مهم نیست که قصد دارید از چه سئوکار یا تیم سئویی خدمات سئو وردپرس را برای کسبوکار خود دریافت کنید، نکته حائز اهمیت آن است که هزینه سئو در نهایت به متغیرهای زیادی بستگی دارد، از جمله:
کسانی که دارای تخصص واقعی و قابلیتهای عمیق هستند، نتایج ثابتشدهای دارند و بنابراین میتوانند هزینههای بالاتری را درخواست کنند. از آنجا که آنها بارها و بارها نتایج ثابتشده را ارائه میدهند، از بقیه سئوکاران شلوغتر هستند، شرکتهای بیشتری درخواست خدمات سئو دارند و خدمات چنین سئوکارانی به دلیل ترافیک ارگانیکی که ایجاد میکنند ارزش بیشتری دارند.
اینکه یک سئوکار کجا کار میکند در تعیین قیمت نهایی اهمیت بسیار بالایی دارد. بهعنوانمثال اگر یک آژانس سئو در زنجان مشغول به فعالیت باشد هزینههای کمتری برای اجاره و دیگر موارد میپردازد و هزینه زندگی در این شهر کمتر از تهران یا دیگر شهرستانهای بزرگ است، در نتیجه ممکن است علیرغم تخصص و تجربه گسترده در سئو هزینه کمتری مطالبه شود.
به دنبال شرکتی باشید که تجربه کار در صنعت شما را داشته باشد، اما آماده باشید برای این تجربه هزینه بیشتری بپردازید. نتایج شما ارزش آن را خواهد داشت. بهعنوانمثال ممکن است یک سئوکار سایت شما را سئو کند اما از کال تو اکشن در صفحات سئو استفاده نکند یا شما را در این زمینه راهنمایی نکند در نتیجه شما ضرر میکنید. اما اگر هزینه بیشتری به یک سئوکار دارای مهارتهای بازاریابی بپردازید، ضرر نکردهاید.
ما در بالا اشاره کردیم که کمپین های سئو محلی ممکن است از نظر تئوری مقرونبهصرفه تر از تلاش برای رتبه بندی ملی برای مجموعهای از کلمات کلیدی مشابه باشند، اما منطقه هدف جغرافیایی تنها یک متغیر است که بر هزینه تأثیر میگذارد. قیمتگذاری محلی سئو همچنان تابع همان متغیرهایی است که در بالا به آنها اشاره کردیم. در بخش لوکال سئو در مورد کلیه نکات مربوط به آن صحبت شده است.
اگر آماده همکاری یک شرکت سئو، یا حتی فقط یک مشاور سئو برای انجام خدمات سئوی خاص هستید، برخی از شرکتهای سئو این مورد را ارائه میدهند یا حداقل ممکن است مایل باشند برنامه های ماهانه خود را مطابق با نیازهای شما تنظیم کنند. در اکثر سئوکاران مرسوم است که پیشنهادهایی ارائه شود که به طور منحصربهفرد برای نیازهای هر مشتری و صنعت سفارشی شده است.
هنگامی که یک استراتژی سفارشی و هزینه ماهانه SEO توصیه میشود، سئوکار تصمیم میگیرد به اندازه پول شما و به همان اندازه که برنامه ریزی کردهاید کار کند. اگر تشخیص داده شود که درخواستهای مشتری خاص نسبت به استراتژیهای سئو و وظایف برنامهریزیشده توصیهشده ما «اولویت سئو» کمتری دارد، باید توسط سئوکار اعلام شود.
وقتی صحبت از افزایش ترافیک به وبسایت شما میشود، سئو وردپرس میتواند یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژیهای بازاریابی موجود باشد. شما گزینههای دیگری نیز دارید، مانند بازاریابی جستجوی پولی از طریق تبلیغات گوگل. هنگامی که به سرمایهگذاری در سئو خود فکر میکنید و از خود میپرسید که آیا ارزش آن را دارد، در نظر بگیرید که همان مقدار ترافیک از طریق جستجوی پولی چقدر هزینه دارد. اگر این مقدار بیشتر باشد، ترافیک و هزینه سئو شما یک ارزش است. اگر پاسخ این است که میتوانید هر بازدید را با قیمت کمتری خریداری کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که شرکت SEO که با آن کار میکنید سؤال کنید.
یکی دیگر از راههای خوب برای بررسی بازگشت سرمایه (ROI) سئو، مشاهده تعداد فروش و سرنخهایی است که از طریق ترافیک ارگانیک هدایت میکنید. اگر ماهیانه 5 میلیون تومان برای سئو هزینه میکنید، 100 میلیون تومان در ماه در فروش آنلاین به دست میآورید و حاشیه سود 20 درصدی دارید، در چنین حالتی شما حداقل 15 میلیون تومان تنها در یک کلمه کلیدی سود کردهاید. استفاده از برخی از این محاسبات اولیه و فکر کردن در مورد سرمایهگذاری در سئو به این روش میتواند به شما کمک کند تا در پرداخت هر ماهه فاکتور خود احساس راحتی کنید.
به طور کلی، شما آنچه را که برای سئو میپردازید دریافت میکنید، اما قبل از انتخاب یک شرکت سئو باید مقدار مشخصی بررسی شود. در اینجا چند نکته در مورد آن وجود دارد:
با بیش از 5 میلیارد جستجوی گوگل در روز، مهم است که هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در مقابل مشتریان خود باشید. مشتریان بالقوهای که در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو میکنند “به طور فعال درگیر هستند”، به این معنی که آنها به دنبال شما هستند. اگر در بالای نتایج جستجو هستید، شانس شما برای گرفتن آن ترافیک به میزان قابل توجهی افزایش مییابد. آیا میدانستید که بیش از 25 درصد از مردم بر روی اولین نتیجه جستجوی ارگانیک در گوگل کلیک میکنند؟
این بدان معناست که اگر یک کلمه کلیدی 10000 بار در ماه جستجو میکند، با قرار گرفتن در رتبه اول در گوگل میتوانید بیش از 2500 بازدید رایگان در ماه دریافت کنید. مگر اینکه بودجه جستجوی پولی هنگفتی داشته باشید (و اهمیتی به خرج کردن آن ندارید)، رتبه بندی ارگانیک برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بسیار مهم است.
بیایید نگاهی به شش عاملی بیندازیم که بر قیمتگذاری وبسایت وردپرس تأثیر میگذارد.
هنگامی که از وردپرس استفاده میکنید، به یک نام دامنه نیاز دارید. اگر قبلاً نام دامنه ندارید، باید برای آن بپردازید. هزینه بستگی به مکانی دارد که دامنه خود را خریداری میکنید، اما حدود 12 دلار در ماه برای حفظ دامنه شما کاهش مییابد.
به غیر از نام دامنه خود، باید میزبانی وب داشته باشید. دو گزینه برای میزبانی وب وجود دارد: اشتراکی و اختصاصی. با میزبانی وب اشتراکی، شما یک سرور را با سایر مشاغل به اشتراک میگذارید. این گزینه هزینه کمتری دارد زیرا شرکتهای مختلف از سرور استفاده میکنند، اما سرور ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد.
هنگامی که از یک سرور اختصاصی استفاده میکنید، سرور خود را برای کسبوکار خود دارید. سرور شخصی گرانتر خواهد بود، اما نیازی به اشتراکگذاری سرور با شرکتهای دیگر نخواهید داشت. هزینه بسته به نوع میزبانی وب که استفاده میکنید و محل میزبانی وبسایت خود متفاوت خواهد بود. هاست چی بخرم خوبه؟
عامل دیگر هزینه، فضای ذخیرهسازی و پهنای باند شما برای سایت شما است. هیچ راهی برای تعیین دقیق قیمت وجود ندارد زیرا هر وبسایت متفاوت است.بهعنوانمثال، شخصی که از وردپرس برای وبلاگ خود استفاده میکند، به فضای ذخیرهسازی زیادی نیاز نخواهد داشت. از سوی دیگر، یک سایت تجارت الکترونیک به فضای ذخیرهسازی بیشتری نیاز دارد، زیرا آنها کل موجودی محصولات خود را آپلود میکنند.
هنگام ساخت سایت وردپرس یا استفاده از خدمات توسعه وردپرس، باید این هزینه را در بودجه کلی خود لحاظ کنید . اگر سایت وردپرس شما دارای تعداد زیادی عکس، فیلم، محصولات یا محتوای دیگر باشد، هزینه میزبانی آن بیشتر خواهد بود.
وردپرس تم های متعددی را برای کسبوکار شما ارائه میدهد که میتواند به شما در شخصیسازی حضور آنلاین خود کمک کند. وردپرس خانه طیف گستردهای از تم های رایگان است، اما میتوانید تم های رایگان را از وبسایتهای شخص ثالث نیز بیابید.
همچنین تم های ممتازی برای کسبوکار شما وجود دارد. این تم ها هزینه زیادی دارند، اما سایت شما را حرفهای تر جلوه میدهند، عملکرد بیشتری را اضافه میکنند و شامل افزونه میشوند. هزینه این تم ها متفاوت است. ممکن است یک تم با قیمت 100 هزار تومان یا ممکن است یک تم با قیمت 300 هزار تومان پیدا کنید. قیمت ها بسته به سبک بسیار متفاوت است. بهترین قالبهای وردپرس را میتوانید در این مقاله مشاهده کنید.
پلاگین ها بخش مهمی از سایت وردپرس شما هستند زیرا قابلیتهایی را اضافه میکنند و آن را حرفهای تر میکنند.برخی از افزونه ها هزینه سالیانه دریافت میکنند، در حالی که برخی دیگر هزینه یکباره را دریافت میکنند. با بیش از 50000 افزونه، ده ها گزینه در دسترس شرکت خود دارید. انواع مختلفی از پلاگین ها وجود دارد که میتوانید برای سایت خود استفاده کنید، مانند ضد هرزنامه، بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و افزونههای نگهداری سایت. بسته به تعداد افزونههایی که استفاده میکنید هزینه آن متفاوت خواهد بود. بهترین پلاگین های وردپرس را در این مقاله بررسی کردهایم.
یکی از مهمترین عناصر سایت شما امنیت آن است . شما میخواهید که مردم در صورت مرور یا خرید در سایت شما احساس امنیت کنند. برای تشویق افراد به ماندن در سایت شما باید امنیت را به صفحه خود اضافه کنید. شما میخواهید گواهی SSL دریافت کنید، که فناوری استانداردی است که وبسایتها را ایمن نگه میدارد. این به حفظ امنیت اتصالات اینترنتی کاربر کمک میکند. گاهی اوقات میتوانید یک بار هزینه برای امنیت پرداخت کنید، اما بسیاری از گزینههای امنیتی نیاز به هزینه ماهانه دارند. یک طرح امنیتی اولیه حدود 200 هزار تومان یا کم و بیش آب میخورد، اما برای گزینههای امنیتی پیشرفتهتر میتواند هزینه شما به راحتی به چند میلیون تومان و حتی چند ده میلیون تومان برسد.
وردپرس یک گزینه عالی برای ساخت وبسایت شماست، اما این سرویس دارای ویژگیهای خوب و بد است. بیایید نگاهی بیندازیم به چند مزایا و معایب استفاده از وردپرس و اینکه آیا هزینه وردپرس ارزش آن را دارد یا خیر.
نقاط مثبت
وردپرس به مشاغلی که به دنبال ایجاد وبسایت خود هستند، چیزهای زیادی ارائه میدهد. بیایید به سه مزیت استفاده از وردپرس برای ساختن وبسایت خود نگاه کنیم.
نقاط منفی
در حالی که وردپرس چیزهای زیادی برای ارائه به کسبوکار شما دارد، استفاده از این سرویس معایبی دارد. بیایید به سه معایب ساخت وبسایت شما در وردپرس نگاه کنیم
در این مقاله در مورد هزینه سئو وردپرس صحبت کردیم. سئو وردپرس شامل هزینه های گوناگونی است که قبل از شروع کار باید آنها را حساب کنید و بعد با یک شرکت یا فرد سئوکار برای شروع کار صحبت کنید. نکتهای که باید در نظر بگیرید آن است که به سئو وردپرس به دید یک سرمایهگذاری نگاه کنید و نه یک هزینه کرد بیثمر. بهتر است که بودجه خود را قبل از کار تعیین کرده تا این هزینه را به کارفرما اعلام کرده و مشکلی بابت هزینه های سئوکار نداشته باشید.
نکته جالب توجه دیگر آن است که خود شما میتوانید سئو وردپرس را انجام دهید. با استفاده از آموزشهای مختلف سئو وردپرس و پلاگین های سئو وردپرس میتوانید این کار را خودتان انجام دهید و راه اندازی آن تنها به مقداری کار حرفهای نیاز دارد که با یادگیری آن میتوانید سئو وردپرس سایت خود را انجام داده و در هزینه سئو وردپرس صرفهجویی کنید. از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید متشکریم. پیشنهاد میکنیم که از دیگر مقالات سایت دیدن کنید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران