هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1402/11/20

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا کار سختی نیست، به شرطی که با ویژگی هر یک آشنا شوید.

با مطالعه این پست آموزش به سادگی می‌توانید با بهترین  ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صدا آشنا شوید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با آن. در عصر کنونی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده است. البته در دوره آموزش سئو، به صورت ویژه در این باره صحبت کردیم. با این حال با توجه به درخواست دنبال کنندگان خود مجدد در این بخش نیز یک بخش مستقل از ابزارهای هوش مصنوعی را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا بسیار متنوع می‌باشند و همین امر انتخاب یک ابزار را سخت می‌کند. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که تمامی سایت‌ها و همچنین نرم افزارهای معرفی شده را بررسی کنید و در آخر بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید، کدام ابزار برای شما کاربردی تر است.

مزایای استفاده از ابزار تبدیل متن به صدا چیست؟

اگر بخواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم، سرعت بسیار بالای تکنولوژی و همچنین جذابیت‌های محتوای بصری موجب شده است که کمتر کسی به محتوا متنی علاقه‌مند باشد. از طرفی آموزش و همچنین افزایش اطلاعات فنی نیز بیشتر به صورت ویدیویی تهیه می‌شود. همین امر نیز موجب شده است که کمتر کسی از منابع ناب و دست اول متنی استفاده نماید. حتی موتورهای جستجو نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و یک رقابت جدی برای محتوای بصری باکیفیت ایجاد شده است. با در نظر گرفتن تمامی این نکات ابزار تبدیل متن به صوت به شما کمک خواهد کرد که در زمان خود صرفه جویی کنید و از محتوای باکیفیت بهره‌مند شوید. در ادامه به چند مورد بسیار مهم از مزایای ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا اشاره خواهیم کرد.

1.    افزایش سرعت

از مهمترین مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا افزایش سرعت یادگیری، انجام فرآیندهای تدوین، صدا سازی و … خواهد بود. دقت کنید که در هر حوزه افزایش سرعت متفاوت تعریف می‌شود.

2.    بهبود کیفیت

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا دقت بسیار بالایی دارند و همین امر موجب شده است که کیفیت انجام خدمات مرتبط در این حوزه نیز افزایش پیدا کند. به عنوان مثال کسانی که علاقه به تولید پادکست صوتی دارند، با استفاده از این تکنیک می‌توانند به صورت ویژه سرعت و کیفیت کار خود را افزایش دهند.

3.    صرفه جویی در مخارج

در گذشته برای تبدیل متن به صوت نیاز به یک استودیو موسیقی و همچنین یک گوینده ماهر بود. اما در حال حاضر با استفاده از یک سایت به صورت رایگان می‌توانید هر متنی را به صورت محتوای صوتی تبدیل کنید. حتی می‌توانید از صدای افراد معروف برای امر استفاده کنید و هزینه بسیار ناچیزی برای آن بپردازید.

Save money with artificial intelligence

4. بهبود خلاقیت

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا دارای قدرت خلاقیت است. آن ها میتوانند مفهوم محتوای شما را درک کنند و به زبانی ساده و کوتاه به شما منتقل کنند. همین امر نیز موجب شده است که افراد بسیار زیادی از آن استقبال کنند و به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنند. در ادامه تمامی این موارد را به صورت دقیق مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

5.    عدم محدودیت در دسترسی به اطلاعات

یکی از مهمترین مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا، دسترسی به اطلاعات پیچیده به صورت رایگان خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید اطلاعات دفترچه راهنمای زبان آلمانی یکی از محصولات خود را اسکن کنید. سپس آن را در یک برنامه ترجمه تبدیل نمایید و در نهایت آن را به صورت فارسی گوش دهید. تمامی این فرآیند در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد و زمان انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد. اما در گذشته برای این امر نیاز به استفاده از یک دوره آموزش زبان آلمانی داشتید. 😳

6.    شخصی سازی نامحدود

شما می‌توانید یک متن ثابت داشته باشید و با کمک صدا سازی به نامحدود شکل ممکن آن را بررسی کنید. میزان صدای آن و همچنین نحوه گویش کلمات را تغییر دهید. از این استراتژی برای پروژه‌های تبلیغاتی به صورت ویژه استفاده می‌شود. در ادامه بهترین گزینه‌های شما را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

برترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا در سال 2024

در زمان نگارش این پست آموزشی ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که بهترین نمونه‌های این حوزه را استفاده کنیم. در صورتی که ابزار جدیدی به فضای وب معرفی شود، ما نیز این پست آموزشی را آپدیت خواهیم کرد.

1. تبدیل متن به صورت گوگل « Google Text-to-Speech »

یکی از برترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صدا Google Text-to-Speech خواهد بود. این ابزار بسیار جذاب بدون هیچ محدودیتی در نوع زبان متن می‌تواند آن را تبدیل کند. از طرفی دقت بسیار بالایی در بررسی و همچنین بیان کلمات دارد. دقت کنید که تبلور هوش مصنوعی در ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا زمانی است که کلمات را با لحن و ادبیات مناسب بیان کنند. گوگل در حال حاضر به صورت مناسبی این کار را انجام میدهد. به همین دلیل است که جست و جوی صدای هوش مصنوعی فارسی زن گوگل بسیار زیادی است.

از طرفی گوگل روی یک قابلیت مکمل آن کار کرده است و شما می‌توانید تبدیل متن به گفتار انگلیسی بدون لهجه و نزدیک به واقعیت را نیز تجربه کنید. دقت کنید که در این حالت هدف گوگل بهبود و ارتقاء قدرت ابزار خود درک محتوا صوتی است که در پست آموزشی بعدی به صورت ویژه آن را بررسی خواهیم کرد.

2.  Microsoft Azure Text-to-Speech

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت به صورت ویژه روی ابزارهای مختص نابینایان کار می‌کند. پروژه Microsoft Azure Text-to-Speech نیز بر همین اساس شروع شد و توانست مخاطبین بسیار زیادی پیدا کند. با استفاده از Microsoft Azure Text-to-Speech به سادگی می‌توانید متن مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صورت صوتی بشنوید. از طرفی این ابزار به شما کمک خواهد کرد که فرمان صوتی نیز بدهید. البته این موضوع به نوع ابزاری که استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. نکته جذاب Microsoft Azure Text-to-Speech در این است که لحن و همچنین سرعت پخش نیز کاملا قابل تنظیم است. همین امر نیز موجب شده است که افراد بسیار زیادی از آن برای تولید پادکست کتب درسی استفاده کنند.

3. Natural Reader

اگر به دنبال یک ابزار کامل و جامع برای نقد و بررسی محتوای متنی و در نهایت تبدیل آن به محتوای صوتی می‌باشید، قطعا Natural Reader بهترین گزینه شما خواهد بود. حتی در مدارس به دانش آموزانی که قدرت روخوانی ضعیفی دارند، استفاده از Natural Reader پیشنهاد می‌شود. چرا که با کمک این ابزار به سادگی می‌توانند درک مطلب خود افزایش دهند. نکته بسیار جذاب Natural Reader در تنوع صداها می‌‌باشد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از صداهای مختلف استفاده کنید. حتی ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی با کمک این ابزار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

ابزار Natural Reader برخلاف سایر ابزار ها به شما امکان ذخیره صدای پخش شده را خواهد داد. در این صورت می‌توانید یک متن را بارها و بارها بدون نیاز به اینترنت گوش دهید. نکته بعدی که در مورد Natural Reader باید مد نظر قرار دهید، کنترل سرعت و لحن گویش خواهد بود. در صورتی که قصد یادگیری زبان انگلیسی و یا دیگر زبان‌ها را دارید، Natural Reader برای شما یک دستیار مناسب است. از طرفی دلیل محبوبیت این ابزار در بین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا، توانایی بررسی انواع فایل های ثبت بارگذاری شده می‌‌باشد. به عنوان مثال فایل ورد، پی دی اف، کتاب دیجیتالی و … به سادگی برای او قابل تشخیص و استفاده خواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی این نکات Natural Reader به عنوان بهترین ابزارهای رایگان این بخش شناخته می‌شود.

بهترین ابزرهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صورت   Natural Reader

4. Loquendo

اگر به دنبال یک ابزار پرمیوم هوش مصنوعی برای صدا گذاری و یا صدا سازی می‌باشید، قطعا Loquendo یک انتخاب عالی خواهد بود. این برنامه در قابلیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نیز مشترکین آن حاضرند بهای آن را بپردازند. Loquendo از سال 1999 میلادی به بازار عرضه شده است.  از همان ابتداء اهداف این برنامه در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ و همچنین ویدیوهای تبلیغاتی بوده است. به همین دلیل است که برای خدمات پس فروش مشتریان، سرگرمی و حتی اهداف تجاری از خدمات Loquendo استفاده می‌شود. این برنامه رقبای بسیار زیادی ندارد و به همین دلیل است که خدمات پرمیوم آن نیز قیمت به نسبت بالایی دارند.

یکی از مهمتری مزایای که برای Loquendo می‌توان بیان کرد، کیفیت صدای جذاب آن است. به همین دلیل است که در کلیپ‌های تبلیغاتی به صورت ویژه از آن استفاده می‌شود. این برنامه ریسپانسیو نیست و بهترین عملکرد خود را در سیستم کامپیوتری از خود نشان میدهد. در منابع انگلیسی زبان ابزار Loquendo به عنوان یکی از بهترین TTS می‌شناسند. اما برای تصمیم گیری خودتان باید آن را بررسی کنید و در نهایت تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که قدرت درک بالای Loquendo از زبان فارسی موجب شده است که در بین ایرانیان نیز محبوبیت بالایی داشته باشد.

5. Cereproc « تبدیل متن به گفتار آنلاین »

اگر به دنبال یکی از خاص‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا می‌باشید، Cereproc گزینه‌ای مطلوب برای شما می باشد. این ابزار به شما کمک می‌کند که در CRM مجموعه خود از یک دستیار صوتی جذاب استفاده نمایید. در صورتی که لحن و همچنین گویش کلمات فارسی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده از Cereproc یک گزینه مطلوب خواهد بود. این برنامه خدمات بسیار زیادی را به صورت رایگان در اختیار دنبال کنندگان خود قرار میدهد. اما نکته بسیار جذاب آن کیفیت بالای خدمات است. کسانی که دچار معلولیت نیز می‌باشند، با کمک قابلیت‌های Cereproc می‌توانند زندگی بهتری را تجربه کنند. حتی در برخی  صنایع آموزشی نیز استفاده از Cereproc امری رایج می‌‌باشد.

6.    IBM Watson Text to Speech

آخرین گزینه در ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا، IBM Watson Text to Speech خواهد بود. در بخش‌های مختلف از IBM Watson Text to Speech استفاده می‌شود و همین امر موجب شده است که در مدت زمانی بسیار کوتاه طرفدارانی قابل توجهبه دست آورد. به عنوان مثال تعداد بسیار زیادی از پادکسترها از آن به عنوان یک ابزار لازم و ضروری استفاده می‌کنند. از طرفی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت دارند، به IBM Watson Text to Speech نیاز قابل توجه دارند. چرا که دست آن ها برای صدا سازی کاملا باز است.

از طرفی قابلیت‌های IBM Watson Text to Speech موجب شده است که در کسب و کارهای مختلف نیز ستایش شود. چرا که به کمک آن می‌توانید مهمترین و اصلی ترین اطلاعات را به دنبال کنندگان خود منتقل سازید.  حتی برای آموزش کارکنان خود نیز استفاده از IBM Watson Text to Speech یک گزینه مطلوب خواهد بود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا صحبت کردیم. در صورتی که شما از یک ابزار ویژه برای تبدیل محتوای متنی به محتوای صوتی استفاده می‌کنید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. حتی اگر تجربه استفاده از هر یک این ابزارهای را دارید در بخش کامنت ها ثبت کنید. در این صورت دیگر دوستان شما نیز می‌توانند با چشمی باز هر یک از این موارد را انتخاب کنند. در پایان اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از نکات مطرح شده در این بخش خدمت شما عرض کنیم، باید به پویا بودن ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا اشاره نماییم.

ممکن است که زمان نگارش این پست آموزشی گوگل و یا مایکروسافت بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن به صدا ارائه دهند. اما پس از مدت کوتاهی یک شرکت تازه تاسیس ماننده Open AI بهترین خدمات در حوزه ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا ارائه دهد. به همین دلیل اگر از این ابزار به صورت مستمر استفاده می‌کنید، بهتر است اخبار این حوزه را دنبال کنید. در این صورت زمان و انرژی شما به بهترین شکل ممکن ذخیره خواهد شد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *