هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
هزینه سئو وردپرس

هزینه سئوی سایت وردپرسی چقدر است؟ عوامل تاثیرگذار

دسته بندی : سئو - وردپرس
1401/05/24

مهم نیست که قصد دارید از چه سئوکار یا تیم سئویی خدمات سئو وردپرس را برای کسب‌وکار خود دریافت کنید، نکته حائز اهمیت آن است که هزینه سئو در نهایت به متغیرهای زیادی بستگی دارد، از جمله:

  • وضعیت فنی کلی وب‌سایت شما و CMS (سیستم مدیریت محتوا) برای محتوا گذاری وب‌سایت. در این مقاله قصد داریم در مورد سئو وردپرس صحبت کنیم و همان‌گونه که می‌دانید وردپرس یکی از بهترین سایت سازهای رایگان سراسر دنیاست که امکانات فوق‌العاده زیادی در اختیار ما قرار داده تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم سایت خود را سئو کرده و نتایج مناسبی کسب کنیم. از جمله امکاناتی که در وردپرس داریم امکانات جانبی خود وردپرس برای سئو و همچنین پلاگین‌های سئو وردپرس هستند که در این راه به ما کمک می‌کنند. در اولین قدم وضعیت فنی سایت شما یعنی سئو تکنیکال و همچنین وضعیت محتوایی یا سئو محتوا تعیین می‌کند که هزینه سئو وردپرس در سایت شما چقدر است.
  • تعداد بازدیدهای سرپ گوگل. اگر با یک وب‌سایت کاملاً جدید با اعتبار دامنه صفر و بدون رتبه‌بندی شروع می‌کنید، احتمالاً باید که هزینه بیشتری بپردازید تا فرایند سئو سایتتان تسریع شود یا برای کسب نتایج ملموس لازم است که زمان بیشتری را منتظر بمانید.
  • برندینگ. آیا سایت شما یک برند است یا خیر؟ اگر یک سایت برند داشته باشید، پروسه سئو آن ساده‌تر است و در نتیجه هزینه کمتری خواهید پرداخت.
  • سطح تخصص شرکت ارائه خدمات سئواین امر به ویژه مربوط به صنعت و جایگاه شما در آن صنعت است.
  • اهداف و مقاصد کسب‌وکاراین شامل نقشی است که شما پیش‌بینی می‌کنید ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند Google در حین کار برای رسیدن به آن اهداف ایفا کنند. آیا شما قصد افزایش بازدید وبلاگ را دارید یا می‌خواهید که محصولات سایت خود را کاربران گوگل نمایش دهید؟
  • رقابت. رقابت کلی بسته به صنعت شما و مجموعه کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید متفاوت خواهد بود
  • فوریت. سئو برای مؤثر بودن زمان می‌برد، بنابراین نتایج سریع‌تر به زمان و منابع بیشتری نیاز دارد.
  • مخاطبان هدف و جمعیت‌شناسی. آیا به دنبال اجرای یک کمپین سئو در سطح کشور یا دنیا هستید یا یک کسب‌وکار محلی هستید که در یک منطقه جغرافیایی محدود فعالیت می‌کنید؟ این ممکن است بر قیمت کلی کمپین سئو شما تأثیر بگذارد یا نه.

چند نکته در مورد قیمت سئو وردپرس

  • خدمات سئوی سایت‌های فروشگاهی معمولاً گران‌تر هستند
  • میانگین 100 هزار تومان و بیشتر برای هر ساعت سئو و میانگین حدود 5 میلیون تومان برای سئوی هر کلمه یا عبارت کلیدی
  • انتظار داشته باشید که در ماه حداقل ماهانه 5 میلیون تومان و بیشتر هزینه کنید
  • مراقب باشید که از هر سئوکار یا آژانس سئوی بدون سابقه کاری کمک نگیرید.
  • پلن های سئو برای تولید محتوا هزینه بیشتری دارند
  • انتظار هزینه‌های اضافی برای خدمات لینک بیلدینگ داشته باشید

چه چیزی بر هزینه سئو وردپرس تأثیر می‌گذارد؟

هزینه سئو وردپرس بر چه عواملی تعیین می شود؟

مجموعه مهارت و تخصص سئوکار

کسانی که دارای تخصص واقعی و قابلیت‌های عمیق هستند، نتایج ثابت‌شده‌ای دارند و بنابراین می‌توانند هزینه‌های بالاتری را درخواست کنند. از آنجا که آن‌ها بارها و بارها نتایج ثابت‌شده را ارائه می‌دهند، از بقیه سئوکاران شلوغ‌تر هستند، شرکت‌های بیشتری درخواست خدمات سئو دارند و خدمات چنین سئوکارانی به دلیل ترافیک ارگانیکی که ایجاد می‌کنند ارزش بیشتری دارند.

مکان تعیین‌کننده قیمت است

اینکه یک سئوکار کجا کار می‌کند در تعیین قیمت نهایی اهمیت بسیار بالایی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر یک آژانس سئو در زنجان مشغول به فعالیت باشد هزینه‌های کمتری برای اجاره و دیگر موارد می‌پردازد و هزینه زندگی در این شهر کمتر از تهران یا دیگر شهرستان‌های بزرگ است، در نتیجه ممکن است علی‌رغم تخصص و تجربه گسترده در سئو هزینه کمتری مطالبه شود.

سطح تخصص بازاریابی سئوکار در جایگاه شما

به دنبال شرکتی باشید که تجربه کار در صنعت شما را داشته باشد، اما آماده باشید برای این تجربه هزینه بیشتری بپردازید. نتایج شما ارزش آن را خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک سئوکار سایت شما را سئو کند اما از کال تو اکشن در صفحات سئو استفاده نکند یا شما را در این زمینه راهنمایی نکند در نتیجه شما ضرر می‌کنید. اما اگر هزینه بیشتری به یک سئوکار دارای مهارت‌های بازاریابی بپردازید، ضرر نکرده‌اید.

قیمت‌گذاری لوکال سئو

ما در بالا اشاره کردیم که کمپین های سئو محلی ممکن است از نظر تئوری مقرون‌به‌صرفه تر از تلاش برای رتبه بندی ملی برای مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مشابه باشند، اما منطقه هدف جغرافیایی تنها یک متغیر است که بر هزینه تأثیر می‌گذارد. قیمت‌گذاری محلی سئو همچنان تابع همان متغیرهایی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. در بخش لوکال سئو در مورد کلیه نکات مربوط به آن صحبت شده است.

هزینه خدمات سئو وردپرس و هزینه‌های عمومی آن

اگر آماده همکاری یک شرکت سئو، یا حتی فقط یک مشاور سئو برای انجام خدمات سئوی خاص هستید، برخی از شرکت‌های سئو این مورد را ارائه می‌دهند یا حداقل ممکن است مایل باشند برنامه های ماهانه خود را مطابق با نیازهای شما تنظیم کنند. در اکثر سئوکاران مرسوم است که پیشنهادهایی ارائه شود که به طور منحصربه‌فرد برای نیازهای هر مشتری و صنعت سفارشی شده است.

هنگامی که یک استراتژی سفارشی و هزینه ماهانه SEO توصیه می‌شود، سئوکار تصمیم می‌گیرد به‌ اندازه پول شما و به همان اندازه که برنامه ریزی کرده‌اید کار کند. اگر تشخیص داده شود که درخواست‌های مشتری خاص نسبت به استراتژی‌های سئو و وظایف برنامه‌ریزی‌شده توصیه‌شده ما «اولویت سئو» کمتری دارد، باید توسط سئوکار اعلام شود.

چگونه می‌توانید بفهمید که هزینه‌های سئو وردپرس ارزش آن را دارد یا خیر؟

هزینه Seo وردپرس

وقتی صحبت از افزایش ترافیک به وب‌سایت شما می‌شود، سئو وردپرس می‌تواند یکی از مقرون ‌به‌ صرفه ترین استراتژی‌های بازاریابی موجود باشد. شما گزینه‌های دیگری نیز دارید، مانند بازاریابی جستجوی پولی از طریق تبلیغات گوگل. هنگامی که به سرمایه‌گذاری در سئو خود فکر می‌کنید و از خود می‌پرسید که آیا ارزش آن را دارد، در نظر بگیرید که همان مقدار ترافیک از طریق جستجوی پولی چقدر هزینه دارد. اگر این مقدار بیشتر باشد، ترافیک و هزینه سئو شما یک ارزش است. اگر پاسخ این است که می‌توانید هر بازدید را با قیمت کمتری خریداری کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که شرکت SEO که با آن کار می‌کنید سؤال کنید.

یکی دیگر از راه‌های خوب برای بررسی بازگشت سرمایه (ROI) سئو، مشاهده تعداد فروش و سرنخ‌هایی است که از طریق ترافیک ارگانیک هدایت می‌کنید. اگر ماهیانه 5 میلیون تومان برای سئو هزینه می‌کنید، 100 میلیون تومان در ماه در فروش آنلاین به دست می‌آورید و حاشیه سود 20 درصدی دارید، در چنین حالتی شما حداقل 15 میلیون تومان تنها در یک کلمه کلیدی سود کرده‌اید. استفاده از برخی از این محاسبات اولیه و فکر کردن در مورد سرمایه‌گذاری در سئو به این روش می‌تواند به شما کمک کند تا در پرداخت هر ماهه فاکتور خود احساس راحتی کنید.

یک متخصص سئو وردپرس را انتخاب کنید که ارزش مناسبی ارائه دهد

به طور کلی، شما آنچه را که برای سئو می‌پردازید دریافت می‌کنید، اما قبل از انتخاب یک شرکت سئو باید مقدار مشخصی بررسی شود. در اینجا چند نکته در مورد آن وجود دارد:

  • به دنبال نتایج اثبات شده باشیدبه دنبال مطالعات موردی باشید و از شرکت‌هایی که در نظر دارید بخواهید چند نمونه واقعی از موفقیت خود را ارائه دهند. اگر آن‌ها در ارائه هرگونه داستان موفقیت به شما دچار مشکل می‌شوند یا تردید دارند، احتمال اینکه موفقیت چندانی نداشته باشند وجود دارد.
  • به مشتریان گذشته گوش دهیدنظرات را هم در سایت آن‌ها و هم در وب‌سایت‌های شخص ثالث بخوانید. به خاطر داشته باشید که حتی بهترین شرکت‌ها (سئو سایت و غیره) همیشه چند نقد منفی خواهند داشت، بنابراین آن‌ها را بیشتر در نظر بگیرید. در عوض، به دنبال نقدهای مثبت فراگیر باشید، و اگر هرگونه نارضایتی گسترده مشاهده کردید، از ادامه دادن کار با چنین سئوکاری خودداری کنید.
  • مستقیم با تیم صحبت کنیدبخواهید با کارمندان واقعی که حساب سئوی شما را مدیریت می‌کنند تماس بگیرید یا با کسانی که بر بخش سئو نظارت دارند صحبت کنید. برای شما بی دلیل نیست که بخواهید کمی بیشتر در مورد افرادی که برای کار در وب‌سایت خود پول می‌دهید و اینکه چه استراتژی‌هایی را برای بهبود نتایج جستجوی شما به کار می‌برند، بدانید، به خصوص زمانی که با آژانس‌های قانونی‌تر مراجعه می‌کنید.
  • یاد بگیرید که یک استراتژی مبهم را تشخیص دهیددر مورد “سئو کلاه سیاه” بخوانید و مطمئن شوید که هیچ یک از استراتژی‌هایی که فروشندگان با شما صحبت می‌کنند به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از دستورالعمل های Google را نقض نمی‌کند. در یک روند سئوی عادی شرکت سئوکار باید به صورت کلاه سفید و کلاه خاکستری کار کند. سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری، به این معنی است که ما در چارچوب قوانین گوگل کار می‌کنیم تا مطمئن شویم سایت شما هرگز در نتیجه کاری که انجام می‌دهیم جریمه نمی‌شود.
  • چند مورد را امتحان کنید و مقایسه کنید. از چند ارائه‌دهنده خدمات سئو، خدمات سئو وردپرس تهیه کنید تا آن‌ها را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید و سپس یافته ها را مقایسه کنید. ممکن است هنگام شروع کار کمی اضافی بپردازید، اما شانس بیشتری برای انتخاب بهترین شرکت خواهید داشت. پس از انتخاب یک شرکت سئو برای همکاری، آن یافته ها را با شرکت سئوی جدید خود به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که هر اکتشاف ارزشمندی که برای آن پول پرداخت کرده‌اید، بر این اساس استفاده می‌شود.

چرا سئو وردپرس مهم است؟

با بیش از  5 میلیارد جستجوی گوگل در روز، مهم است که هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در مقابل مشتریان خود باشید. مشتریان بالقوه‌ای که در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو می‌کنند “به طور فعال درگیر هستند”، به این معنی که آن‌ها به دنبال شما هستند. اگر در بالای نتایج جستجو هستید، شانس شما برای گرفتن آن ترافیک به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. آیا می‌دانستید که بیش از 25 درصد از مردم بر روی اولین نتیجه جستجوی ارگانیک در گوگل کلیک می‌کنند؟

این بدان معناست که اگر یک کلمه کلیدی 10000 بار در ماه جستجو می‌کند، با قرار گرفتن در رتبه اول در گوگل می‌توانید بیش از 2500 بازدید رایگان در ماه دریافت کنید. مگر اینکه بودجه جستجوی پولی هنگفتی داشته باشید (و اهمیتی به خرج کردن آن ندارید)، رتبه بندی ارگانیک برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بسیار مهم است.

قیمت سئو وردپرس: 6 عاملی که بیشترین هزینه سئو وردپرس شما را تعیین می‌کند.

بیایید نگاهی به شش عاملی بیندازیم که بر قیمت‌گذاری وب‌سایت وردپرس تأثیر می‌گذارد.

  1. نام دامنه

هنگامی که از وردپرس استفاده می‌کنید، به یک نام دامنه نیاز دارید. اگر قبلاً نام دامنه ندارید، باید برای آن بپردازید. هزینه بستگی به مکانی دارد که دامنه خود را خریداری می‌کنید، اما حدود 12 دلار در ماه برای حفظ دامنه شما کاهش می‌یابد.

  1. هاست

به غیر از نام دامنه خود، باید میزبانی وب داشته باشید. دو گزینه برای میزبانی وب وجود دارد: اشتراکی و اختصاصی. با میزبانی وب اشتراکی، شما یک سرور را با سایر مشاغل به اشتراک می‌گذارید. این گزینه هزینه کمتری دارد زیرا شرکت‌های مختلف از سرور استفاده می‌کنند، اما سرور ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد.

هنگامی که از یک سرور اختصاصی استفاده می‌کنید، سرور خود را برای کسب‌وکار خود دارید. سرور شخصی گران‌تر خواهد بود، اما نیازی به اشتراک‌گذاری سرور با شرکت‌های دیگر نخواهید داشت. هزینه بسته به نوع میزبانی وب که استفاده می‌کنید و محل میزبانی وب‌سایت خود متفاوت خواهد بود. هاست چی بخرم خوبه؟

  1. ذخیره‌سازی و پهنای باند

عامل دیگر هزینه، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند شما برای سایت شما است. هیچ راهی برای تعیین دقیق قیمت وجود ندارد زیرا هر وب‌سایت متفاوت است.به‌عنوان‌مثال، شخصی که از وردپرس برای وبلاگ خود استفاده می‌کند، به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز نخواهد داشت. از سوی دیگر، یک سایت تجارت الکترونیک به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد، زیرا آن‌ها کل موجودی محصولات خود را آپلود می‌کنند.

هنگام ساخت سایت وردپرس یا استفاده از خدمات توسعه وردپرس، باید این هزینه را در بودجه کلی خود لحاظ کنید . اگر سایت وردپرس شما دارای تعداد زیادی عکس، فیلم، محصولات یا محتوای دیگر باشد، هزینه میزبانی آن بیشتر خواهد بود.

  1. قالب‌ها

وردپرس تم های متعددی را برای کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در شخصی‌سازی حضور آنلاین خود کمک کند. وردپرس خانه طیف گسترده‌ای از تم های رایگان است، اما می‌توانید تم های رایگان را از وب‌سایت‌های شخص ثالث نیز بیابید.

همچنین تم های ممتازی برای کسب‌وکار شما وجود دارد. این تم ها هزینه زیادی دارند، اما سایت شما را حرفه‌ای تر جلوه می‌دهند، عملکرد بیشتری را اضافه می‌کنند و شامل افزونه می‌شوند. هزینه این تم ها متفاوت است. ممکن است یک تم با قیمت 100 هزار تومان یا ممکن است یک تم با قیمت 300 هزار تومان پیدا کنید. قیمت ها بسته به سبک بسیار متفاوت است. بهترین قالب‌های وردپرس را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید.

  1. پلاگین تا

پلاگین ها بخش مهمی از سایت وردپرس شما هستند زیرا قابلیت‌هایی را اضافه می‌کنند و آن را حرفه‌ای تر می‌کنند.برخی از افزونه ها هزینه سالیانه دریافت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر هزینه یک‌باره را دریافت می‌کنند. با بیش از 50000 افزونه، ده ها گزینه در دسترس شرکت خود دارید. انواع مختلفی از پلاگین ها وجود دارد که می‌توانید برای سایت خود استفاده کنید، مانند ضد هرزنامه،  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و افزونه‌های نگهداری سایت. بسته به تعداد افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید هزینه آن متفاوت خواهد بود. بهترین پلاگین های وردپرس را در این مقاله بررسی کرده‌ایم.

  1. امنیت

یکی از مهم‌ترین عناصر سایت شما  امنیت آن است . شما می‌خواهید که مردم در صورت مرور یا خرید در سایت شما احساس امنیت کنند. برای تشویق افراد به ماندن در سایت شما باید امنیت را به صفحه خود اضافه کنید. شما می‌خواهید  گواهی SSL دریافت کنید، که فناوری استانداردی است که وب‌سایت‌ها را ایمن نگه می‌دارد. این به حفظ امنیت اتصالات اینترنتی کاربر کمک می‌کند. گاهی اوقات می‌توانید یک بار هزینه برای امنیت پرداخت کنید، اما بسیاری از گزینه‌های امنیتی نیاز به هزینه ماهانه دارند. یک طرح امنیتی اولیه حدود 200 هزار تومان  یا کم و بیش آب می‌خورد، اما برای گزینه‌های امنیتی پیشرفته‌تر می‌تواند هزینه شما به راحتی به چند میلیون تومان و حتی چند ده میلیون تومان برسد.

آیا هزینه کردن برای پرداخت هزینه سئو وردپرس ارزشش را دارد؟

سئو وردپرس چقدر هزینه دارد؟

وردپرس یک گزینه عالی برای ساخت وب‌سایت شماست، اما این سرویس دارای ویژگی‌های خوب و بد است. بیایید نگاهی بیندازیم به چند مزایا و معایب استفاده از وردپرس و اینکه آیا هزینه وردپرس ارزش آن را دارد یا خیر.

نقاط مثبت

وردپرس به مشاغلی که به دنبال ایجاد وب‌سایت خود هستند، چیزهای زیادی ارائه می‌دهد. بیایید به سه مزیت استفاده از وردپرس برای ساختن وب‌سایت خود نگاه کنیم.

  • گزینه‌ها: وردپرس به شما این آزادی را می‌دهد که هر وب‌سایتی را برای کسب‌وکار خود بسازید. از یک سایت وبلاگ نویس اولیه تا یک سایت تجارت الکترونیک پیچیده، شما این فرصت را دارید که آنچه را که کسب‌وکار خود نیاز دارد ایجاد کنید. با تمام پلاگین های موجود، می‌توانید با رشد کسب‌وکار خود به گسترش وب‌سایت خود ادامه دهید.
  • سئو دوستانه: وردپرس  از همان ابتدا وب‌سایت‌های بسیار سئو پسند ایجاد می‌کند. در حالی که می‌توانید افزونه‌هایی برای کمک به سئو اضافه کنید، ساختار سایت وردپرس آن را بسیار سئو دوستانه می‌کند. این ساختار به این معنی است که شما در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهید داشت و ترافیک بیشتری را برای کسب‌وکار خود جذب خواهید کرد.
  • مقرون‌به‌صرفه: وردپرس می‌تواند برای کسب‌وکار شما مقرون‌به‌صرفه باشد اگر فقط نیازهای اولیه داشته باشید. با افزودن بیشتر به سایت خود، ممکن است گران‌تر شود، اما در کل، برای مشاغلی که به یک وب‌سایت استاندارد نیاز دارند، نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

نقاط منفی

در حالی که وردپرس چیزهای زیادی برای ارائه به کسب‌وکار شما دارد، استفاده از این سرویس معایبی دارد. بیایید به سه معایب ساخت وب‌سایت شما در وردپرس نگاه کنیم

  • یادگیری پیچیده است: وردپرس دارای یک منحنی یادگیری شیب‌دار است. استفاده از سایت‌های مثل وردپرس و همچنین صفحه سازهای مختلف آن نیازمند دانش بالایی بوده و استفاده از آن آسان نیست و این ممکن است که بتواند برای سازندگان وب‌سایت بی‌تجربه باعث دردسر شود. یادگیری وردپرس به زمان نیاز دارد، بنابراین می‌تواند برای افرادی که با آن آشنایی ندارند، کار را پیچیده‌تر کند.
  • بسیاری از قطعات متحرک: وردپرس هر آنچه را که در وب‌سایت خود نیاز دارید در اختیار شما قرار نمی‌دهد و به شما نمی‌گوید که آن را بسازید. شما باید قطعات را به هم بچسبانید، مانند میزبانی، تم، افزونه ها و موارد دیگر. این راه‌اندازی آن را برای افراد پرمشغله سخت می‌کند.
  • ممکن است نیاز به کمک داشته باشد: از آنجایی که وردپرس دارای قطعات متحرک بسیاری است و یادگیری آن چالش‌برانگیز است، ممکن است بخواهید در نهایت شخصی را برای ایجاد سایت خود استخدام کنید.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله در مورد هزینه سئو وردپرس صحبت کردیم. سئو وردپرس شامل هزینه های گوناگونی است که قبل از شروع کار باید آن‌ها را حساب کنید و بعد با یک شرکت یا فرد سئوکار برای شروع کار صحبت کنید. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید آن است که به سئو وردپرس به دید یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید و نه یک هزینه کرد بی‌ثمر. بهتر است که بودجه خود را قبل از کار تعیین کرده تا این هزینه را به کارفرما اعلام کرده و مشکلی بابت هزینه های سئوکار نداشته باشید.

نکته جالب توجه دیگر آن است که خود شما می‌توانید سئو وردپرس را انجام دهید. با استفاده از آموزش‌های مختلف سئو وردپرس و پلاگین های سئو وردپرس می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و راه اندازی آن تنها به مقداری کار حرفه‌ای نیاز دارد که با یادگیری آن می‌توانید سئو وردپرس سایت خود را انجام داده و در هزینه سئو وردپرس صرفه‌جویی کنید. از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید متشکریم. پیشنهاد می‌کنیم که از دیگر مقالات سایت دیدن کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *