هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی

تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی

دسته بندی : کسب و کار
1402/07/09

امروزه داشتن یک تیم تولید محتوا حرفه‌ای تقریبا برای هر سایتی امری ضروری می‌باشد، چرا که محتوای آن ها به صورت مستقیم روی فروش تاثیر گذار است.

با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت دقیق با ویژگی‌های یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای آشنا شوید.

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه آموزش سئو و بازاریابی. برخی از سئوکاران به اشتباه تیم سئو و همچنین بازاریابی را دو مقوله کاملا مستقل می‌دانند؛ در صورتی که این دیدگاه اشتباه است. امروزه اگر سایت‌های انگلیسی زبان را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که سئو و بازاریابی دو بال رشد یک سایت می‌باشند. به همین دلیل است که برای تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی مقالات بسیار زیادی نگارش می‌شود. ما نیز در این مقاله قصد داریم به صورت اجمالی این موضوع را بررسی کنیم. البته لازم به ذکر است قبل از بررسی این نکات برخی ازموارد به شما یادآوری شود.

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید، این است که تیم تولید محتوا و همچنین تیم فروش با هم ارتباطی محدودی داشته باشند. این موضوع به آن ها کمک خواهد کرد که یک برنامه ریزی منظم برای فروش انجام دهند. چرا که در شرکت‌های بزرگ معمولا سردبیر محتوا و همچنین مدیر فروش جلسات متعدد بسیار زیادی را برگذار می‌کنند. هدف آن ها به این منظوراست که یک برنامه ریزی مناسب برای محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی انجام دهند.

 نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید، داشتن یک برنامه مشخص می‌باشد. صرفا برگزاری جلسات متعدد حتی با وجود داشتن هدفی واحد برای شما تاثیر گذار نخواهد بود. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برای این موضوع یک برنامه ریزی انجام دهید. دقت کنید که برنامه ریزی نباید صرفا تخصصی و بر اساس پارامترهای پیچیده باشد. بلکه برنامه ریزی شما قرار است که بر اساس یک ساختار ساده و دستور جلسات باشد. شما باید بدانید که نیاز مجموعه چیست و برای آن راه حل‌های پیشنهادی خود را ارائه دهید.

تیم تولید محتوا چیست و متشکل از چه کسانی می‌باشد

زمانی که به یک درک جامع از تیم تولید محتوا برسید، می‌توانید برای تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی برنامه ریزی انجام دهید. تیم تولید محتوا متشکل از نویسندگانی است که با ساختار شبکه‌های اجتماعی و همچنین سئو سایت به خوبی آشنایی دارند و می‌توانند برای یک سایت برنامه ریزی مناسبی انجام دهند. نکته بسیار مهم در این است که تیم تولید محتوا ایده پردازی مناسبی نیز انجام دهد. در این صورت می‌تواند محتوا را به بهترین شکل ممکن طراحی نماید.

معمولا هر تیم تولید محتوا از سه بخش اصلی تشکیل می‌شود که با توجه به نیاز آن ها هر یک از این سه بخش تعداد نیروی متفاوتی در خود جای میدهد. قطعا اولین بخش آن سردبیر و مدیر تیم تولید محتوا می‌باشد. این شخص باید توانایی بسیار بالایی در مدیریت و رهبری تیم داشته باشد. چرا که او به عنوان مدیر تیم تولید محتوا صرفا قرار نیست که سیاست گذاری انجام دهد، بلکه قرار است که تیم خود را رشد دهد. از طرفی او باید با بیشتر الگوریتم‌های فعال در این حوزه آشنا باشد. چرا که برنامه ریزی او به صورت مستقیم در عملکرد اعضا تاثیر گذار است. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که مدیر تیم محتوا درک نسبی از فروش و مارکتینگ نیز کسب کند.

بخش بعدی که در تیم تولید محتوا بسیار مهم است، بخش نویسندگان آن ها می‌باشد. این بخش از این جهت اهمیت دارد که موتور پیش ران تیم می‌باشد. معمولا تیم نویسندگان با داشتن یک قلم روان و همچنین دانش کانتنت مناسب می‌توانند موثر واقع شوند. البته یکی از مهمترین نکاتی که نویسندگان باید در نوشته‌های خود لحاظ کنند، خلاقیت فردی می‌باشد. سومین بخش معمولا واحد ویراستاری و همچنین اصلاحیه محتوا می‌باشد. این واحد از این جهت اهمیت دارد که نکات مربوط به محتوای اصلی و همچنین ساختار ادبیاتی متن را اصلاح می‌کند. در برخی مواقع نویسنده به دلیل خستگی چشم و همچنین یکنواختی محتوا دقت خود را از دست میدهد. حال هر چه تعداد کار او بیشتر شود، دقت او نیز کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که ما همواره از تیم تولید محتوا صحبت می‌کنیم.

تیم تولید محتوا چیست و متشکل از چه کسانی می‌باشد-تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی

تیم تولید فروش متشکل از چه کسانی است و نحوه تعامل با تیم تولید محتوا به چه صورت است

زمانی که به دنبال تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی می‌باشیم، باید مسیر بین این دو را به خوبی درک کنیم. در برخی مواقع ارتباط بین تیم فروش و تیم محتوا در سطح مدیران است. اما در برخی مواقع جلسات مشترک بین آن ها برگزار می‌شود و هر یک دید متفاوت خود را به دیگری منتقل می‌کند. نکته بسیار مهم در درک این نکته است که هیچ یک از آن ها بر دیگری ارجحیت ندارد. تیم فروش معمولا از سه بخش تشکیل شده است. بخش اصلی مدیر فروش است که سیاست گذار اصلی فروش مجموعه می‌باشد و با مدیران میانی و همچنین مدیرانی عالی در ارتباط مستقیم است. بخش دوم واحد آنالیز و استراتژیست فروش می‌باشد. دقت کنید که وظیفه این گروه در این است که سیاست‌های اصلی فروش را مشخص نماید.

در نهایت سومین گروه مجریان این سیاست‌ها و نظرات واحد فروش می‌باشند. نکته بسیار مهم که در جلسات مشترک تیم فروش و همچنین تیم محتوا باید مد نظر قرار دهید، تبادل نظرات می‌باشد. در برخی مواقع ممکن است که دریک مجموعه آموزشی یک نیروی تیم فروش از ترفندهای ویژه برای فروشی دوره آموزش وردپرس استفاده کند. سپس او نیز این تکنیک را به نیروی تولید محتوا آموزش دهد و او نیز از این تکنیک در هر یک از محتواهای خود به صورت غیر مستقیم استفاده کنید. اما در حالت دوم نیز ممکن است که نیروی تولید محتوای یک تکنیک ویژه در دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای فروش دوره آموزش فتوشاپ فرا گیرد. در این صورت تکنیک خود را به نیروی فروش آموزش میدهد. دقت کنید که این فرآیند ممکن است که در سطح مدیران عالی نیز مورد استفاده قرار گیرد و به هیچ وجه تک بعدی نمی‌باشد.

ارتباطات تیم فروش و تیم محتوا مربوط به ارائه نتایج می‌باشد. در این حالت مشخص می‌شود که نیروی فروش عملکرد مناسبی را به ثبت رسانده است و یا خیر. دقت کنید که تمام هدف ما در بررسی تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی، افزایش سطح قیف فروش می‌‎باشد. هر چه تعداد مشتری بیشتری به این بخش منتقل شود، احتمال فروش افزایش پیدا می‌کند و فروش بالاتری نیز ثبت می‌شود.

قیف فروش چیست و چگونگی استفاده از آن در فروش آنلاین ؟

زمانی که به دنبال بررسی تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی می‌باشید، باید به خوبی قیف فروش و همچنین نحوه کارکرد آن را بررسی نمایید. همانطور که در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم، هدف از بررسی قیف فروش در این است که با کمترین میزان تبلیغات فروش خود را به حداکثر برسانیم. سازوکار قیف فروش به این صورت است که میزان ورودی مشتری از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‎‌گیرد. سپس برای این ورودی یک برنامه ریزی انجام خواهد شد. در گام بعدی فرآیند تبدیل مشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما در نهایت نیز پایین قیف فروش که تنگترین بخش آن می‌باشد، همان خروجی قیف فروش خواهد بود.

در فروش آنلاین برای ورودی گرفتن لازم است که محتوای با کیفیت و همچنین درجه یک تولید شود. زمانی که این محتوا به کیفیت بسیار بالا رسید، زمان آن رسیده است که روی فرآیند تبدیل مشتری کار شود. به این موضوع دقت کنید که قیف فروش زمانی به بهترین شکل ممکن کار می‌کند که تبادل بازخورد بین فروشندگان وهمچنین تولید کنندگان محتوا به صورت مستمر برقرار باشد. در این صورت بهترین و بالاترین بازدهی نصیب شما خواهد شد. از طرفی اگر بتوانید محتوای خود را بر اساس هرم بازاریابی محتوا تولید نمایید، که بازدهی شما به صورت نمایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی منظم محتوای خود را به صورت هدفمند تولید کنید.

در صورتی که در این باره اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از طریق بخش مقالات برترآموز، اطلاعات مناسب را به دست آورید. دقت کنید که قیف فروش یک استعاره استراتژی‌ مناسب برای بهبود نرخ تبدیل فروش شما خواهد بود. این موضوع زمانی برای شما ارزشمند است که شما برای تبدیل مشتریان خود با توجه به بازخورد آن ها برنامه ریزی انجام دهید. از طرفی بررسی خروجی مشتریان خرید نکرده نیز برای کسب و کار شما بسیار مهم و ضروری می‌باشد. به همین دلیل است که شما باید با توجه به نتایجی که از تحلیل مشتری به دست می‌آید، تبلیغات خود را نیز برنامه ریزی کنید.

قیف فروش چیست و چگونگی استفاده از آن در فروش آنلاین ؟تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی

چگونه مخاطبین خود را به سمت قیف فروش جذب کنیم؟

اگر بخواهیم نگاه سنتی به قیف فروش داشته باشیم، شاید بهترین روش برای جذب مخاطب استفاده از تبلیغات باشد. اما تبلیغات هزینه بسیار زیادی دارد و شاید شرکت‌های کوچک و متوسط نتوانند هزینه آن را به خوبی مدیریت کنند. در این صورت بهترین و جذابترین بخش برای آن ها محتوا خواهد بود. اما نکته بسیار مهم آن در این است که هر محتوایی برای آن ها جذاب نخواهد بود. محتوایی برای مخاطبین یک کسب و کار تازه تاسیس جذاب است که برای آن یک برنامه ریزی جذاب و کاربردی انجام شود. در این صورت می‌توان گفت که مدیریت توجه برای آن‌ها به خوبی انجام می‌شود. از مهمترین نکاتی که در بررسی قیف فروش باید مورد توجه قرار دهید، هدایت مخاطبین ارگانیک به سمت قیف فروش می‌باشد. در این صورت می‌توان گفت که بازدهی شما در بالاترین میزان ممکن قرار دارد.

اگر به دنبال برنامه ریزی برای محتوای جذاب و کاربردی می‌باشید، اولین و مهمترین کاری که می‌توانید برای آن انجام دهید، ایده پردازی برای جذب مخاطب است. منظور ما از ایده پردازی صحبت کردن در مورد نیاز مخاطبین به نحوی است که آن ها از این موضوع احساس رضایت کنند. از همه مهمتر مخاطب بعد از مطالعه مقاله شما ترغیب شود که محتوای شما را به دیگران نیز معرفی کند. در این صورت می‌توان گفت که بازدهی آن ها مورد توجه شما می‌باشد. در غیر این صورت شاید بازدهی مورد نظر برای کسب و کار شما جذاب نباشد و مدت زمان زیادی زمان ببرد تا نتیجه مورد نظر شما به نحوی سازماندهی شود که بتوانیم یک برنامه ریزی مناسب انجام دهیم.

نکته بعدی که در بررسی کسب و کار خود باید به آن توجه نمایید، این است که ظرفیت‌های آزاد کسب و کار شما که برای مخاطب جذاب است، چیست؟ بررسی این نکات در تولید محتوای ویژه شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌ شما به صورت ویژه خود را نشان میدهد. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، محتوای بدون برنامه ریزی و هدف اصلا جذاب نیست. در بخش‌های بعدی بایدها و نبایدهای تولید محتوای جذاب را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از محتوای زرد و تاثیر آن بر محتوا

یکی از مهمترین موضوعاتی که معمولا در بررسی تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، استفاده از محتوای زرد می‌باشد. برخی از افراد فکر می‌کنند که با استفاده از محتوای زرد به سادگی می‌توانند مخاطب جذب کنند. این موضوع شاید در جذب مخاطب برای سطح قیف فروش مناسب باشد. به عبارت دیگر ورودی شما را به صورت ویژه افزایش می‌دهد. اما نکته منفی آن در این است که مخاطب شما ارزشمند نمی‌باشد. صرفا افزایش ظرفیت ورودی قیف فروش کافی نیست. بلکه دلیل مخاطب برای جذب شدن نیز بسیار مهم است.

اگر قرار است که از اخبار زرد برای جذب مخاطب استفاده کنید، صرفا باید اشاراتی به آن داشته باشید. این که شما در مورد اتفاقات روز و حواشی صحبت کنید، هیچ ایرادی ندارد. اما زمانی که شما به این موضوعات به اشتباه پر و بال بدهید، چالش شما شروع خواهد شد. نکته بسیار مهمی که شما باید در زمان بررسی این موضوع توجه قرار دهید، هدف از جذب مخاطب می‌باشد. اگر به دنبال مخاطب خبر خوان می‌باشید، شرایط کاملا مشخص است. در این صورت مخاطبینی جذب کرده‌اید، که نه تنها برای شما مزایا ندارد، بلکه هزینه نیز به دنبال دارد. اما اگر قرار است که مخاطب خود را با استراتژی جذب کنید، باید از این اخبار استفاده کنید، تا مخاطب با صفحه شما آشنا شود. سپس مخاطبین با ارزش را حفظ کنید و الباقی را رها نمایید.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز نیز استفاده کنید. در این بخش مقاله « محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ » می‌تواند بسیار جذاب و کاربردی باشد و نیاز شما را به صورت کامل رفع کند. البته برخی از اخبار نیز با توجه به درجه اهمیت خود، اخبار خاکستری شناخته می‌شوند. استفاده از این اخبار و همچنین نشر آن نیز برای شما مزایایی به دنبال ندارد. چرا که همه افراد آن را حس می‌کنند. به عنوان مثال صرفا بیان مشکلات اقتصادی بدون پرداخت به علت آن اخبار خاکستری بدون ارزش می‌باشد.

استفاده از محتوای زرد و تاثیر آن بر محتوا-تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی

تولید محتوای نوین با استفاده از مدل‌های کانتنت مارکتینگ

امروزه تولید محتوا مانند گذشته نیست و هر شخصی نمی‌تواند صرفا یک وبلاگ ایجاد کند. در گذشته اگر شما یک پیچ اینستاگرام راه اندازی می‌کردید و اندکی نیز برای آن زمان صرف می‌کردید به سادگی می‌توانستید به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید. اما امروزه شرایط کاملا متفاوت است. شما باید استراتژی مناسب برای آن انتخاب کنید و سپس تصمیم گیری کنید. اولین و مهمترین نکته‌ای که امروزه در تولید محتوا تاثیر گذار است، ایده تولید محتوا می‌باشد. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و بر اساس نیاز خود یک ایده جذاب خلق کنید. در این صورت می‌توانید بازدهی محتوا را به صورت ویژه افزایش دهید.

به همین دلیل است که چه برای تولید محتوا نوین فضای مجازی و چه برای تولید محتوا نوین سایت شما باید با یک تیم ایده پردازی همکاری کنید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که مشکلات و معضلات به درستی دیده می‌شود. البته این موضوع نیز یک دلیل بسیار مهم دارد و آن هم حجم بسیار زیاد محتوای تکراری می‌باشد. امروزه محتوای بی کیفیت بسیار زیاد است. این موضوع نیز مخاطبین را آزرده کرده است. آن‌ها به سادگی از یک محتوا با موضوع تکراری و حتی ادبیات تکراری استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل است که است حتی خلاقیت محتوا در ساختار محتوا نیز خود را نشان می‌دهد. در صورتی که شما بخواهید یک استراتژی مناسب ویژه برای این موضوع تعریف کنید. بازدهی شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

از طرفی دقت کنید که ایده پردازی زمانی تاثیر گذار است که در قالب کانتنت مارکتینگ استفاده شود. در این صورت می‌توان  بازدهی را به صورت ویژه افزایش داد و از طرفی ساختار مناسبی نیز برای ان تعریف کرد. در این ساختار قرار است که فروش به صورت غیر مستقیم با بازدهی بسیار بالا ثبت شود. به همین دلیل است که امروزه متخصصین کانتنت مارکتینگ درخواست‌های بسیار زیادی برای همکاری دریافت می‌کنند. یکی از مهمترین استراتژی‌هایی که شما می‌توانید با آن کیفیت فروش خود را بهبود دهید، بهینه سازی چند لایه است که در آپدیت‌های بعدی این مقاله به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

چگونه تیم تولید محتوای خود را برای فروش حرفه‌ای سازماندهی کنیم؟

تا این بخش از مقاله شما با تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی به خوبی آشنا شدید. حال ممکن است که بخواهید یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای تهیه کنید. در این صورت لازم است که چند نکته بسیار مهم را مورد بررسی قرار دهید. اولین و مهمترین نکته‌ای که شما باید مد نظر قرار دهید، توانایی کسب و کار شما در حوزه مالی می‌باشد. زمانی که قرار است کسب و کار خود را به صورت حرفه‌ای رشد دهید، میزان سرمایه گذاری شما در هر بخش نیز مهم است. اگر بودجه تبلیغات کسب و کارتان به نسبت بودجه تیم محتوا بسیار زیاد است، در برندینگ خود موفق نخواهید بود.

چرا که محتوای با کیفیت و درجه یک توسط مخاطبین شما وایرال خواهد شد. اما زمانی که محتوای شما بی کیفیت است، انتظار چنین رویکردی را نداشته باشید. نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید، این است که تیم محتوای شما می‌تواند یک شخص باشد. اما این شخص می بایست همانند یک تیم برای شما کار انجام دهد. زمانی که حجم محتوایی شما پایین است، اگر یک فرد متخصص پیدا کنید. به سادگی می‌توانید از او بهره‌ ببرید، بدون این که زمان طولانی صرف نمایید. اما زمانی که قرار است که حجم کاری این شخص را افزایش دهید، در این صورت می‌توانید به تیم سازی فکر کنید. گاها برخی از استارتاپ‌ها و یا کسب و کارهای آنلاین نوپا چنین اشتباهی را انجام می‌دهند.

به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و با یک استراتژی مناسب تیم تولید محتوای خود را جمع آوری کنید.نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید تخصص یک فرد در حوزه تولید محتوا می‌باشد. اگر قرار است که این شخص برای شما مانند یک تیم فعالیت کند، تخصص او در حوزه کانتنت بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا فرد مناسبی را برای این هدف پیدا کنید. البته به این نکته نیز توجه نمایید که شما قرار است وظایف یک تیم را از این فرد بخواهید. در این صورت حقوق و شرایط توافقی این فرد نیز متفاوت خواهد شد.

چگونه تیم تولید محتوای خود را برای فروش حرفه‌ای سازماندهی کنیم؟تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد تاثیر تیم محتوا بر قیف بازاریابی صحبت کردیم. ممکن است برخی از مطالب این مقاله برای شما گنگ و یا چالش برانگیز باشد. در این صورت می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های این مقاله به صورت کامل و جامع پاسخ سوال خود را ازهمکاران ما دریافت کنید. قطعا این مقاله دارای چندین و چند آپدیت متفاوت خواهد بود. به همین دلیل شما می‌توانید با بررسی مجدد این مقاله در آینده نیز اطلاعات بسیار جذابی به دست آورید.

در پایان اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از نکات موجود در این مقاله خدمت شما عرض کنیم، باید به اهمیت محتوای با ارزش در بازار محتوا اشاره کنیم. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی تاسیس می‌شوند تا کیفیت محتوا را بررسی کنند و از طرفی نتایج آن را در حالت کلان مورد بررسی قرار دهند. با توجه به این موضوع هیچگاه ارزش محتوا را در کسب و کار آنلاین خود دست کم نگیرید. یک محتوای به ظاهر ساده می‌تواند آینده کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل است که کسب و کارهای موفق زمانی که می‌خواهند برند دوم خود را راه اندازی کنند. اولین حوزه‌ای که روی آن سرمایه گذاری می‌کنند، کانتنت می‌باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *