هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش سئو صفحه اصلی « چگونگی سئو صفحه اصلی سایت »

آموزش سئو صفحه اصلی « چگونگی سئو صفحه اصلی سایت »

دسته بندی : سئو
1402/04/14

 با مطالعه این مقاله می‌توانید مهم ترین نکات سئو صفحه اصلی را آموزش ببینید.

دقت داشته باشید که آموزش سئو صفحه اصلی با دیگر صفحات اندک تفاوت‌هایی دارد که توجه به آن ها سرعت رشد سایت شما را افزایش خواهد داد.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار کاربردی و جذاب در حوزه آموزش سئو،  امروزه اطلاعات بسیار زیادی برای سئو یک سایت وجود دارد، اما نکته بسیار مهم آن در این است که اکثر این اطلاعات حالت تئوری دارد و برای استفاده ممکن است بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد. دقت داشته باشید که این اطلاعات غلط نمی‌باشند تنها به دلیل این که در زمان مناسب آن آپدیت نشده‌اند، برای سایت بازدهی بالایی به همراه ندارد. به این نکته توجه داشته باشید که آموزش سئو صفحه اصلی کار دشواری نیست، اما نیاز به ریز بینی بالایی خواهد داشت.

برای آموزش سئو صفحه اصلی سعی کنید از منابعی استفاده کنید که اطلاعات خود را به صورت پیوسته به روز رسانی می‌کنند. به عنوان مثال این مقاله در بخش وبلاگ سایت برترآموز به صورت ماهانه بررسی و به روز خواهد شد. دلیل این موضوع پویایی دانش سئو می‌باشد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، تفاوت سئو صفحه اصلی سایت جدید و یک سایت با سابقه است. فرض کنید که شما قرار است صفحه اصلی خود را بهینه سازی نمایید. به عنوان یک فرد حرفه‌ای نباید به صورت ناگهانی استراتژی سئو سایت خود را تغییر دهید.

این موضوع می‌تواند روی درک گوگل از سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد و از طرفی بودجه خزش شما را نیز تحت تاثیر منفی قرار دهد. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید از مقاله « روش های افزایش بودجه خزش در سال 2023 چیست؟ » استفاده نمایید. دقت داشته باشید که شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید هر گام را با توجه به نتایج به دست آمده به مرور زمان تغییر دهید. در این صورت بازدهی سئو سایت شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به سراغ بررسی نکات اصلی آن برویم.

اهمیت سئو صفحه اصلی از نظر وبمستران

همانطور که می‌دانید در حال سایت وبمستران بزرگترین مکان برای کسب اطلاعات به روز در مورد سئو می‌باشد. اما چالش اصلی این سایت در این است که سطح زبان انگلیسی استفاده شده در آن به شدت بالا می‌باشد. اگر شما از یک آموزش زبان انگلیسی حرفه‌ای برای آن استفاده نکنید، ممکن است که نتوانید به خوبی نکات آن را درک کنید. با این حال تیم تحقیقاتی برترآموز به صورت تخصصی در مورد آموزش سئو صفحه اصلی و یا چگونگی سئو صفحه اصلی سایت تحقیقاتی انجام داده است. نظر تمامی این افراد روی سئو پیشرفته برای این صفحه بوده است.

اگر شما بخواهید برای تمامی صفحات سایت خود سئو پیشرفته انجام دهید، ممکن است که هزینه طراحی صفحه، تعریف از استراتژی UI / UX و یا پارامتری های گرافیکی آن اندکی افزایش پیدا کند. اما صفحه اصلی سایت شما مانند ویترین یک جواهر فروشی برای گوگل می‌باشد. اگر بتوانید او را شگفت زده کنید، قطعا رتبه و جایگاه سایت شما با پارامترهای ساده تری افزایش پیدا خواهد کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که نکات مطرح شده در این مقاله باید به صورت شخصی سازی استفاده شود. فرض کنید که شما یک سایت آموزش وردپرس دارید، در صورتی که نکاتی را که در ادامه می‌گوییم به درستی شخصی سازی کنید نتایج سرچ کنسول سایت شما عالی خواهد بود.

اما اگر همین نکات برای یک سایت فروش افزونه های وردپرس بدون شخصی سازی استفاده شود، ممکن است که بازدهی مورد انتظار سئو کار را نداشته باشد. بنابراین تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به بهترین حالت ممکن صفحه اصلی سایت خود را سئو کنید و سپس برای دیگر صفحات آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. در این مسیر استفاده از یک منتور نیز می‌تواند خروجی کار شما را بهبود بخشد. چرا که او تجربه شخصی سازی چند و چند استراتژی سئو را داشته است. از طرف مقابل او می‌توانید زمان رسیدن به اهداف شما را نیز کوتاهتر کند، چرا که نکات منفی استراتژی شما را قبل از آزمون و خطا به شما خواهد گفت.

اهمیت سئو صفحه اصلی از نظر وبمستران

بررسی مهمترین نکات مورد استفاده برای سئو صفحه اصلی

نکات مطرح شده در این بخش بر اساس آخرین آپدیت هسته گوگل می‌باشد، بنابراین سعی کنید  به بهترین شکل ممکن از آن استفاده نمایید. در صورتی که سطح نکات مطرح شده بالا بود، می‌توانید سوالات خود را به صورت دقیق در بخش کامنت‌های این مقاله مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را به شما خواهند داد.

1.    انتخاب عنوان اصلی مناسب و مرتبط برای صفحه اصلی « Title »

اولین و مهمترین کاری که شما برای آموزش سئو صفحه اصلی سایت خود با به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک تایتل مناسب می‌باشد. این تایتل باید چند ویژگی بسیار مهم داشته باشید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  1. مخاطب محور بودن تایتل، در هر حوزه معمولا یکی سری اصطلاحات خاص وجود دارد. در صورتی که شما بتوانید این اصطلاحات و یا کلمات را در صفحه اصلی خود استفاده نمایید. مخاطبین شما واکنش بسیار مناسبی به آن نشان خواهند داد. حتی شما می‌توانید برای دیگر صفحات خود نیز از این استراتژی استفاده کنید.
  2. حتما به کوتاه بودن تایتل توجه ویژه داشته باشید، چرا که این موضوع به روی نظر مخاطبین شما تاثیر خواهد داشت و مخاطب شما را ترغیب به کلیک روی آن خواهد کرد.
  3. سعی کنید، کلمات کلیدی مرتبط را با حوزه کاری خود را در تایتل سایت استفاده نمایید. دقت نمایید که این نکته با اولین نکته  در این بخش کاملا مجزا است و باید لیست این کلمات از طریق ابزار سئو تایید شود.
  4. خاص باشید و تکراری نباشید، یکی از اصلی ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که از روی دیگر کلمات سایت های مطرح کپی نکنید. چرا که علاوه بر سخت شدن سئو سایت شما نرخ اسپم اسکور سایت شما افزایش پیدا می‌کند و از طرفی اعتماد مخاطبین به شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

2.    روی سئو عکس صفحه اصلی کار کنید

به صورت کلی آموزش سئو صفحه اصلی روی پارامترهای گرافیکی تمرکز بسیار بالایی دارد. با این حال یکی از نکاتی که باید روی آن تمرکز داشته باشید، سئو عکس صفحه اصلی می‌باشد. در پاسخ به سوال کاربران « چگونه عکس را سئو کنیم » نکات این بخش را به صورت ویژه برای شما آماده کرده ایم.

  1. اولین و مهمترین پارامتر در سئو عکس صفحه اصلی این است که از کلمات کلیدی حتما در نام عکس خود استفاده نمایید. البته باید آن را بواسطه ( – ) و یا ( _ ) با نام برند خود ترکیب نمایید. در این صورت به بهترین شکل ممکن عکس و برند شما توسط موتورهای جستجو شناخته می‌شود. از طرفی اگر گوگل لنز و یا بخش تصاویر نیز عکس شما را به عنوان تارگت انتخاب کند، بازدهی سئو صفحه شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.
  2. کاهش حجم تصاویر با کاهش سرعت بارگذاری صفحه اصلی سایت. در برخی موارد افراد از تصاویر فوق العاده با کیفیت و با حجم بالا استفاده می‌کنند. اما اگر اندکی واقع بین باشید، با توجه به این سرعت اینترنت و از طرفی با توجه به کیفیت هاست‌هایی که در اختیار ما می‌باشد، این موضوع به شدت سرعت صفحه را کاهش می‌دهد. این موضوع به صورت ویژه روی کیفیت تصاویر سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.
  3. معمولا افراد بسیار کمی در سئو تصاویر به آن توجه می‌کنند، ابعاد عکس می‌باشد. اگر عکس شما در صفحه اصلی سایت دچار کشیدگی و یا فشردگی شود، در این صورت بازدهی مخاطب به اندازه کافی از آن لذت نمی‌برد. از طرفی ریسپانسیو سایت شما نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت.
  4. مرتبط بودن محتوای تصاویر با سایت شما از مهمترین ویژگی‎های سئو عکس می‌باشد. ممکن است که شما یک کلمه کلیدی خاص مانند آموزش فتوشاپ داشته باشید. در این صورت تمام عکس‌هایی که استفاده می‌کنید، باید این کلمه کلیدی ارتباط داشته باشد. اگر قرار است که از تصاویر موضوعی استفاده کنید، بهتر است که با لگو نرم افزار فتوشاپ ارتباط عکس با کلمه کلیدی را افزایش دهید.
  5. در نهایت آخرین تکنیک لینک سازی تصاویر به کمک یک دیگر می‌باشد.

3.     محتوای با کیفیت و الگوریتمی

شاید برای شما عبارت محتوای الگوریتمی تازگی داشته باشد و آن را به عنوان یک موضوع جدید ارزیابی کنید. اما باید به شما بگوییم که در واقعیت اصلا این گونه نیست. محتوای الگوریتمی نوعی از محتوا است که توسط پارامترهای الگوریتم MUM به صورت کد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. زمانی که شما بتوانید به صورت کامل و جامع الگوریتم MUM را درک کنید، در این صورت می‌توانید محتوای خود را با کیفیت بالاتری نگارش کنید. از جمله مزایای محتوای الگوریتمی این است که به سادگی محتوایی یکه توسط هوش مصنوعی نوشته شده است را درک می‌کند. به این موضوع دقت داشته باشید که شناسایی این محتوا توسط الگوریتم MUM با چند ترفند بسیار ساده انجام خواهد شد.

به عنوان مثال قدرت الگوریتم ام یو ام در این است که محتوا را به لحاظ مفهوم بررسی می‌کند. در نتیجه زمانی که شما محتوای یک سایت را با تغییر فاعل و مفعول آن تبدیل به یک محتوای بازنویسی می‌کنید، در این صورت قدرت و هنر او در این است که به واسطه مفهوم محتوای شما این موضوع را شناسایی کند. سئو کاران کم تجربه فکر می‌کنند که با استفاده از هوش مصنوعی توانسته‌اند گوگل را به سادگی دور بزنند. در صورتی که اشتباه فکر می‌کنند، آن تنها توانسته‌اند یک مسیر سریع برای کاهش اعتبار سایت خود پیدا کنند. در این زمان شما محتوا بارگذاری می‌کنید، اما متوجه می‌شوید که بازدهی سایت شما به مراتب در حال کاهش می‌باشد.

حتی برخی از محتوا نویس‌های کم تجربه نیز در این دام گرفتار می‌شوند و فکر می‌کنند که با محتوای بازنویسی تعداد پروژه بیشتر دریافت می‌کنند. شما باید برای سئو صفحه اصلی خود حتما از محتوای یونیک با مفهومی جدید و یا کاملتر استفاده کنید. در غیر این صورت بازدهی محتوای شما به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد. تنها راه کمک شما استفاده از پارامترهای Content Marketing می‌باشد. آموزه‌های این بخش به شما کمک خواهد کرد که دانش خود را به صورت همه جانبه رشد دهید و محتوای خود را به نحوی کامل کنید که مخاطب و موتورهای جستجو به صورت همزمان قانع شوند.

محتوای با کیفیت و الگوریتمی

4.    کلمات کلیدی خود را به صورت کوتاه و بلند استفاده کنید

همان طور که می‌دانید، هر کلمه کلیدی چندین کلمه کلیدی مکمل و همچنین کلمه کلیدی بلند دارد. زمانی که شما روی سئو صفحه اصلی خود کار می‌کنید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و که لیست این کلمات را به صورت همه جانبه داشته باشید و از طرفی آن ها را با بخش به بخش سایت خود لینک کنید. در آموزش سئو صفحه اصلی همیشه تاکید ما بر این است که محتوای خود را به صورت یکی جانبه بررسی نکنید و محتوای خود از دیدگاه افراد مختلف بررسی کنید. در این صورت بازدهی کار شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد.

نکته بعدی که در آموزش سئو صفحه اصلی باید به آن توجه داشته باشید، تراکم مناسب در کلمات کلیدی می‌باشد. در برخی مواقع شما یک سایت را باز می‌کنید و در برخی بخش‌های کیبورد استاف قوی مشاهده می‌کنید و در دیگر بخش‌ها اصلا کلمه کلیدی به چشم شما نمی‌خورد. به عنوان مثال اگر شما یک سایت در حوزه آموزش اینستاگرام دارید. تمام هنر شما در این است که در بخش‌هایی از کلمه کلیدی اصلی و در بخش‌های دیگر آن از کلمه کلیدی مکمل به همگام با کلمات کلیدی بازاریابی استفاده کنید. در صورتی که شما تمامی این موارد را با هم ترکیب کنید، استفاده نامحسوس شما از کلمه کلیدی به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد.

محتوای شما برای موتورهای جستجو آشنا خواهد بود و از مهمتر محتوای شما برای کاربر نیز خسته کننده نمی‌باشد. اما برد نهایی متعلق به شما است، چرا که شما کلمات کلیدی را با ترفندهای بازاریابی عرضه کرده‌اید. در این صورت بازدهی فروش و برندینگ شما نیز به صورت غیر مستقیم افزایش پیدا می‌کند. همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم، تمام هنر شما در این است که محتوای خود را به  بهترین شکل ممکن در صفحه اصلی قرار دهید، چرا که این ویترین باید مورد علاقه همه باشد. حتی اگر ترفندهای تبلیغاتی خود را کاهش دهید و تمرکز خود را روی کیفیت قرار دهید، باز هم برنده شما خواهید بود.

5.    استفاده از یک ویدیو در صفحه اصلی سایت

امروزه سلیقه مخاطبین از روی متن به سمت تصویر و ویدیو در حال تغییر است. اما باید بگوییم که اساس سئو و همچنین موتورهای جستجو و حتی هوش مصنوعی بر متن و کلمات می‌باشد. با این حال زمانی که شما بتوانید ترافیک ورودی سایت خود را به واسطه صفحه اصلی افزایش دهید و از همه مهمتر متناسب با نوع فعالیت و همچنین استراتژی اصلی خود در برندینگ خود هماهنگ سازید، نیاز به یک ویدیو خواهید داشت. این ویدیو باید بسیار کوتاه باشد و در با استفاده ترفندهای اصلی این حوزه مخاطب را به حوزه فعالیت شما علاقه‌مند کند. دقت داشته باشید که در این ویدیو ما به دنبال فروش دوره و یا محصولات خود نیستیم، بلکه ما دنبال افزایش رضایت کاربران می‌باشیم.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روی سئو ویدیو خود نیز به صورت حرفه‌ای تمرکز داشته باشید. به عنوان مثال این که شما از پخش کننده وردپرسی مناسب برای آن استفاده نمایید. در صورتی که در این رابطه اطلاعی ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که در بخش مقالات سایت برترآموز از مقاله « 10 افزونه نمایش فیلم در سایت های وردپرسی » به صورت کامل و جامع استفاده نمایید. دقت داشته باشید که هدف ما بر این است که مخاطبین خود را در کوتاهترین زمان ممکن تبدیل به دوستان خود نماییم.

حتما برای محتوای خود از تگ کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید که در پلتفرم‌های بزرگ پخش ویدیو مانند آپارات و یوتیوب تمامی این اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خودتان این ویدیو را اندکی وایرال کنید تا دیده شود. دقت کنید که این کار به سئو صفحه شما بسیار کمک خواهد کرد و اگر شما بتوانید آن را با برندینگ خود نیز گره بزنید که کار شما به مراتب ارزشمندتر خواهد شد. بر اساس تحقیقات ما در صورتی که شما بتوانید از زیر نویس نیز در محتوای ویدیویی خود استفاده کنید، ارزش محتوای شما به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. دقت کنید که هدف شما تنها نزدیکی به مخاطب است امتیاز از مخاطب.

6.    بهبود سرعت صفحه اصلی سایت

یکی از مهمترین مواردی که در آموزش سئو صفحه اصلی باید به آن توجه داشته باشید، این است که سرعت سایت خود را بهبود بخشید. به هر اندازه که سرعت بارگذاری سایت شما پایینتر باشد، این موضوع نشان از سلامت سایت شما دارد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از یک سئو کار تکنیکال برای بهبود سایت خود استفاده نمایید. معمولا یکی از تلاش‌های اصلی سئو کار تکنیکال در این است که سرعت سایت را بهبود بخشد. البته شما به صورت پیشفرض نیز می‌توانید برخی از این تکنیک‌ها را برای سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

به عنوان مثال شما از یک برنامه نویس درخواست می‌کنید تا کدهای اصلی سایت شما را بهینه سازی کنید. بهینه سازی کدهای اصلی سایت معمولا به صورت ویژه روی سئو تصاویر بررسی تاثیر خواهد گذاشت. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید پارامترهای گرافیکی سایت خود را نیز به صورت منظم مورد بررسی قرار دهید. البته برای آنالیز این موضوع نیز می‌توانید از کمک یک برنامه نویس استفاده کنید و بعد از تست سرعت سایت به شما بگوییم که کدام پارامترها بیشترین تاثیر را روی کیفیت و سرعت سایت شما داشته است.

آخرین نکته‌ای که معمولا سئو کاران به آن توجه کافی ندارند، افزونه‌های نصب شده روی سایت می‌باشد. یکی از مهمترین دلایل کاهش سرعت یک سایت تداخل افزونه‌های مختلف می‌باشد. این موضوع حتی می‌تواند روی UI / UX سایت شما نیز تاثیر ملموس و قابل توجه داشته باشد. برای بررسی اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله « سئو تکنیکال چیست » به صورت ویژه دیدن فرمایید.

بهبود سرعت صفحه اصلی سایت

7.    لینک سازی صفحه اصلی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید

آخرین و مهمترین نکته در آموزش سئو صفحه اصلی توجه به اصول و پارامترهای آموزش سئو صفحه اصلی می‌باشد. در صورتی که شما بتوانید به صورت تخصصی و دقیق بین بخش، بخش سایت خود لینک سازی داشته باشید. در این صورت مخاطب بدون اینکه گیج شود و یا زمان او هدر برود به بخش مورد نظر خود دست پیدا خواهد کرد. البته دقت داشته باشید که این لینک سازی نباید به نحوی باشد که مخاطب را از صفحه اصلی دور کند.

از طرفی شما باید از لینک سازی خارجی نیز برای افزایش اعتبار سئو صفحه اصلی خود استفاده نمایید. دقت داشته باشید کیفیت لینک سازی خارجی و بک لینک‌های شما برای صفحه اصلی بسیار مهم می‌باشد. در صورتی که شما بتوانید یک تعادل مناسب بین لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی داشته باشید، کیفیت و اعتبار صفحه اصلی سایت شما به صورت قابل توجه‌ای رشد خواهد کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد آموزش سئو صفحه اصلی با شما عزیزان صحبت کردیم، در صورتی که بخش‌هایی از این مقاله برای شما گنگ و یا نامفهوم بود، پیشنهاد ما بر این است که سوال خود را با ما مطرح نمایید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سئو یک صفحه زمانی ارزشمند است که با توجه به تغییرات روز حوزه سئو، آن صفحه نیز تغییر داشته باشد، در غیر این صورت در بلند مدت بازدهی کار شما کاهش پیدا خواهد کرد.

 در صورتی که علاقه دارید سئو را به صورت تخصصی دنبال کنید، حتما لازم است که از آموزش‌های به صورت این حوزه نیز استفاده نمایید. در صورتی که نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، پیشنهاد ما به شما این است که در ابتداء از طریق وبلاگ سایت برترآموز با سئو آشنا شوید و سپس با استفاده سایت وبمستران به دنبال نکات تخصصی آن باشید. البته اگر قدرت زبان انگلیسی بالایی ندارید می‌توانید همان نکات را نیز در قالب مقالات حوزه سئو از ما فرا بگیرید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *