سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
مهمترین نکات رپورتاژ برای بهبود سئو سایت

نكات رپورتاژ + افزايش كليك

دسته بندی : سئو - ساخت سایت - وردپرس
1401/03/30

رعايت كردن نكات رپورتاژ، حين انتشار رپورتاژ در سايت مقصد يكی از موضوعات مهمی است كه فقط و فقط برخی‌ از توليد كنندگان محتوا آن را رعايت كرده( حتی برخی از سئو كار ها از برخی نكات غافل هستند)؛ هزينه های بسياری برای رپورتاژ صرف می شود از جمله هزينه نگارش آن تا هزينه ایی كه به سايت مقصد داده می شود و سايت هایی كه واسطه هستند و… همه رپورتاژ ها تاثير خود را خواهند گذاشت ولی شما با انجام برخی‌ از تكنيك ها به راحتی می توانيد آن ها را چندين برابر كنيد. ما در سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه تمامی نكات رپورتاژ را برای شما ذكر كرده و ترفند های آن را شرح دهيم.

ابتدا در مقدمه بايد در رابطه با تاثير پذيری رپورتاژ برای شما عنوان كنيم، رپورتاژ نوعی از بك لينك ها است ولی متفاوت. به عنوان مثال شما در سايت های رايگان شروع به ساخت بكلينك می كنيد خيلی تفاوت خواهد داشت با رپورتاژ ها، قطعا شما نمی توانيد از سايت های مطرح و قدرتمند لينك فالو دريافت كنيد ولی رپورتاژ ها اين اجازه را برای شما صادر خواهد كرد كه به راحتی لينك فالو برای‌ خود سايت خود دريافت كنيد.( رپورتاژ ها سبب شده اند كه يك شوك بسيار عجيبی به صفحه هدف شما داده شود و قطعا تاثير بسيار مثبتی در روند سئو صفحه هدف شما خواهد گذاشت) اگر شما از سئو و رپورتاژ هيچ اطلاعاتی نداريد، پيشنهاد می شود در دوره های آموزش سئو و آموزش رپورتاژ آگهی شركت كنيد.

نكات رپورتاژ + برترآموز

 

چه موقعی مناسب رپورتاژ است؟‌ آيا زمان تقريبی برای آن تعيين خواهد شد؟

قطعا زمان تقريبی برای آن وجود خواهد داشت در سايت های نوپا و تازه تاسيس شده است، ابتدا بگوييم كه رپورتاژ رفتن ديگر سئو داخلی‌ نمی باشد و سئو خارجی است يعنی لينكسازی های خارجی می باشد و بسيار هم بايد بر روی آن توجه كرد و نكات رپورتاژ را در آن رعايت كرد؛ زمانی برای انتشار رپورتاژ مناسب خواهد بود كه سايت شما از لحاظ لينكسازی داخلی دارای صلاحيت باشد به عبارتی شما به مدت دو الی سه ماه انتشار مقاله و محتوا در بخش بلاگ داشته باشيد و با توجه به آن محتوای مرتبط با هر دسته و به صفحات لندينگ مرتبط لينكسازی كنيد( پيشنهاد می شود كه از قبل عنوان مقاله های پر سرچ و بسيار بازديد كننده را باز نويسی كنيد و يا محتوای جذاب تاليفی انتشار دهيد)، سپس بعد از قدرتمند ساختن سئوی داخلی سايت( پس از دو الی سه ماه) نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ لينكسازی خارجی برويد.( توجه داشته باشيد در انتشار رپورتاژ شما قادر هستيد كه به چند صفحه لينك دهيد با توجه به شرايط خريداری كردن رپورتاژ، پيشنهاد می شود با قدرت بر روی يك صفحه تمركز جدی داشته باشيد، اين مورد از نكات رپورتاژ را دست كم نگيريد)

 

نكات رپورتاژ :

تا به اينجای مقاله توضيحات بسيار مختصری برای شما داده شده است و شما با مطالعه كردن آن ها آماده مطالعه اين بخش خواهيد بود، توجه داشته باشيد كه نكات رپورتاژ را به صورت بسيار ساده و مختصر شرح داده ايم و البته شك نداشته باشيد با اجرای آن ها می توانيد تاثيرات فوق العاده ایی‌ را دريافت كنيد:

  • رپورتاژ رفتن هنگام گوگل هانيمون: شايد بسياری از شما در رابطه با گوگل هانيمون اطلاعات كافی نداشته باشيد، سايت شما پس از طراحی و موقعی كه با وارد كردن آدرس سايت در گوگل نمايش داده شود به مدت 10 الی 15 روز وارد سند باكس خواهد شد و شما در اين ايام نبايد لينكسازی و درج محتوا انجام دهيد، حال پس از سند باكس گوگل نوبت گوگل هانيمون می‌ باشد؛ به اصطلاح به آن ماه عسل گوگل گفته می شود كه به يكی از صفحات لندينگ شما رتبه خاصی داده خواهد شد و شما با بررسی صفحه ایی كه رتبه گرفته است می توانيد رپوتاژ برای آن برويد تا جايگاه آن تثبيت شود.

 

  • ميزان چگالش كلمات و كلمات كليدی: اولين مورد از نكات رپورتاژ قطعا ميزان چگالش در محتوای رپورتاژ است، متن رپورتاژ اكثرا در بسياری از سايت ها به مقدار 1200 ها اعمال خواهد شد و شما بايد در اين 1200 كلمه تمامی تلاش خود را كنيد كه كاربر وارد سايت شما شود. توجه داشته باشيد كه متن رپورتاژ ممكن است كه از اين مقدار هم بيشتر باشد ولی ديگر شايد كاربر به ادامه مطالعه آن نپردازد.

 

  • جذاب بودن نوع نگارش و متن شما در 150 الی 300 كلمه ابتدایی:‌ شما بايد تمامی تلاش خود را در اين مقدار از محتوا كنيد كه كاربر ترغيب به ادامه خواندن محتوا كند، پيشنهاد ما به شما آن است كه در اين بخش اطلاعات عجيبی را برای كاربر ذكر كرده و يا محتوای نسبتا آموزشی را در اختيار آن ها بگزاريد، البته توضيحاتی آماری هم برای كاربران جذاب خواهد بود و از نكات رپورتاژ تلقی می شود.( منظور از نوشتن محتوای آماری آن است كه به طور مثال؛ ميزان جانباختگان كلی كرونا در ايران و…)

 

  • استفاده از تيتر جذاب و كليك خور: داشتن تيتر بسيار جذاب سبب شده كه امروزه كاربران بسيار زيادی وارد آن صفحه ها شوند و قطعا اگر در صفحه رپورتاژ شما كاربر بسيار زيادی وارد شوند ممكن است كه به سايت شما نيز وارد شوند و اين تاثير مثبت بر روند سئو شما هم خواهد گذاشت، ميانه روی كردن در انتخاب تيتر ها معقول ترين كاری می تواند باشد كه شما بايد انجام دهيد، به عنوان مثال نبايد تيتر ها بسيار جنجالی باشد به اين دليل كه كاربران ديگر آن را باور نخواهند كرد و قطعا كليك كمتری خواهد خورد، با انتخاب يك موضوع جذاب و ساده بهترين امر را انجام داده ايد.( آسان ترين مثال از وارد نشدن كاربران بر صفحه های جنجالی، در سايت های خبری می باشد، تا به حال قطعا برای شما هم پيش آمده است كه نوتيفيكيشن اخبار های جنجالی برای شما ارسال شده است و البته كه معدود كسانی هستند كه بر روی آن ها كليك كنند)

آموزش صفر تا صد نكات رپورتاژ

 

  • از كلمات ترند استفاده كنيد: هميشه در تمامی آموزش ها و نكات رپورتاژ استفاده از كلمات كليدی و كلمات ترند در ابتدای مقاله و ابتدای هر پارگراف بسيار توصيه خواهد شد، استفاده از كلمات ترند به آن منظور انجام خواهد شد كه در گوگل سرچ های بسياری در رابطه با آن انجام می شود و حضور داشتن اين نوع از كلمات بسيار موثر خواهد بود.( البته اگر افزونه های بررسی سئو را برای سايت خود هم نصب كرده باشيد، يكی‌ از معيار های آن ها استفاده از كلمات كليدی در پارگراف اول و… می باشد)

 

  • نام برند سايت خود را در كنار سايت های مطرح ايرانی و خارجی ذكر كنيد: به جرئت می توان گفت يكی از تاثير گذار ترين روش ها برای نكات رپورتاژ و به هنگام انتشار رپورتاژ اين مورد خواهد بود كه فقط و فقط برخی از افراد از آن خبر دارند. شما به اصطلاح در يكی از قسمت های سايت خود نام برند خود را در كنار سايت های مطرح و هم حوزه تكرار كنيد.( به عنوان مثال اگر سايت شما در حوزه موبايل می باشد، می توانيد نگارش كنيد: سايت(شما) در كنار سايت ديجی كالا و تكنو لايف و موبايل دات آی آر پيشتاز در فروش موبايل هستند)

 

  • انتشار رپورتاژ در سايت هایی كه با حوزه شما يكسان هستند و سايت های خبری: انتشار رپورتاژ در يكی از اين دو سايت برای شما بسيار مناسب خواهد بود. سايت های خبری همانطور كه خود شما هم می دانيد بازديد كننده های بسياری را به همراه دارند و شما با انتشار رپورتاژ با موضع جذاب می تواند يك شوك عالی به صفحه هدف خود وارد كنيد، انتشار رپوتاژ در سايت های هم حوزه هم بی تاثير نيست.( توجه داشته باشيد كه محتوای شما اگر در كسب و كار سايت مقصد تاثيری بگذارد قطعا ديگر سايت اجازه انتشار محتوا را برای شما صادر نخواهد كرد و يا باز نگری و باز نويسی دوباره محتوای رپورتاژ را از شما خواستار می باشد)

 

  • رپورتاژ دائمی انتشار كنيد: انتشار كردن رپورتاژ در سايت هایی كه پس از مدتی رپورتاژ را حذف می كنند قطعا تاثير بسيار بدی بر روی سئو سايت شما خواهد گذاشت، به اين دليل كه بك لينك ها هميشه بايد دائمی‌ باشند و حذف كردن يك دفعه آن ها سبب شده كه افت رتبه برای شما حائز شود، مگر آنكه شما لينكسازی داخلی بسيار دقيقی و عالی انجام داده باشيد.( يكی از روش هایی كه سبب پنالت شدن برخی از سايت ها می شود، آن است كه برای آن ها كلی بك لينك ساخته و پس از مدتی آن ها را حذف می كنند اين مورد باعث شده كهشوك يك دفعه به صفحه هدف وارد شود و سپس يك دفعه آن ها قطع شود و اين مورد برای گوگل مشكوك و سبب پنالت شدن سايت می شود)

 

آيا جمله( انتشار رپورتاژ در سايت 5 ميليونی بهتر از انتشار رپورتاژ در 5 سايت 1 ميليونی است) صحيح می‌ باشد؟

اين جمله به طور قطع اشتباه بوده و يكی از اشتباهات رايج در نكات رپورتاژ است. شما به جای آنكه يك بك لينك از سايت قدرتمندی بگيريد بهتر است از 20 سايت با آن قيمت، بسياری بك لينك دريافت كنيد؛ نگاه گوگل به اين مسئله به گونه ایی است كه قطعا سايت شما اعتبار خاصی داشته است كه بسيار از سايت ها به شما لينك فالو داده اند، و در اين صورت تاثير پذيری اين نوع رپورتاژ بيشتر است.( توجه داشته باشيد كه هر دو اين رپورتاژ ها تاثير خود را می گذارند ولی با كيفيت بودن و تعداد بالا بودن نسبت مهم است، بر روی با كيفيت تمركز كنيد چون از نكات رپورتاژ می باشد)

نكات رپورتاژ چگونه نكاتی هستند و چرا انقدر مهم هستند؟

 

استفاده از تصاوير يونيك را فراموش نكنيد:

مدتی است كه در آپديت های گوگل الگوريتمی پديدار شده است كه تصاوير كپی و يونيك را تشخيص می دهد و قطعا كه يونيك بودن تصاوير در روند انتشار رپورتاژ تاثير خود را خواهد گذاشت( حتما محتوای رپورتاژ شما يك الی دوعكس داشته باشد). اما هميشه كه نمی توان تصاويری را از خود طراحی و بارگزاری كنيم در اين باره چه بايد كرد؟ پيشنهاد ما به شما آن است كه تغييرات بسيار كوچكی بر روی آن ها اعمال كنيد به عنوان مثال وارد برنامه فتوشاپ شده و تغييرات سايز انجام دهيد و يا اينكه نام برند سايت خودتان را بر روی آن اعمال كنيد، به كار گيری تصاوير يونيك از نكات رپورتاژ و سئو می باشد.( انتخاب تصاوير هم بايد مرتبط با حوزه كاری باشد و ترجيحا در بخش های مربوطه از تصاوير استفاده كنيد)

بکلینک رایگان یا رپورتاژ:

یکی دیگر از موضوعات مهم نکات رپورتاژ آن است که آیا بهتر است از بک لینک رایگان استفاده کنیم یا رپورتاژ در سایت های ایرانی؟ قطعا که هر کدام از آن ها تاثیر به خصوص خودش را دارد و این موضوع مهم است که چگونه هر کدام از آن ها را اجرا کنید.

بک لینک رایگان را میتوانید برای مقالات بخش بلاک سایت خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال بهتر است که ابتدا چند سایت مخصوص بک لینک که معروف هستند و دامین آتوریتی مناسبی هم دارند را انتخاب کرده و محتوایی در رابطه با مقاله بخش بلاگ خود انتشار دهید.( قابل توجه است که محتوا شما بهتر است در بک لینک 300 الی 500 کلمه باشد و نام برند سایت ذکر شود و حتما روی کلمه کلیدی به صفحه مورد نظر در بخش بلاگ یا … لینک دهید)

این گونه بک لینک زدن به روش طبیعی( نه اینکه تمامی بک لینک ها را یک ساعته و به حجم زیاد تولید کنید) سبب بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد بدون هیچ شک و تردیدی.

رپورتاژ با توجه به آن که هزینه ایی برای آن پرداخت میکنید بهتر است روی صفحه محصول یا همان صفحه هدف مورد نظر شما تمرکز داشته باشد. قطعا که رپورتاژ با چگالش محتوایی زیادی تولید خواهد شد و به مراتب تاثیر آن بسیار بیشتر از بک لینک است.

نکته مهم: بهتر است که شما بک لینک خریداری نکنید و خود شما به صورت دستی شروع به بک لینک زدن کنید.

چه زمانی اولین رپورتاژ سایت را منتشر کنم؟

از جمله سوالات دانشجویان دوره سئو این است که آیا همان ابتدا میشود اولین رپورتاژ را رفت؟ چه زمانی باید انتشار اولین رپورتاژ سایت مناسب است؟ به صورت کلی؛ زمانی که شما لینکسازی داخلی و تکنیکال سایت خودتان را به نحو احسنت انجام دادی حال نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ اولین رپورتاژ سایت خودتان بروید.

به عنوان مثال شما یک سایت در رابطه با حوزه فروش لوازم آرایش دارید؛ بهتر است که در بخش بلاگ 30 الی 40 مقاله منتشر کرده باشید و به صورت بسیار عالی لینکسازی داخلی را رعایت و علاوه بر این موضوع به خوبی هم تکنیکال سایت خودتان را هم پیکر بندی کنید؛ با انجام این موارد شما میتوانید اولین رپورتاژ سایت خودتان را بروید.

محتوای رپورتاژ را چه کسی باید نگارش کند؟

افراد محتوا نویس و رپورتاژ نویس که رزومه خوبی دارند و به فن بازاریابی هم مسلط هستند قطعا افراد مناسبی برای تولید محتوای رپورتاژ خواهند بود.( در غیر این صورت ما پیشنهاد نمیکنیم که شما رپورتاژ خودتان را به دست افراد تازه کار و… بسپارید)

اگر شما علاقه مند به این حوزه و تولید محتوای رپورتاژ هستید؛ علاوه بر آموزش نکات رپورتاژ آگهی می توانید در آموزش تولید محتوا نیز شرکت کنید.

 

سخن پايانی و جمع بندی نكات رپورتاژ:

اميدوار هستيم كه از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد. در انتهای مقاله بهتر است چند نكته مهم را بازگو كنيم. ابتدایی ترين نكته در رابطه با زمان مناسب رپورتاژ است كه به صورت عالی برای‌ شما تمامی آن ها را در بخش های ابتدایی شرح داده ايم، توجه داشته باشيد در صورت قرار گرفتن در گوگل هانيمون اولين رپورتاژ شما با توجه به نكات رپورتاژ عنوان شده، انتشار يابد و انتشار رپورتاژ های بعدی زمان خواهد بود كه لينكسازی داخلی و به اصطلاح سئو داخلی شما بسيار قدرتمند شده باشد و آماده سئو خارجی باشد.

دومين نكته در انتخاب كلمات ترند و تيتر های جذاب است، كلمات ترند ممكن است كه مناسب با حوزه شما نباشد ولی بهتر است كه از آن ها استفاده كنيد، كلمه كليدی كه به اصلاح در رپورتاژ حفظ می شود بايد با عنوان شما و تيتر شما انتخاب شود قطعا از طرفی بازديد كنندگان سايت به سايت شما وارد خواهند شد و علاوه بر آن ها ممكن است از نتايج گوگل بازديد كنندگانی دريافت كنيد.( خلاصه ایی از موارد عرض شده و مهم)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *