هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
کار در منزل به صورت دورکاری

چگونه در خانه به صورت دورکاری کار کنیم؟

دسته بندی : کسب و کار - موفقیت
1401/03/26

چگونه در خانه به صورت دورکای کار کنیم؟ کسب و کارها زمانی رونق می گیرند که همه اجزا به طور موثر عمل کنند. به عنوان یک دورکار، می توانید با انجام مداوم تعهدات خود بدون توجه به جایی که کار می کنید به پیشرفت شرکت خود کمک کنید. کار از خانه باعث انعطاف پذیری و خلاقیت می شود که بسیاری از حرفه ای ها به دنبال ایجاد بهترین کار خود هستند. در این مقاله، 22 راه برای کار موثر از خانه و اینکه چرا انجام این کار مهم است را مورد بحث قرار می دهیم.

چه کسانی از کار از راه دور بیشتر سود می برند؟

بسیاری از افراد از کار از راه دور سود می برند، از جمله موارد زیر:

پدر و مادر جوان

کارمندانی که فرزندان خردسال دارند ممکن است ترجیح دهند کار از راه دور را انجام دهند زیرا به آنها زمان می دهد تا با فرزندان خود باشند و تعادل بین کار و زندگی بهتری ایجاد می کند. والدین می توانند در طول استراحت کارهای خود را انجام دهند و حتی ممکن است بتوانند ساعات کاری خود را برای رفع نیازهای خود تنظیم کنند.

کارکنان با شرایط بهداشتی

افراد مبتلا به بیماری های مزمن ممکن است از راه دور کار کنند تا بتوانند وضعیت خود را از آسایش خانه نظارت کنند. با کار از خانه، آنها می توانند روتین و محیط کار خود را برای حفظ حداکثر راحتی تغییر دهند.

افرادی که سبک زندگی سفر دارند

چه کسی به سادگی از مسافرت لذت می برد یا عضوی از یک خانواده نظامی است که مکرراً نقل مکان می کند، کار از راه دور به او جریان درآمد ثابتی می دهد. آنها می توانند بدون توجه به جایی که زندگی می کنند در همان شرکت کار کنند.

افرادی که بیش از یک شغل دارند

کار از راه دور به شما این امکان را می‌دهد که بیش از یک کار را انجام دهید زیرا نیازی به فاکتور گرفتن زمان رفت و آمد یا رعایت لباس و فرهنگ‌های مختلف شرکت ندارید.

مزایای کار از راه دور چیست؟

کار به صورت دورکاری از منزل

دورکاری بودن مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. در اینجا 10 مزیت کار از راه دور آورده شده است که ممکن است باعث شود در شغل اداری خود تجدید نظر کنید:

1. به شما امکان می دهد تقریباً در هر مکانی کار کنید

یکی از مهمترین مزایای کار از راه دور این است که تقریباً از هر جایی می توانید این کار را انجام دهید. هنگام سفر می توانید از خانه، کافه مورد علاقه خود یا حتی کشور دیگری کار کنید. تا زمانی که یک کامپیوتر کاربردی، وای فای خوب و توانایی انجام کارها به موقع دارید، می توانید از هر کجا که هستید کار کنید.

2. برنامه کاری انعطاف پذیری را در اختیار شما قرار می دهد

بسته به سیاست های خاص شرکت شما در مورد ساعات کاری روزانه، اغلب می توانید برنامه زمانی خود را تنظیم کنید. اگر فردی صبحگاهی هستید، می توانید ساعات کاری خود را به گونه ای تنظیم کنید که از پربازده ترین زمان روز استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر به صبح‌های رایگان خود برای انجام وظایف، شرکت در کلاس، یا رها کردن و بردن بچه‌ها از مدرسه نیاز دارید، ممکن است بتوانید شغلی از راه دور با ساعات کاری انعطاف‌پذیر پیدا کنید.

3. به افزایش بهره وری شما کمک می کند

هنگامی که از راه دور کار می کنید، اغلب می توانید بسیار سازنده تر از همکاران اداری خود باشید که ممکن است مجبور باشند در جلسات روزانه شرکت کنند یا در گفتگوهای شخصی شرکت کنند که می تواند حواس آنها را از کارشان منحرف کند. با کار از راه دور، این فرصت را دارید که کارهای روزانه خود را بدون وقفه انجام دهید.

4. در زمان و هزینه شما در هزینه های رفت و آمد، وعده های غذایی و لباس صرفه جویی می کند

کار از راه دور می تواند به کاهش یا حذف زمان صرف شده برای رفت و آمد کمک کند و در هزینه بنزین و همچنین تعمیر و نگهداری خودرو صرفه جویی کند. همچنین در مواردی مانند لباس کار، خشکشویی و هزینه صرف شده برای وعده های غذایی در طول روز صرفه جویی خواهید کرد.

5. مهارت های ارتباطی نوشتاری فعال را امکان پذیر می کند

از آنجایی که کارگران از راه دور از تجملات گفتگوی رو در رو با همکاران و سرپرستان برخوردار نیستند، معمولاً مهارت های ارتباطی نوشتاری قوی دارند. یادگیری نوشتن پیام های واضح و مختصر یک مهارت ارزشمند است که کارگران از راه دور را در یک مزیت قطعی قرار می دهد.

6. سطح استرس شما را کاهش می دهد

کار از خانه می تواند به روش های مختلفی به کاهش سطح استرس شما کمک کند. اولاً، عدم نیاز به رفت و آمد به این معنی است که می‌توانید ساعت‌های طولانی را که در ترافیک گیر کرده‌اید و برای تشکیل جلسات صبح زود عجله کنید، کنار بگذارید. کارگرانی که احساس راحتی می‌کنند می‌توانند از برنامه‌های انعطاف‌پذیر خود برای تمرین در طول روز، چرت زدن سریع یا بیرون رفتن برای هوای تازه استفاده کنند، همه این‌ها کاهش‌دهنده استرس شناخته شده‌اند.

7. شما را از سیاست اداری دور می کند

کارگران از راه دور عمدتاً از تأثیرات سیاست اداری مصون هستند. جنبه دورکاری شغل آنها به آنها مزیت منحصر به فردی نسبت به کارمندان اداری می دهد که ممکن است به دلیل شایعات اداری و بازی های قدرت، تمرکز برای آنها دشوار باشد.

8. به شما این فرصت را می دهد که فضای کاری خود را سفارشی کنید

در یک محیط اداری، ممکن است یک اتاقک، میز کوچک، نور فلورسنت و تعداد کمی پنجره داشته باشید یا اصلاً وجود نداشته باشد. کار از راه دور به شما این امکان را می دهد که یک فضای کاری دعوت کننده در خانه خود ایجاد کنید که الهام بخش شما برای کار مولد است. می توانید میز خود را در مقابل پنجره قرار دهید تا نور خورشید بهینه دریافت شود، یک صندلی کار راحت بخرید یا روی یک میز ایستاده سرمایه گذاری کنید. همچنین می‌توانید شمعی روشن کنید، موسیقی پخش کنید یا وسایل تزئینی را آویزان کنید، بدون اینکه آن وسایل باعث حواسپرتی دیگران شوند.

9. تعادل بهتری بین کار و زندگی شما فراهم می کند

کار از راه دور دستیابی به تعادل سالم بین کار و زندگی را آسان‌تر می‌کند، زیرا کارمندان اغلب می‌توانند برنامه‌های خود را بر اساس تعهدات شخصی خود تنظیم کنند. زمانی که از خانه کار می کنید، انجام وظایف کاری و خانگی می تواند آسان تر باشد و همچنین زمان بیشتری را برای رفع فشار در طول روز فراهم می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

10. یک سبک زندگی دوستدار محیط زیست را ترویج می کند

کار از راه دور به چند دلیل می تواند یک سبک زندگی دوستدار محیط زیست را ترویج دهد. با محدود کردن مدت زمانی که هر روز برای رانندگی یا سوار شدن به اتوبوس یا قطار به محل کار می گذرانید، به کاهش ردپای کربن کمک می کنید. کار از راه دور همچنین به کاهش هزینه های مربوط به دفتر مانند ضایعات کاغذ، آب و برق و همچنین گرمایش و تهویه مطبوع کمک می کند.

نکاتی برای کار از راه دور

اگر می خواهید از تجربه کار از راه دور خود حداکثر استفاده را ببرید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

یک برنامه روزانه ایجاد کنید

داشتن یک روال، حتی زمانی که مجبور نیستید در زمان خاصی رفت و آمد کنید یا کار را شروع کنید، برای کارگران از راه دور ضروری است. یک برنامه روزانه ایجاد کنید که مشخص می کند چه زمانی بیدار شوید، کار را شروع کنید، استراحت کنید و مهمتر از همه، کار را متوقف کنید. این به شما کمک می کند تا یک تعادل سالم بین کار و زندگی برقرار کنید.

مرتباً با رئیس خود ارتباط برقرار کنید

با تماس با رئیس خود هر چند روز یک بار از طریق تلفن یا از طریق کانال پیام رسانی شرکت خود، با رئیس خود در تماس باشید. به عنوان مثال، می‌توانید سؤالی بپرسید یا درباره ایده‌ای که برای پروژه‌ای دارید به آنها بگویید تا به آنها نشان دهید که روی شرکت و کارتان سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

سرمایه گذاری روی فناوری

داشتن فناوری مناسب برای بهبود بهره وری شما در حین کار از راه دور ضروری است. مطمئن شوید که رایانه شما در وضعیت کار قرار دارد و پهنای باند لازم برای انجام کار شما را دارد. اتصال WiFi و همچنین سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و ببینید آیا جایی برای ارتقا وجود دارد یا خیر. بسته به شغل خود، ممکن است استفاده از دو مانیتور، خرید یک چاپگر با خروجی بالا، هدفون های بی سیم برای تنظیم عوامل حواس پرتی، و همچنین صفحه کلید و موس بی سیم را در نظر بگیرید.

محل کار خود را تمیز نگه دارید

یک فضای کاری مرتب می تواند به شما کمک کند تمرکز کنید و احساس حرفه ای تر کنید. جاروبرقی (نه تنها فرش، بلکه صفحه کلیدتان)، پاک کردن سطوح، تمیز کردن مانیتور و تخلیه منظم سطل زباله را در نظر بگیرید.

چرا کار موثر از خانه مهم است؟

با پیشرفت تکنولوژی، مردم به طور فزاینده ای تقریباً از هر وسیله ای به شغل خود متصل می شوند. در واقع، محققان استنفورد تخمین می زنند که 42 درصد از نیروی کار ایالات متحده از خانه کار می کنند. این ارقام نشان می دهد که کارمندان از راه دور بخش کلیدی اقتصاد هستند و سهم آنها در موفقیت اقتصاد این کشور بسیار مهم است.

علاوه بر این، همکارانتان برای حفظ مسئولیت‌هایتان به شما وابسته هستند. انجام کامل و به موقع وظایف شما به دیگران این امکان را می دهد که وظایف خود را نیز به طور کامل انجام دهند. متعهد ماندن به اهداف بهره‌وری و ضرب‌الاجل‌های پروژه در حین کار از خانه نشان می‌دهد که سرپرستان شما به نقش شما و شرکت شما تعهد دارند. برآورده کردن انتظارات نشان دهنده صداقت است.

22 نکته برای اینکه چگونه به صورت دورکاری در خانه کار کنیم؟

در اینجا 22 راه برای کار موثر از خانه آورده شده است:

فضای کاری خود را سازماندهی کنید

میز، قفسه ها و فضای اداری خود را تمیز و سازماندهی کنید تا به شما در کار موثر کمک کند. کاهش بی نظمی می تواند تمرکز و تمرکز شما را روی کارهایتان افزایش دهد.

سرمایه گذاری روی فناوری

نصب فناوری به روز و باکیفیت تضمین می کند که در زمان مناسب به افراد مناسب متصل می شوید. سرمایه گذاری در اجزای فنی زیر را در نظر بگیرید:

  • اینترنت پرسرعت
  • ایستگاه کاری یا لپ تاپ به روز شده با حافظه داخلی مناسب
  • هارداکسترنال خارجی
  • گوشی هوشمند با قابلیت هات اسپات اینترنت
  • تلفن ثابت
  • پرینتر و اسکنر بی سیم
  • دستگاه‌های کمکی هوشمند برای کمک به تنظیم یادآورها، افزودن به تقویم و کنترل سایر دستگاه‌های خانه، مانند چراغ‌ها و ترموستات

در محل کار خود راحت باشید

فضای کاری شما باید راحت و دلپذیر باشد. صندلی اداری را انتخاب کنید که به اندازه کافی از پشت و گردن محافظت کرده و فضای راحتی را برای آن ایجاد کند. تغییراتی را در فضای کاری خود در نظر بگیرید تا ارگونومیک تر شود، مانند بالا بردن مانیتور.

مرزها را تعیین کنید

انتظارات خود را با دیگرانی که در خانه شما مشترک هستند بحث کنید. به عنوان مثال، می توانید علامتی را روی در تعبیه کنید که نشان می دهد در حال مکالمه هستید و نباید مزاحم شوید.

زود بیدار شدن

اغلب، صبح زود به زمان مناسبی برای کارآمد بودن در یک دفتر کار خانگی تبدیل می شود. بیدار شدن قبل از خانواده و ورود به نرم افزار کار خود قبل از دیگران می تواند به شما مهلتی بدهد تا با وقفه های کمتری کار کنید.

برنامه ای تنظیم کنید

با روز کاری خود در خانه همانطور رفتار کنید که اگر به دفتر می رفتید. زمان هایی را برای بیداری، استراحت و جلسات منظم تعیین کنید.

لیست کارهای روزانه ایجاد کنید

افکار خود را با لیست کارهای روزانه سازماندهی کنید. هنگامی که همه موارد شما لیست شدند، می توانید آنها را بر اساس اهمیت و مهلت های زمانی اولویت بندی کنید. به طور مشابه، ایجاد یک خانه یا فهرست کارهای شخصی جداگانه را در نظر بگیرید که می توانید در طول روز به آن اضافه کنید. به ناچار چیزهایی را در خانه خواهید دید که شما را به یاد وظایف یا کارهایی می اندازد که باید انجام دهید. نوشتن این وظایف شخصی به شما کمک می کند تا آنها را به خاطر بسپارید اما خود را با آنها مشغول نکنید.

در ساعات کاری کار کنید

وقتی در خانه کار می‌کنید، وسوسه‌انگیز است که چند کار را با وظایف کاری و خانگی مانند شستن لباس‌ها و تهیه فهرست‌های مواد غذایی انجام دهید. در عوض، سعی کنید در طول روز فقط روی کار تمرکز کنید، درست مانند کاری که در یک اداره انجام می دهید.

استراحت های کوتاهی داشته باشید

برای هر 75 تا 90 دقیقه کار بسیار متمرکز، حدود 15 دقیقه زمان با تمرکز کمتر برنامه ریزی کنید. برخی از افراد وقتی به این استراحت های کوچک اضافه می کنند، بازدهی بیشتری دارند.

حواس پرتی را محدود کنید

برای محدود کردن سر و صدای بیرون و حواس پرتی، این استراتژی ها را امتحان کنید:

  • از هدفون یا هدفون برای جلوگیری از نویز خارجی استفاده کنید
  • برگه های غیر مرتبط با کار را در رایانه خود بسته نگه دارید
  • برنامه‌هایی را دانلود کنید که برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را در تلفن شما برای ساعت‌های معین مسدود می‌کنند

ساعات کاری بهینه خود را تعیین کنید

اکثر مردم هر روز در یک دوره زمانی خاص هوشیار، متمرکز و درگیر هستند. برای برخی، ممکن است صبح زود باشد و برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند عصر کار کنند. زمان اوج بهره وری خود را مشخص کنید و در این ساعات روی مهمترین وظایف خود کار کنید. برای اطمینان از در دسترس بودن و زمان بدون حواس پرتی، روز خود را در این مدت زمان برنامه ریزی کنید.

در صورت نیاز ترک کنید

برای حفظ بهره وری خود، محیط خود را تغییر دهید. می توانید در یک کافی شاپ، کتابخانه یا سایت همکار محلی کار کنید.

با موسیقی انگیزه خود را حفظ کنید

موسیقی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و سطح انرژی را افزایش دهد، که هر دو ابزار مفیدی برای بهره وری هستند. انواع مختلف موسیقی را برای کارهای مختلف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آهنگ‌های سریع‌تر ممکن است در فعالیت‌های کمتر تخصصی به شما انگیزه دهند و موسیقی کلاسیک ممکن است برای کارهایی که نیاز به تمرکز عمیق دارند آرامش‌بخش باشد..

مسئولیت پذیری را توسعه دهید

جلسات منظمی را با همکاران یا سرپرستان ترتیب دهید تا در مورد پیشرفت و اهداف خود صحبت کنید. این می تواند اطمینان حاصل کند که انتظارات بهره وری را برآورده می کنید و در مورد ابتکارات شرکت به روز می شوید.

به فعالیت بدنی بپردازید

برخی افراد متوجه می شوند که ورزش منظم می تواند عملکرد را در محل کار افزایش دهد. در واقع، ورزش ممکن است تعداد سلول های مغز را در افراد فعال در مقایسه با افراد کم تحرک هم سن افزایش دهد.

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد کنید

دانستن اینکه برای چه چیزی تلاش می کنید می تواند به شما انگیزه دهد تا کارهای میان رده را انجام دهید. اهداف کوتاه مدت برای یک ماه یا سه ماهه ایجاد کنید و با اهداف بلندمدت خود، به عنوان مثال یک یا دو سال آینده به طور منظم بررسی کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *