هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

 هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

دسته بندی : فناوری
1401/11/24

ما در این مقاله قرار است که چند تکنیک و نکته آموزشی مورد هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ به شما آموزش دهیم.

تکنیک‌هایی که ممکن است که کسب و کار شما را متحول سازد.

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز 🖐🏻😏، ما با یک مقاله به شدت جذاب در مورد هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ اومدیم. شاید با خودتون فکر کنید که هوش مصنوعی یک خیلی خطرناک است و قصد نابودی بشر را دارد. ساده‌ترین حالت آن این است که یاد فیلم‌های آرنولد و سارا کانر می‌افتید. 😅🖐🏻 اما باید به شما بگوییم که این آینده است و هنوز هوش مصنوعی در این حد خطرناک نشده است. در حال حاضر هوش مصنوعی مانند یک توله سگه بامزه است که می‌تواند شما را سرگرم کند.

زمانی که این توله سگ تبدیل به سگ گنده و آلفا شد باید وحشت شما شروع شود. در حال حاضر شما نیز می‌توانید مانند اپل، گوگل، آمازون، ای بی و… از آن استفاده کنید. چرا که فروش و بازاریابی شما را می‌تواند متحول سازد. هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ به نوعی یک مکمل شدید قوی و مفید برای کسب و کارهای متفاوت می‌باشند. از طرفی شما هرچه درک بهتری از هوش مصنوعی داشته باشید می‌توان گفت که بازدهی بهتری دارید. به عنوان مثال یک از اساتید آموزش سئو میگفت، سئو 5 درصد برای ما شناخته شده  است.

95 درصد دیگر آن برای ما ناشناخته است، دلیل آن هم این است که هوش مصنوعی و الگوریتم پشت آن ناشناخته است. اگر شما در یک حوزه معمولی در حال رقابت می‌باشید، جایگاه گرفتن برای شما چیز عجیبی نیست. از طرفی جنگ اصلی در حوزه وب انگلیسی است، چرا که پایگاه این موضوع با توجه به زبان انگلیسی پایه گذاری شده است. به همین علت است که امروز آموزش زبان انگلیسی به اندازه خواندن و نوشتن مهم ست.

هوش مصنوعی چیست؟

برای درک بهتر هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ شما باید هر جزء را به تنهایی بشناسید. هوش مصنوعی به این معنی است که مدل یادگیری و از طرفی توانایی انتخاب بشر را برای کامپیوتر استفاده کنیم. منظور ما این است که شما یک دیاگرام فعال و پویا برای کامپیوتر تعریف کنید و آن بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها بتواند مانند شما به تصمیم گیری و برنامه ریزی بپردازد. نکته بسیار مهم این است که منظور ما از کامپیوتر سیستم خانگی نیست. بلکه منظور ما از کامپیوتر یک جریان مداری بسیار کوچک در و یک منبع تغذیه است.

نکته‌ای که در هوش مصنوعی می‌توان گفت تکمیل کننده است و می‌تواند برای شما جذاب باشد، این است که هوش مصنوعی نیز مانند شما توانایی یادگیری دارد. به عنوان مثال زمانی که هوش مصنوعی یک استراتژی حرکتی برای ماشین شما استفاده می‌کند و مصرف سوخت آن افزایش پیدا می‌کند، این موضوع به این معنی است که او اشتباه کرده و تنظیمات را به حالت اول برمیگرداند. از طرفی مجدد او تلاش می‌کنید که از دیگر استراتژی‌های موجود استفاده کند و برای هدف خود یک دیاگرام تعریف کند. اگر بتواند که مصرف سوخت را کاهش دهد، تلاش می‌کند که آن را بهینه کند.

البته در این بخش باید دقت داشته باشید که این موضوعی با خاصیت ماشین لرنینگ اندکی متفاوت است. شاید برای شما استراتژی یکی باشد، اما باید به شما بگوییم که در جزئیات تفاوت‌هایی دارد. به این دلیل هوش مصنوعی را برخی از بزرگان خطرناک می‌دانند که سرعت یادگیری و همچنین سرعت تجزیه و تحلیل آن چند برابر انسان می‌باشد. البته مجدد یادآور می‌شویم برای اینکه شما با چنین چیزی روبرو شوید، مدت زمان زیادی لازم است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شما به صورت کم و بیش با دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارید و قرار نیست که ما از صفر تا صد آن را به شما افزایش دهیم. نکته بسیار مهم این است که تلاش کنید تا جایی که می‌توانید دیجیتال مارکتینگ را با کسب و کار خود شخصی سازی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ یک فرصت بسیار جذاب برای فروش انبوه است. از طرفی شما با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با سرمایه بسیار کم کسب و کار خود را ارتقاء و رشد دهید. از طرفی نکته قابل توجه آن این است که دیجیتال مارکتینگ تحت نظر دولت و … نیست.

شما برای ارتقاء کسب و کار خود به صورت سنتی و یا بهتر است که بگوییم که برای توسعه فروش خود لازم است که از مراجع قانونی مختلف کسب اجازه کنید. در صورتی که شما باید دیجیتال مارکتینگ به چنین چیزی نیاز نخواهید داشت. نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دیجیتال مارکتینگ معمولا زمان برای شما پارامتری قابل کنترل است. اما در فروش سنتی این گونه نیست و دیجیتال مارکتینگ برای شما یک پارامتر غیر قابل کنترل می‌باشد و شما توانایی تغییرات قابل توجه روی نمودار آن نخواهید داشت. از طرفی نکته بسیار مهم این است که خلاقیت در دیجیتال مارکتینگ بسیار بهتر نتیجه می‌دهد.

در موضوع  هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ زمانی که این دو را با هم ترکیب می‌کنید، این خلاقیت قرار است که توسط هوش مصنوعی اجرا و  تعریف شود. در این صورت هزینه  و ریسک کسب و کار شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. چرا که پارامترهای هشدار دهنده آن به صورت قابل توجه فعال نیست، نکته بسیار مهم این است که شما تمرکز و تلاش خود را به کار گیرید تا از این دو پارامتر اول در اسکیل آزمایشی و سپس به عنوان یک عامل تعیین کننده در کسب و کار خود استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ

کاربرد هوش مصنوعی در فروش با استفاده از تحلیل شبکه‌ های اجتماعی

یکی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ در این است که شما می‌توانید به سادگی مخاطب هدف خود را پیدا کنید. امروزه مانند گذشته نیست که شما بخواهید برای فروش محصول و یا خدمات خود مدت زمان زیادی صرف پیدا کردن مخاطب هدف کنید. چرا که هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنند این مسیر را تا جایی که ممکن است سریع طی کنید. برای این منظور شما باید یک ابزار با استفاده از هوش مصنوعی یک الگوریتم ویژه تعریف کنید. در این الگوریتم پرسونای مخاطبین خود را بارگذاری کنید و هر یک از آن ها را به صورت دقیق به هوش مصنوعی خود بفهمانید. حال باید شبکه‌های اجتماعی مختلف را انتخاب کنید و این الگوریتم را روی آن پیاده سازی کنید.

در این صورت هوش مصنوعی برای شما مخاطبین بسیار زیادی را پیدا خواهد کرد که می‌توانند خریداران محصول و خدمات شما باشند. دقت کنید که هر چه دقت تحلیل و بررسی مخاطبین شما بیشتر باشد به سادگی می‌توانید فروش بالاتری را ثبت کنید. البته اگر شما یک شبکه اجتماعی فعال دارید می‌توانید دقت این کار را افزایش دهید. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک صفحه اینستاگرام قوی دارید. در این صورت الگوریتم خود را به صورت ویژه برای اینستاگرام تعریف خواهید کرد. از طرفی نکته بسیار مهم آن در این است که اطلاعات مخاطبین به صورت دقیق بررسی شود. سعی کنید برای دقت بالاتر این موضوع هیچگاه نتایج چنین الگوریتمی را خریداری نکنید، بلکه از یک تیم برنامه نویسی بخواهید که این کار برای شما انجام دهند. شاید فکر کنید که هزینه این موضوع اندکی بیشتر است، اما به جرات می‌توان گفت که بازدهی آن بسیار بیشتر است.

نکته بسیار مهم در استفاده از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ تست کردن آن می‌باشد. سعی کنید در بازه‌های زمانی مختلف به صورت تصادفی دقت کار این الگوریتم را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که تمامی نکات مد نظر شما به درستی اعمال می‌شود. از طرفی شما با توجه به نتایج نهایی آن می‌توانید یک برنامه ریزی مناسب برای فروش و تبلیغات خود انجام دهید.

هوش مصنوعی در فروش چگونه استفاده می‌شود؟

شما برای به دست آوردن یک درک درست از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ لازم است که فرآیند آن را به دسترسی متوجه شوید. به همین دلیل بهتر ست که مراحل پایین را به درستی درک کنید و سعی کنید یک مسیر اختصاصی برای آن تعریف کنید. توجه داشته باشید که چیزی که هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ را منحصر به فرد می‌کند، توانایی شخصی سازی بسیار گسترده آن است. به همین علت است که شما باید مجدد روی این موضوع فکر کنید و برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

تحلیل داده و استفاده از بیگ دیتا

اولین و مهمترین پارامتر مشترک هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ استفاده از کلان داده است. به نظر شما چرا گفتیم که هوش مصنوعی سرعت یادگیری بالایی دارد. اولین دلیل آن است که هوش مصنوعی توانایی درک و استفاده از دیتای به صورت کلان داده را دارد. فرض کنید که شما قرار است به صورت شخصی پرسونای مشتری در فروشگاه آنلاین  خود را بررسی کنید. این فرآیند ممکن است که برای شما یک روز زمان لازم داشته باشد. در این صورت شما چند مورد را بررسی می‌کنید و یک استراتژی کلی را انتخاب می‌کنید. اما در حوزه هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ این موضوع کاملا متفاوت است.

اولا او به صورت انحصاری برای هر شخص این کار را انجام می‌دهد و زمان انجام این کار برای او نیز در حد چند دقیقه است. به همین دلیل است که به سادگی می‌تواند انتخاب کند که کدام گزینه برای مشتری مناسب است و کدام گزینه ممکن است که برای مشتری مناسب نباشد. به عنوان مثال زمانی که شما از آمازون خریدی انجام می‌دهید، در ساده‌ترین حالت آن آمازون محصولات مشابه را به شما معرفی می‌کند. اما زمانی که هوش مصنوعی وارد این کار میشود. هوش مصنوعی بررسی می‌کند که 10 هزار نفری قبلی که چنین محصولی را خریداری کردند در کنار آن به چه چیزهایی نیاز داشتند.

دومین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که او از بیگ دیتا را مورد استفاده قرار می‌دهد تا نزدیک‌ترین الگوی شخصیتی به شما را پیدا کند. به همین علت است که احتمال خرید بیشتر مشتری افزایش پیدا می‌کند و از طرفی فرآیند استراتژی کراس سلینگ و آپ سلینگ به بهترین نحو ممکن انجام میشد. حال اگر شما بتوانید از این استراتژی در کسب و کار خود استفاده کنید، چه فروش بالایی را تجربه خواهید کرد.

پردازش و درک طبیعی  « NLP »

این فاز از NLP با حوزه برنامه ریزی عصبی کلامی بسیار متفاوت است و نباید این دو را یکی بدانید. ما در پردازش و درک طبیعی به دنبال این می‌باشیم که یک محتوای یک جامع کامل برای بشر استفاده کنیم. البته این محتوا توسط خود گونه بشر طراحی نشده است و هوش مصنوعی طراح و توسعه دهنده آن می‌باشد. انقلاب اصلی در هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ دقیقا در همین جا مطرح می‌شود. آن هم این است که محتوا قرار است به صورت یونیک طراحی شود و به صورت یونیک نیز نمایش داده شود.

به عنوان مثال محتوایی که قرار است فرد ایکس را متقاعد به خرید کند با محتوای که فرد وای را قرار است متقاعد به خرید کند، متفاوت است. البته در حال حاضر هوش مصنوعی و از طرفی زیر ساخت ما تا این اندازه پیشرفته نشده است. اما هوش مصنوعی توانایی تولید محتوای اختصاصی و یونیک را دارد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در این حوزه از محتوای یونیک درجه یک استفاده کنید. چرا که همانطور که هوش مصنوعی قادر به خلق محتوای یونیک می‌باشد، شناسایی آن برای او کار سختی نخواهد بود.

به عنوان مثال می‌توان به الگوریتم MUM اشاره کرد. الگوریتم MUM گوگل به محتوای ارزش و بها می‌دهد که به صورت یونیک استفاده شده باشد. به همین دلیل است که شما در سایت خود باید از محتوای استفاده کنید که در حوزه سئو و متقاعد سازی مخاطب شما ارزشمند باشد. زمانی که شما درک مناسبی از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، بهتر می‌توانید برای آینده کسب و کا خود برنامه ریزی داشته باشید.

پردازش و درک طبیعی  « NLP »

بررسی کانال‌های تبلیغاتی و انتخاب یک مسیر درست

زمانی که شما در فروش خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، قرار است که تغییرات و تحول سایت خود را نظارت کنید. به همین علت است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به درستی اهداف خود را برای هوش مصنوعی تعریف کنید. به عنوان مثال زمانی که ما در هوش مصنوعی صحبت از رشد کسب و کار می‌کنیم. همیشه اهداف ما فروش بیشتر نیست و گاهی ممکن است که هدف از کسب و کار برندینگ می‌باشد. این وظیفه هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ است که به شما بگویید در حال حاضر کدام کانال تبلیغاتی برای شما مناسب است.

ممکن است که از نظر هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ نظر بر این باشد که بازاریابی چند کاناله را امتحان کنید. این که در هر شبکه تبلیغاتی تا چه میزان سرمایه گذاری کنید و از طرفی چه موضوعاتی را نیز استفاده کنید، تماما وظایف هوش مصنوعی می‌باشد. البته توجه داشته باشید که شما باید از استراتژی پشت این تصمیم نیز آگاه باشید. شما باید بررسی کنید که به چه دلیل این انتخاب به شما پیشنهاد شده است. ممکن است که شما با توجه به شرایط کلان نظر دیگری داشته باشید.

اما شما باید استراتژی خود را برای هوش مصنوعی تعریف کنید و مجددا منتظر بمانید که نظر او مشخص شود. دقت کنید که این یک مسیر پویا است و قرار نیست که تصمیمات ما به صورت مکانیکی لحاظ شود. از طرفی شما در حال حاضر نیز می‌توانید با اندکی کار تلاش و تمرکز سعی کنید که این سیستم را برای کسب و کار خود راه اندازه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بهترین کار این است که شما کسب و کار خود از همین امروز بر اساس هوش مصنوعی طرح ریزی کنید.

تولید محتوای انحصاری

همانطور که می‌دانید امروز گران ترین دیتا، محتوا انحصاری و غیر قابل کپی می‌باشد. البته شاید فکر کنید که این موضوع بسیار ساده است و شما صرفا با یک خلاصه نویسی می‌توانید به تمام اهداف خود دست پیدا کنید. اما امروزه شرکت‌های بسیار معتبر مانند گوگل، یاهو و حتی برخی از شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال بلاک چین به دنبال راه اندازی پرو‌ژه‌هایی برای تولید محتوای انحصاری می‌باشد. منظور از تولید محتوای انحصاری، نوعی از محتوا است که اولا پویایی داشته باشد و با توجه به شرایط روز به صورت خودکار آپدیت شود.

دومین نکته این است که محتوای شما در هر بخش ساختار و قوانین مشخصی داشته باشد. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که این ساختار دارای امضای مشخص می‌باشد که هر کسی از محتوای شما استفاده کرده موتورهای جستجو امتیاز آن را برای شما ثبت کنند. به عنوان مثال اگر شما نیم نگاهی به پروژه Chatgpt داشته باشید این الگوریتم‌ و یا بهتر است که بگوییم هوش مصنوعی پشت آن را بهتر درک می‌کنید. شاید فکر کنید که این برنامه یک موتور جستجوی ساده است.

اما باید به شما بگوییم خیر این دستگاه یک ترجمه کننده بزرگ بیگ دیتا می‌باشد. دقیقا اینجا همان جایی است که شما باید روی آن تمرکز ویژه داشته باشید و از طرفی باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آینده تکنولوژی را بهتر درک کنید. به همین علت است که هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ به نوعی نیاز به یک پل ارتباطی دارند که برخی آن را سئو هوشمند نیز می‌نامند. البته بهتر است که اندکی به این موضوع زمان دهید تا خود را ثابت کند، اما به یاد داشته باشید، کسانی در اینستاگرام بیشترین رشد را داشتند که از همان اول به آن به چشم یک برنامه متفاوت نگاه کردند و روی آن سرمایه گذاری داشتند.

چگونه از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

قطعا شما نیز تا این بخش از مقاله به ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ با رشد سرمایه و سرعت بازگشت سرمایه علاقه مند شده‌اید. حال سوال اصلی و اساسی این است که چگونه از این موضوع در کسب و کار خود استفاده کنیم. باید به شما بگوییم که این موضوع زمانی قابل اجرا است که با گام‌های کوچک شروع به استفاده از آن کنید. در این صورت کسب و کار شما نیز هیچ وقت در معرض ریسک قرار نخواهد گرفت.

1.    Machin Learning

اولین و مهمترین گامی که هزینه آن برای شما معقول است و شما به عنوان یک کسب و کار کوچک و یا یک کسب و کار متوسط می‌توانید از آن استفاده کنید. استفاده از پایتون و ماشین لرنینگ می‌باشد. شما باید برای کسب و کار خود چند معیار اصلی تعریف کنید و بگویید که چگونه می‌توانید این معیار را برای خود سازماندهی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بهترین و مهمترین نکته برای کسب و کار شما این است که در وهله اول درک درستی از آن داشته باشید.

شما اگر به عنوان صاحب کسب و کار نتوانید به درستی ارکان کسب و کار خود را به درستی به مخاطبین خود معرفی کنید، در این صورت می‌توان گفت که کسب و کار شما با چالش جدی مواجه شده است. باید سعی کنید که بر اساس اسناد و مدارک این موضوعات را به منتقل کنید. منظور ما است که چیزی تحت عنوان حدس زدن و گمان کردن نداریم. اعداد تنها را ارتباطی شما و کامپیوتر می‌باشند. حتی داده‌های کیفی  نیز تا به فرم اعداد تبدیل نشوند، کامپیوتر قابلیت درک آن را ندارد.

استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی

زمانی که چرخ اختراع شده است، اگر شما به دنبال اختراع مجدد چرخ باشید، این موضوع احمقانه است. زمانی که برنامه و اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در حوزه هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. باید سعی کنید که این مدل‌های آماده را بررسی کنید و سعی کنید که یک انتخاب مناسب داشته باشید. در غیر این صورت می‌توان گفت که شما هزینه خود را دور ریخته‌اید. اگر شما سرمایه قابل توجه دارید و قصد دارید که آن را رشد دهید، بهترین کار این است که یک برنامه را انتخاب کنید و مدل بومی آن را ارتقاء دهید.

در این صورت در مهمترین منبع شما که زمان می‌باشد نیز یک صرفه جویی قابل توجه خواهد شد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید پیدا کردن و مشخص کردن این موضوعات نیز برای شما یک پروسه طولانی مدت و چالش برانگیز خواهد بود. شما باید به دنبال ایده‌ها باشید و نباید برای شما اسم  و رسم شرکت‌ها در حوزه هوش مصنوعی مهم باشد. چرا که شرکت‌های مطرح سیلیکون ولی به هیچ وجه دیتای خود را به بیرون نشر نخواهند داد و سرمایه گذاری خارجی به این سادگی‌ها قبول نخواهند کرد.

استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی

ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی « تبلیغات هوش مصنوعی »

یکی از مهمترین چالش افراد در این است که چگونه با استفاده از هوش مصنوعی تبلیغات انجام دهند. از طرفی تا چه اندازه می‌توان به اطلاعات هوش مصنوعی و همچنین دیجیتال مارکتینگ در به دست آوردن مخاطب اطمینان پیدا کرد. اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، این است که هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تواند با استفاده از خلاقیت خود یک تبلیغ به صورت کامل و جامع برای شما ثبت کند. اگر یک آژانس تبلیغاتی نیز به شما اطمینان داد که تبلیغات آن ها به صورت کامل با هوش مصنوعی خلق می‌شود، بدانید که کلاه بردار است. چرا که در حال حاضر گرانترین هوش مصنوعی جهان نیز قدرت خلاقیت بسیار پایینی دارد. دقت نمایید که توانایی فکر کردن و حل مسئله با خلاقیت دو موضوع بسیار متفاوت می‌باشد و نباید آن ها را یکی دانست.

اما نکته بسیار مهم در این است که شما می‌توانید با کمک هوش مصنوعی به سادگی یک تبلیغ بسیار عالی خلق کنید. برای این کار نیاز است که روی قدرت تحلیلی هوش مصنوعی کار کنید. در این صورت توانایی تفکر و حل مسئله هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک راهنما برای شما باشد. در گام نهایی نیز شما با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید هوش مصنوعی مورد نظر خود را ثبت کنید. یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به آن توجه نمایید این است که یک هوش مصنوعی ویژگی‌های تبلیغات موفق در حوزه کاری شما را بررسی کند.

سپس شما تمامی این ویژگی‌ها را بررسی کنید و بر اساس آن یک چهارچوب مشخص برای تبلیغات خود تعریف کنید. در این صورت می‌توانید یک جمع بندی بسیار مناسب از این تبلیغات به دست آورید. از طرفی اگر قرار است که تبلیغات خود را به صورت سازماندهی شده انجام دهید. می‌توانید کانال‌های تبلیغاتی مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. چرا که هوش مصنوعی توانایی تحلیل نتایج تبلیغات قبلی شما و رقبای شما را دارد. البته دقت کنید که همه چیز را به هوش مصنوعی نسپارید و خود شما نیز هر مرحله را بررسی کنید.

هوش مصنوعی و یا دیاگرام انتخابی توسط شما باید بتواند متغیرهای کلان را در لحظه درک و تحلیل کند

شاید با خود فکر کنید که چگونه می‌توانید از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ بیشترین استفاده را ببرید. باید به شما بگوییم که در صورتی شما بهره کافی را خواهید برد که یک گام از بازار جلوتر باشید. برای این منظور هوش مصنوعی در کسب و کار شما باید بتواند داده‌های کلان اقتصادی را درک کند. به عنوان مثال هوش مصنوعی در برخی از استارتاپ‌ها و همچنین در برخی از شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین؛ داده‌های اقتصاد کلان را به سرعت و دقت باور نکردنی تحلیل و استفاده می‌کنند.

به عنوان نرخ استیک ارز دیجیتال ایکس را با توجه نرخ بهره آمریکا و همچنین داده‌های جانبی آن در لحظه جابه‌جا می‌کند. این موضوع دقیقا همان چیزی است که شما باید در کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما از الگوریتمی استفاده کنید که در لحظه قیمت دلار، قیمت رقبای شما و قیمت پایانی  محصول را بررسی کند. و یک فرمول دو مجهولی نیز برای این موضوع  ارائه دهد و در نهایت قیمت فروش شما و حاشیه سود شناور شما را به شما اعلام کند.

در این صورت شما هیچ وقت نه دوران رکود و نه در بحران‌های اجتماعی دچار ورشکستگی و ضرر مالی نخواهید شد. تمام دلیل استفاده ما از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ این است که سرعت کسب و کار خود را افزایش دهیم و از طرفی ریسک آن را نیز کاهش دهیم.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. البته اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، تمرکز ما بیشتر روی هوش مصنوعی بود تا دیجیتال مارکتینگ. چرا که این حوزه به نسبت ناشناخته و عجیب و غریب می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که ما در مقالات بعدی این موضوع را دقیق تر بررسی خواهیم کرد. اما سوال ما از شما این است که کدام بخش از این پازل برای شما جذاب تر است.

به عنوان مثال آیا نظر شما این است که تمام تمرکز خود را روی پروژه‌های موجود قرار دهیم. و یا نظر سوال شما این است که روی پروژه‌های جدید برای شما سرمایه گذاری کنیم. بررسی پروژه‌های جدید این حوزه خود یک سری مقاله مفصل لازم خواهد داشت.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *