هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

ایده تولید محتوا برای سایت + ترفند ناب پیدا کردن ایده

دسته بندی : سئو
1402/05/14

ایده تولید محتوا برای سایت همیشه برای وبمستران و مدیران سایت یکی از چالش‌های بزرگ بوده است. همان‌طور که خود شما هم میدانید، تولید محتوا برای سایت یکی از موارد مهم است که روی سئو سایت تأثیر به خصوصی می‌گذارد. تولید محتوا یکی از ارکان اصلی دیده شدن در فضای وب و البته فضای مجازی است. به‌عنوان مثال بسیاری از پیج های اینستاگرام با روند تولید محتوای خودشان خیلی مشهور می‌شوند و از طرفی کانال‌های تلگرامی که روند تولید محتوای جذابی را در پیش گرفته‌اند، پیشرفت سریعی خواهند داشت. اما تمامی این موارد را کنار بگذاریم، تولید محتوا برای سایت یک چیز دیگر است. اما چگونه ایده تولید محتوا برای سایت پیدا کنیم؟ آیا ممکن است که ایده‌ها تمام شوند؟ تولید محتوای سئو شده برای دیده شدن چقدر اهمیت دارد؟

ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد ایده تولید محتوا برای سایت را به‌صورت صفر تا صد برای شما شرح داده و نکات مهم را عنوان کنیم. تولید محتوا برای سایت همیشه با چالش‌هایی رو به رو است که همین ابتدا بهتر است آن‌ها را برای شما ذکر کنیم. اولین چالش، پیدا کردن ایده تولید محتوا خواهد بود.

شما  باید ابتدا به حوزه کاری خودتان نگاه کنید، یعنی شما بر روی چه حوزه ایی سایت زده‌اید و از طرفی چه نوع محتواهایی را می‌توانید پوشش دهید. برای درک بهتر شما بهتر است مثالی را عنوان کنیم. فرض کنید که شما یک سایت آرایشی و بهداشتی دارید و می‌خواهید روند تولید محتوا را شروع کنید، بهتر است که شما برای تولید محتوای این سایت، آخرین اخبار برندهای آرایشی، آموزش استفاده از محصول و معرفی برند محصول و ترفندهای زیبایی و… را نگار کنید. (به همین راحتی تولید محتوا را شروع کن)

اهمیت تولید محتوا برای سایت :

اولین موضوعی که باید به آن اشاره شود، اهمیت تولید محتوا است. اصلاً چرا باید برای یک سایت تولید محتوا انجام دهید؟ چرا باید به دنبال ایده تولید محتوا برای سایت باشیم؟ این سؤالات ممکن است همین ابتدا ذهن شما را درگیر کرده باشد.

دوست عزیز شما به‌واسطه تولید محتوا می‌توانید از چند جهت سود کنید. ابتدا آن که از طرف تولید محتوا می‌توانید ورودی از سمت گوگل دریافت کنید. مثلاً شما یک موضوع در رابطه با طرز تهیه قرمه سبزی برای یک سایت آموزشی نگارش کردید و باید روی سئو محتوا کار کنید. (مثلاً استفاده از کلمات کلیدی به تعداد دفعات مورد نیاز و از طرفی وجود عکس در محتوا و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط دیگر و…)

زمانی که محتوای سایت شما بهینه شده باشد، به‌راحتی می‌توانید ورودی از سمت گوگل به دست آورید. اما موضوع دیگر در رابطه با لینک سازی داخلی به‌واسطه محتوا خواهد بود. شما از طریق انتشار هر محتوا، می‌توانید به صفحات لندینگ سایت و از طرفی مقالات دیگر لینک سازی کنید. به این واسطه هم صفحات سایت شما سئو خواهند شد و هم دیگر مقالات سایت، به عبارتی هم شما صفحات هدف سایت خودتتان را قدرتمند می‌کنید و از طرفی ورودی هم دریافت خواهید کرد. (یعنی همان یک تیر و چند نشان)

اما اگر شما از اصول محتوا نویسی و سئو محتوا دانش کافی ندارید، بهتر است که در دوره‌ آموزش تولید محتوا و آموزش سئو شرکت کنید. در این دوره به‌صورت صفر تا صد سئو سایت را فرا خواهید گرفت و از طرفی به‌صورت کامل با محتوا نویسی آشنا خواهید شد و به‌راحتی می‌توانید یک محتوای کاملاً یونیک تولید کنید. (در ضمن، محتوایی که شما نگارش می‌کنید کاملاً باید یونیک باشد. یعنی از جایی کپی نشده باشد و ترجمه ایی نباشد)

آموزش پیدا کردن ایده تولید محتوا

پیش نیاز تولید محتوا برای سایت چیست ؟

دومین سؤال بسیار پر تکراری که کاربران آن را مطرح می‌کنند در رابطه با پیش نیازهای تولید محتوا برای سایت است. خب دوستان عزیز باید ذکر شود شما در وهله اول باید پلتفرم اجرایی خودتان را انتخاب کنید. یعنی شما می‌خواهید در چه بستری تولید محتوا انجام دهید؟ مثلاً سایت، اینستاگرام، تلگرام یا فیس‌بوک و… شما باید به‌صورت کامل از پلتفرم اجرایی خود نهایت آشنایی را داشته باشید. برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است که مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید که شما می‌خواهید برای سایت تولید محتوا کنید، در قدم اول باید با بستر سایت آشنا شوید. اگر سایت وردپرسی است، باید با انواع بخش های پیشخوان سایت آشنا شوید و همچنین با بهینه سازی محتوا هم آشنا باشید. شما باید بر اساس قوانین گوگل محتوا تولید کنید و موارد مهم را رعایت کنید که محتوای شما نسبت به رقبا بهتر رتبه بگیرد.

اما اگر بخواهید در اینستاگرام تولید محتوا انجام دهید، کافی است که با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا شوید. به‌عنوان مثال چه محتواهایی کاربر پسند هستند و نحوه انتشار محتوا چگونه است، چه زمانی محتوا را انتشار دهیم که به اکسپلور برویم و… تمام این موارد را اگر شما بدانید، قطعاً که در تولید محتوا موفق خواهید شد.

روش پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت :

تا به الان با موضوعات متعددی رو به رو شدید، نوبت آن فرا رسیده است که به‌صورت تخصصی به پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت برویم. قابل توجه است که در هر بخش نکات مهمی بعلاوه پیشنهاداتی ارائه شده است و بهتر است شما از آن‌ها فاکتور گیری کنید:

  • موضوعات ترند را پیدا کنید : اولی روش از پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت ،استفاده از موضوعات ترند است. اما چگونه موضوعات ترند را پیدا کنیم؟

قطعاً که بسیاری از افراد جامعه از شبکه‌های اجتماعی برای گذارندن اوقات خود استفاده می‌کنند. برخی از مواقع اخبار یا چالش‌های ترند ایجاد می‌شود. شما می‌توانید در رابطه با اخبار و چالش‌های ترند، تولید محتوا انجام دهید و به‌خوبی آن‌ها را بهینه کنید.

این گونه هم تولید محتوا انجام دادید و از طرفی ورودی خوبی هم از سمت گوگل دریافت خواهید کرد. اما نکته مهم در رابطه با زودگذر بودن ترند ها است، یعنی شما صرفاً یک محتوا با تحت عنوان موضوعات ترند نگارش کردید و اگر به‌خوبی روی سئو آن فعالیت نشود، قطعاً که رتبه گیری نمی‌کند و ورودی کمی خواهد داشت.

همین امر سبب می‌شود که شما در بازه زمانی طولانی بتوانید رتبه گیری کنید. (شاید در این بازه زمانی، میزان سرچ موضوع‌ترند هم کمتر شود و همین موضوع به ضرر شما تمام خواهد شد دوست خوبم)

چگونه ایده تولید محتوا برای سایت پیدا کنیم؟

مطالب قدیمی را آپدیت کنید :

  • آپدیت کردن : شاید شما فقط به تولید محتوا همیشه اهمیت بدهید ولی بعضی از مواقع باید به دنبال آپدیت کردن محتوای سایت خودتان باشید.

به‌عنوان مثال شما برای سایت خودتان تا به الان 100 تا محتوا انتشار داده باشید و دیگر ایده تولید محتوا برای سایت خود پیدا نکنید، بهترین کار آپدیت کردن محتوا های سایت و از طرفی بهبود رتبه آن‌ها است.

شما می‌توانید کلمه کلیدی مربوطه هر مقاله را سرچ کرده و از پوزیشن اصلی آن در گوگل اطلاع پیدا کنید. دومین کاری که باید انجام دهید آپدیت کردن محتوا به‌اندازه 300 الی 500 کلمه است. اما آپدیت کردن مقاله قائده و اصول خاصی خود را دارد.

به‌عنوان مثال پیشنهاد می‌شود هر دو هفته یک‌بار محتوایی که رتبه ندارد را آپدیت کنید و اگر محتوای شما رتبه دارد، هر 1 ماه یک‌بار آن را آپدیت کنید. به این صورت به‌راحتی می‌توانید بهبود رتبه داشته باشید. (پیشنهاد می‌شود در طی آپدیت محتوا های قدیمی سایت، لینک سازی هم انجام دهید. این کار تحولی در سئو سایت انجام می‌دهد که به‌راحتی ورودی خوبی به دست آورید)

  • بررسی بخش بلاگ سایت رقبا : یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت ،بررسی بخش بلاگ سایت رقیب است.

به‌عنوان مثال اگر شما سایتی در حوزه آشپزی داشته باشید، کافی است که به بخش سایت رقیب خود بروید. در آن جا می‌توانید انواع موضوعات نگارش شده را مشاهده کنید. مثلاً طرز تهیه فلان غذا، معرفی فلان ادویه و… با این روند می‌توانید ایده تولید محتوا برای سایت خودتان را پیدا کنید.

اما بهتره کمی حرفه ایی تر هم عمل کنید، تعداد بازدید هر مقاله آن‌ها را ببینید و مقالاتی که تعداد بازدید کننده بسیار بالایی را مورد هدف قرار دهید. حالا می‌توانید تحت عنوان موضوع مقاله ایی نگارش کنید.

بهترین روش پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت

به آنچه که مخاطبان از شما می‌خواهند توجه کنید :

  • رفع نیاز کاربر فراموش نشود : نحوه تولید محتوای اکثر سایت های آموزشی، برای رفع نیاز کاربر است، با این وجود همیشه سایت های آموزشی تعداد بازدید کننده بسیار بالایی دارند. اما نگارش این نوع از محتوا ها هم با قاعده خاصی باید انجام شود که در این بخش به‌صورت مختصر برای شما شرح خواهیم داد.

دوست عزیزم شما برای هر حوزه ایی باید محتوایی نگارش کنید که نیاز کاربر را رفع کند و نه صرفاً برای تبلیغ و لینک سازی. مثلاً شما یک سایت خدماتی تعمیر یخچال دارید، می‌توانید در بخش بلاگ این سایت محتوایی تحت عنوان، راهنمای تنظیم ترموستات یخچال نگارش کنید.

اکثر افرادی که این عنوان را جست و جو می‌کنند، می‌خواهند که مشکل ترموستات یخچال آن‌ها رفع شود یا این که به‌راحتی آن را تنظیم کنند. حالا شما باید یک محتوای کاملاً آموزشی و کاربر پسند نگارش کنید و به‌واسطه این محتوا به صفحه خدمات سایت خودتتان هم لینک سازی انجام دهید. (طبق آخرین آمار، اکثر محتوا های کاربر پسند اشتراک گذاری می‌شوند. یعنی کاربر از محتوا خوشش می‌آید و برای دیگر دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن خواهد شد)

  • رده سنی کاربران را در نظر داشته باشید : نوع نگارش محتوا شما باید با رده سنی کاربران هم راستا باشد.

برفرض مثال،مخاطبان اکثر سایت های گیمینگ رده سنی نوجوان و جوان هستند.( یعنی از 13 الی 25 سالگی) حالا فرض کنید که شما در محتوای این نوع از سایت ها، زبان کاملاً رسمی را انتخاب کنید. آیا کاربر با محتوا ارتباط برقرار می‌کند؟ قطعاً که خیر. بهتر است که با زبان خودمونی یا همان محاوره ایی با مخاطبان ارتباط برقرار شود.

پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت چقدر زمان می‌برد ؟

یکی دیگر از سؤال هایی که بسیار مطرح می‌شود، در رابطه بازمان پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت است. دوست خوبم اصلاً نباید برای تولید محتوا سایت عجله کنی، مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت تو میشه، برنامه ریزی درست و نظم انتشار محتوا هستش.

به‌عنوان مثال شما باید موضوعاتی برای تولید محتوا انتخاب کنید که به‌واسطه آن‌ها به صفحات سایت شما لینک داده بشه و از طرفی این موضوعات باید پرطرفدار باشند که ورودی خوبی از سمت گوگل هم دریافت کنند. ( با این تفاسیر به نظر شما چقدر طول می‌کشد که برای تولید محتوا ایده پیدا کنید؟ قطعاً که بهتر است به فکر کیفیت باشید تا زمان)

جمع بندی و سخن پایانی :

امیدوار هستیم از این مقاله سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید. در انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را برای شما دوستان بازگو کنیم.

اولین موضوع از پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت ،پیدا کردن محتوا های ویروسی و ترند است. محتواهایی که بسیار جذاب باشند و یا ترند باشند به‌خوبی ورودی کسب خواهند کرد. (موضوعات ترند زودگذر هستند، یعنی بهتر است که شما سریع مقاله و موضوعات را انتشار داده و بعد سریعاً روی سئو آن کار کنید که رتبه‌خوبی بگیرید)

موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود، نوع نگارش محتوا است. شما ابتدا باید رده سنی و مخاطبان سایت را بررسی کرده و به‌واسطه آن‌ها نیز تولید محتوا انجام دهید. یعنی اگر مخاطبان شما رده سنی نوجوان و جوان هستند، بهتره به زبون خودمونی محتوا ها نگارش بشن، اینطوری خیلی بهتر کاربر ها میتونن با محتوا ارتباط برقرار کنند.

نظم و انتشار محتوا بسیار مهم است. شما همیشه باید به دنبال نظم انتشار محتوا باشید و به موتور های جست و جو گوگل این نظم را به رخ بکشید. (بسیاری از سایت هایی که نتیجه خوبی از سئو نمی‌گیرند، نظم درست و حسابی ندارند. بهتره که شما تقویم محتوایی برای محتوا های خودتان داشته باشید که در آینده با مشکل رو به رو نشوید)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *