هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا

ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا

دسته بندی : سئو
1402/07/05

یکی از مهمترین نکاتی که شما می‌توانید به عنوان یک صاحب سایت و یا متخصص کانتنت روی آن حساب کنید،  تولید محتوا با چاشنی بازاریابی می‌باشد.

با مطالعه این مقاله قصد داریم به صورت ویژه کانتنت مارکتینگ و تولید محتوا را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه آموزش سئو. همه سئوکاران به این موضوع اعتقاد دارند که محتوا پادشاه است. اما نکته بسیار مهم آن در این است که چه محتوایی به عنوان پادشاه شناخته می‌شود. محتوایی به عنوان پادشاه شناخته می‌شود که ارزش بالایی داشته باشد. تولید محتوا با چاشنی بازاریابی زمانی می‌تواند به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته شود که همراه با آن ایده پردازی مناسبی استفاده شود. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و جامع تمامی مراحل ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا را از جهات مختلف بررسی کنیم. شاید برخی از نکات مورد نظر ما، سنگین و یا چالش برانگیز باشد.

در این صورت دو راه حل خواهید داشت، اولین راه حل در این است که با استفاده از بخش مقالات سایت برترآموز پاسخ سوال خود را پیدا کنید. در این بخش مقالات بسیار زیادی در حوزه محتوا و بازاریابی وجود دارد. دومین راه حل این است که در بخش کامنت‌های این مقاله با ما سوال خود را مطرح نمایید. همکاران ما پس از بررسی سوال شما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. در این صورت اطمینان خواهید داشت که در کوتاهترین زمان ممکن به یک پاسخ مختصر و مفید دست پیدا خواهید کرد.

نکته بعدی که قبل از بررسی ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا باید به آن توجه نمایید، تفاوت قائل شدن بین خلاقیت و همچنین طوفان فکر خواهد بود. زمانی که ما صحبت از خلاقیت و تولید محتوا می‌کنیم، منظور ما ساخت و پرداخت یک ایده جدید می‌باشد. برای درک بهتر این موضوع بهتر است که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « طوفان فکری چیست؟ » استفاده نمایید.

ایده پردازی چیست؟

ایده پردازی به معنی استفاده از تمامی محتوای موجود می‌باشد. البته قرار نیست که در این روش صرفا محتوای جدید مورد بررسی قرار گیرد، بلکه قرار است محتوای جدیدی از زوایای دیگر مورد بررسی واقع شود. نکته بسیار مهم در این است که خلاقیت بخشی از  مراحل ایده پردازی می‌باشد، اما نمی‌تواند این روش به عنوان یک استراتژی صد در صد مورد استفاده واقع شود. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا علاوه بر استفاده از خلاقیت خود نظر مخاطب و همچنین ارزش محتوای موجود را نیز بررسی کنید. ممکن است که این جملات در حال حاضر برای شما کمی نامفهوم باشد، اما زمانی که با مراحل ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا آشنا شوید، چالش شما حل می‌شود.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، عدم استفاده از استراتژی طوفان فکری در ایده‌ پردازی تولید محتوا می‌باشد. زمانی که قرار است یک محتوا به صورت شخصی مورد بررسی قرار گیرد، شما با استفاده از ایده و نظر دیگران محتوای خود را از دست خواهید داد. در این صورت خلوص و ارزش محتوا و همچنین ایده‌ پردازی شما کم می‌شود. دقت کنید که در برخی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده از جلسات طوفان فکر برای خلق اولیه ایده مرسوم است. اما نکته بسیار مهم آن در این است که شما می‌توانید با استفاده از این استراتژی ایده خام به دست آورید. زمانی که قرار است ایده  پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا را به کار گیرید، شما باید به صورت شخصی این موضوع را هدایت نمایید، با توجه به این موضوع ارزش تولید محتوای شما نیز بیشتر خواهد شد.

دقت کنید که در ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا، تصورات یک شخص ملاک خواهد بود. زمانی شما می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید، که استراتژی مناسبی برای آن در نظر گیرید. این استراتژی بهتر است که به صورت شخصی و بر اساس دیدگاه فرد خلق شود. در این صورت شما به عنوان یک استراتژیست به محتوای ایده پردازی شده خود بال و پر منطقی نیز خواهید داد.

ایده پردازی چیست؟

مراحل خلق ایده برای جذب مخاطب

در این بخش قصد داریم مهمترین مراحل ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی بررسی نماییم. زمانی که به صورت کامل و جامع تمامی این مراحل را مورد بررسی قرار دادید، زمان آن رسیده است که تمام تلاش خود را به کار گیرید و با شخصی سازی این مراحل در کسب و کار خود به یک ایده بسیار جذاب دست پیدا کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد « آموزش وردپرس » و یا « آموزش فتوشاپ » ایده پردازی نماید، بهتر است که مراحل و همچنین پارامترهای مورد استفاده شما فرق کند. دقت کنید که این مراحل از نظر ما بهترین و خلاصه‌ترین حالت ایده پردازی می‌باشد و ممکن است که نظر شما اندکی متفاوت باشد. این موضوع اشکالی ندارد، اما بهتر است که ایده پردازی خود را از دو روش استفاده نمایید.

1.     با حال خوب و بدور از استرس این بخش را استارت بزنید

دقت کنید که ایده پردازی یکی از مهمترین موضوعاتی است که شما نمی‌توانید آن را به با فشار و استرس به سرانجام برسانید. به همین دلیل بسیار مهم است که در شرایط مناسب و به دور از استرس به آن فکر کنید. بهتر است که بگوییم با حال خوب این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. در برخی مواقع افراد به دلیل استرس مالی و یا اضطراب شروع کار به دنبال ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی می‌باشند. باید به شما بگوییم که چنین کاری نشدنی خواهد بود و از اساس اشتباه است.

 شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با ذهنی آرام و به دور از استرس این شرایط و مراحل را دنبال کنید. در صورتی که چنین موقعیتی برای شما وجود نداشت می‌توانید از نظر دیگر افراد نیز کمک بگیرید. به همین دلیل است که در تیم‌های کانتنت مارکتینگ، افراد با توانایی‌های مختلف و همچنین دیگاه‌های متفاوت بعد از یک سری جلسات ویژه مدیتیشن اقدام به ایده پردازی می‌کنند. به عنوان مثال اگر قرار است که یک تیم تولید محتوای سایت « آموزش زبان انگلیسی » و یا « آموزش زبان آلمانی » اقدام به ایده پردازی برای سایت شما انجام دهد، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت که این وظیفه را به افرادی واگذار کند که شرایط روحی و جسمی مناسبی دارند.

در نتیجه اگر شما در یک آژانس تولید محتوای اروپایی و آمریکایی مشغول به کار باشید و اگر به علت بدهی و یا مشکلات روحی دچار اضطراب شوید، در تیم ایده سازی حضور نخواهید داشت و به یک بخش کاملا متفاوت منتقل خواهید شد.

2.    ذهن خود را روی کاغذ خالی کنید

برای انجام ایده پردازی به صورت اصولی یک کاغذ و خودکار در مقابل خود قرار دهید و سپس به کسب و کار خود فکر کنید. در گام بعدی هر چیزی که بعد از این موضوع به ذهن شما خطور می‌کند، یادداشت کنید. دقت کنید که در گام اول مهم نیست که چه چیزی برای کسب و کار شما مهم است. بلکه مهم این است که ذهن خود را به صورت کامل تخلیه نمایید. حال سه خدمت اصلی کسب و کار خود را یاداشت کنید. سپس سه نیاز اصلی مخاطب را در طرف مقابل آن یادداشت نمایید. با توجه به خدمات اصلی کسب و کار خود و همچنین نیاز مخاطبین به دنبال کلمات مشترک باشید. زمانی که این کلمات مشترک را پیدا کردید، به صورت سه و چهارتایی روی یک برگه جدا یادداشت نمایید.

شما تقریبا به یک ایده خام دست پیدا کنید، برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی لازم است که مراحل ایده پردازی خود را تکمیل نمایید. دقت کنید که یک ایده خام می‌تواند برای شما بهترین هدف تولید محتوا باشد. اما در صورتی که این ایده به صورت مناسب برنامه ریزی نشود، این موضوع به منزله بدترین استراتژی برای تولید محتوا می‌باشد. چرا که برخی از افراد یک ایده بسیار جذاب را بدون شخصی سازی برای مخاطب مورد استفاده قرار می‌دهند و مخاطب نیز به دلیل عدم درک آن، استقبال مناسبی از خود نشان نمی‌دهد.

نکته بعدی باید به آن توجه نمایید، قرار دادن این کلمات مشترک در کنار هم می‌باشد. هرچه بتوانید کلمات بیشتری را در کنار هم قرار دهید، کار شما به لحاظ تعیین ساختار محتوا راحت‌تر است. مجددا مرحله اول را تکرار کنید و این بار در یک صفحه خالی به خدمات و همچنین نیاز مخاطبین خود فکر کنید. دقت کنید که در آخرین مرحله 5 کلمه انفرادی و 3 کلمه دو تایی و یک کلمه سه تایی استفاده نمایید. محدود کردن این کلمات برای پیدا کردن ایده درست بسیار ضروری است. شما می‌توانید کلمات دیگر خود را به فاصله 24 تا 48 ساعت برای مراحل بعدی استفاده کنید.

3.    با پرسیدن سوالات چند لایه سعی کنید، به هدف مخاطب پی ببرید

در مورد هر یک از کلمات قبلی خود با کلمات پرسشی سوال کنید. زمانی که بتوانید به ریشه این کلمات در ذهن خود و ارتباط آن با کلمه کلیدی پی ببرید، به جرات می‌توان گفت که بهترین انتخاب را نمودید. چرا که ذهن مخاطب شما نیز، گاها در گیر این سوالات خواهد شد. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد « آموزش امنیت شبکه » این مراحل را انجام دهید و از طرفی نیازها و خدمات شما نیز مشخص می‌باشد. اگر کلمه « ترس » در این لیست وجود دارد، شما با سوال « چرا با وجود ترس از هک شدن و همچنین نیاز افراد به آموزش امنیت شبکه از خدمات ایکس استفاده نمی‌کنند؟ » در برخی مواقع ممکن است که سوال شما بسیار طولانی باشد.

به هیچ وجه قرار نیست که این سوال طولانی، ایده تولید محتوا شما باشد. از طرفی فهماندن این سوال به موتورهای جستجو نیز کار اندکی سخت خواهد بود. به همین دلیل برای تولید محتوا ویژه سایت‌ نیز چالش شما اندکی بیشتر خواهد شد. حال سعی کنید با یک و یا دو مرحله این سوال را کوتاه تر نمایید. در این صورت مخاطب نیز می‌تواند درک بهتری از این محتوا پیدا کند. از طرفی او علاقه بیشتری نیز به این موضوع نشان خواهد داد، چرا که سوال شما برای او جذاب می‌باشد و از طرفی نیاز آن را نیز به صورت کامل پاسخ میدهد.

برخی از افراد در این مرحله با استفاده از نظرات دیگران سعی می‌کنند به سوالات بسیار متفاوتی دست پیدا کنند. چرا که پیدا کردن تمایلات عمیق مخاطب، اولویت آن ها است. هر چقدر در درک مخاطب بهتر عمل کنید، به جرات می‌توان گفت که به ایده پردازی برای تولید محتوا هدفمند برای مخاطب نزدیک‌تر شده‌اید. اما یک گام با ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی فاصله دارید که در بخش‌های بعدی آن را بررسی خواهیم کرد. اگر تعداد سوالات شما محدود است و از طرفی به دنبال سوالات بیشتر می‌باشید، می‌توانید با بررسی پرسونای مخاطبین خود به سوالات بیشتری دست پیدا کنید. البته استفاده از مقاله « پرسونای مشتری چیست؟ » برای شما جذاب خواهد بود.

با پرسیدن سوالات چند لایه سعی کنید، به هدف مخاطب پی ببرید

4.    به دنبال مهمترین پارامترهای روانشناسی فروش بگردید

به جرات می‌توان گفت که در ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا، یکی از مهمترین مراحل درک روانشناسی فروش و همچنین استفاده از مهمترین پارامترهای آن به صورت ناخودآگاه می‌باشد. دقت کنید که ایده پردازی برای رسیدن به اهداف مخاطب کار ساده‌ای است، اما نکته بسیار مهم استفاده از پارامترهای مهم روانشناسی فروش بدون آگاهی او می‌باشد. اگر شما بخواهید که صرفا پاسخ مخاطب را بدهید و در آن از برندینگ و یا فروش استفاده نکنید. در این صورت می‌توان گفت که با شکست مواجه شده‌اید، چرا که تمامی کارهای شما بدون بازخورد و بازدهی می‌باشد. اما زمانی که بتوانید پاسخ مخاطب را بدهید و در کنار آن از چند استراتژی فروش غیر مستقیم نیز استفاده نمایید، به هدف خود رسیده‌اید. چرا که مخاطب شما در زمان مطالعه به این نتیجه خواهد رسید که به خدمات شما نیاز دارد.

در صورتی که شما سایت‌های فروشگاهی معتبر با تعداد دنبال کنندگان بالا را دنبال کنید، شاید این موضوع را به سادگی پیدا نکنید. چرا که آن ها تبدیل به برندهای شناخته شده شده‌اند و نیاز ندارد که خدمات خود را به صورت غیر مستقیم به مخاطبین خود ارائه دهند. اما استارتاپ‌های هوشمندی که با استفاده از استراتژی هک رشد به فروش بالا دست پیدا کرده‌اند، از این استراتژی به وضوح استفاده می‌کنند. در صورتی که شما به تازگی با این حوزه آشنا گشته‌اید و در مورد هک رشد اطلاعات کافی ندارید. می‌توانید از طریق بخش مقالات سایت برترآموز با استفاده از مقاله «هک رشد چیست؟» به درک مناسبی دست پیدا کنید.

زمانی که به یک ایده بسیار جذاب برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی میرسید، هنر نویسنده در این بخش خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که است که شرکت‌های معتبر بعد از مشخص کردن تقویم محتوایی با استفاده از ایده پردازی شخصی به دنبال استخدام یک متخصص کانتنت مارکتینگ می‌باشند تا ایده آن‌ها را به جذابترین شکل ممکن به یک محتوای بسیار جذاب و کاربردی تبدیل کنند. در نتیجه شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نتیجه نهایی کار خود را به یک فرد متخصص و آگاه به حوزه شما واگذار نمایید.

عنوان جذاب برای تولید محتوا به اندازه ایده پردازی مهم است

تا این بخش از مقاله شما به صورت کلی با به دست آوردن یک ایده تولید محتوا با چاشنی بازاریابی به خوبی آشنا شدید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که ایده تولید محتوا با موضوع بسیار متفاوت می‌باشد. اگر اندکی با مباحث مارکتینگ و همچنین تولید محتوا آشنا باشید، می‌دانید که گاها کلمه کلیدی و یا ایده اصلی محتوا با موضوع آن بسیار متفاوت است. دلیل آن هم یک سری مسائل و ترفندهای روانشناسی و بازاریابی به صورت مستقل می‌باشد. به همین دلیل است که پیدا کردن عنوان جذاب برای تولید محتوا به اندازه شخصی سازی آن مهم و ضروری می‌باشد. اولین و مهمترین نکته‌ای که باید مورد توجه شخص قرار گیرد استفاده از اخبار زرد برای جذاب کردن آن ‌باشد.

به این نکته توجه نمایید که استفاده از اخبار زرد برای جذاب کردن موضوع معمولا آنقدرها که فکر می‌کنید، ساده نیست. اولا اخبار زرد دارای یک طول عمر بسیار کوتاه می‌باشند. این موضوع به این معنی است که برای تولید محتوای بلند مدت کارساز نمی‌باشد. در برخی مواقع نیاز است که به واسطه عناوین و اخبار روز جامعه یک سری افراد را به سایت خود جذب کنید. به همین دلیل لازم است که دیدگاه خود را به صورت کوتاه مدت تعریف نمایید. حال برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ » استفاده نمایید. در این صورت با استفاده از یک استراتژی مناسب و منطقی می‌توانید عنوان مقالات خود را به صورت شخصی سازی  ثبت نمایید.

حال اگر قرار است که تولید محتوا برای مخاطبین شما به صورت بلند مدت طراحی و تداعی شود، شرایط اندکی متفاوت خواهد بود. در این صورت برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی شما می‌توانید از یک استراتژی بسیار جذاب استفاده نمایید و آن هم شخصی سازی عناوین بر اساس نیاز مخاطب و توانایی‌های شما می‌باشد. در این صورت شما باید موضوع خود را به صورت مرتبط با همان ستون نیاز مخاطب و خدمات کسب و کار شخصی سازی کنید.

عنوان جذاب برای تولید محتوا به اندازه ایده پردازی مهم است

پیشنهاد تولید و ساخت محتوا با استفاده از فضای مجازی

در برخی مواقع شما برای ایده پردازی تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا، لازم است که زمان صرف کنید و موضوعات و عناوین اصلی خود را از طریق فضای مجازی به دست آورید. در این بخش شما دو استراتژی کاملا متفاوت خواهید داشت. اولین استراتژی شما تحلیل رقبا و همچنین استفاده از تحلیل فضای مجازی می‌باشد. شما با استفاده از این روش به سادگی می‌توانید یک برنامه ریزی انجام دهید و بیشترین کلماتی که توسط مخاطبین شما جستجو می‌شود را مورد استفاده قرار دهید. در این صورت ایده اصلی شما حول این کلمات کلیدی قرار خواهد داشت. در گام بعدی شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و با استفاده از یک ساختار بسیار جذاب و کاربردی و یا تکرار استراتژی بخش اول به ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا مشغول شوید.

اما استراتژی دوم شما اندکی متفاوت است باید با استفاده از تعامل با مخاطب به یک جمع بندی بسیار مناسب دست پیدا کنید و به نوعی می‌توان گفت که استارت شروع ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا با استفاده از نظرات مخاطبین و یا راه اندازی یک کمپین می‌باشد. در صورتی که شما دنبال کنندگان زیادی دارد، می‌توانید در قالب یک باکس پرسش از آن ها سوال کنید که بعد از شنیدن اسم محصولات شما به چه چیزی فکر می‌کنند. دقت کنید که در این روش برند مهم نیست، بلکه محصول مهم است. به عنوان مثال اگر شما تولید کننده تخت ایکس می‌باشید، باید سوال شما در مورد تخت باشد و نه هیچ چیز دیگر.

زمانی که به این کلمات دست پیدا کردید، در الگوریتم بالا قرار می‌دهید و در این مرحله باید از بیش از 3 نفر کمک دریافت کنید. آن ها باید با ایده پردازی و بیان خلاقیت خود به شما کمک کنند که یک استراتژی بسیار جذاب و کاربردی به دست آورید. نکته بسیار مهم این استراتژی در این است که شما می‌توانید با استفاده از درک دیدگاه مخاطب به یک جمع بندی کامل و جامع دست پیدا کنید و یک برنامه ریزی عالی برای ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا انجام دهید.

سخن پایانی

در این بخش به صورت ویژه در مورد ایده پردازی برای تولید محتوا با چاشنی بازاریابی محتوا صحبت کردیم. در صورتی که هنوز برای ایده‌پردازی و یا تولید محتوا سوال و یا چالشی دارید، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های این مقاله با ما در میان بگذارید. اگر بخواهیم آخرین نکته در این مقاله را خدمت شما عرض کنیم، باید بگوییم که در ایده پردازی اعتماد به نفس خود را حفظ نمایید. در صورتی که بتوانید اعتماد به نفس و همچنین توانایی‌های خود را باور کنید هر ایده‌ای برای شما جذاب خواهد بود. در برخی مواقع افراد به ایده‌های بسیار جذابی دست پیدا می‌کنند، اما برای عملی کردن آن تعلل دارند و فکر می‌کنند که با این کار جذابیت خود را زیرپا گذاشته‌اند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *