هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پلاگین فایروال

بهترین پلاگین های فایروال در بازار 2022 + نقد و بررسی تخصصی

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/10/22

اگر به دنبال بهترین پلاگین های فایروال وردپرس برای سایت خود هستید این مقاله راهنما کمک زیادی خواهد کرد. پلاگین های ایجاد فایروال در سایت های وردپرسی از سایت شما در برابر حملات هک صورت گرفته که به صورت بی رحمانه به سایت های زیادی از جمله سایت شما صورت می گیرد و همچنین حملات (DDoS) محافظت می کنند. در این مقاله، ضمن معرفی بهترین پلاگین های فایروال وردپرس، آن ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

پلاگین فایروال

افزونه فایروال وردپرس چیست؟

پلاگین فایروال وردپرس (همچنین به عنوان فایروال وب یا WAF نیز شناخته می شود)، مانند یک سپر بوده و بین سایت شما و ترافیک ورودی به سایت عمل می کند. فایروال های برنامه کاربردی وب ترافیک سایت شما را کنترل می کنند و بسیاری از تهدیدات امنیتی رایج را قبل از رسیدن به سایت وردپرس شما مسدود می کنند. علاوه بر بهبود قابل توجه امنیت سایت های وردپرس شما، بیشتر فایروال ها به گونه ای عمل می کنند که سرعت سایت شما را افزایش می دهد.

دو نوع فایروال وجود دارد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم.

فایروال  سایت سطح DNS – این فایروال ها ترافیک سایت شما را از طریق سرورهای پروکسی ابری خود هدایت کرده و بدین ترتیب ترافیک سایت شما را بهبود می دهد و به نوعی آن ها را پالایش می کنند. این فرایند موجب می شود فقط ترافیک واقعی را به سرور سایت شما ارسال شوند.

فایروال سطح برنامه – این پلاگین های فایروال، ترافیک را زمانی که به سرور شما می رسد بررسی می کنند. اما قبل از بارگیری سایت توسط کاربر بیشتر اسکریپت های موجود در سایت وردپرس شما را بررسی می کنند. این روش به اندازه فایروال سطح DNS در کاهش بار ورودی های پالایش شده به سرور کارآمد نیست.

ما استفاده از فایروال سطح DNS را توصیه می کنیم چون آنها در شناسایی ترافیک های واقعی سایت در مقابل درخواست های بد فوق العاده خوب عمل می کنند. آنها این کار را با ردیابی هزاران سایت، مقایسه روندها، جستجوی بات نت ها، IP های بد شناخته شده و مسدود کردن ترافیک صفحاتی که کاربران شما معمولا هرگز درخواست نمی کنند، انجام می دهند.

ناگفته نماند، فایروال های وب سایت در سطح DNS به طور قابل توجهی بار روی سرور هاست وردپرس شما را کاهش می دهند که باعث می شود سایت شما خراب نشود. در ادامه به معرفی پلاگین هایی می پردازیم که می توانید برای محافظت از سایت خود از آنها استفاده کنید.

1. Sucuri

پلاگین فایروال

Sucuri یک شرکت پیشرو در زمینه امنیت سایت برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. آنها یک پلاگین با ویژگی های فایروال سطح DNS، جلوگیری از نفوذ و حملات brute force و همچنین خدمات حذف بدافزار و لیست سیاه برای بلاک کردن آی پی های محدود را ارائه می دهند. تمام ترافیک سایت شما از طریق سرورهای ابری پروکسی آنها به یک پروسه وارد می شود که در آن هر درخواست اسکن می شود. ترافیک قانونی مجاز به عبور است و همه درخواست های مخرب مسدود می شوند.

Sucuri همچنین عملکرد سایت شما را با کاهش بار سرور از طریق بهینه سازی کش، افزایش شتاب سایت و Anycast CDN بهبود می بخشد. این پلاگین از سایت شما در برابر تزریق SQL، XSS، RCE، RFU و تمامی حملات شناخته شده محافظت می کند.

راه اندازی این پلاگین بسیار ساده است. شما باید یک رکورد DNS جدید به دامنه خود اضافه کنید و کاربران را به جای سایت خود به cloudproxy Sucuri معرفی کنید. سپس این پلاگین خودش خوب می داند که چگونه ترافیک عالی را به سمت سایت شما روانه کند. این پلاگین امتیاز A+ را از سمت ما دریافت می کند و به عنوان بهترین پلاگین فایروال وردپرس معرفی می شود. Sucuri دارای دو نسخه رایگان و پولی است.

2. MaxCDN (StackPath)

پلاگین فایروال

MaxCDN که در حال حاضر بخشی از خانواده StackPath است. این تیم یکی از پیشروترین ارائه دهندگان فایروال امنیت بر پایه CDN و نرم افزارهای کاربردی وب در این صنعت است. پس از نصب این پلاگین، پلتفرم قدرتمند آنها به طور پیش فرض محافظت لایه 3 و 4 برای جلوگیری از حملات DDoS را در همه بخش های سایت شما اضافه می کند.

StackPath WAF محافظت لایه 7 جلوگیری از حملات DDoS را به دامنه های تحت حفاظت خود اضافه می کند. برای این کار لازم است که دامنه شما جز لیست حفاظت شده ها باشد و وقتی این نرم افزار را به سایت خود اضافه می کنید، این امکان میسر می شود. این پلاگین نیز مشابه پلاگین Sucuri، یک فایروال مبنی بر DNS ارائه می دهد که نه تنها به شما کمک می کند سرعت سایت خود را افزایش دهید، بلکه از سایت شما در برابر حملات مخرب نفوذگران نیز محافظت می کند.

StackPath فایروال سطح نرم افزاری ارائه نمی دهد زیرا آنها پلاگین برای سایت های وردپرسی ندارند و به همین دلیل است که آنها بعد از Sucuri در رتبه دوم این لیست قرار دارند. با این حال، نرم افزارهای آن‌ها در مقایسه با Cloudflare که در لیست ما رتبه 3 را دریافت می کند برای شغل های کوچک اقتصادی تر بوده و دارای ویژگی‌ های بهتری نیز هستند. این نرم افزار امنیتی امتیاز A را از ما دریافت می کند.

3. Cloudflare

پلاگین فایروال وردپرس

Cloudflare به دلیل خدمات رایگانی که در زمینه CDN ارائه می دهد شناخته می شود. با استفاده از این CDN که شامل حفاظت اولیه DDoS نیز می شود می توانید هم سرعت سایت خود را بهبود بخشیده و هم از ورود ترافیک غیرعادی و حملات DDos حفاظت کنید. البته در پلن رایگانی که عرضه می شود، خدمات نسبتا محدودی ارائه می شود. با این حال، همین خدمات نیز برای سایت های کوچک و متوسط کافی خواهند بود.

یکی از مشکلاتی که به علت تحریم ها به وجود آمده این است که سایت هایی که از هاست و سرور های ایرانی استفاده می کنند به خوبی در موتورهای جست و جو ایندکس نمی شوند که با فعالسازی CDN کلود فلر این مشکل حل می شود.

Cloudflare همچنین یک فایروال سطح DNS نیز ارائه می دهد که به این معنی است که ترافیک کاربرانی که به سایت شما وارد می شوند از صافی ارائه شده توسط این سرویس عبور می کنند و تنها کاربرانی پالایش شده و به سایت شما وارد می شوند که مطابق معیارهای کلودفلر دارای ویژگی های لازم باشند. این کار عملکرد سایت شما را بهبود می بخشد و در صورت ترافیک غیرمعمولی که به صورت یکدفعه به سایت وارد می شوند، زمان خرابی را کاهش می دهد.

Cloudflare مزایای زیادی دارد که شامل CDN، فعالسازی حافظه کش و ارائه سرویس پالایش کاربران می شود. نقطه ضعف این سرویس آن است که آنها اسکن های امنیتی برای کل سایت، محافظت از بدافزار، بلاک کردن IPهای خرابکار، اعلان های امنیتی و هشدارها را ارائه نمی دهند. کلودفلر همچنین سایت وردپرس شما را برای تغییرات فایل و سایر تهدیدات امنیتی رایج وردپرس نظارت نمی کنند. این سرویس امنیتی امتیار A- را دریافت می کند.

4. Wordfence Security

پلاگین فایروال وردپرس

Wordfence یک پلاگین امنیتی محبوب وردپرسی بوده که با فایروال برنامه داخلی وب سایت ارائه می شود و از همه جذاب تر، رایگان است. البته نسخه پولی نیز دارد، اما نسخه رایگان پایه آن ها نیز، کار مار را تا حدود بسیار زیادی راه می اندازد. این پلاگین سایت وردپرسی شما را از نظر وجود بدافزارها، تغییرات فایل ها، پایگاه داده و چندین مورد دیگر زیر نظر دارد. همچنین از سایت شما در برابر حملات DDoS و brute force محافظت می کند.

Wordfence یک فایروال مبنی بر نرم افزار است که به این معنی است که فایروال روی سرور سایت شما راه اندازی می شود و پس از رسیدن به سرور و قبل از باز شدن سایت شما، ترافیک های بد بلاک می شود. این نوع فایروال کارآمدترین راه برای جلوگیری از حملات امنیتی نیست. تعداد زیاد درخواست های بد بار روی سرور شما را افزایش می دهد و باعث می شود که به سرور فشار آمده و دچار کاهش سرعت سایت می شود. از آنجایی که این پلاگین وردپرسی یک فایروال در سطح نرم افزاری است، شبکه تحویل محتوا (CDN) ندارد.

Wordfence با اسکن های امنیتی درخواستی و همچنین اسکن های از قبل برنامه ریزی شده ارائه می شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی ترافیک را کنترل کرده و IP های مشکوک را مستقیماً از ناحیه مدیریت داشبورد وردپرس خود مسدود کنید. این پلاگین امتیاز B+ را کسب می کند.

5. جت پک

پلاگین فایروال وردپرس

Jetpack یک پلاگین عالی ارائه شده برای وردپرس است که دارای مجموعه ای بزرگ از ویژگی ها از جمله امنیت وردپرس و بکاپ گیری است. جت پک مشابه پلاگین معرفی شده قبلی، یک فایروال در سطح نرم افزاری است که به این معنی است که ترافیک بد پس از رسیدن به سرور هاست شما مسدود می شود. در مقاله هاست چی بخرم در مورد خرید بهترین هاست صحبت کرده ایم.

نسخه رایگان این پلاگین امکانات زیادی برای محافظت اساسی از حملات brute force و نظارت بر خرابکاری ها را ارائه می دهد. برای باز کردن قفل اسکن خودکار بدافزار و اصلاحات امنیتی که ارائه دهندگانی مانند Sucuri ارائه می دهند، باید جت پک نسخه حرفه ای را خریداری نمایید.

از آنجایی که Jetpack مجموعه بزرگی از ویژگی ها را ارائه می دهد، قیمت آن را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند. اما برای یک فایروال امنیتی واقعی، بهتر است از Sucuri استفاده کنید. پلاگین اصلی رایگان است. و برای خرید نسخه حرفه ای، هزینه پلن شخصی 39 دلار در سال و پلن حرفه ای 299 دلار در سال است. این پلاگین امتیاز B را دریافت می کند.

6. BulletProof Security

پلاگین فایروال وردپرس

BulletProof Security یکی دیگر از پلاگین های امنیتی محبوب وردپرس است که دارای یک فایروال سطح برنامه داخلی، امنیت ورود، پشتیبان گیری از پایگاه داده، حالت نگهداری و چندین ترفند امنیتی برای محافظت از وب سایت شما است.

پلاگین امنیتی BulletProof تجربه کاربری خیلی خوبی را ارائه نمی دهد و بسیاری از افراد تازه کار ممکن است در درک یا یادگیری کاری که باید انجام دهند مشکل داشته باشند. همراه با یک بسته برای پیکربندی سریع و راه اندازی است که به طور خودکار فایل های htaccess وردپرس شما را به روز می کند و محافظت از فایروال را فعال می کند.

این پلاگین اسکنر فایل برای بررسی کدهای مخرب در سایت شما ندارد. نسخه پولی این پلاگین ویژگی های اضافی برای نظارت بر نفوذ و فایل های مخرب در پوشه آپلود وردپرس شما ارائه می دهد. نسخه پایه پلاگین رایگان است، اما برای دریافت امکانات حرفه ای لازم است که حدود 60 دلار سالیانه بپردازید. پلاگین BulletProof Security امتیاز C را دریافت می کند.

نتیجه

پس از مقایسه دقیق همه این پلاگین های فایروال محبوب وردپرس، معتقدیم که Sucuri بدون شک بهترین فایروالی است که می توانید برای سایت وردپرسی خود دانلود و نصب کنید. این پلاگین بهترین فایروال سطح DNS با جامع ترین ویژگی های امنیتی است که به شما آرامش کامل می دهد. علاوه بر این، افزایش عملکردی که از CDN آنها دریافت می کنید بسیار چشمگیر است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین افزونه فایروال وردپرس را برای سایت خود پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید از مقالات زیر دیدن کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *