت های ارائه گفتگو ایجاد کنید (و با دقت گوش دهید)

بازخورد هرگز یک خیابان یک طرفه نیست. بدون فرصت گفتگو، شما همه چیز را در حالتی خاموش شده قرار می دهید و در نتیجه به صحبت های طرف مقابل گوش نمی دهید. مطمئن شوید که فضایی برای گفتگو و گوش دادن فعال ایجاد می کنید. سوالات را دعوت کنید – یا حتی بهتر از آن، بازخورد. باید کاری کنید که فرد احساس امنیت، امنیت و اعتماد کند. همچنین باید مطمئن شوید که شخص احساس می کند شنیده شده و ارزشمند است.

دیدگاه شما فقط همین است: این یک دیدگاه است. از اعضای تیم دعوت کنید تا دیدگاه‌های خود از جمله بازخورد مثبت را به اشتراک بگذارند. همچنین ممکن است به گیرنده فرصتی برای ارزیابی خود ارائه دهید. با انجام یک ارزیابی خود، می توانید در مورد چیزهایی مانند مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس فکر کنید. آنها ممکن است به برخی از نکات مهم مشابه شما برسند.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله در مورد مهارت های بسیار مهم ارائه صحبت کردیم. برای آنکه ارائه بهتر و قوی تری داشته باشید لازم است که در مهارت های ارائه بهتر شوید. در این مقاله در مورد این نکات صحبت شده است. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد می شود از سایر مقالات برترآموز دیدن فرمایید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.