هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟ برتر آموز

چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟

دسته بندی : سئو
1401/12/19

یکی از دغدغه‌های اصلی که هر سئوکاری با آن مواجه میشه اینه که اصلا نمیدونه از کجا برای دریافت پروژه اقدام کنه و یا اصلا مراحل اولیه برای داشتن یک پروژه با کیفیت چیه؟! شاید فکر کنید که همین الان می‌تونید در فضای وب کلی پروژه سئو پیدا کنید. در واقعیت همین هم هست ولی پروژه‌های با کیفیت و با مبلغ عالی به همین سادگی‌ها هم پیدا نخواهد شد و نیاز به تلاش و داشتن یکسری شرایط اولیه است. اگر به تازگی دانش سئو را یاد گرفتید و الان به دنبال دریافت پروژه هستید همراه من و برتر آموز باشید!

چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟ سوال مهم تمامی متخصصین سئو در شرایط حال حاضر همین است.

در واقع برای همه متخصصین و کارآموزان بهترین شرایط ایده آل این است که پس از فارغ التحصیلی و کسب مهارت به درآمد برسند.

برای این که بتوانید پروژه سئو دریافت کنید و مهارت خوبی را بدست بیاورید باید یک سری شرایط کلی و یکسری از شرایط جزئی را شامل بشوید که در ادامه به خوبی توضیح خواهیم داد.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • مهارت‌های لازم برای دریافت پروژه‌های سئو
  • چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟
  • بررسی نکات چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟

مهارت‌های لازم برای دریافت پروژه‌های سئو

فرض کنید که شما یک آموزش سئو حرفه‌ای مانند آموزش سئو محسن حبیبی راد را مشاهده کرده‌اید و اکنون برای کسب درآمد و دریافت پروژه آماده هستید.اما برای دریافت پروژه و کار کردن در فضای بازار کار شما نیاز به یک پکیج کامل دارید و تا زمانی که مهارت خود را در هر یک از موارد زیر تکمیل نکنید نمی‌توانید پروژه دریافت نمایید.

دانش سئویی شما باید بالا باشد!

متاسفانه یکی از مواردی که امروزه به صورت زیاد در بازار کار سئو مشاهده می‌شود این است که افراد با مشاهده یک سری ویدیو آموزشی بی کیفیت و صرفا با مطالعه چند مقاله از سایت رفرنس معتقدند که الان متخصص سئو هستند و باید پروژه دریافت کنند.

اما معنی دریافت پروژه اصلا این نیست و شما باید سطح خوبی از دانش سئو برسید تا پروژه کارفرما را به سمت شکست و نابودی هدایت نکنید.

زمانی که یک پروژه دریافت می‌کنید ، این پروژه ممکن است یکی از مهم‌ترین ابزارهای یک کمپانی و یا مجموعه باشد که برای موفقیت به دست شما سپرده‌اند.

اگر نتوانید از این پروژه محافظت کنید ممکن است یک کسب و کار را به سمت شکست بکشانید.

پس اصلا با دانش سئویی پایین و یا حتی متوسط به سمت هیچ پروژه سئویی نروید!

چرا ؟

در مرحله اول قطعا نمی‌توانید پروژه بدست بیارید و نا امید می‌شوید.

در مرحله دوم قطعا در پروژه کارفرما با چالش‌های زیاد روبرو میشوید و به علت دانش کم نمی‌توانید پروژه را به مسیر درست هدایت کنید و شکست می‌خورید.

خوب حالا راه حل چیه؟

آموزش‌های سئویی با کیفیتی را مشاهده کنید و برای این کار هزینه کنید ، مطمئن باشید که درصد زیادی از این هزینه‌ها با دریافت پروژه به شما باز خواهد گشت.

از سایت‌های رفرنس مانند MOZ و یا Ahref مقالات با کیفیت مطالعه کنید تا با دانش به روز سئو آشنا باشید.

در شرکت‌های مختلف کارآموز شوید تا کارهای عملی سئو را به صورت واضح مشاهده کنسد و با چالش‌های پروژه‌ها آشنا شوید.

تجربه کار با کارفرما را باید داشته باشید!

حالا خیلی از افراد هستند که دانش سئو قابل قبولی را دارند ، اما متاسفانه اصلا تجربه کار با کارفرما و به طور کلی مهارت‌های نرم را ندارند.

شاید برای شما جالب باشد اما داشتن مهارت‌های نرم در کسب پروژه بسیار مهم است و تنها با داشتن دانش سئو نمی‌توانید پروژه دریافت کنید.

زمانیکه حتی مهارت برقراری ارتباط و یا عقد قرارداد با کارفرما را نداشته باشید اصلا نمی‌توانید دانش و مهارت سئو خود را نمایش بدهید.

اگر این مهارت‌ها در شما قوی نیست پیشنهاد می‌شود حتما به آن اهمیت بدهید و آن را تقویت کنید.

دریافت پروژه سئو برتر آموز

باید توانایی کار به صورت فریلنسری را داشته باشید.

زمانی که پروژه سئو دریافت می‌کنید باید به صورت فریلنسری این کار را انجام بدهید و اگر توانایی کار به صورت فریلنسری را ندارید کار شما شکست خواهد خورد.

در کار کردن فریلنسری شما کارفرمای خود هستید و با توانایی اداره یک پروژه را داشته باشید.

معمولا افرادی که فریلنسری کار می‌کنند باید مدیریت زمان خوبی را داشته باشند و پروژه‌های خود را سر تایم تحویل بدهند.

افراد فریلنسر در محیط‌های مورد علاقه خود کار می‌کنند پس باید محیط خوبی را انتخاب کنید.

برای این که یک فریلنسر ماهر بشوید حتما آموزش فریلنسری را مطالعه نمایید.

چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟

حالا که با شرایط دریافت پروژه‌های سئو آشنا شدیم نوبت به این می‌رسد که درباره‌ی دریافت اولین پروژه سئو اطلاعات کافی داشته باشیم:

از سایت‌های فریلنسری کمک بگیرید!

یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید از طریق آن پروژه‌های خوب و با کیفیتی را دریافت کنید ، سایت‌های فریلنسری است.

اساس کار سایت‌های فریلنسری این است که کارفرما پروژه‌ای که نیاز دارد را تعریف می‌کند و فریلنسرها توانایی خود را برای دریافت پروژه اعلام می‌کنند حالا کارفرما بر اساس نتایج پروژه را به یک شخص واگذار می‌کند.

سایت‌های فریلنسری ایرانی زیادی وجود دارد که در این زمینه به صورت قوی فعالیت می‌کنند و می‌توانند با عضویت شانس خود را برای دریافت پروژه امتحان کنید.

البته اگر در ابتدای مسیر دریافت پروژه باشید ممکن است کمی برای شما زمان بر باشد اما اصلا ناامید نشوید.

در سایت‌های فریلنسری انواع و اقسام پروژه‌ها با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد و اگر برای انجاک پروژه‌ای راغب بودید می‌توانید نظر خود را ثبت کنید.

یکی از مزینه‌های خوبی که شغل‌های فریلنسری دارد این است که شما می‌توانید درآمد و محیط کار خود را به ایران محدود نکنید و با سایر کشورهای دنیا همکاری کنید.

سایت‌های خارجی زیادی وجود دارد که از تمام دنیا فریلنسر دریافت می‌کنند و به صورت دلاری تسویه حساب می‌کنند که خوب این موضوع برای فریلنسرهیا تمام دنیا به خصوص ایرانی‌ها ایده آل است.

البته که برای پروژه‌های خارجی باید زبان انگلیسی خیلی خوبی را داشته باشید تا بتوانید با کارفرما ارتباط برقرار کنید برای همین پیشنهاد می‌شود آموزش زبان انگلیسی برتر آموز را مطالعه نمایید.!

در مقاله بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی ما به شما بهترین سایت‌های خارجی و ایرانی را برای دریافت پروژه معرفی کرده‌ایم.

برای خودتان پروفایل کاری داشته باشید!

اگر شغل سئو را به عنوان شغل اصلی برای خود انتخاب کرده‌اید باید این موضوع را به همه نشان بدهید و خود را معرفی کنید.

برای این کار بهتر است در شبکه‌های اجتماعی به عنوان متخصص سئو ظاهر بشوید.

بهترین شبکه‌های اجتماعی که به شما بسیار کمک خواهد کرد اینستاگرام و یوتیوب می‌باشد.

همین الان اکانت اینستاگرام خود را به اکانت بیزینسی تبدیل کنید و حتما در حوزی کاری سئو تولید محتوا داشته باشید.

در فضای اینستاگرام می‌توانید به خوبی در حوزه سئو تولید محتوا کنید و با کارفرماهای زیادی آشنا بشوید، حتی توصیه می‌شود که از تبلیغات اینستاگرامی در این زمینه استفاده کنید و برای جذب فالوور هزینه کنید. تبلیغات هدفمند اینستاگرام به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

در یوتیوب هم می‌توانید به تولید ویدیوهای آموزش سئو بپردازید و از طریق هم برای خود هم کسب درآمد داشته باشید و هم برند سازی کنید.

درج تبلیغات در سایت‌های مخصوص آگهی!

به جای این که شما دنبال کارفرما باشید می‌توانید فضایی را پیدا کنید که کارفرما به دنبال شما باشد و این زمانی اتفاق می‌افتد که در سایت‌های مختلف تبلیغات داشته باشید.

برای مثال می‌توانید در سایت دیوار ثبت نام کنید و خود را به عنان فریلنسر سئو معرفی کنید و اطلاعات تماس خود را درج کنید.

سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که تنها با چند سرچ ساده می‌توانید به صورت رایگان ثبت نام نمایید.

نمونه کار خودتان باشید!

یکی از مواردی که به خصوص در پروژه‌های سئو تاثیر گزار است این است که شما باید نمونه کار قوی داشته باشید تا نظر کارفرما را جلب کنید.

حالا اگر به هر دلیلی نمونه کار ندارید می‌توانید برای شروع خودتان نمونه کار بشوید.

چه جوری؟

از یک طراح سایت بخواهید برای شما یک سایت ساده وردپرسی طراحی کند. البته با آموزش وردپرس خودتان هم می‌توانید این کار را انجام بدهید.

حالا به سئو کردن سایت خود بپردازید.

روی بهترین و سخت‌ترین کلمات کلیدی مانند بهترین سئوکار ، بهترین سئوکار در تهران و…. کار کنید تا بتوانید رتبه خوبی را در SERP دریافت کنید.

دریافت پروژه از دوستان و آشنایان!

برای شروع کار می‌توانید از دوستان و آشنایان خود پروژه دریافت کنید! اگر در اطراف شما اشخاصی هستند که سایت تخصصی دارند می‌توانید پروژه آن‌ها را دریافت کنید.

شاید این کار در ابتدا در آمد خیلی خوبی را برای شما به همراه نداشته باشد ولی باعث می‌شود نمونه کار خوبی را داشته باشید و در رزومه خود از آن استفاده نمایید.

بررسی نکات چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟

حالا که به خوبی تمامی موارد را توضیح دادیم بهتر است به توضیح درباره‌ی تعدادی از نکات مهم هنگام دریافت اولید پروژه سئو بپردازیم تا شما بتوانید این کار را با اعتماد به نفش بالایی انجام بدهید و نتیجه خوبی را دریافت کنید.

حتما پروژه کارفرما را آنالیز کنید!

یکی از موارد مهم که باید آن را رعایت نمایید این است که قبل از پذیرش پروژه آن را به طور کلی آنالیز کنید.

متاسفانه برخی از فریلنسرها هستند که فقط به مبلغ مالی پروژه اهمیت می‌دهند و اصلا تصوری راجب به سختی‌ها و چالشهای پروژه ندارند و پس از دریافت پروژه با اولین چالش با شکست مواجه می‌شوند.

برای همین قبل از هر چیز پروژه را آنالیز کنید. یک نقشه راه برای آن رسم کنید و در میر تمامی چالش‌ها و سختی‌های کار را بررسی کنید.

حتما کارفرما را در جریان چالش‌های کار بگذارید و از همه مهم‌تر مطمئن باشید که شما می‌توانید این چالش‌ها را به خوبی طی کنید!

دریافت پروژه های سئو برتر آموز

زود قیمت اعلام نکنید!

با اولین تماس کارفرما با شما قیمت نهایی را اعلام نکنید! اول از کارفرما بخواهید که شما را در جریان جزئیات پروژه بگذارد ، سپس از او زمان بخواهید تا با بررسی نقشه راه پروژه هزینه را اعلام نمایید. این کار دو مزیت مهم برای شما دارد:

اول این که ممکن است کار یک پروژه بسیار کم باشد اما چون شما آن را بررسی نکرده‌اید قیمت نهایی بالایی اعلام کنید و پروژه را از دست بدهید!

دوم این که ممکن است پروژه چالش‌‌های خیلی زیادی داشته باشد و شما با پیشنهاد یک قیمت معقول آن را دریافت کنید ولی نتوانید آن را به سرانجام نهایی برسانید.

زمان مشخص برای تحویل پروژه به کارفرما در نظر بگیرید!

برای این که پروژه را دریافت کنید نیازی نیست بگویید که یک ماهه کار را انجام می‌دهید سپس با بررسی پروژه متوجه بشوید نیاز به شش ماه زمان دارید.

حق کارفرما این است که دقیق بداند پروژه سئو چه قدر زمان می‌برد و وظیفه شما این است که این زمان را به خوبی اطلاع بدهید!

لطفا بد قول نباشید و در بازه زمانی مشخص پروژه را تحویل بدهید.

اگر به هر علتی تحویل پروژه طولانی‌تر شد زودتر کارفرما را در جریان آن بگذارید.

اگر پروژه‌ای را دوست ندارید قرارداد نبندید!

متاسفانه فریلنسرهای زیادی وجود دارند که اصلا به به پروژه خود علاقه ندارند اما بنابر دلایلی آن‌ها را پذیرفته‌اند.

لطفا پروژه‌ای که به آن اصلا علاقه ندارید را اعلام آمادگی نکنید و کار کارفرما را عقب نیندازید.!

سعی کنید کاری را انجام بدهید که به آن علاقه دارید و برای شما زیبا است.

پس اگر موضوع پروژه کارفرما مورد علاقه شما نیست لطفا در اولین تماس تلفنی به ایشان اعلام کنید که قادر به انجام این پروژه نخواهید بود.

سخن آخر: 

در مقاله چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟ سعی کرده‌ایم به طور کامل به شما اطلاعات خوبی درباره‌ی دریافت اولین پروژه سئو بدهیم. مهم‌ترین نکته این است که شما دانش و مهارت خود را به خوبی افزایش بدهید تا بتوانید پروژه‌های زیادی را داشته باشید.

در اولین قدم‌های دریافت پروژه ممکن است مسیر خیلی سختی را داشته باشید و حتی نا امید هم باشید ولی به این فکر کنید هرچه قدر پروژه‌های بیشتری دریافت کنید تجربه کاری شما بالاتر می‌رود و می‌توانید در پروژه‌های خیلی بزرگی فعالیت داشته باشید.

اگر تجربه‌ای در زمینه چگونه اولین پروژه سئو را دریافت کنیم؟ را دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *