سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
پرفورمنس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟ از کجا شورع کنیم؟

1401/05/28

امروزه بازار فروش ما برای رشد نیاز به هزینه دارد. شما برای این که بتوانید درصد بیشتری از بازار هدف را به خود اختصاص دهید، نیاز دارید تا بر روی روش­‌های مختلف تبیغاتی تسلط پیدا کنید و آن­‌ها را به صورت جداگانه فیلتر کنید تا به بهترین روش دست پیدا کنید؛ اما منابع ما برای تبلیغات نامحدود نیستند، ما نیاز به استراتژی­‌ها و روش‌­هایی داریم که استفاده از منابع ما را به حداقل برساند. امروز قرار است در مورد یکی از بهینه‌­ترین و کاربردی تر­ین استراتژی‌های بازاریابی شما را به چالش بکشیم.

ما امروز در این مقاله در سایت برترآموز قصد داریم تا با شما در مورد یک استراتژی و یک روش تبلیغاتی صحبت کنیم که برای کسب و کار­های کوچک و متوسط می‌­تواند مانند یک معجزه عمل کند، چرا که شما با این روش به صرفه جویی منابع می‌­پردازید. از طرفی شما به واسطه این روش می‌­توانید، دید مناسبی نیز نسبت به بازار هدف و عوامل تاثیرگذار آن داشته باشید. شما می­‌توانید به صورت بسیار دقیق به نتایج تبلیغات خود دسترسی داشته باشید. این روش پرفورمنس مارکتینگ است.

زمانی که شما به نتایج خود به صورت دقیق دسترسی داشته باشید، گام بعدی شما که تحلیل و بهینه سازی است، به طبع بسیار ساده‌­تر و آسان­تر است. ما در بازاریابی نوین به دنبال حداکثر سازی کیفیت و حداقل سازی هزینه­‌ها هستیم که شما برای رسیدن به این منظور نیاز دارید تا اطلاعات جامع و کامل داشته باشید. ما امروز قرار است در مورد پرفورمنس مارکتینگ به صورت جامع و کاربردی صحبت کنیم تا شما را با روش­‌های بازاریابی متفاوت آن و ابزار­هایی که در حال حاضر روی آن فعال است، به صورت دقیق آشنا کنیم. به یاد داشته باشید، شما امروزه برای بازاریابی آنلاین نیاز دارید تا با علم روز حرکت کنید و ابزارهایی که به بازار معرفی می­‌شود را زودتر از دیگران بشناسید. شما زمانی به این منظور دست پیدا می­‌کنید که ابزارهای مختلف بازاریابی را به صورت کاربردی  بشناسید و همیشه سعی کنید، استراتژی­‌های موجود را با توجه به کسب و کار خود شخصی سازی کنید.

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

یکی از جذاب­‌ترین و کاربردی ترین استراتژی­‌های بازاریابی است که شما بر اساس اکشن مخاطب هزینه پرداخت می­‌کنید، به عبارت دیگر شما زمانی برای تبلیغات خود هزینه پرداخت می­‌کنید که تبلیغات شما توسط کاربر تایید و استفاده شده باشد. قطعا این روش به شما کمک می­‌کند تا منابع خود را به صورت هدفمند استفاه کنید و برای تبلیغات سوخت شده هزینه‌­ای ندهید.

در گذشته اما اینطور نبود. به عنوان مثال شما در گذشته به یک بلاگر تبلیغاتی می­‌دادید، بلاگر در شبکه­‌های اجتماعی خود از آن استفاده می­‌کرد و با یک بازدید چند چند صدهزارتایی، به بازدهی زیر 100 عدد می‌­رسیدید. قطعا انجام این چرخه برای شما نه تنها سود نداشت بلکه زیان نیز داشت که، این موضوع برای شما حائز اهمیت است. از دیگر امکانات جذاب این حوزه این است که شما به علت پرداخت بر اساس نتیجه می‌­توانید، گزارش‌­های بسیار دقیقی از نتیجه کار خود بدست بیاورید. شما در صورتی که به تحلیل هوشمندانه این گزارش‌­ها بپردازید، می‌توانید بازدهی فوق العاده عالی کسب کنید. اگر شما به این روش علاقه‌­مند شدید، یکی از بسترهایی که در آن می‌­توانید بر اساس پرفورمنس مارکتینگ تبلیغ کنید، جیمیل است. شما می‌­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در این بخش از مقاله « تبلیغات در جیمیل چیست » استفاده کنید.

پرفورمنس مارکتینگ چسیت؟

حال که شما پرفورمنس مارکتینگ را شناختید، باید بدانید که برای طراحی محتوا تبلیغاتی به این روش به چه اصولی توجه داشته باشید. شما ممکن است به کانال­‌های تبلیغاتی و بستر­های تبلیغاتی متفاوتی درسترسی داشته باشید، در نتیجه برای هریک از کانال­‌های تبلیغاتی نیاز است که شما یک استراتژی تولید محتوا داشته باشید. شما برای این که محتوای خود را بر اساس پرفورمنس مارکتینگ هدفمند و شخصی سازی کنید نیاز است به این 3 رکن توجه کنید.

  1. شناسایی مخاطب هدف

یکی از مهم­ترین اصول برای طراحی هر محتوایی شناسایی مخاطبین هدف شما است. شما زمانی که به اینستاگرام دسترسی داردید به یک بخش از مخاطبین با سلایق مختلف دسترسی دارید. پس باید با توجه به دیگاه آن­ها به تولید محتوا بپردازید ولی در یوتیوب محتوای تولید شده شما کاملا متفاوت است. شما باید بتوانید از قبل بستر­هایی که قرار است به تبلیغات شما بپردازد را به طور مشخص بررسی کنید، برای آن برنامه ریزی کنید و سپس به تحلیل رفتار مخاطبین بپردازید.

  1. قیمت مناسب ارائه دهید

زمانی که شما از پلتفرم­‌های تبلیغاتی متفاوت استفاده می­‌کنید، می‌­توانید قیمت­‌های متفاوتی را نیز پیشنهاد دهید. در این بخش مهم است که شما در مکان و زمان درستی تعداد محدودی آگهی پخش کنید، به جای اینکه روی تعداد مانور بدهید،شما باید روی کیفیت پخش کننده تبلیغ و زمان پخش تبلیغ مانور دهید.

  1. محتوای مرتبط داشته باشید

زمانی که شما مخاطب هدف خود را پیدا کردید در این مرحله شما باید بتوانید مرتبط ­­­ترین  آگهی مورد نیاز مخاطب را به او نمایش دهید. شما در این مرحله محتوای تبلیغی خود را به گونه ای طراحی کنید که با پلتفرم پخش کننده و همچنین یوزر پخش کننده حداکثر هماهنگی را داشته باشد. شما اگر بهترین محتوای تبلیغی جذاب را نتوانید به صورت مرتبط تولید کنید، ممکن است که نتیجه مدنظر خود را نگیرید.

مزایا و معایت پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

این روش نیز مانند هر روش دیگری در بازاریابی دارای مزایا و معایبی می­‌باشد، به صورت کلی می‌­توان گفت شما باید بر اساس بیزینس و هدف خود از بازاریابی تصمیم نهایی خود را بگیرید. البته در این روش به خصوص مزایا بیش از معایت است. با ما تا پایان این بخش همراه باشید.

مزایا

  1. گزارش دهی قوی

ما در ابتدای مقاله به شما توضیح دادیم که این یکی از مزایای مهم این روش گزارش دهی قوی است. پرفورمنس مارکتینگ بر اساس تحلیل اطلاعات بنا شده است.  به همین دلیل به شما گزارش­‌های کاملا دقیق از مخاطبین و بازدهی می­‌دهد.

البته شما در این بخش می­‌توانید با توجه به نیاز خود نیز برخی از گزارشات مورد نیاز خود را برای تحلیل عمیق‌­تر دریافت کنید. این موضوع به این بستگی دارد که شما از چه پلتفرم و یا از چه ابزاری برای تبلیغ استفاده می­‌کنید. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید، معمولا اطلاعاتی که از آژانس‌­های تبلیغاتی دریافت می‌­کنید، قابلیت شخصی سازی بیشتری دارد.

پرفورمنس مارکتینگ دوره

  1. همبستگی بالا با شاخص بازگشت سرمایه

یکی دیگر از مهم­ترین عواملی که به مزیت رقابتی پرفورمنس مارکتینگ تبدیل شده است، همبستگی بالای با شاخص بازگشت سرمایه است. چرا که شما دیتا را به صورت لحظه‌­ای دریافت می­‌کنید و می‌­توانید در صورت مشاهده انحراف معیار بالا از شاخص بازگشت سرمایه در محتوای خود تغیرات ایجاد کنید. به این دلیل ریسک شما در تبلیغات به این روش به صورت محسوسی پایین تر است و از طرفی شما استراتژی کلان تبلیغاتی خود را بر اساس اطلاعات دقیق و به روز تحلیل می­‌کنید. در روش بازاریابی سنتی شما به چنین امتیاز مهمی دسترسی نداشتید و بعد از گذشت مدت طولانی، بر اساس فروش و برندینگ خود نتیجه گیری می­‌کردید.

  1. امکان تغیر سریع پلن­های تبلیغاتی

ما در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم که شما می­‌توانید به صورت لحظه‌­ای و دقیق از داده­‌های آماری اطلاع داشته باشید، در صورتی که شما نیاز داشته باشید استراتژی خود را در حین تبلیغات عوض کنید، این امکان برای شما برقرار است.

از طرفی شما به واسطه این روش از هدر رفت منابع به صورت قابل توجه­‌ای جلوگیری می­‌کنید. قطعا حفظ منابع برای کمپین­‌های تبلیغاتی مکمل از الویت­‌ای هر مدیر بازاریابی می­‌باشد.

  1. دسترسی به مشتری جدید

اگر شما به عنوان یک شرکت با سابقه مشغول فعالیت باشید، متوجه خواهید شد که بعد از مدتی آمار فروش شما ثابت است و اگر سیستم بازاریابی خود را تغیر ندهید، ممکن است فروش شما حتی کاهش یابد. چرا که بازار فروش شما اشباح شده است.

پرفورمنس مارکتینگ به دلیل دسترسی به کانال­‌های متنوع بازاریابی به شما این امکان را می­‌دهد که به مشتریان با کیفیت جدید دسترسی داشته باشید. که این موضوع برای کسب و کارهای با سابقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. پرداخت بر اساس نتیجه

به صورت کلی این ویژگی را می‌­توان مهم­ترین و کاربردی ترین ویژگی در پرفورمنس مارکتینگ دانست. شما زمانی که پرداخت خود را بر اساس نتیجه نهایی برنامه ریزی کنید، می‌­توانید به افزایش هزینه تبلیغات نیز فکر کنید. چرا که تبلیغات شما از طریق منابع موثر و با ارزش انجام شده است و شما به مشتری با کیفیت دسترسی پیدا کرده­‌اید.

البته این نکته را نیز مدنظر قرار دهید علاوه بر آماری که شرکت تبلیغ کننده عامل به شما ارائه می­‌دهد بهتر است خود شما نیز داده­‌ها را بر اساس فروش خود تحلیل کنید. در صورتی که میان این دو اختلاف بالایی وجود داشت، از شرکت عامل تقاضای اطلاعات دقیق­ تر و بیشتر کنید. به نظر کارشناسان حوزه تبلیغات اگر شما بخواهید تبلیغات موثر داشته باشید همین عامل باید برای شما قانع کننده می­‌باشد. آژانس­‌های تبلیغاتی نیز برای درآمدزایی بیشتر به فکر دسترسی به کانال­‌های بیشتر تبلیغاتی و خلاقیت بیشتر در نحوه ارائه خدمات می­‌افتند.

معایب 

  1. توانایی دستکاری نتایچ

متاسفانه یکی از معایب و مشکلات این روش در این است که شرکت عاملی که تبلیغات شما را به عهده گرفته است می­‌تواند با سند سازی و ارائه نمودار و اطلاعات نادرست از شما هزینه بیشتر نسبت به عملکرد خودش دریافت کند.

همواره سعی کنید قبل از این که نوع تبلیغات را به یک آژانس تبلیغاتی واگذار کنید، راجب آن شرکت به اندازه کافی تحقیق کنید. از مشتریان قبلی این شرکت سوال کنید. اگر گزارش نهایی که به شما می‌­دهند دچار نقص و یا مشکل باشد، جدای این که از شما هزینه بیشتری دریافت می‌­کنند، شما را به سمت مسیر اشتباهی سوق می‌­دهند که در چرخه بازاریابی برای شما ضرر مرکب می­‌سازد. سعی کنید اطلاعات بدست آمده را با مدل سازس و بررسی فروش خود صحت سنجی کنید، در صورتی که به اختلاف زیادی برخورد کردید، می‌­توانید ریز اطلاعات بیشتر از شرکت درخواست کنید.

یکی دیگر از توصیه­‌های ما برای جلوگیری از این موضوع، این است که سعی کنید بخشی از مبلغ قرار داد را پس از نتیجه نهایی به آژانس تبلیغاتی بدهید و اعتبار خود را تحت عنوان تعداد کلیک فعال یکجا وارد سیستم نکنید.

معایب و مزایای پرفورمنس مارکتینگ

  1. مناسب برای اهداف کوتاه مدت

اگر بخواهیم به این روش به صورت ساختاری نگاه کنیم، متوجه می­‌شویم که این روش بر اساس تجزیه و تحلیل سریع اطلاعات پایه گذاری شده است. در نتیجه این روش مناسب برای اهداف کوتاه مدت و شوک‌­های تبلیغاتی می‌­باشد. برای مثال زمانی که شما می‌­خواهید یک کمپین تبلیغاتی بروید، متوجه می‌­شوید که این روش به خوبی شما را به اهداف شما رسانده است. ولی این روش برای اهداف بلند مدت بازاریابی مانند برندینگ مناسب نیست.

شما به واسطه این روش می‌­توانید به رشد اولیه دست پیدا کنید، اما این روش برای تثبیت این رشد خیلی مناسب نخواهد بود. به عبارت دیگر شما نمی‌­توانید چرخه استفاده از این روش را به صورت طولانی در بازه زمانی کوتاه تعریف کنید. به یاد داشته باشید، استراتژیست بازاریابی شما نمی‌­تواند اهداف کلان شرکت را به واسطه ابزاری که برای اهداف کوتاه مدت طراحی شده است، برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر شما طبق مباحث قبلی به منحنی بدست آمده از نزخ بازگشت سرمایه نگاه کنید، متوجه خواهید شد با گذر زمان میزان همگرایی پرفورمنس مارکتینگ با نمودار بازگشت سرمایه کم و کم­تر می‌­شود. شما شاید بتوانید با تغیرات اندک در سیستم و محتوای بازاریابی خود تغیرات ایجاد کنید. اما این تغیرات پایداری زمانی نخواهد داشت.

  1. وابستگی بسیار زیاد به گزارشات و نتایج

همان طور که قبل تر به این موضوع اشاره داشتیم، زمانی که شما از روش پرفورمنس مارکتینگ استفاده می‌­کنید، شما به شدت به گزارشات وابسته‌­اید چرا که در صورتی که شما به موقع به نتیجه حاصله دست پیدا نکنید نمی­توانید استراتژی خود را تغیر دهید.

این موضوع از این جهت نیز حائز اهمیت است که شما در صورتی که نتوانید به درستی این گزارشات را تحلیل کنید و یا به موقع به جزئیات این گزارشات دسترسی داشته باشید ممکن است که شما هزینه خود را بی جهت انجام داده باشید و بازدهی مناسبی از تبلیغات خود کسب نکنید.

اگر شما برای فروش کالا و خدمات خود از سایت استفاده می­‌کنید، قطعا می­دانید که لینک سازی خارجی یکی از مهم­ترین مواردی است که می‌­توانید برای رشد وردی سایت خود انجام دهید. به این منزله شما باید اصول رپوتاژ نویسی را بدانید، ما در مجموعه آموزشی برترآموز برای شما بهترین و کاربردی­ ترین دوره آموزشی رپورتاژنویسی تحت عنوان « آموزش رپورتاژ آگهی  » طراحی و تدوین کرده­‌ایم که می‌­تواند به شما کمک شایانی داشته باشد.

انواع کانال­ های تبلیغاتی عملکردی ( Performance Marketing  )

زمانی که ما درمورد پرفورمنس مارکتینگ صحبت می­‌کردیم در چندین بخش اشاره به کانال­‌های تبلیغاتی مختلف کردیم. حال در این بخش می­‌خواهیم به صورت دقیق به بررسی این کانال­‌ها بپردازیم. شما برای شناسایی مخاطب هدف و همچنین طراحی و تولید محتوای مرتبط باید این موارد را به صورت کاربردی فرا گیرید.

  1. بازاریابی موتورهای جستجو ( SEM )

امروزه استفاده از موتور­های جستجو به جهت افزایش دانش و یا خرید کالا و خدمات به صورت واضح قابل مشاهده است و این آمار نیز به صورت روز افزون بیشتر و بیشتر می­‌شود. زمانی که شما کمپین تبلیغاتی طراحی می‌­کنید و قصد دارید ترافیک و ورودی سایت خود را به حداکثر برسانید، می‌­توانید از این روش استفاده کنید و ورودی سایت خود را بواسطه تبلیغات کلیکی به حداکثر برسانید.

این نوع تبلیغات به شدت مورد توجه مدیران ارشد بازاریابی می­باشد و شما می­توانید برای بدست آوردن رشد­های قابل توجه به صورت مقطعی از این روش استفاه کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله بازاریابی موتورهای جست و جو مراجعه نمایید.

  1. بازاریابی وابسته ( Affiliate Marketing )

در این روش لندینگ اصلی خرید محصول در سایت و یا اپلیکیشن شما نمایش داده می‌­شود و به ازای هر کلیک روی بنر این آگهی و یا به ازای هر خرید توسط این آگهی مبلغی به شما پرداخت می‌­شود.

این روش به عنوان همکاری در فروش نیز شناخته می­‌شود و اگر بخواهیم به معروف ­ترین کمپانی­‌هایی که از این سیستم استفاده می­‌کنند اشاره کنیم، می­‌توان به آمازون اشاره کرد. از شرکت­‌های ایرانی نیز می­توان به دیجی­ کالا اشاره کرد. شما در صورتی که پذیرنده این روش نیز باشید می‌­توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید. این کانال معمولا به عنوان یکی از پراستقبال ­ترین کانال­‌های پرفورمنس مارکتینگ می‌­باشد . این که شما از کدام کانال استفاده کنید، بسیار به ماهیت کسب کار و هدف نهایی شما بستگی دارد. اگر می خواهید بیشتر درباره این سیستم بدانید، توضیه می کنم مقاله آموزش همکاری در فروش را مطالعه نمایید.

  1. تبلیغات در شبکه­ های اجتماعی ( Social Media )

زمانی که شما از کمپین­‌های تبلیغاتی می­‌کنید، قطعا یکی از گزینه­‌هایی که به شما پیشنهاد می­‌دهند، استفاده از شبکه­‌های اجتماعی است. این کانال یکی از محبوب­ترین، کانال­‌های پرفورمنس مارکتینگ می‌­باشد. شما در این روش می‌­توانید از توئیتر، اینستاگرام، لینکدین، فیس­بوک و… استفاده کنید، معیار شما در این روش برای اکشن مخاطب می­‌توانید یک امر قرار دادی مانند Like، Share، Reply، Action On Link را انتخاب کنید و بواسطه بررسی این موارد هزینه پرداخت کنید.

  1. محتوای حمایت شده ( Sponsored Content )

این کانال پرفورمنس مارکتینگ تقریبا یکی از شناخته شده­ ترین روش­‌های بازاریابی است که می‌­تواند به سایت شما ترافیک بسیار بالایی بدهد و شما را به نتایج برتر انتقال دهد. در این روش شما از رسانه­‌های دیگر برای انتشار محتوای لینک سازی شده خود انتخاب می­‌کنید، حتی شما در این روش می‌­توانید از بلاگرها و اینفلوئنسرهای مطرح نیز استفاده کنید.

برخی از متخصصین این حوزه اعتقاد دارند که رپورتاژنویسی نیز نوعی محتوای حمایت شده می‌­باشد چرا که کمک به رشد تساعدی شما و کمک به گرفتن وروی مضاعف برای شما می­‌کند. نکته منفی این روش این است که شما نمی‌­توانید در بازه زمانی کوتاه این چرخه را تکرار کنید و متخصصین این حوزه به شما پیشنهاد می‌­دهند که سعی کنید پریودهای زمانی استفاده خود را طولانی کنید و در عوض تنوع استفاده خود را بالا ببرید و سعی کنید در شبکه‌­های مختلف این موضوع را تکرار کنید.

  1. تبلیغات بومی ( Native Advertising )

شما در این روش باید به صورت غیر مستقیم شروع به بازاریابی کنید، محتوای شما نباید به صورت مستقیم مخاطب و کاربر را وادار به اکشن کند. شما در این روش محتوای خود را به صورت کاملا شبیه سازی شده و شخصی سازی شده برای یک پلتفرم به خصوص طراحی می­‌کنید. چرا که شما در این روش به واسطه طراحی محتوای جذاب کاربر را به سمت خود جذب می‌­کنید و او را سایت و یا شبکه اصلی منتقل می­‌کنید. این روش معمولا مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای خاص می‌­باشد.

منظور از کسب و کارهای خاص، کسب و کارهایی است که به واسطه سئو سایت خود و یا رپورتاژ نویسی و یا تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی نتوانسته‌­اند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند می­‌تواند این کانال تبلیغاتی کمک کننده و جذاب باشد.

شرایط استخدام پرفورمنس مارکتینگ

شما در این مقاله به صورت کلی با اهمیت پرفورمنس مارکتینگ آشنا شدید، اما نکته اصلی و اساسی در این است که چگونه می‌توانیم یک کارشناس پرفورمنس مارکتینگ را استخدام کنیم و یا چگونه می‌توانیم به عنوان یک کارشناس پرفورمنس مارکتینگ شویم؟ ما در این بخش به صورت کلی به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌توانید در رزومه خود استفاده کنید و در صورتی که روی این موضوع تسلط کافی ندارید می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز روی هریک از موضوعات تحقیق کنید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که رزومه شما می‌تواند برای شما بسیار با اهمیت و مهم باشد. این موضوع به این دلیل مطرح می‌شود که کارشناس پرفورمنس مارکتینگ بر اساس استراتژی شخصی و نتایج مثبت خود تعریف می‌شود و نه صرفا بر اساس دوره‌های آموزشی.

مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌های یک کارشناس پرفورمنس مارکتینگ

استخدام پرفورمنس مارکتینگ

1.    داشتن تسلط کامل روی زبان انگلیسی داشته باشد

باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر شما بخواهیم هرکاری را انجام دهید، در صورتی که موضوع تخصصی باشد، قدرت زبان انگلیسی شما تعیین کننده نتیجه برای شما خواهد بود. این موضوع به این دلیل برای شما حائز اهمیت است که بتوانید از بروزترین منابع پرفورمنس مارکتینگ استفاده کنید و دانش خود را به روز نگه دارید.  در صورتی که در مورد این موضوع اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می‌کنم که از بخش آموزش‌های سایت برترآموز، « آموزش زبان انگلیسی » را  بررسی کنید. البته لازم به ذکر است که زبان انگلیسی بسیار به تکرار و تمرین شما وابسته است.

2.    توانایی بهینه سازی نرخ تبدیل داشته باشد

اگر بخواهیم به مهمترین مهارت یک کارشناس پرفورمنس مارکتینگ اشاره کنیم در وهله اول باید به توانایی بهینه سازی نرخ تبدیل اشاره کنیم. به صورت اصولی زمانی که نرخ تبدیل یک کسب و کار افزایش پیدا می‌کند. به این معنی است که جریان‌های نقدی اون شرکت تسویه خواهد شد. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که توانایی شما در تحلیل این موضوع نیز بسیار با اهمیت خواهد بود. به جهت این که شما یک دید کلی نسبت به این موضوع داشته باشید به شما توصیه می‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید.

3.    توانایی تحلیل داده و نتایج بازار داشته باشد

زمانی که قرار است شما به عنوان یک کارشناس پرفورمنس مارکتینگ مشغول فعالیت شوید نیاز است که سیاست گذار تبلیغات و روند فروش مجموعه نیز باشید. و یا حداقل توانایی شما در این باشد که بتوانید این موارد را به خوبی مدیریت و کنترل کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که شما برای این منظور باید بتوانید استراتژی‌های تبلیغاتی را به خوبی بشناسید و بدانید که از هر کدام باید چه انتظاری داشته باشید. از طرفی شما باید به این نیز توجه داشته باشید که دانش و مهارت نهایی شما می‌تواند برای شما نتایج تئوری به همراه داشته باشد. از این رو شما باید سعی کنید که حداقل چند نتیجه تحلیل بازار و تبلیغات در رزومه خود داشته باشید. و یا بتوانید کار آموزی این موضوع را نیز در برنامه خود داشته باشید.

4.    توانایی تحلیل سئو و طراحی سایت داشته باشد

اگر شما با پرفورمنس مارکتینگ آشنایی عمیق داشته باشید، قطعا می‌دانید که بخش اعظم کار یک کارشناس و یا متخصص پرفورمنس مارکتینگ در این است که تبلیغات آنلاین و دیجیتال داشته باشد. از این رو می‌دانید که بزرگترین بستر برای تبلیغات آنلاین و دیجیتال نیز وب سایت‌ها می‌باشد. زمانی شما می‌توانید در این حوزه استراتژیست ماهر و موفقی شوید که بتوانید یک سایت را به لحظ سئو و همچنین به لحاظ زیر ساخت و عملکرد به درستی تحلیل کنید. در غیر این صورت شما نمی‌توانید برای سایت مدنظر خود یک استراتژی سالم و کامل داشته باشید. در صورتی که شما دانش کافی در زمینه سئو ندارید می‌توانید از « آموزش سئو » در سایت برترآموز استفاده کنید. چرا که سئو برای شما مانند یک چراغ راهنما در این مسیر خواهد بود.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با یکی از کاربردی ترین و مهم­ترین استراتژی ­های بازاریابی به عنوان پرفورمنس مارکتینگ آشنا کردیم. شما با این روش می‌­توانید از هر کانال تبلیغاتی اقدام به تبلیغات کنید، اما نکته مهم و ضروری در این است که شما بر اساس نتیجه و عملکرد تبلیغ کننده هزینه پرداخت می­‌کنید؛ اما همانطور که در این مقاله اشاره کردیم متاسفانه در برخی از آژانس­‌های تبلیغاتی از این روش به درستی استفاده نمی‌­شود و با طراحی ربات­‌هایی برای کلیک فیک از شما هزینه­‌های قابل توجه‌­ای دریافت می­کنند. اگر شما به این موضوع اشاره کنید که با توجه کلیک­‌های صورت گرفته من به فروش و یا نتایج دلخواه خود نرسیدم ممکن است به شما دو پاسخ متفاوت بدهند، اول این که فرآیند جذب کاربر امری زمان بر است و ممکن است بعد از گذشت مدت زمان تقریبا یک تا دو هفته فروش شما متحول شود؛ که این موضوع درست نیست.

پاسخ دومی که به شما ممکن است بدهند این است که محتوای تبلیغاتی شما جذاب نبوده است، که مجدد این سوال مطرح می­‌شود که اگر محتوا برای مخاطب جذاب نبوده است، پس چرا کاربر کلیک کرده است. به طور کلی سعی کنید قبل از عقد قرارداد روی مفاد این قرارداد و شرایط خاص به نتیجه رسیده باشید. چرا که زمانی که شما قرارداد تبلیغات  بر اساس استراتژی پرفورمنس مارکتینگ بدون مشخص کردن شرایط بحرانی بسته باشید، شما موظف به پرداخت هزینه تبلیغات هستید، حتی اگر نتیجه نامطلوب گرفته باشید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *