هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چه زمانی باید تغییر شغل بدهیم؟

چه زمانی باید تغییر شغل بدهیم؟

دسته بندی : کسب و کار
1401/10/26

امروزه افراد زیادی قصد تغییر شغل دارند.

اگر می‌خواهید ببینید که کدام یک از این افراد موفق هستند و کدام یک در این کار موفق نیستند بهتر است که این مقاله را تا پایان مطالعه  کنید.

سلام بر دنبال کنندگان عزیز سایت برترآموز، ما با یک مقاله جذاب در مورد کسب و کار اومدیم. امروزه افراد زیادی را در کسب و کارهای مختلف مشاهده می‌کنیم که از کسب و کار خود ناراضی هستند. زمانی که از آن‌ها سوال می‌کنیم که چرا کسب و کار خود را تغییر نمی‌دهند، پاسخ قانع کننده‌ای ندارند. اما ما باید برای تغییر شغل به چند موضوع نیز توجه داشته باشیم. اولین موضوع که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که تصمیم ما روی زندگی چه کسانی تاثیر می‌گذارد.

 به عنوان مثال فرض کنید که شما تولید کننده محصولات یکبار مصرف می‌باشید. چون فروش شما کاهش پیدا کرده است و قصد تغییر شغل دارید. با این کار خود نیز افراد زیادی را بیکار خواهید کرد. خوب شما برای افزایش فروش خود نیاز به یک دوره « آموزش سئو » و یک دوره طراحی سایت و یا « آموزش وردپرس » دارید. این مشکل تقریبا برای شما در هر کار دیگری نیز وجود دارد. شما باید مدل فکر خود را تغییر دهید. شما باید قبل  از تغییر شغل خود با چند مشاوره اقتصادی  در این رابطه مشورت کنید.

 اما اگر شما یک فرد کارمند باشید، شرایط شما کاملا متفاوت است. زمانی که شما کارمند می‌باشید برای تغییر شغل خود باید چند پارامتر را بررسی کنید و سپس تصمیم گیری کنید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که تغییر شغل یک هدف میان مدت است. شما نمی‌توانید هر طور که دوست دارید در هر زمانی تغییر شغل دهید. شما باید برنامه ریزی داشته باشید و این کار را در یک بازه زمانی انجام دهید.

آیا تغییر شغل خوب است؟

ممکن است که شما قبل از هر چیزی استرس این موضوع را داشته باشید که آیا تغییر شغل خوب است؟ آیا تغییر شغل می‌تواند برای من آینده شغلی بهتری را رقم بزند؟ آیا تغییر شغل می‌تواند اعتبار اجتماعی من را افزایش بدهد؟ باید به شما بگوییم که تغییر شغل بسیار کار خوبی است البته به شرطی که شما برای آن یک برنامه ریزی و هدف مشخص داشته باشید. اگر شما یک فرد مجرد می‌باشید، تغییر شغل برای شما بسیار آسان است. اما اگر شما یک فرد متاهل می‌باشید، شاید بهتر باشد که قبل احتیاط داشته باشید.

اما این به این معنی نیست که شما نباید تغییر شغل داشته باشید. نزدیک به تمام  کار آفرینان بزرگ چند شغل را امتحان کرده‌اند. حتی تعداد زیادی از کار آفرینان بزرگ خود قبل کارمند یک ارگان و یا سازمان خصوصی بوده‌اند. قبل از هر چیزی شما باید مهارت و تجربه خود را افزایش دهید. در این صورت تغییر شغل برای شما بسیار ساده است. البته بهتر است که یک هشدار نیز به شما بدهیم. آن هم این است که شما با دنبال کردن یک پیج در اینستاگرام نمی‌توانید تغییر شغل دهید.

اگر شما دچار یک تغییر جو تغییر شغل شده‌اید و یا هدف شما از تغییر شغل این است که درآمد خود را از ماهی 6 الی 8 میلیون تومان به 50 میلیون تومان در ماه برسانید باید به شما بگوییم که تغییر شغل اصلا برای شما خوب نیست. مادامی که شما بر اثر هیجان و بدون منطق قصد تغییر شغل دارید. آینده مناسبی برای شما رقم نخواهد خورد. تمام هدف ما این است که تغییر شغل شما به صورت منطقی و از طرفی به صورت هدفمند انجام شود. ما نیز در این مسیر برای شما کمک خواهیم کرد.

آیا تغییر شغل خوب است؟

 نشانه‌های تغییر شغل در کسب و کار چیست؟

به این موضوع توجه داشته باشید که تغییر شغل نشانه‌هایی دارد. شما می‌توانید با بررسی و توجه به این نشانه‌ها مطمئن شوید که آیا زمان تغییر شغل شما فرا رسیده است و یا خیر. مادامی که تغییر شغل شما به صورت اصولی و با توجه به نشانه‌ها باشد، هیچ خطری آینده مالی شما را در خطر قرار نخواهد داد. ما در هر بخش علاوه بر توجه به نشانه‌ها به شما نکات مثبت را نیز آموزش می‌دهیم.

1.   شما هیچ فرصت رشدی در این کسب و کار ندارید، گاها ممکن است که شما به فکر تغییر شغل در 40 سالگی افتاده باشید!

همه ما شروع به کلی خیال بافی در مورد  کسب و کار آینده خود می‌کنیم. ما در زمان دانشگاه فکر می‌کنیم، زمانی که از دانشگاه فارق التحصیل می‌شویم این موضوع به این معنی است که دنیا را عوض می‌کنیم. اما زمانی که وارد فضای کسب و کار می‌شویم. گاها متوجه می‌شویم که مدت زیادی است که درجا میزنیم. زمانی که شغل شما امکان پیشرفت ندارد، بهتر است که به فکر تغییر شغل باشید. با یک مثال بسیار ساده شروع می‌کنم. فرض کنید که شما بازار یاب یک سایت « آموزش زبان انگلیسی » می‌باشید.

شما نزدیک به 15 الی 20 سال است که با تلفن کردن و یا پرزنت حضوری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را به فروش می‌رسانید. اگر بعد از گذشت این همه سال هنوز اطلاعات کافی در مورد بازاریابی ندارید و یا نمی‌دانید که دقیقا چه می‌فروشد اصلا به فکر تغییر شغل خود نباشید! اما اگر شما با فنون بازاریابی کاملا آشنا شده‌اید و می‌دانید که دوره‌ای که می‌فروشید دقیقا چه استراتژی آموزشی دارد و از طرفی نقاط ضعف و نقاط قوت آن چیست.‌ بعد از گذشت 20 سال شما در سن 40 سالگی هنوز یک بازاریاب ساده می‌باشید.

این برای شما یک نشانه است که باید شغل خود را تغییر دهید. شما در کمترین پوزیشن می‌توانید به عنوان یک سوپروایزر یک آموزشگاه خصوصی حاضر شوید. اما در نهایت شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما همزمان با کار در این موسسه آموزشی باید به دنبال تغییر شغل باشید. دلیل تغییر شغل شما نیز کاملا مشخص است، شما با اینکه نسبت به قبل خود فرد داناتر و با تجربه‌تری شده‌اید اما هنوز به جایگاه شغلی بالاتر خود دست پیدا نکرده‌اید. شما باید همزمان با گذشت زمان مهارت‌های مرتبط  خود را نیز افزایش دهید.

2.   شغل شما برای شما خسته کننده است و شما هیچ تغییری نسبت به گذشته خود نمی‌کنید

ممکن است که شما یک نگهبان ساده در یک کارخانه تولیدی بزرگ باشید. شما مدت زمان زیادی را خواهید داشت که کار خاصی ندارید و باید در اتاقک نگهبانی خود باشید. در این زمان شما دو رویکرد دارید. رویکرد اول شما این است که در زمان فراغت خود در اکسپلور اینستاگرام می‌باشید. با رفقای خود صحبت می‌کنید و هر کسی که با شما می‌رسد از سختی کار و حقوق کم خود گله می‌کنید. بهتر است که همان کار نگهبانی خود را دو دستی بگیرید و رها نکنید. چرا که از آن جا خارج شوید آینده درخشانی در انتظار شما نیست و شما باید به دنبال همین کار مشابه باشید.

اما اگر قرار است که شما یک فرد حرفه‌ای باشید و در زمان فراغت خود به دنبال آموزش خود و ارتقاء دانش خود می‌باشید. در این زمان خسته شدن از کار نگهبانی برای شما به منزله نشانه تغییر شغل می‌باشید. به این موضوع فکر نکنید که اگر من این کار  را از دست بدهم دیگر بدبخت خواهم شد. تغییر شغل جرات می‌خواهد و شما باید از خود جرات نشان دهید. از طرفی زمانی که شما در این کار نیز مشغول بوده‌اید به چند جا رزومه کاری خود را ارسال کرده‌اید و نتایج آن برای شما ارسال شده است. شما می‌دانید که به دیگران به دنبال فردی مثال شما می‌باشند.

به عنوان مثال شما در زمان فراغت خود مشغول آموزش « آموزش زبان آلمانی » بوده‌اید. الان شما مانند یک نیتو زبان آلمانی صحبت می‌کنید. قطعا برای ترجمه و دیگر موضوعات از شما استفاده خواهند کرد. مهارت زبان دوم یک مهارت جانبی است که می‌تواند برای شما معجزه کند. البته به شرطی که شما نیز  برای آموزش آن زمان بگذارید. توجه داشته باشید که تمام هنر شما در این است که در زمان درست تغییر شغل خود را انجام دهید.

3.   حقوق کافی متناسب با تخصص خود دریافت نمی‌کنید🙄

استفاده از این نشانه اندکی سخت است، چرا که معمولا درصد زیادی از کارمندان فکر می‌کنند که حقوق کافی در خواست نمی‌کنند. اما شما می‌توانید با چند تکنیک ساده متوجه شوید که آیا حقوق شما قابل قبول است و یا خیر. البته توجه داشته باشید که نباید راجب حقوق خود با افراد غیر مسئول صحبت کنید. این موضوع معمولا برای شما نتیجه مناسبی به همراه ندارد. حقوق معمولا بر اساس پارامترهایی مانند تجربه، مهارت، تخصص، قدرت مذاکره، محل زندگی، شرایط اقتصاد کلان کشور و حاشیه سود او صنعت تعریف می‌شود.

البته فکر نکنید که شما قادر به برآورد تمامی این پارامترهای می‌باشید. این موضوع را به این دلیل به شما عرض می‌کنم که شما حقوق کارمندی خود را در شهر کوچکی مانند اراک با حقوق در تهران و مشهد مقایسه نکنید. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا منطقی فکر کنید. در اولین گام شما باید تمام ویژگی‌های مثبت و توانایی خود را روی کاغذ بیاورید. یک نگاه اجمالی به آن داشته باشید، ببینید که چگونه می‌توانید مهارت و تجربه خود را افزایش دهید. به عنوان مثال شما یک دستیار سئو می‌باشید و شما هنوز راجب سئو تکنیکال اطلاعاتی ندارید.

خوب حقوق شما با توجه به مهارت شما احتمالا تناسب دارد. اما اگر شما دستیار سئو می‌باشید و دانش و تجربه شما از مقام بالا دست شما بیشتر است، باید تغییر شغل بدهید. مهم نیست که شرایط شما چیست و مهم این است که بازار کار به مهارت شما نیاز دارد و به شما حقوق بالاتر از وضعیت فعلی پرداخت می‌کند. البته در برخی مواقع است که شما در همین شرکت هم بتوانید به درآمد مناسب دست پیدا کنید. اما معمولا این موضوع در شرکت‌های ایرانی اندکی محال به نظر می‌رسد.

4.   اصطکاک روانی و فکری در محل کار دارید

قبل از اینکه بخواهیم به موضوع تغییر شغل به صورت فنی بپردازیم. باید به شما بگوییم که همه کار می‌کنیم تا به آرامش و آسایش دست پیدا کنیم. اگر شما در جایگاه فعلی خود حقوق خوب دریافت می‌کنید. از طرفی با کارفرما و یا همکاران خود همیشه چالش دارید، باید به شما بگوییم که بهترین کار تغییر شغل است. البته تغییر شغل برنامه ریزی شده و تدریجی. شما اگر یک کسب و کار معمولی داشته باشید و یا در یک شرکت با سطح پایین‌تر مشغول به کار باشید، اما آرامش ذهنی داشته باشید. برآیند بسیار مثبت‌تری در انتظار شما خواهد بود.

زمانی که شما کار خود را دوست داشته باشید قطعا در آن پیشرفت خواهید کرد. اما زمانی که شما کار خود را دوست ندارید و با همه درگیری می‌باشید، شما همیشه درجا خواهید زد. شما به جای این که فکر کنید که چگونه می‌توانید رشد و پیشرفت و یا خلاقیت در کار خود داشته باشید. باید به این فکر کنید که چگونه چالش‌های روانی خود را مدیریت کنید. هیچ چیز به اندازه اعصاب و روان شما مهم نیست. زمانی که شما در محل کار خود تنش روانی داشته باشید، این موضوع را به خانه خود نیز منتقل می‌کنید. به همین دلیل است که شما باید روی این موضوع حسابی فکر کنید.

  اصطکاک روانی و فکری در محل کار دارید

ذکر یک نکته مهم

اگر شما فکر می‌کنید در این شرکت کسی قدر شما را نمی‌داند و برای کار شما ارزش قائل نیست. همزمان که در این شرکت مشغول به کار می‌باشید، به دنبال کار مشابه باشید. البته توجه داشته باشید که هیچ کس نباید از پلن شما خبر داشته باشد. در نتیجه سعی کنید که شرکای کارفرمای خود در خواست کار ندهید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که اگر در یک شرکت کارمندان با چالش ذهنی مواجه باشند، در نهایت با شکست روبرو خواهید شد. بهتر است که شما در این کشتی شکست خورده حضور نداشته باشید. برای درک بهتر این موضوع مقاله « سازمان‌های مریض چه ویژگی دارند » را مطالعه کنید.

5.   کار فرمانی شما از شما سود استفاده می‌کند

 متاسفانه در ایران سو استفاده کردن کارفرمایان اندکی زیاد است. البته این موضوع نیز تقصیر خود کارکنان است که با سکوت و طبیعت خود چنین مشکلاتی را به وجود آورده‌اند. باید به شما در رابطه با چند نکته اطلاعاتی را بدهیم. اگر شما کارفرمای شما ساعت کاری شما ار افزایش می‌دهد و برای شما حقوق اضافی در نظر نمی‌گیرد. باید خیلی قاطع و محکم اعتراض کنید. اگر به اعتراض شما پاسخ درستی داده نشد و سعی در ترساندن شما از کسادی بازار و نبود کار به شما دادند. باید به شما بگوییم که بهترین کار تصمیم برای شما تغییر شغل است.

 فکر نکنید که تمام زندگی شما به همین کار خلاصه می‌شود. ممکن است که کارفرمای شما از شما درخواست داشته باشد که در زمان استراحت خود چند پروژه انجام دهید، شما باید قبل از انجام آن راجب منافع مالی خود سوال کنید. فکر نکنید که با سکوت خود نجابت و یا معرفت به خرج داده‌اید. این سوء استفاده ها همیشه افزایش پیدا می‌کند. شما به عنوان یک کارمند و یا کارگر اگر سکوت می‌کنید، خود شما نیز مقصر می‌باشید و برخوردی که با شما می‌شود، شایسته شما است.

6.   آینده سازمان روشن نیست

معمولا افراد در بازه‌های زمانی مختلف به فکر تغییر شغل می‌افتند، اما فکر می‌کنند که اگر این کار را انجام دهند، زنگی آن ها در معرض خطر قرار می‌گیرد. باید به شما بگوییم که این تفکر اشتباه است. چرا که در برخی مواقع اگر شما تغییر شغل انجام ندهید، این موضوع منجر به تغییر زندگی شما خواهد شد. بهتر است که این موضوع را با ذکر یک مثال برای شما بهتر توضیح دهیم. چند وقت پیش یکی از دوستان ما در شرکت خود متوجه یک سری اخبار منفی شد. گرچه این خبر به سرعت پخش شد و مدیران شرکت نیز این موضوع را کتمان کردند. شرکت همزمان با این اخبار منفی اقدام به گرفت یک جشن بزرگ کرد تا قدرت خود را به نمایش بگذارد.

یک ماه بعد از این اتفاق حقوق پرسنل با اندکی تاخیر پرداخت شد. ماه دوم نیز این اتفاق تکرار شد و برخی از افراد به سبب تاخیر در حقوق از کار خود استعفا دادند. شرکت برای حفظ چهره خود حقوق آن ها را در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت کرد. ما به دوست خود توصیه‌های بسیار کردیم، مبنی بر ترک کار. اما او هر روز به بهانه‌های مختلف این موضوع را رد می‌کرد. چرا که فکر می‌کرد در صورت رها کردن کار خود بیکاری برای او مشکل ساز شود. ماه سوم و ماه چهارم عدم پرداخت ها حقوق ها شروع شد. برخی از افراد در این شرکت تا 8 ماه نیز بدون حقوق کار کردند. آن ها با وعده‌های قشنگ از تغییر شغل دوری می‌کردند.

سرانجام شرکت اعلام ورشکستگی کرد و تمامی این افراد بعد از گذشت دو سال هنوز به پول خود دست پیدا نکرده‌اند. اما کسانی که ماه اول و ماه دوم استعفا داده بودند در شرکت رقیب مشغول به کار شدند. این افراد نه تنها موقعیت خود از دست ندادند بلکه یک موقعیت کاملا جدید نیز به دست آورند. اگر شما یک فرد توانمند هستید، هیچ گاه نباید به دلیل ترس از بیکار شدن در یک شغل اشتباه بمانید. چرا که در برخی مواقع کار کردن و یا کار نکردن شما به یک معنی است.

7.   خارج از شرکت مشغول کار شرکت  و یا مجموعه می‌باشید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک شرکت در خواست استخدام بدهید و آن ها نیز در یک مدت زمان بسیار کوتاه شما را استخدام کنند. زمانی که در مورد مزایای شرکت و همچنین و سنوات آن سوال می‌کنید، همه چیز عالی است. اما زمانی که مشغول کار می‌شوید، متوجه می‌شوید که خارج از تایم کاری خود نیز مشغول انجام کارهای شرکت آن هم به صورت رایگان می‌باشید. چرا که نمی‌توانید زمان خود را صرفا برای شرکت صرف کنید. در این زمان تغییر شغل ایده بدی نمی‌باشد. شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای به سادگی می‌توانید به تغییری شغل فکر کنید. دقت کنید که اگر شما این علائم بسیار مهم را نادیده بگیرد اول از همه به خودتان بدی کرده‌اید تا خانواده خود.

در برخی مواقع ممکن است که انجام کار خارج از شرکت برای شما مزایای به همراه داشته باشد، اما زمانی که این موضوع نباشد، انجام چنین کارهایی اشتباه است. به عنوان مثال فرض کنید که شما به عنوان یک ویزیتور در یک شرکت معتبر مشغول به کار شده‌اید. اینکه شما خارج از تایم کاری خود نیز تا حدودی مشغول به کار باشید، کاملا طبیعی است. اما اگر به دلیل تاثیر در ارسال محصول و یا تاخیر در حساب و کتاب مشتریان قرار است که شما پاسخگو باشید، این شغل شاید برای شما یک شغل مناسب نباشد. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام هرکاری حتما به شرایط جانبی و زمانی که باید برای آن نیز صرف کنید، توجه نمایید. در این صورت اطمینان دچار چنین مشکلی نمی‌شوید.

یک فرد حرفه‌ای قبل از انجام یک کار و استخدام شدن در یک پوزیشن شغلی در مورد حواشی و یا پیگیری‌ مراجعه کنندگان خود خارج از ساعت کاری سوال می‌کند. در برخی مواقع ممکن است که استثنا وجود داشته باشد، اما قرار نیست که این موضوع به صورت وظیفه باشد و همیشه شما آن را تکرار کنید. دقت کنید که انجام این کار شما باعث سوء استفاده از دیگران نیز می‌شود. چرا که اگر همه به این شرایط اعتراض کنند، در بدترین شرایط چند روزی بیکاری و بعد پیدا کردن یک کار مناسب است.

چه زمانی تغییر شغل اشتباه است؟ ( معایب تغییر شغل چیست؟ )

ما در این بخش به صورت مفصل در مورد مزایای تغییر شغل با شما صحبت کردیم. اما ممکن است که شما با کوچکترین سختی در کار خود بخواهید تغییر شغل را تجربه کنید. تغییر شغل همانطور که مزایای برای شما دارد و نشانه‌های قابل درک دارد. از طرف مقابل نیز ممکن است که برای شما معایبی داشته باشد و شما باید قبل از هر گونه تغییر شغل یک برنامه ریزی مناسب برای آن داشته باشید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که کار شما درست انجام شده است.

1.   تصمیم تغییر شغل ناگهانی

اگر شما سرکار خود با کارفرمای خود بحث کرده‌اید و یا ممکن است که در سرکار خود یک چالش کوچک به وجود آمده باشد. شما نباید یک روز استعفای خود را ارسال کنید. تغییر شغل یک فرآیند برنامه ریزی شده است. شما قبل از این که یک شغل را رها کنید باید از قبل در محل کار جدید خود استخدام شده باشید. بله درست متوجه شدید شما باید حداقل به مدت یک هفته دو شغله باشید. در این زمان می‌توانید متوجه شوید که کار شما و تخصص شما چیز دیگری است.

شما باید محل کار جدید خود را تست کنید و ببینید که مشکلاتی که در محل کار قبلی شما بوده است. در این کار نیز وجود دارد و یا سیستم کاری شما در اینجا فرق می‌کند. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین کار این است که مزایا و معایب تغییر شغل خود را چند بار بررس کنید. صرفا به دلیل این که این کار خسته کننده است شما نباید شغلل خود را تغییر دهید.

2.   نداشتن برنامه‌ای مشخص برای تغییر شغل  و بیکار ماندن شما از عوارض تغییر شغل است

ممکن است که شما بخواهید که به صورت خویش فرما کار کنید. از طرفی به قسمت مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده‌اید. در این بخش نیز از مقاله « معرفی 10 شغل برتر و پر درآمد اینترنتی  » استفاده کرده‌اید و تصمیم گرفته‌اید که یک تریدر خفن فارکس با درآمد دلاری شوید. شما بدون اینکه برای زمان بیکاری خود یک سرمایه مناسب کنار گذاشته باشید. از طرفی بدون این که به هزینه‌های فریلنسری فکر کرده باشید و به لحاظ روحی و روانی تحت فشار باشید، بخواهید ترید کنید. در این زمان نیز بخواهید یک تریدر شوید، مشخص است که شکست در ترید کمترین آسیب شما خواهد بود.

برنامه ریزی مناسب برای تغییر شغل به این معنی است که شما در ابتداء ساعت کاری خود را در شرکتی که الان مشغول به آن هستید کاهش دهید. سپس یک برنامه ریزی منظم برای آموزش خود و کسب تجربه قرار دهید. دقت که شغل دوم شما باید آموزش و کسب تجربه باشد. ممکن است که شما بخواهید به عنوان شغل دوم خود بخواهید که یک حوزچه پروش ماهی بزنید. در این زمان شما باید همزمان با تحقیقات خود و برنامه ریزی برای احداث این مکان به سرکار خود نیز بروید.

تغییر شغل یک فرآیند برنامه ریزی شده است که بدون برنامه ریزی مشخص نمی‌توان به آن دست پیدا کرد. در نهایت شما باید از چند مشاوره استفاده کنید که آیا کار شما در زمان مناسب امکان انجام شدن دارد و یا خیر. سپس باید به صورت دو شغل به کار خود را ادامه دهید تا به درآمد پایدار برسید و شغل خود را تغییر دهید. اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که اعتماد به نفس تغییر نداشته باشید. بلکه منظور ما این است که فعالیت شما باید حساب شده باشد.

نداشتن برنامه‌ای مشخص برای تغییر شغل  و بیکار ماندن شما از عوارض تغییر شغل است

3.   بررسی تغییر شغل و بیمه خود

به این نکته توجه داشته باشید که امروزه بیمه بودن برای شما بسیار مهم است. مهم نیست که شغل شما آزاد است و شما یا شغل شما دولتی است. مهم این است که یک سابقه قابل قبول بیمه داشته باشید. به این موضوع فکر کنید که اگر قرار است تغییر شغل دهید سابقه بیمه شما با مشکل مواجه می‌شود و یا خیر. شما باید یک کارشناس بیمه در این خصوص مشورت کنید. حتی ممکن است این موضوع برای شما کمک کننده نیز باشد. فرض کنید که شما 10 سال سابقه بیمه دارید. در حال حاضر تحت فشار برای تغییر شغل می‌باشید.

 در این زمان ممکن است که شرکت بیمه برای مدت زمانی معین به شما حقوق بیکاری بدهد. از طرفی زمانی شما در محل کار جدید خود استخدام می‌شوید ممکن است که برای یکی و یا دو ماه اول برای شما بیمه رد نکنند. در این صورت می‌توان گفت که شما فرصت دارید که هم از حقوق بیمه خود استفاده کنید و هم با ذهنی آرام بیمه شرایط کار جدید را بررسی کنید. اما اگر شما بدون برنامه ریزی و تحقیق تغییر شغل بدهید نه تنها از سمت بیمه حمایت نمی‌شوید. بلکه برای پرداخت حق بیمه خود نیز تحت فشار قرار خواهید گرفت.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع با شما در مورد تغییر شغل صحبت کردیم. به این موضوع توجه داشته باشید که تغییر شغل شما نباید با بیکاری شما همزمان باشد. چرا که بیکاری و فشار اجتماعی و مالی آن ممکن است که کاری کند، شما انتخاب نادرست برای کار خود داشته باشید. در این صورت مجدد همان مشکلات برای شما مطرح خواهد شد و  شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که انتخاب درست داشته باشد. در صورتی که شما سابقه و یا تجربه تغییر شغل داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. ممکن است که تجربه شما برای دیگران کمک کننده باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دانوب

    نگهبانی شغل خوبیه منتاها به تیپ هرکسی نمیخوره

    1. جواد فرازمند

      سلام رفیق
      دقیقا همینجوره؛ هر کسی برای یه شغلی ساخته شده
      ممنون از نظرت