هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مهارت های لازم برای استخدام

20 مورد از مهارت های لازم برای استخدام در سال 1401 چیست؟ + توضیحات

دسته بندی : کسب و کار - موفقیت
1400/12/28

بازار کار دائماً در حال تغییر است و مشاغل مبتنی بر فناوری روز به روز محبوب تر می شوند. مهم نیست چه رشته ای را انتخاب می کنید، داشتن مهارت های شغلی خاص می تواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد. تعیین اینکه کدام مهارت ها بیشتر مورد تقاضا هستند می تواند در انتخاب مسیر شغلی مفید باشد. در این مقاله، برخی از ارزشمندترین مهارت‌های مدرن را که در هنگام جستجوی شغل باید توسعه دهید، مرور می‌کنیم. در این مقاله در مورد مهارت های لازم برای استخدام در سال جدید صحبت می کنیم.

مهارت های لازم برای استخدام

برای پیشبرد شغل خود، باید مهارت های مورد نیاز خود را دنبال کنید تا دانش و توانایی های خود را گسترش دهید و خود را از سایر نامزدها متمایز کنید. برای اینکه به شما کمک کند یک نامزد شغلی رقابتی بمانید، در اینجا برخی از پرتقاضاترین مهارت هایی که باید به دنبال توسعه آنها باشید آورده شده است:

  1. پردازش ابری

  2. هوش مصنوعی

  3. رهبری فروش

  4. تحلیل و بررسی

  5. ترجمه

  6. توسعه اپلیکیشن موبایل

  7. مدیریت مردم

  8. تولید ویدئو

  9. تولید صدا

  10. طراحی UX

  11. بازاریابی SEO/SEM

  12. بلاک چین

  13. طراحی صنعتی

  14. خلاقیت

  15. همکاری

  16. تطبیق پذیری

  17. مدیریت زمان

  18. اقناع

  19. روزنامه نگاری دیجیتال

  20. انیمیشن

1. محاسبات ابری

به دلیل افزایش تعداد شرکت‌هایی که فعالیت‌های تجاری خود را به ابر – شبکه جهانی سرورهای راه دور منتقل می‌کنند – تقاضای زیادی برای مهارت‌های محاسبات ابری وجود دارد. مهندسان ابر افرادی هستند که مسئول توسعه و مدیریت این سیستم‌های رایانش ابری هستند تا کاربران نهایی بتوانند به راحتی فایل‌ها را ذخیره کرده و از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

رایانش ابری به مهارت‌های فنی برای انجام مهاجرت، و همچنین توانایی مذاکره با ارائه‌دهندگان خدمات ابری، تضمین امنیت داده‌ها و اجرای بهترین شیوه‌ها در طول فرآیند نیاز دارد.

مطالب مرتبط: مهارت های فنی چیست؟

2. هوش مصنوعی

با توجه به تعداد فزاینده شرکت‌هایی که می‌خواهند گردش کار خود را ساده‌سازی کنند و داده‌های روشنگری را در عین به حداقل رساندن هزینه‌ها به دست آورند، متخصصان در زمینه‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی تقاضای زیادی دارند. این متخصصان معمولاً توسعه هوش مصنوعی را انجام می دهند. آنها مدل‌های هوش مصنوعی را می‌سازند، آزمایش و پیاده‌سازی می‌کنند و همچنین زیرساخت‌های هوش مصنوعی زیربنایی سازمان را حفظ می‌کنند. اگر می خواهید این مهارت ها را توسعه دهید، به یک پایه قوی در طراحی نرم افزار، آمار، کدنویسی، مهندسی و زمینه های مشابه نیاز دارید.

3. رهبری فروش

فروش در نهایت چیزی است که اکثر شرکت‌ها را سودآور نگه می‌دارد، به این معنی که داشتن تجربه رهبری فروش فرصت‌هایی را در صنایع مختلف به شما می‌دهد. رهبری فروش توانایی بستن معاملات تجاری و راهنمایی دیگران است. رهبران فروش برجسته استراتژیک هستند و به دیدگاه کلی یک موضوع نگاه می کنند و الگوهایی را که باید بهبود یابند یا زمینه های فرصت برای افزایش درآمد را شناسایی می کنند. ویژگی های کلیدی رهبران فروش با عملکرد بالا عبارتند از مهارت های ارتباطی عالی، توانایی ایجاد انگیزه، انگیزه برای دستیابی به نتایج و مهارت در مربیگری و تیم سازی.

4. تجزیه و تحلیل

شرکت ها به دنبال کارمندانی می گردند که در بررسی یک مشکل و یافتن راه حل ایده آل به موقع و کارآمد باشند. به همین دلیل است که افراد با مهارت های تحلیلی قوی در بسیاری از صنایع مورد تقاضا هستند. مهارت های تحلیلی به توانایی شما در درک و تجزیه و تحلیل یک مشکل یا موقعیت و تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی اشاره دارد. توسعه این مهارت نه تنها به بهبود کار شما کمک می کند، بلکه به شما در دستیابی به اهداف شرکت نیز کمک می کند.

ممکن است از مهارت های تحلیلی در کارهای روزمره خود استفاده کنید. طوفان فکری، تشخیص الگوها، تفسیر داده ها، مشاهده، نظریه پردازی، ادغام اطلاعات جدید و تصمیم گیری بر اساس عوامل و گزینه های متعدد موجود، همگی نیازمند استفاده از مهارت های تحلیلی هستند.

5. مهارت های لازم برای استخدام: ترجمه

با شرکت‌های بیشتری که محتوای بومی‌سازی شده را برای بازارهای جهانی ایجاد می‌کنند، می‌توانید تعداد فزاینده‌ای فرصت‌های کاری به عنوان مترجم پیدا کنید. اگر می خواهید یک مترجم موفق شوید، باید هم به زبانی که از آن ترجمه می کنید و هم به زبانی که به آن ترجمه می کنید مسلط باشید. همچنین باید با تفاوت های فرهنگی بین کشور یا کشورهایی که زبان مبدأ و زبان مقصد در آن صحبت می شود، آشنا باشید. یکی از راه‌های تسریع در مهارت ترجمه این است که وقت خود را بگذرانید یا در کشوری زندگی کنید که از زبانی استفاده می‌کند که قصد دارید به آن ترجمه کنید.

6. توسعه اپلیکیشن موبایل

صنعت توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه همچنان به رشد خود ادامه می دهد زیرا دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها به مرکز ارتباطات و کار تبدیل می شوند. توسعه کسب و کار و فناوری با سرعتی چشمگیر ظهور کرده است که منجر به افزایش تقاضا برای افرادی با تجربه در توسعه اپلیکیشن شده است.

توسعه اپلیکیشن موبایل مجموعه‌ای از فرآیندها و رویه‌هایی است که شامل برنامه‌نویسی و ایجاد برنامه‌ها یا نرم‌افزارهایی است که برای دستگاه‌های تلفن همراه با کارکرد سریع طراحی شده‌اند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک اپلیکیشن موبایل توسعه دهید، به چند مهارت خاص مانند کدنویسی و طراحی گرافیکی سبک نیاز دارید. از آنجایی که اپلیکیشن های موبایل بسیار رایج هستند، می توانید آموزش ها یا راهنماهای زیادی برای ایجاد اپلیکیشن پیدا کنید. برای شروع مهارت های توسعه اپلیکیشن خود می توانید کمپ های بوت کدنویسی را بررسی کنید.

7. مهارت های لازم برای استخدام: مدیریت مردم

مهارت های مدیریت افراد قوی در مورد ایجاد و تقویت روابط، حفظ تیم در مسیر، دادن انگیزه مناسب، درک نیازهای یک فرد در تیم شما و کمک به دیگران برای رسیدن به اهدافشان است.

مدیریت افراد شامل استفاده از مهارت های سخت و نرم است. اگر قبلاً در یک موقعیت مدیریتی نبوده‌اید، اما به‌دنبال ورود به آن هستید، سعی کنید روی بهبود جنبه‌های نرم‌تر مهارت، مانند مقابله با استرس کاری، ارتباط شفاف و همدلی با تیم خود تمرکز کنید. توسعه این مهارت ها به شما کمک می کند نشان دهید که می توانید با موفقیت یک تیم را مدیریت کنید.

مرتبط: مهارت های نرم چیست؟

8. تولید ویدئو

توانایی ضبط، ویرایش و تولید یک ویدیو یک مهارت مدرن ارزشمند است. در حالی که تولید ویدیو معمولاً به آموزش عمیق تری نیاز دارد، لازم نیست برای یادگیری اصول اولیه به دانشگاه برگردید. با دوربین، کامپیوتر، میکروفون خوب و نرم افزار ویرایش ویدئو می توانید ویرایش ویدئو را در خانه یاد بگیرید. بسیاری از متخصصان از برنامه های کاربردی پولی استفاده می کنند، اما اگر تازه شروع کرده اید می توانید از بین چندین برنامه رایگان نیز انتخاب کنید.

9. ساخت و تولید صدا و پادکست

مشابه ویدیو، تولید صدا در زمینه های مختلف به مهارت ارزشمندتری تبدیل می شود. در حالی که رادیو، موسیقی و سرگرمی رایج‌ترین صنایعی هستند که از مهارت‌های تولید صدا استفاده می‌کنند، ممکن است در شرکت‌های بزرگی که مواد بازاریابی و تبلیغات خود را تولید می‌کنند نیز شغل پیدا کنید. در حالی که تولید صدا معمولاً به آموزش زیادی نیاز دارد، بسیاری از منابع آنلاین می توانند به شما در یادگیری اصول اولیه کمک کنند. برای شروع به یک کامپیوتر، یک میکروفون خوب و نرم افزار برای ضبط و ویرایش نیاز دارید.

10. مهارت های لازم برای استخدام: طراحی UX

طراحی تجربه کاربری کلید ایجاد دنیای دیجیتال برای مردم است. شما می توانید تعداد فزاینده ای از فرصت های رشد در این زمینه پیدا کنید. ورود به این صنعت امیدوارکننده نیازمند مهارت‌ها و آموزش‌های مناسب برای برآوردن نیازهای روزافزون کسب‌وکار است. اگر می خواهید در هنگام توسعه مهارت های طراحی UX خود مزیتی کسب کنید، می توانید در یک برنامه مدرک آنلاین ثبت نام کنید، کارشناسان UX را دنبال کنید یا یک شبکه بسازید.

11. مهارت های لازم برای استخدام: بازاریابی SEO/SEM

بسیاری از شرکت‌ها به اهمیت بازاریابی دیجیتال پی برده‌اند و مرتباً به دنبال افرادی هستند که مهارت‌های بازاریابی بهینه‌سازی موتور جستجوی قوی دارند تا دیده شدن شرکت و حضور در وب را افزایش دهند. این مهارت فنی به دلایل واضح تقاضای زیادی دارد: افزایش دید به معنای ترافیک بیشتر سایت است و ترافیک بیشتر سایت منجر به افزایش تبدیل، مشتریان و درآمد می شود.

12. بلاک چین

شرکت‌ها با هر نوع و اندازه‌ای به طور فزاینده‌ای از بلاک چین – فناوری که زیربنای ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین است – برای کاهش هزینه‌ها، اختلافات جریان نقدی و زمان پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. بلاک چین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با یکدیگر هماهنگ شده و بدون دخالت بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی، تراکنش‌های خود را روان انجام دهند.

13. طراحی صنعتی

طراحی صنعتی تمرین حرفه ای طراحی محصولاتی مانند خودرو و گوشی های هوشمند است که توسط میلیون ها مصرف کننده در سراسر جهان استفاده می شود. بیشتر محصولات قبل از اینکه به بازار برسند، چندین بار طراحی می شوند. این تکرارهای محصول معمولاً شامل چندین تصمیم در مورد طراحی و عملکرد است. کارفرمایان معمولاً در طی این مراحل به مهارت های یک طراح صنعتی نیاز دارند. طراحان صنعتی بر روی عملکرد و ظاهر یک محصول تمرکز می کنند، هرچند که معمولاً در طول فرآیند توسعه به مراتب بیشتر درگیر می شوند.

14. خلاقیت

خلاقیت یکی از مهارت های مهمی است که می توانید در محل کار پرورش دهید. خلاق بودن به این معناست که شما توانایی ابداع راه های جدید برای انجام وظایف، رویارویی با چالش ها و حل مشکلات را دارید. این طرز تفکر می تواند به شرکت ها کمک کند تا در مسیرهای سازنده تری حرکت کنند. بنابراین، کارکنان خلاق برای یک شرکت بسیار ارزشمند هستند.

شما می توانید مهارت های تفکر خلاق را از طریق تفریح، آگاهی از فرضیات خود و حل معماها توسعه دهید. فعالیت های تفریحی شامل هر چیزی آرامش بخش و بدون ساختار است، مانند پیاده روی یا مطالعه. اگر فرد بسیار خلاقی را می شناسید، سعی کنید از او برای یک مصاحبه اطلاعاتی بخواهید، یا از او بخواهید تا چند روز در محل کارشان سایه بیندازد. این می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که خودتان خلاق تر باشید.

15. مهارت های لازم برای استخدام: همکاری

تقریباً هر نوع شغلی حداقل به سطحی از کار گروهی در نقاط خاصی نیاز دارد. این باعث می شود که همکاری به یک مهارت بسیار مهم در بیشتر بخش های دنیای حرفه ای تبدیل شود. همکاری به کار با دیگران برای تولید یا ایجاد چیزی اشاره دارد. این مهارت به شما این امکان را می دهد که به طور موثر و سازنده با دیگران تعامل داشته باشید.

ایجاد همکاری به معنای ایجاد اعتماد است. افرادی که در ایجاد اعتماد موثر هستند، می دانند چگونه دیدگاه های مختلف را درک کنند، اولویت ها را از همه اعضای تیم مدیریت کنند و به عنوان عضو قابل اعتماد یک تیم به سرعت انتظارات را برآورده کنند. همکاری موفق مستلزم احترام متقابل و روحیه همکاری است. شرکت‌ها معمولاً به دنبال کارمندانی هستند که به‌عنوان بخشی از یک تیم به طور مؤثر کار می‌کنند و می‌خواهند بین موفقیت‌های شخصی و اهداف تیم تعادل برقرار کنند.

16. سازگاری

سازگاری مهم است زیرا با ادامه پیشرفت فناوری، شرکت هایی که فرآیندهای جدید را پذیرفته اند اغلب می توانند در صنعت خود رقابتی باقی بمانند. شرکت ها به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند مهارت های سازگاری قوی نشان دهند و رهبران شرکت شوند.

سازگاری یعنی توانایی تغییر برای رسیدن به موفقیت. کارکنان در نقش رهبری معمولاً باید موقعیت‌های غیرعادی را که در آن دستورالعمل‌های صریحی وجود ندارد، مدیریت کنند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه به قضاوت خود تکیه کنند و برای تصمیم گیری های دشوار اعتماد به نفس داشته باشند. اگر فردی هستید که به سرعت یاد می گیرید، به این معنی است که می دانید چگونه سازگار شوید. شما می توانید مهارت های سازگاری خود را با آزمایش چیزهای جدید یا تمرین توانایی خود برای حل مشکلات در شرایط مختلف بهبود بخشید.

17. مدیریت زمان

مانند سایر مهارت‌های نرم، مهارت‌های مدیریت زمان – مانند اولویت‌بندی، زمان‌بندی، مدیریت کار و تفویض اختیار – تقاضای زیادی دارند. مدیریت زمان به معنای کارآمد بودن است. شرکت‌ها در هر صنعتی به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند بیشترین استفاده را از زمان در دسترس خود در محل کار داشته باشند.

اگر بتوانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، ممکن است کارآیی بیشتری داشته باشید و به احتمال زیاد پروژه های خود را در موعد مقرر به پایان برسانید. توسعه مهارت های مدیریت زمان به شما کمک می کند تا روی کارهای حساس به زمان تمرکز کنید و زمان تلف شده را کاهش دهید.

18. اقناع

متقاعدسازی در محل کار مستلزم متقاعد کردن دیگران برای موافقت با تعهد، پیروی از یک مسیر عمل یا خرید یک محصول یا خدمات است. شرکت ها به ویژه برای مهارت های متقاعدکننده در کارکنان خود ارزش قائل هستند، زیرا می توانند بر چندین جنبه از محل کار تأثیر بگذارند که می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.

در حالی که متقاعدسازی اغلب یک ویژگی شخصیتی ذاتی است، مطمئناً با آموزش صحیح می توان آن را بهبود بخشید. شما می توانید در برنامه های فروش شرکت کنید که آموزش های حین کار را ارائه می دهند که به شما کمک می کند قدرت متقاعدسازی خود را کامل کنید.

19. روزنامه نگاری دیجیتال

مهارت‌های روزنامه‌نگاری دیجیتال برای بسیاری از نقش‌هایی که قبلاً نیاز به درک مهارت‌های گزارش‌دهی مرسوم مانند نوشتن، مصاحبه و تحقیق داشتند، تقاضای زیادی دارد. در حالی که روزنامه نگاران هنوز ملزم به تحقیق و گزارش داستان هستند، آنها باید به روز رسانی را از طریق رسانه های اجتماعی و همچنین گرفتن و ویرایش عکس ها و فیلم ها قبل، حین و پس از ثبت گزارش های خبری ارائه دهند.

20. مهارت های لازم برای استخدام: انیمیشن

تقاضا برای انیماتورها به دلیل نیاز روزافزون به جلوه های بصری در تلویزیون، فیلم، بازی های ویدیویی و رسانه های آنلاین در حال افزایش است. مهارت‌های انیمیشن معمولاً برای مشاغل خلاق و فنی، مانند مهندسان نرم‌افزار کامپیوتر، هنرمندان چند رسانه‌ای، طراحان گرافیک و توسعه‌دهندگان وب مورد نیاز است.

برای استخدام شدن به چه تخصص های علمی، ذهنی نیاز دارید؟

صرف نظر از نوع (خارجی یا داخلی) یا جایگاه آنها، مجموعه مشترکی از مهارت‌های استخدام وجود دارد که هر استخدام‌کننده خوب باید آن را داشته باشد تا کار خود را به خوبی انجام دهد. در اینجا برخی از آنها و نحوه شناسایی آنها در یک استخدام کننده آورده شده است.

1. توجه به جزئیات. همانطور که اخیراً نوشتیم، توجه به جزئیات برای هر موقعیتی مهم نیست، اما برای استخدام کنندگان حیاتی است. از آنجایی که آنها می توانند با یک استخر استعداد نسبتاً کوچک کار کنند، بسیار مهم است که همه جزئیات را به خاطر بسپارند. این بدان معنی است که آنها با چه کسی صحبت کرده اند، موقعیت آنها، تمایل آنها برای درخواست شغل جدید و غیره.

اگر استخدام کننده بی پروا باشد، چنین جزئیاتی می تواند اعتبار شرکت را از بین ببرد. یک مورد معروف از یک استخدام‌کننده خارجی وجود دارد که سعی کرد کارمندان شرکتی را که او را استخدام کرده بود استخدام کند.

2. مهارت های بازاریابی. یافتن استعدادهای برتر در بازار امروز بسیار سخت است. تعداد موقعیت های باز بسیار بیشتر از تعداد متقاضیان است (به ویژه برای فناوری اطلاعات و سایر صنایع داغ) و نامزدها به هیچ شرکتی عجله نمی کنند.

به همین دلیل است که استخدام‌کنندگان بزرگ باید بازاریاب‌های خوبی باشند و بدانند که چگونه موقعیت و شرکت را با استفاده از آخرین تاکتیک‌های بازاریابی بفروشند.

3. مهارت های ارتباطی. صرف نظر از موقعیتی که می خواهند پر کنند، استخدام کننده حلقه کلیدی بین یک شرکت و یک نامزد است. بسته به تاثیری که می‌گذارند، می‌توانند نامزد را برای درخواست جذب یا دلسرد کنند.

به این ترتیب، استخدام کنندگان باید مهارت های ارتباطی عالی داشته باشند و بتوانند داوطلبان را برای درخواست ترغیب کنند. این مهارت‌ها برای همه موقعیت‌ها بسیار مهم هستند، اما برای صنایعی مانند مهندسی، که متقاضیان درون‌گرا بیشتری دارند، حیاتی هستند.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *